abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:15:13 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173733108
Vroeger keek je wel eens hoopvol naar de toekomst.
Dan dacht je bijvoorbeeld aan wereldvrede, of vliegende fietsen. Ik dacht ook ooit aan een toekomst waarin bijvoorbeeld:

- Realtime google earth er was. Technisch is het allang mogelijk. Waarom is het er nog niet?
- Dick Korf heeft iets te hoopvol van de toren gepraat. Want vrije energie devices bestaan nog steeds niet. http://www.free-energy4all.nl/vrije-energie-contacten en zijn site is al sinds 2016 niet ge-update.
- Hoverboards!

Jullie nog ideeën?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173733168
Ik wil gewoon dat ik hardop kan zeggen: "Computer, doe x" en dat het dan gebeurt.

Ik snap echt niet waarom dat nog niet kan.

Of: "Computer, zet de tv aan op comedy central!"

Maar nee je moet gvd nog steeds helemaal zelf de afstandsbediening oppakken. Had echt gedacht dat dit inmiddels wel zou kunnen.
pi_173733236
Tevens wat bedoel je met realtime google earth? Burgers die live satellietbeelden kunnen bekijken?
pi_173733295
gratis energie
pi_173733319
In ieder dorp een moskee.
pindazakje
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 16:26:20 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_173733359
Replicator natuurlijk _O_
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:26:59 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173733375
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Tevens wat bedoel je met realtime google earth? Burgers die live satellietbeelden kunnen bekijken?
Dat ik op google earth kan zien of mijn auto er nog staat :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:28:11 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173733402
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:26 schreef Karina het volgende:
Replicator natuurlijk _O_
[ afbeelding ]
Tea, earl grey, hot.
Veel klanten verwachten dat die al bestaat iig :). Dat alles wat ze willen spontaan materialiseert en dat er geen werk en materiaal voor benodigd is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173733407
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat ik op google earth kan zien of mijn auto er nog staat :)
Lijkt me echt een heel raar en ook onmogelijk idee. Echt alle privacy van iedereen weg. Tevens heb je er de bandbreedte niet voor.
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:29:25 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173733437
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:28 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Lijkt me echt een heel raar en ook onmogelijk idee. Echt alle privacy van iedereen weg. Tevens heb je er de bandbreedte niet voor.
Privacy is er toch al niet, overal is al cameratoezicht. Alleen niet voor het publiek maar voor de overheid.
Daarom zou het tof zijn als bijv. iedereen zijn google glass feed beschikbaar kan stellen voor het publiek :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173733473
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Privacy is er toch al niet, overal is al cameratoezicht. Alleen niet voor het publiek maar voor de overheid.
Daarom zou het tof zijn als bijv. iedereen zijn google glass feed beschikbaar kan stellen voor het publiek :).
Ik weet niet of ik het zou willen. De wereld zoals we die kennen verandert dan. Je kan je nooit ziek melden of zo want dan kijkt je baas ff of je auto ook op de oprit staat en ga zo maar door. Zou waarschijnlijk ook voor een heleboel criminele doeleinden gebruikt kunnen woorden. Geldtransporten volgen en weet ik veel wat allemaal. Ik denk dat zoiets nooit voor het publiek toegankelijk zou worden, ook al zou het kunnen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:32:26 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173733505
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:30 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het zou willen. De wereld zoals we die kennen verandert dan. Je kan je nooit ziek melden of zo want dan kijkt je baas ff of je auto ook op de oprit staat en ga zo maar door. Zou waarschijnlijk ook voor een heleboel criminele doeleinden gebruikt kunnen woorden. Geldtransporten volgen en weet ik veel wat allemaal. Ik denk dat zoiets nooit voor het publiek toegankelijk zou worden, ook al zou het kunnen.
Het nadeel is dat het hoe dan ook zo zal zijn dat het gaat gebeuren. Want er komen binnen een paar jaar kunstmatige intelligentie bots die op basis van statistieken kunnen bepalen of jij echt ziek bent, beter dan een dokter dat kan bijv.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:33:14 #13
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_173733522
Perfecte tandheelkunde, blijf het middeleeuws vinden.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_173733606
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het nadeel is dat het hoe dan ook zo zal zijn dat het gaat gebeuren. Want er komen binnen een paar jaar kunstmatige intelligentie bots die op basis van statistieken kunnen bepalen of jij echt ziek bent, beter dan een dokter dat kan bijv.
Alsnog lijkt het me geen strak plan om iedereen een all seeing eye te geven.
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:51:37 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173733994
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:36 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Alsnog lijkt het me geen strak plan om iedereen een all seeing eye te geven.
Nouja, het zou in het geval van 9/11 wel 100% inzicht kunnen geven of dat een inside job was.
Of klimaatverandering of dat echt een issue is. Dan geeft een AI gewoon een antwoord op basis van alle kennis in de hele wereld, meer kennis dan welke wetenschapper dan ook heeft :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:54:36 #16
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173734050
Medicijn tegen autisme. Enige wat helpt is alcohol. maar dan krijg je ADHD-verschijnselen en wordt je uitgesloten van verkeer. :')
Mensen met ADHD hebben geluk. :') Ritalin.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_173734055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nouja, het zou in het geval van 9/11 wel 100% inzicht kunnen geven of dat een inside job was.
Of klimaatverandering of dat echt een issue is. Dan geeft een AI gewoon een antwoord op basis van alle kennis in de hele wereld, meer kennis dan welke wetenschapper dan ook heeft :).
Maar wie beheerd die AI dan? Ik bedoelde meer dat het me geen goed idee lijkt dat burgers live satellietbeelden kunnen bekijken.
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:57:01 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173734104
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:54 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Maar wie beheerd die AI dan? Ik bedoelde meer dat het me geen goed idee lijkt dat burgers live satellietbeelden kunnen bekijken.
Over het algemeen (of althans de AI wetenschappers zijn het daar over eens) zal de hele wereld de AI moeten beheren zodat ie niet een voorkeur krijgt voor een land of persoon :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173734331
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:18 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ik wil gewoon dat ik hardop kan zeggen: "Computer, doe x" en dat het dan gebeurt.

