abonnement Unibet Coolblue
pi_177004148
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:37 schreef Gogo83 het volgende:
Komend weekend vliegen wij met Timo naar Rome. Vanwege de vele kinderkopjes nemen we liever de wandelwagen mee en geen buggy, maar ik maak me een beetje zorgen om de vlucht. Op zich hebben we een draagzak, dus het moeten inchecken van de wandelwagen is niet zo'n probleem, maar ik vraag me af of het nodig is om een beschermhoes te kopen. Zo ja, wat zijn aanraders? Of is er eventueel iemand in de omgeving Den Bosch/Tilburg/Breda die een hoes te leen heeft?
Ik zat vorig jaar met dezelfde vraag. Wij hebben een Joolz, en die kan als één geheel ingeklapt worden. We hebben alleen wat spanbanden gebruikt om die delen stevig tegen elkaar te houden. Zo ging het meer dan prima, de wagen was totaal niet beschadigd. Echter zijn er ook veel slechte ervaringen, dus dat is echt een afweging die je zelf moet maken. In mijn zoektocht destijds zag ik wel veel mensen die zo'n beschermhoes verhuurden, al was dat toen op korte termijn niet meer mogelijk (was wel het hoogseizoen).

O ja, nog een ongevraagde tip :P : wij waren destijds met een elfmaander in Rome, maar de kinderstoelen vond ik daar om te janken. Wij hadden gelukkig zo'n Minimonkey tuigje mee, ideaal.
pi_177014018
Bedankt voor je tip, dat stoeltje heb ik gelijk besteld!
pi_177014856
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:33 schreef hvan het volgende:
Wij hebben de knoop ook doorgehakt. Wij gaan met onze 2 en 4 jarige kinderen voor het eerst met de auto op vakantie en wel naar Italie.
Voorheen altijd het vliegtuig gepakt, maar eigenlijk vind ik dat altijd drama gezien de vertrektijden en aankomsttijden van voornamelijk Schiphol. En netto ben je net zo lang onderweg naar bijv. Gran Canaria als dat je met de auto naar Zuid Frankrijk rijdt.

Italie dus... Ik ben benieuwd. Wij gaan 2 weken totaal. op dag 1 zullen wij naar de Zwitserse grens rijden en daar overnachten in Wheil am Rhein. De volgende dag willen we toeristisch door Zwitserland gaan rijden. Machtig mooi landschap heeft dat land O+
Vervolgens Italie binnen rijden en een stacaravan betrekken aan het Lago Maggiore. Op camping Okay Lido. Na een week vertrekken we naar het Gardameer waar we een appartement gehuurd hebben voor een week op Residence Il Gabbiano.
De terugweg zien we ter plaatse wel of we in 1 ruk terug rijden of nog ergens gaan overnachten. Ligt er een beetje aan hoe de kinderen de heenreis doorgekomen zijn

Iemand nog een mooie route door Zwitserland voor mij?
Grappig dat jij voor het gemak met de auto gaat terwijl ik als het even kan voor het gemak het vliegtuig pak. Als het langer dan 5 a 6 uur rijden is pakken wij bij voorkeur het vliegtuig. Dat is voor mij het omslagpunt waarbij reistijd en comfort omslaan in het voordeel van het vliegtuig. Voor binnen europa vermijd ik Schiphol zo veel mogelijk, dan vlieg ik liever vanaf een klein vliegveld omdat alles daar gewoon sneller gaat. En ik vind het ook gewoon fijn om op het vliegveld te zijn, het hele sfeertje, dan ben ik al half op vakantie. Dan eet ik daar altijd nog even een lekker broodje met iets van kaas er op, omdat brood en kaas buiten europa altijd minder lekker is. Dat is dan mijn afscheid.

Maar is dat niet een beetje erg optimistisch? Net zo snel met de auto naar Zuid Frankrijk als met het vliegtuig naar grand canaria? Ik denk dat ik heen en terug kan vliegen in dezelfde tijd als een enkele reis zuid Frankrijk met de auto.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177015501
1,5 uur reizen naar Schiphol, of 1 uur naar een ander vliegveld, 2 uur van tevoren aanwezig zijn, 4 uur vliegen, uur wachten op bagage en op de bus, uur transfer naar een hotel... 9,5 uur ben je er ongeveer mee kwijt naar Gran Canaria.
Wij rijden in 11 uur naar Frejus, Zuid-Frankrijk. Met mijn eigen auto, zodat ik die daar ook kan gebruiken. Vind ik wel een meerwaarde hoor.

Maar goed, verder rijden dan dit zou ik nu echt nog niet overwegen met peuter. Wij doen overigens een overnachting, op de heenweg ergens in Frankrijk en op de terugweg gaan we een dag naar Europapark O+

Wij gaan dus voor het eerst sinds Sjaak is geboren niet naar de schoonfamilie, maar gaan zelf op vakantie. We kozen voor een camping met veel faciliteiten voor peuters, vlakbij Fréjus. Voor mensen die het leuk vinden, deze camping: http://www.esterel-caravaning.nl/nl/
  woensdag 7 februari 2018 @ 16:27:31 #85
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177015610
Hvan, wij hebben afgelopen zomer hetzelfde gedaan, met kinderen van precies dezelfde leeftijd. Op de heenweg hebben we ontzettend veel vertraging gehad (in totaal 8 uur, verspreid over 2 dagen) vanwege lange files in Duitsland, ook wat file in Oostenrijk (wij kozen voor die route ipv zwitserland) en vervolgens lange files in Italië. Wij gingen eind augustus. Vond dat dus wel een beetje tegenvallen, maar misschien ook omdat ik daar geen rekening mee had gehouden. Ons 2jarige dochtertje trok het ook heel slecht de laatste uren. Op de terugweg hebben we toch maar s nachts gereden wat we eigenlijk niet wilden, en dat ging echt perfect. Geen vertraging, slapende kinderen en wij om en om slapend / rijdend. In 1 x doorgereden.

Ik zou het al met al zo weer doen hoor want ik vond het rijden, met name in het mooie Oostenrijk, ook wel weer leuk.

Maar ik zou me voor de zekerheid wel instellen op flink wat meer uren dan Google Maps zegt. Want wij reden al niet in de drukste periode.
pi_177015898
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
1,5 uur reizen naar Schiphol, of 1 uur naar een ander vliegveld, 2 uur van tevoren aanwezig zijn, 4 uur vliegen, uur wachten op bagage en op de bus, uur transfer naar een hotel... 9,5 uur ben je er ongeveer mee kwijt naar Gran Canaria.
Wij rijden in 11 uur naar Frejus, Zuid-Frankrijk. Met mijn eigen auto, zodat ik die daar ook kan gebruiken. Vind ik wel een meerwaarde hoor.

