abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 september 2017 @ 17:49:16 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173735187
Dierenwelzijnsorganisatie Animal Rights heeft opnieuw schokkende beelden van dierenleed naar buiten gebracht. Dit maal gaat het om een slachthuis voor runderen in het Vlaamse Izegem.



Op de verborgencamerabeelden is te zien hoe werknemers runderen hardhandig bewerken met een stok om hen een schietbox in te jagen. De stok wordt op gevoelige delen van het lichaam, waaronder de anus, van de dieren gestoten. Volgens de organisatie is het vlees verkrijgbaar bij groothandel Makro en staat het dus ook in Nederland op het menu bij restaurants.

"Een werknemer dient systematisch elektrische schokken toe op de runderen, wat wettelijk niet toegelaten is. Ondanks de wettelijke verplichting dat dieren verdoofd moeten worden tijdens het slachtproces, zijn op de beelden meerdere runderen te zien die bij volle bewustzijn gekeeld en verbloed worden. De werknemers nemen geen maatregelen om hen een bijkomende verdoving te geven", zegt Robert Molenaar, directeur van Animal Rights.

Verbist
Volgens Molenaar gaat het om het slachthuis Verbist, onderdeel van de VEVIBA-groep. De voornaamste klanten in België zijn Delhaize, Colruyt en Carrefour. Zo'n 5 procent van de afzet wordt geëxporteerd naar Nederland en Frankrijk. Animal Rights heeft een advocaat in de arm genomen om een klacht in te dienen bij de inspectiedienst Dierenwelzijn in Vlaanderen.

Eerder dit jaar moest een omstreden slachthuis in het Belgische Tielt tijdelijk dicht nadat Animal Rights grove misstanden aan het licht had gebracht bij het bedrijf. De varkens daar werden geschopt, geslagen en bij volle bewustzijn verdronken in een heetwaterbad.

Update 10:03 uur
De Vlaamse Inspectie Dierenwelzijn gaat dinsdagochtend controleren in het slachthuis voor runderen in Izegem. Dat bevestigt de woordvoerder van minister Ben Weyts aan de Belgische media. De minister laat weten onthutst te zijn over de schokkende beelden van dierenmishandeling die dierenrechtenorganisatie Animal Rights met een verborgen camera vastlegde en naar buiten bracht.

"De weg naar meer dierenwelzijn is verdomd lang. Wie in de landbouw of slachthuissector denkt dat we het niet menen of dat ik in felheid zal afzwakken, die zal het voelen", aldus Weyts. Ook brancheorganisatie Febev (Federatie Belgisch Vlees) begint een onderzoek.

De zaakvoerder van het slachthuis, Louis Verbist (73), ontkent in de krant Het Laatste Nieuws alle beschuldigingen. "Er wordt bij ons op een correcte manier geslacht en zieke dieren komen er niet in. Ik nodig u uit om te komen kijken hoe het er bij ons aan toegaat. We zullen u met plezier rondleiden."

Update 10:56 uur
De Belgische supermarktketen Delhaize heeft de samenwerking met het in opspraak geraakte slachthuis in het Vlaamse Izegem met onmiddellijke ingang stopgezet. Tegelijk heeft branchegenoot Colruyt besloten om bestellingen en leveringen ,,on hold'' te zetten.

"Dierenwelzijn heeft een hoge prioriteit bij ons. Wij gaan nu ook extra controles doen bij andere slachthuizen. Delhaize tolereert op geen enkele manier inbreuken op dierenwelzijn'', zegt een woordvoerder van het bedrijf.

Volgens een woordvoerster van het concern Ahold Delhaize is het betreffende vlees alleen geleverd aan supermarkten van Delhaize, niet aan de keten Albert Heijn. De Nederlandse groothandel Makro - volgens Animal Rights een belangrijke afnemer van het omstreden slachthuis - heeft nog geen inhoudelijke reactie gegeven.

PVV'er woedend
Dion Graus is woedend over de zware dierenmishandeling bij een slachthuis van de groep Verbist in het Vlaamse Izegem. "In een kerker op water en brood zou nog te veel luxe zijn voor dit soort hufters'', twittert Graus.

Update 14:47 uur
Het slachthuis heeft zijn deuren moeten sluiten. Minister Ben Weyts (Dierenwelzijn) heeft "het bevel gegeven het slachthuis voorlopig te sluiten", zegt een woordvoerder tegen het ANP.

170912_147316_TpUuLtWYckdH7YpW5yKXeZgvLAgMuxPpkS9N_ZJR27pGCpkI7yQBSL_VlengdpUujy2iH4PQvtXGdnr5esLfs1024_800_499.jpeg

Het inspectieteam is in het slachthuis en heeft volgens de woordvoerder "voldoende aangetroffen in de infrastructuur in combinatie met de beelden" om het slachthuis te sluiten. Nader onderzoek volgt. "Het bedrijf wordt doorgelicht. Daarna wordt gekeken wat er veranderen moet om het dierenwelzijn te waarborgen."

"Schokkende" beelden in de link......

Slachthuis voorlopig dicht na gruwelbeelden

Grappig dat het slachthuis Verbist heet. De naam van een corrupte en altijd dronken minister en de naam van een omgekochte scheidsrechter. Over Delhaize zal ik geen schijtlollige toespeling maken. Daar is al genoeg bloed vergoten door beesten die er een bende van maakten.

Vreemd blijft het dat dit soort wantoestanden door journalisten of verborgen camera's moeten worden aangetoond. Hebben ze daar geen normale inspectiediensten of controleurs? Zal niet beweren dat dit de enige wanordelijkheden zijn, of dat het in Nederland niet voorkomt, het komt in België echter wel vaak aan het licht.

Ook mooi dat de PVV haar standpunt in deze laat verkondigen bij monde van Dion Graus, ipv Martin Gaus. Komt de oprechte vegetariër ook eens aan bod in plaats van laf bot te vangen bij een tekkel van achteren.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:50:10 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173735208
En dan klagen mensen over offer feest
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:54:35 #3
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173735298
Op het laatst: Kies voor plantaardige voeding. :') :')

Propaganda 8)7
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Forum Admin dinsdag 12 september 2017 @ 17:56:46 #4
35723 crew  GGMM
pi_173735349
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:54 schreef _--_ het volgende:
Op het laatst: Kies voor plantaardige voeding. :') :')

Propaganda 8)7
wordt je :') _O-
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 12 september 2017 @ 17:59:19 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173735391
We eten te veel vlees met z'n allen en willen er geen cent teveel voor uitgeven. Dan krijg je dit soort misstanden, ik twijfel er niet eens aan of dit nog veel meer gebeurt
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:05:25 #6
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173735496
En alweer. Maar gewoon blijven beweren dat dit uitzonderingen zijn natuurlijk, of zelfs helemaal niet gebeurd.

Massale slacht en normaal omgaan met slachtdieren gaat niet samen, dit soort dingen gebeuren vrijwel overal.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173735619
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
En alweer. Maar gewoon blijven beweren dat dit uitzonderingen zijn natuurlijk, of zelfs helemaal niet gebeurd.

Massale slacht en normaal omgaan met slachtdieren gaat niet samen, dit soort dingen gebeuren vrijwel overal.
Je hoeft ook helemaal niet 'normaal' om te gaan met slachtdieren. We moeten juist af van al die regels omtrent deze gehele industrie.

Empathie jegens slachtdieren is een vergissing.
pi_173735740
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:12 schreef Rangono het volgende:

[..]

Je hoeft ook helemaal niet 'normaal' om te gaan met slachtdieren. We moeten juist af van al die regels omtrent deze gehele industrie.

