Opties voor de komende meerdaagse fietsritten (start- en eindpunt kan ik natuurlijk omkeren):
1. Vennbahn (Heerlen - Aken - Monschau - Sankt Vith - Troisvierges - Gouvy) van ongeveer 150 km.Klein probleem hier is dat ik online bij de Belgische spoorwegen geen treinkaartje Troisvierges - Maastricht voor mijn fiets kan regelen. Wel van Maastricht tot Gouvy (grens België & Luxemburg), of van Troisvierges (Lux) tot de Nederlandse grens, maar nergens voor het hele stuk. Op de fiets naar Gouvy van Troisvierges is niet echt een probleem, want maar 11 km. Van Maastricht naar Amsterdam kan ik gewoon uit de automaat een fietskaartje trekken.
Richting is voornamelijk noord - zuid of vice versa.
2. Langs de noordelijke loop van de Eems (Hengelo - Salzbergen - Weener - Groningen) van ongeveer 265 km.Richting is voornamelijk noord - zuid, delen Weener - Groningen en Hengelo - Salzbergen zijn oost - west of vice versa.
3. Naar de bron van de Eems (Hengelo - Salzbergen - Hövelhof) van ongeveer 243 km.Eventueel te verlengen met 30 km naar Bielefeld voor betere treinverbinding.
Richting is west - oost.
4. Vechtdalroute (Zwolle - Darfeld) van ongeveer 225 km.Eventueel te verlengen met 40 km naar Enschede voor directe treinverbinding. Nabij Darfeld is wel een station met verbinding naar Enschede (Rosendahl-Holtwick op 11km)
Richting is 50% west - oost en 50% noord - zuid of vice versa.
5. Naar de bron van de Maas door de Franse Ardennen (Dinant - Charleville-Mézières - Sedan - bron van de Maas - Langres) van ongeveer 470 km.Dan fiets ik wel weer langs een deel (zo'n 110 km) van de Maas dat ik al gereden heb, maar het is mooi daar. En geen idee hoe ik vanuit Langres terugkeer.
6. Langs de Maas en de Marne (Dinant - Charleville-Mézières - Châlons-en-Champagne - Langres) van ongeveer 485 km.Wederom geen idee hoe ik vanuit Langres terugkeer.
De laatste twee routes zijn wel wat te lang waarschijnlijk, dus daar zoek ik nog alternatieven voor.
.