abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:11:41 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173729024
Jawel, onlangs is er een nieuw type ster ontdekt. De 'blue large-amplitude pulsator'. Dit is een ster die elk half uur 20 tot 30% in lichtsterkte toeneemt, en dan weer afneemt.

Ik kwam er op via deze youtuber, die overigens wel mijn aandacht te pakken heeft :D.


Hij legt telkens concepten uit met behulp van de game universe sandbox 2 (ook wel met space engine). Overigens heb ik versie 1 can dat spel wel gespeeld, maar dat was lang niet zo uitgebreid.

Anyway, het leven moet echt een hel zijn als je op een planeet leeft die rond die ster draait. Van tropisch heet naar al het water op aarde bevroren in 1 uur :). Volgens mij is leven dan onmogelijk, of het moet zich diep in de oceanen bevinden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173729067
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:11 schreef Maanvis het volgende:
Anyway, het leven moet echt een hel zijn als je op een planeet leeft die rond die ster draait. Van tropisch heet naar al het water op aarde bevroren in 1 uur :). Volgens mij is leven dan onmogelijk, of het moet zich diep in de oceanen bevinden.
Hoezo? Wij verliezen toch ook 98% licht als het nacht wordt?
Beetje atmosfeer dempt die fluctuaties, daarbij is zonlicht lang niet de enige energiebron voor aarde.
  dinsdag 12 september 2017 @ 13:47:26 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173730466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:14 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Hoezo? Wij verliezen toch ook 98% licht als het nacht wordt?
Beetje atmosfeer dempt die fluctuaties, daarbij is zonlicht lang niet de enige energiebron voor aarde.
Nope, zijn simulatie blijkt dus uit dat dat niet zo is :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173739503
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nope, zijn simulatie blijkt dus uit dat dat niet zo is :)
Hij verlaagt de output van de zon en laat de simulatie aan 10 dagen per seconde draaien (zie rond 6:20), dat bevriezen gebeurt dus over een maand of langer. Maar hij zegt zelf (rond 6:30) dat omdat het bij die ster zo snel verandert, elke dertig minuten, de gemiddelde temperatuur op de planeten niet veel zou wisselen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')