abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173725276
Hallo Fokkers,

Ik heb een YouTube kanaal waarmee ik een klein beetje geld verdien uit de advertenties die daar bij de filmpjes staan. Gemiddeld gezien verdien ik er ongeveer 20 euro per maand mee. Youtube betaald enkel in een veelvoud van 70 euro dus 1x per 3 a 4 maanden krijg ik zo'n bedrag op mijn rekening.

Ik heb recentelijk een bijstandsuitkering moeten aanvragen en nu heeft men besloten dat ik die inkomsten wel moet opgeven en deze worden dan gekort op mijn uitkering.

Ik vroeg aan hun, "Maar er is toch een vrijstelling van wat iemand mag bijverdienen met een bijstandsuitkering en dat bedrag zou maximaal 199 euro per maand zijn". Ze zeiden, ja, dat klopt, zolang het maar een toevoeging doet aan arbeidsherinschakeling.

Mja, dat is dus niet. YouTube is voor mij een hobby maar ook een bron van inkomsten. Vind het leuk om filmpjes te maken over allerlei onderwerpen en voordat ik met de bijstand te maken had was het een leuk (maar klein) extraatje er bij. Nu is de lol er natuurlijk af en zal ik geen filmpjes meer maken, want de soos pikt alles in. Daar ga ik geen moeite meer voor doen.

Wat vinden jullie? Klopt dit?
Kan de sociale dienst mij wat maken als ik de YouTube pagina zou verwijderen?
pi_173725319
Ik vind dat je een beetje raar naar de situatie kijkt. Ipv te denken in termen als 'ze pikken mijn geld in' kan je ook denken in termen als 'gelukkig ben ik niet 100% afhankelijk van de soos en verdien ik zelf nog een beetje'. Maar goed, mentaliteits dingetje, zal ik maar denken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 12 september 2017 @ 05:42:29 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173725346
De 'soos' pikt niet alles in. Je kunt jezelf vanuit die YouTube verdiensten een klein stukje zelf bedruipen. Dat is wat anders en fus terecht dat ze dat van je uitkering afhalen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173725351
En je hebt geen sollicitatieplicht?
  dinsdag 12 september 2017 @ 05:52:58 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173725354
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:49 schreef 8777 het volgende:
En je hebt geen sollicitatieplicht?
Partner van TS werkt en hij wil niet meer werken

GC / Agorafobie, Pavornus Nocturnus en nu ook Autisme
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173725357
Ik heb geen partner meer en ik kan niet werken vanwege autisme en agorafobie (vastgesteld door de GGZ) en hierdoor voorlopig geen sollicitatieplicht. Vind ik ook totaal niet erg want ik heb niets met werk. Er is geen enkele vorm van werk waar ik me bij kan dulden (agorafobie) en ik krijg toch altijd trammelant met de baas of met de chef (autisme).

Alleen ik vind het beetje jammer dat de Sociale Dienst nu die paar tientjes afpakt. Nou ja, ze mogen ze hebben. Ik vind het allang prima dat ze me geen sollicitatieplicht opleggen en mij de participatiewet door de strot duwen, dus eigenlijk mag ik niet mopperen. Het is jammer, maar dan moet het maar op een andere manier.
pi_173725360
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Partner van TS werkt en hij wil niet meer werken

GC / Agorafobie, Pavornus Nocturnus en nu ook Autisme
Maar hij schrijft dat hij een bijstandsuitkering heeft, volgens de participatiewet moet hij dan toch wel solliciteren enzo? En als hij samenwoont met zijn wel werkende vrouw gaat haar inkomen toch ook van de uitkering af?
pi_173725361
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:58 schreef Phalon het volgende:
Ik heb geen partner meer en ik kan niet werken vanwege autisme en agorafobie (vastgesteld door de GGZ) en hierdoor voorlopig geen sollicitatieplicht.
Wat is dan het probleem? Alleen dat je die 70 euro in moet leveren?
pi_173725371
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:58 schreef Phalon het volgende:
Ik heb geen partner meer en ik kan niet werken vanwege autisme en agorafobie (vastgesteld door de GGZ) en hierdoor voorlopig geen sollicitatieplicht. Vind ik ook totaal niet erg want ik heb niets met werk. Er is geen enkele vorm van werk waar ik me bij kan dulden (agorafobie) en ik krijg toch altijd trammelant met de baas of met de chef (autisme).

Alleen ik vind het beetje jammer dat de Sociale Dienst nu die paar tientjes afpakt. Nou ja, ze mogen ze hebben. Ik vind het allang prima dat ze me geen sollicitatieplicht opleggen en mij de participatiewet door de strot duwen, dus eigenlijk mag ik niet mopperen. Het is jammer, maar dan moet het maar op een andere manier.
Moeilijk doen om een paar tientjes, je krijgt de rest ook al gratis en voor niks.
pi_173725379
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 06:00 schreef 8777 het volgende:

[..]

Wat is dan het probleem? Alleen dat je die 70 euro in moet leveren?
Er is niet echt een probleem, vind het een beetje kinderachtig van de Sociale Dienst.

Ik denk dan bv. aan wat men beschouwd als maatschappelijk nuttig iets:
- Stel ik zou (tegen betaling a 100 euro per maand) 6 uur per week koffie gaan schenken in een verpleeghuis
- Of (voor bv 50 euro in de maand), boodschappen doen voor mensen slecht te been.
Lijkt me maatschappelijk nuttig.

Nu maak ik op YouTube video's over hoe je bepaalde dingen doet, programma's gebruikt, stukje entertainment, informatieve video's etc. Is dat dan niet maatschappelijk nuttig? Daar zit ook 'werk' in, om die video's te maken.

Ik vind die grens nogal een beetje vaag eigenlijk.
pi_173725390
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 06:16 schreef Phalon het volgende:

[..]

Er is niet echt een probleem, vind het een beetje kinderachtig van de Sociale Dienst.

Ik denk dan bv. aan wat men beschouwd als maatschappelijk nuttig iets:
- Stel ik zou (tegen betaling a 100 euro per maand) 6 uur per week koffie gaan schenken in een verpleeghuis
- Of (voor bv 50 euro in de maand), boodschappen doen voor mensen slecht te been.
Lijkt me maatschappelijk nuttig.

Nu maak ik op YouTube video's over hoe je bepaalde dingen doet, programma's gebruikt, stukje entertainment, informatieve video's etc. Is dat dan niet maatschappelijk nuttig? Daar zit ook 'werk' in, om die video's te maken.

Ik vind die grens nogal een beetje vaag eigenlijk.
Ik vind het nogal kinderachtig om niet te willen werken maar wel willen bijverdienen en dat in je eigen zak te steken.
Je begrijpt wie jouw uitkering betaald neem ik aan?
  dinsdag 12 september 2017 @ 06:25:24 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_173725392
Mensen als TS verdienen geen plek in onze samenleving :{
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_173725446
Ik vind het terecht dat je het moet inleveren, vooral door je instelling. ^O^
pi_173725449
quote:
want ik heb niets met werk.
Een paar maanden zonder uitkering doet wonderen.
pi_173725457
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:58 schreef Phalon het volgende:
Ik heb geen partner meer en ik kan niet werken vanwege autisme en agorafobie (vastgesteld door de GGZ) en hierdoor voorlopig geen sollicitatieplicht. Vind ik ook totaal niet erg want ik heb niets met werk. Er is geen enkele vorm van werk waar ik me bij kan dulden (agorafobie) en ik krijg toch altijd trammelant met de baas of met de chef (autisme).

Alleen ik vind het beetje jammer dat de Sociale Dienst nu die paar tientjes afpakt. Nou ja, ze mogen ze hebben. Ik vind het allang prima dat ze me geen sollicitatieplicht opleggen en mij de participatiewet door de strot duwen, dus eigenlijk mag ik niet mopperen. Het is jammer, maar dan moet het maar op een andere manier.
Jammer dat ze jou met rust laten...
Hallon!
  dinsdag 12 september 2017 @ 07:12:13 #16
344250 75020
ik weet niet beter
pi_173725484
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Partner van TS werkt en hij wil niet meer werken

GC / Agorafobie, Pavornus Nocturnus en nu ook Autisme
Net dit topic gelezen en maar goed ook dat ze TS korten. Wat een lamlul.

Ik heb Agorafobie gehad en op eigen kracht overwonnen. Zelfs toen ik het op mijn hevigst had ben ik blijven werken. Puur uit schaamte naar collega's en omdat ik niet wilde erkennen dat ik wat mankeerde. Elke dag kwam ik thuis met een onderbroek dat ik kon uitwringen door de angstzweet maar ik ging wel.

En autisme? Mijn broer rijdt al jaren met zijn autisme het hele land door als treinmachinist. Geen reden dus om niet te werken.

TS komt op mij in beide topics over als een luie flikker en ik wens hem daarom nog heel veel gezeik en gestress over zijn uitkering toe in de toekomst.
pi_173725486
Misschien meer inzetten op je YouTube kanaal zodat jij je volledige inkomsten eruit kunt halen. Win-win voor zowel jou als de maatschappij!
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 12 september 2017 @ 07:13:42 #18
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_173725490
Wil niet werken en paratiseren op kosten van degene die wel werken. Bah! Ik betaal graag mee voor mensen die echt niet kunnen werken maar dit soort mensen ....

[ Bericht 17% gewijzigd door Armani XL op 12-09-2017 08:19:31 ]
pi_173725620
er is zat werk wat je vanuit huis kunt doen geen reden om een parasiet van de samenleving te zijn.
pi_173725651
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 07:43 schreef totalvamp het volgende:
er is zat werk wat je vanuit huis kunt doen geen reden om een parasiet van de samenleving te zijn.
Er is zat werk, anders help je hem daarmee als het toch een fluitje van een cent is.
pi_173725720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:58 schreef Phalon het volgende:
Ik heb geen partner meer en ik kan niet werken vanwege autisme en agorafobie (vastgesteld door de GGZ) en hierdoor voorlopig geen sollicitatieplicht. Vind ik ook totaal niet erg want ik heb niets met werk. Er is geen enkele vorm van werk waar ik me bij kan dulden (agorafobie) en ik krijg toch altijd trammelant met de baas of met de chef (autisme).

Alleen ik vind het beetje jammer dat de Sociale Dienst nu die paar tientjes afpakt. Nou ja, ze mogen ze hebben. Ik vind het allang prima dat ze me geen sollicitatieplicht opleggen en mij de participatiewet door de strot duwen, dus eigenlijk mag ik niet mopperen. Het is jammer, maar dan moet het maar op een andere manier.
Hoelang heb je uitstel? En hoe denk je dat het na die tijd zal verlopen?

Lijkt het je niet verstandig om je youtube-kanaal te onderhouden en blij te zijn met de mogelijkheid dat je hier gewoon aan door mag werken en zo uit je situatie kan komen?
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 07:59:28 #22
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_173725750
*leest andere topic*
Wat jammer nou dat je geen werkslaaf bent dan had je dit geld mogen houden
pi_173725759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:27 schreef Phalon het volgende:
Hallo Fokkers,

Ik heb een YouTube kanaal waarmee ik een klein beetje geld verdien uit de advertenties die daar bij de filmpjes staan. Gemiddeld gezien verdien ik er ongeveer 20 euro per maand mee. Youtube betaald enkel in een veelvoud van 70 euro dus 1x per 3 a 4 maanden krijg ik zo'n bedrag op mijn rekening.

Ik heb recentelijk een bijstandsuitkering moeten aanvragen en nu heeft men besloten dat ik die inkomsten wel moet opgeven en deze worden dan gekort op mijn uitkering.

Ik vroeg aan hun, "Maar er is toch een vrijstelling van wat iemand mag bijverdienen met een bijstandsuitkering en dat bedrag zou maximaal 199 euro per maand zijn". Ze zeiden, ja, dat klopt, zolang het maar een toevoeging doet aan arbeidsherinschakeling.

Mja, dat is dus niet. YouTube is voor mij een hobby maar ook een bron van inkomsten. Vind het leuk om filmpjes te maken over allerlei onderwerpen en voordat ik met de bijstand te maken had was het een leuk (maar klein) extraatje er bij. Nu is de lol er natuurlijk af en zal ik geen filmpjes meer maken, want de soos pikt alles in. Daar ga ik geen moeite meer voor doen.

