abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 september 2017 @ 13:48:10 #1
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_173692662
Beste allen,

Na het spenderen van +- 7 uur aan het proberen te repareren van mijn driver probleem kom ik toch maar eens hier aan kruipen. Het wil mij maar niet lukken en inmiddels staat mijn stressniveau flink hoog, niet te vermelden mijn frustratie.

Ik heb op mijn windows 10 -64 bit versie het amd catalyst control center geïnstalleerd staan, welke zo vriendelijk is om met enig regelmaat de drivers van mijn videokaart -een HD Radeon 6800- te updaten. Bij de nieuwste update die gisteren geïnstalleerd is geworden kreeg ik een zwart beeld die maar niet weg wilde gaan...

Via veilige modus heb ik de driver gedisabled en dan start mijn pc weer als gewoon op, alleen zijn natuurlijk al mijn updates dan niet meer van toepassing, waardoor ik op dit moment zelfs simpele spellen zoals FTL gewoonweg helemaal niet meer kan spelen vanwege schokkerigheid.

Wanneer de laatste driver aanstaat loop ik tegen het probleem aan dat na het opstarten en het blauwe windowslogo mijn beeld zwart blijft.

Ik heb inmiddels geprobeerd om een oudere driver te installeren- inmiddels zelfs een versie uit 2015 amd catalyst 15.7...- maar dit werkt gewoonweg niet, het zwart scherm blijft komen na het opstarten. Ik weet niet wat AMD geflikt heeft, maar bevallen doet het mij allerminst.

Ik ben absoluut geen computer techneut. Het installeren van drivers gaat dan nog wel en de meest basale troubleshoot dingen.

Heeft iemand anders nog een -realiseerbaar...- idee hoe ik mijn probleem op kan lossen of wat ik fout doe?
pi_173693212
probeer het volgende:

Download de meest recente drivers vanaf de AMD website
Zet het automatisch updaten van drivers door windows 10 uit:
quote:
* ga via start naar configuratiescherm
* kies voor systeem en beveiliging en vervolgens systeem
* kies links voor geavanceerde systeeminstellingen
* ga naar tabblad hardware en kies voor "Device Installation settings" (onderste van de 2 knoppen) en zet het daar uit.
Verwijder d.m.v. DDU je oude drivers
Herstart en installeer daarna de nieuwe drivers.

fast startup uitschakelen wil ook nog wel eens helpen..
pi_173693526
Als je een systeembackup hebt gemaakt, van vóór de update, dan kan je ook proberen die terug te zetten.
  zondag 10 september 2017 @ 14:25:09 #4
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_173693629
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:07 schreef mschol het volgende:
probeer het volgende:

Download de meest recente drivers vanaf de AMD website
Zet het automatisch updaten van drivers door windows 10 uit:

[..]

Verwijder d.m.v. DDU je oude drivers
Herstart en installeer daarna de nieuwe drivers.

fast startup uitschakelen wil ook nog wel eens helpen..
Dank je, ik ga aan de slag!

quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:21 schreef gepromoveerT het volgende:
Als je een systeembackup hebt gemaakt, van vóór de update, dan kan je ook proberen die terug te zetten.
Die heb ik helaas niet. Inmiddels wel een herstelpunt gemaakt voor het geval dat mijn gerommel met de drivers nog meer problemen veroorzaakt...
  zondag 10 september 2017 @ 15:03:37 #5
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_173694493
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:07 schreef mschol het volgende:
probeer het volgende:

Download de meest recente drivers vanaf de AMD website
Zet het automatisch updaten van drivers door windows 10 uit:

[..]

Verwijder d.m.v. DDU je oude drivers
Herstart en installeer daarna de nieuwe drivers.

fast startup uitschakelen wil ook nog wel eens helpen..
Alle stappen gevolgd en zowel een oude als de nieuwste driver geinstalleerd. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Ik zit nu op de microsoft Basic display adapter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')