heeft ie natuurlijk aan Eva gevraagdquote:Op woensdag 13 september 2017 18:34 schreef b2py het volgende:
Ik ben benieuwd hoe je weet dat of die 10 bakken VIRM zo rustig was of die 4 bakken VIRM zo vol
Niet voor de lol maar om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen Als kritisch volger van dit prestigeproject.quote:Op woensdag 13 september 2017 18:56 schreef b2py het volgende:
Jij wacht voor je lol 10 min op het station? Dat had ik niet aan zien komen
Doe ik soms ook hoorquote:Op woensdag 13 september 2017 18:56 schreef b2py het volgende:
Jij wacht voor je lol 10 min op het station? Dat had ik niet aan zien komen
"maar liefst" Ik bied u aan, de uitermate evenwichtige 7/113 takt van Pepinster naar Liège Guilleminsquote:Op woensdag 13 september 2017 20:03 schreef James1988 het volgende:
Verder vind ik dienstregeling 2017 maar karig. Een 8/22-verdeling tussen Breda en Rotterdam, hoe verzin je het...
Hetzelfde geldt voor Breda - Den Bosch, daar is het maarliefst 3/27.
Moet jij ook nog over de Moerdijkbrug? Of is dat de A27?quote:Op woensdag 13 september 2017 20:09 schreef James1988 het volgende:
Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem.
Morgen weer met de trein naar Utrecht
De Moerdijkbrug ligt in de A16. Ik moet over de Merwedebrug.quote:Op woensdag 13 september 2017 20:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Moet jij ook nog over de Moerdijkbrug? Of is dat de A27?
Waarom ga je dan ook in de spits met de auto?quote:Op woensdag 13 september 2017 20:09 schreef James1988 het volgende:
Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem.
Morgen weer met de trein naar Utrecht
Omdat ik naar m'n werk moet?quote:Op woensdag 13 september 2017 20:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom ga je dan ook in de spits met de auto?
Voor mij ook. Het was best wel een tegenvaller dat de eerste extra trein pas om 07:48 bleek te vertrekken uit Utrecht, dat was NS blijkbaar vergeten te vertellen.quote:Op woensdag 13 september 2017 18:29 schreef ReisT het volgende:
Vandaag was voor mij de eerste Woensdag Testdag.
Na de spitsen?quote:Op woensdag 13 september 2017 20:41 schreef James1988 het volgende:
Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan.
Zou ik best willen, maar dat ik pas na 10:00 binnenstap ga ik daar niet verkocht krijgen.quote:
Om precies te zijn om 15:10, 15:17 en dan om 17:10 weer. Je kunt toch dat plaatje zien?quote:Op woensdag 13 september 2017 20:28 schreef derLudolf het volgende:
7/113 is dan om 15:00 en 15:07 en dan om 17u de volgende?
Ja, maar niet aandachtig naar gekekenquote:Op woensdag 13 september 2017 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om precies te zijn om 15:10, 15:17 en dan om 17:10 weer. Je kunt toch dat plaatje zien?
Stel dan ook maar geen vragen, als je nog te belazerd bent om naar het antwoord te luisterenquote:Op woensdag 13 september 2017 20:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, maar niet aandachtig naar gekeken
Dat goede met de Merwedebrug (en het besluit tot totale vervanging) zal niet meehelpen voor een snelle oplossing.quote:Op woensdag 13 september 2017 21:01 schreef b2py het volgende:
Ze zijn er al sinds 1999 mee bezig, krijgen het niet van de grond ivm gebrek aan financiering van lokale overheden. Het is echt hopeloos daar, kost veel geld, weinig geld beschikbaar. Lage prioriteit vergeleken met andere snelwegen. Uitvoering duurt erg lang ivm vervangen bruggen (heeft ook voor 2 jaar extra vertraging gezorgd).
