abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173692486
registreer om deze reclame te verbergen

Ik heb deze oldskool sampler. De sampler zelf had maar zo'n 4 MB RAM, maar dat kon uitgebreid worden naar 128 MB en dat is bij de mijne ook het geval.

Hardware samplers worden sinds het millenium veel minder gebruikt dan daarvoor, omdat computers krachtig genoeg werden voor het samplen van geluiden en klanken. Je kan daarvoor zelfs gratis software downloaden, zoals Polyphone of Viena voor het maken van soundfonts (een soort geluiden-bibliotheek) of Plogue SForZando voor het maken van SFZ-bestanden (de opvolger van soundfonts met meer mogelijkheden). Commerciele software is Kontakt.

Toch hebben oldskool hardware samplers een bepaalde karakteristiek. Net zoals een hardware synth of keyboard wat voller en authentieker klinkt dan een softsynth.

De sampler van mij heeft geeft grafisch display, wat het een stuk moeilijker maakt om mooie loops te maken. Daarom zijn er veel mensen die de ESI 2000 geen goede keus vinden. Anderzijds lees ik ook vaak dat deze sampler echt een heel fijn geluid heeft.

Na veel zoeken ben ik wat software tegengekomen waarbij het mogelijk zou moeten zijn om SF2-files (soundfonts) om te zetten naar een formaat wat de hardware sampler kan lezen.

Dit is allemaal theorie wat ik gelezen heb. Maar is hier ook iemand die ervaring heeft met deze sampler of een vergelijkbaar instrument?
pi_173712061
Veel viewers maar geen reacties. Wel begrijpelijk want dit is nogal een oldskool iets.

Maar als iemand tips, advies heeft .... ook over samplen in het algemeen ... hoor ik het graag.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')