abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 september 2017 @ 15:01:47 #201
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_173752249
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Als ik de staatsloterij win, ben ik weg uit Nederland trouwens.
Dan komt er een huisje in (waarschijnlijk) Spanje, wegens het weer, en eentje in Ierland, wegens Ierland O+
En dan lekker pendelen tussen Nederland, Ierland en Spanje.
In Spanje heb je nu veel leegstand...
pi_173752253
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:56 schreef ToT het volgende:
Ikzelf weet het nog niet. Met mijn meissie naar haar land van herkomst lijkt me ook erg mooi, maar het is daar wel continu raak met typhoons enzo! :)
Ja, dat lijkt me ook niet echt wenselijk.
En ik las gisteren dat de mensenrechtencommissie daar een bezuiniging tegemoet gaat. Van (omgerekend) 12 miljoen euro naar 16 euro. Nee, niet 16 miljoen euro. 16. Eén zes.
Die dictator daar vond dat criminelen geen rechten meer hebben ofzo. Dat hij daarbij ook mensen die als crimineel worden bestempeld maar het eigenlijk niet zijn in een hoekje drukt, schijnt meneer niet te deren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173752264
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]

In Spanje heb je nu veel leegstand...
[ afbeelding ]
Logisch ook wel. Er is geen ladder waarmee je erin kunt komen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 15:03:07 #204
74056 crew  ToT
pi_173752273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me ook niet echt wenselijk.
En ik las gisteren dat de mensenrechtencommissie daar een bezuiniging tegemoet gaat. Van (omgerekend) 12 miljoen euro naar 16 euro. Nee, niet 16 miljoen euro. 16. Eén zes.
Die dictator daar vond dat criminelen geen rechten meer hebben ofzo. Dat hij daarbij ook mensen die als crimineel worden bestempeld maar het eigenlijk niet zijn in een hoekje drukt, schijnt meneer niet te deren.
Klopt, als mijn vriendin terug komt van d'r werk, wil ik haar dat laten zien: NWS / Jaarbudget Filipijnse mensenrechtencommissie vastgesteld: 16 euro
Echt fokking bizar gewoon! :o
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 15:03:34 #205
74056 crew  ToT
pi_173752279
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Logisch ook wel. Er is geen ladder waarmee je erin kunt komen.
Leegstand op een leeg strand. :P
pi_173752291
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:03 schreef ToT het volgende:
Klopt, als mijn vriendin terug komt van d'r werk, wil ik haar dat laten zien: NWS / Jaarbudget Filipijnse mensenrechtencommissie vastgesteld: 16 euro
Echt fokking bizar gewoon! :o
Ja, dat.
Idd bizar. Ik vind het prima om criminelen aan te pakken, maar de methodes die hij gebruikt, zijn toch wel extreem, hoor.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173752330
Ieps! Ik zie net op FB dat mijn volle neef kaartjes heeft voor Kensington.
Hij is ineens een achterachterneef geworden }:|
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2017 @ 15:09:13 #208
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_173752378
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]