Empathie jegens slachtdieren is een vergissing.
empathie jegens mensen is ook overgewaardeerd wanneer steek je ergens over zodat ik je onverdoofd plat mag rijden? :D
pi_173735785
Ik vind het zo dom dat die zaakvoerder beweert dat het er op de juiste manier aan toe gaat, terwijl er genoeg bewijs is in de vorm van beelden - en beelden spreken voor zichzelf - dat het er NIET zo aan toe gaat. :')
pi_173735798
Wat een selectief gejank van die linkse deugdebielen. Heb het lef om eerst eens wat te ondernemen tegen het criminele rituele slachten, voordat je over dit soort misstanden begint te zaniken!
pi_173735823
Delhaize is gewoon een onderdeel van AH.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173735844
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:23 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een selectief gejank van die linkse deugdebielen.
sinds wanneer is dion graus een linkse rakker?
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:30:06 #13
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173735934
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:
We eten te veel vlees met z'n allen en willen er geen cent teveel voor uitgeven. Dan krijg je dit soort misstanden, ik twijfel er niet eens aan of dit nog veel meer gebeurt
En veel erger
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_173736018
Tja tijd is geld, hopelijk zal er in de toekomst strenger op gecontroleerd worden en nog verder in de toekomst gekweekt vlees een optie worden. Alleen dat stukje van dat onverdoofde slachten snap ik niet helemaal, krijgen runderen normaal geen ijzeren pin door hun hoofd? In plaats van hen te kelen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 12 september 2017 @ 18:35:16 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173736024
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:30 schreef _--_ het volgende:

[..]

En veel erger
Daar ben ik ook bang voor
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173736124
Zo schokkend is het nou ook weer niet.
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:43:41 #17
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_173736147
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:
We eten te veel vlees met z'n allen en willen er geen cent teveel voor uitgeven. Dan krijg je dit soort misstanden, ik twijfel er niet eens aan of dit nog veel meer gebeurt
Vrees hetzelfde. We eten veel te veel vlees en geven veel te weinig om de oorsprong.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_173736166
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

empathie jegens mensen is ook overgewaardeerd wanneer steek je ergens over zodat ik je onverdoofd plat mag rijden? :D
Mens - slachtvee vergelijkingen = zwaar debiel.
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:45:02 #19
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_173736169
Als ik trouwens een soort extrabio vlees kon kopen met de garantie dat het netjes geslacht is, zou ik dat graag doen. Maar dan ben je echt op de kleinere initiatieven als koopeenkoe aangewezen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_173736185
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
Tja tijd is geld, hopelijk zal er in de toekomst strenger op gecontroleerd worden en nog verder in de toekomst gekweekt vlees een optie worden. Alleen dat stukje van dat onverdoofde slachten snap ik niet helemaal, krijgen runderen normaal geen ijzeren pin door hun hoofd? In plaats van hen te kelen.
Maar wat bedoel je met tijd = geld?

Het is nu niet dat ik het idee heb dat het allemaal om snelheid en effectiviteit gaat in dat slachthuis.
pi_173736201
In de natuur komt een miljoenvoud op een gruwelijkere manier aan zijn einde.
pi_173736204
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:44 schreef Rangono het volgende:

[..]

Mens - slachtvee vergelijkingen = zwaar debiel.
Eens, maar het is ook onzinnig om die beesten nog ff in elkaar te rammen voordat ze afgemaakt worden :') Laat ze gewoon een zo pijnloos mogelijke dood sterven.
pi_173736240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:45 schreef Rangono het volgende:

[..]

Maar wat bedoel je met tijd = geld?

Het is nu niet dat ik het idee heb dat het allemaal om snelheid en effectiviteit gaat in dat slachthuis.
Heb de filmpjes niet gekeken, maar ik neem aan dat het doel hiervan is die beesten sneller op te jagen. Anders zou het mogelijk nog veel meer debiel zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:46 schreef Braindead2000 het volgende:
In de natuur komt een miljoenvoud op een gruwelijkere manier aan zijn einde.
Nee hoor, er zijn meer slachtdieren dan wilde dieren.
pi_173736268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Heb de filmpjes niet gekeken, maar ik neem aan dat het doel hiervan is die beesten sneller op te jagen. Anders zou het mogelijk nog veel meer debiel zijn.

[..]

Nee hoor, er zijn meer slachtdieren dan wilde dieren.
Ik heb het over alle beestjes. Wat is de volgende stap? Moeten we nou ook in de natuur al die biljoenen beestjes tegen elkaar beschermen?
pi_173736311
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Heb de filmpjes niet gekeken, maar ik neem aan dat het doel hiervan is die beesten sneller op te jagen. Anders zou het mogelijk nog veel meer debiel zijn.

[..]

Nee hoor, er zijn meer slachtdieren dan wilde dieren.
Er worden beesten geprikt terwijl ze vastzitten. Kan aan mij liggen, maar waar zit het effectief handelen ?

Volgens mij is voornamelijk het probleem dat slachthuizen plebs aantrekken die niet veel meer hebben te verliezen.
pi_173736340
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:46 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Eens, maar het is ook onzinnig om die beesten nog ff in elkaar te rammen voordat ze afgemaakt worden :') Laat ze gewoon een zo pijnloos mogelijke dood sterven.
Ja, eens. Maar daar moet wel de grens zijn. Teveel empathie voor slachtvee is dom.
pi_173736353
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb het over alle beestjes. Wat is de volgende stap? Moeten we nou ook in de natuur al die biljoenen beestjes tegen elkaar beschermen?
Zoals ik zei, er gaan meer dieren dood in slachthuizen dan in de natuur. Maar het is natuurlijk wel een beetje onzinnig om die beesten nog ff te martelen voordat ze eraan gaan toch? Dat het moet gebeuren oke, geen problemen mee. Maar probeer het dan gewoon zo pijnloos mogelijk te doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:51 schreef Rangono het volgende:

[..]

Er worden beesten geprikt terwijl ze vastzitten. Kan aan mij liggen, maar waar zit het effectief handelen ?

Volgens mij is voornamelijk het probleem dat slachthuizen plebs aantrekken die niet veel meer hebben te verliezen.
Ah dat is wel echt triest dan :') Maar inderdaad, daar werken waarschijnlijk niet de meest snuggere of empathische mensen. De directie zou er echter gewoon veel beter op moeten zitten.
pi_173736376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zoals ik zei, er gaan meer dieren dood in slachthuizen dan in de natuur. Maar het is natuurlijk wel een beetje onzinnig om die beesten nog ff te martelen voordat ze eraan gaan toch? Dat het moet gebeuren oke, geen problemen mee. Maar probeer het dan gewoon zo pijnloos mogelijk te doen.

[..]

Ah dat is wel echt triest dan :') Maar inderdaad, daar werken waarschijnlijk niet de meest snuggere of empathische mensen. De directie zou er echter gewoon veel beter op moeten zitten.
"er gaan meer dieren dood in slachthuizen dan in de natuur"? Bij lange na niet.
pi_173736433
Maar goed: beesten onnodig pijn doen is nooit goed, natuurlijk. Laat dat duidelijk zijn.
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:58:13 #30
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173736458
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:12 schreef Rangono het volgende:

[..]

Je hoeft ook helemaal niet 'normaal' om te gaan met slachtdieren. We moeten juist af van al die regels omtrent deze gehele industrie.

Empathie jegens slachtdieren is een vergissing.
Koekoek....
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173736465
Goed dat de tent meteen gesloten is.

Walgelijke praktijken :r
There are only 151 Pokémon.
pi_173736490
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Koekoek....
:)

Het was een tikkeltje provocerend. Maar in essentie ben ik wel van mening dat sommige erin doorslaan. Nogmaals: dieren onnodig pijn doen is immoreel. Maar als je slachtvee als volwaardige levens gaat beschouwen dan is de gehele slacht-industrie verwerpelijk.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:01:24 #33
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173736531
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
Tja tijd is geld, hopelijk zal er in de toekomst strenger op gecontroleerd worden en nog verder in de toekomst gekweekt vlees een optie worden. Alleen dat stukje van dat onverdoofde slachten snap ik niet helemaal, krijgen runderen normaal geen ijzeren pin door hun hoofd? In plaats van hen te kelen.
Niet in plaats van, maar voorafgaand. Als die pin verkeerd gezet wordt blijft het dier bij bewustzijn.

