abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 13 september 2017 @ 18:51:59 #101
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173756368
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo zeg, kan je nog een beetje lezen? Die ene zat ik dus zelf in en die andere zag ik 10 min later binnenkomen.
pi_173756455
Jij wacht voor je lol 10 min op het station? Dat had ik niet aan zien komen :P
pi_173756627
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:34 schreef b2py het volgende:
Ik ben benieuwd hoe je weet dat of die 10 bakken VIRM zo rustig was of die 4 bakken VIRM zo vol
heeft ie natuurlijk aan Eva gevraagd
  woensdag 13 september 2017 @ 19:40:55 #104
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173757299
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:56 schreef b2py het volgende:
Jij wacht voor je lol 10 min op het station? Dat had ik niet aan zien komen :P
Niet voor de lol maar om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen ;) Als kritisch volger van dit prestigeproject.

En 10 min is toch zo voorbij? (Bankje zitten, boekje lezen). Als het een kwartier was had ik dat natuurlijk niet gedaan, dat duurt vreselijk lang :+
  woensdag 13 september 2017 @ 19:54:07 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173757550
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:56 schreef b2py het volgende:
Jij wacht voor je lol 10 min op het station? Dat had ik niet aan zien komen :P
Doe ik soms ook hoor :Y

Als ik om x:40 aankom in Rotterdam heb ik genoeg tijd om de intercity naar Breda/Eindhoven van :43 te halen. Maar soms ga ik dan op die brug staan om treintjes en mensen te kijken, dan neem ik de ICd van :51 :P

(Behalve als die niet rijdt, dan stap ik wel in die IC.)
We are shaping the future.
pi_173757580
Wat een leven ook :P
  woensdag 13 september 2017 @ 20:03:18 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173757687
registreer om deze reclame te verbergen
Verder vind ik dienstregeling 2017 maar karig. Een 8/22-verdeling tussen Breda en Rotterdam, hoe verzin je het...

Hetzelfde geldt voor Breda - Den Bosch, daar is het maarliefst 3/27. :')
We are shaping the future.
pi_173757749
Je hebt een leaseauto, spring er in :P
  woensdag 13 september 2017 @ 20:09:39 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173757787
Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem.

Morgen weer met de trein naar Utrecht :s)
We are shaping the future.
pi_173757807
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:03 schreef James1988 het volgende:
Verder vind ik dienstregeling 2017 maar karig. Een 8/22-verdeling tussen Breda en Rotterdam, hoe verzin je het...

Hetzelfde geldt voor Breda - Den Bosch, daar is het maarliefst 3/27. :')
"maar liefst" :') Ik bied u aan, de uitermate evenwichtige 7/113 takt van Pepinster naar Liège Guillemins _O_

7113.jpg
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
  woensdag 13 september 2017 @ 20:11:46 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173757842
7/113, de tering. Wat bezielt je als je zoiets bedenkt?

Hoop je dan dat die tweede trein in de slipstream van de eerste rijdt ofzo? :?
We are shaping the future.
pi_173758035
Dan ben je Belg. Waal zelfs.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 20:25:43 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173758159
7/113
3/27
8/22

Waar gaat dit over? :?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  woensdag 13 september 2017 @ 20:26:57 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758196
De verdeling van treinen in dezelfde richting over een bepaalde tijdseenheid in minuten.

3/27 betekent dat 3 minuten na de eerste trein nog een trein vertrekt, en dat het dan 27 minuten duurt tot de volgende.
We are shaping the future.
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 20:28:48 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173758240
7/113 is dan om 15:00 en 15:07 en dan om 17u de volgende?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  woensdag 13 september 2017 @ 20:29:15 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758248
Yep :Y
We are shaping the future.
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 20:30:31 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173758284
Ok, zeer logisch :7
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 20:32:53 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173758342
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:09 schreef James1988 het volgende:
Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem.

Morgen weer met de trein naar Utrecht :s)
Moet jij ook nog over de Moerdijkbrug? Of is dat de A27? :+
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  woensdag 13 september 2017 @ 20:35:42 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758418
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Moet jij ook nog over de Moerdijkbrug? Of is dat de A27? :+
De Moerdijkbrug ligt in de A16. Ik moet over de Merwedebrug.