In Spanje heb je nu veel leegstand...
[ afbeelding ]
Je moet het dan wel hoog in je bol hebben :+
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 15:09:42 #209
74056 crew  ToT
pi_173752384
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, dat.
Idd bizar. Ik vind het prima om criminelen aan te pakken, maar de methodes die hij gebruikt, zijn toch wel extreem, hoor.
Ik heb er een paar docu's over gezien en heb veel van mijn vriendin gehoord; een groot deel van de bevolking is als drugscrimineel bestempeld en om te voorkomen dat ze doodgeschoten worden, moeten ze zich een paar keer per dag telefonisch bij de politie melden, of een paar keer per week naar het bureau toe. (1 van beiden, ben ff kwijt wat.) Dit moeten ze doen nadat ze schriftelijk erkend hebben een drugscrimineel zijn. Ondertekenen ze dat formulier niet, dan worden ze vanaf dat moment zeer sterk in de gaten gehouden en bij de eerste de beste drugs-gerelateerde overtreding worden ze neergeknald.
Echter worden op deze manier ook heel veel mensen afgeperst; ze moeten geld aan de politie geven, anders WORDEN ze betrapt met drugs, of ze die nou echt op zak hebben of niet.
Verder zitten er drugsproducenten en -handelaars onder de politie. Als iemand hen ontdekt wordt diegene afgeknald en ZELF als drugsdealer afgeschilderd, en krijgt de politie weer een bonus voor het afschieten van een drugscrimineel.
Sowieso worden er meerdere onschuldige mensen afgeknald om die bonus maar op te strijken.
Zelfs buitenlandse zakenlieden zijn niet veilig voor de politie; een tijd geleden is een koreaanse handelaar in een streng bewaakt district gedood en beroofd door de politie.
pi_173752404
Corruptie, wat een verrassing.. :{
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 15:18:08 #211
74056 crew  ToT
pi_173752508
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Corruptie, wat een verrassing.. :{
Corruptie is daar een vereiste als je überhaupt een kans wil maken.
Als je aan een politie-opleiding begint wordt je gevraagd waarom je die opleiding wil volgen.
Zeg je dat je de criminaliteit wil aanpakken, word je zo de opleiding uit geschopt; je moet zeggen dat je het om het geld doet.
Mijn vriendin heeft een opleiding afgerond als docente, maar de eerste jaren moet je vrijwillig werken zonder loon (en je moet alle lesmaterialen zelf betalen, en schriften enzo kopen voor leerlingen die te arm zijn dat zelf te betalen), TENZIJ je een deal sluit met een schooldirecteur en hem het eerste half jaar jouw volledige loon afstaat, TENZIJ je friends in high places hebt.
Oh en die typhoon van een paar jaar geleden? De regering heeft een zak geld die kant op gestuurd en de gouverneur heeft dat allemaal aan zijn eigen vrouw gegeven!
Toen de verkiezingen voor de deur stonden, heeft hij een deel van dat geld terug genomen en heeft dat onder de mensen verdeeld: "Stem op mij! Hier heb je gratis geld, maar wel op mij stemmen he!"
En het is ook heel normaal dat alle scholen de dag voor de verkiezingen gesloten zijn op bevel van de gouverneur, zodat de dankbare kindjes bij papa en mama kunnen drammen van: "Wel op die meneer stemmen he, dan hebben we de volgende keer weer een dag vrij!"
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2017 @ 15:54:33 #212
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_173753164
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Corruptie is daar een vereiste als je überhaupt een kans wil maken.
Als je aan een politie-opleiding begint wordt je gevraagd waarom je die opleiding wil volgen.
Zeg je dat je de criminaliteit wil aanpakken, word je zo de opleiding uit geschopt; je moet zeggen dat je het om het geld doet.
Mijn vriendin heeft een opleiding afgerond als docente, maar de eerste jaren moet je vrijwillig werken zonder loon (en je moet alle lesmaterialen zelf betalen, en schriften enzo kopen voor leerlingen die te arm zijn dat zelf te betalen), TENZIJ je een deal sluit met een schooldirecteur en hem het eerste half jaar jouw volledige loon afstaat, TENZIJ je friends in high places hebt.
Oh en die typhoon van een paar jaar geleden? De regering heeft een zak geld die kant op gestuurd en de gouverneur heeft dat allemaal aan zijn eigen vrouw gegeven!
Toen de verkiezingen voor de deur stonden, heeft hij een deel van dat geld terug genomen en heeft dat onder de mensen verdeeld: "Stem op mij! Hier heb je gratis geld, maar wel op mij stemmen he!"
En het is ook heel normaal dat alle scholen de dag voor de verkiezingen gesloten zijn op bevel van de gouverneur, zodat de dankbare kindjes bij papa en mama kunnen drammen van: "Wel op die meneer stemmen he, dan hebben we de volgende keer weer een dag vrij!"
te zot voor woorden
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_173753318
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me ook niet echt wenselijk.
En ik las gisteren dat de mensenrechtencommissie daar een bezuiniging tegemoet gaat. Van (omgerekend) 12 miljoen euro naar 16 euro. Nee, niet 16 miljoen euro. 16. Eén zes.
Die dictator daar vond dat criminelen geen rechten meer hebben ofzo. Dat hij daarbij ook mensen die als crimineel worden bestempeld maar het eigenlijk niet zijn in een hoekje drukt, schijnt meneer niet te deren.
Het deert ons ook niet. Wij werken vrolijk met zulke landen samen; we drijven er handel mee, we doen er mee aan sportwedstrijden, we gaan erheen op vakantie.

