abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173710502
Is heel normaal

De Feyenoord jeugd gaan dan weer op zoek naar joden met klauwhamers tijdens zo'n bosloop
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173710507
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:20 schreef dimmak het volgende:

[..]

Oproepen? Wat is dat voor gedachte gang. Als dat het bij jou oproept zou ik maar eens hulp gaan zoeken.
Uitlokken niet oproepen. Supportersscharen schelden elkaar uit. Als de ene supportersgroep zichzelf joden noemt (onder het mom, "het is een geuzennaam") en met israëlische vlaggen staat te zwaaien, dan schelden andere supportersgroepen joden uit, op het moment dat ze die ene supportersgroep uitschelden. Dat is een vrij logisch gevolg, maar blijkt toch lastig voor velen.
pi_173710509
Nu wachten op het "grote nieuws" dat de spelers met een bepaalde migratieachtergrond de liedjes niet willen/mogen meezingen.
.
pi_173710518
Mooi toch dat ze zo hun best doen die cultuur te bewaren.
pi_173710567
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:23 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Uitlokken niet oproepen. Supportersscharen schelden elkaar uit. Als de ene supportersgroep zichzelf joden noemt (onder het mom, "het is een geuzennaam") en met israëlische vlaggen staat te zwaaien, dan schelden andere supportersgroepen joden uit, op het moment dat ze die ene supportersgroep uitschelden. Dat is een vrij logisch gevolg, maar blijkt toch lastig voor velen.
Ik als Ajax supporter kan het wel relativeren dat supporters uit Den haag, Rotterdam en Utrecht het op een andere manier gebruiken. Het gemiddelde IQ is daar immers niet heel hoog. Laat ons het gewoon als geuzennaam gebruiken. Daar is naar mijn inziens weinig mis mee.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_173710587
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 11:39 schreef Max-Westerman het volgende:
Het zijn Ajax liedjes
Als Ajax ze zingt zijn het Ajax liedjes, als andere supporters dan met een tegen lied komen gericht aan de Ajax joden is het antisemitisme.

Wel handig, jezelf Joden noemen, en niemand mag dan negatief over je zingen.
pi_173710602
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als Ajax ze zingt zijn het Ajax liedjes, als andere supporters dan met een tegen lied komen gericht aan de Ajax joden is het antisemitisme.

Wel handig, jezelf Joden noemen, en niemand mag dan negatief over je zingen.
Calimero alert.
pi_173710613
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:29 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Calimero alert.
Valt wel mee, mijn club speelt nooit tegen Ajax, dus geen reden om mij als calimero te gedragen. :P
pi_173710639
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:27 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik als Ajax supporter kan het wel relativeren dat supporters uit Den haag, Rotterdam en Utrecht het op een andere manier gebruiken. Het gemiddelde IQ is daar immers niet heel hoog. Laat ons het gewoon als geuzennaam gebruiken. Daar is naar mijn inziens weinig mis mee.
Daar is wel wat mis mee. Het is immers niet aan jou om het te relativeren. Jij bent geen jood. Jij bent een ajacied. Dat het jou niet boeit dat joden worden uitgescholden voor alles wat lelijk is, omdat jij jezelf zo graag jood wil noemen, is leuk voor jou, maar vooral ook lekker makkelijk.

Daarbij is het idee van een geuzennaam dat je een slechte term een positieve draai geeft. Door het adopteren van de term 'joden' erken je dus dat 'jood' een belediging zou moeten zijn.
pi_173710645
Ajax een joodse club noemen is werkelijk nergens op gebaseerd..
pi_173710648
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Was het niet:


Oh, kleine jodenjongen,
jij, hebt voor mij gezongen....


Manke Nelis _O_
  maandag 11 september 2017 @ 12:34:09 #37
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173710666
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:32 schreef HPLC het volgende:

[..]

Manke Nelis _O_
Die was heel politiek correct, want die had er jodeljongen van gemaakt. Het origineel was echter jodenjongen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173710668
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:31 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Daar is wel wat mis mee. Het is immers niet aan jou om het te relativeren. Jij bent geen jood. Jij bent een ajacied. Dat het jou niet boeit dat joden worden uitgescholden voor alles wat lelijk is, omdat jij jezelf zo graag jood wil noemen, is leuk voor jou, maar vooral ook lekker makkelijk.

