abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 10:07:04 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173805519
Wat doet dat juk? Je klapt er op, cilinders drukken in en dan, waar gaat de olie die daar in zit naartoe?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173805545
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:07 schreef derLudolf het volgende:
Wat doet dat juk? Je klapt er op, cilinders drukken in en dan, waar gaat de olie die daar in zit naartoe?
Waar gaat de olie die in andere hydraulische cylinders zit naartoe? Kom nou :D

Wat dat juk doet is simpelweg zoveel mogelijk kinetische energie opvangen zodat wat er tegenaan komt zijn overtollige newtons zo snel mogelijk kwijt is maar dan zonder de machinist gelijk te vermoorden.
Bier.
pi_173805546
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:07 schreef derLudolf het volgende:
Wat doet dat juk? Je klapt er op, cilinders drukken in en dan, waar gaat de olie die daar in zit naartoe?
Ik ben geen kenner van hydraulische systemen maar waar normaal de olie naar toe gaat als de hydrauliek wordt ingedrukt? Het reservoir?

pi_173805566
*dingdingdingdingding*
Bier.
pi_173805656
Maar dat is alleen als het hydraulisch is. Het kan ook prima een gigantische veer zijn.
Bier.
pi_173805686
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar dat is alleen als het hydraulisch is. Het kan ook prima een gigantische veer zijn.
"In Antwerpen-Centraal staan, op de bovenste sporen (1-6), gecompliceerdere stootbuffers: deze bestaan uit een metalen baar die met zuigers in een pneumatisch vat zit. Bij een botsing worden de zuigers ingeduwd en absorbeert de gecomprimeerde lucht in het vat de energie. " Aldus Wikipedia

Ongeveer hetzelfde maar dan met een gas ipv olie
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 10:25:33 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173805712
Ik dacht meer aan actie/reactie, dat het in een andere cilinder ging ofzo :')

Goeiemogguh
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 10:28:07 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173805754
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:23 schreef b2py het volgende:


Ongeveer hetzelfde maar dan met een gas ipv olie
Met het verschil dat lucht te comprimeren is en olie niet. Olie zou nog harder afremmen, misschien nog te hard?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173805932
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met het verschil dat lucht te comprimeren is en olie niet. Olie zou nog harder afremmen, misschien nog te hard?
Ik zeg bewust 'een gas' en niet lucht, ik ken al die eigenschappen niet alhoewel ik hier wel een Binas heb liggen dus het misschien kan opzoeken maar het niet ga doen
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:50:22 #210
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173808914
Er zit nu toch geen diesel voor de stoomtrein, blijkbaar is het ook goed als we het hele stuk van Groningen tot Veendam niet harder dan 40 rijden (dan doet ATB-NG toch ook niks).
pi_173809314
Das 30 bij NG.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 september 2017 @ 14:48:59 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173809737
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:50 schreef ReisT het volgende:
Er zit nu toch geen diesel voor de stoomtrein, blijkbaar is het ook goed als we het hele stuk van Groningen tot Veendam niet harder dan 40 rijden (dan doet ATB-NG toch ook niks).
Er zit ATB-E op die loc. Dat werkt niet samen met ATB-NG en dus is de max snelheid volgens de regels 40 km/h als je op een dergelijk baanvak komt, omdat je geen werkende beveiliging aan boord hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 16 september 2017 @ 17:32:56 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173812198
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zeg bewust 'een gas' en niet lucht, ik ken al die eigenschappen niet alhoewel ik hier wel een Binas heb liggen dus het misschien kan opzoeken maar het niet ga doen
Zulke dingen staan niet in Binas. In Binas staan alleen maar tabellen. Oh ja en de citroenzuurcyclus.

Bij een gas is de intermoleculaire ruimte zo groot dat het voor de samendrukbaarheid niet uitmaakt welk gas je gebruikt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173812311
Ook niet in tabel 12?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 september 2017 @ 17:43:09 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173812383
de Binas _O_

Die moet ik ook nog wel ergens hebben liggen denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173815077
Dresden-Ústí-Praha: last but not least - de laatste dag (deel 7)

Van zondag 30 juli tot woensdag 9 augustus heb ik de tweede hobbyvakantie van 2017 gevierd. Ditmaal ging het eerst naar het Oosten van Duitsland, waarna al snel de grens overgestoken werd naar Tsjechië waar rond de hoofdstad Praag diverse spoorlijnen werden bezocht. Het werd een reis langs de riveren de Elbe en Moldau.

Deel 1: PTA / Het grote treinentopic #1076 - Beste reizigers
Deel 2: PTA / Het grote treinentopic #1077 - U roept, IenM draait of niet
Deel 3: PTA / Het grote treinentopic #1078 - Grundlichtkeit
Deel 4: PTA / Het grote treinentopic #1078 - Grundlichtkeit
Deel 5: PTA / Het grote treinentopic #1078 - Grundlichtkeit
Deel 6: PTA / Het grote treinentopic #1079 - Woensdagtestdag

In het laatste deel, deel 7, bezoeken we nog een keer de hoofdlijn tussen Praag en Kralupy. Omdat het maandagochtend niet zo wilde lukken met goederentreinen wilde ik op dinsdagochtend nogmaals een poging doen bij het ten noorden van Praag gelegen fotopunt bij Praha-Sedlec. Ditmaal zou het meer succes opleveren...

Terwijl de zon nog over de heuveltop aan de overkant van de Moldau moest komen passeerde de eerste goederentrein al richting Duitsland. Het bleek de drie uur te vroeg rijdende Porsche-onderdelentrein te zijn van AWT, maar gelukkig reed deze met zwarte 189 ipv een AWT taurus...

In de eerste bruikbare zonnestralen kon even later wel de eerste Eurocity van de dag naar Berlijn op de foto gezet worden. Eenling 371 002 heeft de Najbrt1-jas nog altijd aan en wijkt daarmee af van zijn soortgenoten.


Met EC 178 "Alois Negrelli" passeert de 371 002 bij Praha-Sedlec.

De Tsjechische spoorwegen stonden midden jaren 90 voor de opgave het materieelpark te moderniseren, want de oude treinstellen van de serie 451 waren inmiddels al ruim 35 jaar oud.

Moravskoslezská vagonka, ČKD Vagonka en ¦koda Transportation ontwikkelden in 1999 twee prototypes van een driedelig dubbeldekstreinstel in de serie 471. Vanaf 2001 werden ze in serie gebouwd en in dienst gesteld bij de ČD. Vanwege financiële problemen worden slechts 6 treinstellen per jaar afgeleverd, wat vermoedelijk deels de oorzaak is dat de ČD nog niet zonder de oude treinstellen van de serie 451 kan.

De treinstellen, met CityElefant als marketing-/productnaam, worden bij de ČD met name ingezet op de vele stoptreintrajecten (Esko) rond Praag. Zes stellen doen dienst rond Ostrava.


De 971/471 048 is op dinsdag 8 augustus 2017 onderweg als Os 10410 uit Praha Masarykovo Nádra¸í naar Kralupy nad Vltavou en is zojuist uit Praha-Sedlec vertrokken.

De koersrijtuigen behoren in West-Europa inmiddels al weer enige jaren tot de verleden tijd. De doorgaande rijtuigen naar Moskou en Minsk in de Jan Kiepura-nachttrein waren in Nederland de laatste koersrijtuigen. In de landen van het voormalige Oostblok daarentegen worden nog steeds reisverbindingen aangeboden middels koersrijtuigen.

Op deze wijze kan de reiziger een rechtstreekse treinverbinding worden geboden op een langer traject waar een complete trein financieel niet uitkan. De doorgaande rijtuigen worden op een of meerdere stations tijdens de reis meegegeven aan andere, reguliere treinen.

In de dagelijkse Euronight 444 uit het Slowaakse Ko¨ice naar Praag rijden koersrijtuigen naar Wenen en Cheb. Tevens worden koersrijtuigen uit Warschau en Banská Bystrica meegenomen naar Praag. Tot slot worden n Poprad-Tatry nog twee rijtuigen en drie autotransportwagens aangehangen.

Een van de slaaprijtuigen uit het Slowaakse Ko¨ice wordt in Praag na aankomst van de trein afgerangeerd en aan Rychlík-trein 614 naar Cheb via Ústí nad Labem gekoppeld.


De ČD 150 213 had deze ochtend de taak de trein tot Ústí te rijden en passeert hier bij Praha-Sedlec.

Veel goederentreinen tussen Slowakije/Hongarije/Oost-Tsjechië en Ústí/Děčín/Duitsland rijden vanaf Kolín via de rechteroever van de Elbe om zo de omweg via Praag te besparen. Heel veel cargo ben ik hier in de 3 dagen dat ik hier tot een uur of 13 stond niet tegengekomen.

Het leek alsof deze dinsdag kwa goederenvervoer net zo rustig zou worden als een dag eerder, maar gelukkig kwam iets voor half 9 dan eindelijk de eerste goederentrein goed voor de zon door Praha-Sedlec.


ČD Cargo-loc 130 033 heeft een korte maar zeer fraai samengestelde bonte trein aan de haak, bestaande uit drie beladen Sdggmrs ingeklemd tussen twee gewone ketelwagens en vier gasketelwagens.

Spoorgoederenvervoerder AWT (Advanced World Transport a.s) rijdt niet alleen bij Bad Schandau goederentreinen de Duits/Tsjechische grens over maar is ook actief in het binnenland van Tsjechië. Bekende trein is natuurlijk de Porsche-onderdelentrein die vaak met de witte 183'er gereden wordt. Maar AWT rijdt ook regelmatig ketelwagentreinen kriskras door het land.


Op dinsdag 8 augustus 2017 zijn de 753 730 en 753 737, beide in de geel/blauwe kleurstelling, onderweg met een flink vertraagde OnRail-ketelwagentrein vanuit Břeclav přednádra¸í naar Děčín nákladní nádra¸í en passeren hier in heerlijk ochtendlicht door de boog bij Praha-Sedlec.

Na de Eurocity die direct achter deze goederentrein reed kwamen de wolken snel opzetten, wat goed te zien is op de volgende foto.

IDS Cargo kennen we met name van de gave diesels die ze inzetten tussen Bad Schandau en Děčín om treinen de grens over te zetten. Maar IDS Cargo heeft onder ander ook deze fraaie oude 182 041 in dienst.

¦koda bouwde tussen 1963 en 1965 in totaal 168 locs in de serie E 669.2 die voornamelijk ingezet werden in het zware goederenvervoer. Sinds 1988 zijn de overgebleven locomotieven omgenummerd in de serie 182. Vanaf 2005 is dit loctype buiten dienst gesteld bij zowel ČD Cargo als ZSSK Cargo. Sindsdien worden enkele exemplaren wel bij private goederenvervoerders ingezet, waaronder dus de 182 041 bij IDS Cargo.


Op dinsdag 8 augustus 2017 mocht de loc een graantrein langs de linker Elbeoever rijden richting Praag en passeert hier in de boog bij Praha Sedlec.
Doordat er vanuit het westen sluierbewolking binnendreef verdwenen de vervelende stapelwolken als sneeuw voor de zon. Zo kon de derde Eurocity van de dag richting Praag vanaf de rots bij Praha-Sedlec op de foto worden gezet.


ČD-loc 371 002 had eerder vandaag EC 178 naar Dresden gereden en is twee uur later met EC 173 weer vertrokken. EC 173 "Hungaria" is momenteel de Eurocity met de langste route en start al vroeg in Hamburg-Altona. Het eindpunt Budapest-Keleti pályaudvar wordt op één minuut na 14 uur later bereikt. Voor de 371 002, die onlangs helaas het nummerschild moeten afstaan, is Praha hlavní nádra¸í al het eindstation. Tussen Praag en Budapest wordt de trein getrokken door een ČD-loc van de serie 380.


Ook op dinsdag 8 augustus 2017 kwam rond half twee een bonte trein door richting Praag. Ditmaal getrokken door de 130 031 en flink wat ketelwagens aan de haak.

Vanaf Praha-Sedlec is het nog slechts één station verder voor de voorstadstreinen van de serie 451 totdat het eindpunt Roztoky u Prahy bereikt is. Hier keren deze treinstellen elk half uur gedurende een kwartier en is het mogelijk in de middag passerende treinen richting Praag met een deel van het stationsgebouw te fotograferen.

Opvallend aan dit station zijn de nog smalle perrons voor treinen richting Praag. Dit is zeer typerend voor de nog in de oude staat zijnde stations in Tsjechië. Reizigers worden geacht het perron rechts van mij pas te betreden zodra de trein stil staan. Treinen richting Kralupy nad Vltavou halteren wel aan het verhoogde, brede perron.


De AWT duikbrillen 753 737 en 753 730 hebben in de ochtend een ketelwagentrein naar Ústí of Decin gebracht en keerden in de middag terug met een lege Gefco autotransporttrein.

In de andere omloop van de S41 tussen Praha-Libeň en Roztoky u Prahy reed op dinsdag 8 augustus 2017 de 451 001/002. Deze Knallfrosch heeft ook in 2017 nog steeds de oerkleurstelling.


Doordat de Eurocity naar Praag een kleine 10 minuten vertraging had kon dit fraaie oude treinstel mee op de foto, toen de 371 005 met EC 379 uit Kiel het station van Roztoky u Prahy passeerde.

Op werkdagen rijdt ČD een spitstrein tussen Louny en Praha-Hole¨ovice met een 714 en drie Rychlík-rijtuigen. In de middagspits rijdt de trein terug naar Louny.


Op dinsdag 8 augustus 2017 is de 714 231 zojuist vertrokken met Sp 10480 uit Praha-Hole¨ovice en passeert hier nonstop door Praha Sedlec.

In de brede middagspits rijden de Tsjechische spoorwegen een hoogfrequente dienstregeling op de linker Moldauoever tussen Praag-Roztoky-Kralupy. Ruggegraat is een kwartierdienst tussen Praag en Roztoky, waarvan twee keer per uur de S41 vanuit Praha-Libeň en twee keer per uur de Os uit Praha-Masarykovo.


De oude treinstellen in de serie 451 zijn nog altijd onmisbaar in het voorstadsverkeer van Praag. Stel 451 060/059 maakt hier een stop op het station van Praha-Sedlec als Os 12138 naar Roztoky u Prahy.


De 371 005 is de enige overgebleven 371'er in de rood/geel/creme-kleurstelling bij de Tsjechische spoorwegen. Op dinsdag 8 augustus 2017 komt de fraaie loc met Eurocity 170 hier door Praha Sedlec op weg naar Berlin Hbf.

De Tsjechische spoorwegen České dráhy hebben in 2005 bij ¦koda 20 locomotieven van het type 109E besteld. Het is voor ¦koda dé entree in de wereld van de moderne elektrische locomotieven. De locomotieven zijn gebouwd tussen 2008 en 2011, waarvan de eerste in 2010 in de serie 380 is afgeleverd.

Door diverse problemen is dit loktype pas in 2014 gecertificeerd en volledig inzetbaar. Mede vanwege deze problemen is er (vooralsnog) geen vervolgserie besteld. De Tsjechische spoorwegen lijken inmiddels volledig voor de Siemens Vectron te gaan als aflosser van de oude elektrische meersysteemlocomotieven.

De 380 013 heeft in de zomer van 2016 speciale stickers gekregen ten herrinering aan 80 jaar Slovenská strela (Slowaakse pijl). Deze rode trein was het vlaggenschip van de Tsjechoslowaakse spoorwegen en maakte in 1936 de eerste rit van Bratislava naar Praag.


ČD 380 013 vertrekt met het leegmat van Ex 124 uit het Slowaakse ´ilina hier uit Praha hlavní nádra¸í naar het opstelterrein bij Praha-Vr¨ovice.

De Poolse Staatsspoorwegen PKP hebben tussen 1986 en 1997 bij Pafawag in Wroclaw (Breslau) in totaal 47 locomotieven in de serie EP09 laten bouwen. Ze zijn geschikt voor 3 kV gelijksstroom waardoor ze inzetbaar zijn op alle geëlektrificeerde Poolse spoorlijnen. Omdat er in een deel van Tsjechië eveneens 3 kV gelijkstroom op de bovenleiding staat, zijn deze locomotieven ook in dit deel van Tsjechië inzetbaar. Deze locomotieven worden daarom ook doorgaand voor de Eurocity-treinen tussen Warschau en Praag ingezet.


Op woensdag 9 augustus 2017 komt de EP09-043 van de PKP met het leegmat van EC 113 binnen op Praha hlavní nádra¸í en zal ruim een kwartier later vertrekken naar Warszawa Wschodnia.

Een kleine 20 minuten later reed de eerste Eurocity van de dag naar Berlijn het station van Praag binnen. Met een overstap op de ICE naar Hamburg, de IC naar Bremen en de RE naar Norddeich Mole stond ik om 16:13 pünktlich in Leer(Ostfriesland), en dat voor nog geen 50 euro. Lang leve de webshop van de ČD.

Tot zo ver deze zevendelige reis langs de Elbe, de Sázava en de Moldau.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 september 2017 @ 20:24:51 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173815465
Opnieuw zeer fraai _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 16 september 2017 @ 20:24:58 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173815472
Een Infrabeller heeft op Tweakers wat informatie en foto's geplaatst over de opruim- en herstelwerkzaamheden na de treinramp van het incident in Antwerpen, gisteravond.

Enjoy: https://gathering.tweaker(...)ge/52603971#52603971
  zaterdag 16 september 2017 @ 20:29:56 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173815613
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Opnieuw zeer fraai _O_
Eens! Schitterende fotoserie _O_
pi_173816051
Fijn genieten weer Zug-Chef! Mooie plaatjes :)
Bier.
  Redactie Sport zaterdag 16 september 2017 @ 20:45:59 #221
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173816080
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eens! Schitterende fotoserie _O_
Dat dus ja :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 16 september 2017 @ 20:47:01 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173816113
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:24 schreef James1988 het volgende:
Een Infrabeller heeft op Tweakers wat informatie en foto's geplaatst over de opruim- en herstelwerkzaamheden na de treinramp van het incident in Antwerpen, gisteravond.

Enjoy: https://gathering.tweaker(...)ge/52603971#52603971
Als ik deze laatste zo bekijk heeft de trein het juk zijwaarts uit elkaar gedrukt en niet frontaal in elkaar zoals me de bedoeling lijkt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173817114
Zeer fraai Zug!
  Redactie Sport zaterdag 16 september 2017 @ 22:46:59 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173819080
Vandaag vertrok de SSN uit Rotterdam voor een tweedaagse trip naar Stadskanaal. Even na 8 uur werd uit de Maasstad vertrokken om na een rit van ruim zes uur aan te komen in Knoal.

Voor het eerst in de historie reed er een stoomtrein door de Drontermeertunnel. Wonder boven wonder ging dit allemaal zonder enige brandmelding. Voor het zover was werd eerst het zwaarbewolkte station Dronten gepasseerd

Om de loc goed om voor een dubbeltractie-rit bij de STAR te hebben staan werd er via station Groningen gereden en werd er geen gebruik gemaakt van de boog Haren-Waterhuizen. Om 12.41u kwam de trein Groningen binnen waar even later omgelopen werd. Iets was overigens twee pogingen kostte: de eerste keer werd de loc naar spoor 8 geleid terwijl de rijtuigen op spoor 7 stonden.

Vanaf Groningen ging het ondanks het ontbreken van ATB-NG op de 01 1075 zonder voorspan naar Veendam. Dit ging echter wel gepaard met een snelheidbeperking: doordat er niet sneller dan 40km/h gereden werd liep de stoptrein erachter +10 op. Met de tender voorop komt de trein hier door het station van Kropswolde.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173819204
Ik word echt een beetje opgewonden van stoom zonder draad op dubbelspoor geloof ik <3
Bier.
  Redactie Sport zaterdag 16 september 2017 @ 22:54:04 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173819235
Ja, dat vond ik ook wel heel lekker om te zien :9~

Overigens had ik gerekend op een DB Cargo 6400 als voorspan vanwege het ontbreken van ATB-NG op de loc. Dat ie zonder reed was dus een mooie bijkomstigheid

Morgen vertrekt ie om 16.23u uit Veendam en gaat dan bij Waterhuizen linksaf naar Onnen (doorkomst 17.01u), dus je hebt nog een kans ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173819279
Ja. M'n pa was daar ook over aan het blaten, die dieselloc.
Bier.
  Redactie Sport zaterdag 16 september 2017 @ 23:29:03 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173819849
Ook nog als filmpje trouwens:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 16 september 2017 @ 23:56:54 #229
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_173820291
Heel fraai Bjorn!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_173822903
Voor me zit iemand echt de meest bizarre database queries te produceren op z'n laptop ever. En zijn geluid staat hard aan. #zondagochtendbielzenblues
Bier.
pi_173823151
In venray is een werktreintje ontspoort:

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_173823254
Dat wordt uitgelopen werkzaamheden :P
pi_173823293
Oops.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 17 september 2017 @ 10:26:36 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173823956
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik word echt een beetje opgewonden van stoom zonder draad op dubbelspoor geloof ik <3
Ik krijg vooral de vliegende kippendiarree van dat obsessieve gebruik van de lijdende vorm in de zinsbouw. Maar dat zal mij ook wel obsessief maken :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 september 2017 @ 10:44:47 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173824298
Gister was ik rond Stadskanaal, niet voor de stoomlok tussen Groningen-Veendam oid, want reed toch tender voor.

16 September 2017 - Tijdens Stadskanaal onder Stoom werden er ook 3 diesels in inzet gebracht, waaronder de NS 162 van de gelijknamige Stichting.
De goederentrein die reed, had geen groot traject af te leggen, want het ging vanaf Stadskanaal naar de Pekelderweg in Stadskanaal en terug.
Hier heeft de trein omgelopen bij de Pekelderweg en is weer vertrekgereed naar Stadskanaal.

De BSH 2454 werd voor het eerst echt aan het publiek getoond en rijdend gezien tijdens Stadskanaal onder Stoom. De lok zou een week eerder ingezet worden voor een georganiseerde fotogoederentrein voor de deelnemers, maar vanwege problemen met het afdraaien van de wielen was de locomotief niet optijd inzet gereed. Hij is afgelopen week per dieplader vanuit Roosendaal naar Stadskanaal overgebracht, en rijdt hier met de eerste trein vanuit Musselkanaal terug naar Stadskanaal.

Later op de dag ging de 2454 nog 2 keer naar Veendam, samen met de STAR 2278. De middagslag werd de locomotief aan de zijde van Stadskanaal geplaatst, en passeert hier vlakbij Bareveld richting Stadskanaal.
Opvallend was dat de locomotief ineens de NS vishaken had gekregen, die waren eerder deze ochtend nog niet aanwezig.

Een foto van "onze" 01 mocht niet ontbreken, en gelukkig was de zon redelijk ver afwezig, zodat de lok met ketel voor op een bovenleidingloos traject vastgelegd kon worden. Hier is de SSN 01 1075 met de lange STAR-rijtuigenstam (2 stammen gekoppeld) onderweg van Stadskanaal naar Veendam, en is bijna in Bareveld.
  zondag 17 september 2017 @ 10:46:22 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173824327
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:54 schreef dennistd het volgende:
Overigens had ik gerekend op een DB Cargo 6400 als voorspan vanwege het ontbreken van ATB-NG op de loc. Dat ie zonder reed was dus een mooie bijkomstigheid
Gewoon met max. 40km/h is er niks aan de hand, als je maximaal een aantal kilometers per jaar op een NG-baanvak rijdt. Daar komt de SSN toch niet boven, dus geen 6400 nodig.
Het was wel een goed geplaatste grap, dat die 6400 ervoor zou komen. Daar was nooit sprake van geweest bij de SSN, en iedereen had het erover dat dat ging gebeuren.
  zondag 17 september 2017 @ 10:50:21 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173824403
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:46

Voor het eerst in de historie reed er een stoomtrein door de Drontermeertunnel. Wonder boven wonder ging dit allemaal zonder enige brandmelding. Voor het zover was werd eerst het zwaarbewolkte station Dronten gepasseerd
Maar de VSM heeft toch al eens over de Hanzelijn gereden, en dus ook door de Drontermeertunnel? Of was dat toen op het laatste moment afgeketst?
  zondag 17 september 2017 @ 11:44:27 #238
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173825340
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:46 schreef dennistd het volgende:
Iets was overigens twee pogingen kostte: de eerste keer werd de loc naar spoor 8 geleid terwijl de rijtuigen op spoor 7 stonden.
:')

Ik zag hem trouwens rijden bij Lelystad. Ik kwam toevallig net over de A6 door een zeer lokale mistbank...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_173827504


_O-

De connectie

[ Bericht 20% gewijzigd door b2py op 17-09-2017 13:47:13 ]
pi_173827736
Annemarie maakt 5 dagen per week dezelfde reis en toch loont Traject Vrij niet? Dan is dat abonnement echt veel te duur...
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 17 september 2017 @ 14:19:53 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173829358
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
De oude treinstellen in de serie 451 zijn nog altijd onmisbaar in het voorstadsverkeer van Praag. Stel 451 060/059 maakt hier een stop op het station van Praha-Sedlec als Os 12138 naar Roztoky u Prahy.
Lekker lompe old scool Oostblokshit O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173830683
Mooie plaatjes allemaal!
  zondag 17 september 2017 @ 15:22:25 #243
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173831241
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:50 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar de VSM heeft toch al eens over de Hanzelijn gereden, en dus ook door de Drontermeertunnel? Of was dat toen op het laatste moment afgeketst?
De VSM reed in 2010 over de Hanzelijn maar toen alleen tussen Lelystad en Dronten, dus niet door de tunnel.
  zondag 17 september 2017 @ 15:57:41 #244
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173832255
quote:
Om korting te krijgen moet je onder normale omstandigheden toch nog een aanvullend reisproduct hebben?

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:34 schreef Kansenjongere het volgende:
Annemarie maakt 5 dagen per week dezelfde reis en toch loont Traject Vrij niet? Dan is dat abonnement echt veel te duur...
180 euro per maand voor Haarlem - Amsterdam C.
Als je elke werkdag een kaartje, zonder korting, koopt ben je nog goedkoper uit
So we just called him Fred
pi_173832605
Altijd vrij moet je hebben
  Redactie Sport zondag 17 september 2017 @ 18:11:40 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173836604
De 2454 staat kapot in Wildervank... Nu de 2278 ervoor die achterop de tegentrein meeliep, maar inmiddels al +15. Maar goed dat ik een half uur overstap in Veendam heb.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173836701
Wie? Of wat?
  PR/Manusje van alles zondag 17 september 2017 @ 18:36:02 #248
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173837215
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:46 schreef greavy het volgende:

[..]

Gewoon met max. 40km/h is er niks aan de hand, als je maximaal een aantal kilometers per jaar op een NG-baanvak rijdt. Daar komt de SSN toch niet boven, dus geen 6400 nodig.
Het was wel een goed geplaatste grap, dat die 6400 ervoor zou komen. Daar was nooit sprake van geweest bij de SSN, en iedereen had het erover dat dat ging gebeuren.
de grap ontgaat mij een beetje
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport zondag 17 september 2017 @ 18:50:27 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173837665
Ja, ik snap de grap ook niet zo. Maar goed, typisch gevalletje: ik heb informatie maar deel die lekker niet en achteraf weet ik alles beter. Beetje kansloos...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 17 september 2017 @ 18:51:38 #250
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173837692
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:14 schreef b2py het volgende:
Wie? Of wat?
Een locomotief van de serie 2400 en eentje van de serie 2200 ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 september 2017 @ 19:16:55 #251
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173838355
De SSN-trein stoomt in elk geval lekker door, we duiken nu voor de tweede keer de Drontermeertunnel in.
pi_173838415
Prestigetrein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 september 2017 @ 19:22:15 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173838490
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:19 schreef b2py het volgende:
Prestigetrein
Misschien is het iets voor de HSL. Het materieel heeft in ieder geval bewezen betrouwbaarheid :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 17 september 2017 @ 19:37:46 #254
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173838871
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:19 schreef b2py het volgende:
Prestigetrein
O, daarom stonden we net in Dronten 10 minuten stil om door drie (!) treinen ingehaald te worden?
pi_173839035
Je hebt Drenthe al verlaten he, in de Randstad is het niet meer zo'n belangrijke trein: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)d-raast-door-Drenthe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 september 2017 @ 19:46:10 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173839102
Moet gelijk hier aan denken

Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 20:02:42 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173839524
Ik ben wel drie keer het spoor van de Star over gekomen dit weekend, maar helaas geen tijd gehad om te kijken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 17 september 2017 @ 20:25:51 #258
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173840115
Ik raad je toch aan de volgende keer wil te kijken: voor je het weet zit je onder een trein :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 september 2017 @ 21:48:32 #259
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173842469
Lekker dan, de SSN staat met panne in Woerden stil.
  zondag 17 september 2017 @ 22:09:03 #260
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_173842973
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:48 schreef Lunatiek het volgende:
Lekker dan, de SSN staat met panne in Woerden stil.
Prestigetrein! ;( Overigens zie ik daar niks over op d'n twitter
  zondag 17 september 2017 @ 22:14:36 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173843108
Woerden heeft zes sporen, dus waarschijnlijk kunnen ze er om heen rijden
pi_173843164
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:48 schreef Lunatiek het volgende:
Lekker dan, de SSN staat met panne in Woerden stil.
defecte stoomafnemer zeker
pi_173843326
:D
  Redactie Sport zondag 17 september 2017 @ 22:24:17 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173843356
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:48 schreef Lunatiek het volgende:
Lekker dan, de SSN staat met panne in Woerden stil.
Rijdt alweer:
ICB_Teus twitterde op zondag 17-09-2017 om 22:07:30 Einde bijzondere uitruk #stoomtrein 🚂rijdt weer ploeg Utrecht keert huiswaarts #TomTomzegtkeerom #ProRail #Incidentenbestrijding reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 22:31:38 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173843528
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:25 schreef dennistd het volgende:
Ik raad je toch aan de volgende keer wil te kijken: voor je het weet zit je onder een trein :P
:+

Denk niet dat ik daar heel bang voor hoefde te zijn


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173843536
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:16 schreef Salatrel het volgende:

[..]

defecte stoomafnemer zeker
Nee, RBC verlies. Ze moesten even de loc resetten.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 september 2017 @ 22:36:47 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173843667
Het is heus, met de stoomtrein in zicht komen er twaalf bakken ICM voor je neus _O-

http://www.dumpert.nl/med(...)g_met_mijn_zoon.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 17 september 2017 @ 22:45:16 #268
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173843864
SSN staat in Gouda, reizigers mochten niet verder.
  zondag 17 september 2017 @ 22:53:56 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173844040
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:31 schreef MTL het volgende:

[..]

Nee, RBC verlies. Ze moesten even de loc resetten.
:D
pi_173844119
Ik zat vandaag in de sprinterpendel Den Haag Centraal - Den Haag HS. Da's wel het ultieme rondje om de kerk.
pi_173844163
quote:
10s.gif Op zondag 17 september 2017 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Het is heus, met de stoomtrein in zicht komen er twaalf bakken ICM voor je neus _O-

http://www.dumpert.nl/med(...)g_met_mijn_zoon.html
Welke domme kut gaat dan ook aan die kant van de dijk staan, dan vraag je er om
  Redactie Sport zondag 17 september 2017 @ 23:36:14 #272
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173844881
quote:
10s.gif Op zondag 17 september 2017 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Het is heus, met de stoomtrein in zicht komen er twaalf bakken ICM voor je neus _O-

http://www.dumpert.nl/med(...)g_met_mijn_zoon.html
Daar was ik in Dronten ook nog wel even bang voor, maar daar ging het gelukkig goed. Kans dat het misgaat is ook vrij klein, maar wel aanwezig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 september 2017 @ 08:54:37 #273
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173847033
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:36 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar was ik in Dronten ook nog wel even bang voor, maar daar ging het gelukkig goed. Kans dat het misgaat is ook vrij klein, maar wel aanwezig.
Persoonlijk vind ik het altijd leuk om treinen linkerspoor te laten rijden. Niet in de minste plaats vanwege de treinspotters. })
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 september 2017 @ 11:34:05 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173849270
Reizigers in verwarring brengen lukt jullie in Groningen ook prima, samen met Arriva.