Maar goed, verder rijden dan dit zou ik nu echt nog niet overwegen met peuter. Wij doen overigens een overnachting, op de heenweg ergens in Frankrijk en op de terugweg gaan we een dag naar Europapark O+

Wij gaan dus voor het eerst sinds Sjaak is geboren niet naar de schoonfamilie, maar gaan zelf op vakantie. We kozen voor een camping met veel faciliteiten voor peuters, vlakbij Fréjus. Voor mensen die het leuk vinden, deze camping: http://www.esterel-caravaning.nl/nl/
Tja, ik woon niet zo ver van het vliegveld. Ik sta binnen 10 minuten op Rotterdam Airport en ik denk 35 minuten naar schiphol. Ik ben ook nooit meer dan een uur voor vertrek aanwezig hoor. Je moet er 3 uur van te voren zijn, ik kom altijd op de valreep.

Een uur wachten op bagage maak ik eigenlijk alleen op Schiphol mee, op buitenlandse vliegvelden gaat dat naar mijn ervaring een stuk sneller. Auto op vakantieadres is wel een meerwaarde. Ik neem meestal een huurauto op het vliegveld, dan heb je ook die vervelende transferbus niet. Bagage van de band en een kwartier later zit je in de auto. Ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk maar alleen al het gedoe met de auto, helemaal volgepakt met bagage, kinderen die moeten pissen, file, gejengel, misselijk, weer een tussenstop maken etc. Vreselijk.

In het vliegtuig ga ik lekker zitten, entertainmentsysteem, filmpje kijken, bij een nachtvlucht ligt kind lekker te slapen. Het enige nadeel vind ik dat je soms op de laatste dag om 10:00 je accommodatie moet verlaten en als je dan een vlucht hebt om 22:00 moet je je toch nog een behoorlijke tijd zien te vermaken. Maar zoals ik zei heeft iedereen zijn eigen voorkeur.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177018697
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tja, ik woon niet zo ver van het vliegveld. Ik sta binnen 10 minuten op Rotterdam Airport en ik denk 35 minuten naar schiphol. Ik ben ook nooit meer dan een uur voor vertrek aanwezig hoor. Je moet er 3 uur van te voren zijn, ik kom altijd op de valreep.

Een uur wachten op bagage maak ik eigenlijk alleen op Schiphol mee, op buitenlandse vliegvelden gaat dat naar mijn ervaring een stuk sneller. Auto op vakantieadres is wel een meerwaarde. Ik neem meestal een huurauto op het vliegveld, dan heb je ook die vervelende transferbus niet. Bagage van de band en een kwartier later zit je in de auto. Ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk maar alleen al het gedoe met de auto, helemaal volgepakt met bagage, kinderen die moeten pissen, file, gejengel, misselijk, weer een tussenstop maken etc. Vreselijk.

In het vliegtuig ga ik lekker zitten, entertainmentsysteem, filmpje kijken, bij een nachtvlucht ligt kind lekker te slapen. Het enige nadeel vind ik dat je soms op de laatste dag om 10:00 je accommodatie moet verlaten en als je dan een vlucht hebt om 22:00 moet je je toch nog een behoorlijke tijd zien te vermaken. Maar zoals ik zei heeft iedereen zijn eigen voorkeur.
Een uur vantevoren op de valreep aanwezig en zelf lekker een filmpje kijken? Of jij hebt perfecte kinderen of je hebt geen kinderen..... :p
pi_177020158
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Grappig dat jij voor het gemak met de auto gaat terwijl ik als het even kan voor het gemak het vliegtuig pak. Als het langer dan 5 a 6 uur rijden is pakken wij bij voorkeur het vliegtuig. Dat is voor mij het omslagpunt waarbij reistijd en comfort omslaan in het voordeel van het vliegtuig. Voor binnen europa vermijd ik Schiphol zo veel mogelijk, dan vlieg ik liever vanaf een klein vliegveld omdat alles daar gewoon sneller gaat. En ik vind het ook gewoon fijn om op het vliegveld te zijn, het hele sfeertje, dan ben ik al half op vakantie. Dan eet ik daar altijd nog even een lekker broodje met iets van kaas er op, omdat brood en kaas buiten europa altijd minder lekker is. Dat is dan mijn afscheid.

Maar is dat niet een beetje erg optimistisch? Net zo snel met de auto naar Zuid Frankrijk als met het vliegtuig naar grand canaria? Ik denk dat ik heen en terug kan vliegen in dezelfde tijd als een enkele reis zuid Frankrijk met de auto.
We gaan het gewoon een keer doen. Ben zelf met de auto nooit verder dan Parijs geweest, dus het zal misschien wel wat tegenvallen. Maargoed we maken er gewoon een feestje van. Ik vind het ook wel wat hebben met zo'n dakkoffer naar het verre zuiden rijden.
Maar om nu weer in een all in ressort in Turkije of Spanje te zitten heb ik geen zin in, vind ik allemaal een beetje van hetzelfde. Buiten dat wordt dat zo langzamerhand ook onbetaalbaar met 2 kinderen in augustus.

Vorig jaar Mallorca geweest. 1,5 uur rijden naar Eindhoven, 2,5 uur van te voren aanwezig zijn. 2 uur vliegen. Een uur moeten wachten op de koffers, vervolgens nog een uur gewacht in de bus voor dat hij eindelijk vertrok. Vervolgens nog een uur onderweg naar het hotel geweest. Totaal 9 uur dus op een vlucht van 2 uur.
Op de terug weg nog de pech gehad dat tijdens onze vlucht die parkeergarage in elkaar stortte. Duurde totaal nog ruim 2 uur voordat we weg konden door alle chaos.
pi_177020429
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Hvan, wij hebben afgelopen zomer hetzelfde gedaan, met kinderen van precies dezelfde leeftijd. Op de heenweg hebben we ontzettend veel vertraging gehad (in totaal 8 uur, verspreid over 2 dagen) vanwege lange files in Duitsland, ook wat file in Oostenrijk (wij kozen voor die route ipv zwitserland) en vervolgens lange files in Italië. Wij gingen eind augustus. Vond dat dus wel een beetje tegenvallen, maar misschien ook omdat ik daar geen rekening mee had gehouden. Ons 2jarige dochtertje trok het ook heel slecht de laatste uren. Op de terugweg hebben we toch maar s nachts gereden wat we eigenlijk niet wilden, en dat ging echt perfect. Geen vertraging, slapende kinderen en wij om en om slapend / rijdend. In 1 x doorgereden.

