heeft ie natuurlijk aan Eva gevraagdquote:Op woensdag 13 september 2017 18:34 schreef b2py het volgende:
Ik ben benieuwd hoe je weet dat of die 10 bakken VIRM zo rustig was of die 4 bakken VIRM zo vol
Niet voor de lol maar om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen Als kritisch volger van dit prestigeproject.quote:Op woensdag 13 september 2017 18:56 schreef b2py het volgende:
Jij wacht voor je lol 10 min op het station? Dat had ik niet aan zien komen
Doe ik soms ook hoorquote:Op woensdag 13 september 2017 18:56 schreef b2py het volgende:
Jij wacht voor je lol 10 min op het station? Dat had ik niet aan zien komen
"maar liefst" Ik bied u aan, de uitermate evenwichtige 7/113 takt van Pepinster naar Liège Guilleminsquote:Op woensdag 13 september 2017 20:03 schreef James1988 het volgende:
Verder vind ik dienstregeling 2017 maar karig. Een 8/22-verdeling tussen Breda en Rotterdam, hoe verzin je het...
Hetzelfde geldt voor Breda - Den Bosch, daar is het maarliefst 3/27.
Moet jij ook nog over de Moerdijkbrug? Of is dat de A27?quote:Op woensdag 13 september 2017 20:09 schreef James1988 het volgende:
Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem.
Morgen weer met de trein naar Utrecht
De Moerdijkbrug ligt in de A16. Ik moet over de Merwedebrug.quote:Op woensdag 13 september 2017 20:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Moet jij ook nog over de Moerdijkbrug? Of is dat de A27?
Waarom ga je dan ook in de spits met de auto?quote:Op woensdag 13 september 2017 20:09 schreef James1988 het volgende:
Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem.
Morgen weer met de trein naar Utrecht
Omdat ik naar m'n werk moet?quote:Op woensdag 13 september 2017 20:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom ga je dan ook in de spits met de auto?
Voor mij ook. Het was best wel een tegenvaller dat de eerste extra trein pas om 07:48 bleek te vertrekken uit Utrecht, dat was NS blijkbaar vergeten te vertellen.quote:Op woensdag 13 september 2017 18:29 schreef ReisT het volgende:
Vandaag was voor mij de eerste Woensdag Testdag.
Na de spitsen?quote:Op woensdag 13 september 2017 20:41 schreef James1988 het volgende:
Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan.
Zou ik best willen, maar dat ik pas na 10:00 binnenstap ga ik daar niet verkocht krijgen.quote:
Om precies te zijn om 15:10, 15:17 en dan om 17:10 weer. Je kunt toch dat plaatje zien?quote:Op woensdag 13 september 2017 20:28 schreef derLudolf het volgende:
7/113 is dan om 15:00 en 15:07 en dan om 17u de volgende?
Ja, maar niet aandachtig naar gekekenquote:Op woensdag 13 september 2017 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om precies te zijn om 15:10, 15:17 en dan om 17:10 weer. Je kunt toch dat plaatje zien?
Stel dan ook maar geen vragen, als je nog te belazerd bent om naar het antwoord te luisterenquote:Op woensdag 13 september 2017 20:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, maar niet aandachtig naar gekeken
Dat goede met de Merwedebrug (en het besluit tot totale vervanging) zal niet meehelpen voor een snelle oplossing.quote:Op woensdag 13 september 2017 21:01 schreef b2py het volgende:
Ze zijn er al sinds 1999 mee bezig, krijgen het niet van de grond ivm gebrek aan financiering van lokale overheden. Het is echt hopeloos daar, kost veel geld, weinig geld beschikbaar. Lage prioriteit vergeleken met andere snelwegen. Uitvoering duurt erg lang ivm vervangen bruggen (heeft ook voor 2 jaar extra vertraging gezorgd).
Ze kunnen dat niet zomaar doen. Het enige alternatief is de Spoedwet wegverbreding maar ik vermoed dat ze zich daar niet aan gebrand hebben omdat ze sinds 2008 al de tracewet opgestart hadden en waarschijnlijk nooit gedacht hadden dat de wegen pas in 2029 verbreed zouden zijn. Mochten ze wel een glazen bol hebben gehad zal dat ongetwijfeld uitgevoerd zijn.quote:Op woensdag 13 september 2017 21:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat goede met de Merwedebrug (en het besluit tot totale vervanging) zal niet meehelpen voor een snelle oplossing.
