abonnement Unibet Coolblue
pi_173741732
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Studiefinanciering kan max een jaar extra.

De diplomatermijn wordt met 20 of 60 maanden verlengd. Een bron kan ik je helaas niet geven.

Formulier bestaat uit een deel wat je zelf invult (persoonsgegevens), een deel wat de studiebegeleider of decaan invult (studiegegevens, simpele verklaring van studieachterstand) en deel wat je psycholoog / behandelend arts invult. Niets persoonlijks verder, eigenlijk alleen een soort 'ik verklaar dat deze persoon bepaalde problematiek heeft' stukje zonder het echte verhaal. Want dat boeit ze bij de DUO niets, ze gaan af op de expertise van je zorgaanbieder en decaan. Enige vereiste is dat die behandelaar een BIG registratie heeft.

Kan het formulier helaas nergens meer online vinden.
Hierzo: https://duo.nl/particulier/studievertraging/aanvragen.jsp
Afhankelijk van of TS Wajong heeft (OP niet onthouden) staat hier wat ze moet doen.
pi_173749578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Studiefinanciering kan max een jaar extra.

De diplomatermijn wordt met 20 of 60 maanden verlengd. Een bron kan ik je helaas niet geven.

Formulier bestaat uit een deel wat je zelf invult (persoonsgegevens), een deel wat de studiebegeleider of decaan invult (studiegegevens, simpele verklaring van studieachterstand) en deel wat je psycholoog / behandelend arts invult. Niets persoonlijks verder, eigenlijk alleen een soort 'ik verklaar dat deze persoon bepaalde problematiek heeft' stukje zonder het echte verhaal. Want dat boeit ze bij de DUO niets, ze gaan af op de expertise van je zorgaanbieder en decaan. Enige vereiste is dat die behandelaar een BIG registratie heeft.

Kan het formulier helaas nergens meer online vinden.
Bedankt voor deze nuttige informatie.
  woensdag 13 september 2017 @ 12:55:57 #103
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173749949
Ik snap het niet helemaal (enkel OP gelezen)
Je doet nu al fulltime stage, iedereen tevreden, maar jij niet, want jij bent helemaal kapot.

Nu moet je dus nog 2x 20 weken stage/afstuderen?

Als je het zelf niet erg vind om in diezelfde paniek / gesloopt te zijn, ja dan kan je het doen.
Zie je het echt niet zitten / als je geen verbetering ziet in je huidige stage, ja dan zou ik uitkijken.
pi_173750140
quote:
6s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:55 schreef Cue_ het volgende:
Ik snap het niet helemaal (enkel OP gelezen)
Je doet nu al fulltime stage, iedereen tevreden, maar jij niet, want jij bent helemaal kapot.

Nu moet je dus nog 2x 20 weken stage/afstuderen?

Als je het zelf niet erg vind om in diezelfde paniek / gesloopt te zijn, ja dan kan je het doen.
Zie je het echt niet zitten / als je geen verbetering ziet in je huidige stage, ja dan zou ik uitkijken.
Het is echt te zwaar, ik zit elke avond thuis te huilen van vermoeidheid en kom echt nergens meer aan toe (tv kijken, serie kijken, beetje lezen --> allemaal teveel). Dus worden er nu plannen gemaakt om het beter te maken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173750192
Net mijn SLB'er gemaild om een rampenplan te maken. Gewoon even open en eerlijk bespreken van
"wat als.." en om stagebemiddeling (extra hulp met dingen, tijd om naar de psych te gaan etc) voor mijn volgende stage.

De afspraken zijn nu dat ik elke dag om zes uur naar huis ga en de woensdagmiddag vrij. Dat is nog heel wat meer dan vier uur per dag, maar een verbetering. iig kan ik het nu met school bespreken en kijken wat zij vinden
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173750482
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net mijn SLB'er gemaild om een rampenplan te maken. Gewoon even open en eerlijk bespreken van
"wat als.." en om stagebemiddeling (extra hulp met dingen, tijd om naar de psych te gaan etc) voor mijn volgende stage.

De afspraken zijn nu dat ik elke dag om zes uur naar huis ga en de woensdagmiddag vrij. Dat is nog heel wat meer dan vier uur per dag, maar een verbetering. iig kan ik het nu met school bespreken en kijken wat zij vinden
Ze nemen het advies van je psych niet serieus?
pi_173750611
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:22 schreef mootie het volgende:

[..]

Ze nemen het advies van je psych niet serieus?
School wel. Stage is sceptisch (therapie moet maar in de lunchpauze, en ik doe mijn werk goed dus er is geen probleem). Dus ik probeer het nu via school te regelen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173750717
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

School wel. Stage is sceptisch (therapie moet maar in de lunchpauze, en ik doe mijn werk goed dus er is geen probleem). Dus ik probeer het nu via school te regelen
Belachelijk. Is een andere stageplek regelen via school een optie? Want dit gaat m niet worden vrees ik.
pi_173750802
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

School wel. Stage is sceptisch (therapie moet maar in de lunchpauze, en ik doe mijn werk goed dus er is geen probleem). Dus ik probeer het nu via school te regelen
Stage heeft zich maar wat aan te passen, vind ik. Zeker als de school het ook aangeeft.
Als de school zegt, 4 uur, dan kan je stage toch niet ineens besluiten er 8 uur van te breien.
En anders een andere stageplek.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 15:18:23 #110
357044 Budapestenaar
pi_173752513
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 22:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alleen ik weet niet wat ik met mijn leven moet / wat mijn leven me waard is, als ik dit weer niet ga redden. Ik ben zo bang.
Hé hé, ik weet wat die stage (en later een baan) voor je betekent, maar de waarde van je leven hangt daar niet van af. Jij bent veel meer dan wat je op het professionele vlak bereikt. Je legt jezelf dus wel heel veel druk op door dit voor jezelf zo groot te maken. Die druk die je jezelf oplegt, komt nog bovenop de druk van de stage zelf. Niet vreemd dat het een beetje teveel van het goede wordt.

Weken van 50 uur met dagen van soms twaalf uur zijn voor iedereen heftig. Gezien jouw verleden is het helemaal een opgave. Wees dus een beetje aardig voor jezelf. En maak het bespreekbaar op je stage-adres. Blijf er niet alleen mee rondlopen.

Misschien helpt het ook als je niet al teveel probeert stil te staan bij die 20 weken, maar probeert het per dag te bekijken?

En tot slot: doe in je eigen tijd alleen dingen die voor jou goed voelen en neem geen extra verplichtingen op je nek.

Wij op Fok! zijn in elk geval erg trots op je! :Y
pi_173752625
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

School wel. Stage is sceptisch (therapie moet maar in de lunchpauze, en ik doe mijn werk goed dus er is geen probleem). Dus ik probeer het nu via school te regelen
Je stagebegeleidster klinkt echt als een hork. :@ Volgens mij heeft ze met haar woorden jouw wel een beeld gegeven dat ze er rekening mee wilde houden. Maar nu ontkent ze het probleem eigenlijk gewoon dus hoeft ze er geen rekening mee te houden.

Hoe kunnen hun nu bepalen of er een probleem is. :') Maakt me boos zulke mensen. :@
  woensdag 13 september 2017 @ 15:26:03 #112
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173752656
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

School wel. Stage is sceptisch (therapie moet maar in de lunchpauze, en ik doe mijn werk goed dus er is geen probleem). Dus ik probeer het nu via school te regelen
Is er geen ander stage adres? Dit is wel een bijzondere houding. Laat me raden: je draait zeker volledig mee met eigen klanten?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_173753483
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is er geen ander stage adres? Dit is wel een bijzondere houding. Laat me raden: je draait zeker volledig mee met eigen klanten?
Er is een enorm te kort aan stageadressen, dus hier moet ik het mee doen. Alleen je hoort wel van meer studenten over dit soort dingen.
En inderdaad, ik heb mijn eigen cliënten/patiënten; dus stiekem een gratis kracht ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173753486
ik vind het ook echt uberhaupt van de zotte dat dat mens verwacht dat je 12 uur per dag met haar mee loopt. Wat zij zelf in haar werk wilt steken moet ze helemaal zelf weten, maar bij haar werknemers heeft ze zich gewoon aan normale arbeidstijden te houden.

Daarbij, je hebt als het goed is een stage-contract van een aantal uur in totaal (met 20 weken, 8 uur per dag, 5 dagen per week, kom ik op 800 uur). Als je dan 12 uur per dag zou werken zou dat betekenen dat je die 800 uur er al in iets meer dan 13 weken op zou hebben zitten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173753494
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:37 schreef mootie het volgende:

[..]

Stage heeft zich maar wat aan te passen, vind ik. Zeker als de school het ook aangeeft.
Als de school zegt, 4 uur, dan kan je stage toch niet ineens besluiten er 8 uur van te breien.
En anders een andere stageplek.
Ik denk dat mijn docent er wel samen met mij wat druk op kan zetten, dus even afwachten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173753561
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:18 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hé hé, ik weet wat die stage (en later een baan) voor je betekent, maar de waarde van je leven hangt daar niet van af. Jij bent veel meer dan wat je op het professionele vlak bereikt. Je legt jezelf dus wel heel veel druk op door dit voor jezelf zo groot te maken. Die druk die je jezelf oplegt, komt nog bovenop de druk van de stage zelf. Niet vreemd dat het een beetje teveel van het goede wordt.

Weken van 50 uur met dagen van soms twaalf uur zijn voor iedereen heftig. Gezien jouw verleden is het helemaal een opgave. Wees dus een beetje aardig voor jezelf. En maak het bespreekbaar op je stage-adres. Blijf er niet alleen mee rondlopen.

Misschien helpt het ook als je niet al teveel probeert stil te staan bij die 20 weken, maar probeert het per dag te bekijken?

En tot slot: doe in je eigen tijd alleen dingen die voor jou goed voelen en neem geen extra verplichtingen op je nek.

Wij op Fok! zijn in elk geval erg trots op je! :Y
Dank je wel :*
Je hebt gelijkt. Zojuist had ik het er ook met een vriendin over en per dag bekijken is inderdaad een goede. Straks ga ik even een planning maken voor alle opdrachten en over alle stagedagen, dat geeft misschien ook wat rust.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173753580
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Er is een enorm te kort aan stageadressen, dus hier moet ik het mee doen. Alleen je hoort wel van meer studenten over dit soort dingen.
En inderdaad, ik heb mijn eigen cliënten/patiënten; dus stiekem een gratis kracht ;)
En krijg je daar wel voldoende begeleiding bij? Je bent daar immers voor een stage, niet om het werk van een volledig zelfstandig en betaalde kracht te doen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173753590
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:24 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Je stagebegeleidster klinkt echt als een hork. :@ Volgens mij heeft ze met haar woorden jouw wel een beeld gegeven dat ze er rekening mee wilde houden. Maar nu ontkent ze het probleem eigenlijk gewoon dus hoeft ze er geen rekening mee te houden.

Hoe kunnen hun nu bepalen of er een probleem is. :') Maakt me boos zulke mensen. :@
Dat gevoel heb ik ook wel een beetje... het is gewoon niet bespreekbaar en het is gewoon een kwestie van doorbikkelen (in haar optiek) alleen dat werkt niet helemaal
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173753907
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Er is een enorm te kort aan stageadressen, dus hier moet ik het mee doen. Alleen je hoort wel van meer studenten over dit soort dingen.
En inderdaad, ik heb mijn eigen cliënten/patiënten; dus stiekem een gratis kracht ;)
Wat als een cliënt met zo'n soortgelijk verhaal bij jou zou komen om advies? Wat zou je dan zeggen?
pi_173753979
Volgens mij heeft ze gewoon teveel cliënten/patiënten voor haar alleen maar vind ze het te duur om personeel in dienst te nemen..
  woensdag 13 september 2017 @ 17:05:23 #121
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173754378
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:42 schreef madam-april het volgende:
Volgens mij heeft ze gewoon teveel cliënten/patiënten voor haar alleen maar vind ze het te duur om personeel in dienst te nemen..
Gratis geld. 12 uur per dag wel geld vangen, maar geen kosten maken. Dit mag helemaal niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_173754715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook wel een beetje... het is gewoon niet bespreekbaar en het is gewoon een kwestie van doorbikkelen (in haar optiek) alleen dat werkt niet helemaal
Dat doorbikkelen van haar is bij jou momenteel helaas een kwestie van keer op keer over je grenzen gaan met het risico daar zelf aan onder door te gaan.

Laat haar onbegrip je alsjeblieft niet te ver laten gaan. Dat is ook niet in het belang van de cliënten, mocht ze je wijs willen maken dat je die tekort doet door niet zoveel uren te maken.

Zou ook bijhouden hoeveel tijd het je allemaal kost, zodat je niet zoveel cliënten krijgt dat het niet meer in een 20 urige werkweek past.
pi_173754808
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gratis geld. 12 uur per dag wel geld vangen, maar geen kosten maken. Dit mag helemaal niet.
Dat idee heb ik ook..
pi_173756173
Misschien moet je je mentaliteit veranderen. In veel landen hebben ze niet eens tijd om series te kijken. Dat helpt mij altijd als ik zit te huilen omdat ik geen vrije tijd meer heb, hoewel mijn baan niet zo heel stressvol is. Deze post dus uitgezonderd want dat is ook alweer een teken van laksheid en luiheid. Dat neemt natuurlijk niet weg dat deze situatie voor Nederlandse maatstaven ongehoord is en misbruik maken van een stagiaire. Ik vind het best wel raar. Maar goed, het is even cru gezegd gewoon wachten tot je weer wordt opgenomen, dan ben je van je stage af en kun je weer overnieuw beginnen. Als dat gebeurt is het niet jouw schuld, wil je dat voorkomen dan moet je de stage volhouden, zo simpel is het. Overigens fijn dat je dit kunt bespreken met een psycholoog, maar dan moet deze wel beschikbaar zijn. Wat je misschien ook zou kunnen helpen is voedingssupplementen tegen angst en stress. Zoals magnesium, kamille, ginseng, rhodiola, sint janskruid en ashwagandha. Maar ja... Ook daar kun je afhankelijk van worden en dat is ook niet goed...

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-09-2017 19:25:43 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173756608
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:40 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Misschien moet je je mentaliteit veranderen. In veel landen hebben ze niet eens tijd om series te kijken. Dat helpt mij altijd als ik zit te huilen omdat ik geen vrije tijd meer heb, hoewel mijn baan niet zo heel stressvol is. Deze post dus uitgezonderd want dat is ook alweer een teken van laksheid en luiheid. Dat neemt natuurlijk niet weg dat deze situatie voor Nederlandse maatstaven ongehoord is en misbruik maken van een stagiaire. Ik vind het best wel raar. Maar goed, het is even cru gezegd gewoon wachten tot je weer wordt opgenomen, dan ben je van je stage af en kun je weer overnieuw beginnen. Als dat gebeurt is het niet jouw schuld, wil je dat voorkomen dan moet je de stage volhouden, zo simpel is het. Overigens fijn dat je dit kunt bespreken met een psycholoog, maar dan moet deze wel beschikbaar zijn. Wat je misschien ook zou kunnen helpen is voedingssupplementen tegen angst en stress. Zoals magnesium, kamille, ginseng, rhodiola, sint janskruid en ashwagandha.
Het gaat ts helemaal niet om het feit dat ze geen vrije tijd meer heeft.. Dat heeft er werkelijk niks mee te maken..

Insinueer je nou dat ts zich in het verleden heeft laten opnemen om maar van haar stage af te zijn? En dat ze dat nu weer overweegt? :{
pi_173756630
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:40 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
In veel landen hebben ze niet eens tijd om series te kijken.
Na deze zin wist ik dat we je niet serieus moesten nemen. Gelukkig al vrij snel in je post :)
  woensdag 13 september 2017 @ 19:06:04 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173756632
Wat voor instelling/werkveld gaat dit over?
Check de CAO als die er is eventjes
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173756689
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:40 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Misschien moet je je mentaliteit veranderen. In veel landen hebben ze niet eens tijd om series te kijken. Dat helpt mij altijd als ik zit te huilen omdat ik geen vrije tijd meer heb, hoewel mijn baan niet zo heel stressvol is. Deze post dus uitgezonderd want dat is ook alweer een teken van laksheid en luiheid. Dat neemt natuurlijk niet weg dat deze situatie voor Nederlandse maatstaven ongehoord is en misbruik maken van een stagiaire. Ik vind het best wel raar. Maar goed, het is even cru gezegd gewoon wachten tot je weer wordt opgenomen, dan ben je van je stage af en kun je weer overnieuw beginnen. Als dat gebeurt is het niet jouw schuld, wil je dat voorkomen dan moet je de stage volhouden, zo simpel is het. Overigens fijn dat je dit kunt bespreken met een psycholoog, maar dan moet deze wel beschikbaar zijn. Wat je misschien ook zou kunnen helpen is voedingssupplementen tegen angst en stress. Zoals magnesium, kamille, ginseng, rhodiola, sint janskruid en ashwagandha.
Doe eens normaal joh
pi_173756813
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:04 schreef madam-april het volgende:

Het gaat ts helemaal niet om het feit dat ze geen vrije tijd meer heeft.. Dat heeft er werkelijk niks mee te maken..

Insinueer je nou dat ts zich in het verleden heeft laten opnemen om maar van haar stage af te zijn? En dat ze dat nu weer overweegt? :{
1. "Het is echt te zwaar, ik zit elke avond thuis te huilen van vermoeidheid en kom echt nergens meer aan toe (tv kijken, serie kijken, beetje lezen --> allemaal teveel). Dus worden er nu plannen gemaakt om het beter te maken"
2. Zucht.... Nee, dat maak jij er weer van. Ik zeg alleen dat dat 1 van de 2 toekomstscenario's is, en dat ze dan ook van de stage af is. Dit zeiden anderen ook tegen mij hoor toen ik zeurde over werk.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173756968
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:18 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

1. "Het is echt te zwaar, ik zit elke avond thuis te huilen van vermoeidheid en kom echt nergens meer aan toe (tv kijken, serie kijken, beetje lezen --> allemaal teveel). Dus worden er nu plannen gemaakt om het beter te maken"
2. Zucht.... Nee, dat maak jij er weer van. Ik zeg alleen dat dat 1 van de 2 toekomstscenario's is, en dat ze dan ook van de stage af is. Dit zeiden anderen ook tegen mij hoor toen ik zeurde over werk.
Waar heeft ze het over tv kijken, serie kijken, beetje lezen? :{

Wil je jouw eigen situatie nou serieus vergelijken met die van ts? :{

Waar zegt ze trouwens dat ze van de stage af wil? :{
  Meest relativerende user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 19:26:40 #131
357044 Budapestenaar
pi_173756981
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel :*
Je hebt gelijkt. Zojuist had ik het er ook met een vriendin over en per dag bekijken is inderdaad een goede. Straks ga ik even een planning maken voor alle opdrachten en over alle stagedagen, dat geeft misschien ook wat rust.
Probeer op moeilijke momenten ook even stil te staan bij alle dingen in je leven waar je wèl blij mee bent. Vrienden, je relatie, je huisje, je studie en zelfs je prestaties op je stageadres: allemaal dingen om te koesteren! Misschien helpt dat je om de balans weer naar het positieve te krijgen.

En natuurlijk is er op moeilijke momenten altijd Fok! :Y
pi_173757020
Ik ben heel positief hoor! Sorry dat ik niet zo overkom. Ik geniet van alles, ook mijn stage! Het is echt een beroep waar ik een passie voor heb. Mijn enige klacht is de vermoeidheid, voor de rest vind ik alles heerlijk in het leven
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173757087
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waar heeft ze het over tv kijken, serie kijken, beetje lezen? :{

Wil je jouw eigen situatie nou serieus vergelijken met die van ts? :{

Waar zegt ze trouwens dat ze van de stage af wil? :{
Jezus, dat zeg ik helemaal niet! Dat maak jij ervan. Jij legt mij altijd woorden in de mond en verzint een heel eigen verhaal. Mijn situatie is alleen vergelijkbaar in de zin dat ik als ik niet mijn tijd op het forum verdoe alleen met werk en werk zoeken bezig ben, en ik daar ook angstaanvallen door krijg. Maar mijn situatie is lang zo erg niet als de ts want ik ben nooit opgenomen geweest. Maar iedereen in dit topic zegt hetzelfde, namelijk werkweek van 30 uur is beter, je werkt veel te veel, enz. Dus ik geef alleen maar een andere kant van het verhaal. Waarbij ik er bij zei dat dit voor Nederlandse standaarden niet normaal is. Ik heb geen idee hoe zwaar de inhoud van het werk voor de ts is dus hier kan ik helemaal niet over oordelen of het ergens mee vergelijken. Het helpt mij zelf alleen door mezelf niet te vergelijken met al die mensen met een werkweek van minder uur die tijd hebben om series te kijken, maar mensen in het buitenland die zwaarder werk moeten doen dan ik in slechtere omstandigheden. Of niet eens in het buitenland, las ook een keer een artikel over werknemers in nl die protesteerden over hun werkweek van 60 uur of zo. Daarmee vergelijken helpt beter om iets vol te houden. En dat is nu ook blijkbaar de enige optie van de ts, nu de stagebegeleider het advies van school en psycholoog niet accepteert. Of idd voor zichzelf opkomen, maar dat kan ik ook niet dus daar heb ik geen tips voor.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-09-2017 19:54:27 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173757338
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:31 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Jezus, dat zeg ik helemaal niet! Dat maak jij ervan. Jij legt mij altijd woorden in de mond en verzint een heel eigen verhaal. Mijn situatie is alleen vergelijkbaar in de zin dat ik als ik niet mijn tijd op het forum verdoe alleen met werk en werk zoeken bezig ben, en ik daar ook angstaanvallen door krijg. Maar mijn situatie is lang zo erg niet als de ts want ik ben nooit opgenomen geweest. Maar iedereen in dit topic zegt hetzelfde, namelijk werkweek van 30 uur is beter, je werkt veel te veel, enz. Dus ik geef alleen maar een andere kant van het verhaal. Waarbij ik er bij zei dat dit voor Nederlandse standaarden niet normaal is.
Je geeft helemaal geen andere kant van een verhaal? Je brabbelt wat doemscenario's? :@
pi_173757508
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:42 schreef Fripsel het volgende:

Je geeft helemaal geen andere kant van een verhaal? Je brabbelt wat doemscenario's? :@
Dat zijn geen doemscenario's, dat is voor sommigen de realiteit
https://www.oneworld.nl/overig/werkweek-van-150-uur-heel-gewoon/
https://nos.nl/artikel/508171-weer-zelfmoorden-bij-foxconn.html

En dan heb je ook nog dwangarbeidkampen met martelingen waarin mensen overleven

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-09-2017 19:59:34 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Meest relativerende user 2022 woensdag 13 september 2017 @ 20:19:46 #136
357044 Budapestenaar
pi_173758012
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:42 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Je geeft helemaal geen andere kant van een verhaal? Je brabbelt wat doemscenario's? :@
Kom op, niet zo negatief. Wat ze probeert te zeggen is: relativeer je eigen situatie door te kijken naar mensen die leven in omstandigheden die veel rottiger zijn. Met dat advies hoef je het niet eens te zijn, maar het is goed bedoeld.
pi_173758135
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:19 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Kom op, niet zo negatief. Wat ze probeert te zeggen is: relativeer je eigen situatie door te kijken naar mensen die leven in omstandigheden die veel rottiger zijn. Met dat advies hoef je het niet eens te zijn, maar het is goed bedoeld.
Als het alleen relativeren zou zijn a la. Maar ze schetst dat het haar beste optie zou zijn om maar te verzuipen en niet voor zichzelf op te komen want elders is het slechter en dat vind ik een bizar advies. Maar Ok.
pi_173758172
Het is inderdaad zo dat ik het goed heb in dit land en dat de situatie in vergelijking met bepaalde situaties inderdaad enorm meevalt. In die situaties zou ik waarschijnlijk ook niet meer hier gezeten hebben.

Op dit moment ben ik gewoon bang, maar ik heb aan de bel getrokken. Nu is het even afwachten wat er gebeurt.
De mensen die het meest dichtbij staan heb ik ingelicht en ze steunen me goed. Ik spreek wel met hen af, maar gewoon voor een kop thee en dan is het genoeg. Daarnaast heb ik mezelf wat prioriteiten gesteld, waardoor even niet alles in het leven perfect hoeft te gaan. Op dit moment heb ik veel rust om mezelf heen gecreëerd (al is het maar rust in mijn hoofd). Hopelijk helpt dat in het volhouden. Ik kan nu gewoon niet voldoen aan mijn eigen eisenpakket.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173758200
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:31 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Jezus, dat zeg ik helemaal niet! Dat maak jij ervan. Jij legt mij altijd woorden in de mond en verzint een heel eigen verhaal. Mijn situatie is alleen vergelijkbaar in de zin dat ik als ik niet mijn tijd op het forum verdoe alleen met werk en werk zoeken bezig ben, en ik daar ook angstaanvallen door krijg. Maar mijn situatie is lang zo erg niet als de ts want ik ben nooit opgenomen geweest. Maar iedereen in dit topic zegt hetzelfde, namelijk werkweek van 30 uur is beter, je werkt veel te veel, enz. Dus ik geef alleen maar een andere kant van het verhaal. Waarbij ik er bij zei dat dit voor Nederlandse standaarden niet normaal is. Ik heb geen idee hoe zwaar de inhoud van het werk voor de ts is dus hier kan ik helemaal niet over oordelen of het ergens mee vergelijken. Het helpt mij zelf alleen door mezelf niet te vergelijken met al die mensen met een werkweek van minder uur die tijd hebben om series te kijken, maar mensen in het buitenland die zwaarder werk moeten doen dan ik in slechtere omstandigheden. Of niet eens in het buitenland, las ook een keer een artikel over werknemers in nl die protesteerden over hun werkweek van 60 uur of zo. Daarmee vergelijken helpt beter om iets vol te houden. En dat is nu ook blijkbaar de enige optie van de ts, nu de stagebegeleider het advies van school en psycholoog niet accepteert. Of idd voor zichzelf opkomen, maar dat kan ik ook niet dus daar heb ik geen tips voor.
Ja en in Japan is het aantal zelfmoorden erg hoog.
pi_173758287
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:19 schreef Budapestenaar het volgende:

Kom op, niet zo negatief. Wat ze probeert te zeggen is: relativeer je eigen situatie door te kijken naar mensen die leven in omstandigheden die veel rottiger zijn. Met dat advies hoef je het niet eens te zijn, maar het is goed bedoeld.
Ja dank je, hoewel het ergens natuurlijk niet helemaal ethisch is, "kijk die mensen daar en wij het in nederland maar beter hebben" maar ja, veel doe je er als individu ook niet aan behalve bedrijven boycotten misschien tja.. Dan hebben sommige helemaal geen week meer. En het wordt in Nederland inderdaad ook steeds slechter met al die stages die maar heel weinig betalen. Stages die na het diploma de eerste stap zijn ipv een eerste startersfunctie vanwege hoge eisen. Maar goed de situatie is nu gelukkig beter bij de ts steun van familie en vrienden is erg belangrijk evenals je instelling dat blijkt wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-09-2017 20:36:39 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173758293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:19 schreef probeer het volgende:

[..]

En krijg je daar wel voldoende begeleiding bij? Je bent daar immers voor een stage, niet om het werk van een volledig zelfstandig en betaalde kracht te doen.
En toch worden veel stagiaires zo wel benut. Eerder misbruikt maar goed... Goedkope manier om voor het salaris van een volbetaalde kracht vier stagiaires aan het werk te zetten met 1/4 v/h salaris als stagevergoeding.
mag het weten
pi_173758325
Aan stagevergoedingen doen ze niet in de zorg hoor :P Niet bij mij iig.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173758382
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Aan stagevergoedingen doen ze niet in de zorg hoor :P Niet bij mij iig.
Schandalig.
pi_173758499
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is inderdaad zo dat ik het goed heb in dit land en dat de situatie in vergelijking met bepaalde situaties inderdaad enorm meevalt. In die situaties zou ik waarschijnlijk ook niet meer hier gezeten hebben.

Op dit moment ben ik gewoon bang, maar ik heb aan de bel getrokken. Nu is het even afwachten wat er gebeurt.
De mensen die het meest dichtbij staan heb ik ingelicht en ze steunen me goed. Ik spreek wel met hen af, maar gewoon voor een kop thee en dan is het genoeg. Daarnaast heb ik mezelf wat prioriteiten gesteld, waardoor even niet alles in het leven perfect hoeft te gaan. Op dit moment heb ik veel rust om mezelf heen gecreëerd (al is het maar rust in mijn hoofd). Hopelijk helpt dat in het volhouden. Ik kan nu gewoon niet voldoen aan mijn eigen eisenpakket.
Je zult een middenweg moeten vinden tussen wat je aan kunt in werkuren en druk, jouw eigen verwachtingen van jezelf, de school en je stagebegeleider. Uiteindelijk is je eigen geestelijke gezondheid heel belangrijk. Doorzetten en de stage afmaken lijkt me zinvol. Maar wel onder voorwaarden die jou niet weer terug bij af brengen.

Lastig, maar volgens mij ook een kans om echt een stap te zetten richting echte zelfstandigheid, assertiviteit en zelfvertrouwen.
Whatever...
pi_173758720
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je zult een middenweg moeten vinden tussen wat je aan kunt in werkuren en druk, jouw eigen verwachtingen van jezelf, de school en je stagebegeleider. Uiteindelijk is je eigen geestelijke gezondheid heel belangrijk. Doorzetten en de stage afmaken lijkt me zinvol. Maar wel onder voorwaarden die jou niet weer terug bij af brengen.

Lastig, maar volgens mij ook een kans om echt een stap te zetten richting echte zelfstandigheid, assertiviteit en zelfvertrouwen.
Dat is inderdaad wat ik nu probeer te doen. Doorzetten doe ik sowieso, en eens kijken hoe dit gaat verlopen. Ik houd iig in de gaten hoe het met mezelf gaat. Dit weekend maak ik een aangepast crisisplan

En inderdaad, zelfstandigheid, assertiviteit en zelfvertrouwen zijn dingen die ik echt weer opnieuw moet leren. Ik ben lang gestuurd door de hulpverlening en ik moet op eigen benen gaan staan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173758733
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:31 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Jezus, dat zeg ik helemaal niet! Dat maak jij ervan. Jij legt mij altijd woorden in de mond en verzint een heel eigen verhaal. Mijn situatie is alleen vergelijkbaar in de zin dat ik als ik niet mijn tijd op het forum verdoe alleen met werk en werk zoeken bezig ben, en ik daar ook angstaanvallen door krijg. Maar mijn situatie is lang zo erg niet als de ts want ik ben nooit opgenomen geweest. Maar iedereen in dit topic zegt hetzelfde, namelijk werkweek van 30 uur is beter, je werkt veel te veel, enz. Dus ik geef alleen maar een andere kant van het verhaal. Waarbij ik er bij zei dat dit voor Nederlandse standaarden niet normaal is. Ik heb geen idee hoe zwaar de inhoud van het werk voor de ts is dus hier kan ik helemaal niet over oordelen of het ergens mee vergelijken. Het helpt mij zelf alleen door mezelf niet te vergelijken met al die mensen met een werkweek van minder uur die tijd hebben om series te kijken, maar mensen in het buitenland die zwaarder werk moeten doen dan ik in slechtere omstandigheden. Of niet eens in het buitenland, las ook een keer een artikel over werknemers in nl die protesteerden over hun werkweek van 60 uur of zo. Daarmee vergelijken helpt beter om iets vol te houden. En dat is nu ook blijkbaar de enige optie van de ts, nu de stagebegeleider het advies van school en psycholoog niet accepteert. Of idd voor zichzelf opkomen, maar dat kan ik ook niet dus daar heb ik geen tips voor.
Hoe kom je daar nou weer bij?! :{ Ik leg je helemaal geen woorden in de mond..

Jouw situatie is op geen enkele manier vergelijkbaar met die van ts.. En nogmaals waar heeft ts het over dat ze meer vrije tijd wil, dat ze series wil kijken?

Ts wil niks liever dan gewoon haar stage lopen en die werkweek van 50 uur maken met die dagen van 12 uur.. TS geeft aan dat het tot haar grote spijt simpel weg niet gaat.. en dat is gezien haar achtergrond niet meer dan logisch.. Want voor gezonde mensen zijn zulke uren al zwaar.. Als ts niet minder uren gaat doen, dan is de kans groot dat ze psychisch weer helemaal doordraait en weer opgenomen moet worden en dat is (terecht) zo'n beetje haar grootste angst.. Ik geloof niet dat je je realiseert hoe ernstig de problematiek van ts is.. Je wordt niet zomaar gedwongen in een gesloten inrichting opgenomen.. Daarvoor moet je een ernstig gevaar voor jezelf en/of je omgeving vormen.. En dat risico loopt ts als ze op deze manier doorgaat..
pi_173761447
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:46 schreef madam-april het volgende:

Hoe kom je daar nou weer bij?! :{ Ik leg je helemaal geen woorden in de mond..

Jouw situatie is op geen enkele manier vergelijkbaar met die van ts.. En nogmaals waar heeft ts het over dat ze meer vrije tijd wil, dat ze series wil kijken?

Ts wil niks liever dan gewoon haar stage lopen en die werkweek van 50 uur maken met die dagen van 12 uur.. TS geeft aan dat het tot haar grote spijt simpel weg niet gaat.. en dat is gezien haar achtergrond niet meer dan logisch.. Want voor gezonde mensen zijn zulke uren al zwaar.. Als ts niet minder uren gaat doen, dan is de kans groot dat ze psychisch weer helemaal doordraait en weer opgenomen moet worden en dat is (terecht) zo'n beetje haar grootste angst.. Ik geloof niet dat je je realiseert hoe ernstig de problematiek van ts is.. Je wordt niet zomaar gedwongen in een gesloten inrichting opgenomen.. Daarvoor moet je een ernstig gevaar voor jezelf en/of je omgeving vormen.. En dat risico loopt ts als ze op deze manier doorgaat..
Heb je mijn posts gelezen ofzo dat je uitspraken doet over mn situatie? Ik zeg nergens dat mijn situatie vergelijkbaar is met de ts.. Dat wil niet zeggen dat ik nooit in het ziekenhuis heb gelegen vanwege psychische klachten, nooit met zelfmoordneigingen heb rondgelopen of met gevoelens om andere mensen iets aan te doen. Dat was bij mij inderdaad nooit erg genoeg voor een opname. Heel veel mensen hebben deze gevoelens maar slechts weinigen worden gedwongen opgenomen. Daardoor is de situstie van de ts ernstiger. Maar dat heb ik ook letterlijk gezegd en dat wil jij op de 1 of andere manier niet lezen. Daarmee bedoelde ik dat jij er iets anders van maakt. Neem ik niet kwalijk maar ik vind het alleen een beetje apart. Dat van die series was een citaat. En stagebegeleider is degene die de situatie serieuzer moet nemen, niet ik. Ik reageer op de situatie hoe die er voorstond toen ik reageerde en dat was dat de ts van de begeleider niet minder uren mocht maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-09-2017 22:06:21 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173764623
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Heb je mijn posts gelezen ofzo dat je uitspraken doet over mn situatie?

Ja ik heb je posts gelezen, ook in andere topics..

Ik vraag me echter af of je die van mij gelezen hebt..


Ik zal ze nog een keer op een rijtje zetten:

quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het gaat ts helemaal niet om het feit dat ze geen vrije tijd meer heeft.. Dat heeft er werkelijk niks mee te maken..

Insinueer je nou dat ts zich in het verleden heeft laten opnemen om maar van haar stage af te zijn? En dat ze dat nu weer overweegt? :{
^^

Ik geef aan dat het ts niet om haar vrije tijd te doen is.

Ik vraag of je dat insinueert, ik zeg niet dat je dat insinueert..

quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waar heeft ze het over tv kijken, serie kijken, beetje lezen? :{

Wil je jouw eigen situatie nou serieus vergelijken met die van ts? :{

Waar zegt ze trouwens dat ze van de stage af wil? :{
^^ ik stel enkel 3 vragen..

quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij?! :{ Ik leg je helemaal geen woorden in de mond..

Jouw situatie is op geen enkele manier vergelijkbaar met die van ts.. En nogmaals waar heeft ts het over dat ze meer vrije tijd wil, dat ze series wil kijken?

Ts wil niks liever dan gewoon haar stage lopen en die werkweek van 50 uur maken met die dagen van 12 uur.. TS geeft aan dat het tot haar grote spijt simpel weg niet gaat.. en dat is gezien haar achtergrond niet meer dan logisch.. Want voor gezonde mensen zijn zulke uren al zwaar.. Als ts niet minder uren gaat doen, dan is de kans groot dat ze psychisch weer helemaal doordraait en weer opgenomen moet worden en dat is (terecht) zo'n beetje haar grootste angst.. Ik geloof niet dat je je realiseert hoe ernstig de problematiek van ts is.. Je wordt niet zomaar gedwongen in een gesloten inrichting opgenomen.. Daarvoor moet je een ernstig gevaar voor jezelf en/of je omgeving vormen.. En dat risico loopt ts als ze op deze manier doorgaat..
^^ vraag hoe je erbij komt dat ik je woorden in de mond leg

Geef aan dat jouw situatie niet te vergelijken is met die van ts. En vraag nogmaals hoe je erbij komt dat het ts om vrije tijd en series kijken te doen is.

Leg de situatie van ts en de ernst ervan uit.


quote:
Ik zeg nergens dat mijn situatie vergelijkbaar is met de ts..
Je zegt letterlijk 'Mijn situatie is alleen vergelijkbaar in de zin dat ik als ik niet mijn tijd op het forum verdoe alleen met werk en werk zoeken bezig ben, en ik daar ook angstaanvallen door krijg.'

Dus je zegt weldegelijk dat jouw situatie op dat punt vergelijkbaar is.

quote:
Dat wil niet zeggen dat ik nooit in het ziekenhuis heb gelegen vanwege psychische klachten, nooit met zelfmoordneigingen heb rondgelopen of met gevoelens om andere mensen iets aan te doen. Dat was bij mij inderdaad nooit erg genoeg voor een opname. Heel veel mensen hebben deze gevoelens maar slechts weinigen worden gedwongen opgenomen. Daardoor is de situstie van de ts ernstiger. Maar dat heb ik ook letterlijk gezegd en dat wil jij op de 1 of andere manier niet lezen. Daarmee bedoelde ik dat jij er iets anders van maakt. Neem ik niet kwalijk maar ik vind het alleen een beetje apart.
Haar situatie is niet een ernstigere vorm van jouw situatie, haar situatie is totaal niet vergelijkbaar met jouw situatie.

Haar problematiek is van een totaal andere aard..

quote:
Dat van die series was een citaat. En stagebegeleider is degene die de situatie serieuzer moet nemen, niet ik. Ik reageer op de situatie hoe die er voorstond toen ik reageerde en dat was dat de ts van de begeleider niet minder uren mocht maken.
Een citaat van wie?

De stagebegeleidster moet de situatie inderdaad serieuzer nemen.

Je zei letterlijk: 'Misschien moet je je mentaliteit veranderen. In veel landen hebben ze niet eens tijd om series te kijken.'

M.a.w. 'het is gewoon een kwestie van mentaliteit, jij hebt tenminste nog tijd om series te kijken'
  donderdag 14 september 2017 @ 00:16:08 #149
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173764808
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 04:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties :* Inmiddels ben ik weer wat rustiger...

Of ik me aanstel of niet, weet ik niet. Het is gewoon zoals ik het ervaar.

Voor mezelf heb ik een lijst gemaakt met signalen om op te letten en ik heb de decaan gemaild. Morgen/vandaag bespreek ik het met mijn begeleider.
De eerste signalen van te veel zijn er, dus ik probeer even wat ervoor te verzinnen.

De paniek is gelukkig weg en ik ben aan het zoeken naar oplossingen. Daarin ga ik ook begeleiding vragen vanuit school en met mijn psych.

80% rust in mijn vrije tijd is ook erg verstandig. Dat heb ik tot nu toe nog niet kunnen doen. Alles was erg hectisch afgelopen week en ik "moest" sociaal zijn. Morgen ga ik afspraken verschuiven.

En als laatste: Ik heb mijn beste vriend even gebeld. Doe begreep me gelukkig heel erg goed. Morgen bespreek ik het met mijn vriend

Allemaal heel erg bedankt
Ga jij eens even pas op de plaats maken. Zodra jij vrij bent ga je lekker liggen op de bank en series kijken en lekker uitgebreid in bad/onder de douche. Of een dagje sauna.

Ik zou overleggen met je begeleider van school hoe je het beste met deze situatie om kan gaan. Veel mensen lopen tegen de derdejaars stage op!
pi_173764863
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:58 schreef madam-april het volgende:

Ja ik heb je posts gelezen, ook in andere topics..

Ik vraag me echter af of je die van mij gelezen hebt..


Ik zal ze nog een keer op een rijtje zetten:

^^

Ik geef aan dat het ts niet om haar vrije tijd te doen is.

Ik vraag of je dat insinueert, ik zeg niet dat je dat insinueert..


^^ ik stel enkel 3 vragen..


^^ vraag hoe je erbij komt dat ik je woorden in de mond leg

Geef aan dat jouw situatie niet te vergelijken is met die van ts. En vraag nogmaals hoe je erbij komt dat het ts om vrije tijd en series kijken te doen is.

Leg de situatie van ts en de ernst ervan uit.


Je zegt letterlijk 'Mijn situatie is alleen vergelijkbaar in de zin dat ik als ik niet mijn tijd op het forum verdoe alleen met werk en werk zoeken bezig ben, en ik daar ook angstaanvallen door krijg.'

Dus je zegt weldegelijk dat jouw situatie op dat punt vergelijkbaar is.


Haar situatie is niet een ernstigere vorm van jouw situatie, haar situatie is totaal niet vergelijkbaar met jouw situatie.

Haar problematiek is van een totaal andere aard..


Een citaat van wie?

De stagebegeleidster moet de situatie inderdaad serieuzer nemen.

Je zei letterlijk: 'Misschien moet je je mentaliteit veranderen. In veel landen hebben ze niet eens tijd om series te kijken.'

M.a.w. 'het is gewoon een kwestie van mentaliteit, jij hebt tenminste nog tijd om series te kijken'
1. Woorden in de mond leggen doe je nu bijv al met dat laatste, je zet het gewoon erbij waardoor het overkomt alsof ik doe overkomen dat het allemaal heel makkelijk zou zijn.
2. Ok nou op die vraag beantwoord ik dus met nee, want dat is dan dus blijkbaar niet zo en heb ik de post verkeerd begrepen
3. De problematiek was zei jij dat ze zichzelf wat aan wou doen of anderen? En als ik zeg dat ik dat alleen in lichtere vorm herken is het ineens van hele andere aard? Ik weet niet veel van de situatie van de ts dus jij zegt het maar ik vind het wel apart dat je het dan zo formuleert. Maargoed ik geef toe het is heel ander soort problematiek ja?
4. Citaat van ChildoftheStars
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 14 september 2017 @ 00:27:09 #151
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173764874
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:32 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Klopt, maar met enkel 1 jaar. Ik denk dat TS daar al gebruik van heeft gemaakt.
Klopt niet, de decaan geeft het advies voor de verlenging.
  donderdag 14 september 2017 @ 08:33:36 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173766239
Zullen we weer even terug gaan naar de vraagstelling van TS ipv onderling labiel bekvechten?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Meest relativerende user 2022 donderdag 14 september 2017 @ 08:44:28 #153
357044 Budapestenaar
pi_173766358
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Aan stagevergoedingen doen ze niet in de zorg hoor :P Niet bij mij iig.
Ik hoop dat je stageadres met wat hulp van school zich iets begripvoller op wil stellen. Uiteindelijk is de kwaliteit van de stage belangrijker dan de kwantiteit. Tenminste, als ze je niet als een verkapte gratis kracht zien, maar daadwerkelijk als iemand die daar komt om praktijkervaring op te doen in het vakgebied.

Ik wilde in een eerdere post overigens niet suggereren dat je negatief bent. Dan heb ik me ongelukkig uitgedrukt. Je hebt een ongelooflijke drive om je doel te bereiken en steeds boven jezelf uit te stijgen. Daar is niks negatiefs aan :)
  donderdag 14 september 2017 @ 08:50:55 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173766430
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Aan stagevergoedingen doen ze niet in de zorg hoor :P Niet bij mij iig.
Check de CAO

CAO ziekenhuizen heeft dit gewoon geregeld voor stagiaires. Het is niet veel, maar wel iets.
Ik kan me niet voorstellen dat andere zorg CAO's dit niet geregeld hebben.

Daarnaast is het gewoon absurd naar jou zelf toe om zo om te laten gaan met jezelf. Zie dit als letterlijke leerschool voor straks in het werkende leven, daar zal ook iedereen over je grenzen heen proberen te gaan omdat dat hen beter uitkomt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173766774
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Check de CAO
Ik zou in plaats van de CAO checken gewoon eens kijken of je niet misbruikt wordt als volledige arbeidskracht en de arbeidsinspectie inschakelen.

Als stagiair 12 uur per dag werken, je eigen cliënten behandelen/zien en een grote bek als je aangeeft dat je het niet trekt, koekoek. Dat is echt schandalig hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 14 september 2017 @ 09:26:12 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173766845
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou in plaats van de CAO checken gewoon eens kijken of je niet misbruikt wordt als volledige arbeidskracht en de arbeidsinspectie inschakelen.

Als stagiair 12 uur per dag werken, je eigen cliënten behandelen/zien en een grote bek als je aangeeft dat je het niet trekt, koekoek. Dat is echt schandalig hoor.
Dat ook ja, maar dat misbruiken als je zelf geen grenzen aan geeft mag helaas wel gewoon.
Heb je wel een stagecontract TS?

Klinkt als gare behandeltoko eigenlijk wel zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173766901
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat ook ja, maar dat misbruiken als je zelf geen grenzen aan geeft mag helaas wel gewoon.
Nee hoor, daar zijn ook gewoon wetten voor. In theorie is een werkweek maximaal inderdaad 60 uur, maar over een periode van 16 weken mag het maximaal 48 uur zijn gemiddeld. Daar gaat TS vér boven komen als ze haar bek niet open trekt, en dan kan dit bedrijf gewoon een forse boete tegemoet zien als dat bekend wordt.

quote:
Heb je wel een stagecontract TS?

Klinkt als gare behandeltoko eigenlijk wel zo
Klinkt als een of andere ZZP'er die zichzelf ook helemaal over de kling aan het werken is en verwacht dat haar stagiaires precies hetzelfde doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 14 september 2017 @ 09:30:43 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173766927
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee hoor, daar zijn ook gewoon wetten voor. In theorie is een werkweek maximaal inderdaad 60 uur, maar over een periode van 16 weken mag het maximaal 48 uur zijn gemiddeld. Daar gaat TS vér boven komen als ze haar bek niet open trekt, en dan kan dit bedrijf gewoon een forse boete tegemoet zien als dat bekend wordt.

[..]

Klinkt als een of andere ZZP'er die zichzelf ook helemaal over de kling aan het werken is en verwacht dat haar stagiaires precies hetzelfde doen.
Ja dat bedoelde ik eigenlijk. Recht hebben is nog niet recht krijgen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173767188
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik eigenlijk. Recht hebben is nog niet recht krijgen
Ik zou eigenlijk sowieso de arbeidsinspectie eens inschakelen. Als het bij TS gebeurt kun je er donder op zeggen dat het bij de andere stagiaires precies hetzelfde gaat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 14 september 2017 @ 09:51:03 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173767212
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk sowieso de arbeidsinspectie eens inschakelen. Als het bij TS gebeurt kun je er donder op zeggen dat het bij de andere stagiaires precies hetzelfde gaat.
Dan is TS sowieso haar stage kwijt dus klein gokje dat dat niet gaat gebeuren.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173767222
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan is TS sowieso haar stage kwijt dus klein gokje dat dat niet gaat gebeuren.
Gewoon lekker doen als alles afgerond is en de cijfers vast staan, natuurlijk. Kom nou, je laat je toch niet zo behandelen :D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 14 september 2017 @ 09:55:29 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173767276
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewoon lekker doen als alles afgerond is en de cijfers vast staan, natuurlijk. Kom nou, je laat je toch niet zo behandelen :D .
Eens :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173768420
Ik ben wel benieuwd of je van te voren dacht dat je die 12 uur makkelijk aan kon of dat het niet duidelijk was dat je zoveel uren ging maken. Je schrijft zelf dat 12 uur in jouw werkveld niet normaal is, dus het antwoord op die vraag is wel een goede les voor je volgende stage. Het is voor jou belangrijk om de werkomstandigheden goed in kaart te hebben voordat je je commiteert.

Wat ik bizar vind aan het verhaal is dat je werkgever erkent dat ze zelf al hebben gezien dat het niet goed met je gaat; dat je gestresst bent en zelfs dat je niet eet in combinatie met een eetstoornis. Ze hebben dit al opgemerkt, maar nemen geen initiatief om dit met jou te bespreken! En dan ben je ook nog eens stagiaire... Zij moeten jou begeleiden.
En als je het dan zelf bespreekt (heel goed van je!) pakken ze dit nauwelijks op. Dit is toch geen goed werkgeverschap.

Ik lees nergens dat er gesprekken met jou aangegaan worden over hoe het met je gaat, of je verbetering merkt, of je nog extra ondersteuning nodig hebt, etc. Is dit wel besproken?

Niet eten icm eetstoornis etc. lijkt mij een behoorlijk belangrijke trigger en dat je dan 10 uur op een dag mag werken ipv 12 voor notabene maar 2! weken - zeker als er daarna geen evaluatie is hoe het dan gaat en of de maatregel eventueel verlengd moet worden - stelt maar weinig voor.

Jouw taak is nu om te kijken of je aan deze toezegging voldoende hebt. Merk je dat het je helpt? Zo ja, kun je na 2 weken weer meer werken of kun je dit (nog) niet aan? Heb je nog andere ondersteuning nodig en zo ja, wat?
Zo nee, wat kun je dan wel aan? Hoeveel uren denk je zelf aan en hoe zou je die in kunnen vullen qua werkzaamheden? En denk je dat je dit op termijn mogelijk zou kunnen opbouwen en zo ja, hoe (welke hulp heb jij daarvoor nodig)?

Met deze antwoorden moet je terug naar de werkgever. En spreek gelijk een frequentie af waarbij je de situatie met ze evalueert. Als je wil kun je voor deze gesprekken ondersteuning vragen van je school. Ik vind het heel knap van je dat je aan de bel hebt getrokken bij je psych en bij je school. Je psych wil je graag ondersteunen lees ik, erg fijn. Ook van school mag je wel wat verwachten. Laat je ook door hen niet opzij zetten.
  donderdag 14 september 2017 @ 13:09:33 #164
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173771057
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewoon lekker doen als alles afgerond is en de cijfers vast staan, natuurlijk. Kom nou, je laat je toch niet zo behandelen :D .
Inderdaad. Stage afmaken en daarna melden bij de arbeidsinspectie.
pi_173885859
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt voor alle lieve berichten :* en ik heb het besproken op stage. Ik ga dagen van tien uur doen (dat is trouwens gewoon exclusief het reizen, al is dat absoluut niet ver. Een half uurtje fietsen vind ik wel lekker en ontspannend). Hieronder zal ik even vertellen de hoe's en wat's. Sorry als ik warrig overkom of vergeet dingen te vertellen. Ik probeer zoveel mogelijk in te gaan op wat jullie zeiden. Vergeet ik iets, sorry!

Goed, om half zes naar huis gegaan na een gesprek met mijn begeleidster. Vandaag zelf mijn eigen cliënten gehad en ik heb de hele dag letterlijk zitten trillen van de stress (zo erg dat mensen vroegen waardoor ik zo trilde). Mijn begeleidster weet van mijn problemen en ze zag ook dat ik van de stress niet meer at op stage (eetstoornis). We hebben besloten dat ik maximaal tot zes uur werk. Dus twee uur korter. En dat ik de woensdagmiddag vrij ben om thuis aan mijn opdrachten te werken ipv tussen de cliënten door.
Over twee weken gaan we weer de twaalf uur per dag proberen (dat is haar norm van normaal). Dit maakt me nerveus. Mijn psych ziet me liever maximaal vier uur per dag stagelopen, omdat ze denkt dat fulltime er voor mij gewoon niet in gaat zitten (ook niet wanneer ik eenmaal werk) en ik begin te vrezen voor haar gelijk.

Voor de stage twijfelde mijn omgeving enorm. Alleen buiten mijn vriend om heb ik niemand in RL gesproken. Mijn moeder bijvoorbeeld maakt zich er wel zorgen om, en mijn beste vriend ook. Alleen dit is allemaal over de app en mail. Op FB post ik de leuke dingen en als mensen me naar mijn stage vragen, vertel ik over de leuke anekdotes. Daar komt niks van het hyperventileren, het huilen, de angst, de psychoses die ik verborgen houd en extreme stemmingswisselingen die ik in moet zien te houden terug. De somatische klachten die ik ervan heb (migraine etc) zien anderen ook niet. Zodoende dat hun beeld verschoven is. En mij psych heb ik anderhalf maand niet gesproken ivm haar vakantie

Mijn vriend heeft me van heel erg ver zien komen en ziet mij labiele staat van nu al als normaal functioneren. Hij heeft van me meegemaakt dat ik zo een gevaar voor mezelf kon zijn, dat ik niet alleen naar de WC mocht. Dan is een huilbui en wat hyperventilatie niks. Dat ziet hij als normaal bij mij. Hij ziet dat als "ach, zo is ze wanneer ze gestrest of moe is". Dat het niet te doen is voor mij, ziet hij niet. Wanneer ik zeg dat ik het niet trek, denkt hij dat het doemdenken/faalangst is. Hij is gewoon wat nuchter.

Helaas is het nog niet bekend wie vanuit de opleiding mijn begeleidster is, dus ik kan het nog niet bespreken met diegene. Dat is allemaal afwachten.
d
Zo draag je toch mee aan de nepheid van je leven? Want op facebook gaat het geweldig goed en ben je een topper. Sorry, NEE, ik heb totaal geen empathie voor jou. Je doet het jezelf aan. En je wordt later een last voor de maatschappij;wanneer jij eenmaal afgestudeerd bent en werkt ben jij die collega die zo vaak ziek is. De collega die voor ieder wisje wasje thuis blijft en het niet aan kan. Mens, wees jezelf. Er zijn al genoeg anderen. Je kunt veel werken niet aan, own it. Aanvaard het. Maar wees de uren dat je er wel bent iemand die uitstekend presteert. Neem minder stage, later een part time baan. Doe je niet voor alsof je meer aankan en meer bent dan je in werkelijkheid bent. Dat is nep, mensenkrijgen dat ook door en dan herwin je hun respect niet makkelijk. Even een andere nuance dan die zachte heelmeesters hier die stinkende wonden maken.
pi_173885992
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:20 schreef Vida. het volgende:

[..]

d
Zo draag je toch mee aan de nepheid van je leven? Want op facebook gaat het geweldig goed en ben je een topper. Sorry, NEE, ik heb totaal geen empathie voor jou. Je doet het jezelf aan. En je wordt later een last voor de maatschappij;wanneer jij eenmaal afgestudeerd bent en werkt ben jij die collega die zo vaak ziek is. De collega die voor ieder wisje wasje thuis blijft en het niet aan kan. Mens, wees jezelf. Er zijn al genoeg anderen. Je kunt veel werken niet aan, own it. Aanvaard het. Maar wees de uren dat je er wel bent iemand die uitstekend presteert. Neem minder stage, later een part time baan. Doe je niet voor alsof je meer aankan en meer bent dan je in werkelijkheid bent. Dat is nep, mensenkrijgen dat ook door en dan herwin je hun respect niet makkelijk. Even een andere nuance dan die zachte heelmeesters hier die stinkende wonden maken.
Je hebt helemaal gelijk.
En ik heb de zaken nu anders geregeld, intussen (weer een paar dagen verder). Ik heb het probleem nogmaals aangekaart bij mijn studie en een begeleidende brief erbij van mijn psych en nu werk ik tot vier ~ vijf uur. In de middagpauze evalueren we of ik de dag verder aan kan (dan heb ik er vier uur opzitten). In de middag heb ik geen eigen cliënten, maar dan doe ik eventueel behandelingen van mijn begeleidster, zodat ik ook echt weg kan. Op deze manier denk ik het wel aan te kunnen. Sowieso ga ik wanneer ik afgestudeerd ben parttime werken, die beslissing had ik al gemaakt, omdat ik werk om te leven en niet andersom.

De eerste twee weken waren gewoon een enorme shock en ik moest er even op participeren en mijn prioriteiten op een rij zetten. Dat heb ik nu gedaan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173886153
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.
En ik heb de zaken nu anders geregeld, intussen (weer een paar dagen verder). Ik heb het probleem nogmaals aangekaart bij mijn studie en een begeleidende brief erbij van mijn psych en nu werk ik tot vier ~ vijf uur. In de middagpauze evalueren we of ik de dag verder aan kan (dan heb ik er vier uur opzitten). In de middag heb ik geen eigen cliënten, maar dan doe ik eventueel behandelingen van mijn begeleidster, zodat ik ook echt weg kan. Op deze manier denk ik het wel aan te kunnen. Sowieso ga ik wanneer ik afgestudeerd ben parttime werken, die beslissing had ik al gemaakt, omdat ik werk om te leven en niet andersom.

De eerste twee weken waren gewoon een enorme shock en ik moest er even op participeren en mijn prioriteiten op een rij zetten. Dat heb ik nu gedaan
^O^
Nu kun je écht gaan leren in plaats van overleven.
Ga je wel eerlijk zijn naar jezelf en je begeleidster tijdens de middag-evaluatie en naar huis als het niet meer gaat?

En als deze afspraak toch niet werkt: weer aankaarten. Je bent goed in jezelf uitdagen, maar het gaat ook om de kwaliteit van je werk en je eigen leerproces. Als deze afspraak niet werkt daarvoor moet je weer om tafel met je school en stage en opnieuw bekijken wat wel mogelijk is, en of dat past binnen het opleidingsprofiel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173886302
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

^O^
Nu kun je écht gaan leren in plaats van overleven.
Ga je wel eerlijk zijn naar jezelf en je begeleidster tijdens de middag-evaluatie en naar huis als het niet meer gaat?

En als deze afspraak toch niet werkt: weer aankaarten. Je bent goed in jezelf uitdagen, maar het gaat ook om de kwaliteit van je werk en je eigen leerproces. Als deze afspraak niet werkt daarvoor moet je weer om tafel met je school en stage en opnieuw bekijken wat wel mogelijk is, en of dat past binnen het opleidingsprofiel.
Ja :) Ik vind het nu ook weer fantastisch om te doen. Mijn gezondheid ging er gewoon onder lijden, dat zal nooit de bedoeling van een stage zijn. En ik geef idd eerlijk aan of ik het trek op niet. Of dat ik in de middag halverwege wegga oid.
Volgens mij gaat het zo wel goed en leuk. En inderdaad, ik leer weer
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173886790
Goed gedaan ^O^
pi_173895627
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja :) Ik vind het nu ook weer fantastisch om te doen. Mijn gezondheid ging er gewoon onder lijden, dat zal nooit de bedoeling van een stage zijn. En ik geef idd eerlijk aan of ik het trek op niet. Of dat ik in de middag halverwege wegga oid.
Volgens mij gaat het zo wel goed en leuk. En inderdaad, ik leer weer
Goed om te horen. Laat je niet afschepen, als jij maar 4 uur aankan op een dag dan kan je 4 uur aan en geen uur meer.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 20 september 2017 @ 19:45:06 #171
357044 Budapestenaar
pi_173896363
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.
En ik heb de zaken nu anders geregeld, intussen (weer een paar dagen verder). Ik heb het probleem nogmaals aangekaart bij mijn studie en een begeleidende brief erbij van mijn psych en nu werk ik tot vier ~ vijf uur. In de middagpauze evalueren we of ik de dag verder aan kan (dan heb ik er vier uur opzitten). In de middag heb ik geen eigen cliënten, maar dan doe ik eventueel behandelingen van mijn begeleidster, zodat ik ook echt weg kan. Op deze manier denk ik het wel aan te kunnen. Sowieso ga ik wanneer ik afgestudeerd ben parttime werken, die beslissing had ik al gemaakt, omdat ik werk om te leven en niet andersom.

De eerste twee weken waren gewoon een enorme shock en ik moest er even op participeren en mijn prioriteiten op een rij zetten. Dat heb ik nu gedaan
Wat goed! Ik hoop dat je zo nog meer kunt genieten van je stage! En dat je 's avonds nog wat energie hebt voor andere dingen die je belangrijk vindt! :)
pi_173896539
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:49 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

https://duo.nl/particulie(...)e-prestatiebeurs.jsp
https://duo.nl/particulie(...)e-diplomatermijn.jsp

Verlenging van de diplomatermijn kan blijkbaar ook zie ik nu (tweede link). Alleen zijn ze er niet duidelijk over met hoeveel precies.
Met chronische medische omstandigheden - wat TS haar geval volgens mij zo is- kun je die termijn oprekken met 5 jaar.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_173896603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

School wel. Stage is sceptisch (therapie moet maar in de lunchpauze, en ik doe mijn werk goed dus er is geen probleem). Dus ik probeer het nu via school te regelen
Wat een kutstageplek. Sorry, maar als er een medisch advies ligt, hebben zij maar mee te werken.
Ik snap dat je graag wilt afstuderen, maar op deze manier kost het je je gezondheid en als dat fout gaat ben je nog veel verder van huis.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_173896721
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja :) Ik vind het nu ook weer fantastisch om te doen. Mijn gezondheid ging er gewoon onder lijden, dat zal nooit de bedoeling van een stage zijn. En ik geef idd eerlijk aan of ik het trek op niet. Of dat ik in de middag halverwege wegga oid.
Volgens mij gaat het zo wel goed en leuk. En inderdaad, ik leer weer
Fijn dat ze nu meewerken, trek wel aan de bel als het teveel is of ze toch over je grenzen heen gaan. :* Goed dat je het besproken hebt.

Veel plezier en succes met je stage!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_173897241
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja :) Ik vind het nu ook weer fantastisch om te doen. Mijn gezondheid ging er gewoon onder lijden, dat zal nooit de bedoeling van een stage zijn. En ik geef idd eerlijk aan of ik het trek op niet. Of dat ik in de middag halverwege wegga oid.
Volgens mij gaat het zo wel goed en leuk. En inderdaad, ik leer weer
Ik ben zo enorm trots op jou!!
pi_173897276
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:55 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat een kutstageplek. Sorry, maar als er een medisch advies ligt, hebben zij maar mee te werken.
Ik snap dat je graag wilt afstuderen, maar op deze manier kost het je je gezondheid en als dat fout gaat ben je nog veel verder van huis.
Tip: lees ook even ts haar laatste 2 posts ;)
pi_173907267
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.
En ik heb de zaken nu anders geregeld, intussen (weer een paar dagen verder). Ik heb het probleem nogmaals aangekaart bij mijn studie en een begeleidende brief erbij van mijn psych en nu werk ik tot vier ~ vijf uur. In de middagpauze evalueren we of ik de dag verder aan kan (dan heb ik er vier uur opzitten). In de middag heb ik geen eigen cliënten, maar dan doe ik eventueel behandelingen van mijn begeleidster, zodat ik ook echt weg kan. Op deze manier denk ik het wel aan te kunnen. Sowieso ga ik wanneer ik afgestudeerd ben parttime werken, die beslissing had ik al gemaakt, omdat ik werk om te leven en niet andersom.

De eerste twee weken waren gewoon een enorme shock en ik moest er even op participeren en mijn prioriteiten op een rij zetten. Dat heb ik nu gedaan
Super gedaan TS! En nu die harde grenzen blijven bewaken :) En hou het op 8 uur per dag (dat is tot 16:00 denk ik dan?)
pi_173924843
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Tip: lees ook even ts haar laatste 2 posts ;)
Kijk eens naar mijn post eronder. ;)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 22 september 2017 @ 09:02:57 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173924868
Ik had je update gemist, maar dat is echt heel goed nieuws!
The love you take is equal to the love you make.
pi_173925315
Dank jullie wel! Ik ben stiekem wel een beetje trots op de assertiviteit die ik getoond heb. Mijn behandelingen zijn er ook een stuk op vooruit gegaan. Het was even duwen en trekken, maar het heeft geholpen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173926277
Even nog een heel domme vraag. Ik zit met een dilemma.
Na deze studie kan ik een universitaire master doen en dan kom je meer in de onderzoekswereld terecht. Mijn familie gaat er vanuit dat ik dat ga doen, want je moet zo hoog mogelijk opgeleid zijn. Alleen ik merk dat ik behandelen veel leuker vindt dan onderzoek (en ik ben te hoog opgeleid als ik de master ga doen). Het lijkt me dood saai om elke dag dezelfde patiëntenpopulatie te hebben en elke dag dezelfde standaard onderzoeken te doen. De dynamiek van alle verschillende soorten aandoeningen en leeftijden etc en daar een passende oplossing voor bedenken en die mensen te helpen met hun probleem heeft echt mijn passie. Alleen dan heb ik "maar" een HBO-baan (en een bachelor op universitair- en HBO-niveau). De master ga ik gemakkelijk aan kunnen, alleen ik heb een passie voor mijn vak en dat ik met beide keuzes spijt ga krijgen...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:27:36 #182
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173926351
Volgens mij beantwoord je zelf je vraag al :*.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173926386
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:27 schreef Samzz het volgende:
Volgens mij beantwoord je zelf je vraag al :*.
Diep in mijn hart wil ik lekker behandelen, een band opbouwen met patiënten en voor iedereen passende oplossing verzinnen :@
Alleen het is zo weinig ambitieus... en mijn familie gaat echt op me neer kijken omdat ik niet tot het top van mijn kunnen ben gegaan. Maar onderzoeken afnemen vind ik echt heel erg saai om te doen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:32:10 #184
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173926435
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Diep in mijn hart wil ik lekker behandelen, een band opbouwen met patiënten en voor iedereen passende oplossing verzinnen :@
Alleen het is zo weinig ambitieus... en mijn familie gaat echt op me neer kijken omdat ik niet tot het top van mijn kunnen ben gegaan. Maar onderzoeken afnemen vind ik echt heel erg saai om te doen
Als zij op je neerkijken omdat jij voor je eigen geluk gaat, dan zijn ze de naam familie niet waard.

Doe wat JIJ het liefste wilt doen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:37:46 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173926526
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Diep in mijn hart wil ik lekker behandelen, een band opbouwen met patiënten en voor iedereen passende oplossing verzinnen :@
Alleen het is zo weinig ambitieus... en mijn familie gaat echt op me neer kijken omdat ik niet tot het top van mijn kunnen ben gegaan. Maar onderzoeken afnemen vind ik echt heel erg saai om te doen
Vreselijke post dit... Als je dit echt vindt dan vraag ik me af waar je in godsnaam mee bezig bent hoor, kom op zeg hey!

Zoveel nonsens in deze posts

Welk werkveld zit jij eigenlijk? En zou je in jouw staat van doen (lees: mentaal zo wiebelig als maar kan en extreem pleasersgedrag) wel kunnen behandelen???)
Ik heb daar echt mijn twijfels bij als ik jouw posts lees hoor :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173926598
Logopedie :) En het behandelen gaat heel erg goed

Naja... ik bespreek het ook met mijn vrienden nu en volgens mij zegt iedereen dat ik gewoon het bij logo moet houden, want daar mijn hart ligt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:45:25 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173926626
Daar is sowieso vrijwel geen onderzoekswerk in mogelijk, vrij verzadigd allemaal.
Je kunt met een master logopediewetenschap ook prima behandelen trouwens, maar dat moet je dan voor jezelf doen en niet voor die gestoorde familie van jou.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173926638
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:45 schreef Molo het volgende:
Daar is sowieso vrijwel geen onderzoekswerk in mogelijk, vrij verzadigd allemaal.
Je kunt met een master logopediewetenschap ook prima behandelen trouwens, maar dat moet je dan voor jezelf doen en niet voor die gestoorde familie van jou.
Logopediewetenschappen lijkt me minder leuk om te doen. Dan heb ik zeker het gevoel dat ik enkel voor de titel leer. Ik zou dan neurolinguïstiek doen, erg interessant, alleen het is enkel testen en onderzoeken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:47:36 #189
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173926645
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Logopedie :) En het behandelen gaat heel erg goed

Naja... ik bespreek het ook met mijn vrienden nu en volgens mij zegt iedereen dat ik gewoon het bij logo moet houden, want daar mijn hart ligt.
Waarom vind jij dat weinig ambitieus? Persoonlijk vind ik dat nogal neerbuigend overkomen. Ben jij dan al de beste behandelaar? Kan je iedereen helpen binnen de snelste tijd die er voor staat? Zijn al jouw patiënten gelukkig met jouw werkwijze? Ambitie zit niet in een papiertje, maar in je zelf doelen stellen en daar voor gaan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:47:51 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173926647
Ja klopt, en ook daar is weinig werk in te vinden zijn want maar een paar posities die wel behoorlijk vervuld zijn allemaal.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173926838
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:45 schreef Molo het volgende:
Daar is sowieso vrijwel geen onderzoekswerk in mogelijk, vrij verzadigd allemaal.
Je kunt met een master logopediewetenschap ook prima behandelen trouwens, maar dat moet je dan voor jezelf doen en niet voor die gestoorde familie van jou.
Dit.

Overigens een groot voordeel: nog een paar jaar studeren. Want je lijkt me helemaal nog niet in staat een echte baan vast te houden.

Maar inderdaad. Niet doen voor familie. Alleen voor jezelf.
Whatever...
pi_173927889
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom vind jij dat weinig ambitieus? Persoonlijk vind ik dat nogal neerbuigend overkomen. Ben jij dan al de beste behandelaar? Kan je iedereen helpen binnen de snelste tijd die er voor staat? Zijn al jouw patiënten gelukkig met jouw werkwijze? Ambitie zit niet in een papiertje, maar in je zelf doelen stellen en daar voor gaan.
Ooooh! Nee zo bedoel ik het helemaal niet! Ik ben absoluut niet de beste en wil helemaal niet neerbuigend zijn. Sorry... Ik wil zo goed mogelijk logopedist worden als in mijn vermogen ligt. En dat zal zeker niet de beste zijn... Sorry
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173927900
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:00 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit.

Overigens een groot voordeel: nog een paar jaar studeren. Want je lijkt me helemaal nog niet in staat een echte baan vast te houden.

Maar inderdaad. Niet doen voor familie. Alleen voor jezelf.
Ja, maar ik word in januari 30, op den duur is het studeren ook wel klaar
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 22 september 2017 @ 12:30:04 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173928081
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Diep in mijn hart wil ik lekker behandelen, een band opbouwen met patiënten en voor iedereen passende oplossing verzinnen :@
Alleen het is zo weinig ambitieus... en mijn familie gaat echt op me neer kijken omdat ik niet tot het top van mijn kunnen ben gegaan. Maar onderzoeken afnemen vind ik echt heel erg saai om te doen
Over welke familie heb je het dan: je moeder, je broer?

Het maakt eigenlijk niks uit, laat ze lekker op je neerkijken (als ze dat al zouden doen, wat ik ergens nog wel betwijfel). Laat je leven toch niet bepalen door mensen die zo in het leven staan. Die zien kennelijk niet wat voor prestatie je nu al levert. En daarnaast: het is belangrijker dat je je goed kunt voelen in dit leven dan dat je zoveel mogelijk goedkeuring krijgt van anderen voor je prestaties.

CotS, soms denk ik dat je het zelf bent die last heeft hebt van de gedachte dat er onder andere omstandigheden misschien academisch wel meer in had gezeten en dat je dat vertaalt in angst dat anderen op je neerkijken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173928123
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Over welke familie heb je het dan: je moeder, je broer?

Het maakt eigenlijk niks uit, laat ze lekker op je neerkijken (als ze dat al zouden doen, wat ik ergens nog wel betwijfel). Laat je leven toch niet bepalen door mensen die zo in het leven staan. Die zien kennelijk niet wat voor prestatie je nu al levert. En daarnaast: het is belangrijker dat je je goed kunt voelen in dit leven dan dat je zoveel mogelijk goedkeuring krijgt van anderen voor je prestaties.

CotS, soms denk ik dat je het zelf bent die last heeft hebt van de gedachte dat er onder andere omstandigheden misschien academisch wel meer in had gezeten en dat je dat vertaalt in angst dat anderen op je neerkijken.
Met name mijn moeder
En ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben voorzichtig bij mijn vrienden aan het peilen en die vinden het allemaal een goed plan en niemand kijkt erop neer. Ik denk dat ik mijn "minderwaardigheidscomplex" projecteer op mijn studie. Heel mijn zelfvertrouwen is erop gestoeld. Dat zou eens moeten stoppen en ik denk dat het bij deze beslissing ligt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 22 september 2017 @ 12:35:50 #196
357044 Budapestenaar
pi_173928147
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Diep in mijn hart wil ik lekker behandelen, een band opbouwen met patiënten en voor iedereen passende oplossing verzinnen :@
Alleen het is zo weinig ambitieus... en mijn familie gaat echt op me neer kijken omdat ik niet tot het top van mijn kunnen ben gegaan. Maar onderzoeken afnemen vind ik echt heel erg saai om te doen
Wááát? :(

Laat je alsjeblieft niet leiden door die onredelijke eisen van je familie, TS. Het is niet aan hen om te bepalen wat de top is van jouw kunnen. En het is zeker niet aan hen om daar eisen aan te verbinden. Waarom zou je tot de toppen van je kunnen moeten gaan?

Je zou je familie de vraag kunnen voorleggen: willen jullie dat ik tot de toppen van mijn kunnen ga, of willen jullie dat ik gelukkig ben? Puur om ze daar eens over na te laten denken. Want uiteindelijk beslis jij natuurlijk zelf over jouw leven. Je bent oud en wijs genoeg.

Uit die paar zinnen is al voelbaar hoeveel je houdt van je vak. Volg je hart! Daar word je gelukkig van. O+
pi_173928251
Ik denk dat die eisen ook deels in mijn eigen angst liggen. Binnenkort bel ik mijn moeder en drop dan de bom en ik kijk wel hoe ze reageert. Mijn keuze staat eigenlijk al vast, ik ga gewoon mijn vak uitoefenen. Net met mijn vriend gebeld en hij steunt me hoe dan ook en mijn vrienden ook.

En het klopt, ik houd ervan. Daarnaast zit ik zo psychisch wel op mijn toppen van mijn kunnen. Ik heb zo de ruimte die ik nodig heb om het goed te laten gaan. Daarnaast is het werk echt heel erg leuk.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173928292
Maar nogmaals, ik bedoel het allemaal niet neerbuigend... ik hang gewoon mijn zelfvertrouwen/respect op de verkeerde dingen, maar ik kijk op niemand neer (behalve mezelf). En ik zie mezelf ook absoluut niet als de beste of beter dan. Nogmaals sorry als ik een andere indruk wek dan dat
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 22 september 2017 @ 13:00:02 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173928506
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik denk dat die eisen ook deels in mijn eigen angst liggen. [Bij]Binnenkort bel ik mijn moeder en drop dan de bom en ik kijk wel hoe ze reageert.[/b] Mijn keuze staat eigenlijk al vast, ik ga gewoon mijn vak uitoefenen. Net met mijn vriend gebeld en hij steunt me hoe dan ook en mijn vrienden ook.

En het klopt, ik houd ervan. Daarnaast zit ik zo psychisch wel op mijn toppen van mijn kunnen. Ik heb zo de ruimte die ik nodig heb om het goed te laten gaan. Daarnaast is het werk echt heel erg leuk.
Je bent bijna 30, gewoon meedelen hoe het is is passend bij je leeftijd.

Ik hoop wel dat jij enigszins je pleasersgedrag en psychische labiliteit los kunt laten als je met patiënten werkt. Lijkt me geen doen dit in een werksituatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173928571
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Je bent bijna 30, gewoon meedelen hoe het is is passend bij je leeftijd.

Ik hoop wel dat jij enigszins je pleasersgedrag en psychische labiliteit los kunt laten als je met patiënten werkt. Lijkt me geen doen dit in een werksituatie
Jup... dat is ook min of meer het plan.

Mwuah, de labiliteit valt wel mee, dat kan ik wel binnenhouden. Het is gewoon dat ik in mijn vrije tijd daardoor wat huileriger en suïcidaler ben.
En pleasen doe ik zeker niet naar de cliënten/patiënten.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')