Wat vinden jullie? Klopt dit?
Kan de sociale dienst mij wat maken als ik de YouTube pagina zou verwijderen?
Je kan ook je tijd gebruiken om zoveel filmpjes te maken dat je meer verdient dan je in de soos zou hebben
  dinsdag 12 september 2017 @ 08:16:08 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173725889
Ik zou de regels eens even nakijken. Dat maximum aan bijverdiensten is voornamelijk bedoeld om vergoeding uit vrijwilligerswerk op te vangen. Vrijwilligerswerk sluit ook niet altijd aan op een arbeidstraject. Volgens mij is de Sociale Dienst hier een beetje willekeurig bezig.

Lang verhaal kort TS, lokale SP en Ombudsman zijn je vrienden in deze.

OT: wat men verder van TS vind is niet echt relevant in deze zaak. Overheid heeft zich ook aan de regels te houden en sociale diensten gaan er vaak zeer creatief mee om.
And so is the past
  dinsdag 12 september 2017 @ 08:22:33 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173725947
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 06:16 schreef Phalon het volgende:

[..]

Er is niet echt een probleem, vind het een beetje kinderachtig van de Sociale Dienst.

Ik denk dan bv. aan wat men beschouwd als maatschappelijk nuttig iets:
- Stel ik zou (tegen betaling a 100 euro per maand) 6 uur per week koffie gaan schenken in een verpleeghuis
- Of (voor bv 50 euro in de maand), boodschappen doen voor mensen slecht te been.
Lijkt me maatschappelijk nuttig.

Nu maak ik op YouTube video's over hoe je bepaalde dingen doet, programma's gebruikt, stukje entertainment, informatieve video's etc. Is dat dan niet maatschappelijk nuttig? Daar zit ook 'werk' in, om die video's te maken.

Ik vind die grens nogal een beetje vaag eigenlijk.
Al eens aan vrijwilligerswerk gedacht? Wellicht in combinatie met je hobby? Zo een vergoeding mag je vaak wel houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173725954
Je draait de achterliggende gedachte van deze wetgeving om. De bijstand die jij ontvangt is een aanvulling op de inkomsten die je hebt tot aan het sociale minimum. De bijstand is namelijk bedoeld als vangnetregeling.

De inkomstenvrijlating waar jij op doelt heeft altijd een tijdelijk karakter en moet bijdrage aan jouw uitstroom of arbeidsinschakeling.
pi_173726002
quote:
Werken is voor stumpers die niet weten hoe je het maximale uit de samenleving weet te persen.
Aldus TS.
Meer of minder Meeuwen?
pi_173726059
Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen werken. In jou geval het laatste, lever gewoon je bijstand in en ga werken.
Allemaal labeltjes, alsof je met "agorafobie" niet zou kunnen werken.
  dinsdag 12 september 2017 @ 08:40:21 #29
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_173726095
Pareltje dit

Te pauper om te werken, en dan klagen dat ze je gratis geld afpakken
Dum de dum
pi_173726582
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 08:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Pareltje dit

Te pauper om te werken, en dan klagen dat ze je gratis geld afpakken
Lijkt wel een bankier.
pi_173726710
Ik heb nog nooit bijstand gehad dus ik vraag mij af: hoe weten ze van die 70 euro per 3 maand af? Gaan ze je hele jaarrekening nalopen?
<hr>
pi_173726726
Met de houding die je in het andere topic toont mogen ze je van mij alles wel afpakken.

Wat een disfunctioneel portret ben jij zeg.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_173726780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:25 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik heb nog nooit bijstand gehad dus ik vraag mij af: hoe weten ze van die 70 euro per 3 maand af? Gaan ze je hele jaarrekening nalopen?
als je bijstand ontvangt moet je elke 3 maanden je bankafschriften overleggen
...
pi_173726783
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:25 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik heb nog nooit bijstand gehad dus ik vraag mij af: hoe weten ze van die 70 euro per 3 maand af? Gaan ze je hele jaarrekening nalopen?
Kort gezegd: ja. Ze mogen regelmatig controleren of je niet elders inkomsten hebt. Ook op zwart werk of giften die je had moeten melden wordt gecontroleerd.

Onder andere bankafschriften worden simpelweg regelmatig gecontroleerd. Als je nooit cash geld opneemt en ook nooit pinbetalingen doet bij de supermarkt heb je flink wat uit te leggen.
pi_173726853
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:27 schreef Phalon het volgende:

Wat vinden jullie? Klopt dit?
Kan de sociale dienst mij wat maken als ik de YouTube pagina zou verwijderen?
Ja het klopt en het is natuurlijk heel terecht, een bijstandsuitkering is hooguit voor dat inkomen dat je niet zelf kunt verdienen en dus wordt geld dat je wele rnaast verdiend erop ingehouden.
(Overigens zou ikzelf wel voor een basisinkomen zijn, dat imho dan juist onder het huidige bijstandsniveau zou kunnen liggen, maar het voordeel daarvan is dat alles wat je er bovenop verdient dus een 'extra' is en nooit meer gekort hoeft te worden)

Als je die youtube pagina verwijderd heb je volgens mij hooguit jezelf ermee , je verliest dus net een stukje inkomen dat je nu zelf kunt verdienen (en dat misschien zelfs uitbouw zou zijn en mogelijk een oplossing voor je huidige problemen een eigen inkomen te verdienen)

de sociale dienst zal in de toekomst dan niet meer je inkomen kortten, maar daarvan heb je geen enkel voordeel omdat dat dus net het inkomen is dat je verliest door het opzeggen van dat youtube-inkomen.

ht lijkt me ook nogal kortzichtig te gaan doen alsof je die filmpjes enkel voor het geld maakt; ik neem aan dat je ermee begonnen bent omdat je het ook leuk/interssant vond die filmpjes op YT te zetten en dat mensen deze bekeken?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173727192
Post je YT-kanaal eens TS? Misschien kunnen we je wat tips geven om meer views te krijgen en je zo meer inkomsten kunt binnenharken zodat je niet meer afhankelijk bent van de soos.
pi_173727933
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 07:12 schreef 75020 het volgende:

[..]

Net dit topic gelezen en maar goed ook dat ze TS korten. Wat een lamlul.