Kunnen ze niet de vluchtstrook inzetten als extra rijbaan tijdens de spits? In noordelijke richting is er een spitsstrook tussen Gorinchem en Noordeloos, maar in zuidelijke richting is er niks.
De A27 tussen Gorinchem en Everdingen kan soms echt hopeloos zijn. Een paar weken terug stuurde Google Maps me zelfs via 's-Hertogenbosch (A2/A59/A27) omdat dat sneller zou zijn. Ik ben ook wel eens via plaatsen als Schoonhoven gestuurd.
Ligt er volgens mij ook al veel langer.quote:Op woensdag 13 september 2017 21:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zie trouwens op Wikipedia dat de spitsstrook van Gorinchem naar Noordeloos in 2011 is opengegaan. Ik dacht dat die er al langer lag.
Het werkt wel, dat stuk rijdt lekker door. Vervolgens sta je bij Noordeloos in de file omdat iedereen moet gaan ritsen.
Zelfs al sinds 2006 als ik deze site mag geloven: http://www.infrasite.nl/n(...)nieuwsberichten=5491quote:Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Ligt er volgens mij ook al veel langer.
Dan ben ik al halverwege . Ook niet over files zeuren dan .quote:Op woensdag 13 september 2017 20:41 schreef James1988 het volgende:
Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan.
Dat is wel een goede keuze, de westelijke A15 is ook al zo'n drama tijdens de spits.quote:Op woensdag 13 september 2017 21:33 schreef b2py het volgende:
Het is ook niet bedoeld voor verkeer op de A27 maar "Door het verbeteren van de doorstroming op de A27 wordt tevens voorkomen dat files terugslaan op knooppunt Gorinchem en hinder veroorzaken voor het verkeer op de A15. "
Dat u het weet
Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.quote:Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef ReisT het volgende:
Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden?
Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)
[ afbeelding ]
Dan is de materieelinzet kennelijk niet voorspelbaar genoeg hequote:Op woensdag 13 september 2017 22:11 schreef boriq het volgende:
[..]
Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.
Dit is vanwege de onvoorspelbare treinlengte tijdens de ETMET proefquote:Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef ReisT het volgende:
Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden?
Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)
[ afbeelding ]
In Deventer hangen er op (spoor 4 dan) überhaupt maar 4 bordjes. Daarbij geldt wel dat juist bij de drukste treinen de lengte het meest varieert. 12 bakken op dinsdag kan zomaar 8 bakken op woensdag zijn. Niet omdat het proces niet op orde is maar omdat dat gepland is.quote:Op woensdag 13 september 2017 22:11 schreef boriq het volgende:
[..]
Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.
Dat zit een beetje anders...quote:Op woensdag 13 september 2017 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze kunnen dat niet zomaar doen. Het enige alternatief is de Spoedwet wegverbreding maar ik vermoed dat ze zich daar niet aan gebrand hebben omdat ze sinds 2008 al de tracewet opgestart hadden en waarschijnlijk nooit gedacht hadden dat de wegen pas in 2029 verbreed zouden zijn. Mochten ze wel een glazen bol hebben gehad zal dat ongetwijfeld uitgevoerd zijn.
Die spoedwet is trouwens heel komisch. Vernieuwde tracéwet aangenomen maar om onder die ellenlange procedures uit te komen gewoon een spoedwet bedenken. Hilarisch.
Want buiten die proef is die wel voorspelbaar en staan wel alle reizigers vanzelf op de juiste plaats op het perron?quote:Op donderdag 14 september 2017 10:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dit is vanwege de onvoorspelbare treinlengte tijdens de ETMET proef
Dit kan je al wat op weg helpen:quote:Op donderdag 14 september 2017 13:16 schreef Clicks_nl het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik vind het de meest logische plek.
Komende zaterdag rijdt SSN met de 01 1075 van Rotterdam naar Stadskanaal.
Waar zou ik info over (verwachte) tijden kunnen vinden. Aangezien hij vrijwel door m'n achtertuin komt maar ik niet van plan ben de halve middag klaar te zitten om erop te wachten....
Ik weet niet waar je precies woont, maar reken er maar op dat er tussen Onnen en Veendam een 6400 van DB Cargo voor zit. Dit vanwege het ontbreken van ATB-NG op de SSN-loc.quote:Op donderdag 14 september 2017 13:16 schreef Clicks_nl het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik vind het de meest logische plek.
Komende zaterdag rijdt SSN met de 01 1075 van Rotterdam naar Stadskanaal.
Waar zou ik info over (verwachte) tijden kunnen vinden. Aangezien hij vrijwel door m'n achtertuin komt maar ik niet van plan ben de halve middag klaar te zitten om erop te wachten....
Dankjequote:Op donderdag 14 september 2017 16:39 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij kan het wel met een datum in de toekomst, maar hoever van tevoren weet ik niet.
Op Somda had ik al gekeken maar ik kon er niks over vinden (en ik heb ook geen nummers ofzo)quote:
Ah, dat is interessante info. Ik woon tussen Veendam en Stadskanaal, dus ik was eigenlijk van plan voor Veendam te gaan kijken. Om de 01 1075 solo te kunnen zien ipv in dubbeltractie met de eigen loc van de STAR. Maar dan kan ik dus misschien maar beter nog voor Groningen gaan kijken?quote:Op donderdag 14 september 2017 13:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je precies woont, maar reken er maar op dat er tussen Onnen en Veendam een 6400 van DB Cargo voor zit. Dit vanwege het ontbreken van ATB-NG op de SSN-loc.
Bij Haren kan wel, droom onder het zaad stoom onder de draadquote:Op donderdag 14 september 2017 19:00 schreef b2py het volgende:
Hij zal Groningen niet halen, na Onnen rechtsaf via Waterhuizen boogje
Fixedquote:Op donderdag 14 september 2017 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij Haren Glimmen kan wel, droom onder het zaad stoom onder de draad
33 dagen later dan gepland?quote:Op donderdag 14 september 2017 13:00 schreef bork het volgende:
Rheintalbahn: Verkehr rollt wieder ab 2. Oktober
5 dagen eerder dan gepland.
Het is maar hoe je het bekijkt, prioriteit is hoger dan bij die brug bij Leer in ieder gevalquote:
Er staat nu een dienstregeling online, blijkbaar toch wel via Groningen. Zondag terug via het boogje.quote:Op donderdag 14 september 2017 19:00 schreef b2py het volgende:
Hij zal Groningen niet halen, na Onnen rechtsaf via Waterhuizen boogje
Het is ook wel handig voor de terugweg zondag, dan staat ie daarvoor ook alvast goed.quote:Op donderdag 14 september 2017 23:50 schreef dennistd het volgende:
Blijkbaar willen ze de loc andersom op de lijn hebben dan. De 50'er van de STAR staat ook met de ketel richting Veendam.
Ik zag dit gisteren ook al op een NS medewerkers pagina langskomen, bleek een bericht uit 2006 te zijnquote:Op donderdag 14 september 2017 23:52 schreef Adrie072 het volgende:
gaan met die centralisatie volgens FNV Spoor honderden banen verloren. „NS heeft zich tot doel gesteld strakker te werken met minder kosten, meer onervaren en goedkope
Verder lezen?
Hij was aangekondigd als zaterdag via het boogje Haren-Waterhuizen en zondag via Groningen, dus driehoeken zat er al in. Misschien handiger voor kolen/water laden of zo?quote:Op vrijdag 15 september 2017 09:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het is ook wel handig voor de terugweg zondag, dan staat ie daarvoor ook alvast goed.
Okquote:Op vrijdag 15 september 2017 20:19 schreef greavy het volgende:
Volgens mij op die aansluiting naar de Amerikahavenweg niet meer helaas
Hitachi maakt toch van die enorme vibrators?quote:Op maandag 11 september 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
Transpennine Express, één van de vele vervoerders die het Britse spoor rijk is, krijgt nieuwe treinen om hun franchise mee uit te voeren. Transpennine Express heeft vandaag een foto vrijgegeven van hoe de diesellocomotieven van het type 'Class 68' (Vossloh UKlight) die ze gaan krijgen eruit gaan zien:[ afbeelding ]twitter:Clinnick1 twitterde op maandag 11-09-2017 om 11:40:56 68021 pic released from @TPExpressTrains. https://t.co/9dkdGW1vxd reageer retweet
Voor het uitvoeren van de nieuwe franchise heeft TPE een uiteenlopende vloot aan nieuwe treinen besteld:
- 19 bi-mode 'Class 802'-treinstellen van Hitachi
- 12 elektrische Civity UK's van CAF
- 13 stammen van vijf bakken Mark 5-rijtuigen (waaronder een stuurstandrijtuig), met locomotieven.
In eerste instantie zullen er diesellocomotieven worden ingezet, die op een later moment worden omgeruild voor e-locs. Wanneer "later" is valt nog te bezien nu de Britse overheid de elektrificatieprogramma's grotendeels heeft afgeschoten...
Niet meer, de naam Magic Wand hebben ze verkochtquote:Op vrijdag 15 september 2017 21:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hitachi maakt toch van die enorme vibrators?
Ah. Daar ken ik ze van. Goed spul overigens.quote:Op vrijdag 15 september 2017 21:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet meer, de naam Magic Wand hebben ze verkocht
Heb je het complete artikel gelezen? Daar staat namelijk dat de gemeente en de provincie samen 11 mln bijleggen voor de extra toegang. In datzelfde artikel staat ook dat de wethouder er vanuit gaat dat het verschil tussen raming en budget 25 mln ongeveer) opgelost wordt. En woordvoerder van IenM zegt dat er alternatieven worden onderzocht.quote:Op vrijdag 15 september 2017 20:21 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geld gevonden voor Nijmegen: https://www.ovmagazine.nl(...)zijde-nijmegen-0730/
Arnhem - Nijmegen heeft PHS toch al zo ongeveer ingehaald? Er rijden daar keiveel raampjestreinen per uur rondquote:Op vrijdag 15 september 2017 22:18 schreef Goverman het volgende:
[..]
Heb je het complete artikel gelezen? Daar staat namelijk dat de gemeente en de provincie samen 11 mln bijleggen voor de extra toegang. In datzelfde artikel staat ook dat de wethouder er vanuit gaat dat het verschil tussen raming en budget 25 mln ongeveer) opgelost wordt. En woordvoerder van IenM zegt dat er alternatieven worden onderzocht.
Komt op mij niet over alsof het geld voor het project bij elkaar is. En zonder PHS lijkt een doorgetrokken tunnel niet mogelijk...
Ik ga geen geld betalen, ik heb alleen de graties versie. En daarin staat dat er voldoende geld bij elkaar is.quote:Op vrijdag 15 september 2017 22:18 schreef Goverman het volgende:
[..]
Heb je het complete artikel gelezen? Daar staat namelijk dat de gemeente en de provincie samen 11 mln bijleggen voor de extra toegang. In datzelfde artikel staat ook dat de wethouder er vanuit gaat dat het verschil tussen raming en budget 25 mln ongeveer) opgelost wordt. En woordvoerder van IenM zegt dat er alternatieven worden onderzocht.
Komt op mij niet over alsof het geld voor het project bij elkaar is. En zonder PHS lijkt een doorgetrokken tunnel niet mogelijk...
Duitsers en lachen in één zin, kan niet hoorquote:Op vrijdag 15 september 2017 22:40 schreef Salatrel het volgende:
Altijd lachen met die Duitsers die netjes op tijd op station Venlo zijn voor de laatste trein maar vervolgens op de A zijde op een bankje gaat zitten terwijl de de trein op de B zijde keert
Duitsers maken geen grappen.quote:Op vrijdag 15 september 2017 22:46 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Duitsers en lachen in één zin, kan niet hoor
Bron en meer: Gazet van Antwerpenquote:Trein kan niet stoppen in Centraal Station en ramt stootblok
Foto: BFM
ANTWERPEN - In het Centraal Station in Antwerpen heeft vrijdagavond een treinongeval plaatsgevonden. “De trein reed het station binnen en kon niet op tijd stoppen”, zegt woordvoerder Wouter Bruyns van de lokale politie. Drie personeelsleden raakten lichtgewond.
Daar denkt Carolin Kebekus anders over. Zoek maar eens op YouTubequote:Op vrijdag 15 september 2017 22:46 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Duitsers en lachen in één zin, kan niet hoor
Hangt ervan af wat de werking is, volgens mij heeft ie het prima gedaanquote:Op zaterdag 16 september 2017 00:02 schreef dennistd het volgende:
Die indrukwekkend uitziende stootjukken werken dus niet zo heel goed zo te zien....
[ afbeelding ]
Of Jan Böhmermannquote:Op zaterdag 16 september 2017 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar denkt Carolin Kebekus anders over. Zoek maar eens op YouTube
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |