abonnement Unibet Coolblue
pi_173722056



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

Over deze wet is een aanvraag voor een referendum gedaan door een onafhankelijke groep studenten. Veel mensen maken zich zorgen om hun privacy en de effectiviteit van de nieuwe wetgeving. De eerste 10.000 handtekeningen zijn ruim opgehaald. Om het raadgevend referendum, dat bovendien mogelijk wordt afgeschaft door het kabinet Rutte III, mogelijk te maken moeten 300.000 handtekeningen worden ingezameld.

Tekenen voor het referendum kan op de onderstaande webpagina. Teken dan!1!1!1

https://teken.sleepwet.nl/
pi_173722129
Bij deze nogmaals mijn vraag uit het vorige deel :)

quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:53 schreef TripNRaVeR het volgende:
Als die-hard PVV stemmer heb ik me wel eens willen verdiepen in deze partij aangezien mijn interesse in de algemene politiek vrij groot is. Echter voor mij zal deze partij nooit een serieuze optie zijn, en zal ook niemand adviseren om deze partij te steunen, omdat hun speerpunt "Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“." om het hele politieke stelsel om te gooien zover afstaat van serieuze politiek en een land besturen.

Misschien dat iemand uit dit fan-topic enige argumenten kan geven waarom dit wél hun speerpunt moet zijn.
Zolang wij nog geen hoofddoeken dragen, onze vrouwen nog niet slaan en nog varkensvlees eten zullen er moslims zijn die zich hier nog niet helemaal thuis voelen.
pi_173722151
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Dat hoeft ook helemaal niet in het jaarverslag te staan, het enige dat jij moet zien te bewijzen is dat de ledeninkomsten van BNNVara onvoldoende zouden zijn om Joop en de salarissen boven de Balkenendenorm te bekostigen, maar blijkbaar is dat al te veel gevraagd voor je.
Zolang jij je stelling niet kan of wil onderbouwen met cijfers, heeft hij geen enkele waarde.
:D 8)7 Nu wordt hij helemaal mooi.
Nu moet ik bewijzen dat een onderdeel van een publieke omroep niet door publiek geld betaald zou worden ?

Het omgekeerde lijkt mij meer van toepassing, de bewijsvoering zou bij Vara/BNN moeten liggen.
Laat maar zien in dat jaarverslag, lijkt mij niet zo moeilijk, of privatiseer Joop.nl gewoon.
pi_173722215
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:D 8)7 Nu wordt hij helemaal mooi.
Nu moet ik bewijzen dat een onderdeel van een publieke omroep niet door publiek geld betaald zou worden ?
Als dat is wat je zo stellig roeptoetert, dan zul je dat inderdaad moeten bewijzen.
Maar dat je het blijkbaar absurd vindt je eigen beweringen te moeten onderbouwen zegt vrees ik al genoeg.
pi_173722248
Dat het niet in het jaarverslag staat lijkt mij toch wel genoeg onderbouwing ?
Wat wil je nu nog meer ?
pi_173722256
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Demonisering zelfst.naamw. doelbewust negatief afbeelden van een zaak of persoon, met als doel de mening van anderen over het onderwerp te beïnvloeden. Voorbeeld: `Tijdens politieke campagnes worden de tegenstanders vaak het slachtoffer van demonisering.

Baudet wordt regelmatig een fascist of een nazi genoemd, ergo demoniseren.
In de media? Waar dan, buiten Joop?
pi_173722522
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat het niet in het jaarverslag staat lijkt mij toch wel genoeg onderbouwing ?
Wat wil je nu nog meer ?
Nogmaals, als jij denkt te kunnen bewijzen dat belastinggeld wordt misbruikt voor doelen waarvoor het niet is verstrekt dan moet het een kleine moeite zijn om die site uit te lucht te krijgen. Maar als dit je enige "bewijs" is zal je hard worden uitgelachen.
pi_173722616
En ik lach jou weer uit voor je verdedigen van Joop.nl _O-
pi_173722695
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:24 schreef bluemoon23 het volgende:
En ik lach jou weer uit voor je verdedigen van Joop.nl _O-
Goeie logica. Je kunt de gekste beschuldigingen eruit gooien, als je zegt dat het anders ligt verdedig je Joop. :')
pi_173722703
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:24 schreef bluemoon23 het volgende:
En ik lach jou weer uit voor je verdedigen van Joop.nl _O-
Ik verdedig Joop niet, ik vind alleen je selectieve verontwaardiging nogal doorzichtig.
pi_173722812
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:05 schreef TripNRaVeR het volgende:
Bij deze nogmaals mijn vraag uit het vorige deel :)

[..]

Volg niet 100% alles wat Thierry zegt, maar voor zo ver ik weet willen ze enkel een kennis-kabinet. De politiek "compleet omgooien" is dus overdreven. De kennis-kabinet is, in mijn mening, ook een prima idee. In plaats van mensen uit het kabinet op ministerposten te zetten kun je er veel beter professionals, die veel meer over het onderwerp weten dan de kabinetsleden, op de ministers posten zetten.
pi_173722866
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:28 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik verdedig Joop niet, ik vind alleen je selectieve verontwaardiging nogal doorzichtig.
Waar ben ik selectief verontwaardigd over dan ?
quote:
10s.gif Op maandag 11 september 2017 22:28 schreef Xa1pt het volgende:
Goeie logica. Je kunt de gekste beschuldigingen eruit gooien, als je zegt dat het anders ligt verdedig je Joop. :')
Tja, wat voor verklaring heb je dan voor het feit dat Kansenjongere het financieringsmodel van Joop.nl verdedigt ?
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 september 2017 @ 22:36:07 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173722879
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:05 schreef TripNRaVeR het volgende:
Bij deze nogmaals mijn vraag uit het vorige deel :)

[..]

Ik zal er morgen wat uitgebreider op in gaan als dat nu nog niet gebeurt (poke me gerust, ik vergeet het vast), maar in de basis denk ik dat je nu iets te veel zoekt achter die slogan. Ze willen veel omgooien, dat klopt, maar er zijn zo veel meer standpunten in het partijprogramma. Ze zullen niet in één klap alles om kunnen gooien, dat gaat gewoon niet. Het moet stukje voor stukje gebeuren, daaromheen blijft genoeg over voor het besturen van het land.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173722907
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:33 schreef Cruseder4 het volgende:

[..]

Volg niet 100% alles wat Thierry zegt, maar voor zo ver ik weet willen ze enkel een kennis-kabinet. De politiek "compleet omgooien" is dus overdreven. De kennis-kabinet is, in mijn mening, ook een prima idee. In plaats van mensen uit het kabinet op ministerposten te zetten kun je er veel beter professionals, die veel meer over het onderwerp weten dan de kabinetsleden, op de ministers posten zetten.
Ik gruwel al bij het idee. En wie zijn die gekozen professionals dan? Zo'n directeur die zijn zakken heeft gevuld bij een goed doel? De KLM topman die zijn vrouw afrost? En wie kiezen die professionals dan? dhr. Baudet zelf? Wij als kiezer? Pechthold? Willem & Max? Ik vindt dit idee helemaal niks.
Zolang wij nog geen hoofddoeken dragen, onze vrouwen nog niet slaan en nog varkensvlees eten zullen er moslims zijn die zich hier nog niet helemaal thuis voelen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 september 2017 @ 22:40:58 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173722979
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:37 schreef TripNRaVeR het volgende:

[..]

Ik gruwel al bij het idee. En wie zijn die gekozen professionals dan? Zo'n directeur die zijn zakken heeft gevuld bij een goed doel? De KLM topman die zijn vrouw afrost? En wie kiezen die professionals dan? dhr. Baudet zelf? Wij als kiezer? Pechthold? Willem & Max? Ik vindt dit idee helemaal niks.
Want een willekeurig partijlid is wel perfect?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 11 september 2017 @ 22:41:55 #17
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173722992
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Want een willekeurig partijlid is wel perfect?
Dat is over het algemeen wel gewoon goed gegaan in het verleden ja.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173723003
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waar ben ik selectief verontwaardigd over dan ?

