abonnement Unibet Coolblue
pi_173698136
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 18:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat valt tegen, spaarlampen zijn een stuk duurder in aanschaf en de productie is ook niet bepaald milieuvriendelijker dan gloeilampen, verder bleken spaarlampen lang niet zo lang mee te gaan als beloofd. Dan moet zo'n spaarlamp heel veel uren per week aan staan wol je op break even met de gloeilamp komen.

Led bevat overigens geen kwik.
De terugverdientijd valt mee.

Een gloeilamp van 40Watt die gemiddeld 3 uren per dag brandt zit op ¤ 10 per jaar aan stroomkosten.

Een LED-lamp van 4 Watt die gemiddeld 3 uren per dag brandt zit op ¤ 1 per jaar aan stroomkosten.

Zo'n moderne LED-lamp van bijvoorbeeld Philips heb je al voor ¤ 5,25 per stuk.
In een half jaar verdien je zo'n lamp dus al terug.

https://www.karwei.nl/ass(...)0w-2-stuks/p/B558001



Bij lampen die maar een uur per dag branden, heb je dus 1,5 jaar terugverdientijd.
pi_173699112
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Oh dus nu kan al dat kwik opeens geen kwaad? Eerst moest het tot de laatste druppel uitgebannen worden en nu kan een beetje kwik geen kwaad. :')
Lees nog eens goed.
pi_173699159
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:25 schreef LXIV het volgende:
Die hele CO2 verdragen zijn net zo goed een hoax. Toen ik klein was moesten we belasting betalen en dingen doen om een nieuwe ijstijd te voorkomen (verbranding bracht toen roet in de atmosfeet, wat zonlicht tegenhield en een nieuwe ijstijd zou veroorzaken).
Toen niemand dit meer geloofde moesten we gaan betalen voor zure regen (verbranding bracht zwavel in de atmosfeer, wat de regen 'zuur' maakte waardoor alle bossen zouden sterven en daarna ook de mens.
Na de zure regen kwam het broeikaseffect, en dat begint nu ook onderuit gehaald te worden door de laatste onafhankelijke en onomkoopbare wetenschappers, waarna er weer iets nieuws bedacht wordt om goedgelovige goedmensen het geld uit de zakken te kloppen en te kunnen domineren.
Van de ruim 10.500 publicaties waren er vorig jaar welgeteld 2 die klimaatsverandering in twijfel trokken.

Dus waar heb jij het over?
  zondag 10 september 2017 @ 19:49:13 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173699611
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 17:50 schreef halfway het volgende:

[..]

Ze kunnen er wel wat van ja, Asbest schijnt ook niet zo gevaarlijk te zijn als enkelen beweren, maar ben iig blij dat wij de CATASTROFALE milleniumbug
hebben doorstaan
De meeste asbest is vooral gevaarlijk voor je portomonee. Het is gewoon een verdienmodel. In Oost-Europa worden asbestplaten gewoon tot gruis gereden om als wegverharding te dienen.
Maar in het Westen kunnen lobbyisten door de juiste euro's aan de juiste politici te geven heel wat bereiken.

Van die 2-takt scootertjes en brommertjes bijvoorbeeld, die zijn slechter voor het milieu dan een grote diesel-truck. Toch kan daar weer niks aan gedaan worden, omdat de Italiaanse industrie weer Italiaanse EU-parlementariers in de zak heeft. Zo wordt het milieu om zeep geholpen in de steden, terwijl de dieselverboden weer dodelijk zijn voor de economie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 10 september 2017 @ 19:50:04 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173699627
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 19:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Van de ruim 10.500 publicaties waren er vorig jaar welgeteld 2 die klimaatsverandering in twijfel trokken.

Dus waar heb jij het over?
Er wordt geen middel geschuwd om CO2-sceptici het zwijgen op te leggen. Kun je nagaan hoe effectief dat beleid is!

https://conservativetribune.com/dem-politician-finally-says-it/
http://www.telegraph.co.u(...)-climate-denial.html
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 10 september 2017 @ 19:59:00 #56
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173699800
quote:
10s.gif Op zondag 10 september 2017 14:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Correct.

