abonnement Unibet Coolblue
pi_173694630
Hallo

Wij denken er over na om collectoren op ons dak te leggen om ons te voorzien van warm water ofwel energie (zonnepanelen). Op dit moment hebben wij een enkelvoudige meter (dagtarief) maar zouden graag overschakelen naar 2-voudig (dag- en nachttarief).

Is dat verstandig om het nu te doen? Familie zegt wel dat zo'n zonnepanelen niet functioneren op dag- en nachttarief, je hebt dus een enkelvoudige meter nodig.
Cindy De Vuyst
pi_173695285
Onzin.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 september 2017 @ 16:04:14 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_173695594
Als je een dubbele meter laat ophangen, kun je daarna op je gemak bekijken of dubbeltarief lonend is voor je. Je kunt altijd weer omschakelen naar enkeltarief. Kwestie van de meterstanden doorgeven aan je energieleverancier en zeggen dat je wilt omschakelen. Moeilijker is het niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_173696661
Hmmm, de netbeheerder is bij hen komen kijken en zei dat het niet mogelijk was. Familie moest eerst overschakelen naar een enkelvoudige meter om zonnepanelen te kunnen plaatsen, het omschakelen van de kast kostte hen 350 euro.
Cindy De Vuyst
  zondag 10 september 2017 @ 17:19:52 #5
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173696878
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 15:48 schreef halfway het volgende:
Onzin.
dit dus (netbeheerder is gek)
ik zeggen: panelen er op knallen en controleren of de meter terug loopt.

zo ja, niks meer aan doen.
zo nee, melden dat je panelen hebt. dan krijg je gratis de juiste meter.
Tot nooit .......
pi_173702805
Het is in België, dat van die teruglopende meter willen ze afvoeren. Hij moet ofwel stilstaan ofwel vooruitlopen.

Bovendien is er een grote kans dat ze belastingen gaan heffen op wie zonnepanelen heeft.
Ik wil er wel omdat ik dan voor een deel zelf energie opwek in mijn reeds zuinige woning, alleen zijn mijn schoonfamilie dat het niet kan op een tweevoudige meter. De netbeheerder is bij hen langsgeweest en ze hadden het tot 2x toe gevraagd en het antwoord bleef nee.

Voor 350 euro hadden ze een nieuwe kast (enkelvoudig) en toen kon het wel.
Cindy De Vuyst
  maandag 11 september 2017 @ 12:56:06 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173710939
belgie is inderdaad wat wat minder paneel vriendelijk dan nederland. het grote verschil is dat terugleveren en later weer gebruiken niet gratis is in belgie. bij ons betaal je dan ook geen transportkosten, in belgie wel.

om die rede word je in belgie dus beboet als je een terugdraaiende meter hebt. niet echt een boete, de misgelopen transportkosten worden geschat en in rekening gebracht.

als je een apart terugleveruurwerk of slimme meter hebt dan worden de werkelijle kosten in rekening gebracht.

verder mag je in belgie niet zo maar panelen op je dak gooien, dat moet via een instalateur die de installatie ook certificeert.

[ Bericht 5% gewijzigd door Speekselklier op 11-09-2017 13:16:41 ]
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')