abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173706137
registreer om deze reclame te verbergen
Zit er nog iets aan te komen dat zuiniger is dan LED-lampen? Of hebben lampen intussen hun meest optimale zuinigheid bereikt?
Hallon, lekker burgers flippen voor de kost. groetjes einzeinz
pi_173706347
Er schijnt een nieuw soort gloeilamp in ontwikkeling te zijn, die enkele malen efficiënter zou zijn dan LED, maar dat is nog toekomstmuziek.

https://wattsupwiththat.c(...)may-make-a-comeback/
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 11 september 2017 @ 02:47:54 #3
469793 Puk1234
Just try enjoy life!
pi_173706768
Kaarsen :')
Haal geen emotie uit je verleden naar het heden, haal alleen kennis op uit het verleden om in het heden te gebruiken om je toekomst positief mee te beīnvloeden.
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 12:22:31 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173710499
Denk niet dat de ontwikkeling op het gebied van verlichting nog zo hard gaan. LED verlichting blijft zich natuurlijk wel verbeteren qua licht kleur en aantal lumens en dergelijke. :)
pi_173711360
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 00:18 schreef einzeinz het volgende:
Zit er nog iets aan te komen dat zuiniger is dan LED-lampen? Of hebben lampen intussen hun meest optimale zuinigheid bereikt?
we zijn in efficiente van 20% naar 90% gegaan. zelfs al gaan we naar 100%, dan nog is de winst minimaal.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_173711703
LED zelf is nog niet uitontwikkeld qua zuinigheid. Het meeste LED op de markt is SMD, maar COB en MCOB zijn in theorie zuiniger alleen op dit moment nog duurder en minder betrouwbaar.
pi_173718710
Waarom zou je een zuinigere lamp willen kopen dan LED?
pi_173764944
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
LED zelf is nog niet uitontwikkeld qua zuinigheid. Het meeste LED op de markt is SMD, maar COB en MCOB zijn in theorie zuiniger alleen op dit moment nog duurder en minder betrouwbaar.
volgens mij zijn dat allemaal variaties van LED die zorgen voor meer licht per mm2 en dus fellere lampen. Volgens mij zijn ze niet efficienter. Hooguit een efficientere driver, wat een paar procent scheelt.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_173768266
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

volgens mij zijn dat allemaal variaties van LED die zorgen voor meer licht per mm2 en dus fellere lampen. Volgens mij zijn ze niet efficienter. Hooguit een efficientere driver, wat een paar procent scheelt.
Ja bij een lage lumen output is het verschil verwaarloosbaar, bij hogere lumen output scheelt het al wat meer. Vandaar dat je COB ook meer ziet in armaturen bedoeld voor de industrie dan voor de consument.
pi_173768656
Ik heb led gehad, heb het er allemaal uitgetyft. Wat een onsfeervol kutlicht zeg. Heb ommidelijk de gloeilampen er weer ingedraaid.
pi_173769082
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:09 schreef Pendule het volgende:
Ik heb led gehad, heb het er allemaal uitgetyft. Wat een onsfeervol kutlicht zeg. Heb ommidelijk de gloeilampen er weer ingedraaid.
Dan moet je ledlampen nemen met een kleurtemperatuur van tussen de 1800K-2700K. Of een dimtone (ook wel warm glow, warm dimming of dim to warm genoemd) ledlamp waarbij de kleurtemperatuur omlaag gaat wanneer je dimt. Voor de meeste sfeer kun je een filament ledlamp nemen met getint glas (amber of goudkleurig) en een kleurtemperatuur van tussen de 1800K-2700K.
pi_173812454
Bij ons in huis is het allemaal 2700K.
Hallon, lekker burgers flippen voor de kost. groetjes einzeinz
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')