Ze kunnen dat niet zomaar doen. Het enige alternatief is de Spoedwet wegverbreding maar ik vermoed dat ze zich daar niet aan gebrand hebben omdat ze sinds 2008 al de tracewet opgestart hadden en waarschijnlijk nooit gedacht hadden dat de wegen pas in 2029 verbreed zouden zijn. Mochten ze wel een glazen bol hebben gehad zal dat ongetwijfeld uitgevoerd zijn.quote:Op woensdag 13 september 2017 21:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat goede met de Merwedebrug (en het besluit tot totale vervanging) zal niet meehelpen voor een snelle oplossing.
Kunnen ze niet de vluchtstrook inzetten als extra rijbaan tijdens de spits? In noordelijke richting is er een spitsstrook tussen Gorinchem en Noordeloos, maar in zuidelijke richting is er niks.
De A27 tussen Gorinchem en Everdingen kan soms echt hopeloos zijn. Een paar weken terug stuurde Google Maps me zelfs via 's-Hertogenbosch (A2/A59/A27) omdat dat sneller zou zijn. Ik ben ook wel eens via plaatsen als Schoonhoven gestuurd.
Ligt er volgens mij ook al veel langer.quote:Op woensdag 13 september 2017 21:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zie trouwens op Wikipedia dat de spitsstrook van Gorinchem naar Noordeloos in 2011 is opengegaan. Ik dacht dat die er al langer lag.
Het werkt wel, dat stuk rijdt lekker door. Vervolgens sta je bij Noordeloos in de file omdat iedereen moet gaan ritsen.
Zelfs al sinds 2006 als ik deze site mag geloven: http://www.infrasite.nl/n(...)nieuwsberichten=5491quote:Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Ligt er volgens mij ook al veel langer.
Dan ben ik al halverwege . Ook niet over files zeuren dan .quote:Op woensdag 13 september 2017 20:41 schreef James1988 het volgende:
Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan.
Dat is wel een goede keuze, de westelijke A15 is ook al zo'n drama tijdens de spits.quote:Op woensdag 13 september 2017 21:33 schreef b2py het volgende:
Het is ook niet bedoeld voor verkeer op de A27 maar "Door het verbeteren van de doorstroming op de A27 wordt tevens voorkomen dat files terugslaan op knooppunt Gorinchem en hinder veroorzaken voor het verkeer op de A15. "
Dat u het weet
Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.quote:Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef ReisT het volgende:
Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden?
Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)
[ afbeelding ]
Dan is de materieelinzet kennelijk niet voorspelbaar genoeg hequote:Op woensdag 13 september 2017 22:11 schreef boriq het volgende:
[..]
Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.
Dit is vanwege de onvoorspelbare treinlengte tijdens de ETMET proefquote:Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef ReisT het volgende:
Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden?
Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)
[ afbeelding ]
In Deventer hangen er op (spoor 4 dan) überhaupt maar 4 bordjes. Daarbij geldt wel dat juist bij de drukste treinen de lengte het meest varieert. 12 bakken op dinsdag kan zomaar 8 bakken op woensdag zijn. Niet omdat het proces niet op orde is maar omdat dat gepland is.quote:Op woensdag 13 september 2017 22:11 schreef boriq het volgende:
[..]
Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.
Dat zit een beetje anders...quote:Op woensdag 13 september 2017 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze kunnen dat niet zomaar doen. Het enige alternatief is de Spoedwet wegverbreding maar ik vermoed dat ze zich daar niet aan gebrand hebben omdat ze sinds 2008 al de tracewet opgestart hadden en waarschijnlijk nooit gedacht hadden dat de wegen pas in 2029 verbreed zouden zijn. Mochten ze wel een glazen bol hebben gehad zal dat ongetwijfeld uitgevoerd zijn.
Die spoedwet is trouwens heel komisch. Vernieuwde tracéwet aangenomen maar om onder die ellenlange procedures uit te komen gewoon een spoedwet bedenken. Hilarisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |