abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173784228
registreer om deze reclame te verbergen
Meeste mensen zeggen dat het dik meevalt, sommigen zien dat het stijgende is en daarom gevaarlijk:

http://boquete.ning.com/f(...)area-a-reality-check

https://bestplacesinthewo(...)ns-in-boquete-panama

Dus ja, het zal zeker linker zijn dan Purmerend of een ander Vinexgat, maar voor Latijns-Amerikaanse begrippen valt het alleszins mee daar.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
  vrijdag 15 september 2017 @ 00:15:09 #127
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_173784288
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:10 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

:D Eist bronnen van anderen, en krijgt ze nog ook. Maar als ze zelf es om een bronnetje gevraagd wordt, geeft ze niet thuis.

Bevalt goed, dat getroll?
daag Mata, gewoon ff alle topics teruglezen. Dan heb je alle bronnen.

Luie donder, en dan ook nog commentaar hebben op huisvrouwtjes... Dikke doei.
pi_173785062
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat ik zo opmerkelijk vind, is dat er tegen Frank van der goot gezegd zou zijn door iemand die de foto's nog niet gezien zou hebben, dat die de plek herkende.

Die plek is dus bereikbaar, anders herkent men hem niet....

Waarom is er in al die jaren niemand in staat geweest die plek te bezoeken?

Frank is zelf niet in het gebied geweest, dat hondenteam ook niet. Alles is van horen zeggen, ik blijf dat erg vreemd vinden.
In dit artikel is Maud Oortwijn heel duidelijk.
https://maudoortwijn.com/(...)ase-lisanne-en-kris/
  vrijdag 15 september 2017 @ 09:15:39 #129
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_173786722
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:09 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Meeste mensen zeggen dat het dik meevalt, sommigen zien dat het stijgende is en daarom gevaarlijk:

http://boquete.ning.com/f(...)area-a-reality-check

https://bestplacesinthewo(...)ns-in-boquete-panama

Dus ja, het zal zeker linker zijn dan Purmerend of een ander Vinexgat, maar voor Latijns-Amerikaanse begrippen valt het alleszins mee daar.
Daarom is regio Boquete natuurlijk een no go area voor Britse toeristen, 😶

Naast Darien het enige gebied wat een negatief reisadvies krijgt.

Lekker blijven volhouden...Mata.
pi_173786938
15 tot 20 of meer mensen per week zouden gebruik maken van het pad. Dat betekent gemiddeld 2-3-4 mensen per dag. Kris en Lisanne waren 10-11 dagen vermist (langer, maar even voor het gemak) -> gemiddeld 20 tot 40 gebruikers van dat pad hadden ze kunnen hebben gesignaleerd. Dat vind ik veel.

Dan heb je nog de mensen die geen gebruik maken van het pad, maar zich al in het gebied bevinden, langs het pad, waar het vee zich bevindt. Vergeet het vee niet.

Tel daar bij de mensen op die naar hun op zoek zijn gegaan achter de mirador, dan krijg je misschien wel het dubbele van 40.

Eerder in deze topic zijn de mensen opgenoemd die het pad hebben afgelegd. Arrocha staat niet in dat lijstje. Arrocha heeft dat pad ook gelopen, zowel overdag als in het donker. Hij kwam met meer vragen terug dan met antwoorden:
https://www.tvn-2.com/nac(...)an_0_4014348633.html

Uit elke beschrijving over dat pad, blijkt dat locals er gebruik van maken. Ook de verdwaalde Duitsers kwamen mensen tegen op dat pad áchter de mirador.

Hier is weer een voorbeeld:
Terwijl deze mensen een rustpauze nemen op de mirador, steekt een local over richting het Culebra gebied in provincie Bocas del Toro:
MBp5Lar.jpg?1

Gelukt

[ Bericht 5% gewijzigd door RapaNui op 15-09-2017 17:26:29 ]
pi_173789076
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:57 schreef gynaika het volgende:

[..]

Pa Kremers is daar duidelijk over in de video.
Ouders zijn niet het meest betrouwbaar, het is hun geliefde en ze zijn heel emotioneel (logisch wel).

quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:15 schreef gynaika het volgende:

[..]

Tak met “tasjes” is niet door de meiden gemaakt, door derden.

Met welke bedoeling, geen idee. Raadsel.

Cijfer 5. Raadsel.

