abonnement Unibet Coolblue
pi_173756455
Jij wacht voor je lol 10 min op het station? Dat had ik niet aan zien komen :P
pi_173756627
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:34 schreef b2py het volgende:
Ik ben benieuwd hoe je weet dat of die 10 bakken VIRM zo rustig was of die 4 bakken VIRM zo vol
heeft ie natuurlijk aan Eva gevraagd
  woensdag 13 september 2017 @ 19:40:55 #104
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173757299
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:56 schreef b2py het volgende:
Jij wacht voor je lol 10 min op het station? Dat had ik niet aan zien komen :P
Niet voor de lol maar om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen ;) Als kritisch volger van dit prestigeproject.

En 10 min is toch zo voorbij? (Bankje zitten, boekje lezen). Als het een kwartier was had ik dat natuurlijk niet gedaan, dat duurt vreselijk lang :+
  woensdag 13 september 2017 @ 19:54:07 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173757550
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:56 schreef b2py het volgende:
Jij wacht voor je lol 10 min op het station? Dat had ik niet aan zien komen :P
Doe ik soms ook hoor :Y

Als ik om x:40 aankom in Rotterdam heb ik genoeg tijd om de intercity naar Breda/Eindhoven van :43 te halen. Maar soms ga ik dan op die brug staan om treintjes en mensen te kijken, dan neem ik de ICd van :51 :P

(Behalve als die niet rijdt, dan stap ik wel in die IC.)
pi_173757580
Wat een leven ook :P
  woensdag 13 september 2017 @ 20:03:18 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173757687
Verder vind ik dienstregeling 2017 maar karig. Een 8/22-verdeling tussen Breda en Rotterdam, hoe verzin je het...

Hetzelfde geldt voor Breda - Den Bosch, daar is het maarliefst 3/27. :')
pi_173757749
Je hebt een leaseauto, spring er in :P
  woensdag 13 september 2017 @ 20:09:39 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173757787
Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem.

Morgen weer met de trein naar Utrecht :s)
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 13 september 2017 @ 20:10:25 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173757807
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:03 schreef James1988 het volgende:
Verder vind ik dienstregeling 2017 maar karig. Een 8/22-verdeling tussen Breda en Rotterdam, hoe verzin je het...

Hetzelfde geldt voor Breda - Den Bosch, daar is het maarliefst 3/27. :')
"maar liefst" :') Ik bied u aan, de uitermate evenwichtige 7/113 takt van Pepinster naar Liège Guillemins _O_

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 september 2017 @ 20:11:46 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173757842
7/113, de tering. Wat bezielt je als je zoiets bedenkt?

Hoop je dan dat die tweede trein in de slipstream van de eerste rijdt ofzo? :?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 13 september 2017 @ 20:20:26 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173758035
Dan ben je Belg. Waal zelfs.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 20:25:43 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173758159
7/113
3/27
8/22

Waar gaat dit over? :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 13 september 2017 @ 20:26:57 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758196
De verdeling van treinen in dezelfde richting over een bepaalde tijdseenheid in minuten.

3/27 betekent dat 3 minuten na de eerste trein nog een trein vertrekt, en dat het dan 27 minuten duurt tot de volgende.
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 20:28:48 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173758240
7/113 is dan om 15:00 en 15:07 en dan om 17u de volgende?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 13 september 2017 @ 20:29:15 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758248
Yep :Y
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 20:30:31 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173758284
Ok, zeer logisch :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 20:32:53 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173758342
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:09 schreef James1988 het volgende:
Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem.

Morgen weer met de trein naar Utrecht :s)
Moet jij ook nog over de Moerdijkbrug? Of is dat de A27? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 13 september 2017 @ 20:35:42 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758418
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Moet jij ook nog over de Moerdijkbrug? Of is dat de A27? :+
De Moerdijkbrug ligt in de A16. Ik moet over de Merwedebrug.

