abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:13:37 #121
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173809235
Nolita, wat bedoel je met rekken tot de voeding? Van haar uit, alsin ze wilde elke 2 uur drinken of probeer je de voedingen uit te stellen?

Zou je misschien vaker kunnen voeden? Ik weet van Ella dat zolang ze ook nog maar een beetje trek heeft, ze niet gaat slapen. Zou het zoiets kunnen zijn?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173809728
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ohjaaaaa jij gaat vanavond ook naar ome Arjen he? Ik ben heel benieuwd, heb niet zoveel met die muziek :@ maar J vindt het zo fantastisch...
Ik kan boksen met J. dan. Veel beter dan dit wordt het voor mij niet, dus ik zit te stuiteren als een klein kind momenteel. *O*
pi_173811890
lemijn, het lijkt niet eenmalig, maar eerdere nachten begon het pas vanaf 3:30.
samen liggen was het ook niet vannacht, ze bleef wakker. Hier kwa bed idd niet haalbaar, klein en 2 volwassenen. Bedankt voor de tip van het lampje, het overwegen waard.

Flav onze nacht klinkt hetzelfde! (exclusief het armen maaien). Hier heeft ze ook van 9:45 tot 14:00 (en sinds 14:30 weer) in coma gelegen.

goede tip sylver. ik leg haar steeds opnieuw aan tot ze weigert. misschien probeer ik te snel? (minstens 5 minuten ertussen). na een uur begon ze weer wat te smakken. Weer aangelegd, maar ze dronk 2x 1 minuut. Een uur later weer aangelegd, dronk ze een normale tijd. Daarna heb ik de 2 uur ertussen gehouden...mss haar nog wat meer volgen dan en wel na een uur steeds toegeven? Ik deed het ook uit bescherming van mijn tepels die met iedere keer aanhappen gevoeliger werden.
  zaterdag 16 september 2017 @ 17:12:39 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173812010
Ik weet dat er mannen zijn die een poosje niet in het gezamenlijke bed slapen om die reden. Ik zeg niet dat jullie dat moeten doen hoor, maar ik snap het wel als ik je zo lees. Want het lijkt me enorm pittig... en als J niet slaapt maar ook niet huilt, dan val ik dus gewoon in slaap. Geen idee wat je verder nog zou kunnen doen... met die borstvoeding is het hier ook gewoon steeds weer zoeken en inderdaad in vlagen gevoelige tepels daarvan.

Selvaria, ik kwam in mijn zoektocht eerst bij deze Arjan uit maar toen ik mijn typfout ontdekte heb ik eindelijk kunnen ontdekken naar welk concert je waarschijnlijk gaat. Klinkt wel als iets waar je wakker zal kunnen blijven :) Niet goed voor je nachtrust maar hee, soms moet je wat leuks doen he!
Een staande baby, dat lijkt me gek opeens! Was het eenmalig?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173812710
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:13 schreef Sylver_ het volgende:
Nolita, wat bedoel je met rekken tot de voeding? Van haar uit, alsin ze wilde elke 2 uur drinken of probeer je de voedingen uit te stellen?

Zou je misschien vaker kunnen voeden? Ik weet van Ella dat zolang ze ook nog maar een beetje trek heeft, ze niet gaat slapen. Zou het zoiets kunnen zijn?
Dat laatste heeft onze wurm ook, die gaat dan KO op schoot maar zodra je m in zn bedje legt valt ie niet in slaap. Soms doen twee extra slokken dan wonderen 8)7

Hij krijgt trws een combinatie van borst en flesvoeding want weinig productie :Y. Daarnaast kolf ik om t wat op gang te krijgen/houden. Maar tot nu toe scheelt dat weinig. Al voel ik vandaag wat stuwing aankomen :o dus wie weet gaat er wat gebeuren *O* (beter gaat er wat gebeuren, anders ist kut en pijnlijk voor niks :()
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173812731
Gebruikt iemand hier trws lilypadz zoogcompressen en is t wat? Ik lek steeds als n malle door de natusan dingen heen of ze blijven niet op zn plek zitten :( ziet er zo seksloos uit van die plekken _O- ik kan er niet mee omgaan.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173812753
Wat lijkt het allemaal lang geleden, die verhalen van de verse baby's en wat ben ik dan blij dat die tijd hier voorbij is :@
Ik heb nog minder dan vier uur een baby! En hoewel ik haar fantastischer vindt dan ooit, word ik er toch een beetje sentimenteel van. De tijd vliegt voorbij...
Kan ook niet anders, want ze is zo geweldig leuk! O+
pi_173812805
vandaag als eerst idd misschien maar proberen om steeds weer bij de eerste signalen aan te leggen, kijken of dat helpt.

Hopelijk werkt het kolven uiteindelijk wel voor je productie ldg!
pi_173813001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:11 schreef Nolita het volgende:
vandaag als eerst idd misschien maar proberen om steeds weer bij de eerste signalen aan te leggen, kijken of dat helpt.

