abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173736297
Ach, sommige mensen zijn gewoon zo en willen leuk met alles en iedereen doen. Hoeft niet wat achter te zitten.

Als ik een vriend heb, heb ik trouwens geen contact meer met exen. Zelf geen behoefte aan en vind t ook een beetje respectloos. En zou het andersom ook niet leuk vinden. Maar ja, dat ben ik :D
  dinsdag 12 september 2017 @ 22:25:54 #52
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173742820
Een ex van haar in haar leven kan veel schade brengen als je jaloers aangelegd bent.
Houd het onder controle en uit je hier niet teveel over naar haar want daar kunnen dames niet tegen namelijk. Maar goed houd het wel in de gaten want er is natuurlijk een grens.
pi_173743849
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Lastig. Voor beide kanten is begrip op te brengen, hiermee bereik je ook denk ik het meeste, wederzijds begrip.
Dit. Ik herken TS heel erg. Ik ben zelf best snel jaloers met dit soort dingen, maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik prima 100 procent platonische met een ex van mij om zou kunnen gaan dus het voelt wel hypocriet en jaloers. Gewoon eerlijk tegen haar zeggen dat je dit voelt en dat je weet dat het waarschijnlijk gewoon een overdreven gevoel is, maar dat je er niks tegen kan doen. Vanaf daar kijken hoe het gesprek loopt. Ik gok positief. Ook met mijn eigen vriendin gedaan trouwens.
  woensdag 13 september 2017 @ 10:13:16 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173747251
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:17 schreef Stabil95 het volgende:

[..]

Was al een aantal maanden uit
Oké, dus dat is gewoon netjes gegaan. Geen reden om haar niet te vertrouwen zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173756183
Ik weenie hoor. Eerst vonden ze elkaar meer dan lekker genoeg om met elkaar te neuken en nu zou de chemistry opeens 100% vriendschappelijk zijn. Nul vleselijke interesse meer... Ik geloof daar echt geen kont van.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_173756250
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waarom zit je in godsnaam je vriendin in de gaten te houden als ze praat met mensen die jij niet kent, en wat heeft dat verder met haar ex te maken?

Als iemand bij het uitgaan de hele tijd zn vriendin in de gaten zit te houden heb ik snel de indruk dat dat iemand is die zich gewoon niet weet te vermaken, en niks beters tijdens het uitgaan te doen heeft.
Zo voel jij het ook als haar ex-vriend nog een keer jouw vriendin ligt vol te pompen!? :')
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_173756446
Mijn ervaring is meestal als je een gevoel hebt dat iets niet klopt dan is dat vaak ook zo. Als ik een jaloerse vriend had zou ik dat juist een pluspunt vinden maar dat verschilt per persoon wanneer je de grens overschrijdt van leuk jaloers naar te bezitterig jaloers. Praat er anders eens met haar over hoe ze daarover denkt?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173756830
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:55 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Mijn ervaring is meestal als je een gevoel hebt dat iets niet klopt dan is dat vaak ook zo. Als ik een jaloerse vriend had zou ik dat juist een pluspunt vinden maar dat verschilt per persoon wanneer je de grens overschrijdt van leuk jaloers naar te bezitterig jaloers. Praat er anders eens met haar over hoe ze daarover denkt?
Precies! Veel mensen lopen te kwaken dat jaloezie zielig is en onvolwassen zelfs, maar draai het eens om. Wat zegt het als je partner totaal niet jaloers is!? Juist! Dat het hem of haar eigenlijk geen kont kan schelen of jij met een ander ligt te neuken.
Ik weet niet of iemand met zo weinig interesse, jouw interesse wel waard is.

Ja, een andere mogelijkheid is oogkleppen ophebben. Denken dat jouw vriend of vriendin nooit vreemd zal gaan. Zelfs geen interesse kan hebben in een ander.
Een universeel probleem of principe dat 'andere mensen dan je partner interessant vinden', maar wel een principe dat speciaal voor jouw partner even niet geldt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_173757181
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:19 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Wat zegt het als je partner totaal niet jaloers is!?
Misschien dat je partner je vertrouwt?
Conscience do cost.
  woensdag 13 september 2017 @ 20:29:21 #60
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173758251
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien dat je partner je vertrouwt?
He gatver.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 13 september 2017 @ 20:32:42 #61
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173758339
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:19 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Precies! Veel mensen lopen te kwaken dat jaloezie zielig is en onvolwassen zelfs, maar draai het eens om. Wat zegt het als je partner totaal niet jaloers is!? Juist! Dat het hem of haar eigenlijk geen kont kan schelen of jij met een ander ligt te neuken.
Ik weet niet of iemand met zo weinig interesse, jouw interesse wel waard is.

Ja, een andere mogelijkheid is oogkleppen ophebben. Denken dat jouw vriend of vriendin nooit vreemd zal gaan. Zelfs geen interesse kan hebben in een ander.
Een universeel probleem of principe dat 'andere mensen dan je partner interessant vinden', maar wel een principe dat speciaal voor jouw partner even niet geldt.
Of het wil zeggen dat je partner je vertrouwt. Je genoeg vertrouwt dat hij ervan uit gaat dat je je relatie niet gaat saboteren door vreemd te gaan.

Ben zelf overig ook wel eens jaloers geweest, maar toen was het terecht. Ben het er wel mee eens dat als het echt niet goed voelt daar vaak ook wel een reden voor is. Diep van binnen voelen sommige mensen dat aan.

Ik vind het zelf wat raar om contact te houden met exen. Als iemand er echt jaloers van wordt vind ik het vrij logisch dat diens vriend(in) het contact afkapt met de ex. Zo niet..dan komt het alleen maar meer over alsof hij/zij de ex belangrijker vindt dan de gevoelens van de nieuwe partner (helemaal als het niet als een ultimatum gesteld wordt, dat zou niet eens nodig moeten zijn..).

Daarbij komt het punt dat het een ex is met een reden. Er is vaak wel iemand die toch hoop blijft houden. Voor niemand eerlijk om dat je nieuwe relatie te laten beïnvloeden. Vriendschappen met exen kunnen werken, maar voornamelijk als het mutual is uitgegaan, anders is er altijd wel iemand die blijft hangen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173761331
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien dat je partner je vertrouwt?
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Of het wil zeggen dat je partner je vertrouwt. Je genoeg vertrouwt dat hij ervan uit gaat dat je je relatie niet gaat saboteren door vreemd te gaan.

Ben zelf overig ook wel eens jaloers geweest, maar toen was het terecht. Ben het er wel mee eens dat als het echt niet goed voelt daar vaak ook wel een reden voor is. Diep van binnen voelen sommige mensen dat aan.

Ik vind het zelf wat raar om contact te houden met exen. Als iemand er echt jaloers van wordt vind ik het vrij logisch dat diens vriend(in) het contact afkapt met de ex. Zo niet..dan komt het alleen maar meer over alsof hij/zij de ex belangrijker vindt dan de gevoelens van de nieuwe partner (helemaal als het niet als een ultimatum gesteld wordt, dat zou niet eens nodig moeten zijn..).

Daarbij komt het punt dat het een ex is met een reden. Er is vaak wel iemand die toch hoop blijft houden. Voor niemand eerlijk om dat je nieuwe relatie te laten beïnvloeden. Vriendschappen met exen kunnen werken, maar voornamelijk als het mutual is uitgegaan, anders is er altijd wel iemand die blijft hangen.
Dit =>
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:41 schreef Puntenjager het volgende:
Ik weenie hoor. Eerst vonden ze elkaar meer dan lekker genoeg om met elkaar te neuken en nu zou de chemistry opeens 100% vriendschappelijk zijn. Nul vleselijke interesse meer... Ik geloof daar echt geen kont van.
In het algemeen, dus los van het feit of het contact is met een ex of niet, is vertrouwen toch een beetje een kat-op-het-spek-probleem. Natuurlijk kan je vriend of vriendin zich inhouden bij zijn/haar middelmatig aantrekkelijke collega's op een redelijk suffe en sekloze borrel of bowlingavond. Echter ben je daar nog steeds zo zeker van als je vriend of vriendin piloot danwel stewardess is en op verre exotische bestemmingen tijdens de night-over de club in duikt met het hele team!??
Juist! Dan kun je nog zoveel vertrouwen hebben in je vriend of vriendin, maar dan ga je met grote waarschijnlijkheid met regelmaat bedrogen worden. Zeker als je een beetje knappe vriend of vriendin hebt.
Ik denk dan ook dat je hooguit vertrouwen kunt hebben in dat de situatie niet al te verleidelijk zal zijn, dan er op vertrouwen dat je vriend of vriendin van steen is als de situatie er wèl naar is.
Lees anders even dit topic. Dan snap je gelijk wat ik bedoel => R&P / Vriendin op buitenlandse stage
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  PR en moderator woensdag 13 september 2017 @ 22:05:17 #63
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173761751
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:19 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Precies! Veel mensen lopen te kwaken dat jaloezie zielig is en onvolwassen zelfs, maar draai het eens om. Wat zegt het als je partner totaal niet jaloers is!? Juist! Dat het hem of haar eigenlijk geen kont kan schelen of jij met een ander ligt te neuken.
Ik weet niet of iemand met zo weinig interesse, jouw interesse wel waard is.
Jaloezie =/= interesse

Je kan ook gewoon een partner vertrouwen zonder jaloers te zijn terwijl je toch echt gewoon geïnteresseerd bent in elkaars reilen en zeilen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator woensdag 13 september 2017 @ 22:09:20 #64
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173761896
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:52 schreef Puntenjager het volgende:

[..]