Ik zou het al met al zo weer doen hoor want ik vond het rijden, met name in het mooie Oostenrijk, ook wel weer leuk.

Maar ik zou me voor de zekerheid wel instellen op flink wat meer uren dan Google Maps zegt. Want wij reden al niet in de drukste periode.
Hmmm wij gaan ook eind augustus.... Wij gaan wel op zondag rijden, geen vrachtverkeer in Duitsland. Hopelijk scheelt dat. Via Zwitserland is voor ons de kortste route voor de heenreis. Oostenrijk zouden we de terugweg kunnen doen, dat is misschien weer wat sneller vanaf het Gardameer waar we de tweede week verblijven.
We gaan het gewoon ervaren. Ik vind het ook wel wat hebben om volgepakt met de auto op reis te gaan. Zorgen voor genoeg snoepjes en andere lekkere dingen aan boord. Ik heb er wel zin in :)
pi_177020478
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:14 schreef exode het volgende:

[..]

Een uur vantevoren op de valreep aanwezig en zelf lekker een filmpje kijken? Of jij hebt perfecte kinderen of je hebt geen kinderen..... :p
Ik moet zeggen dat mijn kind wel echt het ideale reiskind is. Die hoor je echt niet tijdens de vlucht. Die installeren we met een tablet, lekkernijen en om de 3 uur een klein cadeautje uit de tas (kleurboek, lol surprise ball etc) en dan hoor je haar 12 uur lang niet. En snachts ligt ze gewoon te pitten.

We hebben er ook maar 1, dat scheelt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177021854
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 20:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat mijn kind wel echt het ideale reiskind is. Die hoor je echt niet tijdens de vlucht. Die installeren we met een tablet, lekkernijen en om de 3 uur een klein cadeautje uit de tas (kleurboek, lol surprise ball etc) en dan hoor je haar 12 uur lang niet. En snachts ligt ze gewoon te pitten.

We hebben er ook maar 1, dat scheelt.
Jeetje, wij hebben er ook 1 en die is makkelijk en lief maar echt een stuiterbal. We hebben 1x met hem gevlogen, ik heb het gangpad 180.000 x gezien.

Maar het feit dat ik vliegen vreselijk vind (geen angst gewoon vreselijk. Te weinig ruimte, er stinkt altijd iemand, eten is vies etc) helpt ook niet mee. Ik heb een hoop gevlogen in mijn leven maar dat was prekind.

Wellicht dat we in de meivakantie een paar dagen naar Madrid of Barcelona met hem gaan. Benieuwd hoe het vliegen dan bevalt...
  woensdag 7 februari 2018 @ 21:17:07 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177023013
Een paar keer per jaar het vliegtuig nemen alsof je even in de trein stapt, dat is één van de dingen waar de aarde van naar de klote gaat. Speelt dat nog een rol in de overwegingen Kapitein_Scheurbuik? Vast niet he?

Maar goed jij zal mij wel weer suf vinden. Ik rijd straks met baby naar Normandie en verheug me daar enorm op.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177023244
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:17 schreef Lemijn het volgende:
Een paar keer per jaar het vliegtuig nemen alsof je even in de trein stapt, dat is één van de dingen waar de aarde van naar de klote gaat. Speelt dat nog een rol in de overwegingen Kapitein_Scheurbuik? Vast niet he?

Maar goed jij zal mij wel weer suf vinden. Ik rijd straks met baby naar Normandie en verheug me daar enorm op.
Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt maar je hoeft jezelf echt niet verheven te voelen dat jij met de auto naar Normandië gaat en dan zogenaamd milieuvriendelijk bezig bent. Als het je om de aarde zou gaan ging je natuurlijk op de fiets naar de natuurcamping en niet met je ronkende bak achteraan aansluiten in de file. Maar om je nieuwsgierigheid te beantwoorden: nee de impact op het milieu neem ik inderdaad niet mee in mijn overweging.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 7 februari 2018 @ 21:25:46 #94
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177023285
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt maar je hoeft jezelf echt niet verheven te voelen dat jij met de auto naar Normandië gaat en dan zogenaamd milieuvriendelijk bezig bent. Als het je om de aarde zou gaan ging je natuurlijk op de fiets naar de natuurcamping en niet met je ronkende bak achteraan aansluiten in de file. Maar om je nieuwsgierigheid te beantwoorden: nee de impact op het milieu neem ik inderdaad niet mee in mijn overweging.
^O^

edit: sorry dat was een weinig inhoudelijke reactie. Jammer dat je daar geen rekening mee houdt. Ik denk dat we dat allemaal wel zouden moeten doen voor de volgende generaties. Maar goed dat was niet het onderwerp van dit topic dus ik zal het weer loslaten :).

[ Bericht 15% gewijzigd door Lemijn op 07-02-2018 21:37:48 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177023866
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:25 schreef Lemijn het volgende:

[..]

^O^

edit: sorry dat was een weinig inhoudelijke reactie. Jammer dat je daar geen rekening mee houdt. Ik denk dat we dat allemaal wel zouden moeten doen voor de volgende generaties. Maar goed dat was niet het onderwerp van dit topic dus ik zal het weer loslaten :).

Dat ben ik grotendeels met je eens maar ik denk alleen dat we dat zullen moeten bereiken met schonere energiebronnen en vervoersmiddelen. Het vliegverkeer zal de komende decennia alleen maar toenemen nu er steeds meer wereldburgers een welvaartsniveau bereiken waarbij een vliegreis binnen het budget past. Ik denk dat ik daar als individu een verwaarloosbare invloed op heb. En mijn nieuwsgierigheid naar verre landen laat het ook niet toe. Zo nu en dan moet ik gewoon ver weg.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177125236
Tentkampeerders gezocht. Wat voor (gezins)tent hebben jullie en hoe bevalt ie?
Merk, type, ervaring, pluspunten, kleur, aantal scheerlijnen, ik ben heel benieuwd! *O*

Achtergrondinfo: we zijn ervaren kampeerders, ook in voor- en naseizoen en in 'koudere' gebieden als Scandinavië of Alpen. Vroeger gingen we met een lichtgewicht polyester tent, tegenwoordig met een fijne maar loodzware De Waard. En we zoeken nu een nieuwe tent die wat meer aansluit bij onze wensen van nu: meer 'trekkersproof', dwz sneller op te zetten, maar met de fijne eigenschappen van onze trouwe De Waard (stevig, weerbestendig etc). We hebben al tig rondjes buitensport-/kampeerwinkel gedaan dus ik heb een goed beeld van wat er op de markt is, maar ik ben vooral benieuwd naar concrete ervaringen!

[ Bericht 54% gewijzigd door Mineola op 12-02-2018 12:02:12 ]
  maandag 12 februari 2018 @ 11:23:45 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177125616
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:04 schreef Mineola het volgende:
Tentkampeerders gezocht. Wat voor (gezins)tent hebben jullie en hoe bevalt ie?
Merk, type, ervaring, pluspunten, kleur, aantal scheerlijnen, ik ben heel benieuwd! *O*
Wat zoek je in een tent? Wij hebben er afgelopen zomer een aangeschaft, maar wat een zoektocht is dat zeg! Uiteindelijk hebben we qua prijs/kwaliteit een afweging gemaakt en gekozen voor een Coleman Vespucci 6, met 3 slaapcabines (dus ieder een eigen hokkie). Prima ding. Mooi ruime leefruimte, voor een tent. Wij haten kamperen. Overdag snikheet, 's nachts verga je van de kou. Dat zou minder moeten zijn als je een katoenen tent koopt, maar dat merk je dan ook in het budget.
KuikenGuppy
pi_177126195
Voor de kinderen waren wij team tent. Een tunneltent met twee slaapcompartimenten, van polyester gekocht bij de Perry Sport. Dat je er dan bij een regenbui uit moet omdat het toch wat lekt is het niet zo erg. En dat we beide slaapcompartimenten nodig hadden was ook geen ramp.

Maar die tent ging dus geen gezin huisvesten, dus op zoek naar iets anders. En dat werd geen tent maar een vouwwagen. Onze afweging was heel simpel: als we een tent kopen moeten we ook een aanhangwagentje hebben om de zooi te vervoeren. Wagen+ tent = vouwwagen. Wel het tentgevoel, net zo snel (of sneller) opgezet en voor ons een bed van de grond af (want dat trekt mijn bekken niet meer), spullen liggen altijd droog want in de wagen en een zee van ruimte. We begonnen met een zesdehandse van mp die we na een jaar voor hetzelfde geld weer verkochten. Inmiddels hebben we al weer een aantal jaren een nieuwe helemaal naar onze wensen.

Mocht je toch voor een tent gaan dan is een katoenen fijner dan een polyester, maar het is ook zwaarder en lomper. Ik zou met kinderen ook altijd kiezen voor kuipgrondzeil. Tunnel of gewoon model is dan een smaakkeuze. En voor scheerlijnen zijn er tegenwoordig lampjes of lichtgevende lijnen, wel zo handig in het donker. Bedenk ook goed waar je op vakantie wilt de komende jaren. Ga je de warmte in dan vraagt dat om een andere tent dan kamperen in de bergen of aan zee waar het vaak waait.
Ik weet niet waar je woont, maar bijvoorbeeld bij de Wit in Schijndel kan je veel modellen zien van verschillende merken. Onze vouwwagen is van Cabanon (Frans merk), zij hebben ook prima tenten, maar die zijn groot en zwaar. Succes met kiezen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_177126364
Ah, sorry, ik zal even mijn post uitbreiden want te weinig info merk ik. We hebben veel kampeerervaring en we willen graag een nieuwe tent. Dus ik zoek echt namen en rugnummers. Dank voor je tips al Mefke!
pi_177126454
Mineola, ken je De Waard tenten? Lomp, zwaar en tig scheerlijnen, maar wel 100% stormvast en koel want katoen. Twee mannen die ooit op het atelier van de Waard werkten zijn al een aantal jaren geleden voor zichzelf begonnen, die tenten zijn ook gaaf (en praktisch). Atomatent heet dat merk. Ik heb de tenten in het atelier gezien, super mooi en het leek me echt kwaliteit.

Ook iets om over na te denken: de meeste tunneltenten moet je echt met z'n tweeën (of meer) opzetten omdat je de bogen moet vasthouden tot ze vast staan. Dat is met ronddwalende kinderen net wat minder relaxt. Dus denk daaraan bij het kiezen van het model.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_177126522
Nog een vraag voor mezelf: iemand ervaring met kampen voor kinderen? Het is hier elke eerste week van de vakantie zo'n kindervakantieweek. Iedereen in de wijk doet mee, jongste ook. Maar oudste wil echt niet meer. We denken er dus over om hem op kamp te laten gaan die week. Eisen: niet te duur, liefst in het zuiden van het land, geen voetbal oid (sowieso geen kamp dat alleen op sporten gericht is). Ik zie heel veel aanbod, maar ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Zoon wordt in september 9.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_177126694
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:59 schreef mefke79 het volgende:
Mineola, ken je De Waard tenten? Lomp, zwaar en tig scheerlijnen, maar wel 100% stormvast en koel want katoen. Twee mannen die ooit op het atelier van de Waard werkten zijn al een aantal jaren geleden voor zichzelf begonnen, die tenten zijn ook gaaf (en praktisch). Atomatent heet dat merk. Ik heb de tenten in het atelier gezien, super mooi en het leek me echt kwaliteit.

Ook iets om over na te denken: de meeste tunneltenten moet je echt met z'n tweeën (of meer) opzetten omdat je de bogen moet vasthouden tot ze vast staan. Dat is met ronddwalende kinderen net wat minder relaxt. Dus denk daaraan bij het kiezen van het model.
Ja, zeker. Die hebben we zelf :) Maar die sluit niet helemaal meer aan bij onze wensen. We willen een beetje rondtrekken maar ik heb geen zin om drie keer per vakantie dat ding op te zetten en af te breken. Dus we willen iets wat sneller staat.
Atomatent ga ik opzoeken!

quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:01 schreef mefke79 het volgende:
Nog een vraag voor mezelf: iemand ervaring met kampen voor kinderen? Het is hier elke eerste week van de vakantie zo'n kindervakantieweek. Iedereen in de wijk doet mee, jongste ook. Maar oudste wil echt niet meer. We denken er dus over om hem op kamp te laten gaan die week. Eisen: niet te duur, liefst in het zuiden van het land, geen voetbal oid (sowieso geen kamp dat alleen op sporten gericht is). Ik zie heel veel aanbod, maar ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Zoon wordt in september 9.
Ja, toen ik zelf kind was. Vanaf een jaar of tien ongeveer en ik vond het altijd fantastisch!
Ik heb geen concrete tips in het zuiden, maar ik ben zelf een aantal keer met Vinea geweest. Dat was toen een prima, professionele organisatie maar ik heb geen recente ervaring dus.
  maandag 12 februari 2018 @ 12:17:22 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177126925
Een Karsten opblaas tent. Groot pakket maar staat wel heel snel en is zo weer leeg. Zelfs je kinderen kunnen helpen want oppompen. Je trekt er wel veel bekijks mee :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177126930
Oe, als je sneller wil op en afbreken zou ik toch stiekem ook bij de vouwwagens kijken. Je hebt er die in letterlijk een kwartier staan. Dat red je niet met een tent.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 12 februari 2018 @ 12:18:21 #105
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177126947
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:17 schreef mefke79 het volgende:
Oe, als je sneller wil op en afbreken zou ik toch stiekem ook bij de vouwwagens kijken. Je hebt er die in letterlijk een kwartier staan. Dat red je niet met een tent.
Ja wel met een Karsten lukt dat ook wel :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177126972
Eureka (waar we nu naar kijken) zegt ook binnen een kwartier! Lijkt me zalig O+
Vouwwagen wordt het echt niet, ik schep er voldoening in om alles in een station te krijgen. Inclusief kinderfiets :+
pi_177127185
Mineola, wij hebben een robens Double dreamer tent, en waren daar afgelopen zomer erg tevreden mee. Voor ons drieën was er genoeg plek, ook met vies weer (waar we veel van hadden), en snel op te zetten en af te breken. Dit is onze tweede robens tent en we zijn erg tevreden over het merk. Prima prijs kwaliteit...
pi_177134521
ik lees mee! Wij gaan op autovakantie en trekken dan rond, nu minder dan eerst. Onze 2 persoons tent is te klein nu en we twijfelen enorm tussen een tent of vouwwagen. Ook nog toekomstige gezinsuitbreiding willen we meenemen in onze overweging. We neigen nu naar tent met los karretje (nu met alleen N verwachten we alles nog in de auto te krijgen..).
Wij hebben al bijna 10 jaar een 2-3 persoons bardani. Katoenen tent met aluminium stokken en bevalt enorm goed. Maar wat de volgende wordt weten we dus ook echt nog niet..
pi_177136328
Ik stem voor een vouwwagen! Heerlijk, wij hebben een zogenaamde snelklapper. Alleen de vouwwagen staat binnen 15 minuten. Staan we ergens langer dan zijn we extra tijd kwijt aan luifel, aanritsbare zijtent, inrichting etc.

We hebben een Trigano Odyssee, 2016 model. Ik kan hem inmiddels alleen opzetten als het moet.

B vindt hem ook geweldig en we hebben nog plek genoeg voor nummer 2 die eraan komt.
pi_177136419
Ik krijg nu ook alles in de auto 'gepropt'. Sterker nog, de kofferbak van de v70 is over het algemeen ongeveer leeg en de ski-box blijft al jaren thuis. Maar goed, dat is dus dankzij dat karretje achter de auto dat ook mijn tent bevat. En mijn goede stoel en fijn matras, ik kan gewoon echt niet meer op de grond slapen na twee bevallingen.

Nolita, als je echt wilt trekken kan je eens kijken naar de 'snelopzetters' zoals ze heten. Dat zijn vouwwagens die je met een paar handelingen op hebt staan. Camplet bijvoorbeeld (maar die heeft bijzonder weinig bagageruimte), wagens van Holtkamper (duuuuur!) of Trigano Odyssee. Die zijn allemaal vierpersoons dus ook prima voor gezinsuitbreiding.

Die van ons is officieel een tweepersoons, we hebben er een achtertentje bij waar de mannen in liggen. Al verwacht ik dat oudste dit jaar naar zijn eigen tent gaat verhuizen. We kennen de camping waar we heen gaan goed, hebben zelf al favoriete plekjes doorgegeven en weten dus dat dat prima gaat passen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_177136441
Nou wat Exode zegt dus ;-)

Exode ik neem aan dat jullie bed twee als kinderkamer gebruiken? Mij leek het zo vervelend om zo dicht op de kinderen te liggen, daar zijn wij destijds ook op gaan selecteren (ja sorry, ik slaap slecht als ik ze hoor).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 12 februari 2018 @ 20:28:56 #112
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177137877
Wij hebben een oude Jamet die niet snel op te zetten is maar de nieuwe van jamet zijn zeker ook heel vlot op te zetten.

O ligt tegenover ons. Er zit effectief een meter tussen. Het enige waar ik last van heb is als hij wakker is en gaat liggen draaien. Dan hobbel ik mee :') Maar dan mag hij in de voortent spelen en snoozen wij nog even verder tot de zon ons er uit brandt :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177138108
Bij ons zit er wel de 'hele' binnentent tussen. Maar onze bedden zitten in ieder geval niet aan elkaar en aangezien zij op de grond liggen (verschil moet er zijn he :P ) heb ik ook geen last van het draaien.
De mannen liggen samen op een matje van 120 bij 2. Of nou ja, in theorie. In de praktijk liggen ze er dwars overheen, aan drie kanten naast, half uit hun slaapzak, teen van de een in het gezicht van de ander.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_177140993
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:20 schreef Mineola het volgende:
Eureka (waar we nu naar kijken) zegt ook binnen een kwartier! Lijkt me zalig O+
Vouwwagen wordt het echt niet, ik schep er voldoening in om alles in een station te krijgen. Inclusief kinderfiets :+
Wij hebben een eureka! Maar weet even niet welk type..
Bevalt prima! Opzetten lukt idd in een kwartier, afbreken gaat ook makkelijk. Zak is nog redelijk groit en zwaar, maar niets vergeleken bij de waard :).
Ze zijn ook niet zo duur. Hele fijne tent wmb!
pi_177144164
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 22:46 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Wij hebben een eureka! Maar weet even niet welk type..
Bevalt prima! Opzetten lukt idd in een kwartier, afbreken gaat ook makkelijk. Zak is nog redelijk groit en zwaar, maar niets vergeleken bij de waard :).
Ze zijn ook niet zo duur. Hele fijne tent wmb!
Ah kijk, dat is een fijn verhaal! ^O^
Dank!
  dinsdag 13 februari 2018 @ 07:48:19 #116
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177144372
Wij hadden vroeger een tent van Erdman Schmidt. Degelijk, katoen, minder enorm dan de de Waard. Moest wel met 2 opgezet maar dat kon ook ouder + helpend kind zijn. Ze worden nog steeds gemaakt, zie ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 13 februari 2018 @ 07:54:37 #117
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177144415
Mefke, je zou eens kunnen kijken bij AKC kampen. Die bieden ook kampen aan voor 9-11 jaar. Was vroeger een fijne organisatie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177146187
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:23 schreef mefke79 het volgende:
Nou wat Exode zegt dus ;-)

Exode ik neem aan dat jullie bed twee als kinderkamer gebruiken? Mij leek het zo vervelend om zo dicht op de kinderen te liggen, daar zijn wij destijds ook op gaan selecteren (ja sorry, ik slaap slecht als ik ze hoor).
B heeft nog geen vaste slaapplek eigenlijk. Hij sliep afgelopen zomer in Frankrijk overdag in de ondertent want die was lekker cool en 's nachts in de zijtent. Het jaar daarvoor was de zijtent zijn speeltent en sliep hij op het tweede 2persoonsbed.

Door de zijtent is onze vouwwagen 7 persoons en een kind extra kan ook nog dus dan dus 8 persoons (die zijtent is geschikt voor 1 volwassene en 1 kind).

Ik moet zelf echt niet meer aan een luchtbed of matje ofzo denken, dat was de grootste reden om een vouwwagen te kiezen voor ons. En ook in onze auto is plek over door die aanhangwagen achter de auto _O- Er kunnen bij ons naast alles van de vouwwagen zelf nog 9 boodschappenkratten in en allerlei losse spullen zoals een gasfles etc.

We zijn wel allebei opgegroeid met vakanties in een vouwwagen dus geheel onbevooroordeeld zijn we niet.
We gaan ook wel eens een weekend of zelfs 1 dag naar een dagcamping en dan staat ie dus echt binnen 15 minuten. We laten ook alles in de vouwwagen in de stalling dus we hoeven alleen kleding en eten/drinken mee te nemen in de auto voor een spontaan weekend weg.

Je moet je alleen wel realiseren dat je langer over je reis doet. In Frankrijk mag je dan wel 130 met je vouwwagen, maar ik vind harder dan 100 met dat ding erachter echt niet relaxt.
pi_177180014
mefke, een vriendin van mij is jarenlang leiding geweest bij zomerkampen van de KNGU en via haar ken ik ook wat andere leiding. Zij hebben speciale gymkampen, maar ook gewone zomerkampen en doen echt toffe dingen in verschillende leeftijdsgroepen. Mijn nichtjes zijn de afgelopen jaren als deelnemers mee gegaan en hebben zich ook erg goed vermaakt (en zijn geen turnsters oid, maar zijn naar de gewone kampen gegaan). Op www.zoka.nl kun je meer over deze kampen vinden.

Wij hebben gisteren onze vakantie geboekt! We gaan in september 2 weken naar Menorca. Dat eiland schijnt zich vooral op (jonge) gezinnen te richten. En ze hebben er een baby-club, een leuk peuter zwembad en half pension icm een eigen 3-kamer appartement. Maar qua geld scheelt het niet veel van 3,5e week Canada met 3 personen :X

[ Bericht 29% gewijzigd door FlyingFish op 14-02-2018 15:47:19 ]
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 februari 2018 @ 21:49:33 #120
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_177188552
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:18 schreef exode het volgende:
Ik stem voor een vouwwagen! Heerlijk, wij hebben een zogenaamde snelklapper. Alleen de vouwwagen staat binnen 15 minuten. Staan we ergens langer dan zijn we extra tijd kwijt aan luifel, aanritsbare zijtent, inrichting etc.

We hebben een Trigano Odyssee, 2016 model. Ik kan hem inmiddels alleen opzetten als het moet.

B vindt hem ook geweldig en we hebben nog plek genoeg voor nummer 2 die eraan komt.
Wij hebben een Camplet, staat binnen vijf minuten als we ergens een nacht overblijven. Echt opzetten duurt een uurtje ofzo, maar dan staat alles ook strak voor een week of twee. Acht jaar geleden gekocht voor 550 euro op marktplaats, superdeal :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 16 februari 2018 @ 12:39:03 #121
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_177228635
Wij hebben ook al jaren een vouwwagen (Jamet). Als we zouden willen, kunnen we daar met 8 à 9 personen in kunnen slapen (voortent niet meegerekend) maar dat doen we maar niet ;)
Bij het overnachten zetten we alleen het uitklapgedeelte op, dan kunnen er 2x 2 personen aan elke kant (daaronder kunnen ondertentjes, maar die zetten/hangen we niet op tijdens een overnachting). De jongste slaapt dan op de bodem van de bak.
Als we ergens voor langere tijd staan, zetten we een bijzettentje op, zodat iedereen eigenlijk een eigen 'kamer' heeft.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_177271377
Ik wil in de zomervakantie een midweek weg met mn kinderen (8 en 4 tegen die tijd). Wat is leuker denken jullie?

A) midweek Centerparcs
B) midweek Efteling Bosrijk
C) midweek elders in NL, namelijk...

Ik wil niet kamperen, dus het liefste een huisje. Iets met een overdekt zwembad.

Efteling lijkt me wel heel druk in de zomer, aan de andere kant durft de oudste niet in de achtbanen en is de jongste nog te klein (behalve voor Joris & De Draak) dus voor de topattracties hoeven we niet te wachten. Centerparcs ben ik wel geweest maar vond ik eerlijk gezegd een beetje deprimerend. Al is die met die Jungle Dome (Huttenheugte geloof ik) op zich wel tof.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Licht Ontvlambaar zondag 18 februari 2018 @ 10:44:21 #123
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_177271804
De sprookjescamping?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_177271826
Sprookjeswonderland is dan misschien leuker voor je kinderen? Zelf niet geweest maar hoor veel goeie verhalen erover. Je kunt er vast in de buurt wel overnachten.

Of de Beekse Bergen, die heeft ook huisjes?

En wat ik zelf altijd fantastisch vind: naar een Waddeneiland? Op Texel heb je iig Landalparken met een zwembad, maar het strand is om de hoek.
pi_177271867
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:44 schreef Sjeen het volgende:
De sprookjescamping?
Ziet er leuk uit, helaas vol op de datum dat ik wil aankomen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 18 februari 2018 @ 10:59:57 #126
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_177272045
De Beerze Bulten? Heeft een leuk binnenzwembad, leuke binnen- en buitenspeeltuinen.

Verder Landal Sluftervallei op Texel, heeft ook een binnenzwembad en het strand is een klein kwartiertje lopen. Wij hebben ons daar op en top vermaakt met vliegeren 8-)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_177273473
Van de Beekse bergen vond ik het wel relaxt dat er een hekje om je terras zit. Raak je je kleintjes niet zo makkelijk kwijt.

Verder ook een stuk leuker dan verwacht trouwens.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_177388967
[urlhttps://www.dewitschijnde(...)-280-rsc-tunneltent/[/url]

Wij hebben inmiddels bovenstaande tent gekocht! Niet supergroot maar al heel wat meer dan we hadden. Toch voor een tent gekozen omdat we op dit moment geen duizenden euro's hebben liggen voor een vouwwagen en er 2de hands vooral veel oude modellen zijn (of buiten budget dus). De komende jaren wordt het dit en maar gaan ervaren. Heb nu al zin om weg te gaan!
pi_177570125
Zo, 1 nachtje Den Haag geboekt voor mij en B met Pasen. Afhankelijk van het weer gaan we naar het strand, Madurodam, Kinderboeken museum etc etc etc. :D
Alle tips voor lunch en diner met mijn kleine aapje zijn welkom. We slapen in het Marriot overigens.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 10:38:42 #130
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177570630
Wij hebben zelf altijd O naar alle restaurants waar we voorheen ook kwamen meegenomen dus iets met echt speelhoeken ken ik niet zoveel.

Maar pannenkoeken eten bij Pex. Die zijn ruim voorzien voor het kinder gedeelte.
Koffie drinken bij Koffie en Kind.
De bakkerswinkel heeft lekkere scones etc en een huispoes die zich bijna aan je opdringt voor wat kroelen en aaien.
Oh ja happy tosti daar kan je op een schommel aan tafel zitten.
Taartjes eten bij Bloem of BijClarence in een huiselijke sfeer en de taartjes zijn echt :Y)

Overigens heeft boekhandel Paagman in het statenkwartier op de Frederik Hendriklaan (niet die in het centrum) een heel leuk kindergedeelte, Villa Paagman. Met muizendeurtjes, trap waar je op kan klimmen om in het muizenhuis te turen, luisterhoek in een theekop, een klok die op hol slaat, grote sleutels die je kan proberen om te draaien en afwachten wat er dan gaat gebeuren. Het interieur is ontworpen door de decorbouwer van de Efteling en dat is duidelijk terug te zien.
Je komt er met tram 17. Die brengt je ook naar het museon en omniversum. Ook leuk om te bezoeken in diezelfde hoek.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 3 maart 2018 @ 11:24:56 #131
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177571636
Wat een fijne tips Lazi!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177571977
Lazi, fijn dank je wel! Ik hoef ook niet perse een kinderhoek, als een jochie van 4 die niet zo goed stil kan zitten maar welkom is :D Paagman klinkt ook erg leuk!
pi_177608891
Wij willen deze zomer naar Friesland, met twee kinderen van 6 en 8. Iemand tips voor een leuk, niet te duur bungalowpark?
pi_177630567
Wij vonden Esonstad van Landal een aanrader!
pi_177823655
Ik wil ergens half april een weekend met vriend en baby (dan 7 maanden) een stedentrip doen.Het liefst met eigen vervoer en naar een plek waar je ook met een kinderwagen een beetje uit de voeten kan. Heeft iemand leuke ideeën? Max een uurtje of acht rijden lijkt me ideaal.

Berlijn en Brussel hebben we al gezien :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:36:06 #136
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_177823682
Gent? Groningen? of wil je graag verder weg? Dan Parijs O+
pi_177824298
quote:
wat doet een mens in Aken? Heeft dat toffe bezienswaardigheden :)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177824361
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

wat doet een mens in Aken? Heeft dat toffe bezienswaardigheden :)?
Op de link geklikt? Mooie stad

https://www.anwb.nl/vakantie/duitsland/bezienswaardigheden-aken
pi_177824374
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:36 schreef mousemicky het volgende:
Gent? Groningen? of wil je graag verder weg? Dan Parijs O+
Mag best n stukje weg idd, parijs zat ik net ook te bekijken O+ tof, maar wel flink prijzig :'(.

Hoe zit het trouwens met een baby, boek je gewoon een tweepersoonskamer? Baby kan bij ons slapen of in een meegenomen campingbedje. Ik zie soms ook familiekamers in hotels maar hij kan nog niet in een eenpersoonsbed slapen :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177824400
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Op de link geklikt?
ja dan zie ik plaatjes van de dom ;) dat is ook meteen het enige wat ik zelf weet van Aken, dat er een dom is :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177824406
Of Kopenhagen misschien
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:05:11 #143
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_177824455
Tweepersoonskamer idd, vaak kan er wel een babybedje geplaatst worden (kan het hotel vaak kostenloos voor je regelen). Hou er dan wel rekening mee dat je in de avond als baby op bed ligt óf ook heel vroeg in bed ligt, of stilletjes een boek leest, of evt met de babyfoon aan in de hotelbar gaat zitten. (Of je hebt geluk en je baby slaapt overal doorheen...)

In Duitsland zijn er ook vaak familiekamers beschikbaar, met evt een aparte slaapkamer. Hoe prijzig dat is weet ik niet.

edit: dat had je al gezien dus. Is een (Deryan) slaaptentje (op bed te zetten) evt een optie? Wij vonden dat erg handig, gebruikten het ook in de tent.
pi_177824467
Aan die hoek had ik nog niet gedacht :D ga ik eens even induiken.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177824519
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:05 schreef mousemicky het volgende:
Tweepersoonskamer idd, vaak kan er wel een babybedje geplaatst worden (kan het hotel vaak kostenloos voor je regelen). Hou er dan wel rekening mee dat je in de avond als baby op bed ligt óf ook heel vroeg in bed ligt, of stilletjes een boek leest, of evt met de babyfoon aan in de hotelbar gaat zitten. (Of je hebt geluk en je baby slaapt overal doorheen...)
dat had ik me serieus nog niet gerealiseerd :o :@. Hotel met leuke bar/restaurant is wel handig dus.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177824920
Brugge! Mijn favo. Zo fijn. Anders, als je 8 uur wil rijden zou Kopenhagen ook een leuk idee zijn zoals hier eerder gezegd. Ik vind Hamburg ook een heel leuke stad. Niet te groot, mooi meer in het centrum en goed aan te rijden.
Met een meidenkwartet
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:27:43 #147
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177825032
Met de boot over naar Engeland is leuk.
Heidelberg, Luzern, Dresden/Leipzig, Metz, Nancy.
Als je 8 uur rijden prima vindt zijn er zoveel mogelijkheden.

Wij gaan met Pasen naar Berlijn. O zoekt dat op in zijn wereldatlas en we hebben een kinder lonely planet over de stad gehaald. Hij is net zo enthousiast en weet precies wat hij wil zien. Weer een hele nieuwe leuke fase zo O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177825068
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat had ik me serieus nog niet gerealiseerd :o :@. Hotel met leuke bar/restaurant is wel handig dus.
en dan een kamer dicht bij de bar want anders heeft je babyfoon geen bereik. Been there, done that. ;(
pi_177825138
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:29 schreef Nazil het volgende:

[..]

en dan een kamer dicht bij de bar want anders heeft je babyfoon geen bereik. Been there, done that. ;(
ah hotel met roomservice dus :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:32:34 #150
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_177825150
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:29 schreef Nazil het volgende:

[..]

en dan een kamer dicht bij de bar want anders heeft je babyfoon geen bereik. Been there, done that. ;(
Hotel met wifi > babyfoon app gebruiken (wel zorgen voor 2 smartphones) ^O^
pi_177825168
Leuke ideeën jongens, thnx O+ ik ga er eens induiken ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177826024
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Mag best n stukje weg idd, parijs zat ik net ook te bekijken O+ tof, maar wel flink prijzig :'(.

Hoe zit het trouwens met een baby, boek je gewoon een tweepersoonskamer? Baby kan bij ons slapen of in een meegenomen campingbedje. Ik zie soms ook familiekamers in hotels maar hij kan nog niet in een eenpersoonsbed slapen :P
Toen wij naar Rome gingen, hebben we via AirBnB een appartementje gezocht. Dat was echt superfijn, want daardoor konden man en ik 's avonds gewoon nog een beetje kletsen en muziek luisteren, terwijl Timo in de slaapkamer lag te pitten.
pi_178234700
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Er zijn zoveel campings, kom er maar niet uit!
Ik zoek een camping in Frankrijk op maximaal negen uur rijden. Er moet een zwembadje zijn waar mijn dreumes in kan lopen en het liefst wat dieren op de camping.
Iemand een idee?
  Licht Ontvlambaar zondag 1 april 2018 @ 15:05:20 #154
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_178235920
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 14:21 schreef Mies_poes het volgende:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Er zijn zoveel campings, kom er maar niet uit!
Ik zoek een camping in Frankrijk op maximaal negen uur rijden. Er moet een zwembadje zijn waar mijn dreumes in kan lopen en het liefst wat dieren op de camping.
Iemand een idee?
La Chataigneraie in Anneyron voldoet aan die voorwaarden :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 1 april 2018 @ 22:20:45 #155
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_178246179
Heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van verlof buiten de schoolvakanties?

Wij kregen dit weekend een uitnodiging voor een bruilof van vrienden in het buitenland, waar we heel graag bij zouden willen zijn O+ Maar deze bruiloft is in de eerste week na de zomervakantie. Op basis van wat ik zo snel op internet lees kan ik moeilijk inschatten of we een kans maken...
Oude (on)bekende.
  zondag 1 april 2018 @ 22:43:24 #156
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178246700
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 22:20 schreef Mevr_Mus het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van verlof buiten de schoolvakanties?

Wij kregen dit weekend een uitnodiging voor een bruilof van vrienden in het buitenland, waar we heel graag bij zouden willen zijn O+ Maar deze bruiloft is in de eerste week na de zomervakantie. Op basis van wat ik zo snel op internet lees kan ik moeilijk inschatten of we een kans maken...
Lijkt me lastig worden, maar je kunt het natuurlijk altijd aanvragen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_178247188
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 22:20 schreef Mevr_Mus het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van verlof buiten de schoolvakanties?

Wij kregen dit weekend een uitnodiging voor een bruilof van vrienden in het buitenland, waar we heel graag bij zouden willen zijn O+ Maar deze bruiloft is in de eerste week na de zomervakantie. Op basis van wat ik zo snel op internet lees kan ik moeilijk inschatten of we een kans maken...
Dat verschilt sowieso enorm per school, is dus niets zinnigs over te zeggen zo. Wel is het bij de meeste scholen zo dat ze de week voor/na een vakantie standaard geen verlof geven, maar wellicht tref je een fijne directeur die voor een bruiloft wel een uitzondering wil maken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_178247548
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 22:20 schreef Mevr_Mus het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van verlof buiten de schoolvakanties?

Wij kregen dit weekend een uitnodiging voor een bruilof van vrienden in het buitenland, waar we heel graag bij zouden willen zijn O+ Maar deze bruiloft is in de eerste week na de zomervakantie. Op basis van wat ik zo snel op internet lees kan ik moeilijk inschatten of we een kans maken...
Sowieso zijn bruiloften veel leuker zonder kinderen dus beter laat je ze thuis...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178247649
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat had ik me serieus nog niet gerealiseerd :o :@. Hotel met leuke bar/restaurant is wel handig dus.
Altijd gaan voor appartement of huisje met babies wat mij betreft.

Want je wilt graag een baby in een andere ruimte laten slapen en zelf.een boekje kunnen lezen oid.

Handig als je wat ruimte hebt, keuken, magnetron voor hapjes, melkjes etc. Je hoeft niet de deur uit voor eten.

Het is vooral voor jezelf een stuk fijner.

Kamperen pas doen al de baby of dreumes echt goed doorslaapt. Niet voor jezelf, maar voor de anderen die ook willen uitrusten van een jaar hard werken 😁

Met kinderen is een deel van je ouderschap ook het voorkomen van overlast door jouw kinderen voor anderen ...
Whatever...
pi_178250422
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 22:20 schreef Mevr_Mus het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van verlof buiten de schoolvakanties?

Wij kregen dit weekend een uitnodiging voor een bruilof van vrienden in het buitenland, waar we heel graag bij zouden willen zijn O+ Maar deze bruiloft is in de eerste week na de zomervakantie. Op basis van wat ik zo snel op internet lees kan ik moeilijk inschatten of we een kans maken...
Onze kinderen (groep 8 en groep 5) hebben voor een bruiloft in Italië in juni 1,5 week (7 schooldagen) verlof gekregen. Het gaat in dit geval wel om hun oom. Een andere leerling van dezelfde school gaat tegelijkertijd de alpe d huez lopen. Hij had zelf een brief geschreven naar de directeur, eerdere jaren werd dit verzoek niet goedgekeurd. Het verschilt echt per school. Ze mogen maximaal 10 schooldagen verlof geven. Het hangt verder dus echt van de directeur en wat hij van de reden vindt af of het verlof goedgekeurd gaat worden. Bij ons vroeg de directeur ook goedkeuring aan de leraren van de kinderen. Ze zullen dus ook wel inschatten of het een probleem is als ze wat lesstof gaan missen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 02-04-2018 07:55:47 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')