De Merwedebrug is maar een kutbrug. De linkerrijbaan is smal, er is geen vluchtstrook en vlak na de brug ligt een industrieterrein waar veel vrachtverkeer vandaan komt.
pi_173758460
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:09 schreef James1988 het volgende:
Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem.

Morgen weer met de trein naar Utrecht :s)
Waarom ga je dan ook in de spits met de auto? _O-
  woensdag 13 september 2017 @ 20:38:27 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom ga je dan ook in de spits met de auto? _O-
Omdat ik naar m'n werk moet? :P

Vanochtend was het wel lekker rustig trouwens.
pi_173758532
Zorg dan voor werktijden die buiten de spits reistijden bezorgen :P
  woensdag 13 september 2017 @ 20:41:04 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758549
Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan. :P
pi_173758567
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:29 schreef ReisT het volgende:
Vandaag was voor mij de eerste Woensdag Testdag.
Voor mij ook. Het was best wel een tegenvaller dat de eerste extra trein pas om 07:48 bleek te vertrekken uit Utrecht, dat was NS blijkbaar vergeten te vertellen.
pi_173758593
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:41 schreef James1988 het volgende:
Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan. :P
Na de spitsen?
  woensdag 13 september 2017 @ 20:44:32 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758661
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Na de spitsen?
Zou ik best willen, maar dat ik pas na 10:00 binnenstap ga ik daar niet verkocht krijgen.

Ik doe het vooralsnog half-om-half: maandag en woensdag met de auto, dinsdag en donderdag met de trein, vrijdag thuiswerken.
pi_173758777
Toch wel grappig dat vroeg werken dus blijkbaar geen probleem is maar laat werken wel ..
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 13 september 2017 @ 20:50:03 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173758905
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:28 schreef derLudolf het volgende:
7/113 is dan om 15:00 en 15:07 en dan om 17u de volgende?
Om precies te zijn om 15:10, 15:17 en dan om 17:10 weer. Je kunt toch dat plaatje zien? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 20:51:52 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173758971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Om precies te zijn om 15:10, 15:17 en dan om 17:10 weer. Je kunt toch dat plaatje zien? :?
Ja, maar niet aandachtig naar gekeken :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 13 september 2017 @ 20:52:31 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173758999
Wat ik me meer afvraag is waarom er niet eerder iets is gedaan aan de A27. Die weg staat al decennia in de lijst met knelpunten, maar pas nu is men met het voorbereiden van een verbreding bezig.

Vanaf 2021 (!) wil RWS gaan bouwen: https://www.rijkswatersta(...)ct-houten-hooipolder
pi_173759398
Ze zijn er al sinds 1999 mee bezig, krijgen het niet van de grond ivm gebrek aan financiering van lokale overheden. Het is echt hopeloos daar, kost veel geld, weinig geld beschikbaar. Lage prioriteit vergeleken met andere snelwegen. Uitvoering duurt erg lang ivm vervangen bruggen (heeft ook voor 2 jaar extra vertraging gezorgd).
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 13 september 2017 @ 21:05:16 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173759525
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja, maar niet aandachtig naar gekeken :+
Stel dan ook maar geen vragen, als je nog te belazerd bent om naar het antwoord te luisteren :{w :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 september 2017 @ 21:10:20 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173759760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:01 schreef b2py het volgende:
Ze zijn er al sinds 1999 mee bezig, krijgen het niet van de grond ivm gebrek aan financiering van lokale overheden. Het is echt hopeloos daar, kost veel geld, weinig geld beschikbaar. Lage prioriteit vergeleken met andere snelwegen. Uitvoering duurt erg lang ivm vervangen bruggen (heeft ook voor 2 jaar extra vertraging gezorgd).
Dat goede met de Merwedebrug (en het besluit tot totale vervanging) zal niet meehelpen voor een snelle oplossing. -O-

Kunnen ze niet de vluchtstrook inzetten als extra rijbaan tijdens de spits? In noordelijke richting is er een spitsstrook tussen Gorinchem en Noordeloos, maar in zuidelijke richting is er niks.

