abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173713119
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo muziektechneuten, producers, dj's, en dergelijke,

Ik zit al een tijdje aan te kloten met mijn synthesizer in combinatie met Ableton en ik kom er simpelweg niet uit.

Wat ik wil bereiken
Ik wil muziek inspelen vanaf mijn synthesizer. Ik wil dat zowel midi- als audio informatie wordt opgenomen in ableton, want: ik wil als ik het het opgenomen, ook effecten toepassen en dat opnemen. En die effecten wil ik toepassen vanaf mijn synthesizer, dus niet met de effecten die je kunt gebruiken in ableton. Ik heb daar namelijk draaiknopjes op, voor o.a. cutoff en resonance en die vind ik lekker werken.

Tot nu toe neemt ableton alleen maar OF de midi informatie op (en als ik vervolgens klik op afspelen, neemt 'ie het geluid uit mijn synthesizer dus niet meer), OF de audio (en dan heb ik dus geen midi om nog mee te spelen).

Wat verder nog gek is: als ik kies voor 'external instrument' kan ik wel aangeven dat ableton de audio van de synth moet pakken. Als ik ga opnemen, registreert ableton echter enkel de midi, terwijl ik tijdens het opnemen wel zie dat het geluid in ableton binnen komt.

Hellup! Ik snap er helemaal niets meer van.

Verder heb ik nog een tweede vraag: ik kan vanuit 1 soundbank op mijn synthesizer ook 'multitimbral' midi uitzenden naar ableton (en terug laten komen). Het lukt dan inderdaad om verschillende geluidssporen over elkaar heen op te nemen en ableton speelt dan ook vrolijk de geluiden uit de synthesizer af. Dan gebruik ik ableton dus als een sequencer. Maar, hoe zorg ik er nu voor dat ik ook daadwerkelijk uiteindelijk een audiofile van het geheel kan maken, waarin de geluiden zijn te horen? Ik heb al geprobeerd om gewoon de boel af te spelen en tegelijkertijd op te nemen in ableton. Vervolgens audio geexporteerd, maar er was niets te horen. Terwijl dat wel lukt wanneer ik midi gebruik met een virtuele plugin in ableton.

Ik vermoed dat mijn tweede vraag uiteindelijk weer met het probleem uit de eerste vraag heeft te maken: hoe zorg ik ervoor dat midi EN audio worden meegenomen?

De apparatuur die ik gebruik
Ik gebruik een Yamaha CS1X, en heb een M-audio fast track pro soundcard. Ik heb een midikabel verbonden tussen de midi in en out van soundcard en synth, en een audiokabel vanaf audio out op de synth naar een audio in op de soundcard.

Alvast mijn grooote dank...
pi_173713626
Heb je wel beide sporen ge-'arm'-d?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')