abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 11 september 2017 @ 12:59:26 #76
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173711001
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Meen je dat? De helft van het jaar blijft voor jou dan 3 avonden per week over waarbij hij de schoenen, knopen en het muziekinstrument aan het poetsen is, zijn huishouden moet doen en waarschijnlijk verder te moe is om van de bank af te komen... Vaak hebben dat soort mensen nog wel wat energie in het begin van de relatie omdat alles nieuw is maar dat kakt al snel in.
Ben het geheel met luuntje eens. Ook als dat betekend dat we nog maar 3 avonden in de week hebben.
Hobby's zijn belangrijk en als je dat als partner niet kan steunen pas je misschien gewoon niet zo goed bij elkaar.

Voor de ts, kan ze niet af en toe mee naar optredens bv? Dan reis je samen (met anderen erbij of niet), deel je het een beetje samen. Zo krijg je toch meer samen tijd. Niet zozeer 1 op 1, maar toch. Door het gedeeltelijk samen te delen wordt het iets waar de ander niet volledig buiten staat. Kan ze een beetje meepraten erover, ben je meer bij elkaar, win win. Nou ja, mits ze daar plezier in kan vinden natuurlijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173711217
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, maar dan ga je als vriendin toch geen ultimatum stellen? 8)7 dat los je toch anders op?
Verder goede vragen hoor. We missen informatie. Dit is vreemd.
Nee natuurlijk niet, maar wie weet heeft TS het zo opgevat en bedoelde ze het iets anders, bijvoorbeeld dat ze gewoon een oplossing wil voor hoe er nu tijd voor hun samen gereserveerd wordt en dat ze gewoon niet wil dat het blijft gaan zoals het nu gaat.

Qua absolute tijd is het allemaal niet zo problematisch als ik het zo lees, dus denk eerder ze het gevoel heeft geen prioriteit te zijn in de tijdsbesteding van TS. Als jij de laagste prioriteit bent en de overgebleven vrije tijd mag opvullen is dat geen fijn gevoel, ongeacht de absolute tijd.

Dat zijn aannames van mijn kant uiteraard, maar wie weet kan TS het een en ander ophelderen.
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
pi_173711473
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 09:45 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

En avond in de week en zaterdagochtend. Dat zijn de repetitietijden. Daarnaast komen natuurlijk optredens, vaak op vrijdag en zaterdag. Dat zijn natuurlijk net de momenten die we samen hebben. Hoeveel dat er zijn verschilt heel erg. In de winter en het najaar hebben we eigenlijk nauwelijks optredens.

Het werkt helaas niet zo bij ons dat je simpelweg kunt aangeven dat je minder repeteert dan de rest van de band.
En die optredens, met welke frequentie zijn die?

Want 1 avond in de week en zaterdag ochtend repeteren vind ik iig absoluut niet 'te veel tijd besteden aan een hobby'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173711539
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
Wegwezen. Bij die vriendin, niet je hobby. Tenzij je hobby het besmeuren van deuren is.
deuren schilderen? :9
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 10:07 schreef dimmak het volgende:

[..]

Als ik hem had voor een andere club had ze hetzelfde geist.
_O_ goud.
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 10:30 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Naast fulltime werk inderdaad. Eigenlijk alleen de zaterdagochtend. De door de weekse avond werkt ze. Optredens zijn eigenlijk altijd in het weekend, dus de momenten dat we samen zijn.
alleen als zij ander werk zoekt waarbij ze overdag kan werken stop jij met je hobby.

het probleem zit 'm in jullie werktijd verdeling, niet in je hobby.
pi_173711540
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 10:40 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Wacht even:
@: "Hoe vaak zien jullie erlkaar dan wel?"

A: 2 avonden in de week (dinsdag en woensdag en zaterdagmiddag of/en avond en zondag de hele dag wel. Tenzij ik op zaterdag of zondag een optreden heb. Dat zijn uitzonderingen zal ik maar zeggen.

Dus we zien elkaar gewoon. (Wonen niet samen)
En de avonden/dagen in de week dat jullie elkaar niet zien? Waardoor komt dat?

Je zegt dat er 2 avonden in de week zijn dat jullie elkaar kunnen zien. Terwijl je maar 1 repetitieavond hebt. Hoe zit het met die andere 2 dagen?
pi_173711554
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 10:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar, dus, ze leert je kennen, ze weet dus al een hele tijd dat je die indeling hebt (of is dat iets heel recents?) en dat wordt dan nu een probleem? Ik kan me nog wel voorstellen dat dat een probleem wordt, ik bedoel, zo heel raar is het niet dat zij je graag wat vaker wil zien.

Maar ik snap de stap naar een ultimatum niet. Heeft zij het daar vaker over gehad en heb jij gezegd dat je niet ging doen, of wel gezegd dat je dat ging doen maar daar vervolgens geen opvolging aan gaf...wat is het precies? Hoe is dat gegaan?

Want een ultimatum op zich is voor mij een no-go. Ik laat me niet dmv een ultimatum vertellen wat ik wel of niet moet doen, want dan ga je toch echt aan het kortste eind trekken, maar ik vraag me af of het echt zo gegaan is. Zitten er niet een X aantal keer tussen dat ze dat ter sprake heeft gebracht en jij daar niks mee gedaan hebt ofzo?
En ik vind dit ook een hele goede post.
pi_173711556
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:30 schreef probeer het volgende:

[..]

En de avonden/dagen in de week dat jullie elkaar niet zien? Waardoor komt dat?

Je zegt dat er 2 avonden in de week zijn dat jullie elkaar kunnen zien. Terwijl je maar 1 repetitieavond hebt. Hoe zit het met die andere 2 dagen?
dan werkt zij.
  maandag 11 september 2017 @ 13:32:59 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173711575
Vriendin is altijd ondergeschikt aan hobby's
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
pi_173711609
vriendin hoort juist geschikt te zijn voor hobby. x-pijpje.gif
  maandag 11 september 2017 @ 13:35:12 #85
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173711612
Heb eens een blauwe maandag mee gedaan in een carnavalsband.
Maar die hebben best wel wat verplichtingen en zonder je SO (hippe term tegenwoordig) die ook niet in die wereld zit is het lastig.
N/A
pi_173711658
quote:
12s.gif Op maandag 11 september 2017 13:31 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

dan werkt zij.
Overheen gelezen, excuses.

En is dat dan een 'echte' baan / carriere-baan? Of zomaar een bijbaantje (waar het wel op lijkt met 2 avonden in de week)?

Is het dan wellicht mogelijk dat ze gaat werken op de dagen dat TS repeteert. Of wellicht zelfs een ander bijbaantje zoekt (die dingen liggen voor het oprapen)?

Zoals anderen al zeggen, legio opties om te bespreken voordat een ultimatum de hoek om komt kijken.
pi_173711736
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Overheen gelezen, excuses.

En is dat dan een 'echte' baan / carriere-baan? Of zomaar een bijbaantje (waar het wel op lijkt met 2 avonden in de week)?

Is het dan wellicht mogelijk dat ze gaat werken op de dagen dat TS repeteert. Of wellicht zelfs een ander bijbaantje zoekt (die dingen liggen voor het oprapen)?

Zoals anderen al zeggen, legio opties om te bespreken voordat een ultimatum de hoek om komt kijken.
het maakt in mijn opinie niet uit als het een fulltime baan is of parttime, feit is dat ze allebei werken als de ander niet werkt.

beetje inefficient :{
pi_173711976
Je vond het zelf ook al te veel tijd kosten en je vond het niet zo leuk meer... mij lijkt de keuze dan makkelijk. Maar okee.
pi_173712083
Dit soort dingen werken natuurlijk 2 kanten op. Als jij enorm veel plezier beleefd in je hobby, dan ben ik van mening dat je vriendin je de ruimte moet geven om deze te beoefenen. Andersom werkt dat net zo goed natuurlijk. Als zij kan eisen te stoppen met je hobby, dan 'mag' je dat andersom natuurlijk ook. Is dat echt een kant die je met de relatie op wilt gaan? Het is gezonder voor de relatie om elkaar de ruimte te geven. Mocht je ooit gaan samenwonen, dan is het juist fijn om een hobby als dit te hebben.
pi_173712226
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:56 schreef LurkJeRot het volgende:
Je vond het zelf ook al te veel tijd kosten en je vond het niet zo leuk meer... mij lijkt de keuze dan makkelijk. Maar okee.
Kan ook even een dipje zijn natuurlijk. Zonde om zoiets meteen op te geven zonder het nog even aan te kijken.
pi_173712322
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 14:10 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Kan ook even een dipje zijn natuurlijk. Zonde om zoiets meteen op te geven zonder het nog even aan te kijken.
Meh, het gaat hier over een fanfare/harmonie, dus zo zonde zou dat nou ook weer niet zijn :D
pi_173712338
Sorry ts :@
  maandag 11 september 2017 @ 14:19:11 #93
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_173712397
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:56 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik denk meer dat TS het ultimatum van zijn vriendin dwarszit. En het aantal uren wat hij eraan besteedt klinkt niet zoveel. Zijn vriendin heeft zo te zien meer behoefte aan samenzijn en dat ze nu naar een tijdje erachter komt dat het niet matched op dat gebied. Persoonlijk zou ik mijn hobby's niet opgeven en iemand zoeken die daar wat minder moeite mee heeft.
  maandag 11 september 2017 @ 14:30:14 #94
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173712611
Ik snap die vriendin wel. En laten we eerlijk zijn: een ultimatum komt vaak niet uit de lucht vallen, dan heeft ze al echt wel eerder aangekaart dat ze het niet leuk vond. Als iemand veel passie voor iets heeft en iemand geeft aan moeite te hebben met de hoeveelheid die je aan die hobby spendeert is het vrij makkelijk om te doen alsof die gesprekken er niet zijn geweest. De signalen of gesprekken zullen er dus wel eerder geweest zijn, maar je hebt ze gewoon niet willen zien (bewust of onbewust). En tja, een ultimatum kan je moeilijk negeren.

Je hebt alle recht je hobby tof te vinden en ook om er tijd in te stoppen, maar je bent wel een relatie aangegaan. Het is dan niet raar dat ze tijd met je wil doorbrengen. Kan zijn dat jij vind dat jullie genoeg doen, maar zij ervaart dat anders en dat is dan weer haar goed recht. Ook al wist ze vooraf dat je deze hobby beoefende. Wellicht ging ze ervan uit dat dat echt wel zou minderen naarmate jullie relatie vorderde. Dat je zelf in zou zien dat je compromissen moet sluiten.

Zomaar, BAM, een ultimatum zou ik zelf ook niet tof vinden, maar dat gebeurd bijna nooit. Er gaan vrijwel altijd wel signalen en gesprekken aan vooraf. Als die er dus wel zijn geweest..dan geef ik haar groot gelijk. Ze heeft nu in ieder geval eindelijk je attentie in dat geval.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
  maandag 11 september 2017 @ 14:35:08 #95
61646 Copycat
It's all Gut, Mensch
pi_173712705
Lever je samen met je muziekinstrument ook je testikels in?
Curiosity cultured the cat
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173713805
Ik ben vooral ook benieuwd naar de leeftijd van TS en zijn vriendin. Is dat nog de leeftijdscategorie begin 20 waarin veel mensen toch uiteindelijk niet bij die partner blijven (kalverliefde), of is dat toch de leeftijdscategorie met een toch wat serieuzere insteek? Maar misschien kun je ook concluderen dat jullie blijkbaar niet geheel voor elkaar geschikt zijn. Wat als je je hobby opgeeft en vervolgens daarmee datgene wegvalt dat je het allerliefste doet? Word je daar gelukkig van?

Ik heb zelf ook wel eens bij een muziekvereniging gezeten en weet dat het erg veel tijd kan kosten. Gelukkig vond ik er zelf op een gegeven moment al geen klap meer aan en na een ruzie met de dirigent ben ik toen opgestapt. Geen seconde spijt van gehad overigens, voelde toen ook al meer als een verplichting dan een hobby.
Don't let my username fool you...
pi_173713865
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wellicht ging ze ervan uit dat dat echt wel zou minderen naarmate jullie relatie vorderde. Dat je zelf in zou zien dat je compromissen moet sluiten.
Op zich ben ik het wel met je eens. Of iemand iets al deed aan het begin van de relatie maakt niet zoveel uit voor je recht om het vervelend te vinden, maar als wat jij hier zegt het geval is, dan is dat ook gewoon ongelooflijk dom van haarzelf.

Dat is jezelf in een positie zetten, waar je waarschijnlijk teleurgesteld uit gaat komen. Je ziet wel vaker dat mensen relaties aangaan met dit soort dingen in hun hoofd en het dan de ander kwalijk nemen, als hun verwachting niet uitkomt. Dat doe je helemaal zelf natuurlijk.
pi_173713885
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 15:27 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Op zich ben ik het wel met je eens. Of iemand iets al deed aan het begin van de relatie maakt niet zoveel uit voor je recht om het vervelend te vinden, maar als wat jij hier zegt het geval is, dan is dat ook gewoon ongelooflijk dom van haarzelf.

Dat is jezelf in een positie zetten, waar je waarschijnlijk teleurgesteld uit gaat komen. Je ziet wel vaker dat mensen relaties aangaan met dit soort dingen in hun hoofd en het dan de ander kwalijk nemen, als hun verwachting niet uitkomt. Dat doe je helemaal zelf natuurlijk.
Vrouwen zijn daar altijd goed in, vaak zoeken ze juist iets dat ze wel willen "fixen" aan de persoon waarmee ze de relatie aan gaan. een man die voldoet aan het perfecte plaatje vinden ze daarom ook vaak helemaal niet interessant. En dan teleurgesteld zijn als hun plannetje niet lukt...
Don't let my username fool you...
pi_173714417
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2017 12:23 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zou ook zeker not amused zijn over een ultimatum, maar als je vriendin je lief is, dan geef je haar de gelegenheid om het ultimatum in te trekken.

Kom nou, je was zelf al een beetje aan het bedenken of je het nog wel leuk genoeg vond. Een echte vriendin had dat zien aankomen en had je hierin gesteund en meegedacht, maar nee, mevrouw gooit haar eigen glazen in door ineens zichzelf op de voorgrond te stellen en te eisen dat je ermee stopt. Had ze het wat tactischer aangepakt, had ze waarschijnlijk hetzelfde bereikt.

Ik zou zeker niet voor haar ultimatum zwichten, maar misschien heeft zij ook in een panieksituatie gereageerd en geroepen: jouw hobby eruit of ik eruit.
Ik denk dat de bal vooral bij haar ligt en zij daar was assertiever in mag zijn. Helemaal omdat verwachten dat je partner een hobby opgeeft gewoon not-done is in mijn ogen.

Desnoods betrek je je partner toch meer erbij of op z'n minst op een normale manier het erover hebben zonder dit soort geintjes.
I know exactly what I'll do with the advice that you gave.
Watch me throw it all away.
  maandag 11 september 2017 @ 16:05:02 #100
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173714526
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 09:58 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

En hier zeurt ze over? :') zou haar bij het grofvuil zetten.
Niks aan toe te voegen. Grafwijven. Eerst allemaal prima vinden en dan te weinig aandacht krijgen en dit doen. Echt walgelijk, lekker het plezier en het leven van je vriend vergallen omdat jij aandacht te kort komt als wijf :r

Als het nou dagelijks was of elk weekend een hele dag ofzo... mja :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')