abonnement Unibet Coolblue
pi_173732543
Deel 2 inmiddels na een maandje of 3,5 klussen inmiddels.


http://www.funda.nl/koop/(...)oude-postelseweg-20/

En in cijfers wat hebben we nu gekocht?
Nouja een stukje grond van 684m2
met daarop een oude winkel inclusief woonhuis, met een oppervlak van in totaal 367m2 en een inhoud van 1400m3, gebouwd vanaf 1911, met tal van verbouwingen, aanbouwen, en aanpassingen. En dus inderdaad een halve inventaris.

Foto's ter illustratie.

huidige woonkamer

huidige keuken

het winkelgedeelte

het vooraanzicht

de garage

1 van de 7 slaapkamers

de hallucinerende badkamer

1 van de drie zolders (deze is boven het woonhuis/voorkant winkel, nog 1 boven de garage en 1 boven de achterkant winkel)

de tuin

en de plattegronden ter illustratie



al wat voorzichtige plannen voor de beneden-verdieping gemaakt in sketchup.



Ow en als jullie zeggen te veel gelul, of dit wil ik weten of zus of zo, vraag gerust. Ik ben niet zo'n typer, maar ik doe mijn uiterste best.

(op pas ik nog aan als ik wat meer tijd heb)
pi_173733511
Laatste post:
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:50 schreef Legwieh het volgende:
Over de zaag ga ik even nadenken en wat reviews kijken. Inmiddels weer druk bezig met het slopen van een kamer en aan het kijken of we de nieuwe electra van de achterste 3 kamers bij elkaar kunnen krijgen en kunnen vormen tot 1 groep.

Nu kom ik een mysterieuze kabel tegen. Deze grijze buitenkabel loopt van mijn meterkast omhoog en verdwijnt op de 1e verdieping uiteindelijk in het plafond. Op zolder komt hij daar echter niet meer uit. Zou deze ergens verdwijnen en ooit hebben gediend voor de antenne die op de schoorsteen stond? Ik heb werkelijk geen idee. Iemand ideeen? En wat is dat kastje naast mijn meter??

Ik snap weinig van mijn meterkast.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 07:45 schreef Legwieh het volgende:
Kan ik zo Vonkenboer roepen?

[..]

pi_173749013
Verdomme wat een ruimte. Heerlijk.
Laat die handjes wapperen!
pi_173754664
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:59 schreef Gieliovd het volgende:
Verdomme wat een ruimte. Heerlijk.
Verdomme wat een werk ook ;-P
pi_173838805
Tijd voor een weer een update. (als er nu nog mensen reageren dan weet ik ook dat ik het nog voor iemand doe dat updaten ;-)
Inmiddels liggen boven alle kamers in puin. De achterste zijn zoals eerder gezegd zo goed als stucadoorsklaar. Al willen we de balken wel een eerste keer gaan schuren voordat de stucadoor komt. Maar dat noemen we kleine dingetjes.

Zoals in het vorige topic gezegd, Inmiddels ook gaan slopen in de voorste drie kamers. kamer 3 staat in het vorige topic, en dit is kamer 2, omdat de kasten gescheurd waren gaan we deze helemaal verwijderen.




En ook het kleine kamertje voor gaat eraan.


Kamer 1 en 2 gaan we met elkaar verbinden zodat het als het ware 1 grote kamer wordt. In eerste instantie zal het kleine kamertje dienen als walkin closet (voor niemand die erin slaapt maar achja, beetje ruimte-overschot zullen we maar zeggen). uiteindelijke bedoeling is namelijk om er ooit een 2e badkamer van te maken, ik ga dus al wel de leidingen in de vloer/muur leggen, maar vanwege het budget, stucken we hem nu gewoon strak en doen we er verder niks aan.

Morgen ga ik het gat zagen.


By the way, zou ik een latei moeten plaatsen, het is geen dragende muur, dus het lijkt me niet. of zie ik iets over het hoofd.

Daarnaast zijn we afgelopen vrijdagavond naar een badkamerman geweest. We hebben inmiddels de volgende combi uitgezocht.

Bovenaan de accent tegel die op de badombouw en de achterwand van de douche komen.
De grijze tegel gaan we op de muur en vloer gebruiken. Het meest rechtse houtmotiefje gaat gebruikt worden voor het badmeubel waar twee losse waskommen op komen.


Inmiddels ook druk bezig met het uitzoeken van de groepenkast en alles wat daar bijhoort.

Er moet inmiddels gas geven worden want de stucadoor komt dichterbij.
pi_173840941
Gave tegels! Je gaat hard legwieh!
  zondag 17 september 2017 @ 21:35:36 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_173842188
wat een vette accenttegel! :o
van welk merk is die?
pi_173842319
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:35 schreef bleiblei het volgende:
wat een vette accenttegel! :o
van welk merk is die?
Ja tof he, toen ik binnenkwam in de showroom destijds was ik verliefd. Nu 6 maanden later komt hij definitief in mijn badkamer. We gaan hem ook in de gang bij de achterdeur, de toilet en de gang bij de trap leggen. Past denk ik heel stoer bij de betonnenvloer die door de rest van de beneden etage komt te liggen.

Is van het huismerk van Bouwcenter. "Sensum" prijs was ook leuk ¤59,- de vierkante meter.
  zondag 17 september 2017 @ 21:42:46 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_173842342
Oh, dat is niet gek inderdaad..Ga ik onthouden! Dank je!
pi_173842821
Oh je hebt ook van die fijne stenen, porabloc oid heet dat. Scheurt heel makkelijk, en afbreken geeft een enorme bende.. maar dat heb je gehad zo te zien :)

Mooi project, ik blijf volgen :)
  zondag 17 september 2017 @ 22:12:58 #11
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_173843070
wat betreft het updaten, ik herken de "frustratie" wel. De projecttopics zijn helaas voornamelijk kijk topics en geen reageer topics. Daardoor voelt het vaak alsof je voor jan met de korte achternaam lange update posts aan het bouwen bent :P .
  zondag 17 september 2017 @ 22:30:16 #12
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173843501
Ik lees iedere week je topic Legwieh :@, wordt weer hard gewerkt zeg. Ik droom ook van een walk in closet, echter houden we straks maar 2 slaapkamers over boven :'). Met het oog op de toekomst bij ons niet handig, maar fijn dat je het ruimteoverschot zo kunt gebruiken _O_
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 17 september 2017 @ 22:33:36 #13
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_173843579
Dan ook maar een reaktie van een meegluurderd. Goed bezig! En mooie tegel.
pi_173843832
Ik gluur ook mee! Ben heel benieuwd naar de tegels... ziet er goed uit!
pi_173846415
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:02 schreef tux87 het volgende:
Oh je hebt ook van die fijne stenen, porabloc oid heet dat. Scheurt heel makkelijk, en afbreken geeft een enorme bende.. maar dat heb je gehad zo te zien :)

Mooi project, ik blijf volgen :)
Nouja alleen nog 1 deuropening zagen, een andere deur eruitzagen zodat we die kunnen dichtmaken,
Een inbouwkast in de badkamer eruit slopen en dan beneden nog 15 meter muur deruitslopen (al is dat laatste gewoon baksteen)

Dus we stoffen nog wel ff door.
pi_173846711
De muur waarin je het deurgat gaat zagen is die door en door gescheurd?
pi_173848129
Ik lees ook mee :)

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:35 schreef Legwieh het volgende:
Morgen ga ik het gat zagen.

Ik heb nog wel een tip, als je de bestaande inbouwdozen wil verlagen kan je ze beter helemaal eruit slopen en de buis een sokje verlengen, anders kom je in de knoei met draden trekken.
pi_173850258
En altijd een latei plaatsen (kost misschien een 10tje bij de bouwmaat). Als je toch al aan het zagen bent.
Hoor ik die Griekse melodie...
  maandag 18 september 2017 @ 13:51:07 #19
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_173851437
Ik volg ook. ^O^
Ik heb een paar jaar daar om de hoek gewoond en verder ben ik jaloers op je pand.
Ik ben zeer benieuwd hoe het uit gaat pakken :)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 18 september 2017 @ 16:48:51 #20
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_173854475
En inmiddels is dit draadje al meer dan 1300 keer bekeken. Als die allemaal een reaktie hadden geplaatst....was het zoeken naar de foto's geworden.
pi_173859824
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:35 schreef Legwieh het volgende:
(als er nu nog mensen reageren dan weet ik ook dat ik het nog voor iemand doe dat updaten ;-)
:W

* Alfisti gluurt mee en ziet graag updates!
pi_173861247
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:25 schreef timmtim het volgende:
De muur waarin je het deurgat gaat zagen is die door en door gescheurd?
Helaas wel ja.

Na het zagen van het deurgat.





Helaas dus toch maar moeten besluiten om de hele muur te verwijderen en deze opnieuw op te gaan bouwen.


Dat was dus wel even een tegenvaller. Weer extra werk voor de boeg.

Verder nog wat draden getrokken en toen weer redelijk op tijd gestopt. Als je 6 van de 7 dagen c.q. Avonden klust heeft lang doorgaan toch geen nut. Of tenminste ik en vriendin trekken dat niet in combinatie met beide 40u werken.
pi_173862498
Kalm aan, eigen tempo. Je doet het voor jezelf en niet voor de buitenwacht.

Een uiteraard houd ik alles ook bij!
Laat die handjes wapperen!
pi_173864965
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 22:35 schreef Gieliovd het volgende:
Kalm aan, eigen tempo. Je doet het voor jezelf en niet voor de buitenwacht.

Een uiteraard houd ik alles ook bij!
Dat is zeker waar (en van jou kan ik t aannemen.) maar de afspraak met de stucadoor staat gepland dus er staat wel enigszins tijdsdruk op.
pi_173865744
Stond het wandje los na het zagen? Ook zo herkenbaar. Hier donderde er een wand uit na sleuven slijpen voor een inbouwkraan. Was ook gescheurd en koud tegen een andere wand gezet ipv ingetand.. Goede keuze om te vervangen. Doe je gips of ytong?
pi_173882994
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:58 schreef tux87 het volgende:
Stond het wandje los na het zagen? Ook zo herkenbaar. Hier donderde er een wand uit na sleuven slijpen voor een inbouwkraan. Was ook gescheurd en koud tegen een andere wand gezet ipv ingetand.. Goede keuze om te vervangen. Doe je gips of ytong?
Zat een scheur in voor het zagen en stond ineens los na het zagen, waarschijnlijk zichzelf iets kunnen zetten toen er een sparing was gemaakt en daardoor doorgescheurd. Dit wandje gaan we zetten met Ytong (ik heb nog een hoop blokken liggen vandaar)

Als het goed is gaan vanavond mijn vriendin en schoonpa aan het lijmen (ik moet zelf tot laat werken) dus ik ben benieuwd.
pi_173883009
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 21:44 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Helaas wel ja.

Dacht het al te zien op de foto. Inderdaad een tegenvallen, maar als je het opnieuw opzet met Ytong blokken dan heb je op enkele uren een nieuwe wand staan. Voordeel wat je nu ook hebt is dat je het kozijn alsvast kunt stellen ;)
pi_173883029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:58 schreef timmtim het volgende:

[..]

Dacht het al te zien op de foto. Inderdaad een tegenvallen, maar als je het opnieuw opzet met Ytong blokken dan heb je op enkele uren een nieuwe wand staan. Voordeel wat je nu ook hebt is dat je het kozijn alsvast kunt stellen ;)
Ik wil er alleen geen kozijn in, het moet een open sparing worden die netjes gestuct wordt. eventueel met een schuifdeur ervoor.
pi_173883213
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:00 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik wil er alleen geen kozijn in, het moet een open sparing worden die netjes gestuct wordt. eventueel met een schuifdeur ervoor.
Jij plaatst toch wel een latei hoop ik?
pi_173883351
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:20 schreef Juup© het volgende:

[..]

Jij plaatst toch wel een latei hoop ik?
Jup, of tenminste ik ga hem vanmiddag halen, en boven klaarleggen, dan snappen vriendin en schoonpa de bedoeling vast wel ;-D
pi_173883873
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:34 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Jup, of tenminste ik ga hem vanmiddag halen, en boven klaarleggen, dan snappen vriendin en schoonpa de bedoeling vast wel ;-D
^O^
  Moderator donderdag 21 september 2017 @ 11:30:11 #32
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_173907435
Topic even gelinkt aan je vorige zodat niet iedereen TVP's hoeft te plaatsen :)
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_173908524
Helaas is het gasbeton muurtje nog niet gezet. Ik wil het in een profiel zetten, maar hoe gaat dat dan gestuced worden. Kan de stucadoor daar overheen werken? (ik kan de muur namelijk maar aan 1 kant vast zetten met ankers dus ben bang dat het zonder profiel niet stevig genoeg wordt)

Alleen een kunststof profiel stucken gaat volgens mij niet, en het profiel zou op de cementdekvloer komen, dus met een stukje ondervloer van 2mm een parketje van een mm of 8 en een platte plint van een millimeter, ga je die strip niet verbergen vrees ik.
pi_173908749
Of is het handiger om een strook plasticfolie te leggen, daar een klein beetje metselspecie op, en dan daarop de blokken (dit las ik ook ergens namelijk)
pi_173924835
Volgens mij kun je ze ook koud op de vloer zetten zonder verlijmen en zonder gootje. Hoewel hier het gootje gewoon is meegestuckt. Maar dat is een dikke laag. Je kunt ook een zelfklevend gaasje plakken op de goot en blokken. Dat valt wel te stucken..
  vrijdag 22 september 2017 @ 13:16:34 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_173928821
*meekijkt. :Y
***
pi_173929032
ik lurk ook :)
  PR/Manusje van alles zondag 24 september 2017 @ 11:32:35 #38
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173961248
Gebruik een platgeslagen veeranker als vloeranker. Maar je kan ze toch gewoon verlijmen met de vloer?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173981917
Uiteindelijk op advies van een echte bouwer, ervoor gekozen om de onderste laag toch in de specie te zetten. Mocht hij dan scheuren scheurt hij onderaan in een rechte lijn, en waarschijnlijk zou het allemaal toch niet gaan scheuren. Voordeel van specie is ook dat je een niet helemaal rechte ondergrond recht kunt trekken.
Daar gaan we:








Zo weer een karwei plat, inmiddels in de achterste kamer ook voor de eerste keer de kwasten erbij gepakt, we gaan de balken en plafond vast een eerste keer doen voordat er gestuced wordt (dit op advies van de stucadoor). Nu is knoeien nog niet zo erg.

Best heavy kleurtje dat zwart, maar wij vinden het wel heel tof in elk geval.


Terwijl vriendinlief en moeders aan het schilderen waren, ben ik nog even met glaswol aan het stoeien geweest in de voorste kamers.


Verder nog een kopje koffie gedronken met de nieuwe buren op burendag, je moet toch ook een beetje socializen in de nieuwe buurt he. En nog even deelgenomen aan de lokale hardloopwedstrijd.

Deze week hopelijk de isolatie afmaken en het gips tegen de plafonds aan en dan zijn de voorste kamers inmiddels ook redelijk ver klaar.

Wel nog bijna een blunder gemaakt met het aanleggen van de electra, gelukkig op tijd gezien anders was het vuurwerk geweest op het moment dat de schakelaar omging :D
pi_173983167
Het zal wel aan mij liggen ,maar ik zie geen enkele foto's? alleen namen, zoals:

2v89znd79gt7p.jpg
pi_173985538
Hard gewerkt weer!!

Houd je wel rekening met je vochtschermen als je tegen een dak aan werkt met je isolatie!!!
Laat die handjes wapperen!
pi_173986704
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:39 schreef Gieliovd het volgende:
Hard gewerkt weer!!

Houd je wel rekening met je vochtschermen als je tegen een dak aan werkt met je isolatie!!!
Uiteraard!
pi_173987576
Mooi werk weer! Gaat hard.. Misschien het overwegen waard om een PUR pistool aan te schaffen. Kost niet veel, en scheelt een hoop geknoei met PUR (no offence ;)). Je kunt dan een aangebroken bus ook beter bewaren door gewoon het pistool dicht te draaien. Ik heb er al veel plezier van gehad in ieder geval..
pi_173989007
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 14:58 schreef tux87 het volgende:
Mooi werk weer! Gaat hard.. Misschien het overwegen waard om een PUR pistool aan te schaffen. Kost niet veel, en scheelt een hoop geknoei met PUR (no offence ;)). Je kunt dan een aangebroken bus ook beter bewaren door gewoon het pistool dicht te draaien. Ik heb er al veel plezier van gehad in ieder geval..
Ja ik zat daar zelf ook aan te denken, maar werkt dat een beetje, en kun je halve bussen dan echt bewaren? Momenteel spuit ik gewoon bussen leeg, bewaren gaat toch niet :D, dan maar wat extra gebruiken. :D

Want dan zit heel dat pistool toch vol met pur?
pi_173989599
Pistool zit wel vol met pur, maar na gebruik draai je de spuitmond dicht met een intern dopje, dan zit de pur in de spuit luchtdicht opgesloten en hard het niet uit.
volgende keer het dopje open draaien en vrolijk verder purren, ook met halve bussen
pi_174007175
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2017 16:51 schreef tinus-online het volgende:
Pistool zit wel vol met pur, maar na gebruik draai je de spuitmond dicht met een intern dopje, dan zit de pur in de spuit luchtdicht opgesloten en hard het niet uit.
volgende keer het dopje open draaien en vrolijk verder purren, ook met halve bussen
En vergeet het ultieme doseergemak niet. Kan je makkelijk heel precies naden mee vullen, wat met een PUR-bus niet gaat. Heb er zelf ook eentje en gebruik nooit meer de gewone bussen. Wel ook nog een PU cleaner patroon bijkopen.
pi_174033634
Goed bezig! Die blokken zet ik ook altijd in een laagje specie, nog nooit gescheurd.
pi_174038623
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:21 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ja ik zat daar zelf ook aan te denken, maar werkt dat een beetje, en kun je halve bussen dan echt bewaren? Momenteel spuit ik gewoon bussen leeg, bewaren gaat toch niet :D, dan maar wat extra gebruiken. :D

Want dan zit heel dat pistool toch vol met pur?
Als je hem heel goed dichtdraait en de bus op zijn onderkant neerzet blijft het heel lang goed.
pi_174046944
Nu heb ik het volgende zitten bij mijn dakkapel.


Gedeelte stenenmuur (originele bouw) en gedeelte hout (Dakkapel)
Nu wil ik het geheel laten stucken, tegen het houten deel kan ik natuurlijk gipsplaten schroeven zodat dit stucbaar wordt. Bij de stenen muur gaat dit echter niet (of hebben jullie hier wel een methode voor)

als ik het bij het hout wel doe en bij de stenen niet steekt de gipsplaat daar uit en krijg je geen strakke muur. Hoe zouden jullie dit doen?
pi_174047328
Je kunt de muur dikker laten opzetten zodat het gelijk wordt. Het probleem is alleen dat de materialen dusdanig verschillend gaan werken dat een scheur heel waarschijnlijk is. Sowieso de stukadoor breed gaas laten zetten. Een andere optie is hele dunne schaaflatjes of veerregels tegen de muur en dakkapel en dan gipsplaat over de muur en dakkapel.

Is de dakkapel trouwens wel geïsoleerd? Anders vormt dat ook een issue met mogelijk condensatie. Zo te zien is het al eens nat geweest.. Anders wellicht het hout vervangen door isolerend materiaal?
pi_174047952
Is een soort van glasvezel behang geen optie ? Dan heb je ook geen last van de overgang ..
  Moderator donderdag 28 september 2017 @ 09:45:45 #52
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174048097
Misschien bied het aanbrengen van Wediplaten een oplossing; daar kun je dan wel weer overheen stucen en kun je krijgen in verschillende afmetingen en dikten.

pi_174057304
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:30 schreef tux87 het volgende:
Je kunt de muur dikker laten opzetten zodat het gelijk wordt. Het probleem is alleen dat de materialen dusdanig verschillend gaan werken dat een scheur heel waarschijnlijk is. Sowieso de stukadoor breed gaas laten zetten. Een andere optie is hele dunne schaaflatjes of veerregels tegen de muur en dakkapel en dan gipsplaat over de muur en dakkapel.

Is de dakkapel trouwens wel geïsoleerd? Anders vormt dat ook een issue met mogelijk condensatie. Zo te zien is het al eens nat geweest.. Anders wellicht het hout vervangen door isolerend materiaal?
Dakkapel is niet geïsoleerd. Zoals je kunt zien. Omdat het raam wat erin komt vervangen wordt. (En in dezelfde maat besteld is als het huidige raam) kan ik niet veel naar binnen komen.
Aan de buitenzijde wordt al het oude hout vervangen voor trespa. Wat kan ik nu het beste doen?

Gewoon dichtmaken met nieuw hout zonder extra te isoleren en daarna gips erover heen lijkt me de beste optie momenteel. (Iets minder milieuvriendelijk maar dat overleven we wel)
pi_174057324
pi_174057471
Wellicht enkel dampdichte folie achter de gipsplaten plaatsen om damp tegen te gaan?
pi_174057597
Ter verduidelijking, rechtsboven zie je het lood zitten en daar achter de beplating die vervangen wordt tijdens het vervangen van de kozijnen.

Hoe ga ik dit netjes krijgen??
pi_174060476
Ik zou de (stenen) muur laten stuken, en de houten binnenzijde van de dakkapel niet. Dit zou ik opnieuw afwerken met plaatmateriaal, bij voorkeur uit 1 stuk. Later in dezelfde kleur verven als de muur, het naadje tussen muur en plaat zo netjes mogelijk afwerken, en op de koop toe nemen dat deze iets zichtbaar blijft.
pi_174083182
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:35 schreef Legwieh het volgende:
Tijd voor een weer een update. (als er nu nog mensen reageren dan weet ik ook dat ik het nog voor iemand doe dat updaten ;-)
Misschien leuk om te weten, wat ook motiveert om te blijven updaten; er zijn ook nog 20 lurkers (of misschien nu 19) die niet hebben gereageerd, maar wel lekker met je meelezen ;).

Dit kun je zien, door met je muis even op de TT te gaan staan.
pi_174085753
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:35 schreef Anne het volgende:

[..]

Misschien leuk om te weten, wat ook motiveert om te blijven updaten; er zijn ook nog 20 lurkers (of misschien nu 19) die niet hebben gereageerd, maar wel lekker met je meelezen ;).

Dit kun je zien, door met je muis even op de TT te gaan staan.
Ik dus....
pi_174085992
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 september 2017 06:42 schreef iMarc het volgende:

[..]

Ik dus....
Hier nog zo'n lurker! Wat een indrukwekkende klus!! Petje af!
pi_174086207
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 08:01 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Hier nog zo'n lurker! Wat een indrukwekkende klus!! Petje af!
+1
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_174088257
Jazeker :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_174091827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:06 schreef B-Behr het volgende:
Ik zou de (stenen) muur laten stuken, en de houten binnenzijde van de dakkapel niet. Dit zou ik opnieuw afwerken met plaatmateriaal, bij voorkeur uit 1 stuk. Later in dezelfde kleur verven als de muur, het naadje tussen muur en plaat zo netjes mogelijk afwerken, en op de koop toe nemen dat deze iets zichtbaar blijft.
Dit is de meest eenvoudige manier idd maar heb je waarschijnlijk over een aantal jaar vochtplekken op die plaat en dan zou je het alsnog kunnen veranderen. Wil je het goed doen zul je alles los moeten halen en isoleren.
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_174092091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:08 schreef Legwieh het volgende:
Ter verduidelijking, rechtsboven zie je het lood zitten en daar achter de beplating die vervangen wordt tijdens het vervangen van de kozijnen.
[ afbeelding ]
Hoe ga ik dit netjes krijgen??
Deze oude rommel eraf en nieuwe dakkappel die gelijk geisoleerd is erop. Dan krijg je gelijk stucplaat aan binnenzijde nieuwe kapel.
pi_174093563
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 14:45 schreef PJ het volgende:

[..]

Deze oude rommel eraf en nieuwe dakkappel die gelijk geisoleerd is erop. Dan krijg je gelijk stucplaat aan binnenzijde nieuwe kapel.
Helaas dat staat niet op het programma. Kozijnen worden vervangen en dakkapellen opgeknapt. Na het plaatsen van de kozijnen ga ik denk kijken of ik iets naar binnen kan komen en dan een pir+gips plaat met een minimaal luchtspouwtje proberen te maken. Hopelijk kom ik dan niet te veel naar voren. T is ff gehannes maar de ramen zijn al besteld en de stucadoor en de kozijnen plaatsing al gepland.
  Moderator zaterdag 30 september 2017 @ 18:46:39 #66
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174096555
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 16:08 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Helaas dat staat niet op het programma. Kozijnen worden vervangen en dakkapellen opgeknapt. Na het plaatsen van de kozijnen ga ik denk kijken of ik iets naar binnen kan komen en dan een pir+gips plaat met een minimaal luchtspouwtje proberen te maken. Hopelijk kom ik dan niet te veel naar voren. T is ff gehannes maar de ramen zijn al besteld en de stucadoor en de kozijnen plaatsing al gepland.
Keuzes, keuzes ;)
Ik ken het gevoel er zijn een hoop dingen die je moet doen en een hoop zaken die je zelf aan wilt pakken. En dan krijg je nog van dit soort gevallen erbij }:|
pi_174096884
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Keuzes, keuzes ;)
Ik ken het gevoel er zijn een hoop dingen die je moet doen en een hoop zaken die je zelf aan wilt pakken. En dan krijg je nog van dit soort gevallen erbij }:|
Ik zou dan geen geld, tijd en moeite steken in een TV-Kamer maar de basis goed aanpakken. Zo heel veel extra kost het niet meer als de kozijnen al vervangen worden.
pi_174100096
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 19:00 schreef PJ het volgende:

[..]

Ik zou dan geen geld, tijd en moeite steken in een TV-Kamer maar de basis goed aanpakken. Zo heel veel extra kost het niet meer als de kozijnen al vervangen worden.
Ieder zijn keuzes he, wellicht dat ik bij t zesde kind denk van nu heb ik wat extra ruimte en de slaapkamers nodig laat ik nu de dakkappellen eens vervangen.
  zondag 1 oktober 2017 @ 10:14:24 #69
4330 PJ
Tja.....
pi_174107366
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:24 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ieder zijn keuzes he, wellicht dat ik bij t zesde kind denk van nu heb ik wat extra ruimte en de slaapkamers nodig laat ik nu de dakkappellen eens vervangen.
Zo is het!

Verder mooi project!
pi_174131157
DIt weekend weer flink wat meters kunnen maken, en dat is maar goed ook want we hebben nog maar 3 weken voordat de stucadoor op de stoep staat.

Afgelopen week op Marktplaats een keukentje op de kop getikt. Deze gaan we in de garage plaatsen als tijdelijke keuken omdat over een week of 3 alle binnenmuren, en uiteindelijk ook vloeren er beneden uitgaan om de beneden verdieping klaar te gaan maken. Omdat we dan geen keuken meer hebben moeten we toch iets hebben om te koken.

Het hoekje waar voorheen de koelcel stond wordt dus onze tijdelijke keuken. Omdat de muren er wel heel ranzig uitzagen even snel een latexje er tegen aan gegooid.

Toen wat kastjes neergezet

En wat bovenkastjes opgehangen


Een ander keer gaan we hier weer mee verder, want dit zijn mooie klusjes die je in je eentje kunt doen. Aangezien ik veel alleen doe, is het soms schipperen in de planning, want een keuken zetten kan prima in je eentje, alleen gipsplaten tegen een plafond schroeven wat lastiger.

Na nog meer geïsoleerd te hebben (ik ga jullie niet weer vermoeien met allerlei foto's van glaswol) even stevig aangezet om wat gipsplaten te monteren.

In slaapkamer 2


Als ook in slaapkamer 1


En de ensuite kamer van slaapkamer 1 (wat ooit badkamer moet worden)


Heel veel gipsplaten geplaatst, en veel kleine dingetjes gesloopt/aangepast/weggehaald zodat het steeds meer klaar wordt voor de stucadoor. Ook nog wat stukjes geschilderd en het spant begint er nu echt gaaf uit te zien vinden we zelf:


Op zondag vooral heel veel puin geruimd, (container 4 van 10m3, zit inmiddels vol). Hout kortgezaagd, dat kan in de kachel. En als laatste het gereedschap naar beneden gehaald en in de garage geprobeerd een hoekje te creëren waar het gereedschap enigszins overzichtelijk opgeborgen kan worden.

Je wil namelijk niet weten hoeveel uren ik al besteed heb aan het zoeken, van een rolmaat, waterpas, hamer enzovoorts enzovoorts, bij zon verbouwing lijkt alles wel overal rond te slingeren.
pi_174131715
Heel herkenbaar. Bij mijn grote verbouwing vorig jaar besteedde ik elke 2/3 dagen een half uur tot 45 min aan het opruimen van gereedschap en vegen van de troep. Dat was heel fijn. In het begin leek het tijdsverspilling maar als je erachter komt dat je niks hoeft te zoeken en overal zo bij kan. Is het wel lekker.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 2 oktober 2017 @ 21:25:10 #72
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_174149870
Mooie plek voor gereedschap. Hier kunnen wij echt een voorbeeld aan nemen, wij zijn ook altijd eeuwig alles kwijt :'). Wat knap dat jullie weer zoveel werk hebben verzet trouwens!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_174191269
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:25 schreef monsterd. het volgende:
Mooie plek voor gereedschap. Hier kunnen wij echt een voorbeeld aan nemen, wij zijn ook altijd eeuwig alles kwijt :'). Wat knap dat jullie weer zoveel werk hebben verzet trouwens!
Ja af en toe moet je het echt opruimen, anders wordt je helemaal gek.
Niet dat het nu niet nog steeds overal slingert, daarom moet je van het basisgereedschap ook gewoon tig stuks hebben (rolmaten, potloden, hamers) Dat scheelt al een hoop.

Overigens de plannen voor deze week:
Electra in de gang vernieuwen.
Electra aanleggen voor de Airco boven.
Hal boven in de gipsplaten zetten
afvoer aanleggen voor de tijdelijke keuken in de garage.
nog wat schilderwerk
en zaterdag wordt de nieuwe groepenkast geplaatst.
pi_174205175
Wellicht weten jullie allemaal nog, dat ik geen vergunning kreeg om mijn ramen door te trekken tot aan de grond, dit in verband met de welstand.
Idee was nu om de raamsparingen hetzelfde te laten als nu alleen deze optisch te vergroten aan de binnenzijde. Aangezien de binnenmuur toch een heel stuk naar binnen komt, wegens isolatie en het vlak trekken van de muur is hier voldoende ruimte voor.

Ik zou dan de jaloezien wat verder van het raam willen zetten zodat deze voor de huidige vensterbanken door kunnen lopen tot aan de vloer, maar wel achter de (nieuwe) muur vallen.
Omdat ik graag wilde weten hoe dit eruit kwam te zien heb ik een kennis met meer verstand van sketchup een tekening laten maken om de uitstraling te beoordelen.