Hopelijk werkt het kolven uiteindelijk wel voor je productie ldg!
Ik hoop het voor je, zulke nachten hou je niet lang vol :*

En ik ben benieuwd mbt mn productie. Mocht het nou uiteindelijk hierbij blijven heb ik er ook vrede mee hoor, alles wat ik kolf/voedt is mooi meegenomen *O*. ik weiger me slecht te voelen omdat de maffia vind dat bv de enige juiste optie is :Y.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 16 september 2017 @ 18:35:24 #130
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173813147
Waarom moet je het de maffia noemen? ik snap dat echt niet.
pi_173813450
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:01 schreef Nolita het volgende:

Flav onze nacht klinkt hetzelfde! (exclusief het armen maaien). Hier heeft ze ook van 9:45 tot 14:00 (en sinds 14:30 weer) in coma gelegen.

Hier heeft het inbakeren voor een heerlijk slapende baby gezorgd. Er zat nu 4 uur tussen z'n voeding en hij slaapt nu al weer :o
Zou dit de oplossing zijn :7

Hopen dat we vannacht een beetje kunnen slapen :*
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:21:52 #132
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173813928
Oh he bah, die eerste weken Nolita. Ik ben blij dat ik daar voorbij ben :@
Ik herken het heel vaak willen aanhappen en vooral de eerste weken is dat zo ruk omdat je tepels nog zo gevoelig zijn :{

Ella is nog steeds een kleine eter, die heeft vanaf het begin al veel kleine beetjes willen drinken. De kraamhulp gaf het advies om 's nachts een speentje te gaan gebruiken, omdat ze mijn tepel als speen gebruikte. Ik durfde dat niet zo goed omdat ik bang was dat ik zo hongersignalen zou missen en nachtvoedingen zijn goed voor de productie enzo. Na 3 nachten en aantal kloofjes rijker wilde ik het toch maar eens proberen. Bleek ze geen speen te willen }:|
Dus toch maar op dezelfde voet verder met elk uur een voeding en een week later liet ze er ineens 2 uur tussen.
Ik sliep wel rechtop met haar bovenop me, anders werd er echt niet geslapen. Ik deed het voedingskussen om me heen om mijn armen op te steunen zodat ik haar bleef ondersteunen. En als ze zou vallen zou ze op het bed terechtkomen, ze kon er niet afvallen. Verre van ideaal en compleet afgeraden natuurlijk, maar het was zo of helemaal niet slapen.
Sowieso kwam ik niet in een diepe slaap met elk uur voeden.

Heel verhaal, maar ik wilde eigenlijk zeggen dat ik wel zou aanleggen als ze begint te smakken, ookal drinkt ze dan kort. Wel goed opletten dat ze goed aanhapt (wat vreselijk irritant is 's nachts als je al kapotmoe bent), maar anders is het echt funest voor je tepels. En vooral ook overdag direct aanleggen idd, kijken of je er overdag al wat meer melk in krijgt :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sylver_ op 16-09-2017 19:30:43 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:26:23 #133
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173814034
Flav dat zou fijn zijn!
Voor mijn oudste had ik de SwaddleMe, die sloeg zichzelf ook steeds wakker en kon echt niet zonder.

Ldg, hopelijk niet voor niks last, dat zou wel balen zijn idd.

Mies, heb je bijna een dreumes joh :o
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173814419
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:12 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet dat er mannen zijn die een poosje niet in het gezamenlijke bed slapen om die reden. Ik zeg niet dat jullie dat moeten doen hoor, maar ik snap het wel als ik je zo lees. Want het lijkt me enorm pittig... en als J niet slaapt maar ook niet huilt, dan val ik dus gewoon in slaap. Geen idee wat je verder nog zou kunnen doen... met die borstvoeding is het hier ook gewoon steeds weer zoeken en inderdaad in vlagen gevoelige tepels daarvan.

Selvaria, ik kwam in mijn zoektocht eerst bij deze Arjan uit maar toen ik mijn typfout ontdekte heb ik eindelijk kunnen ontdekken naar welk concert je waarschijnlijk gaat. Klinkt wel als iets waar je wakker zal kunnen blijven :) Niet goed voor je nachtrust maar hee, soms moet je wat leuks doen he!
Een staande baby, dat lijkt me gek opeens! Was het eenmalig?
Hollands Christelijk Mannenkoor. :D Prima hoor, maar niet iets waar ik zo'n end voor ga rijden. _O-

Ze blijft het doen, vooral bij lage dingen: krukjes, lage bakken en kratten. Ze wil overduidelijk graag snel met haar zus meedoen. :D O+
  zaterdag 16 september 2017 @ 20:05:31 #135
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173814917
Wat een snelle, Selv!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173815166
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:25 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik hoop het voor je, zulke nachten hou je niet lang vol :*