De Merwedebrug is maar een kutbrug. De linkerrijbaan is smal, er is geen vluchtstrook en vlak na de brug ligt een industrieterrein waar veel vrachtverkeer vandaan komt.
We are shaping the future.
pi_173758460
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:09 schreef James1988 het volgende:
Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem.

Morgen weer met de trein naar Utrecht :s)
Waarom ga je dan ook in de spits met de auto? _O-
  woensdag 13 september 2017 @ 20:38:27 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom ga je dan ook in de spits met de auto? _O-
Omdat ik naar m'n werk moet? :P

Vanochtend was het wel lekker rustig trouwens.
We are shaping the future.
pi_173758532
Zorg dan voor werktijden die buiten de spits reistijden bezorgen :P
  woensdag 13 september 2017 @ 20:41:04 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758549
Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan. :P
We are shaping the future.
pi_173758567
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:29 schreef ReisT het volgende:
Vandaag was voor mij de eerste Woensdag Testdag.
Voor mij ook. Het was best wel een tegenvaller dat de eerste extra trein pas om 07:48 bleek te vertrekken uit Utrecht, dat was NS blijkbaar vergeten te vertellen.
pi_173758593
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:41 schreef James1988 het volgende:
Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan. :P
Na de spitsen?
  woensdag 13 september 2017 @ 20:44:32 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758661
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Na de spitsen?
Zou ik best willen, maar dat ik pas na 10:00 binnenstap ga ik daar niet verkocht krijgen.

Ik doe het vooralsnog half-om-half: maandag en woensdag met de auto, dinsdag en donderdag met de trein, vrijdag thuiswerken.
We are shaping the future.
pi_173758777
Toch wel grappig dat vroeg werken dus blijkbaar geen probleem is maar laat werken wel ..
pi_173758905
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:28 schreef derLudolf het volgende:
7/113 is dan om 15:00 en 15:07 en dan om 17u de volgende?
Om precies te zijn om 15:10, 15:17 en dan om 17:10 weer. Je kunt toch dat plaatje zien? :?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 20:51:52 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173758971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Om precies te zijn om 15:10, 15:17 en dan om 17:10 weer. Je kunt toch dat plaatje zien? :?
Ja, maar niet aandachtig naar gekeken :+
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  woensdag 13 september 2017 @ 20:52:31 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758999
Wat ik me meer afvraag is waarom er niet eerder iets is gedaan aan de A27. Die weg staat al decennia in de lijst met knelpunten, maar pas nu is men met het voorbereiden van een verbreding bezig.

Vanaf 2021 (!) wil RWS gaan bouwen: https://www.rijkswatersta(...)ct-houten-hooipolder
We are shaping the future.
pi_173759398
Ze zijn er al sinds 1999 mee bezig, krijgen het niet van de grond ivm gebrek aan financiering van lokale overheden. Het is echt hopeloos daar, kost veel geld, weinig geld beschikbaar. Lage prioriteit vergeleken met andere snelwegen. Uitvoering duurt erg lang ivm vervangen bruggen (heeft ook voor 2 jaar extra vertraging gezorgd).
pi_173759525
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja, maar niet aandachtig naar gekeken :+
Stel dan ook maar geen vragen, als je nog te belazerd bent om naar het antwoord te luisteren :{w :P
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
  woensdag 13 september 2017 @ 21:10:20 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173759760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:01 schreef b2py het volgende:
Ze zijn er al sinds 1999 mee bezig, krijgen het niet van de grond ivm gebrek aan financiering van lokale overheden. Het is echt hopeloos daar, kost veel geld, weinig geld beschikbaar. Lage prioriteit vergeleken met andere snelwegen. Uitvoering duurt erg lang ivm vervangen bruggen (heeft ook voor 2 jaar extra vertraging gezorgd).
Dat goede met de Merwedebrug (en het besluit tot totale vervanging) zal niet meehelpen voor een snelle oplossing. -O-

Kunnen ze niet de vluchtstrook inzetten als extra rijbaan tijdens de spits? In noordelijke richting is er een spitsstrook tussen Gorinchem en Noordeloos, maar in zuidelijke richting is er niks.

