abonnement Unibet Coolblue
pi_173740050
Hallo,
Ik heb een HP deskjet 7612 en ik heb mijn printer tijdens de schoolvakantie niet meer gebruikt. Nu schooljaar terug gestart is en ik een afdrukt wilde maken was de kleur geel meer groen dan geel en de kleur rood meer donker bordeaux dan helder rood.
De inktpatronen waren best wel gebruikt zeker de kleur geel. Ik heb dan maar alle inktpatronen vervangen zowel de kleuren inktpatronen als de zwarte inktpatroon. Even dan test gedaan in tekenprogramma of de kleuren afzonderlijk mooi werden afgedrukt, maar de kleuren werden niet meer mooie afgedrukt geel was meer mosterdgroen en rood niet helderrood maar donker bordeaux. Printer is nog geen jaar oud . Wat kan hiervan de oorzaak zijn en kan ik hieraan iets doen ?
pi_173740120
Cartridges er uit halen en kijken of er nog inktresidu van de vorige cartridges zit, dan schoonmaken met een wattenstaafje met alcohol o.i.d.

Of eerst in je software van je printer duiken en "Printkoppen reinigen" en andere programma's laten draaien.
pi_173742362
Koppen reinigen, desnoods 3 of 4x Lijkt erop dat je geel een beetje dicht zit.
.
pi_173754158
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:13 schreef Fer het volgende:
Koppen reinigen, desnoods 3 of 4x Lijkt erop dat je geel een beetje dicht zit.
Ik heb het programma reinigen printerkoppen 2 maal laten uitvoeren, dan wordt de printer eerst gewoon gereinigd , daarna diep gereinigd en als laatste zeer diep gereinigd en tussen elke reinig wordt een testprint gedaan dus in totaal 6 testprints. Als ik het vergelijk met de prints die ik vroeger maakte vind ik de kleur geel niet meer zo heldergeel en de kleur rood niet meer helderrood als vroeger. Foto 1 is tekening die gewoon gemaakt is met paint , na deze foto zie je de test afdrukken.


Foto 1 tekening gemaakt in paint:


afdrukken tekening gemaakt in paint:

afdrukken tekening gemaakt in paint (foto genomen met flits):


uitlijnen printerkoppen test


Diagnostische pagina afdrukkwaliteit


[ Bericht 0% gewijzigd door tommy_077 op 13-09-2017 16:59:34 ]
pi_173754854
dit lijkt meer een issue tussen je monitor instellingen en wat je verwacht dat de printer moet printer qua kleur, of zie ik dat verkeerd.

wat jij ziet op je scherm is geen 100% afspiegeling van wat de printer kan printen.
pi_173754856
Komt dat niet door windows of de driver, die prints lijken me redelijk normaal.
.
pi_173756490
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:24 schreef kovenant het volgende:
dit lijkt meer een issue tussen je monitor instellingen en wat je verwacht dat de printer moet printer qua kleur, of zie ik dat verkeerd.

wat jij ziet op je scherm is geen 100% afspiegeling van wat de printer kan printen.
de eerste inktpatronen die erin zaten bij de aankoop van de printer was de kleur geel veel helder en het is nog steeds dezelfde scherm. Misschien zit er wel verschil op de inktpatronen van Hp zelf?
pi_173756595
Geel is gewoon geel. Wat jij ziet is een geel met een beetje magenta erin bijgemengt. Dit wordt vermoedelijk bij jouw in de driver geregeld.

Kijk eens naar je color management profiles
.
pi_173756719
Oke, en probeer nu eens echt geel. :') (en rood en etc) :')

pi_173756768
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:12 schreef Stratotanker het volgende:
Oke, en probeer nu eens echt geel. :') (en rood en etc) :')

[ afbeelding ]
Ow shoot, Paint is RGB natuurlijk. Uh zoek ergens naar een rendering intent en of je die op presentation kan zetten ipv photographic.
.
pi_173965465
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:12 schreef Stratotanker het volgende:
Oke, en probeer nu eens echt geel. :') (en rood en etc) :')

[ afbeelding ]
Ik heb deze instellingen eens gedaan maar de kleur heel is niet meer zo helder als vroeger is nog steeds meer een beetje groen /geel achtig dan helder geel.
pi_173965573
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:03 schreef Fer het volgende:
Geel is gewoon geel. Wat jij ziet is een geel met een beetje magenta erin bijgemengt. Dit wordt vermoedelijk bij jouw in de driver geregeld.

Kijk eens naar je color management profiles
De instellingen en drivers zijn gelijk gebleven , niks is veranderd dan mag ik toch verwachten wanneer ik juist nieuwe inktpatronen plaats dat ik dezelfde kleuren terug kan afdrukken, als ik dezelfde foto als test nog eens opnieuw afdruk.
pi_173968764
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:58 schreef tommy_077 het volgende:

[..]

De instellingen en drivers zijn gelijk gebleven , niks is veranderd dan mag ik toch verwachten wanneer ik juist nieuwe inktpatronen plaats dat ik dezelfde kleuren terug kan afdrukken, als ik dezelfde foto als test nog eens opnieuw afdruk.
Van een deskjet mag je verwachten dat en geprint papier uit komt, niets meer dan dat.
.
pi_173970857
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 16:36 schreef Fer het volgende:

[..]

Van een deskjet mag je verwachten dat en geprint papier uit komt, niets meer dan dat.
Maar als hij met de eerste inktpatronen perfect print wat er op het scherm te zien is, dan is het niet normaal dat hij nu opeens na 8 maand slecht print en er is niks aan veranderd , buiten de inktpatronen die vervangen zijn .
pi_174047880
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 18:03 schreef tommy_077 het volgende:

[..]

Maar als hij met de eerste inktpatronen perfect print wat er op het scherm te zien is, dan is het niet normaal dat hij nu opeens na 8 maand slecht print en er is niks aan veranderd , buiten de inktpatronen die vervangen zijn .
kan zijn dat er updates zijn geweest voor de print driver, print software, print firmware, print settings die zijn aangepast.
versleten printkop of beschadigde print kop of simpelweg is de kleur veranderd bij de fabrikant, ander model/fabrikant cartridge.
take your pick.
het is geen professionele printer die moet worden gekalibreerd er kan kleur verschil in zitten.

daarnaast lijkt je eerste plaatje een snip/screenshot van je scherm en geen foto.
als je het wilt vergelijken zul je een foto moeten maken met zelfde toestel van je scherm en ernaast van een pagina. wat wit lijkt nu ook geen wit op de foto's
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')