abonnement Unibet Coolblue
pi_173761561
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:40 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Zijn sound is direct herkenbaar. Dat is al heel wat. Bouwde zijn eigen gitaar (met zijn vader). Hij kon een heel orkest uit zijn gitaar toveren, zoals hier:


Of gitaar-harmonics, zoals hier:


En hier:


In de studio was het een genie. Live ook gewoon steengoed.

En invloed? Genoeg bands die hem prijzen. Extreme, Foo Fighters, Muse etc. etc.
Ja, dat herkenbare geluid komt natuurlijk wel door die zelfgebouwde gitaar.
En die harmonics, da's gewoon een octaver.
pi_173791119
Ik denk dat het een legendarisch optreden was omdat een aantal dingen op dat moment op hun plek vielen. Queen verdeelde tot die tijd altijd de meningen, ze waren te groot voor de snobs en te apart voor de mainstreamers. Ze sloegen met bijna elk album een nieuwe weg in die een deel van de fans slecht trok en nieuwe fans won, maar ze waren er altijd al maar ze waren bijna niemands favoriete band.

Maar die namiddag op een toch al uniek evenement realiseerden 50.000 mensen en miljoenen tv-kijkers tegelijk dat het wel hun favoriete band van die dag was, dat ze allemaal al jaren hun favorietje ijzersterke Queen-lied hadden dat Mercury hun favoriete performer was en ze allemaal op hun eigen manier van Queen hielden. Het was een openbaring van de liefde voor Queen die lang onder de oppervlakte was gebleven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173791347
Het gaat steeds meer over Live Aid en minder over het concert uit de TT.
Die moet maar eens aangepast worden ;)

[ Bericht 25% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 15-09-2017 13:55:17 ]
pi_173791360
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat het een legendarisch optreden was omdat een aantal dingen op dat moment op hun plek vielen. Queen verdeelde tot die tijd altijd de meningen, ze waren te groot voor de snobs en te apart voor de mainstreamers. Ze sloegen met bijna elk album een nieuwe weg in die een deel van de fans slecht trok en nieuwe fans won, maar ze waren er altijd al maar ze waren bijna niemands favoriete band.
Hm, die mening deel ik totaal niet. Ik ben opgegroeid in de jaren '70, en heb juist het idee dat Queen tot The Game voor heel veel mensen juist wel hun favoriete band was, maar die fans bij Another One Bits the Dust en Flash Gordon zijn afgehaakt.....
pi_173792256
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:48 schreef cafca het volgende:

[..]

Hm, die mening deel ik totaal niet. Ik ben opgegroeid in de jaren '70, en heb juist het idee dat Queen tot The Game voor heel veel mensen juist wel hun favoriete band was, maar die fans bij Another One Bits the Dust en Flash Gordon zijn afgehaakt.....
Ja, maar ik had niet de indruk dat ze tussen 80-85 een nieuwe vaste fanbase kregen ter vervanging, maar elke nieuw album werd ontvangen met nieuwsgierigheid naar welke fans ze nu weer gingen teleurstellen met een nieuwe stijl en welk nieuw publiek ze zouden aantrekken. Ze liepen al veel te lang mee om nog hot te zijn, en te veranderlijk om de oude fans aan zich gebonden te houden. Ik denk dat er in die periode weinig mensen waren die op de vraag "wat is je favoriete band van dit moment?" Queen hadden geantwoord. Het was een grote band met nog steeds een grote naam maar ze waren in niemandsland terecht gekomen. Ze waren van niemand tot ze op die ene avond ineens van iedereen waren, en bleven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 september 2017 @ 15:04:41 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_173792601
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat het een legendarisch optreden was omdat een aantal dingen op dat moment op hun plek vielen. Queen verdeelde tot die tijd altijd de meningen, ze waren te groot voor de snobs en te apart voor de mainstreamers. Ze sloegen met bijna elk album een nieuwe weg in die een deel van de fans slecht trok en nieuwe fans won, maar ze waren er altijd al maar ze waren bijna niemands favoriete band.

Maar die namiddag op een toch al uniek evenement realiseerden 50.000 mensen en miljoenen tv-kijkers tegelijk dat het wel hun favoriete band van die dag was, dat ze allemaal al jaren hun favorietje ijzersterke Queen-lied hadden dat Mercury hun favoriete performer was en ze allemaal op hun eigen manier van Queen hielden. Het was een openbaring van de liefde voor Queen die lang onder de oppervlakte was gebleven.
Mooi

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 15 september 2017 @ 15:24:16 #57
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_173792926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ben blijkbaar de enige persoon in deze wereld die totaal niets heeft met Queen.

Dus voor mij persoonlijk, nee niet het beste concert ooit.
Hoi, ik heb er ook niks mee. :W
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')