abonnement Unibet Coolblue
pi_173720378
Eventjes een topic voor iemand anders die niet op fok is.

Mijn kennis vloog 3 weken geleden met Finnair van Helsinki terug naar Brussel. Eenmaal aangekomen bleek haar baggage er niet meer te zijn. Blijkbaar staakte de beggageafhandelaar (Swissport).
We zijn alweer 3 weken verder en de baggage is er nog steeds niet. Iemand anders die tegelijk meevloog (en ook zonder baggage aankwam) kreeg haar baggage 2 weken geleden al.

Wat zijn de rechten van mijn kennis? Bij wie moet ze zijn (Finnair, Swissport, iemand anders). Ik weet trouwens niet of ze een reisverzekering heeft.

Ik hoop dat ze recht zou moeten hebben op een schadevergoeding gezien ze al 3 weken zonder haar spullen moet en ik denk dat ze bij Finnair moet zijn gezien zij een overeenkomst heeft met hen en niet met Swissport.

P.S. Er zat niets bijzonders in, maar 3 weken zonder je spullen is erg karig.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_173720608
Ze moet idd bij Finnair zijn; daarmee heeft ze een overeenkomst.
Verder: https://www.consuwijzer.n(...)ijt-wat-moet-ik-doen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173720635
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:09 schreef miro86 het volgende:
Eventjes een topic voor iemand anders die niet op fok is.

Mijn kennis vloog 3 weken geleden met Finnair van Helsinki terug naar Brussel. Eenmaal aangekomen bleek haar baggage er niet meer te zijn. Blijkbaar staakte de beggageafhandelaar (Swissport).
We zijn alweer 3 weken verder en de baggage is er nog steeds niet. Iemand anders die tegelijk meevloog (en ook zonder baggage aankwam) kreeg haar baggage 2 weken geleden al.

Wat zijn de rechten van mijn kennis? Bij wie moet ze zijn (Finnair, Swissport, iemand anders). Ik weet trouwens niet of ze een reisverzekering heeft.

Ik hoop dat ze recht zou moeten hebben op een schadevergoeding gezien ze al 3 weken zonder haar spullen moet en ik denk dat ze bij Finnair moet zijn gezien zij een overeenkomst heeft met hen en niet met Swissport.

P.S. Er zat niets bijzonders in, maar 3 weken zonder je spullen is erg karig.
https://www.consuwijzer.n(...)ijt-wat-moet-ik-doen

Is uw bagage beschadigd of vertraagd? En wilt u de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk stellen? Dan moet u dit binnen een bepaalde tijd doen. Doet u dit niet binnen deze tijd? Dan hoeft de luchtvaartmaatschappij uw schade niet meer te vergoeden.

Is uw bagage beschadigd of vertraagd? Dan gelden de volgende termijnen:

* Bij beschadigde bagage moet u binnen zeven dagen nadat u uw bagage hebt ontvangen de luchtvaartmaatschappij schriftelijk (dus per brief) aansprakelijk hebben gesteld. Let op: dit moet nadat u het PIR-formulier hebt ingevuld.
* Bij vertraagde bagage moet u binnen 21 dagen nadat u uw bagage hebt ontvangen bij de luchtvaartmaatschappij schriftelijk (dus per brief) aansprakelijk hebben gesteld. Let op: dit moet nadat u het PIR-formulier hebt ingevuld.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2017 21:19:10 ]
pi_173721260
Ja, mooi die linkjes, die hebben het over 21 dagen en 7 dagen nadat je je baggage hebt ontvangen. In dit geval is de baggage er nog steeds niet.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_173722224
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:35 schreef miro86 het volgende:
Ja, mooi die linkjes, die hebben het over 21 dagen en 7 dagen nadat je je baggage hebt ontvangen. In dit geval is de baggage er nog steeds niet.
Ja, wat wil je van ons dan? Dat we onderbroeken en tandenborstels gaan opsturen?
Je vroeg naar de rechten: die staan uitgelegd in die link.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173724165
Je recht op vergoeding als je bagage eenmaal terecht is ja.
Er staat niets over een geval waar je bagage (nog steeds) kwijt is. Wat jullie hebben gepost dekt dit geval dus niet.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_173724308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 00:08 schreef miro86 het volgende:
Je recht op vergoeding als je bagage eenmaal terecht is ja.
Er staat niets over een geval waar je bagage (nog steeds) kwijt is. Wat jullie hebben gepost dekt dit geval dus niet.
Want het is niet mogelijk om de maatschappij aansprakelijk te stellen zonder dat de bagage gevonden is?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  One tough cookie dinsdag 12 september 2017 @ 00:41:29 #8
169210 liesje1979
pi_173724514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 00:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Want het is niet mogelijk om de maatschappij aansprakelijk te stellen zonder dat de bagage gevonden is?
Ja dat is dus zijn vraag lijkt me. Hoe dat in zijn werk gaat.
pi_173724536
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 september 2017 00:41 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja dat is dus zijn vraag lijkt me. Hoe dat in zijn werk gaat.
quote:
Wat kan ik doen als ik de luchtvaartmaatschappij of reisorganisator aansprakelijk wil stellen?
Neem contact op met de ondernemer