De A27 tussen Gorinchem en Everdingen kan soms echt hopeloos zijn. Een paar weken terug stuurde Google Maps me zelfs via 's-Hertogenbosch (A2/A59/A27) omdat dat sneller zou zijn. Ik ben ook wel eens via plaatsen als Schoonhoven gestuurd.
We are shaping the future.
pi_173759993
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat goede met de Merwedebrug (en het besluit tot totale vervanging) zal niet meehelpen voor een snelle oplossing. -O-

Kunnen ze niet de vluchtstrook inzetten als extra rijbaan tijdens de spits? In noordelijke richting is er een spitsstrook tussen Gorinchem en Noordeloos, maar in zuidelijke richting is er niks.

De A27 tussen Gorinchem en Everdingen kan soms echt hopeloos zijn. Een paar weken terug stuurde Google Maps me zelfs via 's-Hertogenbosch (A2/A59/A27) omdat dat sneller zou zijn. Ik ben ook wel eens via plaatsen als Schoonhoven gestuurd.
Ze kunnen dat niet zomaar doen. Het enige alternatief is de Spoedwet wegverbreding maar ik vermoed dat ze zich daar niet aan gebrand hebben omdat ze sinds 2008 al de tracewet opgestart hadden en waarschijnlijk nooit gedacht hadden dat de wegen pas in 2029 verbreed zouden zijn. Mochten ze wel een glazen bol hebben gehad zal dat ongetwijfeld uitgevoerd zijn.

Die spoedwet is trouwens heel komisch. Vernieuwde tracéwet aangenomen maar om onder die ellenlange procedures uit te komen gewoon een spoedwet bedenken. Hilarisch.
  woensdag 13 september 2017 @ 21:22:13 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173760249
Ik zie trouwens op Wikipedia dat de spitsstrook van Gorinchem naar Noordeloos in 2011 is opengegaan. Ik dacht dat die er al langer lag.

Het werkt wel, dat stuk rijdt lekker door. Vervolgens sta je bij Noordeloos in de file omdat iedereen moet gaan ritsen. -O-
We are shaping the future.
pi_173760384
Dat is omdat het een van de mooiste plaatsnamen van Nederland is. Kan je er even van genieten.
Bier.
  woensdag 13 september 2017 @ 21:28:46 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173760524
Wat? :')
We are shaping the future.
  woensdag 13 september 2017 @ 21:29:06 #138
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_173760541
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zie trouwens op Wikipedia dat de spitsstrook van Gorinchem naar Noordeloos in 2011 is opengegaan. Ik dacht dat die er al langer lag.

Het werkt wel, dat stuk rijdt lekker door. Vervolgens sta je bij Noordeloos in de file omdat iedereen moet gaan ritsen. -O-
Ligt er volgens mij ook al veel langer.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
  woensdag 13 september 2017 @ 21:29:33 #139
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173760564
Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden?
Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)

nsS8QAb.jpg
pi_173760636
Foto genomen met een aardappel? :P
  woensdag 13 september 2017 @ 21:32:37 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173760672
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef JDude het volgende:

[..]

Ligt er volgens mij ook al veel langer.
Zelfs al sinds 2006 als ik deze site mag geloven: http://www.infrasite.nl/n(...)nieuwsberichten=5491

Ik zie het al, ik had op Wikipedia alleen naar het wegnummer gekeken en niet naar het wegvak. In 2011 is er een spitsstrook geopend bij Houten. :)
We are shaping the future.
pi_173760712
Het is ook niet bedoeld voor verkeer op de A27 maar "Door het verbeteren van de doorstroming op de A27 wordt tevens voorkomen dat files terugslaan op knooppunt Gorinchem en hinder veroorzaken voor het verkeer op de A15. "

Dat u het weet
  woensdag 13 september 2017 @ 21:33:59 #143
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_173760714
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:41 schreef James1988 het volgende:
Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan. :P
Dan ben ik al halverwege :{w. Ook niet over files zeuren dan :6.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
  woensdag 13 september 2017 @ 21:37:44 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173760843
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:33 schreef b2py het volgende:
Het is ook niet bedoeld voor verkeer op de A27 maar "Door het verbeteren van de doorstroming op de A27 wordt tevens voorkomen dat files terugslaan op knooppunt Gorinchem en hinder veroorzaken voor het verkeer op de A15. "

Dat u het weet
Dat is wel een goede keuze, de westelijke A15 is ook al zo'n drama tijdens de spits.
We are shaping the future.
  woensdag 13 september 2017 @ 22:11:36 #145
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_173761972
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef ReisT het volgende:
Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden?
Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)

[ afbeelding ]
Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.
  woensdag 13 september 2017 @ 22:14:08 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173762056
In 's-Hertogenbosch weten de reizigers hoe lang 10 bakken VIRM is.

Behalve als het regent :P
We are shaping the future.
pi_173765946
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:11 schreef boriq het volgende:

[..]

Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.
Dan is de materieelinzet kennelijk niet voorspelbaar genoeg he :)
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
pi_173768219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef ReisT het volgende:
Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden?
Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)

[ afbeelding ]
Dit is vanwege de onvoorspelbare treinlengte tijdens de ETMET proef
“There is nothing as deceptive as an obvious fact”
  donderdag 14 september 2017 @ 11:06:18 #149
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173768593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:11 schreef boriq het volgende:

[..]

Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.
In Deventer hangen er op (spoor 4 dan) überhaupt maar 4 bordjes. Daarbij geldt wel dat juist bij de drukste treinen de lengte het meest varieert. 12 bakken op dinsdag kan zomaar 8 bakken op woensdag zijn. Niet omdat het proces niet op orde is maar omdat dat gepland is.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:04:16 #150
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_173769977
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze kunnen dat niet zomaar doen. Het enige alternatief is de Spoedwet wegverbreding maar ik vermoed dat ze zich daar niet aan gebrand hebben omdat ze sinds 2008 al de tracewet opgestart hadden en waarschijnlijk nooit gedacht hadden dat de wegen pas in 2029 verbreed zouden zijn. Mochten ze wel een glazen bol hebben gehad zal dat ongetwijfeld uitgevoerd zijn.

Die spoedwet is trouwens heel komisch. Vernieuwde tracéwet aangenomen maar om onder die ellenlange procedures uit te komen gewoon een spoedwet bedenken. Hilarisch.
Dat zit een beetje anders...
Die spoedwet wegverbreding dateert uit 2003 (kabinet Balkenende-I). bonus voor wie raadt wie toen minister van VenW was...

In 2007 liep de besluitvorming bij snelwegen vast op luchtkwaliteit (A4 Burgerveen-Leiden, zoek maar eens op). Luchtkwaliteit was toen een issue waarmee zo'n beetje elk project om zeep werd geholpen (zelfs stations...). Naar aanleiding daarvan heeft toenmalig minister Eurlings de Commissie Elverding (formeel "Commissie versnelling en verbetering besluitvorming infrastructuur" ingesteld. Die kwam met een aantal aanbevelingen:
- verbeter structureel de besluitvorming (ofwel: pas tracéwet aan), dit was een omvangrijk proces dat in 2012 leidde tot de herziene tracéwet.
- breng wat tweaks aan in de (bestaande) spoedwet wegverbreding. Met name de duiding van onderzoeksgebieden en actualiteit van informatie waren daarbij van belang.

Echter, de spoedwet wegverbreding mag ALLEEN worden gebruikt bij een aantal in DIE wet genoemde projecten. Dat was een "Top 30". Binnen Rijkswaterstaat is daar toen een uitvoeringsprogramma op gezet: "spoedaanpak wegen". Dat liep door totdat alle 30 projecten waren uitgevoerd.

De A27 Houten-Hooipolder heeft nooit in de spoedwet / spoedaanpak gezeten. Redenen waren dat andere projecten urgenter en belangrijker waren, dat er onvoldoende dekking was en dat ook probleemanalyse (en oplossingsrichtingen) met de regio niet eenduidig waren gedeeld (lees: iedereen wil wat anders, maar niemand wil betalen...). En dus gebeurt er niet zo veel.

Ironisch genoeg heeft de afsluiting van de Merwedebrug wel effect gehad: er is nu een beslissing genomen dat de brug geheel vervangen wordt (en dat IenM de extra kosten daarvan dus dekt).

Goed, tot zover wegen :). De nieuwe tracéwet helpt trouwens ook bij spoorprojecten. Bij Zwolle, Utrecht heb ik daar al best wat profijt van gehad (en ProRail ook).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')