Kijk onder meer naar Rusland (Olympische Spelen) of Turkije (weer volop toerisme vanuit Nederland) of schurkenstaten als Saoedi-Arabië, die we als onze "bondgenoot" beschouwen.

We zijn geen haar beter dan de landen die we zo graag door het slijk halen, want door ons handelen houden we ernstige mensenrechtenschendingen in stand.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 16:18:49 #214
74056 crew  ToT
pi_173753555
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:54 schreef just me het volgende:

[..]

te zot voor woorden
Echt ja.

En die inzameling voor die typhoon?
Al het geld is naar lokale mensen gegaan om daar materialen te kopen en mankrachten in te huren (om de economie daar een boost te geven). De ingehuurde bedrijfjes en medewerkers kregen precies te zien van welke materialen en op welke manieren de huizen gebouwd moesten worden om ze typhoon-proof te maken.

De huizen zijn wel gebouwd, maar echt zwaar ondermaats broddelwerk. De winst die behaald is met goedkope materialen en simpele bouwtechnieken zijn door de aannemers enzo in eigen zak gestoken.
pi_173753657
als de gewone man 'te weinig' geld verdient, is deze toch sws gevoeliger voor omkoping?

ik bedoel, als ik allesbij elkaar moet achrapen om mn familie levend te houden en jij me even 3 maandlonen aanbied om even de andere kant op te kijken, waarom zou zou ik dat dan moralistisch wegwuiven?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 16:33:27 #216
74056 crew  ToT
pi_173753823
quote:
11s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
als de gewone man 'te weinig' geld verdient, is deze toch sws gevoeliger voor omkoping?

ik bedoel, als ik allesbij elkaar moet achrapen om mn familie levend te houden en jij me even 3 maandlonen aanbied om even de andere kant op te kijken, waarom zou zou ik dat dan moralistisch wegwuiven?
Natuurlijk is het begrijpelijk, maar gedoneerd geld verdwijnt zoals gewoonlijk weer bij corrupte mensen.
pi_173753920
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Natuurlijk is het begrijpelijk, maar gedoneerd geld verdwijnt zoals gewoonlijk weer bij corrupte mensen.
De genen die het geld 'verspillen' zijn in de regel natuurlijk net zo corrupt als de genen die het geld ' in de zak steken'.

Maar in de zelfde regel is die halve euro die via je hele euro in een ramp gebied terecht komt natuurlijk meer dan op je kont blijven zitten en gaan zeiken over corruptie en niks doneren.
pi_173753930
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:33 schreef ToT het volgende:
Natuurlijk is het begrijpelijk, maar gedoneerd geld verdwijnt zoals gewoonlijk weer bij corrupte mensen.
Daarom doneer ik ook geen geld aan dit soort acties. Als er 5% bij de échte slachtoffers terecht komt, is het veel. Daar doe ik niet aan mee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 17:39:00 #219
74056 crew  ToT
pi_173755191
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daarom doneer ik ook geen geld aan dit soort acties. Als er 5% bij de échte slachtoffers terecht komt, is het veel. Daar doe ik niet aan mee.
In dit geval kwam er wel meer bij de mensen terecht (behalve wat het land zelf ter beschikking stelde; 100% van wat naar oost-Samar ging, ging naar die gouverneur en z'n vrouw toe).
Mijn vriendin heeft wel gezien dat die hizen werden gebouwd en ook kleine betonnen gebouwen waarvan ze nooit wist wat ze waren; ze waren te klein om in te wonen.
Een tijd geleden hebben we een docu gekeken over wat er allemaal met het geld gebeurd is, en nu blijkt dat dat wc's zijn die tevens als schuilplaats kunnen dienen voor typhoons; klein, maar stevig.
pi_173756336
Ik ben meer voorstander van microkredieten/-leningen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173756730
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben meer voorstander van microkredieten/-leningen.
Met een microkrediet kun je niet veel als driekwart van je eiland in puin ligt.

Laatstaan dat je eerst een megakrediet moet uitgeven om ambtenaren te betalen om er voor te zorgen dat de microkredieten op de juitse plaats terecht komen.
pi_173756836
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Met een microkrediet kun je niet veel als driekwart van je eiland in puin ligt.
Klopt, daar is noodhulp, die de regering geeft, prima voor.
quote:
Laatstaan dat je eerst een megakrediet moet uitgeven om ambtenaren te betalen om er voor te zorgen dat de microkredieten op de juitse plaats terecht komen.
Je hoeft geen ambtenaren om te kopen. Websites als kiva.org doen dat ook niet. Die kredieten gaan via betrouwbare tussenpersonen ter plaatse. Met zo'n krediet help je een lokale ondernemer en ze betalen het terug zodra ze het kunnen.
Is in mijn opinie een betere manier van helpen dan blind een zak geld geven aan een ambtenaar daar en dan maar hopen dat er iets nuttigs mee gedaan wordt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173756893
Even terug ontopic (qua muziek):

quote:
Rob Stenders keert vanaf januari weer terug op NPO Radio 2 met zijn Platenbonanza. Dat is tenminste het voornemen van de NPO, zeggen ingewijden tegen deze krant. Dat betekent dat deejay Annemieke Schollaardt haar dagelijkse programma op de zender tussen 14.00 en 16.00 uur al na vier maanden weer moet inleveren.

Het verdwijnen van Rob Stenders, begin deze maand, leidde tot veel kritiek. Platenbonanza was immers het best beluisterde programma op Radio 2. De NPO, die gaat over de toewijzing van zendtijd, lijkt zich die kritiek aan te trekken. Voor 1 oktober moet de beslissing worden genomen en moeten de handtekeningen op papier staan.

Stenders’ verwachte terugkeer zou een uitermate pijnlijke beslissing zijn voor Annemieke Schollaardt, die pas drie weken bezig is op het tijdslot 14.00-16.00 uur en werd weggekaapt bij 3FM. De NPO houdt het nu bij een korte reactie: ‘Wij zetten nu de laatste punten op de i. Daarbij kijken we goed naar wat onze luisteraars willen.’ Met dat laatste lijkt de keus voor Stenders te worden bevestigd.

Minachting
De omroeppolitieke kwestie begon met de keuze van Stenders voor een transfer van AVROTROS naar zijn 'oude vertrouwde nest' BNNVARA. Hij had erop gerekend dat hij Platenbonanza kon blijven maken. Maar de NPO besliste anders: het tijdslot bleef toch bij AVROTROS, dat koos voor Schollaardt.}

Onlangs bemoeide ook radio-icoon Lex Harding zich met de zaak. ,,Rob kreeg bij de transfer zo goed als de toezegging van de NPO dat hij het programma mocht houden. Nu is het de nek omgedraaid, omdat ze er een vrouw wilden hebben’’, aldus Harding in een brief aan de top van de publieke omroep. Hij noemt het schrappen van Platenbonanza een ‘minachting voor de luisteraar’.

BNNVARA, Stenders’ nieuwe baas, schaart zich achter de brief van Harding. ,,Een oproep die aansluit bij de inzet waarmee BNNVARA poogt Rob terug te krijgen op primetime op Radio 2’’, riep omroepdirecteur Gerard Timmer eerder in deze krant.

De NPO trekt zich de kritiek aan, menen ingewijden. Er zou nu naarstig naar een nieuwe plek voor Schollaardt worden gezocht op Radio 2. Er vinden gesprekken plaats met KRO-NCRV, de omroep van deejay’s Stefan Stasse, Ruud de Wild en Wouter van der Goes. Mogelijk is een van hen straks de klos.
https://www.ad.nl/show/ro(...)-oude-plek~a34b07f2/

*O*
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173757102
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Even terug ontopic (qua muziek):

[..]

https://www.ad.nl/show/ro(...)-oude-plek~a34b07f2/

*O*
Jammer van het tijdstip, ik ben dan meestal aan het werk :+ sneu voor Annemieke ook.
I reject reality and substitute my own
pi_173757256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Even terug ontopic (qua muziek):

[..]

https://www.ad.nl/show/ro(...)-oude-plek~a34b07f2/

*O*
*O* weer fijne radio als ik in de auto zit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')