U kunt bellen met de klantenservice, een e-mail sturen of het contactformulier invullen op de website. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen:
Vraag om rechtsbijstand, of schrijf zelf een brief

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering en vraag of die u kan helpen met een brief of verdere stappen.

Hebt u geen rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u voor hulp ook naar het Juridisch Loket.

Naar de website van het Juridisch Loket

Kiest u ervoor om het zelf te doen? Schrijf de ondernemer dan een brief met daarin uw klacht. En vraag een oplossing voor een bepaalde datum.

Let op: de tijd die u de ondernemer daarvoor geeft moet wel redelijk zijn. Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt de ondernemer geen goede oplossing biedt. Wilt u bewijs van verzending? Dan kunt u uw brief aangetekend versturen.
Zelfde link.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173724851
Mooie zinnetjes, spijkerbroek. Staat op ongeveer elke pagina van de Consumentenbond over hoe je iemand aansprakelijk stelt.

Mijn eigen gegoogle leidt vrij snel tot de Conventie van Montreal waar iig wat rechten worden benoemd. Er is dus een onkostenvergoeding van max 1131 SDR (valuta van de VN). Het is dus geen schadevergoeding: Je moet blijkbaar al je gemaakte kosten declareren in de zin van "ik had m'n nagelschaartje in m'n koffer, ik moest een nieuwe hebben, kostte 3 euro" etc. Bovendien staat er dat na 21 dagen een stuk baggage als kwijt wordt beschouwd (ook al wordt het later nog terug gevonden)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_173724875
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 01:36 schreef miro86 het volgende:
Mooie zinnetjes, spijkerbroek. Staat op ongeveer elke pagina van de Consumentenbond over hoe je iemand aansprakelijk stelt.

Mijn eigen gegoogle leidt vrij snel tot de Conventie van Montreal waar iig wat rechten worden benoemd. Er is dus een onkostenvergoeding van max 1131 SDR (valuta van de VN). Het is dus geen schadevergoeding: Je moet blijkbaar al je gemaakte kosten declareren in de zin van "ik had m'n nagelschaartje in m'n koffer, ik moest een nieuwe hebben, kostte 3 euro" etc. Bovendien staat er dat na 21 dagen een stuk baggage als kwijt wordt beschouwd (ook al wordt het later nog terug gevonden)
Ja, uiteraard moet dat. Hoe moet de maatschappij anders weten hoeveel ze moeten uitkeren?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173724996
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 01:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, uiteraard moet dat. Hoe moet de maatschappij anders weten hoeveel ze moeten uitkeren?
Op basis van de huidige waarde van je baggage misschien? Of door middel van een vaste schadevergoeding formule (bijvoorbeeld 100 euro voor 1 dag, 20 euro voor elk bijkomend dag)? Een voorbeeld hoe het kan dmv een schadevergoeding ipv een onkostenvergoeding zijn de regels voor vertraagde vluchten - in dat geval een vaste formule op basis van vertraging en afstand.

Een onkostenvergoeding zoals hierboven leidt tot verschillende vergoedingen bij dezelfde situatie. Iemand wiens tas kwijt is bij terugkomst krijgt minder dan iemand wiens tas vermist wordt op de heenweg. Je maakt immers minder kosten bij terugkomst omdat je thuis voldoende alternatieven hebt. Je maakt namelijk geen kosten voor die 5 shirts die kwijt zijn omdat je 20 andere thuis hebt hangen, ( in theorie, in dat geval krijg je niets ook al vinden ze die 5 shirts nooit meer terug).

De onkosten regeling hierboven is ook volledig ongeschikt voor een situatie waar de baggage helemaal kwijt is, omdat je oud vervangt met nieuw (omdat je 5 shirts nodig had, heb je 5 nieuwe shirts gekocht ter vervanging van je 5 oude shirts). Een eerlijkere vergoeding zou kunnen zijn iets op basis van de huidige waarde van je baggage (een T-shirt van 50 euro gekocht 5 jaar terug is nu maar iets van 5 euro waard bijvoorbeeld). Maar dat is niet wat er in de Conventie staat.

Genoeg voorbeelden over hoe het anders kan?
(Persoonlijk had ik een soort van een vaste formule verwacht bij vertraagde baggage plus de huidige waarde van je baggage als ze het helemaal kwijt zijn.)

-edit-

[ Bericht 1% gewijzigd door Fogel op 12-09-2017 08:26:16 ]
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 08:25:01 #13
45833 crew  Fogel
pi_173725968
Op verzoek van TS TRV-->WGR.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_173726371
Ik had het laatst met vueling, vluchten geannulleerd en ruim 12 uur zitten wachten in barcelona, uiteindelijk een hotel geboekt. Volgende dag doorgevlogen en op de plaats van bestemming aangekomen. Uiteindelijk na 4 dagen mijn koffers gehad en ben nu bezig mijn aangeschafte kleding te declareren bij vueling dmv een claim.
  dinsdag 12 september 2017 @ 09:16:29 #15
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173726575
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 03:05 schreef miro86 het volgende:

[..]

Op basis van de huidige waarde van je baggage misschien? Of door middel van een vaste schadevergoeding formule (bijvoorbeeld 100 euro voor 1 dag, 20 euro voor elk bijkomend dag)? Een voorbeeld hoe het kan dmv een schadevergoeding ipv een onkostenvergoeding zijn de regels voor vertraagde vluchten - in dat geval een vaste formule op basis van vertraging en afstand.

Een onkostenvergoeding zoals hierboven leidt tot verschillende vergoedingen bij dezelfde situatie. Iemand wiens tas kwijt is bij terugkomst krijgt minder dan iemand wiens tas vermist wordt op de heenweg. Je maakt immers minder kosten bij terugkomst omdat je thuis voldoende alternatieven hebt. Je maakt namelijk geen kosten voor die 5 shirts die kwijt zijn omdat je 20 andere thuis hebt hangen, ( in theorie, in dat geval krijg je niets ook al vinden ze die 5 shirts nooit meer terug).

De onkosten regeling hierboven is ook volledig ongeschikt voor een situatie waar de baggage helemaal kwijt is, omdat je oud vervangt met nieuw (omdat je 5 shirts nodig had, heb je 5 nieuwe shirts gekocht ter vervanging van je 5 oude shirts). Een eerlijkere vergoeding zou kunnen zijn iets op basis van de huidige waarde van je baggage (een T-shirt van 50 euro gekocht 5 jaar terug is nu maar iets van 5 euro waard bijvoorbeeld). Maar dat is niet wat er in de Conventie staat.

Genoeg voorbeelden over hoe het anders kan?
(Persoonlijk had ik een soort van een vaste formule verwacht bij vertraagde baggage plus de huidige waarde van je baggage als ze het helemaal kwijt zijn.)

-edit-
Vertraging is ook makkelijker in een standaardformule te vangen dan kwijtgeraakte bagage. Wat daar in zit kan namelijk nogal fors uiteenlopen. Het maakt qua kosten nogal wat uit of er een koffer van de hema vol met ondergoed kwijtraakt, of een eckte louis vuiton met een laptop, camera, 14 kilo coke en een zak bloeddiamanten.

Nevermind. Helemaal over je edit heen gelezen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_173816378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:04 schreef cunial het volgende:
Ik had het laatst met vueling, vluchten geannulleerd en ruim 12 uur zitten wachten in barcelona, uiteindelijk een hotel geboekt. Volgende dag doorgevlogen en op de plaats van bestemming aangekomen. Uiteindelijk na 4 dagen mijn koffers gehad en ben nu bezig mijn aangeschafte kleding te declareren bij vueling dmv een claim.
puur uit nieuwsgierigheid, geven ze je dan een limiet als in, een t-shirt mag 20 euro kosten?

Anders kun je daar flink misbruik van maken natuurlijk :+
pi_173817089
In het verleden ook iets soortgelijks gehad. Kreeg $20 per kilo terug van de luchtvaartmaatschappij, meer niet. Vervolgens van mijn eigen reisverzekering nog het eea vergoed gekregen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_173821413
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:57 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

[..]

puur uit nieuwsgierigheid, geven ze je dan een limiet als in, een t-shirt mag 20 euro kosten?

Anders kun je daar flink misbruik van maken natuurlijk :+
Geen idee eerlijk gezegd, ben nu nog steeds bezig met hun om geld te ontvangen. Ik had in ieder geval de eerste de beste winkelcentrum gezocht en voor 170¤ kleding gekocht.
pi_173822966
Ik heb het dus op de heenweg aan de hand gehad en dan geldt een daglimiet (in mijn geval dan) van 50 euro, met een max van 150 euro voor de hele periode dat je je koffer niet hebt.

Ik had daar dus weinig aan; ik had 15 dagen vakantie en mijn koffer arriveerde op dag 12. Ik moest ter plekke dus alles kopen (kleding, badkleding, toiletspullen) en dan hadden we het nog niet over noodzakelijke medicatie in mijn koffer. Die 150 euro dekte de lading echt niet.

Tip voor TS: heeft de betreffende reiziger een reisverzekering? Dan uitbesteden aan hen. Zij vergoeden dan de verloren bagage (minus je eigen risico, dat wel) en gaan achter de claim bij de
Luchtvaartmaatschappij aan.
  zondag 17 september 2017 @ 09:54:45 #20
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173823460
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 09:17 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb het dus op de heenweg aan de hand gehad en dan geldt een daglimiet (in mijn geval dan) van 50 euro, met een max van 150 euro voor de hele periode dat je je koffer niet hebt.

Ik had daar dus weinig aan; ik had 15 dagen vakantie en mijn koffer arriveerde op dag 12. Ik moest ter plekke dus alles kopen (kleding, badkleding, toiletspullen) en dan hadden we het nog niet over noodzakelijke medicatie in mijn koffer. Die 150 euro dekte de lading echt niet.

Tip voor TS: heeft de betreffende reiziger een reisverzekering? Dan uitbesteden aan hen. Zij vergoeden dan de verloren bagage (minus je eigen risico, dat wel) en gaan achter de claim bij de
Luchtvaartmaatschappij aan.
Waarom stop jij medicatie in het ruim? Ik hou alle papieren en medicatie altijd in handbagage.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_173824987
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 09:17 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb het dus op de heenweg aan de hand gehad en dan geldt een daglimiet (in mijn geval dan) van 50 euro, met een max van 150 euro voor de hele periode dat je je koffer niet hebt.

Ik had daar dus weinig aan; ik had 15 dagen vakantie en mijn koffer arriveerde op dag 12. Ik moest ter plekke dus alles kopen (kleding, badkleding, toiletspullen) en dan hadden we het nog niet over noodzakelijke medicatie in mijn koffer. Die 150 euro dekte de lading echt niet.

Tip voor TS: heeft de betreffende reiziger een reisverzekering? Dan uitbesteden aan hen. Zij vergoeden dan de verloren bagage (minus je eigen risico, dat wel) en gaan achter de claim bij de
Luchtvaartmaatschappij aan.
Nope. Geen reisverzekering. Het is eigenlijk erger dan oorspronkelijk gedacht - Swissport beweert (tegen Finnair) dat zij het al hebben geleverd. Om het nog beter te maken zijn ze volledig onbereikbaar (emails onbeantwoord, telefoon is een bandje dat ze staken, wat al een tijdje niet meer het geval is).

Maar waarom stop jij noodzakelijke medicatie in het ruim?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_173830799
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 11:23 schreef miro86 het volgende:

[..]

Nope. Geen reisverzekering. Het is eigenlijk erger dan oorspronkelijk gedacht - Swissport beweert (tegen Finnair) dat zij het al hebben geleverd. Om het nog beter te maken zijn ze volledig onbereikbaar (emails onbeantwoord, telefoon is een bandje dat ze staken, wat al een tijdje niet meer het geval is).

Maar waarom stop jij noodzakelijke medicatie in het ruim?
Maar waarom sluit zij geen reisverzekering af?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173831067
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 11:23 schreef miro86 het volgende:

[..]

Nope. Geen reisverzekering. Het is eigenlijk erger dan oorspronkelijk gedacht - Swissport beweert (tegen Finnair) dat zij het al hebben geleverd. Om het nog beter te maken zijn ze volledig onbereikbaar (emails onbeantwoord, telefoon is een bandje dat ze staken, wat al een tijdje niet meer het geval is).