Zelfde in Nederland met het verbod op de schuurtjes met asbesthoudende dakbedekking wat over een paar jaar in zal gaan. Wie heeft het bedacht? TNO met 'stakeholders'. Te weten: Search, marktleider op het gebied van asbest in Nederland. Vanaf 2024 is het verboden om nog een dak met asbest te hebben liggen. Dus iedereen gaat die daken saneren en wie moet je daar voor inschakelen?
Klopt niet.
Toevallig werk ik daar en dicht bij het vuur... En als er 1 ding is dat we van het begin af aan gezegd hebben, dan is het dat het absoluut niet haalbaar is om al het asbest op die datum verwijderd te hebben, en dat dat dus een onrealistisch beleid is.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_173700101
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De terugverdientijd valt mee.

Een gloeilamp van 40Watt die gemiddeld 3 uren per dag brandt zit op ¤ 10 per jaar aan stroomkosten.

Een LED-lamp van 4 Watt die gemiddeld 3 uren per dag brandt zit op ¤ 1 per jaar aan stroomkosten.

Zo'n moderne LED-lamp van bijvoorbeeld Philips heb je al voor ¤ 5,25 per stuk.
In een half jaar verdien je zo'n lamp dus al terug.

https://www.karwei.nl/ass(...)0w-2-stuks/p/B558001

[ afbeelding ]

Bij lampen die maar een uur per dag branden, heb je dus 1,5 jaar terugverdientijd.
Veel lampen branden geen 3 uur per dag.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173700168
Het vervolg op de CFK gassen zwendel
pi_173700235
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Joh, zo komt elke wet tot stand. Alsof we dit toen niet wisten. :')
Inderdaad.

Ryan, schopje BNW, gekke complotdenker! :D
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173700297
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt geen middel geschuwd om CO2-sceptici het zwijgen op te leggen. Kun je nagaan hoe effectief dat beleid is!

https://conservativetribune.com/dem-politician-finally-says-it/
http://www.telegraph.co.u(...)-climate-denial.html
Jaja, fake news enzo.

Maar ondertussen gaat het weer wel opvallend mee met de voorspellingen.
pi_173700313
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 20:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Veel lampen branden geen 3 uur per dag.


Zoals ik al schreef (zie je eigen quote):

quote:
Bij lampen die maar een uur per dag branden, heb je dus 1,5 jaar terugverdientijd.
Er is natuurlijk niets op tegen om een lamp niet te vervangen als die op een zolder of in een kelder hangt waar je nooit komt, investeer dat in lampen op plekken waar het zich snel terugverdient.

Een toilet of douche is al een twijfelgeval, als je een gezin hebt kan dat met gemak 30 minuten per dag branden, ofwel een terugverdientijd van 3 jaar.

Dat is overigens de terugverdientijd voor de aanschaf.

Daarna bespaar je ieder jaar 90% op de stroomkosten voor verlichting.
  zondag 10 september 2017 @ 20:29:40 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173700683
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 20:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jaja, fake news enzo.

Maar ondertussen gaat het weer wel opvallend mee met de voorspellingen.
Is dat zo? Of lijkt dat zo? Waren er in 1910 niet alllerlei klimaatdingen dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 10 september 2017 @ 20:30:17 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173700699
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 19:59 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Klopt niet.
Toevallig werk ik daar en dicht bij het vuur... En als er 1 ding is dat we van het begin af aan gezegd hebben, dan is het dat het absoluut niet haalbaar is om al het asbest op die datum verwijderd te hebben, en dat dat dus een onrealistisch beleid is.

Dan wordt het toch alleen maar duurder om het te doen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 10 september 2017 @ 20:31:57 #64
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173700751
Nee.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  PR/Manusje van alles zondag 10 september 2017 @ 20:49:24 #65
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173701315
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 19:59 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Klopt niet.
Toevallig werk ik daar en dicht bij het vuur... En als er 1 ding is dat we van het begin af aan gezegd hebben, dan is het dat het absoluut niet haalbaar is om al het asbest op die datum verwijderd te hebben, en dat dat dus een onrealistisch beleid is.