Het 'kelen' wordt altijd gedaan, dat is de daadwerkelijke slacht. De 'verdoving', in dit geval de pin is er om het dier buiten bewustzijn te krijgen om dan te slachten terwijl het hart nog klopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 12-09-2017 19:10:54 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173736568
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet in plaats van, maar voorafgaand. Als die pin verkeerd gezet wordt blijft het dier bij bewustzijn.

Het 'kelten' wordt altijd gedaan, dat is de daadwerkelijke slacht. De 'verdoving', in dit geval de pin is er om het dier buiten bewustzijn te krijgen om dan te slachten terwijl het hart nog klopt.
Ja van dat kelen snapte ik ook nog wel dat het uiteindelijk nodig was. Alleen had wel verwacht dat zo'n pin zo'n beest wel zou doden. Maar goed dat gaat blijkbaar dus nog wel eens mis. Weer wat geleerd.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:07:05 #35
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173736667
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

"er gaan meer dieren dood in slachthuizen dan in de natuur"? Bij lange na niet.
Denk idd niet evenveel als in de natuur als je insecten e.d. meeneemt. Maar er worden per seconde 1585 dieren geslacht wereldwijd. En dat aantal loopt op en nog best hard ook. De bio-industrie groeit nogsteeds hard.
In Nederland gaat het om een 553 miljoen dieren per jaar trouwens.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:10:30 #36
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173736751
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja van dat kelen snapte ik ook nog wel dat het uiteindelijk nodig was. Alleen had wel verwacht dat zo'n pin zo'n beest wel zou doden. Maar goed dat gaat blijkbaar dus nog wel eens mis. Weer wat geleerd.
Nee, ook als het goed gaat dood de pin de koe niet. Het vernietigd als het goed is het gevoelscentrum waardoor het dier buiten bewustzijn is en niets meer kan voelen. Gaat het goed dan is het erg snel, gaat het fout dan is het vrij gruwelijk.

Ze willen dat het hart nog klopt als het dier geslacht wordt, dat is voor het leegbloeden. Dat gaat niet goed genoeg als het hart niet meer klopt.
Geen enkele verdoofmethode dood het dier, hoort het dier te doden. Doet het dat wel dan is het dier niet geschikt voor menselijke consumptie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173736778
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, ook als het goed gaat dood de pin de koe niet. Het vernietigd als het goed is het gevoelscentrum waardoor het dier buiten bewustzijn is en niets meer kan voelen. Gaat het goed dan is het erg snel, gaat het fout dan is het vrij gruwelijk.

Ze willen dat het hart nog klopt als het dier geslacht wordt, dat is voor het leegbloeden. Dat gaat niet goed genoeg als het hart niet meer klopt.
Geen enkele verdoofmethode dood het dier, hoort het dier te doden. Doet het dat wel dan is het dier niet geschikt voor menselijke consumptie.
Aha, weer wat geleerd. Opzich wel logisch inderdaad.
pi_173736837
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Aha, weer wat geleerd. Opzich wel logisch inderdaad.
Je wist dat niet??
pi_173736843
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Denk idd niet evenveel als in de natuur als je insecten e.d. meeneemt. Maar er worden per seconde 1585 dieren geslacht wereldwijd. En dat aantal loopt op en nog best hard ook. De bio-industrie groeit nogsteeds hard.
In Nederland gaat het om een 553 miljoen dieren per jaar trouwens.
En vissen? Hoeveel daarvan worden er daar niet dagelijks door hun soortgenoten afgeslacht?
pi_173736859
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Je wist dat niet??
Naja had het eigenlijk wel kunnen weten inderdaad :') Maar het idee van een ijzeren pin door de kop leek me altijd vrij dodelijk.
pi_173736972
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Naja had het eigenlijk wel kunnen weten inderdaad :') Maar het idee van een ijzeren pin door de kop leek me altijd vrij dodelijk.
Snap de misvatting wel, ja. :).
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:22:02 #42
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173737001
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En vissen? Hoeveel daarvan worden er daar niet dagelijks door hun soortgenoten afgeslacht?
Die vallen onder e.d. in mijn tekst ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173737051
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die vallen onder e.d. in mijn tekst ;)
Hoe gaan we dat dan oplossen? Dagelijks komen in de Noordzee vlak voor onze neus miljoenen misschien wel miljarden vissen op een gruwelijke manier aan hun einde. Wordt het niet tijd dat we ingrijpen?
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:27:31 #44
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173737146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe gaan we dat dan oplossen? Dagelijks komen in de Noordzee vlak voor onze neus miljoenen misschien wel miljarden vissen op een gruwelijke manier aan hun einde. Wordt het niet tijd dat we ingrijpen?
Je argumenten slaan nergens op. Dit gaat niet om we moeten wel zo omdat anders niet kan. Die dieren die elkaar opeten doen dat niet bewust lekker naar, maar kunnen niet anders, gaan anders zelf dood.