[..]

Tja, wat voor verklaring heb je dan voor het feit dat Kansenjongere het financieringsmodel van Joop.nl verdedigt ?
Omroepen mogen het geld dat ze verdienen met lidmaatschappen en tv-gidsen vrij besteden. Ze hoeven het niet uit te geven aan tv-programma's, daarvoor krijgen ze (belasting)geld. Zoals je in het jaarverslag kunt terugvinden heeft BNNVara nogal wat inkomsten uit verenigingsactiviteiten en de verkoop van programmabladen, ze hebben dus een aardig bedrag te besteden.
Sommige andere omroepen kiezen ervoor dat geld uit te geven om zichzelf in te kopen in het publieke bestel. Zo deelde Powned gratis Fok!-accounts uit als je lid wilde worden van ze en gaf WNL elke lezer van hun huiskrant die zogenaamd geen enkele binding meer heeft met de omroep een korting op hun abonnement die gelijk was aan het bedrag om lid te worden van de omroep. Allemaal zaken waar ik populistisch rechts nooit over hoor. Maar als de Vara (ruim 410.000 leden en een tv-gids met een oplage van 180.000 en dan tel ik BNN dus nog niet eens mee) haar riante inkomsten gebruikt om een aantal presentatoren een enorm salaris te betalen en een internetsite te bekostigen dan is de wereld te klein. Dat is wat ik selectieve verontwaardiging noem.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 september 2017 @ 22:42:45 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173723010
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:41 schreef richolio het volgende:

[..]

Dat is over het algemeen wel gewoon goed gegaan in het verleden ja.
Dan zie ik niet in waarom iemand uit het bedrijfsleven het op eens veel slechter zou doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173723011
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Want een willekeurig partijlid is wel perfect?
Nou nee maar die worden in theorie wel gekozen door de kiezers. En dat was nou net mijn vraag. Niet wie er wel en niet perfect zijn.
Zolang wij nog geen hoofddoeken dragen, onze vrouwen nog niet slaan en nog varkensvlees eten zullen er moslims zijn die zich hier nog niet helemaal thuis voelen.
pi_173723035
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:37 schreef TripNRaVeR het volgende:

[..]

Ik gruwel al bij het idee. En wie zijn die gekozen professionals dan? Zo'n directeur die zijn zakken heeft gevuld bij een goed doel? De KLM topman die zijn vrouw afrost? En wie kiezen die professionals dan? dhr. Baudet zelf? Wij als kiezer? Pechthold? Willem & Max? Ik vindt dit idee helemaal niks.
Hoe dat inhoudelijk geregeld zal moeten worden (het kiezen van de professionals) weet ik niet. Maar om door te gaan op jouw lijstje, in principe kiezen we nu ook niet de ministers. We kiezen op het moment voor een partij en die partij (met de andere partijen uit de coalitie) kiest vervolgens ministers zonder de kiezers te vragen wat ze willen. In plaats van dat ze dan wat populaire mensen uit hun partij minister te maken zie ik liever dat een hoogleraar op zo'n post komt of iemand anders die alles over het onderwerp weet. Natuurlijk is de hoogleraar maar een voorbeeld en dient de keuze voor de professional goed genomen te worden, inclusief achtergrond check.
pi_173723051
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan zie ik niet in waarom iemand uit het bedrijfsleven het op eens veel slechter zou doen.
De paar experimenten in die richting pakken niet direct geweldig uit.
Maar de vraag is natuurlijk waarom die mensen als ze door Baudet en co worden uitgekozen het beter zouden gaan doen dan de politieke bestuurders?
  maandag 11 september 2017 @ 22:46:32 #23
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173723086
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan zie ik niet in waarom iemand uit het bedrijfsleven het op eens veel slechter zou doen.
Een "zakenkabinet" is bête, daar Baudet blijkbaar denkt dat een dergelijk kabinet géén "achterkamertjespolitiek" oplevert. Redelijk naïef dus, want dat doet het wel. Bovendien omvat de politiek nu eenmaal veel meer dan alleen technische vaardigheden. Daar heb je je topambtenaren voor en die voeren hun werk in principe al partij-neutraal uit. Zijn die "vakmensen" wel zo neutraal?

Zou een "zakenkabinet" écht zo'n verbetering zijn tegenover de huidige vorm van het parlement? Meh.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173723198
Het gaat er aan voorbij dat besturen in een politieke omgeving ook gewoon een vak is wat ook hele andere kennis en vaardigheden vraagt dan vakkennis.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 september 2017 @ 22:52:38 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173723218
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:46 schreef richolio het volgende:

[..]

Een "zakenkabinet" is bête, daar Baudet blijkbaar denkt dat een dergelijk kabinet géén "achterkamertjespolitiek" oplevert. Redelijk naïef dus, want dat doet het wel. Bovendien omvat de politiek nu eenmaal veel meer dan alleen technische vaardigheden. Daar heb je je topambtenaren voor en die voeren hun werk in principe al partij-neutraal uit. Zijn die "vakmensen" wel zo neutraal?

Zou een "zakenkabinet" écht zo'n verbetering zijn tegenover de huidige vorm van het parlement? Meh.
Het gaat daar niet om. Het gaat er om dat er nu redelijk vaak kansloze figuren op die posten zitten die praktisch geen kennis van zaken hebben voor ze beginnen, alleen maar omdat ze lid zijn van een politieke partij.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 11 september 2017 @ 22:52:58 #26
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173723226
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat daar niet om. Het gaat er om dat er nu redelijk vaak kansloze figuren op die posten zitten die praktisch geen kennis van zaken hebben voor ze beginnen, alleen maar omdat ze lid zijn van een politieke partij.
Zoals?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 september 2017 @ 23:02:27 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173723376
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:52 schreef richolio het volgende:

[..]

Zoals?
Bioloog Plasterk en Henk Kamp zijn wel de mooiste voorbeelden. Beiden hebben helemaal niks te maken gehad met de post waar ze nu op zitten voor 2012. En ik weet 100% zeker dat er betere kandidaten waren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173723386
pi_173723438
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Tja, wat voor verklaring heb je dan voor het feit dat Kansenjongere het financieringsmodel van Joop.nl verdedigt ?
Misschien moet je het eens om de inhoud laten draaien en niet met zo'n zwaktebod op de proppen komen, dat helpt.
pi_173723440
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 23:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bioloog Plasterk en Henk Kamp zijn wel de mooiste voorbeelden. Beiden hebben helemaal niks te maken gehad met de post waar ze nu op zitten voor 2012. En ik weet 100% zeker dat er betere kandidaten waren.
Plasterk is een interessante. Die kwam de landelijke politiek in als minister van onderwijs vanuit het wetenschapswereldje. Zou daarin dus prima doorkunnen als onderdeel van een zakenkabinet. Politiek gezien was het een minder logische keuze om die stap te maken en het was ook geen groot succes.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 september 2017 @ 23:14:37 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173723559
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2017 23:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Plasterk is een interessante. Die kwam de landelijke politiek in als minister van onderwijs vanuit het wetenschapswereldje. Zou daarin dus prima doorkunnen als onderdeel van een zakenkabinet. Politiek gezien was het een minder logische keuze om die stap te maken en het was ook geen groot succes.
Voor die eerste stap viel nog wel wat te zeggen. Iemand uit de lagere legioenen weet immers genoeg over hoe en wat. Dat het uiteindelijk geen succes bleek had dan ook genoeg over hem moeten zeggen.

Nu heeft ie er een regelrechte bende van gemaakt als ik de recente berichten mag geloven. En ook voor deze week was het al niet de beste van het setje. Toch zal het me niks verbazen als ie over een jaar weer van de partij is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173723563
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:44 schreef Cruseder4 het volgende:

[..]

Hoe dat inhoudelijk geregeld zal moeten worden (het kiezen van de professionals) weet ik niet. Maar om door te gaan op jouw lijstje, in principe kiezen we nu ook niet de ministers. We kiezen op het moment voor een partij en die partij (met de andere partijen uit de coalitie) kiest vervolgens ministers zonder de kiezers te vragen wat ze willen. In plaats van dat ze dan wat populaire mensen uit hun partij minister te maken zie ik liever dat een hoogleraar op zo'n post komt of iemand anders die alles over het onderwerp weet. Natuurlijk is de hoogleraar maar een voorbeeld en dient de keuze voor de professional goed genomen te worden, inclusief achtergrond check.
Maar die ministers staan wel gewoon op de kieslijst. Dus als ik PVV stem dan weet ik dat er een kans is dat Wilders minister wordt. Als ik CDA stem weet ik dat Buma misschien wel minister wordt. (oh god bewaar me) maar die mensen uit het bedrijfsleven dat weet helemaal niemand. Stel je stemt CDA en je krijgt Harry Mensch en Rick van den Boog. Lijkt me niet de bedoeling.

Ik ben overigens wel voor een ander systeem. Wat mij betreft schaffen we de monarchie af, krijgen we een gekozen president, en krijgen we een vergelijkbaar kiessysteem als in de VS. En liefst ook het strafrecht incl. jury.

Trouwens;
Hoe denkt FvD over flink zwaarder straffen? Monarchie? Doodstraf?
Zolang wij nog geen hoofddoeken dragen, onze vrouwen nog niet slaan en nog varkensvlees eten zullen er moslims zijn die zich hier nog niet helemaal thuis voelen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 september 2017 @ 23:22:14 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173723632
Ik vind dat systeem in de VS echt drie keer niks, alles erop en eraan. Ervaring leert dat het FvD meestal wel wat vergelijkbaars heeft als standpunt, dus dat geeft wel genoeg indruk. Er wordt geen woord over gerept in het programma dan ook.

Dat er zwaarder gestraft moet worden hebben ze wel prominent in het programma staan. Zeker voor dingen als zedenmisdrijven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173723741
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:22 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind dat systeem in de VS echt drie keer niks, alles erop en eraan. Ervaring leert dat het FvD meestal wel wat vergelijkbaars heeft als standpunt, dus dat geeft wel genoeg indruk. Er wordt geen woord over gerept in het programma dan ook.

Dat er zwaarder gestraft moet worden hebben ze wel prominent in het programma staan. Zeker voor dingen als zedenmisdrijven.
Zwaarder straffen en het afschaffen van de monarchie zouden wat mij betreft veel nadrukkelijker in de politiek behandeld mogen worden. Er zijn weinig tot geen partijen die hier daadwerkelijk iets over vinden.

Had de FvD ook niet zoiets dat burgers op een manier invloed konden uitoefenen over bepaalde punten, zoiets staat mij vaag bij. Zo ja, dan zou het mogelijk moeten zijn als de partij groot genoeg is en er voldoende steun is, om die punten op tafel te krijgen toch?

Ook de doodstraf zie ik graag ingevoerd, maar dat is volgens mij helemaal uit den boze hier.
Zolang wij nog geen hoofddoeken dragen, onze vrouwen nog niet slaan en nog varkensvlees eten zullen er moslims zijn die zich hier nog niet helemaal thuis voelen.
  maandag 11 september 2017 @ 23:32:52 #35
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173723782
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:29 schreef TripNRaVeR het volgende:
Ook de doodstraf zie ik graag ingevoerd, maar dat is volgens mij helemaal uit den boze hier.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar je redenatie in dezen?
pi_173723803
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:22 schreef Nattekat het volgende:
Dat er zwaarder gestraft moet worden hebben ze wel prominent in het programma staan. Zeker voor dingen als zedenmisdrijven.
Alleen heeft hun halve kamerfractie aangegeven dat dat onzinnige symboolpolitiek is.
pi_173723826
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:32 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd naar je redenatie in dezen?
Die is vrij simpel. Oog om oog, tand om tand. En het hoeft van mij niet op een gruwelijke wijze. Mag gewoon humaan een spuitje. Als nabestaande bij een moordzaak zou dat mij veel goed doen. Het scheelt de schatkist een hoop geld en ik geloof niet in re-integratie van pedofielen en moordenaars.
Zolang wij nog geen hoofddoeken dragen, onze vrouwen nog niet slaan en nog varkensvlees eten zullen er moslims zijn die zich hier nog niet helemaal thuis voelen.
pi_173723834
quote:
Zeer treffende verwoording. Het fascisme discours zie je hier ook regelmatig gebruikt worden.
pi_173723840
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:36 schreef TripNRaVeR het volgende:

[..]

Die is vrij simpel. Oog om oog, tand om tand. En het hoeft van mij niet op een gruwelijke wijze. Mag gewoon humaan een spuitje. Als nabestaande bij een moordzaak zou dat mij veel goed doen. Het scheelt de schatkist een hoop geld en ik geloof niet in re-integratie van pedofielen en moordenaars.
En als dan jaren later blijkt dat de vermeende dader toch onschuldig was, is dat dan collateral damage?
  maandag 11 september 2017 @ 23:38:59 #40
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173723861
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:36 schreef TripNRaVeR het volgende:

[..]

Die is vrij simpel. Oog om oog, tand om tand. En het hoeft van mij niet op een gruwelijke wijze. Mag gewoon humaan een spuitje. Als nabestaande bij een moordzaak zou dat mij veel goed doen. Het scheelt de schatkist een hoop geld en ik geloof niet in re-integratie van pedofielen en moordenaars.
Naar mijn idee is een spuitje duurder dan een levenslange opsluiting, dat is tenminste zo in veel staten in de VS.
pi_173723877
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En als dan jaren later blijkt dat de vermeende dader toch onschuldig was, is dat dan collateral damage?
Ja, maar zo zou ik het niet willen noemen maar goed. Geen enkel systeem is waterdicht. Ja nu kun je zeggen; "ja het zou jou maar gebeuren". Klopt maar ik kan nu ook 30 jaar onschuldig in de bak zitten en dan is mijn leven ook voorbij.

Ik ben er voor om de hoogste eisen te stellen bij een veroordeling tot de doodstraf en dat het dan nooit 100% waterdicht is.. klopt.
Zolang wij nog geen hoofddoeken dragen, onze vrouwen nog niet slaan en nog varkensvlees eten zullen er moslims zijn die zich hier nog niet helemaal thuis voelen.
pi_173723895
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:38 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Naar mijn idee is een spuitje duurder dan een levenslange opsluiting, dat is tenminste zo in veel staten in de VS.
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, maar wil ik best van je aannemen. Daarom vind ik het eerste punt het belangrijkst. Oog om oog, tand om tand.
Zolang wij nog geen hoofddoeken dragen, onze vrouwen nog niet slaan en nog varkensvlees eten zullen er moslims zijn die zich hier nog niet helemaal thuis voelen.
pi_173723912
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:40 schreef TripNRaVeR het volgende:

[..]

Ja, maar zo zou ik het niet willen noemen maar goed. Geen enkel systeem is waterdicht. Ja nu kun je zeggen; "ja het zou jou maar gebeuren". Klopt maar ik kan nu ook 30 jaar onschuldig in de bak zitten en dan is mijn leven ook voorbij.

Ik ben er voor om de hoogste eisen te stellen bij een veroordeling tot de doodstraf en dat het dan nooit 100% waterdicht is.. klopt.
Ik denk dat nu ook al de hoogste eisen worden gesteld bij een levenslange veroordeling, toch had Lucia de Berk al alle stappen (vonnis, hoger beroep, cassatie) doorlopen op het moment dat alsnog de dwaling werd ontdekt. Zo iemand dan maar doden enkel om jouw behoefte aan wraak te bevredigen vind ik nogal ver gaan.
pi_173723954
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik denk dat nu ook al de hoogste eisen worden gesteld bij een levenslange veroordeling, toch had Lucia de Berk al alle stappen (vonnis, hoger beroep, cassatie) doorlopen op het moment dat alsnog de dwaling werd ontdekt. Zo iemand dan maar doden enkel om jouw behoefte aan wraak te bevredigen vind ik nogal ver gaan.
Nee de doodstraf hoeft voor mij geen minimum straf te zijn bij een moordzaak. Ik pleit enkel voor de optie tot het opleggen van de doodstraf. Je haalt nu de dwalingen eruit, maar als die pedo uit Amsterdam zodra die vrijkomt zich diezelfde dag urenlang aan jou dochter vergrijpt en 4 tot 6 jaar krijgt ben jij dan happy? Dan zou ik zeggen, geef hem maar de doodstraf want die pedofiel zal nooit z'n leven beteren.
Zolang wij nog geen hoofddoeken dragen, onze vrouwen nog niet slaan en nog varkensvlees eten zullen er moslims zijn die zich hier nog niet helemaal thuis voelen.
pi_173723989
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:49 schreef TripNRaVeR het volgende:

[..]

Nee de doodstraf hoeft voor mij geen minimum straf te zijn bij een moordzaak. Ik pleit enkel voor de optie tot het opleggen van de doodstraf. Je haalt nu de dwalingen eruit, maar als die pedo uit Amsterdam zodra die vrijkomt zich diezelfde dag urenlang aan jou dochter vergrijpt en 4 tot 6 jaar krijgt ben jij dan happy? Dan zou ik zeggen, geef hem maar de doodstraf want die pedofiel zal nooit z'n leven beteren.
De doodstraf hoeft voor jou geen minimumstraf te zijn, maar is een uiterste dat kan worden opgelegd.
Denk je dan niet dat het aannemelijk is dat die straf zou worden opgelegd aan iemand die nu levenslang krijgt dan aan iemand die nu 4 tot 6 jaar krijgt?

Verder denk ik dat ik sowieso niet happy zou zijn als iemand zich aan mijn dochter vergrijpt, ook niet als ze de dader aan de hoogste boom ophangen en vervolgens in kleine stukjes snijden, daarmee wordt het misbruik immers niet ongedaan gemaakt.
Bovendien zie ik liever dat straffen worden uitgedeeld op basis van ratio dan op basis van emotie.
pi_173724005
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Zeer treffende verwoording. Het fascisme discours zie je hier ook regelmatig gebruikt worden.
Ben je nu uit op een eerlijke discussie of steek je liever je kop in het zand om te kunnen blijven roepen dat Baudet de volgende Fortuyn wordt? Want laat eens zien welke media - buiten Joop - Baudet nu echt demoniseren?
  maandag 11 september 2017 @ 23:54:45 #47
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173724009
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:49 schreef TripNRaVeR het volgende:

[..]

Nee de doodstraf hoeft voor mij geen minimum straf te zijn bij een moordzaak. Ik pleit enkel voor de optie tot het opleggen van de doodstraf. Je haalt nu de dwalingen eruit, maar als die pedo uit Amsterdam zodra die vrijkomt zich diezelfde dag urenlang aan jou dochter vergrijpt en 4 tot 6 jaar krijgt ben jij dan happy? Dan zou ik zeggen, geef hem maar de doodstraf want die pedofiel zal nooit z'n leven beteren.
Je bedoelt types als een Mikelsons? Met dwangverpleging kunnen dergelijke figuren in principe tot aan hun dood van de straat gehouden worden.
pi_173724016
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:52 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De doodstraf hoeft voor jou geen minimumstraf te zijn, maar is een uiterste dat kan worden opgelegd.
Denk je dan niet dat het aannemelijk is dat die straf zou worden opgelegd aan iemand die nu levenslang krijgt dan aan iemand die nu 4 tot 6 jaar krijgt?

Verder denk ik dat ik sowieso niet happy zou zijn als iemand zich aan mijn dochter vergrijpt, ook niet als ze de dader aan de hoogste boom ophangen en vervolgens in kleine stukjes snijden, daarmee wordt het misbruik immers niet ongedaan gemaakt.
Bovendien zie ik liever dat straffen worden uitgedeeld op basis van ratio dan op basis van emotie.
Met minimumstraf bedoel ik dat je voor moord niet perse de doodstraf hoeft te krijgen. Sorry verkeerd verwoord.

Nou ja goed ik respecteer jou mening, daar gaan we het dan gewoon niet over eens worden.
Zolang wij nog geen hoofddoeken dragen, onze vrouwen nog niet slaan en nog varkensvlees eten zullen er moslims zijn die zich hier nog niet helemaal thuis voelen.
pi_173724406
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 23:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bioloog Plasterk en Henk Kamp zijn wel de mooiste voorbeelden. Beiden hebben helemaal niks te maken gehad met de post waar ze nu op zitten voor 2012. En ik weet 100% zeker dat er betere kandidaten waren.
Ook mensen die op papier gekwalificeerd lijken kunnen problematisch zijn:


Goed eerlijk gezegd weet ik helemaal niet hoe goed of slecht hij was als minister, maar als dit mij moet vertegenwoordigen word ik gewoon een beetje droevig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173724673
Van zijn ministerschap kan ik mij ook weinig herinneren.
Maar op papier was hij inderdaad wel aardig gekwalificeerd voor zijn ministerschap (minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie)
https://www.parlement.com/id/vg9fgopqbis5/h_p_a_hilbrand_nawijn
- juridisch medewerker, hoofdafdeling staats- en strafrecht, ministerie van Justitie, van september 1973 tot september 1980
- hoofd afdeling asielzaken, directie Vreemdelingenzaken, ministerie van Justitie, van september 1980 tot 1988
- directeur Vreemdelingenzaken/hoofddirecteur, IND (Immigratie- en Naturalisatie Dienst), ministerie van Justitie, van 1988 tot 1996
- directeur bij KPMG Management Services te Hilversum, van 1996 tot 1998
- organisatieadviseur adviesbureau "Marezate" B.V., van 1997 tot 1998
- advocaat, advocatenkantoor "Hoens & Souren", van 1998 tot 1 januari 2002
- advocaat, advocatenkantoor "Nawijn" te Zoetermeer, van 1 januari 2002 tot 22 juli 2002
pi_173724763
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2017 23:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben je nu uit op een eerlijke discussie of steek je liever je kop in het zand om te kunnen blijven roepen dat Baudet de volgende Fortuyn wordt? Want laat eens zien welke media - buiten Joop - Baudet nu echt demoniseren?
Heeft niet zoveel nut gezien dat jij steeds met allerlei drogredenaties op de proppen blijft komen. Ik kan Volkskrant, NRC en Trouw artikelen tonen waar Baudet als een nazi en een fascist wordt geframed maar dat zal jij dan weer afdoen als 'kritiek', de mening van een enkele columnist of dat zulke berichtgeving geen dagelijks voorpagina nieuws zijn. Ik heb dus verder ook geen behoefte in een discussie over jouw definitie van demonisering. Feit is dat er een agressieve sfeer rondom Baudet's persoon is gecreëerd en daar zijn dat soort stigmatiserende artikelen de oorzaak van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2017 01:21:45 ]
pi_173724800
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 01:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Heeft niet zoveel nut gezien dat jij steeds met allerlei drogredenaties op de proppen blijft komen. Ik kan Volkskrant, NRC en Trouw artikelen tonen waar Baudet als een nazi en een fascist wordt geframed maar dat zal jij dan weer afdoen als 'kritiek', de mening van een enkele columnist of dat zulke berichtgeving geen dagelijks voorpagina nieuws zijn. Ik heb dus verder ook geen behoefte in een discussie over jouw definitie van demonisering. Feit is dat er een agressieve sfeer rondom Baudet's persoon is gecreëerd en daar zijn dat soort stigmatiserende artikelen de oorzaak van.
Kritisch zijn is dus uit den boze, want dan creeër je een agressieve sfeer. Gevaarlijke tendens, dit.
  dinsdag 12 september 2017 @ 02:16:47 #53
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173724933
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 september 2017 01:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kritisch zijn is dus uit den boze, want dan creeër je een agressieve sfeer. Gevaarlijke tendens, dit.
Het is geen ''kritiek'', het is complete onzin en regelrechte karaktermoord. Veeg die stront eens uit je ogen en wees eerlijk, als je ook maar een integer bot in je lichaam over hebt.

Ach wie hou ik voor de gek...
pi_173724954
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 02:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is geen ''kritiek'', het is complete onzin en regelrechte karaktermoord. Veeg die stront eens uit je ogen en wees eerlijk, als je ook maar een integer bot in je lichaam over hebt.
Op Joop na wordt er in geen enkele krant of medium consistent gal gespuwd over Baudet. Ja, er zijn wel eens wat columnisten die Baudet bekritiseren of op de hak nemen. Nou nou, dat dit kan in Nederland.

Hebben de special snowflakes nog niet voldoende safe space?
pi_173725538
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 00:30 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ook mensen die op papier gekwalificeerd lijken kunnen problematisch zijn:


Goed eerlijk gezegd weet ik helemaal niet hoe goed of slecht hij was als minister, maar als dit mij moet vertegenwoordigen word ik gewoon een beetje droevig.
Als minister kenmerkte hij zich vooral door zijn proefballonnetjes: het roeptoeteren van volkomen onrealistische (regelmatig zelfs strijdig met de grondwet) populistische voorstellen, waarna de rest van de ministerraad hem moest corrigeren.

Een andere hoogvlieger in dat kabinet was Herman Heinsbroek (eveneens LPF). Hij had zich bewezen in het zakenleven dus moest wel een goede minister van economische zaken zijn. Helaas deed hij als minister niet veel meer dan ruziën met zijn collega en partijgenoot Bomhoff.
Natuurlijk vormen deze voorbeelden geen bewijs dat het benoemen van niet-politici tot ministers op basis van hun expertise in een bepaald vakgebied een slechte zaak zou zijn. Zij ontkrachten echter wel de stelling die sommigen lijken te bezigen dat alles beter zou zijn dan het benoemen van partijleden zonder bijzondere affiniteit met het departement tot minister.
pi_173728213
Vinden jullie(dan bedoel ik voornamelijk zijn politieke tegenstanders hier) dat Baudet in de slachtofferrol duikt mbt de recente gebeurtenissen gericht aan hem persoonlijk ? Zo ja, waar zou dit uit blijken ? Vraag is naar aanleiding van statement van Anne Fleur Dekker bij nieuwsuur gisteren.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173728401
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:09 schreef Gohf046 het volgende:
Vinden jullie(dan bedoel ik voornamelijk zijn politieke tegenstanders hier) dat Baudet in de slachtofferrol duikt mbt de recente gebeurtenissen gericht aan hem persoonlijk ? Zo ja, waar zou dit uit blijken ? Vraag is naar aanleiding van statement van Anne Fleur Dekker bij nieuwsuur gisteren.
Ik heb nieuwsuur niet gezien en ik heb überhaupt niet veel van Baudet zelf gezien de afgelopen dagen, dus volgens mij is dat niet aan de orde.
Ik vind overigens wel dat een deel van zijn fanclub erg nadrukkelijk de slachtofferrol opzoekt.

Verder geldt voor Anne Fleur Dekker wat mij betreft hetzelfde als voor Thierry Baudet. Door de vorm waarin ze hun uitspraken gieten krijgen ze een podium, maar dat komt de inhoud ervan niet bepaald ten goede.
pi_173728638
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:09 schreef Gohf046 het volgende:
Vinden jullie(dan bedoel ik voornamelijk zijn politieke tegenstanders hier) dat Baudet in de slachtofferrol duikt mbt de recente gebeurtenissen gericht aan hem persoonlijk ? Zo ja, waar zou dit uit blijken ? Vraag is naar aanleiding van statement van Anne Fleur Dekker bij nieuwsuur gisteren.
Als vandalen aan je huis komen ben je wel enigzins slachtoffer ja. Maar verder miept hij er niet echt over dus ik vind het qua slachtofferrol behoorlijk meevallen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173728907
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 07:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als minister kenmerkte hij zich vooral door zijn proefballonnetjes: het roeptoeteren van volkomen onrealistische (regelmatig zelfs strijdig met de grondwet) populistische voorstellen, waarna de rest van de ministerraad hem moest corrigeren.

Een andere hoogvlieger in dat kabinet was Herman Heinsbroek (eveneens LPF). Hij had zich bewezen in het zakenleven dus moest wel een goede minister van economische zaken zijn. Helaas deed hij als minister niet veel meer dan ruziën met zijn collega en partijgenoot Bomhoff.
Natuurlijk vormen deze voorbeelden geen bewijs dat het benoemen van niet-politici tot ministers op basis van hun expertise in een bepaald vakgebied een slechte zaak zou zijn. Zij ontkrachten echter wel de stelling die sommigen lijken te bezigen dat alles beter zou zijn dan het benoemen van partijleden zonder bijzondere affiniteit met het departement tot minister.
Als ik die man zie moet ik altijd aan Peter Griffin denken, inclusief gedrag.
pi_173729202
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:09 schreef Gohf046 het volgende:
Vinden jullie(dan bedoel ik voornamelijk zijn politieke tegenstanders hier) dat Baudet in de slachtofferrol duikt mbt de recente gebeurtenissen gericht aan hem persoonlijk ? Zo ja, waar zou dit uit blijken ? Vraag is naar aanleiding van statement van Anne Fleur Dekker bij nieuwsuur gisteren.
Baudet zelf niet, die blijft er voor zover ik kan zien redelijk neutraal onder.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173730276
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:09 schreef Gohf046 het volgende:
Vinden jullie(dan bedoel ik voornamelijk zijn politieke tegenstanders hier) dat Baudet in de slachtofferrol duikt mbt de recente gebeurtenissen gericht aan hem persoonlijk ? Zo ja, waar zou dit uit blijken ? Vraag is naar aanleiding van statement van Anne Fleur Dekker bij nieuwsuur gisteren.
Niet gezien, maar heel hypocriet is dat mens dan wel, die zat toen ook bij Pauw te huilen dat ze ondergedoken zat terwijl ze notabene zelf mensen had bedreigd via Twitter,
Verder heb ik Baudet nergens in een slachtofferrol zien duiken.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 12 september 2017 @ 15:51:49 #63
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173732689
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 09:32 schreef Gohf046 het volgende:
Gister deze documentaire geleken. Erg veel respect voor hoe die man er mee om gaat. Het werkt nog ook :P

Ik heb hem ook even gekeken, wat een bijzondere man. _O_
Hij heeft wel echt ballen dat hij het doet, ook mooi om te zien dat hij er resultaten mee boekt.

Alleen ik begrijp die BLM gasten niet, ze lijken niet echt de boodschap te ondersteunen van MLK. Dat we samen moeten leven in gelijkwaardigheid, met respect voor elkaar etc. etc. Zij lijken, zoals dhr. Davis ook aangeeft, segregatie na te streven. Zij vinden blijkbaar dat er maar één groep verantwoordelijk is voor hun ellende, dat is hun blanke mede-Amerikaan. Ik vind het schokkend, was MLK er nog maar, die had ze waarschijnlijk op hun plek gezet. ;(
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_173733556
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:51 schreef SgtPorkbeans het volgende:


Alleen ik begrijp die BLM gasten niet, ze lijken niet echt de boodschap te ondersteunen van MLK. Dat we samen moeten leven in gelijkwaardigheid, met respect voor elkaar etc. etc. Zij lijken, zoals dhr. Davis ook aangeeft, segregatie na te streven. Zij vinden blijkbaar dat er maar één groep verantwoordelijk is voor hun ellende, dat is hun blanke mede-Amerikaan. Ik vind het schokkend, was MLK er nog maar, die had ze waarschijnlijk op hun plek gezet. ;(
MLK zou in deze tijd worden weggezet als een "uncle Tom" die graag de billen likt van de blanke man.
pi_173733573
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:51 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Alleen ik begrijp die BLM gasten niet, ze lijken niet echt de boodschap te ondersteunen van MLK. Dat we samen moeten leven in gelijkwaardigheid, met respect voor elkaar etc. etc.
Er zijn natuurlijk wel meer, en andere, zwarte activisten geweest buiten King, met andere visies. Net zoals je ook binnen BLM verschillende gedachten daarover hebt. Alle varianten zijn wel terug te vinden binnen BLM.

quote:
Zij lijken, zoals dhr. Davis ook aangeeft, segregatie na te streven. Zij vinden blijkbaar dat er maar één groep verantwoordelijk is voor hun ellende, dat is hun blanke mede-Amerikaan. Ik vind het schokkend, was MLK er nog maar, die had ze waarschijnlijk op hun plek gezet. ;(
Dat betwijfel ik, King was regelmatig best radicaal in zijn denkbeelden. Malcolm X was meer van het 'black nationalism' en seperatisme, maar ik denk dat King best veel van zijn visie terug zou kunnen vinden in BLM.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173733935
Volgens Malcolm X het probleem van de linkse liberalen in Amerika;

De democraten zijn de vossen, de conservatieven zijn de wolven. De wolven zullen moeilijker de kippen vangen omdat zij doorzichtig een gevaar zijn. De vos doet eerst alsof ie je vriend is. De witten die de negros helpen om vooruit te komen gebruiken de negro alleen voor de stemmen. Precies wat wij hier zien in Nederland.

Verder zegt ie ook nog dit op 2:17
De black community needs a hospital, because we do a lot of cutting and shooting amongst eachother though we profess to be non-violent and say otherwise.
Flinke kritiek naar de eigen zwarte gemeenschap toe :D


Wie was deze man.
pi_173733983
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:49 schreef Tamabralski het volgende:
Wie was deze man.
Jij weet oprecht niet wie Malcom X was?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173734231
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij weet oprecht niet wie Malcom X was?
Ja een uitgesproken zwarte intellectueel die voor gelijkwaardigheid tussen zwarten en blanken was. Zo wordt dat gebracht in schoolboeken binnen het Nederlands onderwijs. Er werd niet vermeld dat hij ook flinke kritiek had naar de eigen zwarte gemeenschap toe. En hoe.
pi_173734973
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:03 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ja een uitgesproken zwarte intellectueel die voor gelijkwaardigheid tussen zwarten en blanken was. Zo wordt dat gebracht in schoolboeken binnen het Nederlands onderwijs. Er werd niet vermeld dat hij ook flinke kritiek had naar de eigen zwarte gemeenschap toe. En hoe.
Lol.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173737657
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 07:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als minister kenmerkte hij zich vooral door zijn proefballonnetjes: het roeptoeteren van volkomen onrealistische (regelmatig zelfs strijdig met de grondwet) populistische voorstellen, waarna de rest van de ministerraad hem moest corrigeren.
Dat is wel zo ongeveer wat ik van hem verwachte maar ik had geen zin om het uit te zoeken.
Sowieso wordt jij er niet ook een beetje droevig van dat zo'n clown minister was in Nederland?

quote:
Een andere hoogvlieger in dat kabinet was Herman Heinsbroek (eveneens LPF). Hij had zich bewezen in het zakenleven dus moest wel een goede minister van economische zaken zijn. Helaas deed hij als minister niet veel meer dan ruziën met zijn collega en partijgenoot Bomhoff.
Ook dat verbaast me niets, het ministerie van economische zaken runnen is volgens mij totaal anders dan een bedrijf runnen.
quote:
Natuurlijk vormen deze voorbeelden geen bewijs dat het benoemen van niet-politici tot ministers op basis van hun expertise in een bepaald vakgebied een slechte zaak zou zijn. Zij ontkrachten echter wel de stelling die sommigen lijken te bezigen dat alles beter zou zijn dan het benoemen van partijleden zonder bijzondere affiniteit met het departement tot minister.
Dat is waar ik op doelde.
Politiek is niet hetzelfde als het bedrijfsleven, succes bij het een geeft geen enkele garantie op succes bij het ander.

(Los van dubieuze commissariaten na de politieke loopbaan, die krijgen ze vanwege politieke connecties.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173737813
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 09:32 schreef Gohf046 het volgende:
Gister deze documentaire geleken. Erg veel respect voor hoe die man er mee om gaat. Het werkt nog ook :P

Wow wat een held!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Misschien een Marokkaanse/Turkse Fokker die zich geroepen voelt?

[ Bericht 19% gewijzigd door Tanatos op 12-09-2017 20:01:48 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173738150
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:51 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik heb hem ook even gekeken, wat een bijzondere man. _O_
Hij heeft wel echt ballen dat hij het doet, ook mooi om te zien dat hij er resultaten mee boekt.

Alleen ik begrijp die BLM gasten niet, ze lijken niet echt de boodschap te ondersteunen van MLK. Dat we samen moeten leven in gelijkwaardigheid, met respect voor elkaar etc. etc. Zij lijken, zoals dhr. Davis ook aangeeft, segregatie na te streven. Zij vinden blijkbaar dat er maar één groep verantwoordelijk is voor hun ellende, dat is hun blanke mede-Amerikaan. Ik vind het schokkend, was MLK er nog maar, die had ze waarschijnlijk op hun plek gezet. ;(
Tijd voor een Mohammed Luther King.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173738462
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:47 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat is wel zo ongeveer wat ik van hem verwachte maar ik had geen zin om het uit te zoeken.
Sowieso wordt jij er niet ook een beetje droevig van dat zo'n clown minister was in Nederland?
Het had ook zijn voordelen dat de LPF zo veel mogelijk clowns had uitgezocht om hun kabinet en kamerfractie mee te vullen, daarmee waren ze ook net zo snel weer weg als dat ze gekomen waren.
pi_173738506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het had ook zijn voordelen dat de LPF zo veel mogelijk clowns had uitgezocht om hun kabinet en kamerfractie mee te vullen, daarmee waren ze ook net zo snel weer weg als dat ze gekomen waren.
Nou ik vind dat een zekere vliegtuigspotter nog voor jaren ellende heeft gezorgd.
(Met zijn Bernardje......)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 12 september 2017 @ 20:27:54 #75
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173738693
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Nou ik vind dat een zekere vliegtuigspotter nog voor jaren ellende heeft gezorgd.
(Met zijn Bernardje......)
Volgens mij heb ik zijn boek over de luchtmacht nog ergens rondslingeren.
pi_173739480
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:21 schreef Tanatos het volgende:
Nou ik vind dat een zekere vliegtuigspotter nog voor jaren ellende heeft gezorgd.
(Met zijn Bernardje......)
Over de JSF bedoel je ?
Die aanschaf kost geloof ik iets van ¤5 miljard, en daar wordt al 15 jaar over gebakkeleid in de politiek.
Als je ziet hoe er soms met het grootste gemak miljarden worden uitgegeven aan andere zaken, waar vaak amper ruchtbaarheid over is, dan is het wel een beetje absurd dat iedereen steeds over het JSF project valt.
pi_173739900
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Over de JSF bedoel je ?
Die aanschaf kost geloof ik iets van ¤5 miljard, en daar wordt al 15 jaar over gebakkeleid in de politiek.
Als je ziet hoe er soms met het grootste gemak miljarden worden uitgegeven aan andere zaken, waar vaak amper ruchtbaarheid over is, dan is het wel een beetje absurd dat iedereen steeds over het JSF project valt.
Persoonlijke afkeer van wapentuig speelt daar een rol in en daarnaast zijn er ook Europese opties volgens mij.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 september 2017 @ 23:30:15 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173744146
Zal uiteraard vierkant genegeerd worden door het partijkartel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173744301
Edit:
Eh.. ja dus :)

[ Bericht 34% gewijzigd door Tamabralski op 12-09-2017 23:52:29 ]
pi_173745171
Vond Hiddema eerst wel eens een prettige figuur om naar te luisteren. Zijn rare uitspraken over het bed delen met Marokkanen en dat je nooit de grenzen moet sluiten voor moslims en ook telkens het gebrek aan snel een punt kunnen maken beginnen me een beetje te irriteren.
  woensdag 13 september 2017 @ 05:00:15 #82
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173745201
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:15 schreef TripNRaVeR het volgende:

[..]

