abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173723596
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Dus verplaats het gerust.

De nieuwe regels waar ik ineens problemen door krijg:
Vanaf 13 juni 2017 brengt X in de EU geen extra roamingkosten meer in rekening en zijn de kosten gelijk aan het nationale tarief. Het uitgangspunt van de roaming regulering is om periodiek reizen te ondersteunen maar niet om permanent roaming mogelijk te maken. De Europese Commissie heeft daarom voorzorgsmaatregelen opgesteld voor mobiele aanbieders om onredelijk gebruik te voorkomen.

Ik kan onredelijk gebruik vaststellen op basis van de verhouding tussen nationaal- en internationaal (roaming) aanwezigheid en verbruik.

Er is sprake van onredelijk gebruik van de dienst(en) als je gedurende een periode van minimaal vier maanden méér tijd buiten Nederland, maar in de EU doorbrengt en méér verbruik vertoont in de EU dan in Nederland. Elke dag waarop je je aanmeldt op het netwerk van X in Nederland geldt als een dag in Nederland.

Ik heb al meer als 20 jaar een prepaid 06 bij provider X. Ineens word ik aangesproken op bovenstaande nieuwe regel. Provider X weet dat ik al 10 jaar in Belgie woon en dit was ook nooit een probleem. Nu ineens wel. (Ik ben maar een kleine gebruiker die haar prepaid tegoed van ¤10,' p/m niet eens op krijgt.)
Overstappen naar een andere nederlandse provider lukt niet omdat ik in Belgie woon.
Nu ben ik bang dat ik door provider X gewipt ga worden en mijn nederlandse (onmisbare) 06 nummer kwijt ga raken. Hoe kan ik dit legaal oplossen. Ik wil liever niet aan vrienden of familie vragen of ik mijn abbo op hun naam kan zetten.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173723757
telefoon doorschakelen en bij familie aan de lader hangen?
.
pi_173723769
Waarom heb je per se een Nederlands mobiel nummer nodig als je in België woont?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173723771
Het voordele van prepaid os toch dat het niet op naam staat?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_173723818
Hoeveel gb verbruik Je?
Zie onderstaand:

Kan ik ook gratis roamen met een prepaidkaart?

Hebt u een prepaidkaart? Dan kunt u ook gratis roamen. Maar betaalt u minder dan EUR 7,70 per GB? Dan mag uw aanbieder de hoeveelheid data voor roaming beperken. Dit mag alleen als uw aanbieder dan niet bekijkt hoe lang u in het buitenland bent.

Wilt u weten hoeveel data u kunt gebruiken? Deel dan als u begint met roamen het bedrag dat aan beltegoed op uw telefoon staat (exclusief BTW) door 7,70. De uitkomst van de som is de hoeveelheid GB’s die u hebt
pi_173723833
Trouwens kicken ze je er niet uit hoor, maar na 4 maanden moet je wel weer een speciaal tarief betalen.
.
pi_173723835
Het probleem is dat het een Nederlandse prepaid abonnement is en hij er lange tijd gebruik van maakt in België.

Ik vind persoonlijk dat doorschakelen idee wel wat hebben.

Kan je niet een Belgisch abonnementen nemen van dezelfde provider maar dan in België?
pi_173725487
Een beligisch nummer is geen optie. Degene die mij moeten bellen kunnen doorgaans niet rechtstreeks naar het buitenland bellen vanuit hun werkplek maar moeten dit via de centrale doen. Als ze dan de keuze hebben om een conculega rechtstreeks te bellen of mij via een centrale te moeten bellen dan kiezen ze dus voor de conculega waardoor veel opdrachten mis loop.

Doorschakelen lijkt me ook niet handig. Dan heb ik alsnog 2 telefoons nodig en ben ik ook weer afhankelijk van vrienden/ familie om daar mijn telefoon te plaatsen.

Ik gebruik minder als 1 gb per maand.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 12 september 2017 @ 07:16:29 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_173725501
Kun je niet gewoon een nieuw abo afsluiten op je werkadres?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_173725525
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 07:16 schreef Hallmark het volgende:
Kun je niet gewoon een nieuw abo afsluiten op je werkadres?
Ik heb verschillende werkgevers dus dat hou ik liever gescheiden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173725609
Het is alleen een probleem als je gaat internetten met je telefoon? Voor bellen maakt het niet uit in welk land je woont.
pi_173726087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 07:40 schreef djh77 het volgende:
Het is alleen een probleem als je gaat internetten met je telefoon? Voor bellen maakt het niet uit in welk land je woont.
Vroeger betaalde je voor inkomende telefoontjes ook een vergoeding als je in het buitenland was. Die kosten lopen ze nu mis.

OT: is een NL nummer met VOIP geen optie?
.
pi_173726754
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 08:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Vroeger betaalde je voor inkomende telefoontjes ook een vergoeding als je in het buitenland was. Die kosten lopen ze nu mis.

OT: is een NL nummer met VOIP geen optie?
Helaas niet. Als ik op de weg zit heb ik geen internetverbinding. (Dat heb je toch nodig voor voip? :@ )
Enkel telefoon is niet voldoende. Af en toe moet ik toch even iets doormailen of een foto van de situatie versturen. Dus een beetje data heb ik ook nodig.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173726802
Is roaming uitzetten en het gebruik maken van openbare (of betaalde) wifi-punten geen optie?