Daarbij is het idee van een geuzennaam dat je een slechte term een positieve draai geeft. Door het adopteren van de term 'joden' erken je dus dat 'jood' een belediging zou moeten zijn.
Ik zeg nergens dat jood een belediging is. Omdat er een stel hersenloze debielen een negatieve lading eraan geven heeft toch niet te betekenen dat het ook zo is?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_173710700
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:34 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat jood een belediging is. Omdat er een stel hersenloze debielen een negatieve lading eraan geven heeft toch niet te betekenen dat het ook zo is?
Als je zegt dat je het als geuzennaam gebruikt dan zeg je dat dus wel. Want dat is wat een geuzennaam is.
pi_173710730
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:37 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Als je zegt dat je het als geuzennaam gebruikt dan zeg je dat dus wel. Want dat is wat een geuzennaam is.
In dit geval is het een neuzennaam.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173710733
Bij Ajax noemen supporters zichzelf Joden, bij PSV boeren, bij de Graafschap super boeren en bij Roda koempels.

Bij Ajax is er altijd een groep die hier verontwaardigd over is. Maar wie zegt dat boeren en mijnwerkers geassocieerd willen worden met een voetbalclub. Of discrimineer niet en kom op voor alle groepen of houd je mond.
pi_173710764
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:37 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Als je zegt dat je het als geuzennaam gebruikt dan zeg je dat dus wel. Want dat is wat een geuzennaam is.
Tsja. Aan de ene kant heb je daar wel gelijk in. Maar om van een spotnaam nou te zeggen dat het antisemitisme oproept vind ik weer wat vergezocht. Denk dat het oorspronkelijk ook niet zo bedoeld is.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_173710777
En dan lekker verontwaardigd lopen doen als je tegenstanders iets roepen over "joden".
pi_173710822
Pijnlijk dat mensen blijkbaar niet eens weten wat een geuzennaam is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173710835
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:42 schreef indiaantje89 het volgende:
En dan lekker verontwaardigd lopen doen als je tegenstanders iets roepen over "joden".
Moet gewoon mogen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173710858
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:42 schreef dimmak het volgende:

[..]

Tsja. Aan de ene kant heb je daar wel gelijk in. Maar om van een spotnaam nou te zeggen dat het antisemitisme oproept vind ik weer wat vergezocht. Denk dat het oorspronkelijk ook niet zo bedoeld is.
Dat is dan ook twee stappen verder dan wat ik zeg. Het lokt antisemitische uitspraken uit, het roept geen antisemitisme op.

Het is niet zo dat, omdat sommige ajacieden zich joden noemen, feyenoorders zich verplicht voelen sisgeluiden te maken, maar dat er tussen al die feyenoorders simpele gasten zitten, die dat nodig vinden is logisch. Het is ook niet zo dat die mensen die sisgeluiden maken per definitie een hekel aan joden hebben, maar als je daar als jood tussen zit kan het nog wel hele foute associaties oproepen.

Zowel een ajacied als een feyenoorder kan besluiten niet mee te doen aan die onzin. Feyenoorders door geen sisgeluiden te maken en ajacieden door zich geen joden te noemen. Wat jij doet is zelf geen verantwoordelijkheid nemen en dan wel naar de feyenoorders wijzen die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
pi_173710890
Wat de hell zijn Jodenliedjes???

Ben je niet in de war met clubliedjes?

Maar daaruit volgt dan weer; ehhhhh, clubleden die clubliedjes zingen.... is.... de moeite waard om een topic over te openen?
  Trouwste user 2022 maandag 11 september 2017 @ 13:02:32 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_173711047
Als ze nou op kamp waren.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 11 september 2017 @ 13:04:48 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_173711088
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:32 schreef ElJardinero9 het volgende:
Ajax een joodse club noemen is werkelijk nergens op gebaseerd..
Breng dat die Amsterdammertjes maar eens aan het verstand. Paal en perk moet er gesteld worden.
Je zou bijna voor Feyenoord gaan juichen. Het is dat die al uit de hand lopen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 11 september 2017 @ 13:06:56 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_173711123
Boeren zingen over kristallen kastelen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')