Maar waarom stop jij noodzakelijke medicatie in het ruim?
Vanwege de hoeveelheid medicatie die mee ging. Ik heb voor een chronische ziekte 3 verschillende soorten medicatie. Van elk zat er 1 in mijn handtas. In mijn koffer zat van elk type een reserve voor als er 1 leeg (niet handig zichtbaar, merk je pas als het niet meer werkt) of defect (gebeurt regelmatig) zou raken. Bij aankomst ging er na 2 dagen inderdaad 1 van de 3 stuk dus Tsja.
pi_173831079
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 09:54 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Waarom stop jij medicatie in het ruim? Ik hou alle papieren en medicatie altijd in handbagage.
Zie mijn reactie hierboven.
  zondag 17 september 2017 @ 15:17:27 #25
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173831121
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 15:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zie mijn reactie hierboven.
Je kan vaak toestemming krijgen bij luchtvaartmaatschappijen voor extra handbagage bij medische goederen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 17 september 2017 @ 15:18:28 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173831148
Twee jaar geleden was Norwegian Air Shuttle mijn tentstokken + trekkingpoles (die ik expres apart had ingecheckt) kwijtgeraakt - Godzijdank op de terugweg!

Dat was ook een heel gedoe met onbereikbare klantenservice etc. Toen het er na 3 weken niet was kon ik schadevergoeding claimen. Formulieren opsturen naar Noorwegen waar je vervolgens niets meer van hoort, etc. Ik heb toen direct vervangende spullen gekocht (want die had ik nodig). Na 4 weken wordt de vermissing als definitief beschouwd en op de avond van de laatste dag kwamen de spullen alsnog.

Gelukkig heb ik de nieuw gekochte spullen toen nog kunnen terugsturen (geld terug). Pas ca 4 maanden na de vermissing kreeg ik uiteindelijk een schadevergoeding, overigens meer dan ik had geclaimd! Op dat moment was dat dus pure winst geworden omdat mijn spullen na 4 weken toch boven water waren gekomen. Ik beschouw het als een vergoeding voor al het gedoe en frustratie en verspilde tijd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 17 september 2017 @ 15:19:29 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173831171
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar waarom sluit zij geen reisverzekering af?
Waarom boeit dat? De vliegmaatschappij is aansprakelijk. Ik heb zelf ook nooit een reisverzekering.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173831199
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar waarom sluit zij geen reisverzekering af?
Geen idee waarom zij dat niet had. Zij moet het dus nu zelf oplossen met Finnair en Swissport.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_173836394
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waarom boeit dat? De vliegmaatschappij is aansprakelijk. Ik heb zelf ook nooit een reisverzekering.
Serieus niet?
Dat is voor mij de meest zinnige die ik heb. Zeker voor die 5 euro per maand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173866004
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:57 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

[..]

puur uit nieuwsgierigheid, geven ze je dan een limiet als in, een t-shirt mag 20 euro kosten?

Anders kun je daar flink misbruik van maken natuurlijk :+
Vandaag ¤400 mogen ontvangen.
pi_173866202
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:57 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

[..]

puur uit nieuwsgierigheid, geven ze je dan een limiet als in, een t-shirt mag 20 euro kosten?

Anders kun je daar flink misbruik van maken natuurlijk :+
Nee, ook al zal je het wel lastig krijgen waarschijnlijk als je gelijk voor twee of drie weken spullen koopt terwijl je bagage binnen 2 dagen wordt afgeleverd.

Zelf paar maanden terug meegemaakt. Vermiste koffers en vervangende spullen moeten kopen. Wel gelijk ingekocht voor minimaal 3-4 dagen maar dan zit je per persoon toch al snel aan ¤ 150-200 omdat je toch wel minimaal 2 sets kleding nodig hebt en verzorgingsspullen.

Transavia deed dan ook totaal niet moeilijk over de gemaakte kosten van ¤ 500, ook al moet je wel overal bonnetjes van kunnen overleggen. Maar ze gaan dus niet kijken of je een broek van ¤ 30 koopt of 1 van ¤ 80. Aan de telefoon gaven ze zelf ook aan, koop gewoon wat je nodig hebt en zolang je onder die maximale vergoeding blijft is er niks aan de hand.
pi_173870292
Dit valt gewoon onder de reisverzekering van je kennis die geen Fok-account wil of kon aanmaken
pi_173871260
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 13:38 schreef paardendokter het volgende:
Dit valt gewoon onder de reisverzekering van je kennis die geen Fok-account wil of kon aanmaken
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 11:23 schreef miro86 het volgende:

[..]

Nope. Geen reisverzekering. ...

2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')