Of wellicht een telefoon met dual-sim nemen? Zodat je roaming kan uitzetten op je NL-nummer en op je BE-nummer kunt internetten?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_173726817
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:32 schreef Rauw. het volgende:
Is roaming uitzetten en het gebruik maken van openbare (of betaalde) wifi-punten geen optie?

Of wellicht een telefoon met dual-sim nemen? Zodat je roaming kan uitzetten op je NL-nummer en op je BE-nummer kunt internetten?
Het probleem zit hem er volgens mij echt in dat ik dagelijks in het buitenland (belgie) ben.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173726858
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:33 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Het probleem zit hem er volgens mij echt in dat ik dagelijks in het buitenland (belgie) ben.
Ah, ik begreep dat het probleem ontstaan is door de internet-roaming-regels, maar de regelgeving betreft dus ook het bellen/smsen?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_173726918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:35 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ah, ik begreep dat het probleem ontstaan is door de internet-roaming-regels, maar de regelgeving betreft dus ook het bellen/smsen?
Ja, idd :'(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173727100
Ergens een VOIP nummer regelen en die doorschakelen naar je Belgische mobiele nummer? Daar zijn vast (online) dienstverleners voor te vinden zonder dat je daarbij je Nederlandse vrienden of familie moet lastigvallen.

Gewoon op je nieuwe visitekaartje erbij zetten dat het vaste telefoonnummer is doorgeschakeld naar mobiel.

Overigens: wat een pauper bedrijven dat die medewerkers van je klanten niet op eigen houtje naar het buitenland mogen bellen. Als dat regelmatig nodig is voor uitoefening van de functie, gooi je van de specifieke medewerker toch die blokkade er meteen af. Gezien de tijdswinst van het niet meer via de 'centrale' bellen, is het veel goedkoper dan de paar cent risico dat de medewerker ook even zijn tante in Italië belt om haar een fijne verjaardag te wensen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 10:25:22 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_173727579
Wat is het probleem eigenlijk?

Wanneer je meer dan X tijd in België bent, ga je weer naar het oude tarief terug?

Je zegt dat je de 10e/mnd niet op maakt, dus kosten zal je er ook niet door lopen?

Stop de sim in een telefoon die alleen kan bellen en SMSen, en je hebt geen extra kosten (tot je bundel op is) ?
Dum de dum
pi_173728865
Volgens mij maak je een probleem van iets wat geen probleem is.

Stap 1: Kleed het NL abo uit tot enkel belminuten (dus internet weg)
Stap 2: Stop de SIM kaart in een simpele telefoon met enkel bel/SMS functionaliteit en een goede accu
Stap 3: Schakel het NL nummer door naar het BE nummer
Stap 4: Beantwoord de telefoontjes naar het NL nummer op je BE nummer

Eventueel stap 5a: Terugbellen met anoniem nummer vanaf je BE nummer
Eventueel stap 5b: Bel terug met de telefoon beschreven in stap 2 met je NL nummer

Voordeel is dat je altijd de inkomende gesprekken ontvangt, en als je terug moet bellen kan je eventueel kiezen welk abo je gebruikt.

Internet, bellen, etc. doe je vanaf je BE nummer.
pi_173735817
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:58 schreef Coritchando het volgende:
Volgens mij maak je een probleem van iets wat geen probleem is.

Stap 1: Kleed het NL abo uit tot enkel belminuten (dus internet weg)
Stap 2: Stop de SIM kaart in een simpele telefoon met enkel bel/SMS functionaliteit en een goede accu
Stap 3: Schakel het NL nummer door naar het BE nummer
Stap 4: Beantwoord de telefoontjes naar het NL nummer op je BE nummer

Eventueel stap 5a: Terugbellen met anoniem nummer vanaf je BE nummer
Eventueel stap 5b: Bel terug met de telefoon beschreven in stap 2 met je NL nummer

Voordeel is dat je altijd de inkomende gesprekken ontvangt, en als je terug moet bellen kan je eventueel kiezen welk abo je gebruikt.

Internet, bellen, etc. doe je vanaf je BE nummer.
Dat zou volgens mij de oplossing zijn. Maar dan moet ik mijn nl telefoon toch ergens in nederland (bij vrienden of zo) moeten leggen en hopen dat ze er goed op letten dat ie niet leeg raakt of zo.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173735865
Als hij doorgesxhakeld staat, kun je hem gewoon uitzetten.
.
pi_173735943
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:26 schreef Fer het volgende:
Als hij doorgesxhakeld staat, kun je hem gewoon uitzetten.
Ahh, oke. Ik dacht dat ie aan moest blijven. Bedankt
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173736034
Inderdaad gewoon uitzetten. En indien nodig kan je hem altijd aan doen.

Ik heb al jaren een prive nummer wat ik doorschakel naar mijn zakelijke mobiel. Sim kaart ligt gewoon in een la, heb er niet eens een telefoon bij.
pi_173752452
Woon je dicht bij de grens? ff elke dag stukkie omrijden zodat hij ook met een NL paal verbinding maakt :)

of iig 4 van 7 dagen :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')