Als jij ooit verdwaald in een bos en je hebt de kans om een hert pijnlijk en moeizaam te doden met een knuppel om verhongering te voorkomen heb je mijn zegen.
Maar daar gaat deze situatie niet over.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173737174
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je argumenten slaan nergens op. Dit gaat niet om we moeten wel zo omdat anders niet kan. Die dieren die elkaar opeten doen dat niet bewust lekker naar, maar kunnen niet anders, gaan anders zelf dood.

Als jij ooit verdwaald in een bos en je hebt de kans om een hert pijnlijk en moeizaam te doden met een knuppel om verhongeren te voorkomen heb je mijn zegen.
Maar daar gaat deze situatie niet over.
Ben jij tegen het doden van andere dieren behalve als je in een bos aan het verhongeren bent?
pi_173737266
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je argumenten slaan nergens op. Dit gaat niet om we moeten wel zo omdat anders niet kan. Die dieren die elkaar opeten doen dat niet bewust lekker naar, maar kunnen niet anders, gaan anders zelf dood.

Als jij ooit verdwaald in een bos en je hebt de kans om een hert pijnlijk en moeizaam te doden met een knuppel om verhongering te voorkomen heb je mijn zegen.
Maar daar gaat deze situatie niet over.
Als ik twee dagen geen vlees eet dan ga ik ook dood van ellende. Ik gun die varkens een pijnloze dood maar als dat niet gebeurt dan hebben ze pech. Het belangrijkste is dat ik mijn stukje vlees kan blijven eten. Ik laat me niet afschrikken door een stelletje extremistische veganisten.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:32:11 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173737272
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:28 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ben jij tegen het doden van andere dieren behalve als je in een bos aan het verhongeren bent?
Zoals ik al zei, ik vind dat er normaal omgegaan moet worden met slachtdieren. Zo min mogelijk stress, angst en pijn.
Dus nee, ik ben niet tegen het doden en eten van dieren zonder absolute noodzaak.

Wel vind ik dat we teveel vlees eten, dat dat misbruik van mens en dier in de hand werkt en de aarde sloopt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:32:42 #48
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173737287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als ik twee dagen geen vlees eet dan ga ik ook dood van ellende. Ik gun die varkens een pijnloze dood maar als dat niet gebeurt dan hebben ze pech. Het belangrijkste is dat ik mijn stukje vlees kan blijven eten. Ik laat me niet afschrikken door een stelletje extremistische veganisten.
Je bent heel stoer hoor, aai over je bol.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173737292
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:59 schreef Rangono het volgende:
als je slachtvee als volwaardige levens gaat beschouwen dan is de gehele slacht-industrie verwerpelijk.
En waarom zou je 'slachtvee' niet als volwaardig leven beschouwen?
De bio-industrie ís ook verwerpelijk imo.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_173737316
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je bent heel stoer hoor, aai over je bol.
Heeft niks met stoer te maken. Ik geef gewoon aan wat mijn prioriteiten zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')