Ik snap echt niet waarom dat nog niet kan.
Dat kon 20 jaar geleden al.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173734340
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat kon 20 jaar geleden al.
Bewijs het.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:11:24 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173734381
Dingen die er nú eindelijk echt aan lijken te komen.

Zelfrijdende auto's (geef het nog 5 jaar)
Échte kunstmatige intelligentie (Idem, misschien 10)
Teleurstelling: 'vrije' energie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173734382
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:09 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Bewijs het.
Programmaatje installeren, tekst inspreken, in het programma datgene aan de gesproken tekst hangen dat je de computer wilt laten doen, klaar.
Daarna kun je die tekst zeggen, waarna dat programma uitvoert wat je hebt ingevoerd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173734423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Programmaatje installeren, tekst inspreken, in het programma datgene aan de gesproken tekst hangen dat je de computer wilt laten doen, klaar.
Daarna kun je die tekst zeggen, waarna dat programma uitvoert wat je hebt ingevoerd.
Waarom zie je dit dan nog nergens? Het is pas vrij recent dat je dingen zoals Alexa hebt.
pi_173734444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:13 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Waarom zie je dit dan nog nergens? Het is pas vrij recent dat je dingen zoals Alexa hebt.
Ja weet ik veel?
Misschien omdat niemand erop zit te wachten dat je je laptop in de trein met je stem bestuurt.
Maar het kan al heel lang.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173734462
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja weet ik veel?
Misschien omdat niemand erop zit te wachten dat je je laptop in de trein met je stem bestuurt.
Maar het kan al heel lang.
Ja het is theoretisch mogelijk maar dat wil niet zeggen dat je het ook hebt. Naja in de praktijk dan doelde ik vooral op. Werkt waarschijnlijk heel gebrekkig. Ik bedoel gewoon een systeem zoals je dat vroeger op tv zeg dat mensen hardop praatte of bij star trek en zo. Zulke systememn heb je nog niet. Je hebt alleen google search met spraakherkenning en dat is nu pas.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:14:48 #26
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173734466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:15 schreef Maanvis het volgende:
Vroeger keek je wel eens hoopvol naar de toekomst.
Dan dacht je bijvoorbeeld aan wereldvrede, of vliegende fietsen. Ik dacht ook ooit aan een toekomst waarin bijvoorbeeld:

- Realtime google earth er was. Technisch is het allang mogelijk. Waarom is het er nog niet?
- Dick Korf heeft iets te hoopvol van de toren gepraat. Want vrije energie devices bestaan nog steeds niet. http://www.free-energy4all.nl/vrije-energie-contacten en zijn site is al sinds 2016 niet ge-update.
- Hoverboards!

Jullie nog ideeën?
Nee :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_173734494
Vliegende auto's.
pi_173734500
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:14 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ja het is theoretisch mogelijk maar dat wil niet zeggen dat je het ook hebt. Naja in de praktijk dan doelde ik vooral op. Werkt waarschijnlijk heel gebrekkig. Ik bedoel gewoon een systeem zoals je dat vroeger op tv zeg dat mensen hardop praatte of bij star trek en zo. Zulke systememn heb je nog niet. Je hebt alleen google search met spraakherkenning en dat is nu pas.
Ik heb er destijds als gimmick wat mee gestoeid. Het kan dus wel, ook in de praktijk.
En nee, die extra eisen die je er nu bij haalt, nee, die zijn in de praktijk nog niet mogelijk nu.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173734521
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik heb het destijds als gimmick wat mee gestoeid. Het kan dus wel, ook in de praktijk.
En nee, die extra eisen die je er nu bij haalt, nee, die zijn in de praktijk nog niet mogelijk nu.
Niks ervan extra eisen dat hoorde bij de basis eisen van mijn eerste post. Gewoon een systeem die dat doet. Alles in je huis op spraak. Tv, computer, lichten, wasmachine etc.
pi_173734529
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Niks ervan extra eisen dat hoorde bij de basis eisen van mijn eerste post. Gewoon een systeem die dat doet. Alles in je huis op spraak. Tv, computer, lichten, wasmachine etc.
Nu haal je er nóg meer bij.
Anyway, de basis zoals je die postte kan dus wel. Al de extra's nog niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173734539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nu haal je er nóg meer bij.
Anyway, de basis zoals je die postte kan dus wel. Al het extra's nog niet.
Ja ik weet dat simpele spraakherkenning voor je computer bestaat maar zie mijn eerste post in dit topic
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 12 september 2017 @ 17:30:04 #32
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173734756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:30 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Je kan je nooit ziek melden of zo want dan kijkt je baas ff of je auto ook op de oprit staat
Waarom zou die niet op de oprit staan als je je ziek gemeld hebt en je dus, naar men aan mag nemen, ziek bent?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_173734775
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waarom zou die niet op de oprit staan als je je ziek gemeld hebt en je dus, naar men aan mag nemen, ziek bent?
Was maar een voorbeeld. Ik bedoel dat je weg bent of zo terwijl dat niet zo is, of juist wel terwijl niet wel ehhhhh weet ik veel wat. Ik heb er niet goed over nagedacht.
pi_173734788
Oh, en lopende banden in plaats van stoepen, dat kwam ik toen ik nog jong was ook in best veel SF tegen! Dat leek me destijds al niet praktisch, moet ik zeggen.
En natuurlijk hologramtelevisie.
pi_173735135
Betaalbare volledig elektrische auto's met een goede actieradius. Tesla heeft enkele modellen die 500 km of meer kunnen, maar die kosten 80K of meer. Had allang gekund natuurlijk dat er een auto rond reed van 15-20K met een radius van 500 km of meer, maja Shell en co willen dat niet echt :')
pi_173735977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:47 schreef Poepz0r het volgende:
Betaalbare volledig elektrische auto's met een goede actieradius. Tesla heeft enkele modellen die 500 km of meer kunnen, maar die kosten 80K of meer. Had allang gekund natuurlijk dat er een auto rond reed van 15-20K met een radius van 500 km of meer, maja Shell en co willen dat niet echt :')
VW heeft 20 miljard (lees 20.000x1 miljoen) uitgetrokken om dat te realiseren.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ische-autos-a1573103
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173736132
Hyperloop-achtig vervoer.

In de jaren 80 was de toekomstvisie dat alles zoals buizenpost zou worden verstuurd.

Punt met het ontwikkelen van nieuwe uitvindingen is vaak dat men niet weet of het rendabel wordt en veiligheid een issue is bij het lanceren. De Hindenburg verknalde het voor luchtschepen en de monorail kwam nooit van de grond ivm oa het klimaat dat op t staal werkte. Bedrijven die daar op ingezet hebben, hebben enorme verliezen geleden. Ook moet je rekening houden met dingen waar je geen rekening mee zou houden, vandalisme op straat, weersomstandigheden etc.

Ik zag trouwens ook zeer strakke en gestroomlijnde steden met vervoer voor me vroeger. Maar als je dat wil bereiken moet je 1 ontwerper of een team van ontwerpers alles laten doen en de vrije markt negeren.

In praktische zin komen er altijd weer lullige extras bij. Gestroomlijnde Ferrari.. met een domme kentekenplaat erop en andere verplichtingen die t ontwerp verstieren. Al die mooie prototypes van vroeger gaan per land nog eens door de mangel en dan hou je iets gewoons over.

[ Bericht 37% gewijzigd door Beathoven op 12-09-2017 18:52:13 ]
pi_173736173
jetpack
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 12 september 2017 @ 19:24:49 #39
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173737081
- Een werkende commercieel rendabele kernfusiecentrale. Ik weet dat het heel moeilijk is maar je zou er wel ontzettend veel mee oplossen

- Een sexrobot met AI die geheel autonoom is, inclusief bier halen en zelf kunnen douchen. Het onverwachte voor mij (vergeleken met wat ik ~30 jaar geleden dacht) is dat vooral "eenvoudige" dingen zoals lopen nog steeds heel moeilijk zijn ze maken.

Het is eigenlijk wel grappig dat als ik in ~1980 nadacht over hoe 2017 zou zijn, dan dacht ik dat iedereen in ruimtepakken rondliep, vliegende auto's, etc etc. Eigenlijk is het helemaal niet zo anders als ik toen dacht. Maar aan de andere kant heb je nu wel dingen die ik toen echt science fiction had gevonden, bijvoorbeeld wat je nu met een smartphone kunt die gewoon iedereen heeft en gratis Skypen met mensen aan de andere kant van de wereld.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173745717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:18 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ik wil gewoon dat ik hardop kan zeggen: "Computer, doe x" en dat het dan gebeurt.

Ik snap echt niet waarom dat nog niet kan.

Of: "Computer, zet de tv aan op comedy central!"

Maar nee je moet gvd nog steeds helemaal zelf de afstandsbediening oppakken. Had echt gedacht dat dit inmiddels wel zou kunnen.
Is er in een basic versie wel degelijk. Cortana op Xbox one bijvoorbeeld.
Zelfs mijn dochter van 5 kan zonder ook maar de afstandsbediening of controller aan te raken films kijken, YouTube filmpjes zoeken en afspelen, Spotify luisteren en spelletjes starten.

