abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173790047
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:26 schreef Spice het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk bijna nooit over een baby in dit topic, hoewel het daar eigenlijk wel om gaat (ik heb het alleen over de voor- en nadelen van besnijden wat eigenlijk neerkomt op 'maakt eigenlijk helemaal niets uit').
Ouders nemen aan de lopende band (stomme) beslissingen voor hun kinderen en daar ga ik me niet mee bemoeien.
Welke beslissing in dit geval ook genomen zal worden, de voor- en nadelen heb ik opgenoemd en dat is dan ook mijn enige bemoeienis.
Zoals iemand anders al schrijft vergeet je wat nadelen.

En als een volwassen iemand een stuk van zijn penis af wilt snijden, be my guest; dit bij een baby doen is gewoon bizar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173790115
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zoals iemand anders al schrijft vergeet je wat nadelen.

En als een volwassen iemand een stuk van zijn penis af wilt snijden, be my guest; dit bij een baby doen is gewoon bizar.
Misschien kijk ik er met wat meer kleur tegenaan omdat mijn broertjes ook zijn besneden toen ze 8 dagen oud waren. Ik weet niet of het medisch was of niet, nooit mijn vader gevraagd. Ik merk niet aan ze dat ze moeite hebben met dat ze geen voorhuid hebben.
pi_173790124
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:26 schreef Spice het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk bijna nooit over een baby in dit topic, hoewel het daar eigenlijk wel om gaat (ik heb het alleen over de voor- en nadelen van besnijden wat eigenlijk neerkomt op 'maakt eigenlijk helemaal niets uit').
Ouders nemen aan de lopende band (stomme) beslissingen voor hun kinderen en daar ga ik me niet mee bemoeien.
Welke beslissing in dit geval ook genomen zal worden, de voor- en nadelen heb ik opgenoemd en dat is dan ook mijn enige bemoeienis.
En dat is hele grote onzin die bestreden moet worden. Er zijn vele vele studies en artikelen van deskundigen beschikbaar die het tegendeel beweren.

Leuk artikel over de negatieve gevolgen van mannenbesnijdenis voor vrouwen:
http://www.circumcision.org/harmswomen.htm
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173790135
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:32 schreef Spice het volgende:

[..]

Misschien kijk ik er met wat meer kleur tegenaan omdat mijn broertjes ook zijn besneden toen ze 8 dagen oud waren. Ik weet niet of het medisch was of niet, nooit mijn vader gevraagd. Ik merk niet aan ze dat ze moeite hebben met dat ze geen voorhuid hebben.
Omdat ze niet beter weten. Dat snap je toch wel?
En bespreken jouw broertjes hun seksuele struggles met jou?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173790163
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat ze niet beter weten. Dat snap je toch wel?
En bespreken jouw broertjes hun seksuele struggles met jou?
Ik heb een man gehad die was besneden. Geen klacht over zijn lippen daaromtrent.
Zouden alle moslim mannen nu (seksuele) problemen hebben?
pi_173790249
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:35 schreef Spice het volgende:

[..]

Ik heb een man gehad die was besneden. Geen klacht over zijn lippen daaromtrent.
Zouden alle moslim mannen nu (seksuele) problemen hebben?
Tja, jouw man is ook besneden toen hij 8 dagen was. Hij weet dus ook niet hoe het is om een voorhuid te hebben. Ik zeg ook niet dat iedereen die besneden is seksuele problemen heeft.

Verder is de penis een nogal gevoelig onderwerp voor veel mannen. Erkennen dat je penis niet naar behoren functioneert is nogal een grote stap voor velen.

Waar het mij om gaat is dat er vele nadelen kleven aan besnijden, waar uiteraard niet iedereen last van krijgt maar een aantal mannen wel, en dat jij daar uit onwetendheid wel erg makkelijk overheen stapt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173790303
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:04 schreef Spice het volgende:
Argumenten als 'ouders hebben geen recht om beslissingen te nemen voor een baby' zijn inhoudloos.
Onomkeerbare beslissingen over zaken die estetisch of hygiënisch zijn. Je vergeet een stukje in je onnozelheid.