Wat vinden jullie ervan?


Detail:


Ter verduidelijking, huidig.
pi_174207804
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:05 schreef Legwieh het volgende:
Wellicht weten jullie allemaal nog, dat ik geen vergunning kreeg om mijn ramen door te trekken tot aan de grond, dit in verband met de welstand.
Idee was nu om de raamsparingen hetzelfde te laten als nu alleen deze optisch te vergroten aan de binnenzijde. Aangezien de binnenmuur toch een heel stuk naar binnen komt, wegens isolatie en het vlak trekken van de muur is hier voldoende ruimte voor.

Ik zou dan de jaloezien wat verder van het raam willen zetten zodat deze voor de huidige vensterbanken door kunnen lopen tot aan de vloer, maar wel achter de (nieuwe) muur vallen.
Omdat ik graag wilde weten hoe dit eruit kwam te zien heb ik een kennis met meer verstand van sketchup een tekening laten maken om de uitstraling te beoordelen.

Wat vinden jullie ervan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Detail:
[ afbeelding ]

Ter verduidelijking, huidig.
[ afbeelding ]
Met welke programma heb je dat getekend of is het een willekeurige afbeelding van internet?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:15:42 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174207834
Ik vind het er wel heel mooi uit zien. :Y

Hoe ga je verwarmen? Dmv vloerverwarming?
***
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:30:37 #77
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_174208194
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:13 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Met welke programma heb je dat getekend of is het een willekeurige afbeelding van internet?
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:05 schreef Legwieh het volgende:

Omdat ik graag wilde weten hoe dit eruit kwam te zien heb ik een kennis met meer verstand van sketchup een tekening laten maken om de uitstraling te beoordelen.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_174208577
Ziet er goed uit. Maar praktisch, jullie willen niets in de vensterbank zetten? Of er voor? Want dat is lastiger met deze oplossing
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 12:07:51 #79
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174209033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:13 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Met welke programma heb je dat getekend of is het een willekeurige afbeelding van internet?
Dit is getekend met Google Sketchup
pi_174211239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het er wel heel mooi uit zien. :Y

Hoe ga je verwarmen? Dmv vloerverwarming?
Vloerverwarming inderdaad.
Dingen op de vensterbank zetten doe ik nooit. Dus dat is het probleem niet.

Vroeg me alleen af of t niet zou storen dat t glas niet tot aan de grond liep
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:30:29 #81
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_174211514
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:16 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Vloerverwarming inderdaad.
Dingen op de vensterbank zetten doe ik nooit. Dus dat is het probleem niet.

Vroeg me alleen af of t niet zou storen dat t glas niet tot aan de grond liep
Ik ken maar weinig huizen (behalve bij tuindeuren) waarbij het glas tot de grond doorloopt. Misschien bij moderne huizen maar daar kom ik maar weinig, vaak zit er nog een radiator onder het raam. Ik vind het wel gaaf zo met die doorlopende jaloezieën, het maakt ook dat je kamer meteen hoger voelt, sowieso beter dan wat je nu hebt, dat voelt heel ouderwets.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_174211589
quote:
6s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:30 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik ken maar weinig huizen (behalve bij tuindeuren) waarbij het glas tot de grond doorloopt. Misschien bij moderne huizen maar daar kom ik maar weinig, vaak zit er nog een radiator onder het raam. Ik vind het wel gaaf zo met die doorlopende jaloezieën, het maakt ook dat je kamer meteen hoger voelt, sowieso beter dan wat je nu hebt, dat voelt heel ouderwets.
Ja het mag wel wat hoger voelen want het voorste deel is maar 2,50 hoog. Omdat het heel breed is lijkt het sowieso al lager dus ik wil het wat hoogte meegeven eigenlijk.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 14:35:07 #83
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174211609
Dat de ramen niet door lopen lijkt mij alleen maar handiger, worden ze ook niet direct smerig door op spattend water bij hevige regenval.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:47:37 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174211820
Ik zie dat inderdaad ook helemaal niet als bezwaar. Je krijgt er zo'n schuifpui idee van en dat lijkt me met name aan de voorkant niet heel prettig.
***
pi_174218593
Hele domme vraag misschien maar ik heb twee x twee schakelaars die allebei een hotelschakeling vormen met elkaar mag ik dan de zwarte draden doorlussen in de schakelaar.

Dat scheelt namelijk een keer extra twee zwarte draden trekken door een krappe buis.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 20:23:28 #86
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174218901
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:12 schreef Legwieh het volgende:
Hele domme vraag misschien maar ik heb twee x twee schakelaars die allebei een hotelschakeling vormen met elkaar mag ik dan de zwarte draden doorlussen in de schakelaar.

Dat scheelt namelijk een keer extra twee zwarte draden trekken door een krappe buis.
Zijn dit schakelaars die op dezelfde groep zitten aangesloten ?
pi_174218973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zijn dit schakelaars die op dezelfde groep zitten aangesloten ?
ja
je moet het zo zien
beneden 1 wisselschakelaar
en boven 1 wisselschakelaar
ze moeten zowel boven als beneden een lamp aan en uit kunnen zetten. (zodat je van schakelaar naar schakelaar kunt lopen zonder in het donker te hoeven lopen.)
pi_174219159
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:05 schreef Legwieh het volgende:
Wellicht weten jullie allemaal nog, dat ik geen vergunning kreeg om mijn ramen door te trekken tot aan de grond, dit in verband met de welstand.
Idee was nu om de raamsparingen hetzelfde te laten als nu alleen deze optisch te vergroten aan de binnenzijde. Aangezien de binnenmuur toch een heel stuk naar binnen komt, wegens isolatie en het vlak trekken van de muur is hier voldoende ruimte voor.

Ik zou dan de jaloezien wat verder van het raam willen zetten zodat deze voor de huidige vensterbanken door kunnen lopen tot aan de vloer, maar wel achter de (nieuwe) muur vallen.
Omdat ik graag wilde weten hoe dit eruit kwam te zien heb ik een kennis met meer verstand van sketchup een tekening laten maken om de uitstraling te beoordelen.

Wat vinden jullie ervan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Detail:
[ afbeelding ]

Ter verduidelijking, huidig.
[ afbeelding ]
ziet er goed uit ^O^
Juin uit Eigen Tuin!
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 20:48:20 #89
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174219667
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:26 schreef Legwieh het volgende:

[..]

ja
je moet het zo zien
beneden 1 wisselschakelaar
en boven 1 wisselschakelaar
ze moeten zowel boven als beneden een lamp aan en uit kunnen zetten. (zodat je van schakelaar naar schakelaar kunt lopen zonder in het donker te hoeven lopen.)
Dan mag dat prima door de ene inbouwdoos naar de andere inbouwdoos gebracht worden.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:52:46 #90
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_174227657
Hier nog een lezer en geen poster :W al meermalen het topic (en het vorige deel) meegelezen. Toch maar even een reactie ;) Jullie zijn echt goed bezig ^O^ Super benieuwd naar her resultaat!
pi_174250262
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dan mag dat prima door de ene inbouwdoos naar de andere inbouwdoos gebracht worden.
Mits het op dezelfde groep zit.............
Jeroentje.
pi_174261203
Vandaag weer lekker veel gedaan, met wat externe hulp ;-)!

Nu op de bank! Morgen weer verder!
pi_174262319
Pics or it didn't happen.
Laat die handjes wapperen!
pi_174262498
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:39 schreef Gieliovd het volgende:
Pics or it didn't happen.
Sneakpreview!


En nu bier drinken!
pi_174262595
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:44 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Sneakpreview!
[ afbeelding ]

En nu bier drinken!
En niet meer elektra klussen dan, bier en klussen kan Vout gaan :P
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 11:24:05 #96
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174284391
Zoals al eerder gezegd gisteren hulp gehad van iemand Mét verstand van zaken.
dus toen kon het eindelijk gebeuren:

Van een paar groepjes, draden waarvan niemand weet waar ze naar toe gaan, en electra die op allerlei plaatsen niet werkt.

Hoppa, pleur daar maar neer.

Het nieuwe ligt al klaar.


Wat ziet dit er toch fantastisch uit, en gewoon al die buisjes keurig netjes zoals het hoort.


En omdat ik niet al teveel in de weg wilde lopen zelf maar weer aan het isoleren en het gipsen gegaan. De electra in de gang zat er na wat klooien uiteindelijk ook in, dus het kon dicht.






Vandaag vooral heel veel kleine klusjes, de rotzooi opruimen van gister, wat schilderen, op 1 kamer nog utp en coax getrokken en wat doorgeboord naar de meterkast. Nog 1 nieuwe groep aangemaakt voor de airco. Wat lijstje rond de deuren getimmerd, zodat de stucadoor daar mooi tegenaan kan werken.

en nu,

Cheers!
pi_174284453
Komende week, op de planning.
- nieuwe vlizotrap plaatsen
- laatste gipsplaatjes afwerken (rond de vlizotrap)
- isolatieplaten tegen het dak van de slaapkamer maken.
- en hopelijk nog wat doen aan de tijdelijke keuken.
en allerlei andere rommeltjes..
pi_174284673
stoere meterkast!!!!!
pi_174285234
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:31 schreef akatar het volgende:
stoere meterkast!!!!!
Ik ben er ook wel blij mee, van oude meuk naar alles erop en eraan :D
pi_174286371
Sjieke kast, toevallig gemaakt door een kennis?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 21:59:08 #102
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174315019
Flinke kast, maar het is natuurlijk ook een flink huis.

Op wat voor hoofdaansluiting ga je draaien? Want ik zie iets met een kookgroep, warmtepomp én 16 gewone eindgroepen. Das best wel veel voor 3x25A.

Nu zit ik zelf met 8 eindgroepen + kookgroep + warmtepomp ook op 3x25A. Of dat voldoende is weet ik na deze winter. Vandaag een inductiekookplaat gehaald, dus zodra die er in ligt, draai ik de gaskraan dicht en dan is het wachten op koude winterdagen.
pi_174322928
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:39 schreef Ivo1985 het volgende:
Flinke kast, maar het is natuurlijk ook een flink huis.

Op wat voor hoofdaansluiting ga je draaien? Want ik zie iets met een kookgroep, warmtepomp én 16 gewone eindgroepen. Das best wel veel voor 3x25A.

Nu zit ik zelf met 8 eindgroepen + kookgroep + warmtepomp ook op 3x25A. Of dat voldoende is weet ik na deze winter. Vandaag een inductiekookplaat gehaald, dus zodra die er in ligt, draai ik de gaskraan dicht en dan is het wachten op koude winterdagen.
Veel groepen is vooral een theoretisch verhaal, we wonen nog steeds maar met zijn tweeen in 1 huis. Dus ik ga nooit of te nimmer, alle stopcontacten, lampen, ovens, warmtepompen, airco en alle andere apparatuur tegelijk gebruiken.

Er is over nagedacht door een wijs man, dus het zal allemaal wel goed komen denk ik (vertrouw ik op tenminste)
pi_174328406
Vandaag was het een beetje cadeautjesdag, als eerste kwamen die pir+gips platen binnen, die we gaan gebruiken in de nok van het dak van de grote slaapkamer. en om de dakkapellen te isoleren.


Maar het leukste werd daarna binnengebracht.

Voor heul veul geld aan potentiele warmte ;D
De warmtepomp, incl buffervat.
Over twee weken gaan we waarschijnlijk beginnen met de installatie hiervan :D
pi_174328977
Oooehw ^O^
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:18:08 #107
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174337829
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:15 schreef Legwieh het volgende:
Vandaag was het een beetje cadeautjesdag, als eerste kwamen die pir+gips platen binnen, die we gaan gebruiken in de nok van het dak van de grote slaapkamer. en om de dakkapellen te isoleren.
[ afbeelding ]

Maar het leukste werd daarna binnengebracht.
[ afbeelding ]
Voor heul veul geld aan potentiele warmte ;D
De warmtepomp, incl buffervat.
Over twee weken gaan we waarschijnlijk beginnen met de installatie hiervan :D
Nou, dan zit de kast er wat dat betreft precies op tijd in ^O^ :)
Goed bezig Thomas !
pi_174347557
Leuk topic om te lezen, dank voor het delen!
pi_174352318
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, dan zit de kast er wat dat betreft precies op tijd in ^O^ :)
Goed bezig Thomas !
zeker precies op tijd, je hebt me nog wel wat werk bezorgd trouwens ;-)
1 stickertje zat verkeerd geplakt (groep badkamer en boven achter omgewisseld)
heb dus t halve huis afgebroken om er achter te komen waarom ik geen stroom had op die groep ;-D

logisch als hij uitstaat haha.

Deze week wil het klussen nog niet echt vlotten, allerlei dingen tussendoor en schoonpa zou komen helpen om die isolatie platen tegen het plafond te maken, maar kan helaas niet.

Maarja we blijven gewoon doorprullen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:53:02 #110
269689 crew  Viv
pi_174353924
Oh, ik was dit topic kwijt! Hard gewerkt in de tussentijd _O_
pi_174360910
En nog meer spul gehaald/ binnengekomen.
Via bva auctions wat groen (en geel) voor in de tuin/keuken


Olijven,limoenen en qumcaot.

Op jullie advies

Purpistool en bussen pur en cleaner

Ook op jullie advies (en afgekeken van vonkenboer)


En een nieuwe vlizotrap gehaald.

zaterdag weer hulp dus dan de vlizotrap monteren en de isolatieplaten tegen het plafond schroeven
  Knikkerking woensdag 11 oktober 2017 @ 21:43:29 #112
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_174360951
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:41 schreef Legwieh het volgende:
En nog meer spul gehaald/ binnengekomen.
Via bva auctions wat groen (en geel) voor in de tuin/keuken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Olijven,limoenen en qumcaot.

Op jullie advies
[ afbeelding ]
Purpistool en bussen pur en cleaner

Ook op jullie advies (en afgekeken van vonkenboer)
[ afbeelding ]

En een nieuwe vlizotrap gehaald.
[ afbeelding ]
zaterdag weer hulp dus dan de vlizotrap monteren en de isolatieplaten tegen het plafond schroeven
Ik zie hier de foto's niet...
pi_174361174
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:43 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik zie hier de foto's niet...
*ontlurkt*

Ik wel. Mooi project man! Verder heb ik klustechnisch weinig bij te dragen. :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174361195
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

*ontlurkt*

Ik wel. Mooi project man! Verder heb ik klustechnisch weinig bij te dragen. :@
T is ook mijn eerste klusproject hoor, je moet ergens beginnen.
pi_174361289
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:52 schreef Legwieh het volgende:

[..]

T is ook mijn eerste klusproject hoor, je moet ergens beginnen.
Ik wou beginnen met het opknappen van mijn gang. Ooit. Jij doet meteen een heel huis _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174361425
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik wou beginnen met het opknappen van mijn gang. Ooit. Jij doet meteen een heel huis _O-
Bij allebei kom je op een punt dat er geen weg meer terug is he ;-)
  woensdag 11 oktober 2017 @ 22:03:24 #117
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_174361469
belangrijk bij purpistolen is wel dat je bij reinigen (als je zeg 2-3 dagen geen pur nodig denkt te hebben) de bus reiniger erop schroeft, 1 keer spuit (in een oude emmer ver weg van dierbare spullen. zoals dure geleide rails :') ), even een halve minuut tot een minuut wacht en dan nog een keer spuit.

Want de eerste keer spuiten zorgt ervoor dat het pur aan de binnenkant oplost, tweede keer spuiten, spuit je de rommel naar buiten.

