abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173726969
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:39 schreef Ivo1985 het volgende:
waar is, kunnen ze er sow
Klopt natuurlijk, maar is een hogere hypotheek dan nodig als je het ontbrekende geld bij je ouders kunt lenen (en er meteen een belastingtechnisch gunstige constructie van kunt maken?)

Edit: het is natuurlijk nog steeds zo dat er een goed wederzijds vertrouwen moet zijn, voor welke methode je ook kiest. Vooral niet aan beginnen als je ook maar het minste vermoeden hebt dat het ooit voor problemen kan zorgen of dat je scheve gezichten krijgt bij broers/zussen enzo.
  dinsdag 12 september 2017 @ 11:08:36 #27
462263 Elpis
Never lose hope
pi_173728206
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 18:25 schreef DeLoet het volgende:
Ik wil dit bedrag terugbetalen zodra ik bij de overwaarde van mijn huidige woning kan.
Overwaarde word je geacht in de nieuwe woning te steken. Anders krijg je over dat deel geen hypotheekrenteaftrek. Nou zal dat niet zo'n schokkend bedrag zijn in dit geval.
pi_173728377
Waarom niet:

- Studieschuld niet aflossen
- Hypotheek aangaan bij bank
- Het bedrag wat je te kort komt lenen bij je ouders (kwalificeert ovbh ook als hypothecaire schuld)
- Rente betalen aan je ouders
- Rente aan bank EN ouders opvoeren voor hypotheekrente aftrek
- Ouders betalen rente terug (onderhands zodat de rente toch op jou drukt)

Nadeel: Je ouders betalen VRH over de vordering die ze op je hebben.
pi_173728509
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:19 schreef Certeco het volgende:
Nadeel: Je ouders betalen VRH over de vordering die ze op je hebben.
Die zouden ze ook betalen als ze het geld bij henzelf op de rekening laten staan.
pi_173728728
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:28 schreef Botje- het volgende:

[..]

Die zouden ze ook betalen als ze het geld bij henzelf op de rekening laten staan.
Mee eens, maar niet als ze het schenken. Ik noem het slechts volledigheidshalve.
pi_173728768
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:46 schreef Certeco het volgende:

[..]

Mee eens, maar niet als ze het schenken.
Touché ;)
pi_173730133
Iedereen zeer bedankt voor de input. We hebben besloten het koopcontract niet te tekenen en zsm onze eigen woning te verkopen. Pas als dat gebeurd is weer verder zoeken. Omdat er toch veel haken en ogen en onzekerheden zijn.. voelt niet goed
everybody's got something to hide, except me and my monkey
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')