Je laat je hier wel uit over allerlei zaken waar je geen verstand van hebt. Je noemt een voorhuid onnodig en zegt dat er geen verschil is tussen een niet en wel besneden penis. Ruk je eigen teennagels eruit of snij lekker je lippen een stukje bij, als je zo graag in het rond wilt snijden..

Je gaat je kind toch ook niet tatoeëren omdat je het mooi vindt, dat is dan ineens wel etisch onverantwoord.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:32 schreef Spice het volgende:

Misschien kijk ik er met wat meer kleur tegenaan omdat mijn broertjes ook zijn besneden toen ze 8 dagen oud waren. Ik weet niet of het medisch was of niet, nooit mijn vader gevraagd. Ik merk niet aan ze dat ze moeite hebben met dat ze geen voorhuid hebben.
Met 8 dagen is het geen medisch probleem, zeker niet als het bij al je broertjes voorkomt. Maar dat had je zelf ook kunnen bedenken als je even uit je indoctrinatiegedachtegang was gestapt en je gewoon ingelezen had op degelijke sites.
pi_173790341
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:35 schreef Spice het volgende:

[..]

Ik heb een man gehad die was besneden. Geen klacht over zijn lippen daaromtrent.
Zouden alle moslim mannen nu (seksuele) problemen hebben?
Heb jij weleens seks met een onbesneden man gehad?

quote:
Women who have only had sex with circumcised men may not know what they are missing. According to surveys in the medical literature, women reported that they were significantly more likely to have vaginal dryness during intercourse with circumcised men than genitally intact men. A medical journal survey of women who had comparative sexual experience included 138 responses. Other things being equal, on a scale of ten, they rated genitally intact men 8.03 and circumcised men 1.81. With circumcised partners, women were less likely to have one or multiple vaginal orgasms, and their circumcised partners were more likely to have a premature ejaculation. Circumcision was also connected with vaginal discomfort. Women were less likely to "really get into it" and more likely to "want to get it over with" if their partner was circumcised.
The results can be explained. The foreskin, as previously mentioned, is a movable, double-layered sleeve. During intercourse, it glides up and down the penile shaft, reducing friction and retaining vaginal secretions. Without the foreskin, the skin on the penile shaft rubs against the vaginal wall, resulting in friction and increasing the need for artificial lubrication. The circumcised man has less sensitivity and requires deeper and harder thrusting to try to compensate, further increasing the friction.
Nou, dat zijn toch behoorlijk nadelige effecten voor de vrouw, kun je nagaan wat het met mannen doet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173790372
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:35 schreef Spice het volgende:

Ik heb een man gehad die was besneden. Geen klacht over zijn lippen daaromtrent.
Zouden alle moslim mannen nu (seksuele) problemen hebben?
Zou wel een hoop verklaren.

Edit: En nee, dat bedoel ik niet discriminerend, maar eerder vanwege het gebrek aan discussie over dit onderwerp in de islamitische wereld. Het douchen met je kleren aan in groepen, angst voor homoseksuelen, de rol van de vrouw in de relatie of het stukje wat Maghrebijnse aan het vertellen is.
pi_173790415
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:32 schreef Spice het volgende:

[..]

Misschien kijk ik er met wat meer kleur tegenaan omdat mijn broertjes ook zijn besneden toen ze 8 dagen oud waren. Ik weet niet of het medisch was of niet, nooit mijn vader gevraagd. Ik merk niet aan ze dat ze moeite hebben met dat ze geen voorhuid hebben.
Ik denk en hoop dat mijn zus ook weinig van mijn penis weet. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173790448
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:51 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Zou wel een hoop verklaren.

Edit: En nee, dat bedoel ik niet discriminerend, maar eerder vanwege het gebrek aan discussie over dit onderwerp in de islamitische wereld. Het douchen met je kleren aan in groepen, angst voor homoseksuelen, de rol van de vrouw in de relatie of het stukje wat Maghrebijnse aan het vertellen is.
Nou, dat zou zeker een hoop verklaren:

quote:
In a medical journal survey of 546 self-selected men between the ages of 20 and 60 who reported circumcision harm, the following effects and feelings were noted.
anger, rage, sense of loss, shame, sense of having been victimized and mutilated
low self-esteem, fear, distrust, and grief
relationship difficulties, sexual anxieties, and depression
reduced emotional expression, avoidance of intimacy
Statements about circumcision from dissatisfied men include the following:

"I have felt a deep rage for a long time about this."

"Circumcision has given my life a much diminished and shameful flavor."

"I feel violated and abused."
Some of these circumcised men wish they had been given a choice at a later time rather than having it forced on them when they were too young to resist. Six medical societies in Australia and New Zealand and the British Medical Association recognize the long-term psychological risks of circumcision.
This survey does not suggest that all circumcised males have such feelings or how common the feelings are, only that they persist in some circumcised males, and more research is needed. There are various possible reasons why we don't hear more from circumcised men about how they truly feel.
lack of awareness and understanding that circumcision could be associated with their symptoms
emotional repression to defend against uncomfortable feelings
fear of disclosure because they may be dismissed or ridiculed
en

quote:
It is possible to compare circumcision rates by country to prevalence of male abuses toward women that include violence, repression, isolation, murder, rape, and forced marriage. The ten worst countries for women are Afghanistan, Democratic Republic of Congo, Iraq, Nepal, Sudan, Guatemala, Mali, Pakistan, Saudi Arabia and Somalia. Eight of these countries have a male circumcision rate that exceeds 80%. Two other countries have a rate between 20% and 80%.
In the United States, domestic violence is the single greatest cause of injury to women. Every fifteen seconds a man beats a women. Low self-esteem can contribute to this behavior. Men low in self-esteem are more prone to jealously in their relationships. Jealously is a precipitating factor in violence toward women. Predictably, low male self-esteem, a possible effect of circumcision, correlates with a high risk of domestic violence. It has also been documented that exposure to violence in childhood is linked to later spousal abuse. The child experiences circumcision as violent. Those who have been violated generally have a problem with anger and may direct it at others.
The association between circumcision rates and abuses toward women could be related to the long-term psychological effects of circumcision on men which, in addition to low self-esteem and anger, include disruption in the mother-male child relationship, post-traumatic stress disorder, weakened relationships with women, and low empathy. More research is needed.
http://www.circumcision.org/harmswomen.htm
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173790508
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Nou, dat zou zeker een hoop verklaren:

en

http://www.circumcision.org/harmswomen.htm
Heb je deze al gezien?

Sinds ik dit gezien heb, zal ik iedereen die ook maar het idee heeft om met zijn fikken aan kleine jongetjes wil zitten voor hygiene, zijn voortanden eruit slaan. Kan wel kotsen van dit soort mensen.. Het heeft geen functie... WTF

Edit: Word overigens nog misselijker van vrouwenbesnijdenissen, maar dat doen we hier gelukkig niet (legaal).

[ Bericht 3% gewijzigd door _I op 15-09-2017 13:19:02 ]
pi_173790671
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Heb jij weleens seks met een onbesneden man gehad?
Mijn partner is onbesneden.
pi_173790714
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:11 schreef Spice het volgende:

[..]

Mijn partner is onbesneden.
en merk je verschil?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173790738
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

en merk je verschil?
Alleen dat hij een voorhuid heeft en die andere niet, maar dan ook alleen wanneer hij slap is. :P
pi_173794889
Tjonge, wat een onzinnige vergelijkingen in dit topic. Een besnijdenis wordt vergeleken met met wegsnijden van een oorlel of pink. Of met het verwijderen van een teennagel of borsten :')
Zoals vaak in dit soort topics schreeuwen de onbesneden mannen het hardst dat ze tegen zijn, terwijl ze er helemaal geen ervaring mee hebben.

Het is een kutsituatie, TS. Logisch dat je je kind niet zonder reden wil laten besnijden, maar als je vriendin dat wel wil, dan moet je nog oppassen dat ze je zoon niet eigenhandig laat besnijden. In de antiliaanse cultuur is besnijdenis normaal en zijn dus veel mannen besneden. Dat haar familie dit ook voor jouw zoontje wil, is dan ook niet heel raar, voor hun is dit een standaard operatie.
Ik hoop voor je dat je je vrouw kan overtuigen, maar gebruik dan wel betere argumenten dan die onzin van Jopie en Kapitein_Scheurbuik. Sites over besnijdenissen hebben vaak een extreme mening. Of ze zijn extreem positief, of extreem negatief, een echte middenweg vind je er niet snel in. Een besnijdenis zorgt ervoor dat het allemaal iets minder gevoelig is (dat is wat anders dan dat het ongevoelig is), maar kan ook een positieve invloed hebben op het seksleven. Zonder voorhuid in de weg kan ik meer genieten :P
In dit subforum was er deze week een soortgelijk topic goepend en daar zie je geen enkele klacht van besneden mannen.