Ik maakte de fout 1 keer lang te spuiten waardoor die opgeloste rommel bleef zitten, opdroogde en ik het purpistool af kon schrijven -O- (of om heel eerlijk te zijn, 3 purpistolen af heb geschreven :{ ).
pi_174361471
Lang leve BVA. Heeft mij bij de verbouwing ook al de nodige euro's bespaard. Zoals een nieuwe inductiekookplaat voor 157 euro. Of een berg steenwol voor weinig.
pi_174363389
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:52 schreef Legwieh het volgende:

[..]

T is ook mijn eerste klusproject hoor, je moet ergens beginnen.
Maar Google je dan alles bij elkaar, of had je toch al aardig skills stiekem? Want ik zou mezelf niet onhandig noemen, maar bij heel veel werkzaamheden zou ik niet weten hoe het moet.
  Knikkerking donderdag 12 oktober 2017 @ 07:14:42 #120
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_174366042
Cool, 't gaat weer goed hier. Lekker klussen *O*

Nogmaals veel succes met dit mooie project!
pi_174366259
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Maar Google je dan alles bij elkaar, of had je toch al aardig skills stiekem? Want ik zou mezelf niet onhandig noemen, maar bij heel veel werkzaamheden zou ik niet weten hoe het moet.
Zo heb ik mezelf ook veel geleerd hoor. En gewoon doen, logisch nadenken.
Laat die handjes wapperen!
pi_174394168
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 07:53 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Zo heb ik mezelf ook veel geleerd hoor. En gewoon doen, logisch nadenken.
Dat en gewoon prielen, en prullen, en hopen dat de stucadoor der uiteindelijk een mooi geheel van maakt ;D

En heul veul domme vragen stellen (hier). zodat je er uiteindelijk uitkomt.
En niet te bang zijn en gewoon beginnen.

In het kader domme vragen heb ik er weer 1tje.

Ik wil tijdelijk een waterleiding en een gasleiding aanleggen naar mijn garage, dit omdat daar een tijdelijke keuken is gebouwd.
Nu heb ik dit

en dit

ik heb al een 16mm flex slang voor het water,
wat moet er nu nog meer op mijn booschappenlijstje om het water in elk geval aan te kunnen sluiten. Ik moet zowel de kraan van mijn keuken, als een kraan voor mijn wasmachine aan kunnen sluiten. Alleen in het doolhof van knelkoppelingen kan ik geen wijs,
ik neem aan iets van koppelingen, een t-stuk en een stukje buis (of kan dit ook met flex) om van het t stuk naar 2 muurplaten te gaan, en dan van de ene muurplaat naar de wasmachinekraan en van de andere muurplaat naar de keukenkraan.
En een derde muurplaat waar een twee leiding opkomt (vanaf mijn warmtepomp) naar de keukenkraan voor warm water?

Wie helpt?

en wat heb ik in vredesnaam nodig voor de gasleiding

let wel het betreft beide tijdelijke opstelling dus prijs, en gemak staan voorop. (netheid en perfectie staan achteraan, wil de leidingen eik over het plafond laten lopen zodat ik er geen last van heb met overheen rijden/struikelen)
  Vis een optie? vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:03:52 #123
70532 loveli
N
pi_174394226
Als het toch tijdelijk is, koken met losse gasflessen. Hoef je geen leiding aan te leggen.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:06:20 #124
70532 loveli
N
pi_174394398
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:03 schreef loveli het volgende:
Als het toch tijdelijk is, koken met losse gasflessen. Hoef je geen leiding aan te leggen.
Kost alleen veel meer dan ff een stukje gasleiding aanleggen.
pi_174394800
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:15 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Kost alleen veel meer dan ff een stukje gasleiding aanleggen.
Valt reuze mee. Vulling van een 12kg fles gaat wel een paar maanden mee. Als je iemand met een caravan kent, mag je die vast komende maanden lenen als je belooft hem vol weer terug te geven. En een kampeerder heeft vaak ook nog wel een 3 of zelfs 4-pits kooktoestel te leen.

Of het moet echt maar een klein stukje leiding zijn wat je moet aanleggen.

Voor water gewoon flex gebruiken. De leiding zelf kun je weer hergebruiken.
pi_174394867
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:40 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Valt reuze mee. Vulling van een 12kg fles gaat wel een paar maanden mee. Als je iemand met een caravan kent, mag je die vast komende maanden lenen als je belooft hem vol weer terug te geven. En een kampeerder heeft vaak ook nog wel een 3 of zelfs 4-pits kooktoestel te leen.

Of het moet echt maar een klein stukje leiding zijn wat je moet aanleggen.

Voor water gewoon flex gebruiken. De leiding zelf kun je weer hergebruiken.
En gasfles dicht open, en een hoop ellende. en ik heb een keuken staan met daarin een gasplaat op aardgas dus vandaar dacht ik een stukje gasleiding van een meter of 5 ertussen en gaan.
pi_174394880
Je kan voor je water gewoon een Y-koppeling pakken en dan splitsen naar 2 aansluitingen voor je keuken/wasmachine. En dan, aangezien het toch tijdelijk is, je apparatuur aansluiten met een flexibele leiding die lang genoeg is.

Al weet ik niet hoe lang het stuk is wat je moet overbruggen ;)
pi_174394913
En even een hele andere insteek, stukje 5x2,5mm2 aansluiten op die mooie nieuwe groepenkast en een inductiekookplaat op de kop tikken?

Of ligt het daarvoor te ver van de meterkast af?
pi_174394929
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:49 schreef Ivo1985 het volgende:
En even een hele andere insteek, stukje 5x2,5mm2 aansluiten op die mooie nieuwe groepenkast en een inductiekookplaat op de kop tikken?

Of ligt het daarvoor te ver van de meterkast af?
Meterkast ligt 20meter verderop, en die draad loopt dan ook nog eens recht door het stuk wat momenteel verbouwd wordt. (niet zo handig dus)
pi_174394936
Pers muurplaten voor water:
https://www.arsenius.nl/a(...)laat-16x1-2-bi-pers/

Pers muurplaat voor gas:
https://www.arsenius.nl/a(...)muurplaat-16x1-2-bi/

Gas alupex in mantel:
https://www.arsenius.nl/c-2134666/ape-gas-mantel-buis/

Mocht je het water met een knel oplossing willen doen:
https://www.arsenius.nl/c-3455943/knelset/
https://www.arsenius.nl/a(...)15x1-2-knel-messing/

En ja, dat dus aan elkaar hobbyen met koppelingen e.d.


En ja... met een Y stuk kom je ook wel ergens:
https://www.toolstation.n(...)JGEBi_hoCiZwQAvD_BwE
Laat die handjes wapperen!
pi_174395432
Even dom gedacht, ik heb nu dit thuis liggen.

van hier kan ik naar slang, dan van 22 naar 15mm en dan een stukje koper is dat te doen, of verzin ik nu iets heel geks?

Wil eigenlijk niet met perstangen of solderen werken.
pi_174397688
Nee hoor, die kan gewoon in een standaard knelkoppeling van 15mm knel.
Laat die handjes wapperen!
pi_174435303
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:27 schreef Gieliovd het volgende:
Nee hoor, die kan gewoon in een standaard knelkoppeling van 15mm knel.
Ik kom er ff niet uit,
Wat heb ik nu nodig als ik van koper naar flexibel (henco slang) naar koper wil.
En dan zonder (ingewikkeld knel ) gereedschap.

kom ik hier mee uit?
https://www.warmteservice(...)-16x15-Cu/p/48682010

ik dacht namelijk van koper via, dat stukje naar flex,
Dan flex naar de tijdelijke keuken (via het plafond)
dan van flex naar koper (met datzelfde stukje)
dan koper leiding naar een tstuk
van het t-stuk naar twee wandplaten, 1 plaat voor de keukenkraan, 1 voor de wasmachinekraan.

of doe ik nu iets heel raars?

Help wanted!
pi_174435569
Of kan ik beter hier mee werken?
https://www.leidingshop.n(...)ppeling-1-2-x-16-mm/
pi_174436554
Waarom pak je geen tyleen, oost niet veel en werkt makkelijk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_174436706
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:13 schreef densmee het volgende:
Waarom pak je geen tyleen, oost niet veel en werkt makkelijk
Mag dat voor drinkwater? En voor warm water?
pi_174436835
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 18:06 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik kom er ff niet uit,
Wat heb ik nu nodig als ik van koper naar flexibel (henco slang) naar koper wil.
En dan zonder (ingewikkeld knel ) gereedschap.

kom ik hier mee uit?
https://www.warmteservice(...)-16x15-Cu/p/48682010

ik dacht namelijk van koper via, dat stukje naar flex,
Dan flex naar de tijdelijke keuken (via het plafond)
dan van flex naar koper (met datzelfde stukje)
dan koper leiding naar een tstuk
van het t-stuk naar twee wandplaten, 1 plaat voor de keukenkraan, 1 voor de wasmachinekraan.

of doe ik nu iets heel raars?

Help wanted!
Nee, dat is een euroconus aansluiting. Dat werkt niet op een reguliere koppeling.

Dat poppenspul van dat draaigebeuren van de Praxis hou ik niet van.

Dit moet je hebben:
https://www.arsenius.nl/a(...)x15-cu-1450-1-72-22/

Die grote o-ring gaat dan in de reguliere messing koppeling. Dan draai je die wartel dus aan over de koppeling.
Laat die handjes wapperen!
pi_174436859
Voor drinkwater sowiezo toegestaan en tyleen is bestand tot 80graden.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_174436900
Buijtels in Luyksgestel heeft alles wat je nodig hebt daarvoor zo op voorraad liggen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_174449937
quote:
Maar het leukste werd daarna binnengebracht.
[ afbeelding ]
Voor heul veul geld aan potentiele warmte ;D
De warmtepomp, incl buffervat.
Over twee weken gaan we waarschijnlijk beginnen met de installatie hiervan :D
Ik ben wel benieuwd hoe je dit hebt aangepakt? Gaat een installateur het allemaal regelen of doe je het deels zelf? Gaat het een hybride opstelling worden of puur lucht/water warmtepomp?
pi_174460047
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:02 schreef tux87 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe je dit hebt aangepakt? Gaat een installateur het allemaal regelen of doe je het deels zelf? Gaat het een hybride opstelling worden of puur lucht/water warmtepomp?
Helemaal zelf doen, met mijn zwager.

Oké mijn zwager is verwarmings/koeltechniek onderhoudsmonteur. Dus ik dat ding op zijn plek slepen, en dom kijken. Hij alles waarbij je na moet denken!
pi_174465037
Afgelopen weekend niet al te veel gedaan, had een weekendje weg met mijn vriendin gepland staan.
Zaterdag overdag nog wel gewoon geklust.
Het bovenste deel van de nok geisoleerd met Pir+Gips

(wat een ramp als alles schots en scheef is by the way)

Uiteraard kwamen we weer veel minder ver dan gepland maar ach het zei zo. (pas een beetje stresse we hebben nog een week tot de stucadoor komt)
Om 5 uur in de auto gestapt en naar Heerlen gereden, ingechecked in een hotelletje en savonds fantastisch gegeten.

@Atmoz jij kwam toch van die kant, echt een aanrader.
Zondag lekker ontbeten in de stad, en daarna eens een keer geld uitgegeven aan andere dingen dan klussen (soms ontkom je niet aan het kopen van kleding)
Tijdens het shoppen nog inspiratie opgedaan voor een lamp, lijkt me fantastisch voor boven de keukentafel.


Jammer dat ik zelf niet kan lassen (moet ik ooit nog eens leren) maar ik vind vast wel iemand die dat voor mij kan maken zoals ik het wil.

Na het weekend nog gauw wat spullen gehaald bij de cranenbroek, want aanstaand weekend komen er een club vrienden helpen om de badkamer en een grote muur te slopen, een extra kruiwagen, en wat scheppen om puin te scheppen zijn dan wel handig.


Daarna de isolatiebeplating in de slaapkamer afgemaakt.



Planning voor de komende week
- vlizotrap vervangen
- plafond afwerken rond de vlizotrap
- gaten vullen en details afwerken zodat de stucadoor kan komen
- keuken leegruimen en naar de tijdelijke keuken kan
- stempels zetten voor de muren die gesloopt worden
- badkamer slopen
- keuken slopen
- muren keuken en gang/woonkamer slopen
- kapot moe op de bank liggen met een biertje in de hand en formule 1 kijken.
pi_174465075
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 08:50 schreef Legwieh het volgende:
Afgelopen weekend niet al te veel gedaan, had een weekendje weg met mijn vriendin gepland staan.
[...]

Planning voor de komende week
- kapot moe op de bank liggen met een biertje in de hand en formule 1 kijken.
Mag ook wel na al dat werk ^O^
pi_174487865
Even, een vraag van technische aard, kan ik zomaar een stuk van mijn trap afzagen.
Ik wilde eigenlijk de bovenkant van deze paal afzagen. (bij mijn vinger ongeveer)



Zodat ik meer dit effect kan krijgen.


Het onderste stuk hangen mijn treden aan, maar dat bovenste stuk dient dat nog ergens voor (stevigheid) of is dat puur sier (lelijkheid)?
pi_174488269
Trapboom zit met een pen en gat verbinding in de paal. Dus als je boven de lijn blijft van bovenzijde tramboom dan zou het theoretisch kunnen.

Zij aanzicht van figuur 3 geeft weer hoe het er van binnen uit "kan" zien.

Jeroentje.
pi_174601174
Zo daar komtie dan, de update.

We begonnen met de vlizo-trap, de oude trap was uit 1 geheel, beschadigd en veels te zwaar (zeker voor mijn vriendin) om fijn naar beneden te halen en te kunnen gebruiken. dus een nieuwe gehaald en erin gemonteerd.

kijk hier de prachtige stairway to heaven
(zolderkamer, fokkers, hemel je snapt hem wel)

toen gelijk ff het laatste stukje plafond afgewerkt en weer een klusje klaar.

Toen wat leidingen aan het maken voor in de tijdelijke keuken

Afvoer en aanvoer van water

en toen kwam mijn nieuwe speeltje binnen :D

perfect om het betere zaagwerk mee te doen

Helaas moest nu toch echt de skihut/slagershoek/bar nu toch echt afgebroken worden

zodat daar ruimte kwam voor de stempels,
Op de 2e zolder lagen nog wat dakpannen en laten we die ook maar even weghalen voor we daar de leidingen overheen trekken


En toen de keuken weghalen
Voor:

na:

en de tijdelijke keuken, met wat nieuwe onderdelen en wat gebruikte onderdelen van de oude keuken. en met ook de wasmachine en droger die uit de technische ruimte (to be) zijn gehaald.


Technische ruimte to be leeggehaald en in de hoek zie je al de tijdelijke waterleidingen voor de tijdelijke keuken.


en inmiddels de binnenunit en buffervat voor de warmte pomp erin.

het geheel stempelen.

en toen






Dit ging allemaal nog vlotjes, half steens niet dragend muurtje.
maar toen.
Wij dachten steens muurtje wordt iets zwaarder, maar wat bleek 1,5steens en volgestopt met beton en ellende.

Hakken en rammen als een idioot en maar stukje bij beetje afbrokkelen.

Dit wordt echt een tegenvaller, na 2 dagen hakken en breken zijn we er dus nog niet doorheen.
huidige stand van zaken is:


Ik heb dus ook besloten de reeds te laten uitvoeren door een sloper, ik zelf heb momenteel niet de tijd en de kracht om het zelf te doen in de avonduren.