Alles is voor ons één groot raadsel.
Een teken tot leven lijkt mij héél logisch. Je weet wel, je bent verdwaald in de natuur en je kunt niet meer terug, dan maak je een sos teken of iets dergelijks met de hoop dat mensen het zien die toevallig langs lopen (ideale plek dus bij die kabels) of mensen die naar je zoeken. Meiden maken een foto om dit te laten zien.
Héél wat logischer dan een crimineel die ze vermoord heeft, dagen lang zich in de bossen begeeft. Snachts een rood tasje gaat zitten vouwen en hier dan fotos van maakt. (HA, nu heb ik het NFI mooi tuk en denken ze dat het een ongeval was!).

quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Hou toch op met dat net doen alsof het daar een groot idillisch paradijs is of was.

In 2014 waren er 15!!! bendes in Boquete aan het vechten, kun je blijven ontkennen...
Precies, dus als het een (roof) moord had geweest was: 1, al de spullen verdwenen (veel waarde), 2: er geen enkele moeite gedaan om bewijzen te faken. 3: zo min mogelijk spullen gevonden van die meiden.

Verder roep je veel in dit topic maar zeg je erg weinig.
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:52:43 #132
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_173789349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:38 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ouders zijn niet het meest betrouwbaar, het is hun geliefde en ze zijn heel emotioneel (logisch wel).

[..]

Een teken tot leven lijkt mij héél logisch. Je weet wel, je bent verdwaald in de natuur en je kunt niet meer terug, dan maak je een sos teken of iets dergelijks met de hoop dat mensen het zien die toevallig langs lopen (ideale plek dus bij die kabels) of mensen die naar je zoeken. Meiden maken een foto om dit te laten zien.
Héél wat logischer dan een crimineel die ze vermoord heeft, dagen lang zich in de bossen begeeft. Snachts een rood tasje gaat zitten vouwen en hier dan fotos van maakt. (HA, nu heb ik het NFI mooi tuk en denken ze dat het een ongeval was!).

[..]

Precies, dus als het een (roof) moord had geweest was: 1, al de spullen verdwenen (veel waarde), 2: er geen enkele moeite gedaan om bewijzen te faken. 3: zo min mogelijk spullen gevonden van die meiden.

Alles is al gezegd en besproken, als je inderdaad zo geïnteresseerd bent in deze zaak had je je wel ingelezen.

Dan had je niet van die domme vragen hoeven stellen.
pi_173789476
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:38 schreef ITrade het volgende:

[..]

[..]

[..]

:Y) Jij :{w roept veel maar weet maar weinig van deze zaak af :N
Ga je eerst eens inlezen en begin dan bij topic nr 1

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 15-09-2017 12:28:33 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_173790121
*weer even oproep om on topic te blijven en degenen die hier stoorzender spelen te negeren. Daar heb je deze figuren meer mee dan op ze te reageren.
pi_173792733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:29 schreef RapaNui het volgende:
15 tot 20 of meer mensen per week zouden gebruik maken van het pad. Dat betekent gemiddeld 2-3-4 mensen per dag. Kris en Lisanne waren 10-11 dagen vermist (langer, maar even voor het gemak) -> gemiddeld 20 tot 40 gebruikers van dat pad hadden ze kunnen hebben gesignaleerd. Dat vind ik veel.

Dan heb je nog de mensen die geen gebruik maken van het pad, maar zich al in het gebied bevinden, langs het pad, waar het vee zich bevindt. Vergeet het vee niet.

Tel daar bij de mensen op die naar hun op zoek zijn gegaan achter de mirador, dan krijg je misschien wel het dubbele van 40.

Eerder in deze topic zijn de mensen opgenoemd die het pad hebben afgelegd. Arrocha staat niet in dat lijstje. Arrocha heeft dat pad ook gelopen, zowel overdag als in het donker. Hij kwam met meer vragen terug dan met antwoorden:
https://www.tvn-2.com/nac(...)an_0_4014348633.html

Uit elke beschrijving over dat pad, blijkt dat locals er gebruik van maken. Ook de verdwaalde Duitsers kwamen mensen tegen op dat pad áchter de mirador.

Hier is weer een voorbeeld:
Terwijl deze mensen een rustpauze nemen op de mirador, steekt een local over richting het Culebra gebied in provincie Bocas del Toro:
https://imgur.com/a/hMi50

Sorry, ik zie geen BBC adres of 2e adres verschijnen in imgur etc, etc, etc. Vroeger was er een "save" knop, maar die verschijnt ook niet meer. Begrijp er niets van.
ik vind veel dat er 3 helikopters niets hebben gesignaleerd,of dat zij hun niet konden zwaaien
als je hoog zat .ga je naar beneden en kom je in open gebied,waar je zichtbaar bent
zag net 1 helikopter hier vliegen,je hoort hem helemaal van km en km rond..in geval van meiden was dat vanuit oost,west,noord en zuid,ongeacht waar ze op dit moment waren.
tenminste als zij niet van de vrijheid beroofd waren
paar kilometers vanuit iedere richting kan je hem horen
tegenwoordig heb je zulke helikopters met sensoren die makkelijk mensen kunnen opsporen
ze vliegen niet paar minuutjes rond,maar paar uur,dus je hebt tijd zat om teken naar hun te geven als je in dichtbevolkte bos zit
neem 4km van elke kant dat je hem hoort,dat zijn 16km vaan gebied .en 3 vliegtuigen,ieder op een andere plek,dan kom je bij het totale gebied van 48km dat je een van de 3 helikopters zou kunnen horen.
Onder meer de warmtebeeldapparatuur (FLIR) maakt het mogelijk om de taken ook uit te voeren in het donker, met slecht weer en slecht zicht. Ook kan de bemanning dankzij de FLIR doelen visueel identificeren die op grote afstand zijn gevonden met de radar.

[ Bericht 1% gewijzigd door A_S_R op 15-09-2017 15:24:38 ]
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173794242
tot 7.of 8.april(dag van het artikel) hebben ze 25 padden uitgekaamt
toen ze nog officieel leefden dus
dat is behoorlijk wat
meiden kozen niet een van die 25 padden,maar kozen liever diepe jungle om spannend te houden.zo ´´naief´´ waren ze toch wel
als je van 1 pad afkomt,denk je dat je na 7 dagen op een van de andere 24 padden terecht zou komen..maar ja meiden hebben alle 24 padden gemist

http://www.lainformacion.(...)YWVEXzi7bI6sYAiOo3t/

Añadió que el miércoles 2 de abril en la mañana un guía turístico que identificó como "el señor Feliciano" fue a buscar a las chicas a la casa para llevarlas de tour, a un lugar que no precisó, y fue cuando se percataron que no habían llegado a dormir.

He added that on Wednesday, April 2, in the morning, a tourist guide who identified as "Mr. Feliciano" went to look for the girls to the house to take them on a tour, to a place that he did not specify, and it was when they realized that they had not come to sleep
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173794942
quote:
15s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:16 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Wat mij een raadsel lijkt is de zekerheid "tak met tasjes is niet door de meiden gemaakt, door derden". Hoe wéét jij dit? :?
Het gebruik van zakjes bij rituelen:

http://www.beblissed.nl/het-nut-van-de-zweethut/
  vrijdag 15 september 2017 @ 17:46:48 #138
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_173795119
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:29 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het gebruik van zakjes bij rituelen:

http://www.beblissed.nl/het-nut-van-de-zweethut/
Die tak in combinatie met de foto met alle groepjes, is imo een SOS signaal.

Gebruik gemaakt van de spullen uit de rugzak, wc papier uit hut. Spiegeltje uit hut.
pi_173795895
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gebruik gemaakt van de spullen uit de rugzak, wc papier uit hut. Spiegeltje uit hut.
Ja tuurlijk. Alles om maar de aandacht te trekken als je in zo'n situatie verkeert.
  vrijdag 15 september 2017 @ 18:54:05 #140
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_173796136
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Alles om maar de aandacht te trekken als je in zo'n situatie verkeert.
dat ronde voorwerp lijkt op een spiegeltje, maar was niet onderdeel van de snowboard tas. Dat was het type rugzak welk de meiden bij hadden.

Toilet papier? Na 7,5 dag in de bossen?

Ik vermoed daarom dat ze bij een hut zijn geweest en het daar hebben meegenomen.

Ook het perspectief van de foto is opmerkelijk, alsof degene die de foto nam naast de steen stond. Kijk maar eens naar de rugzakband, die hangt er ook af op.
pi_173796769
benieuwd of het toilet papier als object voor zou komen in het film(!),ja idd een film, dat onze Jeremy van plan is om te maken
tenminste als die toestemming van 1 of van de beide ouders voor krijgt
denk aan soort film zoals we al bij de BNN hebben gezien

[ Bericht 1% gewijzigd door A_S_R op 15-09-2017 19:56:10 ]
pi_173796896
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De tak met “tasjes” zie ik als een ritueel door derden.

Mede door de “5” geschreven bij die tak.

Die 5 zou te maken kunnen hebben met een bende die uiteindelijk is opgerold.

La banda ‘Los ND5', o ‘Los niños de la quinta'.

http://www.midiario.com/u(...)s-quedan-en-libertad

http://elsiglo.com.pa/cro(...)-hacen-nada/23943922
  vrijdag 15 september 2017 @ 20:02:46 #143
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_173797331
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:37 schreef gynaika het volgende:

[..]

De tak met “tasjes” zie ik als een ritueel door derden.

Mede door de “5” geschreven bij die tak.