[..]

Dit =>

[..]

In het algemeen, dus los van het feit of het contact is met een ex of niet, is vertrouwen toch een beetje een kat-op-het-spek-probleem. Natuurlijk kan je vriend of vriendin zich inhouden bij zijn/haar middelmatig aantrekkelijke collega's op een redelijk suffe en sekloze borrel of bowlingavond. Echter ben je daar nog steeds zo zeker van als je vriend of vriendin piloot danwel stewardess is en op verre exotische bestemmingen tijdens de night-over de club in duikt met het hele team!??
Juist! Dan kun je nog zoveel vertrouwen hebben in je vriend of vriendin, maar dan ga je met grote waarschijnlijkheid met regelmaat bedrogen worden. Zeker als je een beetje knappe vriend of vriendin hebt.
Ik denk dan ook dat je hooguit vertrouwen kunt hebben in dat de situatie niet al te verleidelijk zal zijn, dan er op vertrouwen dat je vriend of vriendin van steen is als de situatie er wèl naar is.
Lees anders even dit topic. Dan snap je gelijk wat ik bedoel => R&P / Vriendin op buitenlandse stage
Wat een deprimerend wereldbeeld. Lijkt me dat er met zo'n kijk op relaties/vertrouwen geen enkele vaste relatie mogelijk is. Wat dan meer bij jou ligt dan bij de ander.

Zelf geen last van, gelukkig.
Maar ik ben ook wel ouder dan 16.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_173762003
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:05 schreef Moira. het volgende:

[..]

Jaloezie =/= interesse

Je kan ook gewoon een partner vertrouwen zonder jaloers te zijn terwijl je toch echt gewoon geïnteresseerd bent in elkaars reilen en zeilen.
Klopt. Maar als iemand jou totaal niet interesseert, dan kun je ook niet jaloers zijn op hem of haar, natuurlijk.
Ook het omgekeerde geldt. Als je jaloers door iemand bent, dan ben je per definitie bezig met -en dus geïnteresseerd in- diegene.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  PR en moderator woensdag 13 september 2017 @ 22:14:43 #66
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173762091
quote:
3s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:12 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klopt. Maar als iemand jou totaal niet interesseert, dan kun je ook niet jaloers zijn op hem of haar, natuurlijk.
Ook het omgekeerde geldt. Als je jaloers door iemand bent, dan ben je per definitie bezig met -en dus geïnteresseerd in- diegene.
Heh? Maar beiden dingen hebben in de realiteit weinig met elkaar van doen.

Waarom zou je een relatie hebben met iemand die niet geïnteresseerd in je is?
Waarom zou je een relatie hebben met iemand die jaloers is?

De meeste mensen hebben een relatie met iemand die én geïnteresseerd in ze is, én die ze gewoon vertrouwt. Da's vaak een beetje de basis, anders wordt een relatie lastig om langdurig te onderhouden.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_173767265
quote:
15s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Zo voel jij het ook als haar ex-vriend nog een keer jouw vriendin ligt vol te pompen!? :')
Als dat gebeurt kun je het echt niet voorkomen door heel paranoide je vriendin te gaan beloeren of ze wel of niet met andere mannen praat...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 14 september 2017 @ 10:24:33 #68
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173767849
quote:
3s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:12 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klopt. Maar als iemand jou totaal niet interesseert, dan kun je ook niet jaloers zijn op hem of haar, natuurlijk.
Ook het omgekeerde geldt. Als je jaloers door iemand bent, dan ben je per definitie bezig met -en dus geïnteresseerd in- diegene.
Nee hoor, dan ben je vooral met jezelf bezig. Je onzekerheden, je angst e.d.
Je haalt je allerlei dingen voor ogen die de ander zou kunnen doen die jou zouden raken. Je kijkt niet meer goed naar de ander, je kijkt enkel naar je eigen gevoel.
Jaloezie en dan natuurlijk vooral teveel jaloezie gaat niet over de ander, maar over jezelf.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')