Gewoon de vertreksporen van de Delfzijler en de Roodeschooler regelmatig omdraaien _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 september 2017 @ 11:57:46 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173849591
Ik heb me eergisteren eens gewaagd aan SimSig (treindienstleidersimulatie). Binnen no time reed alles waarvoor mijn 'post' verantwoordelijk was met +30 :')

Respect voor Ziggy3 en zijn collega's :Y
pi_173849684
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:57 schreef James1988 het volgende:
Ik heb me eergisteren eens gewaagd aan SimSig (treindienstleidersimulatie). Binnen no time reed alles waarvoor mijn 'post' verantwoordelijk was met +30 :')

Respect voor Ziggy3 en zijn collega's :Y
Bij een halfuursdienst zie ik geen problemen?
  maandag 18 september 2017 @ 12:44:43 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173850207
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij een halfuursdienst zie ik geen problemen?
Was het maar zo'n feest :D

Eer moet tussendoor ook nog van alles naar een yard of siding. :D
  Redactie Sport maandag 18 september 2017 @ 12:47:36 #278
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173850275
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het altijd leuk om treinen linkerspoor te laten rijden. Niet in de minste plaats vanwege de treinspotters. })
Je zat toch niet ook toevallig gister rond 20.15u achter de knoppen in Zwolle he? Roestrijden bij Herfte met de IC vanuit Groningen (waarom niet de sprinter, die heeft tijd zat en geen aansluitingen)

Vervolgens ook nog traag (zonder meer dan normaal wissels te nemen) op spoor 5 af waar we met een slakkengang langs reden. Ja, toen was de op papier onhaalbare overstap (3 minuten) naar Enschede ook echt onhaalbaar: met +3 stonden we pas stil langs het perron. Oh ja, en toen duurde het ook nog eens 15 seconden voordat de deuren eindelijk ontgrendeld waren :{
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 18 september 2017 @ 12:56:28 #279
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173850465
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

:+

Denk niet dat ik daar heel bang voor hoefde te zijn


[ afbeelding ]
Het bruggetje aan het eind van de lijn in Musselkanaal zo te zien?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 september 2017 @ 13:09:32 #280
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173850696
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:57 schreef James1988 het volgende:
Ik heb me eergisteren eens gewaagd aan SimSig (treindienstleidersimulatie). Binnen no time reed alles waarvoor mijn 'post' verantwoordelijk was met +30 :')

Respect voor Ziggy3 en zijn collega's :Y
Welke speelde je?

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je zat toch niet ook toevallig gister rond 20.15u achter de knoppen in Zwolle he?
Nee, treindienstleider ben ik alleen in Groningen. DVL doe ik in Groningen en Zwolle, maar dan ga ik dus niet over het roestrijden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  maandag 18 september 2017 @ 13:16:29 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173850826
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Welke speelde je?
Ik speelde de post van Carlisle. Best een leuke post, lekker gevarieerd :D
  maandag 18 september 2017 @ 13:49:51 #282
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173851407
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik speelde de post van Carlisle. Best een leuke post, lekker gevarieerd :D
Oh, die ken ik niet. Ik doe graag Swindon, Waterloo en vooral Edinburgh.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_173851694
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik speelde de post van Carlisle. Best een leuke post, lekker gevarieerd :D
Carlisle vond ik vaak best verwarrend met die hand-overs tussen de lager genummerde en de hoger genummerde perrons.
Maar wel leuk :)
  maandag 18 september 2017 @ 14:03:57 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173851710
Ik heb gisteren even Brighton geprobeerd, maar binnen een kwartier had ik al een file tot aan Balcombe veroorzaakt :D
pi_173851815
Ik ben met Rugby bezig nu, maar heb een wisselstoring die me heel erg in de weg zit nu... :'(
Die 1R16 gaat voorlopig nergens heen, alle andere up-treinen kan ik nog wel via de slow line sturen gelukkig...

  Heeft over alles een mening 2022 maandag 18 september 2017 @ 14:10:27 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173851842
Nieuw record _O_

11:36 Mailtje "Ontvangst claim Geld terug bij Vertraging"
12:33 Mailtje "Goedkeuring claim Geld terug bij Vertraging"

Het kan dus wel :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 september 2017 @ 14:11:53 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173851870
Is dat Simsig op een Mac? :)
pi_173851909
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:11 schreef James1988 het volgende:
Is dat Simsig op een Mac? :)
Haha, ja, hoe zie je dat?
Gewoon wine geïnstalleerd, werkt prima!
  maandag 18 september 2017 @ 14:16:46 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173851956
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Haha, ja, hoe zie je dat?
Gewoon wine geïnstalleerd, werkt prima!
Ik heb een MacBook naast m'n desktop, de look van de titelbalk kwam me bekend voor. :)

Wine ga ik eens proberen.
  maandag 18 september 2017 @ 16:29:55 #290
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_173854092
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
Reizigers in verwarring brengen lukt jullie in Groningen ook prima, samen met Arriva.