Ik heb Agorafobie gehad en op eigen kracht overwonnen. Zelfs toen ik het op mijn hevigst had ben ik blijven werken. Puur uit schaamte naar collega's en omdat ik niet wilde erkennen dat ik wat mankeerde. Elke dag kwam ik thuis met een onderbroek dat ik kon uitwringen door de angstzweet maar ik ging wel.

En autisme? Mijn broer rijdt al jaren met zijn autisme het hele land door als treinmachinist. Geen reden dus om niet te werken.

TS komt op mij in beide topics over als een luie flikker en ik wens hem daarom nog heel veel gezeik en gestress over zijn uitkering toe in de toekomst.
gun iedereen wel iets, maar in dit geval dit dus!
pi_173728292
Over TS kan en wil ik niet oordelen. Daar hebben al diverse deskundigen naar gekeken en die hebben hem ontheven van sollicitatieplicht. Of dat wel of niet terecht is?

Maar in het algemeen vind ik het beter als bijstand mensen actief blijven, zeker als dat ter algemeen nut is. TS maakt iets wat kennelijk maatschappelijke waarde heeft. Dat is voor hem en voor de maatschappij nuttig anders zou Google niet uitbetalen.

Waarom niet 20% van die paar tientjes hem zelf laten houden? Daar heeft TS voordeel aan en de maatschappij ook. Als TS stopt met het kanaal dan zijn er alleen maar verliezers.

20% lijkt me de juiste hoeveelheid, naar mate TS meer inkomen verdiend daalt dan de uitkering. Tegen de tijd dat TS op het minimum loon uitkomt is de uitkering dan al automatisch nul geworden. Het motiveert op die manier bijstandtrekkers meer om elke mogelijke verdienste aan te pakken en daarmee ook dichter bij de arbeidsmarkt te komen/blijven.
  dinsdag 12 september 2017 @ 11:26:40 #39
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_173728481
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:14 schreef nanuk het volgende:
Waarom niet 20% van die paar tientjes hem zelf laten houden? Daar heeft TS voordeel aan en de maatschappij ook. Als TS stopt met het kanaal dan zijn er alleen maar verliezers.
Ok, stel je doet dat.

Ik werk fulltime; ga stoppen met werken en zorg voor een bijstandsuitkering. Ik ga weer werken en verdien per maand een goed salaris + mijn bijstandsuitkering. Lekker toch? Met andere woorden; waar leg je de grens? Als je kan werken en dat blijkt TS gewoon te kunnen moet je gaan werken.
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:05:45 #40
3542 Gia
User under construction
pi_173728957


[ Bericht 100% gewijzigd door Armani XL op 12-09-2017 14:51:08 (Niet doen) ]
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:25:06 #41
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_173729214
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:27 schreef Phalon het volgende:
Mja, dat is dus niet. YouTube is voor mij een hobby maar ook een bron van inkomsten. Vind het leuk om filmpjes te maken over allerlei onderwerpen en voordat ik met de bijstand te maken had was het een leuk (maar klein) extraatje er bij. Nu is de lol er natuurlijk af en zal ik geen filmpjes meer maken, want de soos pikt alles in. Daar ga ik geen moeite meer voor doen.
Wat!? _O- _O-

Als je het zo leuk vindt om filmpjes te maken, doe je het toch zonder advertenties.
Wordt er ook niks van ons geld ingehouden ^O^
pi_173729293
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:57 schreef magikmichael het volgende:
Post je YT-kanaal eens TS? Misschien kunnen we je wat tips geven om meer views te krijgen en je zo meer inkomsten kunt binnenharken zodat je niet meer afhankelijk bent van de soos.
Dit dus.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173729334
quote:
Gaan jullie maar lekker werken, ik vertik het. En als ze me dwingen, dan ben ik ziek of ik verziek alles ter plekke. Dus zoek je nog goed en vertrouwd personeel, niet bij mij komen.
Klinkt als iemand die faalt in het leven en daaron afgeeft op de maatschappij.

Ot: ik hoop dat ze alles afpakken van je.
Meer of minder Meeuwen?
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:32:11 #44
3542 Gia
User under construction
pi_173729336
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:25 schreef butz0rs het volgende:

Wat!? _O- _O-

Als je het zo leuk vindt om filmpjes te maken, doe je het toch zonder advertenties.
Wordt er ook niks van ons geld ingehouden ^O^
Ik heb ook een hobby. Laatst vroeg iemand of ik iets voor haar wilde maken. "Hoefde niet voor niks"

Ik wil er geen geld voor, want het is een hobby, en die beoefen ik in tijd waarvoor al betaald wordt.
WAO, dus.
Zo kijk ik er tegenaan. Als ik iemand ergens mee kan helpen, doe ik dat, voor niks.
pi_173729589
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 06:16 schreef Phalon het volgende:

[..]

Er is niet echt een probleem, vind het een beetje kinderachtig van de Sociale Dienst.

Ik denk dan bv. aan wat men beschouwd als maatschappelijk nuttig iets:
- Stel ik zou (tegen betaling a 100 euro per maand) 6 uur per week koffie gaan schenken in een verpleeghuis
- Of (voor bv 50 euro in de maand), boodschappen doen voor mensen slecht te been.
Lijkt me maatschappelijk nuttig.

Nu maak ik op YouTube video's over hoe je bepaalde dingen doet, programma's gebruikt, stukje entertainment, informatieve video's etc. Is dat dan niet maatschappelijk nuttig? Daar zit ook 'werk' in, om die video's te maken.

Ik vind die grens nogal een beetje vaag eigenlijk.
Zorg dat je Youtube kanaal een succes wordt en je hebt straks de bijstand helemaal niet meer nodig. Heb je inkomsten uit een "baan" die je schijnbaar wel leuk vind.
pi_173730174
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ok, stel je doet dat.

Ik werk fulltime; ga stoppen met werken en zorg voor een bijstandsuitkering. Ik ga weer werken en verdien per maand een goed salaris + mijn bijstandsuitkering. Lekker toch? Met andere woorden; waar leg je de grens? Als je kan werken en dat blijkt TS gewoon te kunnen moet je gaan werken.
Stel minimumloon is 1200 euro, bijstand 1000 euro.

Jij stopt met werken en vraagt bijstand aan (dat krijg je niet eens want je bent zelf gestopt).

Maar goed, je hebt bijstand voor 1000 per maand. Als je dan bijverdient en daarvan 20% mag houden. Verdien je 100 bij dan vang je naast die honderd dus nog 920 euro bijstand.

