abonnement Unibet Coolblue
pi_173700113
Ik wil graag een manual uitprinten. Ik heb zelf geen printer, dus ik wil dat op mijn werk doen. De manual is echter bijna 300 pagina's, dus ze gaan het niet zo leuk vinden als ik daar ga printen.

Is het mogelijk om het als een boekje in A6 formaat te printen op A4-papier, wat je vervolgens op maat snijdt?
  zondag 10 september 2017 @ 20:33:47 #2
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_173700820
Veel;printers hebben de optie om meerdere pagina's op 1 vel A4 papier te printen, maar dan kan je niet even op maat snijden, want dan klopt de pagina nummering niet meer.

Wat ik zou doen is 2 pagina's op 1 A4 doen, en dan dubbelzijdig. Dan krijg je 75 pagina's. Ik zou je trouwens ook aanraden eerst een proefje doen die 1 A4'tje uitprint, kijken of de achterkant op de juiste manier geprint wordt, dat gaat nogal eens fout. Kijk in de printerdriver voor opties.
pi_173702854
Thanks. Echter is er geen optie in bijvoorbeeld een PDF-creator dat er vier pagina's op één A4 en dan op zo'n manier dat je er een boekje van kan maken?
pi_173705431
Adobe Acrobat -> Print -> Page Sizing and Handling -> Booklet
pi_173755531
Iedere fatsoenlijke bedrijfsprinter heeft de optie 2 op 1 in de driver zitten, doe je ook nog dubbelzijdig aan, is het nog maar 75 vel. Of misschien heb je wel een luxer model, die er gelijk een A5 boekje van vouwt en niet.

Overigens gooide ik net bij de laatste klant bijna 10kg aan testvellen weg :D dus wat is 300 A4 nou.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')