Heb je uiteraard wel een tv en av-receiver nodig die HDMI cec ondersteunen zodat ze 'luisteren' naar de commando's die door de xbox worden verzonden via HDMI.
pi_173745787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:33 schreef Tyr80 het volgende:
Perfecte tandheelkunde, blijf het middeleeuws vinden.
Anders kunnen die lui geen 9k meer per maand binnenharken
pi_173745941
Gemini kroketten.
  woensdag 13 september 2017 @ 13:22:51 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173750494
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:14 schreef _--_ het volgende:

[..]

Nee :')
Kost alleen wat drones toch :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 13 september 2017 @ 13:24:40 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173750533
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:47 schreef Poepz0r het volgende:
Betaalbare volledig elektrische auto's met een goede actieradius. Tesla heeft enkele modellen die 500 km of meer kunnen, maar die kosten 80K of meer. Had allang gekund natuurlijk dat er een auto rond reed van 15-20K met een radius van 500 km of meer, maja Shell en co willen dat niet echt :')
Tesla wil dat zelf niet, want die limiteert de batterijen van de goedkope modellen tot mindere actieradius. Dus het is niet Shell's schuld.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173751812
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Tesla wil dat zelf niet, want die limiteert de batterijen van de goedkope modellen tot mindere actieradius. Dus het is niet Shell's schuld.
Tesla is er al 2-3 jaar mee bezig, zie de docu over Tesla op Discovery Channel.
  donderdag 14 september 2017 @ 10:55:48 #46
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_173768410
WW3
pi_173773165
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:55 schreef JaafkeEHV het volgende:
WW3
WO2 kwam eigenlijk als wraakantwoord van Hitler over wat Duitsland in WO1 was kwijtgeraakt door het verdrag van Versailles. Eigenlijk was het dus één lange Wereldoorlog met een kleine pauze ertussen.

Daarvoor zijn er eigenlijk geen oorlogen op die schaal geweest en na WO2 is alles zeg maar zo verdeeld dat er geen voedingsbodem voor een WO3 ligt.

Alleen de tempelberg in Jeruzalem wordt als een mogelijk startpunt voor een nieuwe wereldoorlog gezien. Als men daar de tempel opnieuw wil gaan bouwen volgens de heilige teksten (en het is volgens de diehards 2 voor 12) dan moet de rotskoepel wijken en dan heeft Israel waarschijnlijk alle moslimnaties tegen zich.
pi_173784616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Niks ervan extra eisen dat hoorde bij de basis eisen van mijn eerste post. Gewoon een systeem die dat doet. Alles in je huis op spraak. Tv, computer, lichten, wasmachine etc.
Er zullen vast wel fok'ers zijn die zoiets hebben. Dat noem je een vrouw. Probleem kan zijn dat je die niet zomaar uit kan zetten..
pi_173785034
Wereld zonder grenzen
  vrijdag 15 september 2017 @ 02:45:06 #50
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_173785053
FTTH voor elke Nederlander.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_173785161
Een hypermoderne hoge snelheidlijn tussen het hoge noorden en het westen.. kunnen toch wel gewoon iets bouwen dat zo'n 300 km per uur gaat? Mag er van mij part ook een stuk naar het zuiden en oosten.
pi_173785164
Amsterdam in 20 minuutjes vanaf enschede, groningen e.d
pi_173785181
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 04:23 schreef Wotte het volgende:
Amsterdam in 20 minuutjes vanaf enschede, groningen e.d
Was het maar zo'n feest
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_173785184
Vrede