Zeker ook omdat we vandaag de dag weer een hoop mensen over de vloer hebben en het tempo dus hoog moet blijven liggen (simpel gezegd, zolang de muur er niet uit is, loop ik vertraging op en zit ik echt serieus in de zooi)

In het weekend naast de muur ook de badkamer eruit getikt. Ook hier een tegenvaller, tegeltjes werden in de jaren 60 niet gelijmd, maar in een dik bed van 5 centimeter cement geplakt blijkbaar.
https://www.mupload.nl/db/iqmvpc5xtnwhb

Daar gaat ons fraaie zitbad.

Gekke ding was van gietijzer, woog wel 100 kg volgens mij.



Zoals eerder gezegd was vandaag een deadline, want de stucadoor, kozijnenman en de badkamerman zouden op de vloer staan vandaag.
Vanmorgen om 07.00uur kwamen ze de materialen van de badkamer lossen.

Tweeduizend kilo tegels en een hoop ander gesjouw verder en alles stond binnen.

Sneak peak voor wat betreft de tegels in de badkamer, en de hal zowel voor als achter.


Inmiddels is de kozijnenman ook begonnen,




En is de stucadoor ook gestart.
pi_174601295
Ziet er goed uit! Lekker bezig.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:39:08 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174601408
Allemachtig wat een werk is er weer verzet! :o _O_

Ik ben echt heel benieuwd naar de komende updates.
***
pi_174601588
Respect voor de berg verzet werk, dat slopen is wel machtig werk maar al dat puin afvoeren... man ik voel met je mee.

Jij gaat je lichaam nog wel ff voelen.

Keep it up!!
Laat die handjes wapperen!
pi_174601923
Wat gaan jullie er ontzettend hard doorheen! Respect! Hier is 22 maanden na de eerste sloopwerkzaamheden vandaag ook de stukadoor begonnen. Tot nu toe de 3e klus die ik uitbesteed.
  maandag 23 oktober 2017 @ 14:00:23 #152
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_174603197
Wauw! Wat een berg werk is er verzet!! Respect! En heel inspirerend :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_174607370
We doen ons best, we doen veel zelf maar besteden stiekem ook wel behoorlijk wat uit hoor, anders kost het teveel tijd.
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:14:58 #154
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_174610524
Respect hoor! Knap gedaan weer!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_174670229
Wat is toch fijn als er een paar echte vakmannen in je huis bezig zijn.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:49:54 #156
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_174670281
Hoe gaat het stucen? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_174670568
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:49 schreef monsterd. het volgende:
Hoe gaat het stucen? :)
T gaat echt mega hard. Onze stucadoor is echt gek. Hij beweert dat hij woensdag de hele boven af heeft (en ik denk dat het hem nog gaat lukken ook)
pi_174671024
Waar blijven die foto's dan....
Laat die handjes wapperen!
pi_174672456
Ah hier wordt deze week ook gestuct. Morgen moet de hele bovenverdieping klaar zijn. Maar bij mij is het slechts 130m2 muren en plafonds die gedaan moeten worden.

Het geeft even een berg rotzooi en enorm veel vocht in huis, maar het knapt enorm op ten opzichte van de kale gipsplaten. Wat een heerlijk aanzicht.
pi_174673274
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:49 schreef Ivo1985 het volgende:
Ah hier wordt deze week ook gestuct. Morgen moet de hele bovenverdieping klaar zijn. Maar bij mij is het slechts 130m2 muren en plafonds die gedaan moeten worden.

Het geeft even een berg rotzooi en enorm veel vocht in huis, maar het knapt enorm op ten opzichte van de kale gipsplaten. Wat een heerlijk aanzicht.
Hier is het ook alleen de bovenverdieping pas hoor. Maar dan wel 403m2 aan wanden en plafonds. En dan nog de badkamer.
pi_174781581
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:36 schreef Gieliovd het volgende:
Waar blijven die foto's dan....
Hier blijven de fotos dus.

Zelf veel aan het werk geweest, omdat ik toch niets kon doen met al die mensen in mijn huis, dus ook zonder klussen een veels te druk programma (maar uiteindelijk moeten die mannetjes in huis toch worden terugverdient)

Maandag de stucadoor begonnen in onze slaapkamer, op het einde van de dag zag het er zo uit.



Toen ik dat zag, was ik echt oprecht een gelukkig man.
Daarna begon ik aan het uitbreken van het plafonnetje in de badkamer, dat moest er nog even uit.
Ik was gelijk geen gelukkig man meer, wat een rotzooi zeg. Steengaas wat op tig plaatsen vastzat, ik denk dat de vorige timmerman per spijker werd betaald. Wat een bende zeg.

Maar uiteindelijk ook dat eruit.

De kozijnenzetters waren inmiddels begonnen met de nieuwe aluminium-ramen.


En in de badkamer, werd een muurtje gemetseld voor onze, douche, en daarin gelijk de sparingen gemaakt voor de inbouwkranen van het wasmeubel.

Het WC-frame geplaatst.

Een zooi leidingen aangelegd

En doorgetrokken naar de (toekomstige) tweede badkamer

Terwijl de stucadoor rustig verder werkt in andere kamers.


We leggen nog een kraantje en afvooer aan voor de wasmachines en de droger.


Terwijl een andere ploeg stucadoors de muren van de badkamer vlak trekt.


Toen was de week halverwege en de bioscoopkamer en de gang al gestuct



de badkamer inmiddels ook weer vlak


En zelf de dakkapel nog maar even afgewerkt, zodat de stucadoor zijn gang weer kan gaan.


De kozijnenmannen zijn inmiddels klaar en de stucadoor werkt er keurig netjes achteraan.


Nog niet zo lang geleden hadden we het erover, de trap vonden we oudbollig met de trapboom zo hoog uitstekend, dus de zaag erin.


En de stucadoor zijn werk laten doen


En hoppa een stuk strakker (de afwerking aan de bovenkant ga ik denk ik doen met een stalen plaat van 8mm dik, lekker stoer.)

Ook beneden hadden we nog een klus die afgemaakt moest worden, maar met de hand niet was te doen. Dus het grove geschut erin.

En inmiddels kunnen we een loopgravenoorlog voeren.


Vandaag is als het goed is de stucadoor helemaal klaar en kan het grote drogen beginnen.
Daarnaast hebben ze vanmorgen de staalconstructie opgemeten, die de muur op moet gaan vangen en zodra deze erin kan (hopelijk begin volgende week) kunnen de stempels weg en kan de rest van de beneden verdieping eruit.

Vanmorgen is de tegelzetter ook begonnen met het plaatsen van een wandje om de toilet, een plateau te maken achter in de badkamer en allerlei andere zaken. Hopelijk begint deze ook snel te tegelen. zodat de badkamer over een goede 2 weken ook helemaal klaar is.

Wordt vervolgd....
pi_174781844
Indrukwekkend veel werk verzet zeg!
En ik vind je commentaar bij de foto's ook erg leuk, je hebt leuke humor ^O^
pi_174782065
Echt een geweldig project _O_
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:16:50 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174782952
Holy shit! :o _O_
***
pi_174783513
Wow, goede voortgang!
pi_174784468
Goede update! Ik hoop dat je mijn knipoog commentaar kunt waarderen.

Jullie zijn er druk mee en werken hard!

Wordt prachtig _O_
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:53:44 #167
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174785282
Gaaf zeg!
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174785419
Geweldig!
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Knikkerking dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:58:25 #169
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_174787474
Blijft een sjiek project dit. Waanzinnig eigenlijk :7
pi_174787489
Thnx voor alle leuke commentaren, Net na het werk nog ff snel langs gereden om te kijken wat de tegelzetter had gedaan en hoe het eruitziet nu de stucadoor klaar is.
Willen jullie nog een update?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:00:06 #171
269689 crew  Viv
pi_174787573
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:58 schreef Legwieh het volgende:
Willen jullie nog een update?
Jaa! *O*
pi_174787669
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Jaa! *O*
Het goede of het slechte nieuws?
pi_174787966
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:01 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Het goede of het slechte nieuws?
Alles!
pi_174788057
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:05 schreef mootie het volgende:

[..]

Alles!
Het slechte nieuws eerst dan maar, de eerste ¤50k is op.
pi_174788302
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:07 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Het slechte nieuws eerst dan maar, de eerste ¤50k is op.
Dat klinkt alsof er nog een tweede 50 is. Mijn glas is altijd halfvol. :D
  Moderator dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:21:50 #176
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174788543
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:58 schreef Legwieh het volgende:
Thnx voor alle leuke commentaren, Net na het werk nog ff snel langs gereden om te kijken wat de tegelzetter had gedaan en hoe het eruitziet nu de stucadoor klaar is.
Willen jullie nog een update?
Ja, hoor :)
pi_174789582
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:14 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof er nog een tweede 50 is. Mijn glas is altijd halfvol. :D
je moet wel een beetje positief zijn en blijven met zo'n verbouwing, en gelukkig is er nog een tweede 50, anders komt het nooit goed. en hoop klaar te zijn voor de 3e 50 op is.
pi_174790071
Nou komtie dan he _O- _O-

Omdat ik zo happy ben met mijn trap, nog een shot van de trap nu de stucadoor hem heeft afgewerkt. #blijegup


en toen het trapje op naar boven, de stucadoor heeft het dakkappeltje nu ook keurig netjes gemaakt (waar je eerder hiervan mijn timmerkunsten zag)

Binnenkant van de kasten ook mooi laten stucken.


Echt veel tegels heeft de tegelzetter nog niet gezet, want hij moest eerst nog wat muurtjes lijmen,
1tje met nis voor de toilet.

1tje om de leidingen in de hoek weg te werken, en daar gelijk een mooi plateau te creëren.


en een bankje zodat ik lekker kan zitten in de douche B-)

En om het bad ook een ombouw gemaakt, zodat deze mooi afgewerkt kan worden met een plateau van de mooie tegel rondom.

Voor de oplettende kijker, ja er zit al een klein randje tegels hoor :D


Nu we weten hoe de staalconstructie komt, om het plafond op te vangen kunnen we ook weer verder plannen met de keuken, dus net maar ff snel een schetsje gemaakt in sketchup, koken en spoelen op het eiland, en in de nis in de wand gaan we een koffie-corner maken.

Maar dit is allemaal nog een ruwe opzet. we gaan het zien. (en al was het wel definitief, ik moet jullie natuurlijk ook niet teveel laten zien he)

@vonkenboer, jouw mooie meterkastje gaat schuil achter de twee meest linkse deuren op de tekening ;-)

Nu ik het zo zie, en nalees zelf, is het thema bij ons in huis wel nisjes zeg.
pi_174790195
Het wordt wel echt echt, met tegels! Geweldig!
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:12:54 #180
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_174790384
Wordt gaaf zo! En altijd tof moment, als de muren strak gestuced worden O+ .
pi_174790611
De linkerpoot van je inbouw reservoir zweeft.... Ben je niet bang dat het gaat doorzakken?

Uiteraard verder heel mooi ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_174790767
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
De linkerpoot van je inbouw reservoir zweeft.... Ben je niet bang dat het gaat doorzakken?

Uiteraard verder heel mooi ;)
wordt nog volgestort.
Kon hem daar niet vastboren op de vloer, want daar loopt de riolering onderdoor ;-)
pi_174792156
Ik zag hem ook al op die buis staan :D

Wordt mooi allemaal!
pi_174792301
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:26 schreef Legwieh het volgende:

[..]

wordt nog volgestort.
Kon hem daar niet vastboren op de vloer, want daar loopt de riolering onderdoor ;-)
Kleinigheid :9
Laat die handjes wapperen!
pi_174797216
Mooie update! Wordt echt een prachtig pand.

Oh zo herkenbaar met dat badkamer plafond. Dat had ik hier ook, van dat steengaas. 800.000 spijkers erin.. er zat op dat moment geen vloer meer in op zolder. Ik ben op een balk gaan zitten en maar stampen op die troep tot het eruit was. 6 vuilniszakken vol met troep en het huis voor de zoveelste keer van onder tot boven onder het stof.
pi_174797331
Wow dit gaat hard! :o
  woensdag 1 november 2017 @ 16:27:52 #187
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_174805708
Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat zeg, dat tempo. Lekker joh!

Keuken gaat er tof uit zien, wat voor materiaal gaat het worden? Zelfbouw?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_174818534
Er worden weer flinke vorderingen gemaakt! erg leuk om te volgen.

Nu eens een vraag. Op de foto van je badkamer zie ik vloerverwarmings lussen van (wat mij lijkt) alu-pex met mantel? De mantel zal de buis toch isoleren en zo kan het geen warmte afgeven aan je dekvloer?
pi_174819164
quote:
14s.gif Op donderdag 2 november 2017 08:18 schreef Sintesi1 het volgende:
Er worden weer flinke vorderingen gemaakt! erg leuk om te volgen.

Nu eens een vraag. Op de foto van je badkamer zie ik vloerverwarmings lussen van (wat mij lijkt) alu-pex met mantel? De mantel zal de buis toch isoleren en zo kan het geen warmte afgeven aan je dekvloer?
Dat is niet echt vloerverwarming, enkel de retour teruggelegd door de vloer, gaat niet echt warm worden maar zorgt dat de kou van de vloer af is, er komt ook gewoon een radiator.
pi_174819175
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:27 schreef monsterd. het volgende:
Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat zeg, dat tempo. Lekker joh!

Keuken gaat er tof uit zien, wat voor materiaal gaat het worden? Zelfbouw?
We zijn met een aantal interieurbouwers in gesprek. Standaard keukenboeren zijn zo verschrikkelijk dat ik daar al snel ben weggerend.
pi_174819251
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:20 schreef Tele6 het volgende:
Indrukwekkend veel werk verzet zeg!
En ik vind je commentaar bij de foto's ook erg leuk, je hebt leuke humor ^O^
We doen ons best.

Voordeel van tig man in je huis en zelf dus amper iets kunnen doen, en misschien heeft het er ook mee te maken dat we zelf ff niets willen doen, relaxen is ook lekker, is dat je lekker veel tijd hebt om updates te plaatsen.

Gisteren weer even weesten kijken en de badkamer begint langzaam ergens op te lijken, het zijn alleen mega veel hoekjes en ik wil alles in verstek gezaagd hebben dus de tegelzetter heeft veel werk met mij ;-)

De wanden,


En tadaaa, de accent-tegel.


savonds nog even zitten tekenen, aan de hand van de maten die we nu kunnen meten (nu beneden alles gesloopt is, en de woonkeuken komt er een beetje zo uit te zien, met tafel van 3,5meter (dat blok daar rechtsonder, puur om de verhoudingen te zien)


  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 2 november 2017 @ 09:32:34 #192
269689 crew  Viv
pi_174819484
Die tegels met patroontje geven meteen veel sfeer zeg! O+

Bij het keukeneiland, wil je niet dat het tafelblad wat uitsteekt (richting de eettafel), zodat je daar barkrukken onder kan zetten? Vind ik zelf wel tof bij vrienden die dat hebben, loop je ze niet in de weg tijdens het koken en zit je er toch gezellig bij. :)
  donderdag 2 november 2017 @ 09:37:09 #193
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_174819557
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
Die tegels met patroontje geven meteen veel sfeer zeg! O+

Bij het keukeneiland, wil je niet dat het tafelblad wat uitsteekt (richting de eettafel), zodat je daar barkrukken onder kan zetten? Vind ik zelf wel tof bij vrienden die dat hebben, loop je ze niet in de weg tijdens het koken en zit je er toch gezellig bij. :)
Dit hadden wij ook in ons vorige huis incl de kastjes aan die kant.. het was altijd erg gezellig en de gasten konden dat enorm waarderen..

Wij hadden wel een muur tussen de keuken en de eetkamer, dat heft Legwieh dan weer niet... dus wat dat betreft is het niet nodig... maar.. hoeveel ruimte zit er tussen de eet tafel en het kookeiland? want als dat te veel is dan is het idd weer leuker om wel het barretje te doen..

Wij gebruikten het barretje ook om samen aan te eten .. de tafel gebruiken we als we eters hebben ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_174819762
Man wat een heerlijke ruimte!!

Ik zou inderdaad ook echt overwegen een barretje te maken, dat is ook een van onze dromen. Ontbijten, koken met gasten, de koters volstoppen met verse pannenkoeken tijdens het koken....

Ik heb ook een tafel van 3 meter staan maar wat een weelde om hem zo vrij te kunnen plaatsen!
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 2 november 2017 @ 11:49:09 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174821803
Oh damn, ik ben zooooooo jaloers!
Je zitje in de douche, dat wil ik ook zo graag, maar paste niet in onze mini-badkamer. -O-
En je woonkeuken past ook precies in het plaatje dat ik ooit in mijn hoofd had voor een strippen-en-opbouwen-huis, maar manlief zag het licht pas te laat, toen was het al verkocht. :'( En nu wordt dat pand in 4 appartementen opgedeeld en verkocht. -O-

Echt supergaaf alles! _O_ Ik hou van jouw smaak en stijl. :Y

Vwb de tip van het barretje, ik was daar nooit zo van, maar vrienden van ons hebben een bigass keuken met idd net zo'n eiland als die van jullie (eig ongeveer dezelfde opstelling wel) en die hebben idd ook een zit-gedeelte aan het eiland. Ideaal voor gasten en in hun geval vaak ook de kinderen tijdens het koken of als wij met de volwassenen aan de grote tafel zitten. ;) Echt een aanrader. :Y
***
pi_174830629
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:49 schreef Brighteyes het volgende:
Oh damn, ik ben zooooooo jaloers!
Je zitje in de douche, dat wil ik ook zo graag, maar paste niet in onze mini-badkamer. -O-
En je woonkeuken past ook precies in het plaatje dat ik ooit in mijn hoofd had voor een strippen-en-opbouwen-huis, maar manlief zag het licht pas te laat, toen was het al verkocht. :'( En nu wordt dat pand in 4 appartementen opgedeeld en verkocht. -O-

Echt supergaaf alles! _O_ Ik hou van jouw smaak en stijl. :Y

Vwb de tip van het barretje, ik was daar nooit zo van, maar vrienden van ons hebben een bigass keuken met idd net zo'n eiland als die van jullie (eig ongeveer dezelfde opstelling wel) en die hebben idd ook een zit-gedeelte aan het eiland. Ideaal voor gasten en in hun geval vaak ook de kinderen tijdens het koken of als wij met de volwassenen aan de grote tafel zitten. ;) Echt een aanrader. :Y
Ik maak niet graag mensen jaloers, aan de andere kant is dat wel een super compliment natuurlijk. Wij zijn ook niet echt barretjes fan. Maar ik ga het toch eens tekenenen. eens een afweging maken. Barkrukken wil ik sowieso niet maar misschien als sta gedeelte ofzo.

ofja, barkrukken wil ik tzt wel, maar dan in de mancave in de garage ;-)
pi_174830902
Ik weet het zo net nog niet hoor.
Ter info het meest linkse grijze vlak wordt een wijnkoelkast. Vandaar dus een andere kleur dan de overige kastjes.
pi_174831269
Hoe ziet de rest van de woonkamer er uit? Heb je een plattegrond van de hele verdieping?
pi_174831827
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:14 schreef Puala het volgende:
Hoe ziet de rest van de woonkamer er uit? Heb je een plattegrond van de hele verdieping?
Zie OP,


Voorstel gedeelte wordt woonkeuken, achterste gedeelte wordt zitkamer/tvhoek.
pi_174832306
Ik lees ook mee, lekker bezig.
En de eerste 50k al uitgegeven :o
Ja die warmtepomp hakt er flink in hé :)

Wel foto's posten van de installatie hé, dat vind ik dan weer erg interessant :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174833059
quote:
2s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:55 schreef junkiexp het volgende:
Ik lees ook mee, lekker bezig.
En de eerste 50k al uitgegeven :o
Ja die warmtepomp hakt er flink in hé :)

Wel foto's posten van de installatie hé, dat vind ik dan weer erg interessant :)
Die rekening is vandaag pas binnen gekomen, dus die had ik nog niet meegenomen.

Met name badkamer, stucadoor en de kozijnen zijn de boosdoeners.
pi_174840180
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:34 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Zie OP,
[ afbeelding ]

Voorstel gedeelte wordt woonkeuken, achterste gedeelte wordt zitkamer/tvhoek.
Heb je er over nagedacht om het eiland een kwartslag te draaien?

Zelf vind ik dat zo gaaf, een eiland dat overloopt in een mooie grote tafel O+ En dat die dan goed bij elkaar passen. Dan kan de tafel gewoon dienen als bar en heb je zo veel werkruimte bij elkaar.
pi_174841057
Wat een geweldig topic!
pi_174841424
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:09 schreef Legwieh het volgende:

[..]

We zijn met een aantal interieurbouwers in gesprek. Standaard keukenboeren zijn zo verschrikkelijk dat ik daar al snel ben weggerend.
Ik lurk al een tijdje mee, zeker hier omdat dit in buurt is :-). Keukenboeren verhaal klinkt herkenbaar, wij zijn op aanraden van de vrienden naar Van Diessen gegaan in Veldhoven. Daar zijn wij erg tevreden over, doordat ze zelf fabriceren past het altijd en geen loze passtukken. Ze zijn zeker niet de goedkoopste, maar leveren wel kwaliteit en dat gaf voor ons de doorslag.

Ga zo door, complimenten voor al het werk.
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:17:17 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174841452
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:46 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik maak niet graag mensen jaloers, aan de andere kant is dat wel een super compliment natuurlijk. Wij zijn ook niet echt barretjes fan. Maar ik ga het toch eens tekenenen. eens een afweging maken. Barkrukken wil ik sowieso niet maar misschien als sta gedeelte ofzo.

ofja, barkrukken wil ik tzt wel, maar dan in de mancave in de garage ;-)
Ik snap je, ik heb ook echt een spuughekel aan barkrukken in een huis. Ik zie dan altijd zo'n steenstrip-muurtje voor me en dan in de wand nog zo'n half wagenwiel-raam. :X
Maar toch, ik had het ook niet van mezelf verwacht, maar ik zou het zelf toch ook doen mocht ik ooit de kans en de ruimte ervoor hebben.

Ik ga aankomend weekend naar die vrienden, als ik er aan denk zal ik een foto'tje voor je maken.

Zo vind ik het wel echt heel mooi hoor:



Hier nog 13 voorbeelden: https://nieuwekeukenplann(...)ookeiland-met-tafel/
***
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 3 november 2017 @ 11:32:03 #206
269689 crew  Viv
pi_174841669
quote:
Oeh, één van die andere voorbeelden zou hier een heel goed idee zijn! O+
pi_174844680
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:14 schreef RikR het volgende:

[..]

Ik lurk al een tijdje mee, zeker hier omdat dit in buurt is :-). Keukenboeren verhaal klinkt herkenbaar, wij zijn op aanraden van de vrienden naar Van Diessen gegaan in Veldhoven. Daar zijn wij erg tevreden over, doordat ze zelf fabriceren past het altijd en geen loze passtukken. Ze zijn zeker niet de goedkoopste, maar leveren wel kwaliteit en dat gaf voor ons de doorslag.

Ga zo door, complimenten voor al het werk.
Ben ik ook geweest ;-) en denk ook dat zij het gaan worden. Budget moest alleen ineens met 10k opgerekt worden ;-)
pi_174845315
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:51 schreef Puala het volgende:

[..]

Heb je er over nagedacht om het eiland een kwartslag te draaien?

Zelf vind ik dat zo gaaf, een eiland dat overloopt in een mooie grote tafel O+ En dat die dan goed bij elkaar passen. Dan kan de tafel gewoon dienen als bar en heb je zo veel werkruimte bij elkaar.
Hier heb ik over nagedacht, alleen onze ruimte heeft ook vooral veel vulling nodig, met een eiland wat doorloopt in een tafel krijg je niet echt ruimte opgevuld, vanaf de achterwand tot aan de zijwand, moet ik 11,5m opvullen bij een breedte van 8 meter, vandaar de losse tafel en het losse eiland.

Het eiland dwars plaatsen is voor mijn gevoel voor een oplossing bij smalle keukens, als ik de voorbeelden zie zijn dat ook allemaal keukens met een breedte van 4 a 5 meter, bij ons is dit bijna het dubbele, dan hou je denk ik echt teveel loze ruimte over.

Maar we zullen het er bij de keukenboer eens over hebben.

Fotos ter inspiratie zijn altijd welkom.

Het lastige is en blijft bij ons de ruimte, met een tafel van 3,5x1,40 meter en een eiland van 3,70x1,30 is er nog steeds veel loze ruimte.

Tweede puntje wat ik vind met een tafel vast aan je keuken, mijn keuken wil ik 20 jaar mee doen. mijn tafel iets eerder wisselen.
pi_174846814
Hoezo krijg je het dan niet opgevuld? Als je 8 meter hebt en je telt er kasten, een eiland, een tafel vanaf en je zet alles dwars kom ik tot euh,

60 keuken
120 loopruimte
140 kookeiland
120 loopruimte
140 tafel

4,8 meter wat je hebt opgevuld van de 11,5

Als je het een kwartslag draait dan zet je de tafel van 3,5 en het eiland van 3,7, 120 loopruimte en 60 kastdiepte

Dan heb je tussen de staanders een ruimte van 9 meter gehad. En dan heb je wat ruimte over aan de kop van de tafel, maar dat gaat niet vervelend zijn. Je tekening bevat te weinig afmetingen om het na te tekenen voor mij, dus dat lukt helaas niet ;(
pi_174847165
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:16 schreef Puala het volgende:
Hoezo krijg je het dan niet opgevuld? Als je 8 meter hebt en je telt er kasten, een eiland, een tafel vanaf en je zet alles dwars kom ik tot euh,

60 keuken
120 loopruimte
140 kookeiland
120 loopruimte
140 tafel

4,8 meter wat je hebt opgevuld van de 11,5

Als je het een kwartslag draait dan zet je de tafel van 3,5 en het eiland van 3,7, 120 loopruimte en 60 kastdiepte

Dan heb je tussen de staanders een ruimte van 9 meter gehad. En dan heb je wat ruimte over aan de kop van de tafel, maar dat gaat niet vervelend zijn. Je tekening bevat te weinig afmetingen om het na te tekenen voor mij, dus dat lukt helaas niet ;(
8 meter is de breedte.
de lengte is 11,5 meter.

Ik ga ff kijken of ik een plattegrond kan schetsen met wat maten.
pi_174847245

Dit is/moet worden het keuken gedeelte.

Op te vullen dus met eettafel en keuken, het zitgedeelte zit hier niet bij.
Wel eventueel een soort zithoekje waar je de krant of een boekje kunt lezen. Dit zou ik tussen de 4 centrale pilaren willen zie linksonder in de hoek:
pi_174848295
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop voor jou dat er niet echt of met veel gewicht op de leidingen gestaan is (wat nogal eens gebeurd in de bouw :{ ).
pi_174848317
met zo'n keuken ruimte kwam er een tafel van 4 meter en ik zou een hoek keuken met eiland maken.

je denkt die ruimte niet nodig te hebben.. nou dat komt wel goed. wij hebben 11 meter aanrecht vollop in gebruik. sinds we een kind hebben en dus bewaar bakjes, flesjes, tepeldoppen enzo voorts zitten de kasten ook zo vol.
pi_174849767
Om het volledig te maken, naast de keuken hebben we ook nog een kelder van 2,5x2,5 mansdiep
pi_174849786
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:36 schreef Juup© het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop voor jou dat er niet echt of met veel gewicht op de leidingen gestaan is (wat nogal eens gebeurd in de bouw :{ ).
Niet echt slangen zijn een weekje onbedekt geweest en die gasten hebben wel vaker een badkamertje gestukadoord
pi_174859906
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:02 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Niet echt slangen zijn een weekje onbedekt geweest en die gasten hebben wel vaker een badkamertje gestukadoord
Die slangen kunnen dat prima hebben overigens, daar kan je met 2 man opstaan.

Niemand die het plaatje kent van de het slangenmerk Henco :)?

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174861219
Wat een klus Legwieh! Ik vind de accenttegel in de badkamer heel mooi! O+

@Keuken; ik ben zelf helemaal niet zo'n fan van een aanrecht dat doorloopt in de eettafel. Er zijn mensen die tijdens het koken het voor elkaar weten te boksen gelijk heel de keuken weer schoon en netjes te houden/krijgen, maar ik ben daar niet één van. Ik hou er dan alleen ook weer niet van om direct naast de vieze snijplanken/ ondergeknoeide gaspitten te moeten eten. Als je wel een nette koker bent, dan is het wellicht wel een leuk idee hoor. Hoewel het in mijn ogen ook schoon vaak een beetje onrustig blijft.

Een barretje of iets met een verlaagd gedeelte dat dienst doet als bankje (zag ik laatst toevallig bij de IKEA, geen idee hoe praktisch het is) zou eerder mijn voorkeur hebben denk ik. :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 november 2017 @ 12:36:39 #218
269689 crew  Viv
pi_174861906
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:46 schreef Legwieh het volgende:
Het lastige is en blijft bij ons de ruimte, met een tafel van 3,5x1,40 meter en een eiland van 3,70x1,30 is er nog steeds veel loze ruimte.
Is dat niet juist een argument voor wél barkrukken aan het eiland? ;) Ik weet niet hoe vaak bij jullie het koken-voor-vrienden scenario relevant is, maar waar zou je die nu laten tijdens het koken, aan tafel? Dat is best een eindje weg.
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:25:02 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174862618
Ja, of gewoon zelf, een van de partners tijdens het koken. Praatje, wijntje etc. O+

Maar idd zou daar niet meteen mijn eettafel van maken. Ik zou sws apart een loeier van een tafel houden.
***
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:38:17 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174862839
Dit aanrechtblok zou bij jou ook prima kunnen in zo’n grote ruime:

K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #164
***
pi_174921174
Weer even een kleine update.
De tegelzetter werkt gestaag door. Alles in verstek laten zagen, dus hij heeft veel werk met de randjes en hoekjes maar ach dan ziet het er straks wel superstrak uit.



In het weekend was het vooral opruim tijd, door het hele huis heen alles opruimen van de werklui, en ook de winkel helemaal leeghalen. Ook gelijk maar even de TL's van het plafond gehaald, aangezien we toch geen stroom meer hebben in het winkelgedeelte.

Na al het leegruimen ziet het er dan zo uit.

En vanaf de andere kant:

Boven zitten we naar het stucwerk te turen totdat het droog wordt ;-D


Alleen door de kou, en al dat vocht in ons huis, maakt het er niet echt aangenamer op.


De laatste 1,5 week en de komende 1,5 week zullen we dus ook nog wel bij ouders/schoonouders slapen. We gaan pas weer terug naar onze winkel als de complete vloer in de winkel eruit is, en de ruimte opgevuld is met plastic en eps.

Voordat we echt de vloer kunnen uitbreken moeten we eerst zorgen dat het plafond blijft hangen. Daarvoor hebben we deze stalen units besteld.

Liftje derbij

En heel wat geklooi later.
Fundering moest dieper uitgegraven worden, toen bleek er nog een restant van een nog oudere fundering te zitten dus die moest ook uitgehakt worden, en nog wat ellende verder.

Tadaa...


Morgenvroeg om 6.30 komen ze betonstorten, zodat ik mooi voor mijn werk nog mee kan helpen.
Maar voordat we er bij kunnen met de kruiwagen moesten we eerst het uitgeschepte zand weer opruimen.

Wie had dat gedacht, scheppen in je eigen keuken :D :D

Ook de tegelzetter werkt gestaag door, in dit nisje hadden we een grijze tegel bedacht, maar nu we het zo zien, willen we er toch een gekleurde in.

De tegelzetter gaat dat vandaag aanpassen.

Daarnaast het vloertje gesmeerd, en weer volop verder dus.


Helaas begin ik een beetje grieperig te worden, en moet ik aanstaande week een aantal dagen weg voor het werk, dus zal de vordering wat langzamer gaan. Aan de andere kant het beton moet straks toch eerst 10 dagen drogen voordat de stempels weg kunnen, en we kunnen beginnen met de vloer uitbreken.
  dinsdag 7 november 2017 @ 14:15:42 #222
4330 PJ
Tja.....
pi_174922008
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:27 schreef Legwieh het volgende:
Boven zitten we naar het stucwerk te turen totdat het droog wordt ;-D

Paar ventilatoren opzetten . Droogt het stuk sneller zonder scheuren agv te snel drogen door warmte kanonnen etc.
pi_174922063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 14:15 schreef PJ het volgende:

[..]

Paar ventilatoren opzetten [ afbeelding ]. Droogt het stuk sneller zonder scheuren agv te snel drogen door warmte kanonnen etc.
In de achterste kamers staan ook ventilators, maar ik heb meer kamers dan ventilatoren :D
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 19:02:01 #224
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_174927190
Fok!kers helpen Fok!kers?
Leen je ventilator uit aan Legwieh!
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_174927546
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:02 schreef Geckoo het volgende:
Fok!kers helpen Fok!kers?
Leen je ventilator uit aan Legwieh!
Haha dit komt zo ook wel goed. Gewoon rustig aan ramen goed open en ventileren!
pi_174928226
Dat ventileren gaat vandaag en gisteren goed, maar vorige week met dat vochtige weer schoot het ook niet echt op.

Ja, ik zit ook al anderhalve week naar mijn stucwerk te turen. Maar het is echt bijna droog. In de kamer die als eerste gedaan is.... Duurt nog zeker tot na het weekend voordat alles droog is.
pi_174948598
Flinke stappen worden hier gezet. Super om te volgen!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 21:51:23 #228
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174949506
Poeh, hier is een hoop werk verzet in een korte tijd.
Herken het bijna niet weer ! :D
pi_174954529
Zoals gezegd moest de tegelzetter het nisje boven de wc nog aanpassen van een grijze tegel naar een gekleurde tegel. Hij had zelf even een reminder aangemaakt :D


Naast plezier levert de tegelzetter gelukkig ook mooi werk dus als de vloer er dan een heel stuk inligt.

en het bad ook vorm krijgt.

Begint het echt al heel tof te worden.

Na al het geklooi met de stalen constructie moest er natuurlijk ook nog een fundering omheen gestort worden. Gelukkig kon de betonleverancier sochtends al rond 6uur, dus dat was weer een meevaller, zo kon het lekker voor het gewone werk geregeld zijn.

En na wat kruien...

Job done...

Vanavond ga ik alleen maar even kijken hoe het er voor staat, als het goed is is de tegelzetter klaar en mogelijk is zelfs het plafond van de badkamer ook al gestuced.

Morgen vertrek ik voor een paar dagen weg voor het werk.
Aangezien de beton een aantal dagen moet uitharden voordat hij dragend genoeg is, en de stempels wegkunnen komen ze pas 20-11 de volledige vloer op de beneden verdieping eruit hakken en weggraven.

Dit heb ik maar uitbesteed aangezien het om ruim 53m³ gaat wat er uit moet.
Komende week wil ik dus besteden om nog het één en ander te slopen wat toch nog weg moet zodat ze dat gelijk met de shovel naar buiten kunnen rijden als ze dan toch bezig zijn (denk aan tegeltjes van de muur in de oude keuken en de meterkast (Sorry vonkenboer, ik heb je eerst laten kutten in de meterkast en nu ga ik hem toch compleet wegslopen om er uiteindelijk een nieuwe omheen te zetten voor wat meer ruimte en zodat het deurtje toch open kan ;-) )

Daarnaast wil ik een tijdelijke kabel trekken van de meterkast naar de warmtepomp en van de meterkast naar de garage om daar een kookplaat aan te sluiten. Kan ik dit het beste doen met 5x installatiedraad? (en zo ja welke kleuren) of zouden jullie gewoon gaan voor een buitenkabel 5x2,5mm2? https://www.hornbach.nl/s(...)5103503/artikel.html

Of moet ik nog iets heel anders hebben?
pi_174954578
quote:
Kut dit ging ff mis, maarre ja, nu is vonkenboer wel weer gelijk van mijn vraag op de hoogte, sorry vonkenmeneer

[ Bericht 23% gewijzigd door Legwieh op 09-11-2017 08:54:32 (Lompheid) ]
pi_174955429
Hoeveel KW is je warmtepomp en op hoeveel fase draait ie?
Hoor ik die Griekse melodie...
  Moderator donderdag 9 november 2017 @ 11:00:04 #232
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174956304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:00 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoeveel KW is je warmtepomp en op hoeveel fase draait ie?
3 fase 400v, in de meterkast zit hij achter een C20 krachtautomaat.

Denk dat het zeker wel een kabel 5 x 4mm2 of misschien wel 5 x 6mm2 moet worden gezien de afstand tussen de meterkast en de warmtepomp zelf.
pi_174959784
Mooie vorderingen! Puur uit nieuwsgierigheid, hoe zit die constructie in elkaar? Rust die staander in de nieuwe beton? Er zat daar toch al fundering van de oude muur? Of kon die de puntlasten niet opnemen daar?
pi_174961814
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 14:12 schreef tux87 het volgende:
Mooie vorderingen! Puur uit nieuwsgierigheid, hoe zit die constructie in elkaar? Rust die staander in de nieuwe beton? Er zat daar toch al fundering van de oude muur? Of kon die de puntlasten niet opnemen daar?
Onder in het beton liggen ook 2 liggers, deze zijn weer verbonden met de staander en vormen zo als het ware twee portalen. De onderste ligger is echter ingestort in het beton, dit vormt samen de nieuwe fundering.

op deze foto kun je 1 van de liggers onder in het gat zien liggen.
pi_174961879
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:00 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoeveel KW is je warmtepomp en op hoeveel fase draait ie?
Warmte pomp draait op 3-fase en is 16kw. maximaal opgenomen vermogen is 5,7 kw bij koelen geeftie aan. bij verwarmen iets van 4,8 geloof ik.
  donderdag 9 november 2017 @ 17:38:03 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174963729
Hoe ben je tot die binten-constructie gekomen? Heb je dat zelf bedacht en berekend of heb je dat uitbesteed?

(Ik ben altijd benieuwd hoe mensen tot zo'n oplossing komen die dan ook nog werkt en stevig genoeg is. :@ )
***
pi_174964514
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 17:38 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe ben je tot die binten-constructie gekomen? Heb je dat zelf bedacht en berekend of heb je dat uitbesteed?

(Ik ben altijd benieuwd hoe mensen tot zo'n oplossing komen die dan ook nog werkt en stevig genoeg is. :@ )
Ik heb het laten uitrekenen door een constructeur. Zeker omdat een oud pand was waar in het verleden veel is aangepast en dus andere constructies zijn gemaakt. Toen de staalconstructie laten maken door een staalboer die overlegt heeft met de constructeur.

Toen alles zelf in elkaar gezet als een soort reuze-meccano.
  donderdag 9 november 2017 @ 18:41:08 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174964672
Tx!
***
pi_174965965
Ah thanks, interessant. Is het een betonnen verdiepingsvloer? Heb hier ook zoiets gedaan maar véél minder ingrijpend. Ga je het opspannen met houten wiggen? Of hoe zorg je voor de voorspanning op het staal?
pi_174966966
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:39 schreef tux87 het volgende:
Ah thanks, interessant. Is het een betonnen verdiepingsvloer? Heb hier ook zoiets gedaan maar véél minder ingrijpend. Ga je het opspannen met houten wiggen? Of hoe zorg je voor de voorspanning op het staal?
De betonnen verdiepingsvloer zit er al. Hier hebben we de draagmuren onderuit gehaald, en nu ga we de vloer op de begaande grond weghalen. deze ligt koud op t zand. Dit gaan we afgraven en isoleren.
  Moderator donderdag 9 november 2017 @ 20:45:13 #241
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174967856
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 20:13 schreef Legwieh het volgende:

[..]

De betonnen verdiepingsvloer zit er al. Hier hebben we de draagmuren onderuit gehaald, en nu ga we de vloer op de begaande grond weghalen. deze ligt koud op t zand. Dit gaan we afgraven en isoleren.
Let bij het uitbreken van de vloer er wel op dat je in de buurt van de meterkast onze (al besproken) hoofd aarde draad en de aardpen zou kunnen aantreffen :)
pi_174981496
Leuk project, je topics doorgelezen en er wordt flink geklust! Ik lees mee.
pi_174982334
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:00 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoeveel KW is je warmtepomp en op hoeveel fase draait ie?
Enig idee van de dikte van de benodigde kabel.
pi_174982980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:58 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Enig idee van de dikte van de benodigde kabel.
In theorie zou 1,5^2 voldoende moeten zijn. Bij lange afstanden en uberhaupt kan het geen kwaad om 2.5^2 te pakken als het 16A is afgezekerd. De stroom per ader valt reuze mee: ongeveer een kleine 10A.
pi_174984382
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:38 schreef ErikHnl het volgende:

[..]

In theorie zou 1,5^2 voldoende moeten zijn. Bij lange afstanden en uberhaupt kan het geen kwaad om 2.5^2 te pakken als het 16A is afgezekerd. De stroom per ader valt reuze mee: ongeveer een kleine 10A.
Dus gewoon 5 aderige buitenkabel van 2,5mm2 ??
pi_174984973
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:51 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Dus gewoon 5 aderige buitenkabel van 2,5mm2 ??
Nee dat is te dun, tot 50 meter zou ik een 5*4mm2 ymvk pakken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_174987157
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 18:15 schreef densmee het volgende:

[..]

Nee dat is te dun, tot 50 meter zou ik een 5*4mm2 ymvk pakken
En waar kan ik zon kabel goedkoop halen? Ook nog enig idee?

Tis trouwens een metertje of 25 denk ik.
  Moderator vrijdag 10 november 2017 @ 20:44:17 #248
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174987737
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 20:16 schreef Legwieh het volgende:

[..]

En waar kan ik zon kabel goedkoop halen? Ook nog enig idee?

Tis trouwens een metertje of 25 denk ik.
Sander Vunderink ? :)

https://www.sandervunderink.nl/donne-ymvk-kabel-5x4.html

¤ 82,-

Die kabel kun je natuurlijk later ook gewoon weer gebruiken voor de definitieve voeding; neem aan dat je die in een schutbuis door de vloer legt. Van de meterkast naar de technische ruimte ?
pi_174989466
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 20:44 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Sander Vunderink ? :)

https://www.sandervunderink.nl/donne-ymvk-kabel-5x4.html

¤ 82,-

Die kabel kun je natuurlijk later ook gewoon weer gebruiken voor de definitieve voeding; neem aan dat je die in een schutbuis door de vloer legt. Van de meterkast naar de technische ruimte ?
Voor een kookplaat (tijdelijk) is 2,5mm2 wel genoeg?
kan ik daar een goedkoop kabeltje voor pakken.
  Moderator vrijdag 10 november 2017 @ 21:56:59 #250
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174989510
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:55 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Voor een kookplaat (tijdelijk) is 2,5mm2 wel genoeg?
kan ik daar een goedkoop kabeltje voor pakken.
Wat is het aansluitvermogen ? :)
pi_174989838
En wat is de lengte? Een meter of 15-20 zal waarschijnlijk geen problemen geven, ook omdat het maximale vermogen kortstondig gebruikt zal worden. Je hebt nooit lang 4 of 5 pitten op maximaal vermogen staan, tenzij je voor een heel weeshuis gaat staan koken op een kookplaat voor particulieren.

Een warmtepomp kan bij strenge vorst nog wel eens lange tijd zijn maximale vermogen trekken.
pi_174990020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:56 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat is het aansluitvermogen ? :)
Geen idee, moet ik nog op marktplaats zoeken, maar gewoon een standaard kookplaatje.
en nee ik ga niet voor een heel weeshuis koken, alleen voor mezelf en vriendinlief.
pi_174999186
Met een ymvk 5x2.5mm2 kabel gaat dat wel lukken tot ongeveer 50m.
pi_174999454
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 08:49 schreef Legwieh het volgende:
Zoals gezegd moest de tegelzetter het nisje boven de wc nog aanpassen van een grijze tegel naar een gekleurde tegel. Hij had zelf even een reminder aangemaakt :D
[ afbeelding ]
Haha :D eentje met humor.
pi_175012516
Die buitenkabel kan je ook 4 x 4 nemen (dat is minder gangbaar maar wie weet kan je het ergens goedkoop krijgen. Aarding is dan over/op de litze.
Hoor ik die Griekse melodie...
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 11:59:16 #256
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175015194
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:30 schreef faston het volgende:
Met een ymvk 5x2.5mm2 kabel gaat dat wel lukken tot ongeveer 50m.
En zover heeft hij de keuken niet van de meterkast zitten.
Meter of 30 denk ik :)
pi_175015704
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En zover heeft hij de keuken niet van de meterkast zitten.
Meter of 30 denk ik :)
Zo ver is dat toch niet _O- _O- _O-
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 12:42:41 #258
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175017430
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, ja in sommige woningen niet nee _O-
Ik ga een segway vragen bij mijn housewarming :D
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 13:47:09 #260
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175017720
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 13:36 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik ga een segway vragen bij mijn housewarming :D
:D _O-

Zie het zo voor mij; volgt u mij aan de linkerkant vind je de keuken ... aan u rechterkant ziet u :P
pi_175085573
Goeie vooruitgang :Y
pi_175106469
Momenteel zitten we even in een soort klusdipje, we wonen niet in het pand omdat het echt een klerebende is, het is er koud en het stucwerk wil maar niet echt drogen.
Daarnaast echt megadruk met werk dus meestal in de avonden ook op pad en dus geen tijd om te klussen.

Wel verder gegaan met de tekeningen voor de keuken, dit is de opzet die we hebben gekozen en die we prachtig vinden, alleen de vraag is nu met welke interieurbouwer gaan we in zee. Het kostenplaatje telt hier zeker in mee, want hetgeen we hebben bedacht is nu niet echt een goedkoop keukentje.





En laten we wel wezen uiteindelijk moet het toch allemaal betaald worden.

Ook in de badkamer is inmiddels het tegelwerk afgemaakt.
Fantastische combi van tegels als je het ons vraagt, dus daar zijn we in elk geval super blij mee.


Ook is de stucadoor geweest om het plafonnetje in de badkamer te stucken.


