abonnement Unibet Coolblue
pi_173732086
Goedemiddag iedereen. Sinds kort zijn mijn vriendin en ik aan een soort webshop begonnen, waarbij de producten soms een dusdanig hoge prijs hebben dat klanten soms vragen of het mogelijk is om betalingen in termijnen te doen. Nu gaat het om een product dat op maat gemaakt wordt en wij dus geen voorraad hebben.

Het product heeft daardoor een levertijd van 4-8 weken en wordt pas door ons gemaakt wanneer de betaling binnen is.

Nu kan ik me voorstellen dat een klant geen 4 maanden wilt betalen om daarna nog eens 2 maanden te wachten op het product.

Is het mogelijk om een constructie op te zetten waarbij wij na een eerste of tweede betaling het product alvast gaan produceren, maar we verzekerd zijn van de overige betalingen?
pi_173732106
Ja, creditbank benaderen. Afterpay bijvoorbeeld.
pi_173732109
Nee niet mogelijk, Wel kun je de kans op volledige betaling vergroten.
pi_173732125
Ja je kunt idd dit risico tegen vergoeding uiteraard outsourcen naar andere partijen
pi_173732364
Is het niet zo dat partijen als afterpay echt alleen met webshops samen werken? Bij ons wordt de prijs van het product bepaald naar de wens van de klant, je hebt dus niet echt een winkelwagentje ofzo
pi_173732909
Je kunt ook eerder gaan produceren, zodra de vooruit betalingen de kosten dekken, dan kun je bij de laatste betaling meteen gaan leveren.
pi_173732937
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:04 schreef Wespensteek het volgende:
Je kunt ook eerder gaan produceren, zodra de vooruit betalingen de kosten dekken, dan kun je bij de laatste betaling meteen gaan leveren.
Maar stel dat de klant dan na 3 betalingen zegt dat hij/zij het product niet meer wilt, zijn we dan verplicht de reeds overgemaakt termijnen terug te betalen? Want dan zitten wij met een product dat ons 400/500 euro gekost heeft, en eigenlijk niet meer te verkopen is.
pi_173733035
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:06 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Maar stel dat de klant dan na 3 betalingen zegt dat hij/zij het product niet meer wilt, zijn we dan verplicht de reeds overgemaakt termijnen terug te betalen? Want dan zitten wij met een product dat ons 400/500 euro gekost heeft, en eigenlijk niet meer te verkopen is.
Nee want bij annuleren kun je de gemaakte kosten gewoon in rekening brengen, je moet wel zorgen dat het duidelijk in de voorwaarden staat.
https://www.charlotteslaw(...)en-rekening-brengen/
pi_173733218
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:06 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Maar stel dat de klant dan na 3 betalingen zegt dat hij/zij het product niet meer wilt, zijn we dan verplicht de reeds overgemaakt termijnen terug te betalen? Want dan zitten wij met een product dat ons 400/500 euro gekost heeft, en eigenlijk niet meer te verkopen is.
Gewoon niet aan beginnen, ¤500 is nou niet echt wereldschokkend tevens krijg je dan een klantengroep die het geld eigenlijk al niet heeft en dat is vragen om problemen, mag ik vragen wat jullie precies maken?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173733563
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:20 schreef halfway het volgende:

[..]

Gewoon niet aan beginnen, ¤500 is nou niet echt wereldschokkend tevens krijg je dan een klantengroep die het geld eigenlijk al niet heeft en dat is vragen om problemen, mag ik vragen wat jullie precies maken?
ook wel benieuwd naar op wat voor iets het hier gaat
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 16:36:26 #11
382129 crew  Donna
pi_173733602
Gewoon niet aan beginnen.

Ik zou trouwens ook niet weten waarom je als klant iets laat maken (iets duurs) en dan vervolgens gaat vragen om in termijnen te betalen.
Als je iets groots/duurs laat maken kan je het in 1x betalen en anders bestel je het niet lijkt me.
pi_173733985
De 500 euro zijn alleen de kosten van de productie, de uiteindelijke prijs voor de klant is uiteindelijk het dubbele na belasting, transport etc.

De producten waar het om gaat zijn haarstukken etc
pi_173734111
Was hier niet al een topic over waarbij iemand haarstukken op afbetaling had, maar deze niet meer hoefde? :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_173734258
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:57 schreef yosander het volgende:
Was hier niet al een topic over waarbij iemand haarstukken op afbetaling had, maar deze niet meer hoefde? :P
Die dacht een abbo te hebben op haarstukken terwijl het eigenlijk een koop op afbetaling was.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:06 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Maar stel dat de klant dan na 3 betalingen zegt dat hij/zij het product niet meer wilt, zijn we dan verplicht de reeds overgemaakt termijnen terug te betalen? Want dan zitten wij met een product dat ons 400/500 euro gekost heeft, en eigenlijk niet meer te verkopen is.
Als je dat goed neerzet in je AV niet nee. Gewoon pas beginnen met productie als de kostprijs gedekt is en pas leveren als alles betaald is. Je zou kunnen denken aan een constructie van 50% nu 50% voor verzending?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_173734303
Je kunt proberen met een financieele instantie in zee te gaan, krijg jij meteen je geld, en heeft de klant een product op afbetaling.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173734310
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:57 schreef yosander het volgende:
Was hier niet al een topic over waarbij iemand haarstukken op afbetaling had, maar deze niet meer hoefde? :P
Die kon het niet meer betalen en wou het contract halverwege annuleren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173734454
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:57 schreef yosander het volgende:
Was hier niet al een topic over waarbij iemand haarstukken op afbetaling had, maar deze niet meer hoefde? :P
Dat was mijn vriendin toevallig :P dat is allemaal opgelost, we hebben onszelf uit het contract gekocht en na mijn vriendin haar ontslag wilde ze het zelf proberen :P

Ze hoopt een gat in de markt op te vullen waar op dit moment 2 partijen echt een monopolie hebben en de hoofdprijs vragen, waar het makkelijk wat goedkoper kan, met betere service :)
pi_173734732
Ik zou klanten nooit in termijnen laten betalen.

Maar als je het toch wilt, zou je met automatische incasso's kunnen gaan werken. Ik heb toevallig een tijdje geleden uitgebreid gezocht naar Payment Service Providers die dat aanbieden aan winkels zonder webshop. Eigenlijk is het meestal onmogelijk, al helemaal niet voor net gestarte bedrijven. Alle PSP's werken met API's en zonder webshop kan je daar niets mee.
Je moet batches kunnen aanleveren. Uiteindelijk kwamen wij uit bij de Rabobank, daar kan het wel.
Spoilers!
pi_173764876
Factoring?
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')