Oké dat was de zesjarige versie mij
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_173785190
Zelfrijdende auto's zag ik als kind wel echt voor mij en dan in de trant van gedeelde voertuigen. Denk dat we die kant ook wel op gaan, een stilstaand voertuig is straks niet meer nodig (en kost alleen maar geld en ruimte).
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_173785224
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 04:46 schreef yosander het volgende:
Zelfrijdende auto's zag ik als kind wel echt voor mij en dan in de trant van gedeelde voertuigen. Denk dat we die kant ook wel op gaan, een stilstaand voertuig is straks niet meer nodig (en kost alleen maar geld en ruimte).
Ik ben bang dat het nog heel erg lang gaat duren. Misschien dat men daar in een land als Nederland net iets sneller mee is, daar zijn het sowieso wel early-adopters, maar al die 2e en 3e wereldlanden die gaan daar pas aan als al het andere tot op het bot versleten is.
pi_173785240
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 05:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het nog heel erg lang gaat duren. Misschien dat men daar in een land als Nederland net iets sneller mee is, daar zijn het sowieso wel early-adopters, maar al die 2e en 3e wereldlanden die gaan daar pas aan als al het andere tot op het bot versleten is.
Ooh ja die zullen nog lang afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen en gewone auto's, aagenzien dat vaak afdankertjes zijn uit de 'eerste' wereld
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_173785262
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 05:35 schreef yosander het volgende:

[..]

Ooh ja die zullen nog lang afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen en gewone auto's, aagenzien dat vaak afdankertjes zijn uit de 'eerste' wereld
Nederland gaat er wel zichtbaar op vooruit. Was vorig jaar erg verrast tesla taxis te zien na aankomst op schiphol. Het begint een beetje het Monaco aan de Noordzee te worden.

De wegen zijn vlak en het verkeer organiseert zichzelf wel lekker. Alles is wel klaar voor zelfrijdende autos.. In zo'n land overzees heb je nog slechtere wegen dan in Belgie. Daar stuitert zo'n zelfrijder binnen de kortste keren de greppel in.
  vrijdag 15 september 2017 @ 06:41:35 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173785291
Een echt goede virtuele wereld voor serieus gebruik, zoals vergaderingen en ruimtelijke studies.

Toen Second Life hot was, was de techniek erg beperkt. Het is nu beter, maar nog verre van ideaal, het zal geen grote sprongen meer maken omdat de early adapters uit de zakenwereld zijn afgehaakt.
pi_173785300
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:18 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ik wil gewoon dat ik hardop kan zeggen: "Computer, doe x" en dat het dan gebeurt.

Ik snap echt niet waarom dat nog niet kan.

Of: "Computer, zet de tv aan op comedy central!"

Maar nee je moet gvd nog steeds helemaal zelf de afstandsbediening oppakken. Had echt gedacht dat dit inmiddels wel zou kunnen.
Er bestaat wel een dragonspeech softwarepakket voor alleen de computer. Dan kun je lappen teksten dicteren en corrigeren.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 15 september 2017 @ 09:11:48 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173786661
Ik vind het raar dat er nog steeds relatief weinig thuis wordt gewerkt. Het is imo echt absurd dat mensen elke morgen 1 uur in de file staan om daarna plaats te nemen achter een computer 8)7

Iedereen heeft tegenwoordig breedband internet dus de meeste kantoortaken kunnen gewoon vanuit huis worden gedaan. Zelfs liefdesrelaties lopen tegenwoordig voor 90%+ over internet dus dat moet met werken ook kunnen. Af en toe face-to-face contact (niet via Skype) blijft natuurlijk wel gewenst maar je kunt voor de meeste kantoorbanen makkelijk naar een systeem van per week 4 dagen thuis werken en 1 dag op de "werkvloer".

Gezien alle problemen met files, CO2-uitstoot en andere vervuiling, fossiele brandstoffen die opgaan en waarvan we afhankelijk zijn van idiote landen had ik gedacht dat we hiermee al heel veel verder zouden zijn dan nu het geval is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 15 september 2017 @ 09:36:27 #62
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173787041
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:11 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het raar dat er nog steeds relatief weinig thuis wordt gewerkt. Het is imo echt absurd dat mensen elke morgen 1 uur in de file staan om daarna plaats te nemen achter een computer 8)7

Iedereen heeft tegenwoordig breedband internet dus de meeste kantoortaken kunnen gewoon vanuit huis worden gedaan. Zelfs liefdesrelaties lopen tegenwoordig voor 90%+ over internet dus dat moet met werken ook kunnen. Af en toe face-to-face contact (niet via Skype) blijft natuurlijk wel gewenst maar je kunt voor de meeste kantoorbanen makkelijk naar een systeem van per week 4 dagen thuis werken en 1 dag op de "werkvloer".