Hier werd ik echt wel vrolijk van..

totdat ik in de kelder kwam:

De stucadoor had het bad uitgespoeld omdat dat wat vies was geworden tijdens het stucken, echter de riolering was niet aangesloten omdat we deze onderbroken hadden voor het aanleggen van de staalconstructie plus fundering in het winkel-gedeelte. de kelder plus een deel van de woonkamer dus blank ;( ;(

Afmontage van de badkamer zou eigenlijk deze week gebeuren, maar de loodgieter die dat zou komen doen, en al het afkitwerk zou regelen heeft zijn enkel verzwikt en komt dus pas aankomende week, dat levert dus ook weer wat vertraging op.

Aangezien ze aanstaande maandag of dinsdag de vloer gaan verwijderen in de winkel, zijn wij nog snel even bezig gegaan om wat tegels in de oude keuken af te hakken. Deze kunnen dan gelijk mee met het puin van de winkelvloer.

Als je dan begint met het demonteren van de radiator kom je er pas achter wat roken/stofverbranding achter een radiator betekend:

Je kon de nicotine eraf steken.




Nadat ik de tegeltjes onder het raam eraf had bedacht ik me dat we dat raam tot aan de grond toe openzagen om een groter kozijn te plaatsen 8)7 8)7
Ik was een beetje dom zullen we maar zeggen.

Maar we scoren met die ruwe muren nu natuurlijk wel enorm goed op de VT-wonen-stijl-index ;)

Uiteindelijk vonden we de meterkast toch te klein, konde de deurtjes van de groepenkast niet nodig en besloten we hem toch te integreren in de keuken. Dus op zoek naar de voorhamer.


@vonk, de volgende keer doe ik dit wat eerder, dat werkt wat makkelijker.

Daarnaast allerlei kleine klusjes gedaan om het klussen mogelijk te maken.
- wat tijdelijke stopcontacten gemaakt
- extra bouwlampen aangeschaft en opgehangen
- stalventilator gemonteerd om de bovenverdieping door te waaien (in de hoop dat het stucwerk dan wat sneller droogt)
- en wederom heel veel rommel geruimd, van de tegelzetter en de stucadoor en je kent het allemaal wel.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 16 november 2017 @ 11:56:12 #263
269689 crew  Viv
pi_175107602
Wat een update weer! _O_ Leuk ook, die actiefoto met je vriendin. :Y)
pi_175107702
Hehe dat met dat kozijn ken ik :+ Alleen wordt die bij mij komende maand geplaatst =]
pi_175107872
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:01 schreef FranticDJ het volgende:
Hehe dat met dat kozijn ken ik :+ Alleen wordt die bij mij komende maand geplaatst =]
Ik krijg net bericht de mijne in week 1 van het nieuwe jaar :D
  donderdag 16 november 2017 @ 12:17:20 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_175108010
Wat een prachtige keuken hebben jullie bedacht! _O_ Heel mooi! :Y
***
pi_175109791
Houd moed!! Jullie zijn keihard bezig en soms zit het nou eenmaal even tegen.

Het wordt prachtig en jullie gaan heel goed. Het weer zit natuurlijk niet mee momenteel.

Je zou kunnen overwegen een bouwdroger erbij te zetten, niet te hard laten werken maar wel gewoon het hele huis wat droger proberen te stoken. Verwarmen is natuurlijk niet te doen nu maar zelfs dat zou te overwegen zijn, een paar gas of diesel gestookte hittekanonnen erin voor een tijdje.
Laat die handjes wapperen!
pi_175115992
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:41 schreef Gieliovd het volgende:
Houd moed!! Jullie zijn keihard bezig en soms zit het nou eenmaal even tegen.

Het wordt prachtig en jullie gaan heel goed. Het weer zit natuurlijk niet mee momenteel.

Je zou kunnen overwegen een bouwdroger erbij te zetten, niet te hard laten werken maar wel gewoon het hele huis wat droger proberen te stoken. Verwarmen is natuurlijk niet te doen nu maar zelfs dat zou te overwegen zijn, een paar gas of diesel gestookte hittekanonnen erin voor een tijdje.
Echt warm stoken is niet te doen natuurlijk, maar met een temperatuurverhoging van enkele graden in combinatie met voldoende ventilatie zorg je er al voor dat de lucht aanzienlijk meer vocht kan opnemen.

Warme lucht kam immers meer vocht vasthouden dan koude lucht. Die warme lucht moet als deze verzadigd Is dan wel weer uit de woning kunnen ontsnappen.
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 20:08:50 #269
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175117800
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:49 schreef Legwieh het volgende:
@vonk, de volgende keer doe ik dit wat eerder, dat werkt wat makkelijker.
Op het moment zelf was dat wel handigerder geweest; maar toen wist je nog niet dat je de hele meterkast groter wou gaan maken. Maar ach, dat is achteraf :) :P

Dan had het leidingwerk er wel wat netter ingemaakt kunnen worden ;)
Maar ik neem aan dat daar weer een kast komt en dat daar dan een vals plafond in komt te zitten ?

Mooie ideeën ook voor de keuken _O_

Ik vind jullie echt hard gaan hoor :s)
pi_175123984
Ik had hetzelfde issue met stucwerk wat niet wilde drogen. Ook rond deze tijd van het jaar. Vochtproblemen dwongen mij iets te doen. Een paar bouwdrogers doen wonderen.. speciekuipen vol water komen eruit.
pi_175124684
Ik heb 2 weken de ramen op een kier gehad met de kachel op 20 graden.

En driemaal daags alles open om door te luchten. In een week tijd ongeveer 80 kW extra opgestookt met de warmtepomp en een elektrisch kacheltje.
pi_175178235
Kleine update,
Dit weekend lekker de badkamer gepoetst, zodat ze kunnen komen afkitten, en dan alles afmonteren.

Daarnaast alle stempels weggehaald, en dat zijn er dan stiekem ineens toch best veel.

Wel fijn dat je dan de aanhanger gewoon binnen kunt zetten, dat scheelt weer een paar meter lopen
Als dan alles weg is krijg je langzaam een beetje een beeld.

En als je dan nog wat op gaat ruimen lijkt het nog echt wat. Ik zie de keuken al wel voor me hoor.


En klein momentje van vreugde gemeente heeft de bomen voor ons pand ook eens geknot. Als je dan kijkt zie je toch wel dat het een vrij kolossaal pand is.


En in de categorie "muren-turen"

Is t al droog? Nee dus haha

En toen alles leegruimen... om uiteindelijk te zien wat voor ruimte we krijgen.
Als je binnenkomt wordt dit je zicht

En vanaf de voorkant gezien


Morgen komen ze met een graafmachine de vloer eruit halen en de vloer uitgraven zodat we deze kunnen isoleren en een compleet nieuwe vloer kunnen gaan maken.
Hopelijk eind volgende week weer zo netjes dat we er kunnen wonen.

Spotjes voor de badkamer uitgezocht en besteld en een keuze gemaakt voor het schakelmateriaal.
We gaan voor Gira in het Matwit.
pi_175179304
Ik zou die keuze van het schakelmateriaal nog een keer overdenken. Gira matwit (Zuiver Wit Mat) wordt echt héél snel vies. Het is geen glad oppervlak, dus vuil blijft er lekker makkelijk aan plakken.

Welke serie van Gira hadden jullie uitgekozen?
pi_175179388
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 20:11 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik zou die keuze van het schakelmateriaal nog een keer overdenken. Gira matwit (Zuiver Wit Mat) wordt echt héél snel vies. Het is geen glad oppervlak, dus vuil blijft er lekker makkelijk aan plakken.

Welke serie van Gira hadden jullie uitgekozen?
Gewoon simpel e2
pi_175180633
Ik zou ook kiezen voor Reinweiss van Gira.
Alles wat ik op het werk nieuw maak of vervang is Gira systeem 55 Reinweiss
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 21:00:41 #276
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175180827
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 20:14 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Gewoon simpel e2
Al eens gekeken naar Berker S1 ? Dat materiaal breekt nog een beetje.
Vind ik zelf persoonlijk ook mooierder dan Gira...
pi_175180940
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 21:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Al eens gekeken naar Berker S1 ? Dat materiaal breekt nog een beetje.
Vind ik zelf persoonlijk ook mooierder dan Gira...
Antraciet/grijs vinden we ook mooi. En ik vind Gira wel fijn werken.
pi_175180992
Berker S1 wit mat :9

Maar lekker doen wat je zelf mooi vind en fijn vind werken ;) Mooi zo zonder de stempels en met overzichtsfoto's :Y
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 21:14:07 #279
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175181328
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 21:04 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Antraciet/grijs vinden we ook mooi. En ik vind Gira wel fijn werken.
^O^, lekker doen wat je zelf mooi vind ;)

Pas je bij uit uitbreken van de vloer op voor de mogelijke aanwezigheid van de aardpen van de hoofdaarde ? En vergeet de waterleiding in de kelder niet te aarden ;)
pi_175205051
Speciaal voor jullie een kleine Sneak preview.


Wordt vervolgd...
pi_175210488
Die is.... Soort van... Groot!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 09:52:49 #282
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175334507
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Nou, cabine na beneden en gaan ! :P
Alright then, let the games begin.

Start the engines!




En als dan alles is weggehaald.



Kom je erachter dat de helft van de putjes maar aangesloten is op het riool. (de andere helft liep weg in een soort regenputje naast het huis)
Zijn alle waterleidingen naar de klote..
en hebben ze bij het naar buiten rijden de garagedeur geraakt.


Aangezien de badkamer bijna klaar is, willen we wel warm water hebben, we gaan dus de warmtepomp tijdelijk aansluiten met het electrische element zodat we in elk geval warm water hebben. Hoe moet dit...??
Gelukkig hebben we daar hulp op afstand van onze vriend Vonk.

Kabeltje strippen

Aarde draadje omwikkelen met tape

Kleurtjes in de juiste volgorde

Draadje doortrekken naar de warmtepomp (en een nieuwe waterleiding, gelijk maar een extra dikke die kant op gebracht)

Los thermostaatje voor de badkamer gebeund

en hoppa we hebben warm water en de verwarming werkt.

Voor de geintresseerde, zo staat de pomp er nu ff bij, tijdelijk gebeund met slangen, uiteindelijk wordt de technische ruimte nog opnieuw betegeld en gestucked en dan komt alles netjes te zitten.


Helaas gaat er momenteel iets niet goed met de warmtepomp waardoor de verwarming constant uitspringt dit moeten we nog even gaan oplossen. Maar hier moet iemand voor langskomen, hier komen we zelf niet uit.

Badkamer wilde we natuurlijk ook geschildert hebben voordat alles werd afgemonteerd, maar voor het schilderen moet je eerst....

Kitten

1e keer dat ik heb gekit dus het was een behoorlijk gepiel.

Maar we zijn tevreden.

Helaas daarna wel te vroeg geverd, dus er zijn een aantal puntjes waar de verf is gaan bladderen (oftewel als straks de hele boven is geschilderd gaan we de badkamer opnieuw doen)

Ik heb nog veel meer te updaten... maar hier moeten jullie het voorlopig even mee doen.....
pi_175347916
Al dat geklooi in het zand is natuurlijk helemaal niks, dus maar even een loopplank gefabriekt.

en dan kunnen we weer wat gaan maken,

een nieuw riool richting de garage.

Beetje hakken

En toen kwam het piepschuim binnen.

Daar gaan we...

Puzzelen maar.


en...

Hoppa de ijsbaan is geopend....


Maar natuurlijk werd ook boven gewoon doorgewerkt, en was de badkamer bijna af. Ver genoeg in ieder geval om met een fles champagne in bad door te brengen... (die foto's bespaar ik jullie)








Maar natuurlijk was het nog niet helemaal af, dat kwam vandaag.

Let there be light

En nog dimbaar ook, met dank aan deze vriend.


Je wilt niet weten hoe fijn dat is, dat je gewoon weer ergens een lamp met een knop aan kunt doen, echt gewoon puur genot.

En wat helemaal lekker is na hard klussen, kan de rug in ieder geval ontspannen ;-)
pi_175349419
Wat een voortgang weer! Mooi werk :-) tip voor je weer gaat verfen is een vochtmeter waarmee je het vochtgehalte van de muur kan meten. Gaat het niet nog een keer verkeerd :-)
pi_175349477
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 21:41 schreef Randy_S het volgende:
Wat een voortgang weer! Mooi werk :-) tip voor je weer gaat verfen is een vochtmeter waarmee je het vochtgehalte van de muur kan meten. Gaat het niet nog een keer verkeerd :-)
Het ergste is nog dat ik een vochtmeter heb ;( ;(
Dit was gewoon eigenwijs zijn, wilde graag schilderen voor dat alles afgemonteerd werd, en het kon eik net wel net niet.

Net niet dus blijkt nu..
pi_175351202
Daar gaan we weer.... _O_
Laat die handjes wapperen!
pi_175351894
welke spotjes zijn het geworden?

en de sunshower..... krijg hem er hier niet doorheen bij de directrice....
  dinsdag 28 november 2017 @ 06:48:11 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_175354062
Oh, je douche! _O_
***
pi_175355480
Zijn je spotjes ip65? Want die zoek ik ook nog mooie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_175357494
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 23:18 schreef Nico987 het volgende:
welke spotjes zijn het geworden?

en de sunshower..... krijg hem er hier niet doorheen bij de directrice....
Gewoon goedkope van Sander Vunderink (geen IP 65 dus) volgens een electricien was dat flauwekul, het zou enkel voor de waterdamp dicht moeten zijn en daar gingen we echt geen problemen mee hebben volgens hem. We gaan het dus zo maar proberen met deze spotjes.
deze dus:

https://www.sandervunderi(...)-geborsteld-rvs.html

Grote voordeel hiervan is dat ik die door de hele bovenverdieping gebruik (en misschien straks beneden ook wel)

Mooi, simpel, en goedkoop ook fijn.
pi_175357794
Zo doe ik het de volgende keer ook. Welke lampen heb je erin?
Laat die handjes wapperen!
pi_175358112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:23 schreef Gieliovd het volgende:
Zo doe ik het de volgende keer ook. Welke lampen heb je erin?
de standaard dimbare osram lampjes van sander vunderink 35w.
pi_175358228
Wees blij dat alleen de garagedeur geraakt is, ik zag al een heel scenario voorbij komen dat een van die gasten met zo'n "Bobcat"ding de stellage keihard zou raken :X

Wat is overigens de rode? draad die ik naast de regendouche zie hangen?
pi_175358257
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:51 schreef Juup© het volgende:
Wees blij dat alleen de garagedeur geraakt is, ik zag al een heel scenario voorbij komen dat een van die gasten met zo'n "Bobcat"ding de stellage keihard zou raken :X

Wat is overigens de rode? draad die ik naast de regendouche zie hangen?
Daar zit inmiddels een spotje.
pi_175358313
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:53 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Daar zit inmiddels een spotje.
^O^
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 12:13:48 #297
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175358615
Gaat hard zo ! Prima vorderingen :)

Handig hè, die hulp op afstand ;)
Wat zal dat heerlijk zijn eindelijk een fatsoenlijke badkamer in eigen huis :)
pi_175358787
Ziet er weer super uit!
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_175376798
Hoe diep is jullie zitje in de douche? Staat bij ons ook in de nieuwe badkamer gepland maar we twijfelen over de diepte. En die lamp in de douche :9~ Eens kijken of ik daar nog een gaatje voor kan vinden in ons budget.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_175377062
Wauw! echt mooi geworden de badkamer en wat een werk is er verzet! goed bezig!
pi_175378708
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:04 schreef Legwieh het volgende:
Sander Vunderink
Ok, ik heb er een bijna recht boven de douchekop zitten en dat vertrouw ik niet helemaal.
Maar ip65 verkopen ze vaak weer per 3 of ze zijn los sterves duur.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')