Ah, dat vind ik dan wel weer positief om te horen. Alleen nog wel schokkend dat de overheid dan toch die debiele wet doorzet. :{

Ieder jaar worden de voorschriften en eisen strenger. Nóg minder vezels die eventueel vrij mogen komen. Klasse 2A, verplicht je monsters naar het lab sturen ipv onderzoek op locatie, valideren is bijna niet meer te doen enz enz enz. Het is onbetaalbaar om nog asbest te saneren. Een plaatje niet-hechtgebonden asbest van 15x15 cm kost je 3500 euro om te saneren. 1,5 jaar terug de helft als je scherpe afspraken had. Maar hey, het is nu een stuk veiliger hoor. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 10 september 2017 @ 21:05:54 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173701835
quote:
10s.gif Op zondag 10 september 2017 20:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ah, dat vind ik dan wel weer positief om te horen. Alleen nog wel schokkend dat de overheid dan toch die debiele wet doorzet. :{

Ieder jaar worden de voorschriften en eisen strenger. Nóg minder vezels die eventueel vrij mogen komen. Klasse 2A, verplicht je monsters naar het lab sturen ipv onderzoek op locatie, valideren is bijna niet meer te doen enz enz enz. Het is onbetaalbaar om nog asbest te saneren. Een plaatje niet-hechtgebonden asbest van 15x15 cm kost je 3500 euro om te saneren. 1,5 jaar terug de helft als je scherpe afspraken had. Maar hey, het is nu een stuk veiliger hoor. :')
Wat is dat dan voor asbest dat het zo extreem duur is? Asbest golfplaten zijn helemaal niet duur per m2. Wat is het verschil?
En hoe gevaarlijk zijn asbest golfplaten nu écht als je 35m2 zelf mag doen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  PR/Manusje van alles zondag 10 september 2017 @ 21:52:02 #67
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173703147
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat is dat dan voor asbest dat het zo extreem duur is? Asbest golfplaten zijn helemaal niet duur per m2. Wat is het verschil?
En hoe gevaarlijk zijn asbest golfplaten nu écht als je 35m2 zelf mag doen?
Eternit is hechtgebonden en valt in een lage(ere) klasse qua gevaarzetting. Als je alle voorschriften en procedures goed volgt is daar eigenlijk geen gevaar. Vandaar dat je inderdaad als particulier een hoop zelf mag doen. En het zal ze bij de gemeentewerf een zorg zijn wat je daar in komt leveren, of dat nu klasse 1, 2 of 2a is. Als het maar dubbel verpakt is in plastic. :')

Het systeem is zo ingericht dat het vrijkomen van asbestvezels voorkomen of beperkt moet worden. Hoe groter het risico op vrijkomen hoe hoger de klasse en des te hogen de kosten. Neem nou een vensterbank met asbestvezels. Zo'n zwarte vensterbank van nepsteen. Zijn duizenden kilometers van verwerkt in Nederland.

Staat zo'n vensterbank los in je berging, is het klasse 1. Zit hij gelijmd is het klasse 2. Zit ie op beugels met schroeven, is het klasse 2, maar als je aan kan tonen dat je ze goed kan verwijderen, is het weer klasse 1. Ga je meer dan X vierkante meter vensterbanken saneren? is het weer klasse 2. Ook al valt 1 losse vensterbank in klasse 1.

Neem nou een kapot glazen ruitje van 20x20 cm boven een voordeur van een flatwoning. Er blijkt asbesthoudende beglazingskit gebruikt te zijn bij het plaatsen. Omdat de glaslatten aan de binnenkant zitten en omdat ze verwachten dat er meer dan 2000 vezels per kuub lucht vrij kunnen komen, wordt het een klasse 2 binnensanering. Dan bouwen ze met plastic in de hal van de woning een luchtdicht containment met doucheruimte zodat de saneerder in het bekende witte pak met een speciaal masker met filters het ruitje kan verwijderen. Het opbouwen van het containment kost ze een uur of 1,5 / 2. Ze komen dan met drie man. Twee mensen die daadwerkelijk het containment in gaan en eentje die toezicht komt houden.

Na het opbouwen zijn ze zeker 15 minuten bezig met het verwijderen van het kapotte ruitje en de asbesthoudende kit. Ze verpakken alles dubbel in plastic en verwijderen alles volgende de voorschriften. Vervolgens draait er twee uur lang een pomp met twee filters en nemen ze vier kleefmonsters om te kijken of er wellicht asbestvezels vrij zijn gekomen. Die gaan meestal per koerier naar een lab ergens in Nederland. Daar kijken ze onder een elektronen microscoop of er asbestvezels in de kleef- of luchtmonsters zitten. Als dat niet het geval blijkt wordt de ruimte vrijgegeven en mogen ze het containment afbreken. Zo'n vrijgave is 320 euro. Dan een 150 euro aan monsters. Drie man van de asbestsanering, dagprijzen a 2000 euro. Inventarisatie van 270 euro. Alles exclusief BTW. Bewoner kan letterlijk een hele dag z'n huis niet in of uit. En als je pech hebt wordt het pas de volgende dag vrijgegeven omdat de laborant in het lab al naar huis was.

Al met al zit je als bewoner voor het vervangen een ruitje van 20x20 cm dus minimaal 1 hele dag en een paar uur thuis en kost het je zeker 3000 euro. In de praktijk wordt asbestverdachte kit dus nooit aangetroffen door glaszetters en vervangen ze gewoon de kapotte ruit. Voor een klein ruitje is het makkelijker om het hele ruitje gewoon te laten vervallen en er aan de binnen- en buitenkant gewoon een plaatje trespa voor te zetten. _O-

Dat is een zeer beknopte samenvatting van een waargebeurde casus.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 10 september 2017 @ 21:55:55 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173703259
quote:
10s.gif Op zondag 10 september 2017 21:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Eternit is hechtgebonden en valt in een lage(ere) klasse qua gevaarzetting. Als je alle voorschriften en procedures goed volgt is daar eigenlijk geen gevaar. Vandaar dat je inderdaad als particulier een hoop zelf mag doen. En het zal ze bij de gemeentewerf een zorg zijn wat je daar in komt leveren, of dat nu klasse 1, 2 of 2a is. Als het maar dubbel verpakt is in plastic. :')

Het systeem is zo ingericht dat het vrijkomen van asbestvezels voorkomen of beperkt moet worden. Hoe groter het risico op vrijkomen hoe hoger de klasse en des te hogen de kosten. Neem nou een vensterbank met asbestvezels. Zo'n zwarte vensterbank van nepsteen. Zijn duizenden kilometers van verwerkt in Nederland.

Staat zo'n vensterbank los in je berging, is het klasse 1. Zit hij gelijmd is het klasse 2. Zit ie op beugels met schroeven, is het klasse 2, maar als je aan kan tonen dat je ze goed kan verwijderen, is het weer klasse 1. Ga je meer dan X vierkante meter vensterbanken saneren? is het weer klasse 2. Ook al valt 1 losse vensterbank in klasse 1.

Neem nou een kapot glazen ruitje van 20x20 cm boven een voordeur van een flatwoning. Er blijkt asbesthoudende beglazingskit gebruikt te zijn bij het plaatsen. Omdat de glaslatten aan de binnenkant zitten en omdat ze verwachten dat er meer dan 2000 vezels per kuub lucht vrij kunnen komen, wordt het een klasse 2 binnensanering. Dan bouwen ze met plastic in de hal van de woning een luchtdicht containment met doucheruimte zodat de saneerder in het bekende witte pak met een speciaal masker met filters het ruitje kan verwijderen. Het opbouwen van het containment kost ze een uur of 1,5 / 2. Ze komen dan met drie man. Twee mensen die daadwerkelijk het containment in gaan en eentje die toezicht komt houden.

Na het opbouwen zijn ze zeker 15 minuten bezig met het verwijderen van het kapotte ruitje en de asbesthoudende kit. Ze verpakken alles dubbel in plastic en verwijderen alles volgende de voorschriften. Vervolgens draait er twee uur lang een pomp met twee filters en nemen ze vier kleefmonsters om te kijken of er wellicht asbestvezels vrij zijn gekomen. Die gaan meestal per koerier naar een lab ergens in Nederland. Daar kijken ze onder een elektronen microscoop of er asbestvezels in de kleef- of luchtmonsters zitten. Als dat niet het geval blijkt wordt de ruimte vrijgegeven en mogen ze het containment afbreken. Zo'n vrijgave is 320 euro. Dan een 150 euro aan monsters. Drie man van de asbestsanering, dagprijzen a 2000 euro. Inventarisatie van 270 euro. Alles exclusief BTW. Bewoner kan letterlijk een hele dag z'n huis niet in of uit. En als je pech hebt wordt het pas de volgende dag vrijgegeven omdat de laborant in het lab al naar huis was.