Gewoon de vertreksporen van de Delfzijler en de Roodeschooler regelmatig omdraaien _O-
dat is flink trekkerend inderdaad
  maandag 18 september 2017 @ 16:37:44 #291
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173854236
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 16:29 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

dat is flink trekkerend inderdaad
Doen we inderdaad soms op verzoek van Arriva. Maar ik draai dan liever de aankomstsporen om dan de vertreksporen. Stuk minder verwarrend.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  maandag 18 september 2017 @ 16:38:13 #292
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173854246
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik ben met Rugby bezig nu, maar heb een wisselstoring die me heel erg in de weg zit nu... :'(
Die 1R16 gaat voorlopig nergens heen, alle andere up-treinen kan ik nog wel via de slow line sturen gelukkig...

[ link | afbeelding ]
Welkom in mijn wereld. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  maandag 18 september 2017 @ 16:43:29 #293
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_173854385
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 16:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Doen we inderdaad soms op verzoek van Arriva. Maar ik draai dan liever de aankomstsporen om dan de vertreksporen. Stuk minder verwarrend.
De trein uit Delfzijl gaat meestal naar de Roodeschool sporen en vice versa idd!
  maandag 18 september 2017 @ 18:24:17 #294
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173856143
Mag toch hopen dat dat SimSig een zeer beperkte weergave van de werkelijkheid is.

"Driver of 6B36 waiting at red signal N187"
Maar vervolgens is er geen enkele manier om uit te zoeken wáár N187 dan wel mag wezen.

Net zoals het een groot raadsel is waar een trein heen moet. Als op deze manier ook in de echte wereld de treinenloop geregeld moet worden snap ik wel dat het zo vaak mis gaat.
So we just called him Fred
pi_173856201
Zit er een Ari in?
En daarom heb je waarschijnlijk ook 'wegbekendheid' als treindienstleider
  maandag 18 september 2017 @ 19:11:51 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173857003
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 18:24 schreef FredvZ het volgende:
Mag toch hopen dat dat SimSig een zeer beperkte weergave van de werkelijkheid is.

"Driver of 6B36 waiting at red signal N187"
Maar vervolgens is er geen enkele manier om uit te zoeken wáár N187 dan wel mag wezen.
Je kunt een paar dingen doen:

1) In de opties "right click herroept het sein" uitzetten. Als je dan rechts klikt op een sein krijg je een popupmenu te zien met het seinnummer. Niet ideaal, maar zo kun je een beetje de map leren kennen omdat seinnummers opvolgend zijn.

2) Het "Train list"-scherm gebruiken (F2), daarin staat in iets meer detail de locatie van de trein, of in ieder geval de locatie waar de trein voor het laatst is gezien. Dit werkt dan weer niet als je multiplayer simsigt, alleen de host heeft het overzicht van alle treinen.

quote:
Net zoals het een groot raadsel is waar een trein heen moet. Als op deze manier ook in de echte wereld de treinenloop geregeld moet worden snap ik wel dat het zo vaak mis gaat.
Als je op de headcode klikt (bijvoorbeeld 1H14) krijg je de dienstregeling van de trein met die code te zien. Dit is het train describer systeem, waarmee Britse siggies in het echt ook werken.

De code die je in een bepaalde "berth" ziet hoeft niet daadwerkelijk voor die trein te zijn. Als een trein aankomt op een kopstation en onder een ander nummer de retourrit uitvoert, dan zul je zelf dat nieuwe nummer moeten invoeren ('interposen'). Zie ook: Train Activities.

De waarde in de berth is alleen maar ter referentie. Als je 's nachts rondkijkt op traksy.uk zie je dat er op een hoop baanvakken een 'trein' met als nummer "*T3*" rijdt: de lijn is buiten dienst genomen voor onderhoudswerkzaamheden (T3 is een module uit het Britse regelboek).

Sommige lijnen hebben 'trein' "OOU*" "*UFN*" (out of use until further notice), materieel dat overnacht aan een perron kan dat doen onder code "8CAR" (hier staan 8 bakken), en afgelopen kerst had iemand (die niet zo in de kerststemming was?) "BAH-" "HUM-" "-BUG" ingevuld voor drie opeenvolgende berths.

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 18:27 schreef b2py het volgende:
Zit er een Ari in?
SimSig ondersteunt Automatic Route Setting, maar het hangt af van de post in kwestie of het ook daadwerkelijk gebruikt wordt.
quote:
En daarom heb je waarschijnlijk ook 'wegbekendheid' als treindienstleider
Dit, inderdaad :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 18-09-2017 19:25:10 ]
pi_173857718
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

SimSig ondersteunt Automatic Route Setting, maar het hangt af van de post in kwestie of het ook daadwerkelijk gebruikt wordt.

Volgens mij scheelt dat al 90% van je vertragingen ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 september 2017 @ 19:56:57 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173858227
quote:
11s.gif Op maandag 18 september 2017 16:43 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

De trein uit Delfzijl gaat meestal naar de Roodeschool sporen en vice versa idd!
Niet helemaal. De trein uit Delfzijl die om .38 aankomt gaat meestal naar 3a vanwege de overstapmogelijkheid op de sneltrein Leeuwarden en wordt dan een Roodeschooler. Helaas zijn ook hier weer uitzonderingen op :')

Op het andere half uur keren ze wel op zichzelf.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 september 2017 @ 20:19:21 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173858784
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Volgens mij scheelt dat al 90% van je vertragingen ;)
Dat lijkt me ook. Maar dan moet het dus wel in de simulatie zitten :s)
pi_173862489
Bijna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')