Jij hebt dus 20 euro meer te besteden en de maatschappij betaald 80 euro minder. Iedereen blij. verdien je 500 bij dan vang jij naast die 500 nog 600 bijstand. Jij dus 100 euro meer vangen en de wereld 400 minder betalen. Pas als je 1000 zelf verdient van je hetzelfde als het minimumloon. De stap naar echt minimumloon is dan nog minimaal. Verdien je het minimumloon of meer dan vang je natuurlijk geen bijstand meer.

Die 20% van mij zou dus ge-finetunend moeten worden dat het precies uitkomt dat je niets meer vangt als je het minimumloon (of meer) hebt.

Mensen zijn meer gemotiveerd iets bij te verdienen en dan kost het de maatschappij minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door nanuk op 12-09-2017 13:32:32 ]
pi_173730321
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:47 schreef Dennism het volgende:

[..]

Zorg dat je Youtube kanaal een succes wordt en je hebt straks de bijstand helemaal niet meer nodig. Heb je inkomsten uit een "baan" die je schijnbaar wel leuk vind.
Zijn klacht is dat de bijstand het niet als werk ziet waar ooit betaald werk uit kan komen. Verder wel met je eens. Elke euro die hij zelf verdient hoeft (evt. deels) minder uit de algemene middelen te komen.
pi_173730426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:36 schreef nanuk het volgende:

[..]

Zijn klacht is dat de bijstand het niet als werk ziet waar ooit betaald werk uit kan komen. Verder wel met je eens. Elke euro die hij zelf verdient hoeft (evt. deels) minder uit de algemene middelen te komen.
Ik denk dat die observatie ook wel terecht, het gros zal nooit betaald werk vinden door youtuber te zijn. Neemt niet weg dat je met Youtube wel flink kan verdienen als je het echt wil en je een doelgroep hebt die jou leuk vind.
  dinsdag 12 september 2017 @ 13:58:19 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_173730600
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:25 schreef nanuk het volgende:

[..]

Stel minimumloon is 1200 euro, bijstand 1000 euro.

Jij stopt met werken en vraagt bijstand aan (dat krijg je niet eens want je bent zelf gestopt).
[quote]
Het was een hypothetisch geval.
Maar goed, je hebt bijstand voor 1000 per maand. Als je dan bijverdient en daarvan 20% mag houden. Verdien je 100 bij dan vang je naast die honderd dus nog 920 euro bijstand.

Jij hebt dus 20 euro meer te besteden en de maatschappij betaald 80 euro minder. Iedereen blij. verdien je 500 bij dan vang jij naast die 500 nog 600 bijstand. Jij dus 100 euro meer vangen en de wereld 400 minder betalen. Pas als je 1000 zelf verdient van je hetzelfde als het minimumloon. De stap naar echt minimumloon is dan nog minimaal. Verdien je het minimumloon of meer dan vang je natuurlijk geen bijstand meer.

Die 20% van mij zou dus ge-finetunend moeten worden dat het precies uitkomt dat je niets meer vangt als je het minimumloon (of meer) hebt.

Mensen zijn meer gemotiveerd iets bij te verdienen en dan kost het de maatschappij minder.
[/quote]
Wat je hier suggereert is dat een persoon zonder enige riscio in zichzelf kan investeren. Daarvoor hebben we al het hele schoolsysteem.
pi_173730648
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:25 schreef nanuk het volgende:

[..]

Stel minimumloon is 1200 euro, bijstand 1000 euro.

Jij stopt met werken en vraagt bijstand aan (dat krijg je niet eens want je bent zelf gestopt).

Maar goed, je hebt bijstand voor 1000 per maand. Als je dan bijverdient en daarvan 20% mag houden. Verdien je 100 bij dan vang je naast die honderd dus nog 920 euro bijstand.

Jij hebt dus 20 euro meer te besteden en de maatschappij betaald 80 euro minder. Iedereen blij. verdien je 500 bij dan vang jij naast die 500 nog 600 bijstand. Jij dus 100 euro meer vangen en de wereld 400 minder betalen. Pas als je 1000 zelf verdient van je hetzelfde als het minimumloon. De stap naar echt minimumloon is dan nog minimaal. Verdien je het minimumloon of meer dan vang je natuurlijk geen bijstand meer.

Die 20% van mij zou dus ge-finetunend moeten worden dat het precies uitkomt dat je niets meer vangt als je het minimumloon (of meer) hebt.

Mensen zijn meer gemotiveerd iets bij te verdienen en dan kost het de maatschappij minder.
Dit zou inderdaad een goede zijn, en dan uiteraard de cijfers zodanig dat je met telkens meer werken ook iets meer over houdt, zonder dat er ergens een inkomensval zit.

Helaas moet daarvoor wel eerst het hele sociale stelsel op de schop en toeslagen worden afgeschaft. De huidige regelingen met betrekking tot toeslagen en kwijtscheldingen maken een dergelijke regeling in de praktijk onmogelijk 'positief voor iedereen'. Want verdien je net te veel, raak je weer een of nadere toelage of kwijtschelding kwijt waardoor mensen liever net onder de grens blijven.

Het idee is simpel, stimuleer werken naast je uitkering door een deel van het verdiende geld zelf te mogen houden en het niet volledig te korten op de uitkering. Win-win voor iedereen en vooral voor de samenleving. Alleen al het feit dat de mensen zelf zich meer gewaardeerd voelen is grote winst. Ook is het makkelijker om vanuit een klein baantje uiteindelijk een baan te vinden waarmee je financieel onafhankelijk bent, dan vanuit een situatie waarbij je alleen maar thuis zit. Werkervaring, een beetje structuur en contacten met collega's en werkgever(s) zijn erg waardevol. De bijstandsmoeder met kleine kinderen bijvoorbeeld (die is vrijgesteld van sollicitatieplicht), zal sneller bereid zijn om toch wat uurtjes te gaan werken terwijl oma op de kinderen past als ze er op vooruit gaat. Als de kinderen dan wat ouder zijn, komt diezelfde persoon sneller aan een contract voor meer uren en/of vanwege de werkervaring in aanmerking voor een hoger uurloon. Of voor cursussen die door de werkgever betaald worden, waardoor de inzetbaarheid vergroot wordt.