En ik ben benieuwd mbt mn productie. Mocht het nou uiteindelijk hierbij blijven heb ik er ook vrede mee hoor, alles wat ik kolf/voedt is mooi meegenomen *O*. ik weiger me slecht te voelen omdat de maffia vind dat bv de enige juiste optie is :Y.
Bv is ook het beste dat weet iedereen, maar ik heb 2 kinderen die ook geweldig groeien op kv en wat niet gaat gaat niet. :*
S. 2014
J. 2016
pi_173815336
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:07 schreef Mies_poes het volgende:
Wat lijkt het allemaal lang geleden, die verhalen van de verse baby's en wat ben ik dan blij dat die tijd hier voorbij is :@
Ik heb nog minder dan vier uur een baby! En hoewel ik haar fantastischer vindt dan ooit, word ik er toch een beetje sentimenteel van. De tijd vliegt voorbij...
Kan ook niet anders, want ze is zo geweldig leuk! O+
Trip down memorylane he ;) hoort erbij hoor.
En zo'n 1e jaar vliegt ook voorbij, hier nog een maandje dan is James ook een heuse dreumes,al is hij dat nu al wel met zn geklets en gewandel...
Ik wens je in elk geval een hele fijne 1e verjaardag van je meisje O+

Slaaaaaaap-issues, zat er een sprond rond 10.5 maand waardoor de doorslaap weer stuk is? Ik mag niet klagen hoor met 20-03-06 maar ik was gewend van 20-7-9 :+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 16 september 2017 @ 22:16:48 #138
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173818478
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:07 schreef Mies_poes het volgende:
Wat lijkt het allemaal lang geleden, die verhalen van de verse baby's en wat ben ik dan blij dat die tijd hier voorbij is :@
Ik heb nog minder dan vier uur een baby! En hoewel ik haar fantastischer vindt dan ooit, word ik er toch een beetje sentimenteel van. De tijd vliegt voorbij...
Kan ook niet anders, want ze is zo geweldig leuk! O+
Gefeliciteerd alvast! *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 16 september 2017 @ 23:35:49 #139
269689 crew  Viv
pi_173820000
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:02 schreef littledrummergirl het volgende:
Hij krijgt trws een combinatie van borst en flesvoeding want weinig productie :Y. Daarnaast kolf ik om t wat op gang te krijgen/houden. Maar tot nu toe scheelt dat weinig. Al voel ik vandaag wat stuwing aankomen :o dus wie weet gaat er wat gebeuren *O* (beter gaat er wat gebeuren, anders ist kut en pijnlijk voor niks :()
Is het kolven pijnlijk? Want dat hoort niet en gebruik je misschien niet de juiste maat borstschilden ofzo. Of bedoel je de stuwing? :+

Mies gefeliciteerd! *O*
pi_173820071
LDG: Hopelijk helpt het je!

Mies: Alvast gefeliciteerd:)

Baby kon vorige week zijn geboortepakje (maat 50) niet meer aan. Het is een pakje met voetjes eraan, boven zit het goed maar hij kan zijn beentjes niet meer strekken :{ Ik krijg de neiging om alle maat 50 pakjes bij m aan te trekken en foto te maken want straks past hij er niet meer in. Helaas heeft baby een hekel aan omkleden :P
pi_173820132
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:24 schreef Selvaria het volgende:
Fijn dat Y. weer gereset lijkt Franny. :) Fijne vakantie nog!

Mijn baby ging vanavond zelf staan op de bank. 8)7
Ha leuk :D
Mijnes deed dat eerst alleen op zachte ondergronden. Vond ik grappig :D.
pi_173820156
Alvast gefeliciteerd Mies *O*

Slaap ritme is er hier ook niet, ik zal die link ook eens even lezen :)

Ik weet niet welk concert het nou is Selvaria en Kwak, maar hoop dat het leuk was!!

Gisteravond waren vriend en ik er op uit O+ Naast dat het leuk was om weer even met z'n 2 weg te zijn was het ook fijn dat de kinderen uit logeren waren en we dus konden uitslapen! Negen (9) uur ononderbroken slaap, ik werd om half 10 wakker *) Heerlijk!!
pi_173820167
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Gebruikt iemand hier trws lilypadz zoogcompressen en is t wat? Ik lek steeds als n malle door de natusan dingen heen of ze blijven niet op zn plek zitten :( ziet er zo seksloos uit van die plekken _O- ik kan er niet mee omgaan.
die werkten hier niet, liepen vol :')
Maar doorgegaan met die wegwerp idd en inmiddels wasbare of niks..
pi_173821118
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Is het kolven pijnlijk? Want dat hoort niet en gebruik je misschien niet de juiste maat borstschilden ofzo. Of bedoel je de stuwing? :+

Mies gefeliciteerd! *O*
De stuwing ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173821149
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:45 schreef Unihipili het volgende:

[..]

die werkten hier niet, liepen vol :')
Maar doorgegaan met die wegwerp idd en inmiddels wasbare of niks..
thnx, ik twijfel n beetje om ze te kopen. Best duur voor iets wat mogelijk niet werkt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173823582
Die link over het slapen heb ik ook maar even opgeslagen, wist dat ook allemaal niet :@
V. heeft van 22:30 tot 04:00 geslapen, dronk toen een half flesje, en kwam daarna even na 07:00 weer en ligt nu nog te slapen :D. Wij hebben daardoor gelukkig even kunnen bijslapen.
Dus tot nu toe een voorzichtig hoera voor het inbakeren.

Gefeliciteerd Mies!

LDG is had gewoon die wegwerp van de Etos of kruidvat. Ik lekte dan ook niet heel veel maar ik bleef wel droog haha.
pi_173823658
Dat klinkt als een goede nacht, Flav!

Mijn meisje is 1! O+ Ik was afgelopen weken niet zo actief meer, maar wil toch even uitzwaaien met een collage (links bovenaan beginnen, met de klok mee).
Bedankt voor jullie luisterende oren en adviezen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door Mies_poes op 17-09-2017 10:12:43 ]
  zondag 17 september 2017 @ 10:24:53 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173823918
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:06 schreef Mies_poes het volgende:
Dat klinkt als een goede nacht, Flav!

Mijn meisje is 1! O+ Ik was afgelopen weken niet zo actief meer, maar wil toch even uitzwaaien met een collage (links bovenaan beginnen, met de klok mee).
Bedankt voor jullie luisterende oren en adviezen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd met je kleine meid! Tof om de collage te bekijken :) w/
  zondag 17 september 2017 @ 10:29:36 #149
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173824011
Gefeliciteerd met je mooie dreumes, Mies! *O* Toffe collage! O+

Flav had je gezien dat iemand een SwaddleMe te koop heeft in V&A? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173824585
Gefeliciteerd Mies! Mooi meisje hoor. O+

We hadden een micromeet bij Ayreon, Fazz. :+

Ik kom schaamteloos mijn baby spammen omdat ze zo leuk en mooi is. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Selvaria op 18-09-2017 20:26:44 ]
pi_173824794
Ik moest het google Selvaria, echt nog nooit van gehoord :+
Lieve foto van L O+

Gefeliciteerd met je leuke meisje Mies *O*

Klinkt als een goede nacht Flav, fijn.

Fijne vakantie nog Franny!
Hoe is het bij jou geweest Crump, nog wat mooie dagen gehad?

Na de monsterslaap gisternacht heb ik vannacht weer wat gecompenseerd; 10 voor 6 voeden en dan niet meer kunnen slapen }:|
M'n baby wil trouwens bij elke maaltijd aan tafel, ze neemt geen genoegen meer met liggend toekijken maar wil zelf ook iets in haar handen. Desnoods pakt ze het zelf van ons bord :P Straks gaan we de kinderstoel maar weer van zolder halen :')
pi_173825084
Gefeliciteerd met je kleine meid Mies, leuke collage!

Selvaria: wat een dotje is het toch! O+
pi_173837575
Ik heb nog een nieuwe new born swaddle me te koop. :)

En Selv wat een knappie.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 17 september 2017 @ 22:28:16 #154
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173843461
Een micromeet, haha! Mooi kind heb je toch.

Mies_poes, tof om die ontwikkeling te zien van pasgeborene naar dreumes. Veel plezier het tweede jaar!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 17 september 2017 @ 22:57:45 #155
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173844130
L, mooi poppetje O+

Herkenbaar Fazz, het is echt onmogelijk om met haar op schoot te eten tegenwoordig :P

Ella is helemaal verzot op die maisboogies, die zou ze de hele dag wel kunnen eten volgens mij. Wel een handige manier op d'r tevreden te krijgen :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173846687
memoru, dat lijkt me ook een dingetje als ze uit maatje 50 gaat groeien!

Flav wat fijn dat het inbakeren lijkt te helpen en de nachten iets beter gaan.

mies gefeliciteerd met de 1ste verjaardag van je kleine!

wow selv, wat is L mooi!

vorige nacht ging prima tov de nacht ervoor, helaas was het afgelopen nacht weer minder. 21:45; 00:50...bezig geweest tot 2:45 en toen mijn vriend ingezet, ik wist het niet meer. Ze sliep om 3:15 en kwam toen om 4:15 weer. Daarna heeft ze nog een half uur geslapen om om 6:30 weer voor een voeding te komen. sindsdien ben ik met haar op en lijkt ze net een beetje in slaap te vallen. Vriend is nu werken dus ik hoop dat ze nog wat slaapt, dan kan ik ook nog even.
Enig idee wat we nog zouden kunnen doen om haar dag/nacht ritme te bevorderen of is dat echt afwachten?

Ik vind de nachten zo best zwaar en voel me schuldig tov van N. dat ik er niet voor kan zorgen dat ze weer inslaapt en dat ik het 's nachts soms echt even niet meer kan opbrengen (gelukkig kan mijn vriend het dan overnemen)

[ Bericht 98% gewijzigd door Nolita op 18-09-2017 08:45:34 ]
pi_173847489
Nolita :* hoop op betere nachten voor je.

Wat een koppie Sel O+

Hier viel het vannacht mee, 03:30 60ml en daarna om 05:30 60ml en nu om 09:00 gaat er weer een heel flesje in.
Gisteravond was verschrikkelijk. 4 uur gekrijst en alleen met een flesje stil te krijgen. Na me wat ingelezen te hebben vermoed ik verborgen reflux. Alle symptomen kloppen (vaak de hik, tussendoor veel slikken, onrustig slapen, huilen zodra op de rug, vaak willen drinken, overstekken tijdens de fles) , en wij maar denken dat ie veel honger heeft :{
pi_173847930
Nolita, zou inbakeren een optie kunnen zijn? Misschien is het al besproken, ik heb niet alles gelezen.
pi_173850489
Mies: Wat een mooie collage!

Selv: Wat een mooierd!

Flav: E. heeft waarschijnlijk ook verborgen reflux... Hier helpt het om tussendoor te laten boeren en voor de fles infacol.

Nolita: Hopelijk snel betere nachten ;( Ze groeien erg snel. Maar ben eigenlijk allang blij dat hij überhaupt maat 50 heeft kunnen dragen. Ik las vanmorgen iets over een baby die bij de geboorte zo'n 4,5 kg woog en alleen maar kleren aan kon wat normaal gesproken voor baby's van 6 maanden is.

Vanmorgen naar CB geweest en E. weegt nu 3910 ( woog bij de geboorte 23/8: 3050). E. is verder helemaal goedgekeurd *)
Even pronken met foto *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173850662
Wow Memoru wat een knap kind! O+
pi_173850766
Wat Cygne zegt, en wat een mannetje in die outfit. O+
  maandag 18 september 2017 @ 14:21:13 #162
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_173852043
Mies gefeliciteerd!!! *O*
Memo O+
Nolita het is inderdaad erg zwaar. Bij ons ging het vanzelf beter. Maar hier werkte het instoppen van de armpjes onder de dekentjes erg goed (dus niet echt inbakeren.. maar wel het idee.. hij viel niet goed in slaap door zwiepende armpjes).
Selv die ogen O+
Leuk van het concert, kon live met Kwak meegenieten op fb ;)

Aa heeft vandaag zijn eerste halve brabantse worstenbroodje op :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 18 september 2017 @ 14:30:08 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173852236
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:23 schreef Nolita het volgende:
Ik vind de nachten zo best zwaar en voel me schuldig tov van N. dat ik er niet voor kan zorgen dat ze weer inslaapt en dat ik het 's nachts soms echt even niet meer kan opbrengen (gelukkig kan mijn vriend het dan overnemen)
Ik denk niet dat het jouw verantwoordelijkheid is dat ze weer inslaapt. Je voldoet aan de basisvoorwaarden (liefde, nabijheid, eten, schone luier) en that's it. De rest is aan haar.
Verder is het nogal onnatuurlijk hoe alleen wij onze kinderen grootbrengen (moet ik nodig zeggen, als enige volwassene hier in huis). Dus haar vader het soms laten overnemen is juist voor iedereen fijn.

Flav, dat klinkt inderdaad zwaar, zoveel uur huilen. Zonder het te willen bagatelliseren: alle baby's hebben van nature enige reflux en het kan ook dat het huilen er weinig mee te maken heeft. Ik noem het huilen hier krampjes maar eigenlijk heb ik geen idee. En omdat het niet erg genoeg is hier om hulp bij nodig te hebben of iets echt te willen kunnen veranderen, accepteer ik het gewoon als huilen, punt. Dat gaat hier zeker ook gepaard met de dingen die jij noemt. De laatste paar dagen gaat het opeens wat beter... En ik eet af en toe bij iemand anders om de avonden voor mezelf wat gevarieerder en minder zwaar te houden. Dan loopt iemand anders eens met hem rond, en doet het misschien net anders wat helpt of juist niet, en dan kan ik er in ieder geval weer helemaal tegen.
Het is trouwens wel de reden dat ik hem zo vaak tegen me aan laat slapen: hij lijkt verticaal gewoon fijner te vinden en dat klopt wel met het reflux-verhaal.

Aa een worstenbroodje, wat heerlijk :) Was het mijpaalwaardig? :P

Wow Memoru! Mooie jongen inderdaad, dan is de mijne echt enorm een baby opeens, grappig zeg. Is dat dagelijkse kost of mocht hij op chic naar het CB?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173852577
Wat een mooie baby's komen hier voorbij O+

Goed gegroeid, memoru! Chique outfit :D

De nachten zijn (in het begin) ook gewoon zwaar. Zeker als het gepaard gaat met gekrijs of langdurig niet in slaap komen. Bij Lou met krampjes en elke 1 a 2 uur komen voor voeding vond ik het ook knap lastig. Nu bij Cas weet ik gelukkig dat het ooit ophoudt en dat maakt het voor mij nu heel goed te doen.

Cas heeft ook wat last van reflux. Inderdaad wat Lemijn zegt over dat baby's dat van nature wel hebben.
Het gaat nu elke dag een beetje beter en komt er minder melk uit. Rechtop houden na of zelfs tijdens elke voeding en laten boeren helpt in ieder geval enorm hier.

Cas vond het vanochtend om 7 uur tijd om op te staan. Dat maakte hij kenbaar door, tijdens het verschonen op ons bed, zijn poep met goede kracht te lanceren en ons bed, zijn dekens en mijn voedingskussen daardoor te besmeuren. Thanks man O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Skittles op 18-09-2017 15:00:00 ]
  maandag 18 september 2017 @ 15:04:12 #165
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173852982
En toch op bed blijven verschonen he? Volgens mij doe je het er gewoon om O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173853109
Skittles: Mijn baby heeft / had ook reflux.
Wij hebben een stapel boeken onder 1 kant van het ledikantje gezet en een schepje pure johannesbroodpitmeel van de natuurwinkel in elke fles. Vooral dat laatste helpt echt geweldig en het is een 100% natuurlijk verdikkingsmiddel. In tegenstelling tot Nutriton wat vol met suiker zit.

De ergste reflux was hier na 3 maanden wel verdwenen, maar spugen doet hij nog steeds na een fles als er geen Johannesbroodpitmeel in zit.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173853339
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:04 schreef Lemijn het volgende:
En toch op bed blijven verschonen he? Volgens mij doe je het er gewoon om O+
95% van de luiers doe ik juist op onze (leren) bank :D maar daar doet hij dit soort fratsen niet. Ik waande me vanochtend gewoon veilig voor een snelle verschoning ;(
pi_173853396
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:12 schreef ReginaFalange het volgende:
Skittles: Mijn baby heeft / had ook reflux.
Wij hebben een stapel boeken onder 1 kant van het ledikantje gezet en een schepje pure johannesbroodpitmeel van de natuurwinkel in elke fles. Vooral dat laatste helpt echt geweldig en het is een 100% natuurlijk verdikkingsmiddel. In tegenstelling tot Nutriton wat vol met suiker zit.

De ergste reflux was hier na 3 maanden wel verdwenen, maar spugen doet hij nog steeds na een fles als er geen Johannesbroodpitmeel in zit.
Bedje staat al wat schuiner ja :Y dat Johannesbroodpitmeel krijg ik niet in mn borst gestopt.
Is ook m.i. nog niet nodig. Hij heeft er weinig last van zolang er geen boer dwars zit
pi_173857007
Regina, goeie tip van die 100% natuurlijke. Waarom moet er ook altijd suiker in zitten :N

Memoru, wat een mooi mannetje! Dat mutsje O+

Boeken liggen er hier ook al een tijdje onder. Hij slaapt nu ook vaak op mij maar gister werkte zelfs dat niet. Hij was zo overstuur dat ie er bijna in stikte, de arme kerel.
Spugen doet ie dan weer niet, alleen overstuur z'n flesje leegdrinken en daarna blijven krijsen.
En boeren doet ie ook tussendoor omdat ik dacht dat ie daardoor overstuur werd.

Hij krijgt nu nutriton erbij in de fles en ik mag heel hard afkloppen want hij heeft nog niet gehuild na de fles en slaapt ook vrij snel weer zonder drama. Hij heeft zelfs 4 uur aan een stuk geslapen :o.
pi_173859505
Hier ook veel strekken en huilen tijdens/na het voeden. Zowel aan de borst als fles. Had reflux nog niet overwogen, morgen komt het cb langs, zal het meteen eens vragen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173859536
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:57 schreef Memoru het volgende:
Mies: Wat een mooie collage!

Selv: Wat een mooierd!

Flav: E. heeft waarschijnlijk ook verborgen reflux... Hier helpt het om tussendoor te laten boeren en voor de fles infacol.

Nolita: Hopelijk snel betere nachten ;( Ze groeien erg snel. Maar ben eigenlijk allang blij dat hij überhaupt maat 50 heeft kunnen dragen. Ik las vanmorgen iets over een baby die bij de geboorte zo'n 4,5 kg woog en alleen maar kleren aan kon wat normaal gesproken voor baby's van 6 maanden is.

Vanmorgen naar CB geweest en E. weegt nu 3910 ( woog bij de geboorte 23/8: 3050). E. is verder helemaal goedgekeurd *)
Even pronken met foto *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n mannetje :D O+ waar heb je dat mutsje gekocht?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173866793
memoru wat een mannetje O+

lemijn bedankt voor je lieve woorden. rationeel weet ik het wel, maar toch dat gevoel hč.

skittles idd goed om in gedachte te houden dat het ooit stopt.

gisteravond ben ik even ingestort. Pijn in een borst, koorts, spierpijn. Na een lange douche in bed gaan liggen en kon even helemaal niets meer. Gefrustreerd om alles wat nog moet in huis en dat het me niet lukt ondanks hele dagen thuis. De oorzaak ligt vooral in het nachten niet tot weinig slapen en overdag geen rust nemen omdat er zoveel 'moet'.
Gisteravond wilde N wel om de twee uur drinken (vriend nam haar daarna weer mee zodat ik kon rusten), dus ik was bang voor de nacht. Die begon met huilen, maar was er vrij snel achter dat ze het koud had. Inwikkelen in een doek, half uur opwarmen en haar erna weer zonder doek in bed leggen heeft haar 4,5 uur doen slapen. Na de voeding om half 5 weer zo gedaan en ze sliep weer 4 uur O+ .
Probleem is dus dat ik niet wist wat ik haar nog aan kon trekken zodat ze het warmer heeft. Ik denk nu aan een slaapzakje in een mini maat. Maar we hebben geen grote babywinkels in de buurt en de hema's hebben allemaal een karig assortiment, iemand tips? want heb het liever vandaag dan morgen pas in huis.
pi_173866856
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:17 schreef Nolita het volgende:
memoru wat een mannetje O+

lemijn bedankt voor je lieve woorden. rationeel weet ik het wel, maar toch dat gevoel hč.

skittles idd goed om in gedachte te houden dat het ooit stopt.

gisteravond ben ik even ingestort. Pijn in een borst, koorts, spierpijn. Na een lange douche in bed gaan liggen en kon even helemaal niets meer. Gefrustreerd om alles wat nog moet in huis en dat het me niet lukt ondanks hele dagen thuis. De oorzaak ligt vooral in het nachten niet tot weinig slapen en overdag geen rust nemen omdat er zoveel 'moet'.
Gisteravond wilde N wel om de twee uur drinken (vriend nam haar daarna weer mee zodat ik kon rusten), dus ik was bang voor de nacht. Die begon met huilen, maar was er vrij snel achter dat ze het koud had. Inwikkelen in een doek, half uur opwarmen en haar erna weer zonder doek in bed leggen heeft haar 4,5 uur doen slapen. Na de voeding om half 5 weer zo gedaan en ze sliep weer 4 uur O+ .
Probleem is dus dat ik niet wist wat ik haar nog aan kon trekken zodat ze het warmer heeft. Ik denk nu aan een slaapzakje in een mini maat. Maar we hebben geen grote babywinkels in de buurt en de hema's hebben allemaal een karig assortiment, iemand tips? want heb het liever vandaag dan morgen pas in huis.
een extra dekentje over haar heen? Heb je wollen kleertjes?

Verder zou ik het huishouden gewoon even het huishouden laten. Dat komt wel weer. Laat je vriend het maar oppakken, vraag bezoek wat te doen. Jouw taak is vor jou en voor je kleine zorgen, meer niet!
pi_173866972
Of een dikke slaapzak in een grotere maat bij de Hema kopen en zo lang de opening waar het hoofd doorheen komt even iets verder dichtstikken? Dat het bij de armpjes en beentjes veel te groot is maakt niet zo veel uit.

Sterkte, die lange periodes wakker 's nachts zijn echt killing. Hier begint dat nu ook. -O- L. was (net als haar zus de eerste +/- 9 maanden) altijd een prima slaper 's nachts. Oké, ze meldde zich wel tussen de twee en vier keer voor een voeding, maar sliep altijd gelijk verder. De laatste nachten is ze steeds wakker na een voeding en het maakt geen verschil of ze de borst of de fles heeft gehad. Bij peuter duurde het destijds tot ze anderhalf was voor het echt weer beter ging, dus ik maak mijn borst maar nat. Gelukkig kunnen we afwisselen en doet man alle nachten voor mijn werkdagen, dat maakt het nog wel redelijk te doen. Het helpt niet bepaald dat _alle_ kindjes in mijn omgeving (vrienden, collega's, pufclub) doorslapen (volgens hun ouders :P ) en ik dus steeds vol verbazing ("oh, echt joh? :o ") aan word gekeken als ik vertel dat L. zich nog meldt 's nachts. }:|
pi_173867005
Wat hier trouwens ook heel goed hielp met reflux was een pauze tijdens het voeden, boertje en dan weer verder voeden. Dat scheelde ook veel.

Ook hebben we een tinylove rocker gekocht. Dat is een soort schommel bedje wat dus helemaal plat kan maar ook in een flauwe helling (en zo goed als recht op voor als ze wat ouder zijn). Daar zat hij het grootste gedeelte van de dag in of als hij last had van reflux en dat is echt onze redding geweest zodat we hem niet de hele dag rechtop hoefden en hij heeft er ook in het begin in geslapen naast mijn bed.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173869935
Reflux is een lastige om echt goed te diagnosticeren he. Ik geloof inderdaad dat alle baby's het wel een beetje hebben, maar de gradaties zijn wel enorm. Zo heeft Y er echt geen last van. Hij boert makkelijk, spugen doet hij nauwelijks en als hij spuugt zijn het maar hele kleine beetjes. Als hij last van iets heeft, dan komt het doordat hij de melkstroom niet goed kan wegslikken en zich verslikt.

Zojuist heb ik een soort poging gedaan om Y zijn middagslaapje in z'n eigen bed te laten doen. Alle seinen stonden op groen: schone luier, hij was moe en gevoed. Maar het kwam er uiteindelijk toch op neer dat hij bij mij aan de borst in slaap viel en nu op ons bed ligt. :') .