Al met al zit je als bewoner voor het vervangen een ruitje van 20x20 cm dus minimaal 1 hele dag en een paar uur thuis en kost het je zeker 3000 euro. In de praktijk wordt asbestverdachte kit dus nooit aangetroffen door glaszetters en vervangen ze gewoon de kapotte ruit. Voor een klein ruitje is het makkelijker om het hele ruitje gewoon te laten vervallen en er aan de binnen- en buitenkant gewoon een plaatje trespa voor te zetten. _O-

Dat is een zeer beknopte samenvatting van een waargebeurde casus.
Maar is die kit dan zo extreem gevaarlijk? Is dat dan blauwe of bruine asbest?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  PR/Manusje van alles zondag 10 september 2017 @ 22:02:31 #69
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173703441
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar is die kit dan zo extreem gevaarlijk? Is dat dan blauwe of bruine asbest?
Die kit is totaal niet gevaarlijk, zit doorgaans zo weinig asbest in dat je echt goed moet zoeken wil je de vezels vinden. :') Het leuke is he, dat aannemers in de tuinbouw, die ruiten van kassen vervangen, die troep als uitzondering onder klasse 1 mogen saneren. _O- en voor klasse 1 hoef je nul ervaring te hebben met het saneren van asbest. Het afvoeren van asbest is dan weer een ander verhaal. Maar de mensen in de glastuinbouw vallen dus onder een uitzondering en hoeven heel dat circus niet in.

De soort asbest is niet heel interessant in de meeste gevallen. Gaat puur om het mogelijk vrijkomen van vezels. Als er verwacht wordt dat het boven de 2000 vezels per kuub lucht komt is het gelijk klasse 2/2A. Als het amfibool asbest is, ligt die grens op 200 vezels.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 10 september 2017 @ 22:04:44 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173703491
quote:
10s.gif Op zondag 10 september 2017 22:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Die kit is totaal niet gevaarlijk, zit doorgaans zo weinig asbest in dat je echt goed moet zoeken wil je de vezels vinden. :') Het leuke is he, dat aannemers in de tuinbouw, die ruiten van kassen vervangen, die troep als uitzondering onder klasse 1 mogen saneren. _O- en voor klasse 1 hoef je nul ervaring te hebben met het saneren van asbest. Het afvoeren van asbest is dan weer een ander verhaal. Maar de mensen in de glastuinbouw vallen dus onder een uitzondering en hoeven heel dat circus niet in.

De soort asbest is niet heel interessant in de meeste gevallen. Gaat puur om het mogelijk vrijkomen van vezels. Als er verwacht wordt dat het boven de 2000 vezels per kuub lucht komt is het gelijk klasse 2/2A. Als het amfibool asbest is, ligt die grens op 200 vezels.
Ik dacht dat het (buiten de regelgeving om) enorm veel uitmaakte welke soort vezels er vrij kwamen. Dat de schadelijkheid van 'witte' vezels zelfs nog ter discussie stond.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173703697
Mooiste stunt is dat deze na het verbod op de markt kwamen, dat heeft echt 10% aan stroom bespaard.

.
  PR/Manusje van alles zondag 10 september 2017 @ 22:14:45 #72
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173703726
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 22:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik dacht dat het (buiten de regelgeving om) enorm veel uitmaakte welke soort vezels er vrij kwamen. Dat de schadelijkheid van 'witte' vezels zelfs nog ter discussie stond.
Je hebt drie soorten wetgeving, het asbestverwijderingsbesluit, het bouwbesluit en de ARBO-wetgeving. De ARBO-wet is aangescherpt en hanteert de strengste eisen met betrekking tot vezelemissie. Die 2000/200 vezels per kuub lucht. Het bouwbesluit heeft een grens van 100.000 vezels per kuub lucht wat de maximale grens is voor asbestvezels in een bepaalde ruimte. De ARBO-wet geeft de maximale grens van asbestvezels in een ruimte aan waar in gewerkt mag worden. 8 uur per dag.

Volgens het bouwbesluit en het asbestverwijderingsbesluit is een ruimte met 900.000 vezels per kuub lucht dus gewoon 'toegestaan'. Wanneer je daar iemand in laat werken mag dat dus maximaal 2000 of 200 zijn. De hele asbestwetgeving is dus zo gemaakt dat het veilig moet zijn om in te werken, niet om de gevaren voor de omgeving te beperken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173705535
Je verwacht het niet.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_173705827
In Nederland is corruptie gelegaliseerd. :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')