Als je vriendin voet bij stuk houdt en je er echt niet omheen kan, kijk dan in ieder geval naar een goede dokter of kliniek. Als ze dit door wil zetten, wordt het heel moeilijk om tegen te houden, vrees ik.
pi_173794963
Een idee voor jou, TS, op basis van die vreemde post hierboven. Verminking is verminking, punt. Maakt niet uit hoeveel "cultuur" en/of "religie" er bij komt kijken, het blijft verminking.

Een idee voor je:

- zoek een dokter (jij zelf) met wie je dit probleem bespreekt
- zorg dat hij tegen deze verminking van je zoontje is natuurlijk
- vraag hem uitgebreid de tijd te nemen en betaal hem (extra) voor dat consult
- zeg tegen je vriendin dat het goed is, en bezoek samen die dokter
- laat hem in zijn uitgebreide, op medische kennis (en jouw bezwaren natuurlijk) gebaseerde visie jouw vriendin overtuigen. Jou lukt het niet, wellicht hij wel.

Zoniet, mocht dit allemaal niet lukken, zou ik deze "relatie" be-eindigen, hoe moeilijk ook voor jou als jonge vader. Dit wordt een lijdensweg voor iedereen in de toekomst anders...
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173795042
Maar ik wil niet van haar af, maar ik wil ook niet dat de kleine besneden wordt.
Verder heb ik ook geen probleem met haar maar dit staat gewoon een beetje tussen ons in.
Ik begrijp wel dat het kennelijk bij haar cultuur hoort maar we zijn hier niet op Aruba.
pi_173795079
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:25 schreef BillDauterive het volgende:
Tjonge, wat een onzinnige vergelijkingen in dit topic. Een besnijdenis wordt vergeleken met met wegsnijden van een oorlel of pink. Of met het verwijderen van een teennagel of borsten :')
Zoals vaak in dit soort topics schreeuwen de onbesneden mannen het hardst dat ze tegen zijn, terwijl ze er helemaal geen ervaring mee hebben.

Het is een kutsituatie, TS. Logisch dat je je kind niet zonder reden wil laten besnijden, maar als je vriendin dat wel wil, dan moet je nog oppassen dat ze je zoon niet eigenhandig laat besnijden. In de antiliaanse cultuur is besnijdenis normaal en zijn dus veel mannen besneden. Dat haar familie dit ook voor jouw zoontje wil, is dan ook niet heel raar, voor hun is dit een standaard operatie.
Ik hoop voor je dat je je vrouw kan overtuigen, maar gebruik dan wel betere argumenten dan die onzin van Jopie en Kapitein_Scheurbuik. Sites over besnijdenissen hebben vaak een extreme mening. Of ze zijn extreem positief, of extreem negatief, een echte middenweg vind je er niet snel in. Een besnijdenis zorgt ervoor dat het allemaal iets minder gevoelig is (dat is wat anders dan dat het ongevoelig is), maar kan ook een positieve invloed hebben op het seksleven. Zonder voorhuid in de weg kan ik meer genieten :P
In dit subforum was er deze week een soortgelijk topic goepend en daar zie je geen enkele klacht van besneden mannen.

Als je vriendin voet bij stuk houdt en je er echt niet omheen kan, kijk dan in ieder geval naar een goede dokter of kliniek. Als ze dit door wil zetten, wordt het heel moeilijk om tegen te houden, vrees ik.
Nogmaals.. Heb niets tegen besnijdenissen. Leef je uit. Al haal je je hele velletje eraf.

Maar niet bij een ander die geen inspraak heeft. Dat maakt me giftig.
pi_173795347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:38 schreef 8777 het volgende:
Maar ik wil niet van haar af, maar ik wil ook niet dat de kleine besneden wordt.
Really? Dat was nog niet duidelijk.