Maar die ministers staan wel gewoon op de kieslijst. Dus als ik PVV stem dan weet ik dat er een kans is dat Wilders minister wordt. Als ik CDA stem weet ik dat Buma misschien wel minister wordt. (oh god bewaar me) maar die mensen uit het bedrijfsleven dat weet helemaal niemand. Stel je stemt CDA en je krijgt Harry Mensch en Rick van den Boog. Lijkt me niet de bedoeling.

Ik ben overigens wel voor een ander systeem. Wat mij betreft schaffen we de monarchie af, krijgen we een gekozen president, en krijgen we een vergelijkbaar kiessysteem als in de VS. En liefst ook het strafrecht incl. jury.

Trouwens;
Hoe denkt FvD over flink zwaarder straffen? Monarchie? Doodstraf?
Gekozen president. Dan krijg je zon kansloze lintjesknipper zoals in duitsland die niemand kent. Nee, doe dan maar het koningshuis in ceremoniële rol.

En juryrechtspraak, lol. Zeker om de d66 rechters buitenspel te zetten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_173745304
Na 40 sec.
Ik zit toch steeds met de opmerking van Baudet over "ik wil dat Europa dominant blank blijft"
Wat betekent dat voor Yernaz Ramautarsing, Ebru Umar, Juliette Rot etc.
En al die Nederlanders met Indische wortels. Adoptiekinderen uit Azië en Zuid-Amerika. Dat zijn allemaal mensen die "niet blank" zijn.
Moeten die zich laten steriliseren?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173745314
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 05:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Na 40 sec.
Ik zit toch steeds met de opmerking van Baudet over "ik wil dat Europa dominant blank blijft"
Wat betekent dat voor Yernaz Ramautarsing, Ebru Umar, Juliette Rot etc.
En al die Nederlanders met Indische wortels. Adoptiekinderen uit Azië en Zuid-Amerika. Dat zijn allemaal mensen die "niet blank" zijn.
Moeten die zich laten steriliseren?
Hij vloog hier een beetje uit de bocht, maar het ging in de context om de tegenstelling van Afrika en Europa (Afrikaans versus blank) in het licht van cultuur.

Hoe je bij steriliseren komt is me een raadsel.
pi_173745422
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 05:55 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Hij vloog hier een beetje uit de bocht, maar het ging in de context om de tegenstelling van Afrika en Europa (Afrikaans versus blank) in het licht van cultuur.

Hoe je bij steriliseren komt is me een raadsel.
Hoezo "vloog uit de bocht". Hij had het over "blank", en dat is een ras. Dat heeft niks met Westerse of Afrikaanse cultuur te maken. Thierry wil blanke dominantie houden. Dat houdt in dat niet-blanke Nederlanders niet de meerderheid mogen vormen in NL of Europa. Dus zou je kunnen pleiten voor sterilisatie van niet-blanken. Thierry had het niet over "Westers" of Europees, maar blank. Dus het ging hem om het ras.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173745523
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 05:55 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Hij vloog hier een beetje uit de bocht, maar het ging in de context om de tegenstelling van Afrika en Europa (Afrikaans versus blank) in het licht van cultuur.

Hoe je bij steriliseren komt is me een raadsel.
Je moet wat om de omvorming en homeopathische verdunning tegen te gaan.
  woensdag 13 september 2017 @ 08:11:33 #87
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173745721
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 07:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoezo "vloog uit de bocht". Hij had het over "blank", en dat is een ras. Dat heeft niks met Westerse of Afrikaanse cultuur te maken. Thierry wil blanke dominantie houden. Dat houdt in dat niet-blanke Nederlanders niet de meerderheid mogen vormen in NL of Europa. Dus zou je kunnen pleiten voor sterilisatie van niet-blanken. Thierry had het niet over "Westers" of Europees, maar blank. Dus het ging hem om het ras.
Thierry Baudet deed deze bewuste uitspraak in een debat over immigratie.
Jij verzint hierbij een nieuwe toevoeging; sterilisatie.
Wat is volgens jou de relatie tussen immigratie en sterilisatie? En waarom precies suggereer jij dat een bepaald standpunt over immigratie synoniem staat aan jouw gedachte-experiment betreffende sterilisatie?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173745738
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:11 schreef dellipder het volgende:

[..]

Thierry Baudet deed deze bewuste uitspraak in een debat over immigratie.
Jij verzint hierbij een nieuwe toevoeging; sterilisatie.
Wat is volgens jou de relatie tussen immigratie en sterilisatie? En waarom precies suggereer jij dat een bepaald standpunt over immigratie synoniem staat aan jouw gedachte-experiment betreffende sterilisatie?
Met immigratie gaat die omvolking lang niet lukken. Dat moet via de baarmoeder gaan.
pi_173745749
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:11 schreef dellipder het volgende:

[..]

Thierry Baudet deed deze bewuste uitspraak in een debat over immigratie.
Jij verzint hierbij een nieuwe toevoeging; sterilisatie.
Wat is volgens jou de relatie tussen immigratie en sterilisatie? En waarom precies suggereer jij dat een bepaald standpunt over immigratie synoniem staat over jouw gedachte-experiment betreffende sterilisatie?
Als het je echt te doen is om Europa dominant blank te houden volstaat het stoppen van immigratie niet. Waarom noemt hij het woord "blank"? Moeten we er zelf bijdenken dat het om "Westerse waarden" gaat omdat het debat over immigratie ging?
Ik vind het gevaarlijk om er van uit te gaan dat Thierry geen racist is die het op niet-blanken heeft gemunt. Veel Duitsers hebben vóór 1933 ook gedacht dat Hitler alleen de communistische Joden bedoelde met zijn anti-semitisme. De "Nürnberger Rassengesetze" kwamen pas in 1935.
Velen zullen gedacht hebben: Hè, hij bedoelt het dus tóch serieus.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173747830
Griekenland

Griekenland heeft weer eens op de valreep respijt gekregen en een faillissement deze zomer is afgewend. Zijn schuldeisers zien nog steeds af van een definitieve schuldsanering waarbij een deel als oninbaar wordt afgeschreven. Zij hebben Griekenland gedwongen tot een ongebruikelijk overschot op de begroting exclusief rentebetalingen van maar liefst 3,9% BBP vorig jaar. Met de economie blijft het kwakkelen en de sociale onrust neemt toe. Het vuilnis in Athene wordt niet opgehaald en dat midden in het toeristenseizoen. De laatste tien jaar is de Griekse economie met een kwart gekrompen, dus inmiddels ook wel aan vakantie toe, ben je geneigd te denken. In augustus loopt het derde reddingsprogramma voor Griekenland af. Zonder extra steun of schuldsanering dreigt de noodzaak tot een vierde reddingsprogramma. Dat zou het slechtst denkbare scenario zijn.