Mijn vriend en ik hebben gisteravond samen besloten dat ik mijn betaalde en onbetaalde ouderschapsverlof in z'n geheel nu ga opnemen, dat wil zeggen tot 15 maart. :o . Het plan was eigenlijk tot 1 februari. Mijn rector gaf aan dit geen probleem te vinden, omdat ze een goede en betrouwbare vervanger voor mij hebben. Dan ben ik gewoon bijna een jaar thuis! Financieel is het natuurlijk wel even slikken, maar we redden het wel. Ik wil gewoon nu met baby en bijna kleuter even focus kunnen hebben op mijn gezin. En verder ben ik bezig met een schrijfproject. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 september 2017 @ 14:06:30 #177
269689 crew  Viv
pi_173870722
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:17 schreef Nolita het volgende:
Gefrustreerd om alles wat nog moet in huis en dat het me niet lukt ondanks hele dagen thuis.
Je bent hele dagen thuis om te herstellen van de zwangerschap en de bevalling en om tijd door te brengen met je baby door haar te knuffelen, te voeden en te verzorgen. Al het andere is mooi meegenomen als dat lukt, maar verwacht er niet te veel van hoor! :*
pi_173870983
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:29 schreef Selvaria het volgende:
Of een dikke slaapzak in een grotere maat bij de Hema kopen en zo lang de opening waar het hoofd doorheen komt even iets verder dichtstikken? Dat het bij de armpjes en beentjes veel te groot is maakt niet zo veel uit.

Sterkte, die lange periodes wakker 's nachts zijn echt killing. Hier begint dat nu ook. -O- L. was (net als haar zus de eerste +/- 9 maanden) altijd een prima slaper 's nachts. Oké, ze meldde zich wel tussen de twee en vier keer voor een voeding, maar sliep altijd gelijk verder. De laatste nachten is ze steeds wakker na een voeding en het maakt geen verschil of ze de borst of de fles heeft gehad. Bij peuter duurde het destijds tot ze anderhalf was voor het echt weer beter ging, dus ik maak mijn borst maar nat. Gelukkig kunnen we afwisselen en doet man alle nachten voor mijn werkdagen, dat maakt het nog wel redelijk te doen. Het helpt niet bepaald dat _alle_ kindjes in mijn omgeving (vrienden, collega's, pufclub) doorslapen (volgens hun ouders :P ) en ik dus steeds vol verbazing ("oh, echt joh? :o ") aan word gekeken als ik vertel dat L. zich nog meldt 's nachts. }:|
Ik vraag me altijd af in hoeverre dat ook echt zo is. Een collega van mij zegt ook dat haar dochter altijd doorslaapt, maar de helft van de tijd is ze moe omdat dochter slecht sliep. 'Ja, maar dat kwam door tandjes.' 'Ja, maar ze is een beetje verkouden.'
Ik ben er heel makkelijk in, S. is bijna 20 maanden en slaapt al sinds 9 maanden niet meer door. Hij belandt dan bij ons is bed, want dan slapen we nog redelijk allemaal. Het is nu eenmaal zo.
Denk dat veel mensen het moeilijk vinden om toe te geven dat er niet doorgeslapen wordt. :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173873644
Wat fijn dat dat kan Franny! O+

Memoru, wat een schatje!

Beginnersfout Skittles ;)

Doorslapen :') 5 uur slaap vannacht door baby en huilende peuter. Vandaag de hele dag teambuilding en zo diner; Ik hoop maar dat het niet te laat gaat worden :+
pi_173879310
Wat een leuk ventje Memoru O+

Hier past maatje 50 overigens nog steeds :') Ik ga morgen hun geboortepakjes maar weer eens aantrekken, ik denk dat ze daar ook nog steeds prima in passen, dat was ook maat 50 :') Alleen de mutsjes zijn wel al te klein.

Moeheid boks :( Momenteel is het hier drama 's nachts. De meiden slapen van 22 tot 2:30 a 3:30 en daarna is het ongeveer elk uur feest. En om het af te maken heeft zoon besloten om ook even een paar nachten slecht te slapen en lekker om 1 uur en 2 uur wakker te zijn. Dat in combinatie met 6:30 weer de wekker voor een laatste voeding en opstaan... Ik ben gesloopt. En dan ben ik ook nog zo dom geweest om op mijn kinderloze middag af te spreken met een vriendin ipv in mn bed te kruipen. Was wel leuk hoor, maar ik merk nu dat ik die extra uurtjes wel had kunnen gebruiken. En ik kreeg gisteren een uur 'vrij' van mn man om even relaxt in bad wat te kunnen lezen, maar sindsdien zit mijn ene oor dicht. Ook erg handig omdat ik nu in bed dus niet zo snel kan horen van welke kant het gehuil komt. Het eerder naar bed brengen van de meiden hebben we ook maar bestempeld als iets waar ze nog niet aan toe zijn. Dat kwam neer op elke vijf minuten naar boven omdat er weer een huilde, tot ik uiteindelijk zelf maar naar bed ging. Maar goed, nog maar 9 maanden te gaan, dan zijn ze een jaar!

Mijn zoon slaapt overigens normaal wel vrijwel altijd door. Het zijn hier gemiddeld 3 nachten per maand dat hij 's nachts wakker wordt en ook dan mogen we eigenlijk nog niet klagen omdat hij dan 1 tot 3 keer per nacht wakker is en na vijf minuten in ons bed weer terug naar zijn eigen bed wil om te slapen. Alleen nu icm de meiden is het niet zo handig.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')