Je zegt eigenlijk, zittend in een slangenkuil tussen een cobra en een ratelslang; "ja, ik hou eigenlijk helemaal niet van slangen, dus doe maar geen van beide".

Die luxe heb je niet (meer).

quote:
Verder heb ik ook geen probleem met haar maar dit staat gewoon een beetje tussen ons in.
Ik begrijp wel dat het kennelijk bij haar cultuur hoort maar we zijn hier niet op Aruba.
De verminking van je bloedeigen kind "staat een beetje tussen jullie in"?

Als je op haar "cultuur" moet afgaan, dan zou ik zeker de boel de boel laten en een verstandige vrouw als moeder zoeken, dat is namelijk ook onderdeel van de Antilliaanse/Arubaanse "cultuur".
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173795405
Ze is een goede moeder, en het kind is nu al onderweg, ik zou een lul zijn als ik haar nu in de steek zou laten.
Maar ik ga ervan uit dat we er wel uitkomen.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 18:51:59 #172
441859 crew  Lenny77
pi_173796098
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:09 schreef 8777 het volgende:
Ze is een goede moeder, en het kind is nu al onderweg, ik zou een lul zijn als ik haar nu in de steek zou laten.
Maar ik ga ervan uit dat we er wel uitkomen.
Je kind is seffens de lul :X
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_173796128
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:32 schreef Spice het volgende:

[..]

Misschien kijk ik er met wat meer kleur tegenaan omdat mijn broertjes ook zijn besneden toen ze 8 dagen oud waren. Ik weet niet of het medisch was of niet, nooit mijn vader gevraagd. Ik merk niet aan ze dat ze moeite hebben met dat ze geen voorhuid hebben.
Nee, je kijkt er juist te zwart-wit naar. Je bent enkel bezig met het verdedigen van besnijdenis in het algemeen, want je kent allemaal mensen die zijn besneden en daar heb je nog nooit klachten van gehoord. Dus gewoon doen, want 'het maakt niets uit'.

Het gaat hier niet om besnijdenis in het algemeen. Het gaat hier om het uitvoeren van een niet-medisch noodzakelijke en tevens onomkeerbare chirurgische ingreep, zonder toestemming van de patiënt zelf.

Je kan wel blijven herhalen dat er geen (voor-) en nadelen zijn, maar dat is gewoon niet waar. Bij het uitvoeren van een besnijdenis (wanneer er geen medische noodzaak is) is het risico op een tal van complicaties sowieso groter dan wanneer die besnijdenis niet wordt uitgevoerd. Die complicaties kunnen op korte termijn, maar ook op lange termijn ontstaan. Weegt dat op tegen de voordelen (nogmaals: welke voordelen?) van de, zeg, eerste 16 jaar na de besnijdenis? Ik snap echt niet waarom je überhaupt het risico zou willen lopen.. Terwijl je later gewoon de keuze bij je zoon kan laten over wat hij met zijn lichaam wil doen, nadat hij zich heeft kunnen inlezen.

Maar goed, met opmerkingen als "ik heb nog nooit gehoord dat een man er spijt van had of van baalt", "de voorhuid heeft toch geen nut" en "er zijn geen nadelen" geef je sowieso al aan dat je je niet eens een beetje hebt ingelezen.

Nogmaals: geen kritiek op besnijdenis in het algemeen. Hartstikke fijn dat al jouw vrienden en familieleden en andere Nederlandse mannen juist heel tevreden zijn. 👍🏻
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:00:14 #174
224960 highender
Travellin' Light
pi_173796247
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 19:34 schreef Hallojo het volgende:
Als ze het per se wil, zeg dan dat jij dan een oor van hem haar af wil snijden als compromis. Aan haar de keus.
pi_173796300
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:09 schreef 8777 het volgende:
Ze is een goede moeder, en het kind is nu al onderweg, ik zou een lul zijn als ik haar nu in de steek zou laten.
Maar ik ga ervan uit dat we er wel uitkomen.
Natuurlijk komen jullie er wel uit. Ik ben wel benieuwd wat de uitkomst gaat zijn. Wanneer komt de baby?
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:08:22 #176
224960 highender
Travellin' Light
pi_173796390
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:17 schreef Spice het volgende:
Maar deze "verminking" is alleen uiterlijk, die ook nog alleen te zien is als hij intiem is en het ziet er niet eens anders uit dan een penis in stijve toestand.
Het is géén handicap.
Ik snap dat sommige mannen rillen bij de gedachte, maar is dat niet gewoon voorkeur en of vrees?
Nee, de eikel wordt (veel) minder gevoelig, het is alsof je iemand bewust zijn gehoor of zicht gedeeltelijk ontneemt. Enkel als er een medische reden is, dan is het verantwoord, als het om culturele e/o religieuze redenen gedaan wordt is het eenvoudigweg een achterlijke vorm van bewuste verminking, van je eigen kind nogwel.
pi_173796438
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:17 schreef Spice het volgende:

[..]

Maar deze "verminking" is alleen uiterlijk, die ook nog alleen te zien is als hij intiem is en het ziet er niet eens anders uit dan een penis in stijve toestand.
Het is géén handicap.
Ik snap dat sommige mannen rillen bij de gedachte, maar is dat niet gewoon voorkeur en of vrees?
Laten we bij kleine meisjes ook vast de schaamlippen wat corrigeren door delen weg te snijden. Het is "géén handicap" en toch alleen maar uiterlijk, ook nog alleen te zien als ze intiem is.

Eng mens.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:18:45 #178
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173796597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:38 schreef 8777 het volgende:
Maar ik wil niet van haar af, maar ik wil ook niet dat de kleine besneden wordt.
Verder heb ik ook geen probleem met haar maar dit staat gewoon een beetje tussen ons in.
Ik begrijp wel dat het kennelijk bij haar cultuur hoort maar we zijn hier niet op Aruba.
Waarom heb je dit soort zaken niet besproken voordat jullie bezig gingen met zwanger worden?
Nu is ze al zwanger, met hormonen die alles wat gevoeliger maken dan normaal erbij. Dat is niet handig.

Je zal dit nu met tact aan moeten pakken. Ga samen lezen op het interwebs, praat zonder verwijt met elkaar over het waarom van elkaar. En praat evt samen met familie over de uitkomst als dat nodig is (uiteindelijk hebben ze niets te vertellen natuurlijk, maar we weten allemaal dat dat in de praktijk vaak toch een beetje anders werkt).

En als je toch bezig ben met praten over dit soort zaken, praat dan ook gelijk even over opvoedmethode, wat voor school, wie wat doet en wanneer en al die andere belangrijke zaken waarbij het van belang is dat jullie op 1 lijn zitten met elkaar.
Anders is er straks drama in huis omdat de een overtuigd is dat de baby soms maar even uit moet huilen en de ander juist vindt dat dat niet moet. Om maar 1 vb te noemen.

Dingen komen niet zomaar ineens allemaal wel goed omdat er een heerlijke blakende baby voor jullie neus ligt. Op 1 lijn zitten met elkaar is van groot belang. Zeker nu tijdens de zwangerschap met springende hormonen en straks het eerste jaar met moeheid e.d. die de tolerantie grens omlaag haalt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Cause_Mayhem op 15-09-2017 19:25:44 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173799078
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:26 schreef 8777 het volgende:

[..]

Nee, omdat ze het schoner vind.
Misschien moet je haar even uitleggen dat de voorhuid de eikel juist beschermd tegen bacteriën..

Het is gewoon echt niet waar dat een besneden penis schoner is dan een onbesneden penis.. Gewoon een kwestie van op een goede manier wassen..
pi_173800155
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:26 schreef Spice het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk bijna nooit over een baby in dit topic, hoewel het daar eigenlijk wel om gaat (ik heb het alleen over de voor- en nadelen van besnijden wat eigenlijk neerkomt op 'maakt eigenlijk helemaal niets uit').
Ouders nemen aan de lopende band (stomme) beslissingen voor hun kinderen en daar ga ik me niet mee bemoeien.
Welke beslissing in dit geval ook genomen zal worden, de voor- en nadelen heb ik opgenoemd en dat is dan ook mijn enige bemoeienis.
Alleen klopt je opsomming van voor- en nadelen niet, omdat je beweert dat besneden mannen geen peniskanker kunnen krijgen en de voorhuid geen functie heeft.

Daarnaast doe je de reële risico's van iedere medische operatie af als vergezochte 'stel dat', terwijl je zelf aan komt zetten met peniskanker. Een behoorlijk zeldzame aandoening.

Je pretendeert objectief te zijn en denkt dat waarschijnlijk ook van jezelf, maar je bent wel degelijk positief bevooroordeeld jegens het idee van besnijdenissen. Je reden daarvoor is echt heel simpel geredeneerd "niemand heeft ooit tegen mij geklaagd".

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:25 schreef BillDauterive het volgende:
Tjonge, wat een onzinnige vergelijkingen in dit topic. Een besnijdenis wordt vergeleken met met wegsnijden van een oorlel of pink. Of met het verwijderen van een teennagel of borsten :')
Zoals vaak in dit soort topics schreeuwen de onbesneden mannen het hardst dat ze tegen zijn, terwijl ze er helemaal geen ervaring mee hebben.
Simpele vraag: Hebben een oorlel of een pink meer functies dan de voorhuid volgens jou?

De enige reden dat je dat vergelijk belachelijk vindt, is dat het afsnijden van die lichaamsdelen, zonder medische noodzaak, idioot is, maar je dat van het afsnijden van de voorhuid niet vindt. Is dat echter omdat het ene idioter is dan het andere, of omdat het ene toevallig meer geaccepteerd is?
pi_173800517
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom heb je dit soort zaken niet besproken voordat jullie bezig gingen met zwanger worden?
Nu is ze al zwanger, met hormonen die alles wat gevoeliger maken dan normaal erbij. Dat is niet handig.

Je zal dit nu met tact aan moeten pakken. Ga samen lezen op het interwebs, praat zonder verwijt met elkaar over het waarom van elkaar. En praat evt samen met familie over de uitkomst als dat nodig is (uiteindelijk hebben ze niets te vertellen natuurlijk, maar we weten allemaal dat dat in de praktijk vaak toch een beetje anders werkt).

En als je toch bezig ben met praten over dit soort zaken, praat dan ook gelijk even over opvoedmethode, wat voor school, wie wat doet en wanneer en al die andere belangrijke zaken waarbij het van belang is dat jullie op 1 lijn zitten met elkaar.
Anders is er straks drama in huis omdat de een overtuigd is dat de baby soms maar even uit moet huilen en de ander juist vindt dat dat niet moet. Om maar 1 vb te noemen.

Dingen komen niet zomaar ineens allemaal wel goed omdat er een heerlijke blakende baby voor jullie neus ligt. Op 1 lijn zitten met elkaar is van groot belang. Zeker nu tijdens de zwangerschap met springende hormonen en straks het eerste jaar met moeheid e.d. die de tolerantie grens omlaag haalt.
Doen we.
Dit is gewoon die kut van een moeder van haar die haar opstookt maar dit is allemaal offtopic.
pi_173800580
Mijn dank is groot fokkers, ik heb genoeg meningen gelezen, uiteraard gebruik ik zoals gewoonlijk alleen de meningen die in mijn straatje passen.
  zaterdag 16 september 2017 @ 02:28:55 #183
224960 highender
Travellin' Light
pi_173803493
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:25 schreef BillDauterive het volgende:
Zoals vaak in dit soort topics schreeuwen de onbesneden mannen het hardst dat ze tegen zijn, terwijl ze er helemaal geen ervaring mee hebben.
De arrogantie, ongekend. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173804392
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:29 schreef 8777 het volgende:
Mijn dank is groot fokkers, ik heb genoeg meningen gelezen, uiteraard gebruik ik zoals gewoonlijk alleen de meningen die in mijn straatje passen.
Ik wed dat jij uiteindelijk het onderspit moet delven.
pi_173811984
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 07:51 schreef Spice het volgende:

[..]

Ik wed dat jij uiteindelijk het onderspit moet delven.
Nee, de kleine
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_173812075
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 02:28 schreef highender het volgende:

[..]

De arrogantie, ongekend. :') [ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opvallend.. Waarom is dat?
pi_173812572
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 07:51 schreef Spice het volgende:

[..]

Ik wed dat jij uiteindelijk het onderspit moet delven.
Nee hoor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')