Ik vraag me serieus af hoelang ze dit nog denken vol te houden ? Alsof je iemand keer op keer een creditcard leent om zijn hypotheek af te betalen en ondertussen mag het Griekse volk bloeden als voorbeeld voor de rest van de EU. Dit moet toch ooit ergens een keer ophouden ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173747856
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:50 schreef Gohf046 het volgende:

Ik vraag me serieus af hoelang ze dit nog denken vol te houden ? Alsof je iemand keer op keer een creditcard leent om zijn hypotheek af te betalen en ondertussen mag het Griekse volk bloeden als voorbeeld voor de rest van de EU. Dit moet toch ooit ergens een keer ophouden ?
Zodra banken al hun schuldpapier kwijt zijn en dat risico hebben overgedragen aan overheden, denk ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173748121
De Franse en Duitse banken hebben hun geld al veilig gesteld na het 1e ondersteuningspakket.

Daarom is er ook niet echt interesse in een daadwerkelijke oplossing maar blijft men liever op de huidige destructieve weg doorgaan. Insiders geven "pff the record aan dat het programma van de trojka niet werkt maar dat stoppen geen optie is.

Ben momenteel bezig met "adults in the room" en verval echt van de ene verbazing in de andere. Dit is zo scheef en krom. Ik raad dit boek echt aan voor iedereen die een kijkje achter de schermen wilt nemen mbt de Griekse crisis en hoe dat alles tot stand is gekomen. Echt te bizar voor woorden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173748738
Ik zal hieronder een klein voorbeeld geven :

The loans for the second bailout had been delayed by the twin Greek elections and would not start arriving before the autumn. Unfortunately, Athens was meant to send just under 3.5 billion to the ECB, one of its many unpayable debt repayments on 20 August. How could that happen given that the coffers were empty?

When the troika has a will it discovers a way. Here is the wizardry they used to conjure up the necessary illusion, narrated in slow motion so that the reader can fully appreciate the magic.

- The ECB granted Greece's bankrupt banks the right to issue new IOUs with a face value of 5.2 billion - worthless pieces of paper, given that the banks coffers were empty.

- As no sane person would pay money to buy these IOUs, the bankers took them to the finance minister, Stournaras, who stamped on them the bankrupt state's copper-bottomed guarantee - in reality a useless gesture since no bankrupt entity(the state) can meaningfully guarantee the IOUs of another bankrupt entity(the banks)

- The bankers then took their worthless IOUs to the Central Bank of Greece, which is of course a branch of the ECB, posting them as a collateral for new loans.

- The Eurogroup gave the green light to the ECB to allow its Greek branch to accept these IOU's as collateral and, in Exchange, give the banks real cash equivalent to 70 per cent of the IOUs face value(a little more than 3.5 billion).

- Meanwhile, the ECB and the Eurogroup gave Stournaras's finance ministry the green light to issue new Treasury bills with a face value of 3.5 billion - IOUs issued by the state, which of course no investor would touch in their right mind given the emptiness of the state's own coffers.

- The bankers then spent the 3.5 billion they had received from the Central Bank of Greece - in fact from the ECB itself - when they pawned their own worthless IOUs in order to buy the state's worthless IOUs.

- Lastly, the Greek government took this 3.5 billion and used it to pay off... the ECB!

Such ingenuity propels Art and Conn's logic to stunning new heights. It eclipses many of the shenanigans that made Wall Street bankers the object of worldwide opprobrium.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173748989
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 05:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Na 40 sec.
Ik zit toch steeds met de opmerking van Baudet over "ik wil dat Europa dominant blank blijft"
Wat betekent dat voor Yernaz Ramautarsing, Ebru Umar, Juliette Rot etc.
En al die Nederlanders met Indische wortels. Adoptiekinderen uit Azië en Zuid-Amerika. Dat zijn allemaal mensen die "niet blank" zijn.
Moeten die zich laten steriliseren?
Hij zei "dominant blank" oftewel een blanke meerderheid, niet 100% blank of volledig blank, dus waarom je sterilisatie erbij haalt is mij een raadsel.

Maar goed, nog steeds niet echt een frisse uitspraak van Thierry omdat ras niet uit zou moeten maken mijn inziens. Dat in de praktijk Nederland op cultureel vlak op de korte termijn alleen overwegend westers zal blijven als het blanke ras hier in de meerderheid blijft is een ander verhaal. Ik kan niet in Thierry's hoofd kijken om ze zien of hij dat bedoelde.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173749840
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 07:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoezo "vloog uit de bocht". Hij had het over "blank", en dat is een ras. Dat heeft niks met Westerse of Afrikaanse cultuur te maken. Thierry wil blanke dominantie houden. Dat houdt in dat niet-blanke Nederlanders niet de meerderheid mogen vormen in NL of Europa.
Maar goed, laten we het eens omdraaien, jij vindt het blijkbaar dus wel een goed idee dat half Afrika naar Nederland komt en dat Nederland afglijdt naar het nivo van een Afrikaans land met alle problemen van dien ?
quote:
Dus zou je kunnen pleiten voor sterilisatie van niet-blanken.
:( 8)7 Echt, waarom verzin je die flauwekul ?
Waarom is het nu nodig om telkens dat soort godwins erin te gooien ?
Kun je anders geen argumenten vinden ?
pi_173749903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 05:55 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Hij vloog hier een beetje uit de bocht
Welnee, dat is gewoon zijn opvatting hieromtrent. Als je één keer een ongelukkige uitspraak doet in deze context, vooruit. Maak je er twee, vervelend, maar kan gebeuren. Bij Baudet is het echter een regelmatig terugkerend iets.
pi_173750308
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:49 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Maar goed, laten we het eens omdraaien, jij vindt het blijkbaar dus wel een goed idee dat half Afrika naar Nederland komt en dat Nederland afglijdt naar het nivo van een Afrikaans land met alle problemen van dien ?

[..]

:( 8)7 Echt, waarom verzin je die flauwekul ?
Waarom is het nu nodig om telkens dat soort godwins erin te gooien ?
Kun je anders geen argumenten vinden ?
Ik pleit er ook niet voor om Afrika hier naar toe te halen. Maar nogmaals: Hij had het over blank. Dat heeft niks met immigratie te maken. Afrika is immers ook gedeeltelijk blank. Sterker nog: Alles wat in Afrika Afrikaans heet is blank. Afrikaander Weerstands Beweging. Het Afrikaans als taal. En de Afrikaners zijn blanken.
Nogmaals: hij had het over "blank" niet over "autochtoon" of "westers" "seculier, verlicht", maar "blank". En dus is het een racistische term. Die Godwin heeft hij daarmee zelf over zich uitgeroepen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173750514
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Nogmaals: hij had het over "blank" niet over "autochtoon" of "westers" "seculier, verlicht", maar "blank". En dus is het een racistische term.
Waarom doe je toch zo krampachtig over het woord blank en noem je dat gelijk een "racistische term" ? 8)7

Heb je een schuldgevoel omdat je zelf blank bent of waar is dat op gebaseerd ?
quote:
Die Godwin heeft hij daarmee zelf over zich uitgeroepen.
Nee, jij hebt de godwin afgeroepen omdat je over sterilisatie begint, en een post later weer over de jodenvervolging.
Wat is daar niet godwin aan ?
pi_173750531
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom doe je toch zo krampachtig over het woord blank en noem je dat gelijk een "racistische term" ? 8)7

Heb je een schuldgevoel omdat je zelf blank bent of waar is dat op gebaseerd ?

[..]

Nee, jij hebt de godwin afgeroepen omdat je over sterilisatie begint, en een post later weer over de jodenvervolging.
Wat is daar niet godwin aan ?
Er bestaat niet zoiets als een blanke cultuur. Blank is gewoon een huidskleur/ras. Pleiten voor blanke dominantie is dus racisme. Dat kun je niet wegnuanceren. En bij puur racisme is een link met nazi's geen Godwin meer.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173750543
De enige die denkt dat Baudet pleit voor blanke dominantie dat ben jij :{w

[ Bericht 43% gewijzigd door bluemoon23 op 13-09-2017 13:30:37 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')