De A27 tussen Gorinchem en Everdingen kan soms echt hopeloos zijn. Een paar weken terug stuurde Google Maps me zelfs via 's-Hertogenbosch (A2/A59/A27) omdat dat sneller zou zijn. Ik ben ook wel eens via plaatsen als Schoonhoven gestuurd.
pi_173759993
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat goede met de Merwedebrug (en het besluit tot totale vervanging) zal niet meehelpen voor een snelle oplossing. -O-

Kunnen ze niet de vluchtstrook inzetten als extra rijbaan tijdens de spits? In noordelijke richting is er een spitsstrook tussen Gorinchem en Noordeloos, maar in zuidelijke richting is er niks.

De A27 tussen Gorinchem en Everdingen kan soms echt hopeloos zijn. Een paar weken terug stuurde Google Maps me zelfs via 's-Hertogenbosch (A2/A59/A27) omdat dat sneller zou zijn. Ik ben ook wel eens via plaatsen als Schoonhoven gestuurd.
Ze kunnen dat niet zomaar doen. Het enige alternatief is de Spoedwet wegverbreding maar ik vermoed dat ze zich daar niet aan gebrand hebben omdat ze sinds 2008 al de tracewet opgestart hadden en waarschijnlijk nooit gedacht hadden dat de wegen pas in 2029 verbreed zouden zijn. Mochten ze wel een glazen bol hebben gehad zal dat ongetwijfeld uitgevoerd zijn.

Die spoedwet is trouwens heel komisch. Vernieuwde tracéwet aangenomen maar om onder die ellenlange procedures uit te komen gewoon een spoedwet bedenken. Hilarisch.
  woensdag 13 september 2017 @ 21:22:13 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173760249
Ik zie trouwens op Wikipedia dat de spitsstrook van Gorinchem naar Noordeloos in 2011 is opengegaan. Ik dacht dat die er al langer lag.

Het werkt wel, dat stuk rijdt lekker door. Vervolgens sta je bij Noordeloos in de file omdat iedereen moet gaan ritsen. -O-
pi_173760384
Dat is omdat het een van de mooiste plaatsnamen van Nederland is. Kan je er even van genieten.
Bier.
  woensdag 13 september 2017 @ 21:28:46 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173760524
Wat? :')
  woensdag 13 september 2017 @ 21:29:06 #138
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_173760541
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zie trouwens op Wikipedia dat de spitsstrook van Gorinchem naar Noordeloos in 2011 is opengegaan. Ik dacht dat die er al langer lag.

Het werkt wel, dat stuk rijdt lekker door. Vervolgens sta je bij Noordeloos in de file omdat iedereen moet gaan ritsen. -O-
Ligt er volgens mij ook al veel langer.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 13 september 2017 @ 21:29:33 #139
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173760564
Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden?
Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)

pi_173760636
Foto genomen met een aardappel? :P
  woensdag 13 september 2017 @ 21:32:37 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173760672
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef JDude het volgende:

[..]

Ligt er volgens mij ook al veel langer.
Zelfs al sinds 2006 als ik deze site mag geloven: http://www.infrasite.nl/n(...)nieuwsberichten=5491

Ik zie het al, ik had op Wikipedia alleen naar het wegnummer gekeken en niet naar het wegvak. In 2011 is er een spitsstrook geopend bij Houten. :)
pi_173760712
Het is ook niet bedoeld voor verkeer op de A27 maar "Door het verbeteren van de doorstroming op de A27 wordt tevens voorkomen dat files terugslaan op knooppunt Gorinchem en hinder veroorzaken voor het verkeer op de A15. "

Dat u het weet
  woensdag 13 september 2017 @ 21:33:59 #143
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_173760714
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:41 schreef James1988 het volgende:
Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan. :P
Dan ben ik al halverwege :{w. Ook niet over files zeuren dan :6.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 13 september 2017 @ 21:37:44 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173760843
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:33 schreef b2py het volgende:
Het is ook niet bedoeld voor verkeer op de A27 maar "Door het verbeteren van de doorstroming op de A27 wordt tevens voorkomen dat files terugslaan op knooppunt Gorinchem en hinder veroorzaken voor het verkeer op de A15. "

Dat u het weet
Dat is wel een goede keuze, de westelijke A15 is ook al zo'n drama tijdens de spits.
  woensdag 13 september 2017 @ 22:11:36 #145
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_173761972
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef ReisT het volgende:
Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden?
Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)

[ afbeelding ]
Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.
  woensdag 13 september 2017 @ 22:14:08 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173762056
In 's-Hertogenbosch weten de reizigers hoe lang 10 bakken VIRM is.

Behalve als het regent :P
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 14 september 2017 @ 07:51:25 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173765946
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:11 schreef boriq het volgende:

[..]

Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.
Dan is de materieelinzet kennelijk niet voorspelbaar genoeg he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173768219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef ReisT het volgende:
Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden?
Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)

[ afbeelding ]
Dit is vanwege de onvoorspelbare treinlengte tijdens de ETMET proef
  donderdag 14 september 2017 @ 11:06:18 #149
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173768593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:11 schreef boriq het volgende:

[..]

Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.
In Deventer hangen er op (spoor 4 dan) überhaupt maar 4 bordjes. Daarbij geldt wel dat juist bij de drukste treinen de lengte het meest varieert. 12 bakken op dinsdag kan zomaar 8 bakken op woensdag zijn. Niet omdat het proces niet op orde is maar omdat dat gepland is.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:04:16 #150
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_173769977
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze kunnen dat niet zomaar doen. Het enige alternatief is de Spoedwet wegverbreding maar ik vermoed dat ze zich daar niet aan gebrand hebben omdat ze sinds 2008 al de tracewet opgestart hadden en waarschijnlijk nooit gedacht hadden dat de wegen pas in 2029 verbreed zouden zijn. Mochten ze wel een glazen bol hebben gehad zal dat ongetwijfeld uitgevoerd zijn.

Die spoedwet is trouwens heel komisch. Vernieuwde tracéwet aangenomen maar om onder die ellenlange procedures uit te komen gewoon een spoedwet bedenken. Hilarisch.
Dat zit een beetje anders...
Die spoedwet wegverbreding dateert uit 2003 (kabinet Balkenende-I). bonus voor wie raadt wie toen minister van VenW was...

In 2007 liep de besluitvorming bij snelwegen vast op luchtkwaliteit (A4 Burgerveen-Leiden, zoek maar eens op). Luchtkwaliteit was toen een issue waarmee zo'n beetje elk project om zeep werd geholpen (zelfs stations...). Naar aanleiding daarvan heeft toenmalig minister Eurlings de Commissie Elverding (formeel "Commissie versnelling en verbetering besluitvorming infrastructuur" ingesteld. Die kwam met een aantal aanbevelingen:
- verbeter structureel de besluitvorming (ofwel: pas tracéwet aan), dit was een omvangrijk proces dat in 2012 leidde tot de herziene tracéwet.
- breng wat tweaks aan in de (bestaande) spoedwet wegverbreding. Met name de duiding van onderzoeksgebieden en actualiteit van informatie waren daarbij van belang.

Echter, de spoedwet wegverbreding mag ALLEEN worden gebruikt bij een aantal in DIE wet genoemde projecten. Dat was een "Top 30". Binnen Rijkswaterstaat is daar toen een uitvoeringsprogramma op gezet: "spoedaanpak wegen". Dat liep door totdat alle 30 projecten waren uitgevoerd.

De A27 Houten-Hooipolder heeft nooit in de spoedwet / spoedaanpak gezeten. Redenen waren dat andere projecten urgenter en belangrijker waren, dat er onvoldoende dekking was en dat ook probleemanalyse (en oplossingsrichtingen) met de regio niet eenduidig waren gedeeld (lees: iedereen wil wat anders, maar niemand wil betalen...). En dus gebeurt er niet zo veel.

Ironisch genoeg heeft de afsluiting van de Merwedebrug wel effect gehad: er is nu een beslissing genomen dat de brug geheel vervangen wordt (en dat IenM de extra kosten daarvan dus dekt).

Goed, tot zover wegen :). De nieuwe tracéwet helpt trouwens ook bij spoorprojecten. Bij Zwolle, Utrecht heb ik daar al best wat profijt van gehad (en ProRail ook).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:44:08 #151
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173770627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dit is vanwege de onvoorspelbare treinlengte tijdens de ETMET proef
Want buiten die proef is die wel voorspelbaar en staan wel alle reizigers vanzelf op de juiste plaats op het perron? :?

Als men zo graag wil dat we spoorboekloos gaan reizen met een mogen ze eerst wel eens beginnen met alle treinen even lang te maken. Het zou niet uit moeten maken met welke trein je reist. Dat is een essentieel onderdeel van een metrodienstregeling.
  donderdag 14 september 2017 @ 13:00:18 #152
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_173770911
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_173771161
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik vind het de meest logische plek.

Komende zaterdag rijdt SSN met de 01 1075 van Rotterdam naar Stadskanaal.
Waar zou ik info over (verwachte) tijden kunnen vinden. Aangezien hij vrijwel door m'n achtertuin komt maar ik niet van plan ben de halve middag klaar te zitten om erop te wachten....
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 14 september 2017 @ 13:21:23 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173771265
Even vragen op Somda :+

Kujjelache :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 september 2017 @ 13:27:20 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173771363
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:16 schreef Clicks_nl het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik vind het de meest logische plek.

Komende zaterdag rijdt SSN met de 01 1075 van Rotterdam naar Stadskanaal.
Waar zou ik info over (verwachte) tijden kunnen vinden. Aangezien hij vrijwel door m'n achtertuin komt maar ik niet van plan ben de halve middag klaar te zitten om erop te wachten....
Dit kan je al wat op weg helpen:

https://www.stoomstichtin(...)nementenEnRitten#264

De waterkoker gaat na Weesp linksaf via Almere en Lelydorp naar Zwolle en verder
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 14 september 2017 @ 13:30:14 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173771437
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:16 schreef Clicks_nl het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik vind het de meest logische plek.

Komende zaterdag rijdt SSN met de 01 1075 van Rotterdam naar Stadskanaal.
Waar zou ik info over (verwachte) tijden kunnen vinden. Aangezien hij vrijwel door m'n achtertuin komt maar ik niet van plan ben de halve middag klaar te zitten om erop te wachten....
Ik weet niet waar je precies woont, maar reken er maar op dat er tussen Onnen en Veendam een 6400 van DB Cargo voor zit. Dit vanwege het ontbreken van ATB-NG op de SSN-loc.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 14 september 2017 @ 16:15:33 #157
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_173774304
Kan iemand mij vertellen of ik uit de db automaten NRW schöne tag tickets met een datum in de toekomst kan trekken. (of zonder datum) :)
  Redactie Sport donderdag 14 september 2017 @ 16:39:06 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173774800
Volgens mij kan het wel met een datum in de toekomst, maar hoever van tevoren weet ik niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 14 september 2017 @ 17:13:59 #159
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_173775297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:39 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij kan het wel met een datum in de toekomst, maar hoever van tevoren weet ik niet.
Dankje ;)
pi_173776356
quote:
3s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Even vragen op Somda :+

Kujjelache :P
Op Somda had ik al gekeken maar ik kon er niks over vinden (en ik heb ook geen nummers ofzo)
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_173776387
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:30 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je precies woont, maar reken er maar op dat er tussen Onnen en Veendam een 6400 van DB Cargo voor zit. Dit vanwege het ontbreken van ATB-NG op de SSN-loc.
Ah, dat is interessante info. Ik woon tussen Veendam en Stadskanaal, dus ik was eigenlijk van plan voor Veendam te gaan kijken. Om de 01 1075 solo te kunnen zien ipv in dubbeltractie met de eigen loc van de STAR. Maar dan kan ik dus misschien maar beter nog voor Groningen gaan kijken?
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_173776831
Hij zal Groningen niet halen, na Onnen rechtsaf via Waterhuizen boogje
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 14 september 2017 @ 19:17:49 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173777158
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:00 schreef b2py het volgende:
Hij zal Groningen niet halen, na Onnen rechtsaf via Waterhuizen boogje
Bij Haren kan wel, droom onder het zaad stoom onder de draad :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 september 2017 @ 20:44:01 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173779363
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bij Haren Glimmen kan wel, droom onder het zaad stoom onder de draad :~
Fixed

Bij Haren zit de loc er al voor ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173780856
quote:
33 dagen later dan gepland?
  donderdag 14 september 2017 @ 21:53:46 #166
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_173781450
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:37 schreef b2py het volgende:

[..]

33 dagen later dan gepland?
Het is maar hoe je het bekijkt, prioriteit is hoger dan bij die brug bij Leer in ieder geval :')
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 14 september 2017 @ 22:12:33 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173782070
Het is ook een iets drukker lijntje :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 14 september 2017 @ 23:31:40 #168
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173783755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:00 schreef b2py het volgende:
Hij zal Groningen niet halen, na Onnen rechtsaf via Waterhuizen boogje
Er staat nu een dienstregeling online, blijkbaar toch wel via Groningen. Zondag terug via het boogje.
https://m.facebook.com/st(...)22&ref=page_internal
  Redactie Sport donderdag 14 september 2017 @ 23:50:29 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173784019
Blijkbaar willen ze de loc andersom op de lijn hebben dan. De 50'er van de STAR staat ook met de ketel richting Veendam.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173784047
http://www.telegraaf.nl/a(...)ganisatie_NS___.html

Vrees FNV Spoor voor groot verlies banen
’Chaos op spoor door reorganisatie NS’
2 uur geleden Paul Eldering
UTRECHT - Reizigers moeten rekening houden met meer chaos op het spoor door een in gang gezette reorganisatie bij NS. „Met name het weghalen van personeel uit de regio kan voor knelpunten zorgen bij verstoringen van treinen.”

Daarvoor waarschuwt het personeel, bijgestaan door vakbonden. Zo worden onder andere de afdelingen reisinformatie en rangeren gebundeld in Utrecht. Totaal gaan met die centralisatie volgens FNV Spoor honderden banen verloren. „NS heeft zich tot doel gesteld strakker te werken met minder kosten, meer onervaren en goedkope
Verder lezen?

Komt dit uit de lucht vallen?
pi_173784266
Dat is al jaren aan de gang :')
pi_173785893
Maar wat managementlagen schrappen?
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 15 september 2017 @ 08:15:40 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173786005
NS kiest bewust voor nog meer incompetentie en hinder? Tsja, het zal wel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 september 2017 @ 09:18:20 #174
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173786769
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:50 schreef dennistd het volgende:
Blijkbaar willen ze de loc andersom op de lijn hebben dan. De 50'er van de STAR staat ook met de ketel richting Veendam.
Het is ook wel handig voor de terugweg zondag, dan staat ie daarvoor ook alvast goed.
pi_173788883
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:52 schreef Adrie072 het volgende:
gaan met die centralisatie volgens FNV Spoor honderden banen verloren. „NS heeft zich tot doel gesteld strakker te werken met minder kosten, meer onervaren en goedkope
Verder lezen?

Ik zag dit gisteren ook al op een NS medewerkers pagina langskomen, bleek een bericht uit 2006 te zijn :')

Blijkbaar maakt het voor de Telegraaf niets uit, gewoon overnemen die hap :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  Redactie Sport vrijdag 15 september 2017 @ 11:53:13 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173789359
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:18 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het is ook wel handig voor de terugweg zondag, dan staat ie daarvoor ook alvast goed.
Hij was aangekondigd als zaterdag via het boogje Haren-Waterhuizen en zondag via Groningen, dus driehoeken zat er al in. Misschien handiger voor kolen/water laden of zo?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:09:23 #177
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173796402
Heeft inzettechnische redenen bij de STAR. Hij gaat bij de STAR ook nog in de DRGL mee.
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:10:34 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173796418
Oh, en een 6400 ervoor vanwege NG
pi_173796803
He Greavy, rijdt er hier wel eens cargo?
  vrijdag 15 september 2017 @ 20:19:33 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173797618
Volgens mij op die aansluiting naar de Amerikahavenweg niet meer helaas
pi_173797658
Ze hebben geld gevonden voor Nijmegen: https://www.ovmagazine.nl(...)zijde-nijmegen-0730/
pi_173797662
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:19 schreef greavy het volgende:
Volgens mij op die aansluiting naar de Amerikahavenweg niet meer helaas
Ok
pi_173798703


:D
pi_173799388
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
Transpennine Express, één van de vele vervoerders die het Britse spoor rijk is, krijgt nieuwe treinen om hun franchise mee uit te voeren. Transpennine Express heeft vandaag een foto vrijgegeven van hoe de diesellocomotieven van het type 'Class 68' (Vossloh UKlight) die ze gaan krijgen eruit gaan zien:

[ afbeelding ]

Voor het uitvoeren van de nieuwe franchise heeft TPE een uiteenlopende vloot aan nieuwe treinen besteld:
- 19 bi-mode 'Class 802'-treinstellen van Hitachi
- 12 elektrische Civity UK's van CAF
- 13 stammen van vijf bakken Mark 5-rijtuigen (waaronder een stuurstandrijtuig), met locomotieven.

In eerste instantie zullen er diesellocomotieven worden ingezet, die op een later moment worden omgeruild voor e-locs. Wanneer "later" is valt nog te bezien nu de Britse overheid de elektrificatieprogramma's grotendeels heeft afgeschoten...
Hitachi maakt toch van die enorme vibrators?
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 21:45:24 #185
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173799417
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:44 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hitachi maakt toch van die enorme vibrators?
Niet meer, de naam Magic Wand hebben ze verkocht :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173799446
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet meer, de naam Magic Wand hebben ze verkocht :7
Ah. Daar ken ik ze van. Goed spul overigens.
  vrijdag 15 september 2017 @ 22:18:56 #187
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_173800279
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:21 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geld gevonden voor Nijmegen: https://www.ovmagazine.nl(...)zijde-nijmegen-0730/
Heb je het complete artikel gelezen? Daar staat namelijk dat de gemeente en de provincie samen 11 mln bijleggen voor de extra toegang. In datzelfde artikel staat ook dat de wethouder er vanuit gaat dat het verschil tussen raming en budget 25 mln ongeveer) opgelost wordt. En woordvoerder van IenM zegt dat er alternatieven worden onderzocht.

Komt op mij niet over alsof het geld voor het project bij elkaar is. En zonder PHS lijkt een doorgetrokken tunnel niet mogelijk...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 september 2017 @ 22:24:58 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173800453
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:18 schreef Goverman het volgende:

[..]

Heb je het complete artikel gelezen? Daar staat namelijk dat de gemeente en de provincie samen 11 mln bijleggen voor de extra toegang. In datzelfde artikel staat ook dat de wethouder er vanuit gaat dat het verschil tussen raming en budget 25 mln ongeveer) opgelost wordt. En woordvoerder van IenM zegt dat er alternatieven worden onderzocht.

Komt op mij niet over alsof het geld voor het project bij elkaar is. En zonder PHS lijkt een doorgetrokken tunnel niet mogelijk...
Arnhem - Nijmegen heeft PHS toch al zo ongeveer ingehaald? Er rijden daar keiveel raampjestreinen per uur rond :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173800552
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:18 schreef Goverman het volgende:

[..]

Heb je het complete artikel gelezen? Daar staat namelijk dat de gemeente en de provincie samen 11 mln bijleggen voor de extra toegang. In datzelfde artikel staat ook dat de wethouder er vanuit gaat dat het verschil tussen raming en budget 25 mln ongeveer) opgelost wordt. En woordvoerder van IenM zegt dat er alternatieven worden onderzocht.

Komt op mij niet over alsof het geld voor het project bij elkaar is. En zonder PHS lijkt een doorgetrokken tunnel niet mogelijk...
Ik ga geen geld betalen, ik heb alleen de graties versie. En daarin staat dat er voldoende geld bij elkaar is.
pi_173800860
Altijd lachen met die Duitsers die netjes op tijd op station Venlo zijn voor de laatste trein maar vervolgens op de A zijde op een bankje gaat zitten terwijl de de trein op de B zijde keert
pi_173800987
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:40 schreef Salatrel het volgende:
Altijd lachen met die Duitsers die netjes op tijd op station Venlo zijn voor de laatste trein maar vervolgens op de A zijde op een bankje gaat zitten terwijl de de trein op de B zijde keert
Duitsers en lachen in één zin, kan niet hoor :+
  vrijdag 15 september 2017 @ 23:50:46 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173802082
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:46 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Duitsers en lachen in één zin, kan niet hoor :+
Duitsers maken geen grappen.
  vrijdag 15 september 2017 @ 23:58:47 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173802188
De TT geldt ook voor een vrijdagavond...

quote:
Trein kan niet stoppen in Centraal Station en ramt stootblok


Foto: BFM

ANTWERPEN - In het Centraal Station in Antwerpen heeft vrijdagavond een treinongeval plaatsgevonden. “De trein reed het station binnen en kon niet op tijd stoppen”, zegt woordvoerder Wouter Bruyns van de lokale politie. Drie personeelsleden raakten lichtgewond.
Bron en meer: Gazet van Antwerpen
  Redactie Sport zaterdag 16 september 2017 @ 00:02:58 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173802265
Die indrukwekkend uitziende stootjukken werken dus niet zo heel goed zo te zien....

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173802298
Ding is toch niet voorbij de paal gegaan ;)
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 september 2017 @ 00:17:04 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173802424
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:46 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Duitsers en lachen in één zin, kan niet hoor :+
Daar denkt Carolin Kebekus anders over. Zoek maar eens op YouTube :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173804274
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:02 schreef dennistd het volgende:
Die indrukwekkend uitziende stootjukken werken dus niet zo heel goed zo te zien....

[ afbeelding ]
Hangt ervan af wat de werking is, volgens mij heeft ie het prima gedaan
  Redactie Sport zaterdag 16 september 2017 @ 08:24:02 #198
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173804578
Het lijkt me in elk geval niet de bedoeling dat een trein gelanceerd wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173805295
Kan een mogelijkheid zijn om de energie die je niet door het juk kan tegenhouden een andere richting op te sturen en dat dat naar boven is. Kan zijn dat die paal vernieuwen vele male simpeler is dan de constructie achter het juk.
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 10:04:11 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173805479
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar denkt Carolin Kebekus anders over. Zoek maar eens op YouTube :P
Of Jan Böhmermann
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 10:07:04 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173805519
Wat doet dat juk? Je klapt er op, cilinders drukken in en dan, waar gaat de olie die daar in zit naartoe?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173805545
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:07 schreef derLudolf het volgende:
Wat doet dat juk? Je klapt er op, cilinders drukken in en dan, waar gaat de olie die daar in zit naartoe?
Waar gaat de olie die in andere hydraulische cylinders zit naartoe? Kom nou :D

Wat dat juk doet is simpelweg zoveel mogelijk kinetische energie opvangen zodat wat er tegenaan komt zijn overtollige newtons zo snel mogelijk kwijt is maar dan zonder de machinist gelijk te vermoorden.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')