Maar zolang alles inkomensafhankelijk is, een utopie. Voor de alleenstaande moeder uit mijn voorbeeld maakt het momenteel financieel niet uit of ze bijstand + alle mogelijke extra's ontvangt, of 30.000 bruto per jaar verdient + de extra's die er dan nog over zijn. Een zieke situatie.
pi_173731033
Het lijkt me dat TS minder gemotiveerd zal zijn om filmpjes te maken als hij er niets voor krijgt. Dan zou ik TS adviseren dat eens op papier te zetten en de soos te vragen of ze geen coulance regeling kunnen bedenken (bijvoorbeeld 50/50), dan heeft de soos de helft van iets in plaats van alles van niets. Het lijkt mij als belastingbetaler wel een eerlijke regeling.

Je bent in staat geld te verdienen met het maken van youtube filmpjes. Dan is mijn conclusie: je kunt werken, alleen waarschijnlijk niet voor 100% en blijkbaar niet voor een 'baas'. Ik zou zeggen: probeer dat uit te bouwen. Bijvoorbeeld als zelfstandige.
Ook zou je als vrijwilliger aan de slag kunnen gaan. Bijvoorbeeld door ook filmpjes te maken voor allerlei verenigingen en maatschappelijke organisaties. Dat zal de soos waarschijnlijk wel waarderen.

Ikzelf doe vrijwilligerswerk voor een stichting die zich ook richt op mensen met autisme in ZH. Ik denk dat ik hier best ingangen voor je kan vinden. Er is via de WMO ook hulp mogelijk voor mensen met autisme die leiden aan fobieën en daar graag beter mee willen leren omgaan. Er is hulp mogelijk. Vraag daar om bij de gemeente.
pi_173731868
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 september 2017 07:55 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Hoelang heb je uitstel? En hoe denk je dat het na die tijd zal verlopen?

Lijkt het je niet verstandig om je youtube-kanaal te onderhouden en blij te zijn met de mogelijkheid dat je hier gewoon aan door mag werken en zo uit je situatie kan komen?
Ik heb geen idee. Ik heb nog een lopende rechtszaak tegen het het UWV dus dat is ook nog afwachten. Misschien dat de bijstand wel helemaal komt te vervallen.

De YouTube kanaal is puur voor de hobby, gewoon omdat ik het leuk vind om met een video site toch nog een paar centjes extra te verdienen. Maar ik was mij er wel van bewust dat het nooit voldoende zou zijn om helemaal rond van te komen. Ben geen StukTV of Enzoknol, jammer genoeg :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 08:36 schreef trippleh het volgende:
Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen werken. In jou geval het laatste, lever gewoon je bijstand in en ga werken.
Allemaal labeltjes, alsof je met "agorafobie" niet zou kunnen werken.
Nee, ik mag misschien dan wel vage opmerkingen maken over werken enzo, maar ik kan echt niet werken. Aan mij heb je niets. Ik kan sowieso al niet overweg met autoriteit, dus met bazen, chefs en alles wat binnen het bedrijf maar 'boven' je staat. Als ik daar een gesprek mee moet aangaan dan zeg ik juist alles verkeerd, klap ik dicht en ben ik meestal binnen no time ontslagen. Heb mijn cv al een aantal keren moeten inpakken omdat het anders een cv van 5 of 6 pagina' zou worden. En dat is het nog maar het autisme aspect. Voor wat agorafobie betreft kan ik niet lange tijd verblijven op dezelfde plek, dan, na een korte tijd, zeker als het werk monotoon, herhalend en simplistisch is, gaat de boel bij mij ineens op zwart en loop ik zo de deur uit. En dat is een automatisme. Net als niezen, dat komt ook zo maar ineens.

Het is dus ook mede door al die jaren van "gezeik" op het werk en al die stomme reintegraties en het feit dat ik de 40 al ben gepasseerd dat ik geen ambities meer heb om iets te willen doen. Vergeet niet, een baan kost heel veel tijd per dag. Minimaal 10 uur, als je voorbereiding, reistijd, werken en reistijd terug allemaal meetelt ben je zo 10 a 11 uur per dag kwijt. En dat 5 dagen per week. Dan moet je wel iets doen wat je echt leuk vind anders hou je dat niet vol. Ik heb eens een keer gelezen dat 80% van de Nederlanders ongelukkig is met zijn of haar baan. Dat zegt ook wel iets.

Als je 20 bent heb je nog wel een toekomst, maar 40+? Vergeet het maar. Mijn MBO diploma is weliswaar op zich oke, maar mijn ervaring is gedateerd. Laatste werkgever op administratief gebied dateert uit maart 2005. Toen nog wat aangemodderd, en daarna nog 4 jaar taxichauffeur geweest. Dat kon ik nog redelijk lang uithouden omdat je daar redelijk zelfstandig bezig bent, maar door de crisis werden heel veel contracten ook niet meer verlengd.

[ Bericht 50% gewijzigd door Phalon op 12-09-2017 15:16:00 ]
pi_173731932
als zelfstandige video montage? maak van je hobbie je werk
  dinsdag 12 september 2017 @ 15:12:37 #54
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_173731998
quote:
De YouTube kanaal is puur voor de hobby, gewoon omdat ik het leuk vind om met een video site toch nog een paar centjes extra te verdienen. Maar ik was mij er wel van bewust dat het nooit voldoende zou zijn om helemaal rond van te komen. Ben geen StukTV of Enzoknol, jammer genoeg :)
Hoezo; het is dan gewoon werk he. StukTV en Enzo doen het niet (meer) voor de hobby.
pi_173732081
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:12 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hoezo; het is dan gewoon werk he. StukTV en Enzo doen het niet (meer) voor de hobby.
Ja, maar die lui zijn allang binnen.. :)
  dinsdag 12 september 2017 @ 15:42:36 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_173732539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:16 schreef Phalon het volgende:

[..]

Ja, maar die lui zijn allang binnen.. :)
Maar daar is voor gewerkt en dat doen ze nog steeds. Je zou echt moeten ondernemen / werken om geld te verdienen.
pi_173732558
Wat ik wel moet toegeven is dat het om een bedrag van niets gaat, zou niet te moeilijk over gedaan moeten worden.
  dinsdag 12 september 2017 @ 15:44:43 #58
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_173732574
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:43 schreef Apekoek het volgende:
Wat ik wel moet toegeven is dat het om een bedrag van niets gaat, zou niet te moeilijk over gedaan moeten worden.
Het gaat over inkomen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 15:52:48 #59
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_173732707
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:43 schreef Apekoek het volgende:
Wat ik wel moet toegeven is dat het om een bedrag van niets gaat, zou niet te moeilijk over gedaan moeten worden.
Sociaal vangnet. Als je echt niks hebt, dan krijg je wat. Heb je wel een beetje, dan krijg je wat minder. Heel normaal.

De grens is 0 met een reden, we betalen er allemaal voor.
Dum de dum
pi_173732736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:52 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Sociaal vangnet. Als je echt niks hebt, dan krijg je wat. Heb je wel een beetje, dan krijg je wat minder. Heel normaal.

De grens is 0 met een reden, we betalen er allemaal voor.
Ik snap het wel, maar dit is peanuts. Je zou mensen moeten motiveren door ze in elk geval een paar tientjes te laten houden, om te laten zien wat het straks zelfs allemaal meer kan zijn wanneer je je er echt voor inzet.
pi_173732746
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 08:36 schreef trippleh het volgende:
Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen werken. In jou geval het laatste, lever gewoon je bijstand in en ga werken.
Allemaal labeltjes, alsof je met "agorafobie" niet zou kunnen werken.
Volgens mij kun jij dat net als al die andere mensen hier die lopen te klagen dat helemaal niet beoordelen. Als TS wordt vrijgesteld van sollicitatieplicht zegt dat al heel veel over de vraag of TS kan werken.
  dinsdag 12 september 2017 @ 15:59:40 #62
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173732816
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:27 schreef Phalon het volgende:
Hallo Fokkers,

Ik heb een YouTube kanaal waarmee ik een klein beetje geld verdien uit de advertenties die daar bij de filmpjes staan. Gemiddeld gezien verdien ik er ongeveer 20 euro per maand mee. Youtube betaald enkel in een veelvoud van 70 euro dus 1x per 3 a 4 maanden krijg ik zo'n bedrag op mijn rekening.

Ik heb recentelijk een bijstandsuitkering moeten aanvragen en nu heeft men besloten dat ik die inkomsten wel moet opgeven en deze worden dan gekort op mijn uitkering.

Ik vroeg aan hun, "Maar er is toch een vrijstelling van wat iemand mag bijverdienen met een bijstandsuitkering en dat bedrag zou maximaal 199 euro per maand zijn". Ze zeiden, ja, dat klopt, zolang het maar een toevoeging doet aan arbeidsherinschakeling.

Mja, dat is dus niet. YouTube is voor mij een hobby maar ook een bron van inkomsten. Vind het leuk om filmpjes te maken over allerlei onderwerpen en voordat ik met de bijstand te maken had was het een leuk (maar klein) extraatje er bij. Nu is de lol er natuurlijk af en zal ik geen filmpjes meer maken, want de soos pikt alles in. Daar ga ik geen moeite meer voor doen.

Wat vinden jullie? Klopt dit?
Kan de sociale dienst mij wat maken als ik de YouTube pagina zou verwijderen?
Wat voor filmpjes maak je TS?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:04:42 #63
3542 Gia
User under construction
pi_173732906
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:55 schreef Wespensteek het volgende:

Volgens mij kun jij dat net als al die andere mensen hier die lopen te klagen dat helemaal niet beoordelen. Als TS wordt vrijgesteld van sollicitatieplicht zegt dat al heel veel over de vraag of TS kan werken.
Maar zoals hij over werken praat en erover denkt, doet wel vermoeden dat hij nogal laatdunkend doet over het totale arbeidsconcept van werken voor geld.
Als hij echt niet kan werken, zou hij wajong moeten krijgen, waarvoor ook een zaak loopt tegen het UWV.
Verder had hij eerst een vriendin die werkte en nu hij geen wajong krijgt, heeft hij zich gericht op een bijstandsuitkering, maar daarvoor moet die vriendin dan weer buiten beeld blijven.

Een en ander doet vermoeden dat TS er niet voor terugschrikt de zaak te bedotten, omdat hij vindt dat hij recht heeft op gratis geld.
pi_173732944
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar zoals hij over werken praat en erover denkt, doet wel vermoeden dat hij nogal laatdunkend doet over het totale arbeidsconcept van werken voor geld.
Als hij echt niet kan werken, zou hij wajong moeten krijgen, waarvoor ook een zaak loopt tegen het UWV.
Verder had hij eerst een vriendin die werkte en nu hij geen wajong krijgt, heeft hij zich gericht op een bijstandsuitkering, maar daarvoor moet die vriendin dan weer buiten beeld blijven.

Een en ander doet vermoeden dat TS er niet voor terugschrikt de zaak te bedotten, omdat hij vindt dat hij recht heeft op gratis geld.
Lijkt mij vrij logisch gezien zijn ervaringen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:58 schreef Phalon het volgende:
Er is geen enkele vorm van werk waar ik me bij kan dulden (agorafobie) en ik krijg toch altijd trammelant met de baas of met de chef (autisme).
Door zijn beperkingen hebben zowel TS als werkgevers alleen slechte ervaringen.
pi_173733269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:27 schreef Phalon het volgende:
Wat vinden jullie? Klopt dit?
Kan de sociale dienst mij wat maken als ik de YouTube pagina zou verwijderen?
De sociale dienst heeft volgens mij gelijk. Je kunt namelijk niet vrijgesteld worden van de sollicitatieplicht maar gelijktijdig bijverdiensten hebben in kader van arbeidsherinschakeling.
Verder zou ik adviseren gewoon door te gaan met wat je leuk vindt, of het nu geld oplevert of niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 05:27 schreef Phalon het volgende:
Vind het leuk om filmpjes te maken over allerlei onderwerpen
Verder succes met het Wajong traject.
pi_173733329
Lastig!
pi_173735821
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:59 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wat voor filmpjes maak je TS?
- Informatieve filmpjes /tutorials (how-to's) over computers en hardware (Informatief)
- Informatieve filmpjes /tutorials (how-to's) over andere diverse niet computer gerelateerde onderwerpen.
- Timelapse en Stopmotion filmpjes (Entertainment)
- Gameplay video's (Entertainment)
- Retro computer video's (Entertainment)
- Video's van iets dat ik verzamel en toon (Entertainment)
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens mij kun jij dat net als al die andere mensen hier die lopen te klagen dat helemaal niet beoordelen. Als TS wordt vrijgesteld van sollicitatieplicht zegt dat al heel veel over de vraag of TS kan werken.
Daarom gaat het maken van filmpjes voor YouTube mij ook makkelijk af. Dat kan ik in alle rust doen, wanneer ik het maar wil, de tijd nemen om in Wondershare Filmora (<-- dit programma is echt een aanrader voor wie het zat is dat Pinnacle Studio steeds vastloopt) alles mooi in elkaar te zetten, met effecten, overgangen, achtergrondmuziek, bijbehorende teksten daar waar nodig enz. Simpelweg omdat ik dat leuk vind en daar plezier uit haal. En juist omdat ik voordat ik in de bijstand zat in de ziektewet zat werd hier niet naar gekeken. Dus waren die 20 tientjes per maand een leuke bijkomstigheid en het feit dat het daadwerkelijk mogelijk is met YouTube toch wel iets bij te verdienen motiveerde alleen maar extra.

Tja, nu wordt die motivatie behoorlijk getemperd.
Het maken van video's is misschien geen opstap voor arbeidsinschakeling, maar je zou het wel kunnen zien als zijnde een vorm van 'werk', dus als je het zo benaderd heeft het z'n doel al bereikt, ook al zijn de inkomsten nog mager.

[ Bericht 24% gewijzigd door Phalon op 12-09-2017 18:35:30 ]
pi_173735953
Bijstand is geen vast bedrag, maar vult je inkomsten aan tot het sociaal minimum. Maakt niet uit hoe je die inkomsten genereert.
.
pi_173736324
Weigeren je hobby uit te voeren omdat je per se maximaal wilt parasiteren :')

Mens onwaardig.
pi_173736474
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 07:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er is zat werk, anders help je hem daarmee als het toch een fluitje van een cent is.
waarom moet ik iemand die geen reet wil uitvoeren gaan helpen? ik werk ook gewoon uit huis sinds kort.
pi_173736574
Jullie zijn wel een stel vriendelijke mensen allemaal zeg. Zeker allemaal VVD-ers, waarbij elke bijstander per direct als een parasiet wordt beschouwd. Wat moet dat toch pijnlijk zijn om elke ochtend vroeg uit bed te moeten mee te moeten betalen aan mensen zoals ik. Prima geregeld zo, gaan jullie nu maar gauw werken, op tijd op bed en van bed en ik geniet wel van mijn vrije tijd en van jullie geld. Oh, volgens mij gingen de uitkeringen binnenkort ook omhoog, waarschijnlijk moeten jullie dan iets meer belasting betalen, maar ach, dat kan prima. Jullie kunnen het missen.
Heerlijk he, om zo met de neus op de feiten gedrukt te worden. Moet jullie maar niet van die rare opmerkingen maken.

Maar goed, scheld gerust een eind weg hoor, sticks & stones won't break my bones.

Ik heb nog eens contact gezocht met mijn contactpersoon of het maken van video's en hiermee geld verdienen niet kan worden opgevat als werk en dus gezien kan worden als een vorm van arbeidsinschakeling. Er zijn genoeg mensen die 'werken' van achter een computer dus zo onlogisch is dat niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Phalon op 12-09-2017 19:10:11 ]
pi_173736714
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:58 schreef totalvamp het volgende:

[..]

waarom moet ik iemand die geen reet wil uitvoeren gaan helpen? ik werk ook gewoon uit huis sinds kort.
Ts heeft nooit gezegd dat hij niet wil werken, dat wil zeggen hij heeft een uitleg gegeven waarom hij zei dat hij niets met werken heeft.

Hoewel dat voor mij ook als een getroll achtig zinnetje overkomt wat het hele topic in twijfel trekt.

Maar als t klopt en zelfs de soos laat em met rust is er wel meer aan de hand met TS.
pi_173736750
ik bepaal gewoon mijn eigen tijden hoor en stem geen vvd.

daarnaast betaal ik niks voor jou. Blij dat ik weg ben uit NL waar het geld naar de verkeerde mensen gaat.
pi_173736865
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:03 schreef Phalon het volgende:
Jullie zijn wel een stel vriendelijke mensen allemaal zeg. Zeker allemaal VVD-ers, waarbij elke bijstander per direct als een parasiet wordt beschouwd. Wat moet dat toch pijnlijk zijn om elke ochtend vroeg uit bed te moeten mee te moeten betalen aan mensen zoals ik. Prima geregeld zo, gaan jullie nu maar gauw werken, op tijd op bed en van bed en ik geniet wel van mijn vrije tijd en van jullie geld. Oh, volgens mij gingen de uitkeringen binnenkort ook omhoog, waarschijnlijk moeten jullie dan iets meer belasting betalen, maar ach, dat kan prima. Jullie kunnen het missen.
Heerlijk he, om zo met de neus op de feiten gedrukt te worden. Moet jullie maar niet van die rare opmerkingen maken.

Maar goed, scheld gerust een eind weg hoor, sticks & stones won't break my bones.

Ik heb nog eens contact gezocht met mijn contactpersoon of het maken van video's en hiermee geld verdienen niet kan worden opgevat als werk en dus gezien kan worden als een vorm van arbeidsinschakeling. Er zijn genoeg mensen die 'werken' van achter een computer dus zo onlogisch is dat niet.
Oh, wat ben ik jaloers op iemand van 40 die wordt uitgekotst door de maatschappij. Ik stap morgen met een grote glimlach uit mijn bed wetende dat mensen zoals jij afhankelijk blijven van mensen zoals ik.
pi_173736924
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ts heeft nooit gezegd dat hij niet wil werken, dat wil zeggen hij heeft een uitleg gegeven waarom hij zei dat hij niets met werken heeft.

Hoewel dat voor mij ook als een getroll achtig zinnetje overkomt wat het hele topic in twijfel trekt.

Maar als t klopt en zelfs de soos laat em met rust is er wel meer aan de hand met TS.
Voorlopig laten ze hem met rust, straks wordt het waarschijnlijk sociale werkplaats ofzo. Dan is het werken voor je uitkering.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')