Die 5 zou te maken kunnen hebben met een bende die uiteindelijk is opgerold.

La banda ‘Los ND5', o ‘Los niños de la quinta'.

http://www.midiario.com/u(...)s-quedan-en-libertad

http://elsiglo.com.pa/cro(...)-hacen-nada/23943922
Daarin verschillen we van mening, mocht er al een 5 staan dan vermoed ik dat hij geschreven is door Kris.

Of het duidt op 5 van die bende of een poging om de S te schrijven met wat houtskool.

Erg natuurlijk ziet het er niet uit.
  vrijdag 15 september 2017 @ 20:05:22 #144
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_173797377
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:27 schreef A_S_R het volgende:
benieuwd of het toilet papier als object voor zou komen in het film(!),ja idd een film, dat onze Jeremy van plan is om te maken
tenminste als die toestemming van 1 of van de beide ouders voor krijgt
denk aan soort film zoals we al bij de BNN hebben gezien
Kryt zegt zelf alle foto's te hebben gezien, behalve dan 509.

Ik vind het erg jammer dat hij het op z'n Amerikaans benaderd.
Al hoewel de Nederlandse aanpak nog het meest lijkt op het Nederlands elftal, presteert ook niets.
pi_173801686
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daarin verschillen we van mening, mocht er al een 5 staan dan vermoed ik dat hij geschreven is door Kris.

Of het duidt op 5 van die bende of een poging om de S te schrijven met wat houtskool.

Erg natuurlijk ziet het er niet uit.
Wat zou Kris dan bedoeld hebben met een 5?
.
  vrijdag 15 september 2017 @ 23:28:29 #146
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_173801750
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:24 schreef gynaika het volgende:

[..]

Wat zou Kris dan bedoeld hebben met een 5?
.
ik vermoed dus dat ze zijn vast gehouden en in die nacht zijn ontsnapt.

Of het is de S van SOS
Of het is dus 5 van die bende.

Enfin ik vermoed dat ze daar samen bezig zijn geweest met de foto's en de steen en troepjes.

Mogelijk onderweg naar het zoekteam en in de nacht gestrand bij de rivier.

Edit: enig idee hoe hun bendetattoo eruit zag?
pi_173802031
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik vermoed dus dat ze zijn vast gehouden en in die nacht zijn ontsnapt.

Of het is de S van SOS
Of het is dus 5 van die bende.

Enfin ik vermoed dat ze daar samen bezig zijn geweest met de foto's en de steen en troepjes.

Mogelijk onderweg naar het zoekteam en in de nacht gestrand bij de rivier.

Edit: enig idee hoe hun bendetattoo eruit zag?
Dat is inderdaad verschil van mening maar dat is niet erg. We zijn nog steeds aan het uitpluizen.

Zelf denk ik dat Kris en Lisanne na Q1 al van het leven zijn beroofd en dat alle foto's na 509 door derden zijn gemaakt.

Geen idee hoe de bendetattoo eruit zag.
pi_173810125
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 15:14 schreef A_S_R het volgende:
als je hoog zat .ga je naar beneden en kom je in open gebied,waar je zichtbaar bent
zag net 1 helikopter hier vliegen,je hoort hem helemaal van km en km rond..in geval van meiden was dat vanuit oost,west,noord en zuid,ongeacht waar ze op dit moment waren.
Hoe je moet weten waar een open gebied is in een bebost gebied is mij onduidelijk..

Overigens heb jij die helicopter gezien in een bebost gebied?

Die meiden werden omgeven door jungle geluiden, dit is op sommige tijden en plekken zéér luid.

Daarnaast blokkeren bomen juist geluid waardoor je die helicopter op die afstand zeker niet gaat horen.
pi_173810924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:14 schreef ITrade het volgende:

[..]

Hoe je moet weten waar een open gebied is in een bebost gebied is mij onduidelijk..

Overigens heb jij die helicopter gezien in een bebost gebied?

Die meiden werden omgeven door jungle geluiden, dit is op sommige tijden en plekken zéér luid.

Daarnaast blokkeren bomen juist geluid waardoor je die helicopter op die afstand zeker niet gaat horen.
kun jij op een kaartje de paddocks aanwijzen?
pi_173812293
Deze passage blijft mij bezighouden:

In April my Spanish teacher told me that two young women had gone missing from the sister school in Boquete, Panama. They had left all of their belongings, and not told anyone where they were going that day. The last anyone saw of them they were talking to two strange men, making plans to see the waterfall. This morning, BBC confirmed that the remains of both women have been found.

https://thesleepsong.wordpress.com/tag/kremers/

[ Bericht 6% gewijzigd door gynaika op 16-09-2017 18:03:13 ]
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')