Gezien alle problemen met files, CO2-uitstoot en andere vervuiling, fossiele brandstoffen die opgaan en waarvan we afhankelijk zijn van idiote landen had ik gedacht dat we hiermee al heel veel verder zouden zijn dan nu het geval is.
Vaak zijn het de fysieke servers van bedrijven waar alle data is opgeslagen het probleem waarom dat niet van thuis kan. En word ook van met een bepaald soort software gebruikt waarbij je moet inloggen en waar je bij alleen kan als je in hun netwerk aanwezig bent, dit vaak mede om gegevens te beschermen waar jij geen drol mee te maken hebt maar waar je wel bij moet kunnen mocht dat noodzakelijk zijn.

Maar goed dit geldt niet voor alle kantoorbaantjes, wil alleen zeggen dat ik er zo wel al een aantal heb meegemaakt.
pi_173787219
Energiecentrales die werken met kernfusie. Ik hoor het mijn leraar 25 jaar geleden nog zeggen: 'dat duurt wel tot 2020', en volgens mij zijn ze nog niet veel opgeschoten.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_173787532
Het grote probleem met dingen als gratis energie is dat ze gebaseerd zijn op technologische ontwikkeling en een naïef ideaalbeeld. Er wordt vergeten dat er belangengroepen met heel veel geld zijn, die dat actief dwars zullen zitten, juist omdat ze heel veel geld verdienen aan energie.

Dat is net zoiets als dat al het werk ooit gedaan wordt door robots en wij lekker kunnen chillen. Er zij belangen bij om ons ofwel aan het werk te houden, om de economie draaiend te houden, ofwel de meeste mensen lekker te laten creperen. Zonder financieel belang zijn ze verder toch niet interessant.
pi_173789182
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:11 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het raar dat er nog steeds relatief weinig thuis wordt gewerkt. Het is imo echt absurd dat mensen elke morgen 1 uur in de file staan om daarna plaats te nemen achter een computer 8)7

Iedereen heeft tegenwoordig breedband internet dus de meeste kantoortaken kunnen gewoon vanuit huis worden gedaan. Zelfs liefdesrelaties lopen tegenwoordig voor 90%+ over internet dus dat moet met werken ook kunnen. Af en toe face-to-face contact (niet via Skype) blijft natuurlijk wel gewenst maar je kunt voor de meeste kantoorbanen makkelijk naar een systeem van per week 4 dagen thuis werken en 1 dag op de "werkvloer".

Gezien alle problemen met files, CO2-uitstoot en andere vervuiling, fossiele brandstoffen die opgaan en waarvan we afhankelijk zijn van idiote landen had ik gedacht dat we hiermee al heel veel verder zouden zijn dan nu het geval is.
Ik werk 3/4 dagen in de week vanaf huis. Thuiswerken is toch wel een vak apart als ik een week geen afspraken heb. Zie ik amper collega's alleen telefonisch contact. Daar moet je over kunnen en vele ex-collega's misten de sociale ineractie die zich normaliter op het kantoor afspeelt.

Ik denk dat je met iedereen kan thuiswerken een beetje te snel voorbijgaat aan de sociale aspecten in een fysiek kantoor. Daarnaast vertroebeld de scheidingslijn tussen werk en prive heel snel. Zodoende zit je werk op een gegeven moment ingebed in je privéleven. Omdat je snel s' avonds nog even dit gaat doen of dat.

Ik zie het ook bij veel collega's van mij dat ze inplaats van thuis werken op een flexplek of gratis kantoorruimtes. Dan lost het qua reizen nog niet veel op. Kortom fulltime thuiswerken is een grotere uitdaging dan het lijkt.
pi_173790828
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:44 schreef Wotte het volgende:

[..]

Ik werk 3/4 dagen in de week vanaf huis. Thuiswerken is toch wel een vak apart als ik een week geen afspraken heb. Zie ik amper collega's alleen telefonisch contact. Daar moet je over kunnen en vele ex-collega's misten de sociale ineractie die zich normaliter op het kantoor afspeelt.

Ik denk dat je met iedereen kan thuiswerken een beetje te snel voorbijgaat aan de sociale aspecten in een fysiek kantoor. Daarnaast vertroebeld de scheidingslijn tussen werk en prive heel snel. Zodoende zit je werk op een gegeven moment ingebed in je privéleven. Omdat je snel s' avonds nog even dit gaat doen of dat.

Ik zie het ook bij veel collega's van mij dat ze inplaats van thuis werken op een flexplek of gratis kantoorruimtes. Dan lost het qua reizen nog niet veel op. Kortom fulltime thuiswerken is een grotere uitdaging dan het lijkt.
Dat is hier wel mooi uitgebeeld: http://theoatmeal.com/comics/working_home
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_173791501
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:36 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Vaak zijn het de fysieke servers van bedrijven waar alle data is opgeslagen het probleem waarom dat niet van thuis kan. En word ook van met een bepaald soort software gebruikt waarbij je moet inloggen en waar je bij alleen kan als je in hun netwerk aanwezig bent, dit vaak mede om gegevens te beschermen waar jij geen drol mee te maken hebt maar waar je wel bij moet kunnen mocht dat noodzakelijk zijn.

Maar goed dit geldt niet voor alle kantoorbaantjes, wil alleen zeggen dat ik er zo wel al een aantal heb meegemaakt.
Je zou bijna denken dat het internet daarvoor iets zou uitvinden he?

Oh wacht even, dat heb je sinds vorige week! VPN!
pi_173803075
van die horizontale loopbanden overal, zoals in de jetsons.
Kun je toch overal aanleggen, kei handig systeem
pi_173803083
de muur van Trump

Trump die ISIS vernietigt

fire en fury tegen Noord-Korea

Hillary in de gevangenis
standaarddrinker
pi_173803506
De iron man pakken zijn nog niet op de markt...

* goed werkende heb ik het over!
pi_173803509
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 01:10 schreef DrDentz het volgende:

Hillary in de gevangenis
Dat is een echte bummer ja -O-
pi_173810368
Die meteoriet inslag, supervulkaanuitbarsting, omkering van de polen, ijstijd, aardbeving oid al die grote natuurrampen waarvan gezegd wordt dat ze overtijd zijn. Ik hoop niet dat ze allemaal op een dag komen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_173817999
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:26 schreef vipergts het volgende:
Die meteoriet inslag, supervulkaanuitbarsting, omkering van de polen, ijstijd, aardbeving oid al die grote natuurrampen waarvan gezegd wordt dat ze overtijd zijn. Ik hoop niet dat ze allemaal op een dag komen
Omkering van de polen is een proces van een paar duizend jaar. Dan zitten we zeg duizend jaar zonder bescherming tegen straling uit de ruimte. In die tijd zou de wereldbevolking wellicht halveren, maar of dat een ramp of een zegen is?
Wie dit leest is gek
pi_173824722
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:26 schreef vipergts het volgende:
Die meteoriet inslag, supervulkaanuitbarsting, omkering van de polen, ijstijd, aardbeving oid al die grote natuurrampen waarvan gezegd wordt dat ze overtijd zijn. Ik hoop niet dat ze allemaal op een dag komen
Zure regen, gat in de ozonlaag :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')