abonnement Unibet Coolblue
pi_173691580
De Nokia 8 is nu officieel verkrijgbaar in Nederland en aangezien er nog geen topic van te vinden is op FOK!, ben ik zo vrij geweest om deze zelf te starten.


Welke specs zijn er in de Nokia 8 te vinden:

Nokia 8
Besturingssysteem
Android 7.1.1 Nougat
Scherm
5,3" IPS 2560x1440 pixels
Processor
Qualcomm Snapdragon 835
Processorsnelheid
2,45GHz
Videochip
Adreno 540
Werkgeheugen
4GB
Opslaggeheugen
64GB
Extern geheugen
MicroSD tot 2TB
Accucapaciteit
3090mAh
Frontcam
13.0 megapixels
Camera
Dubbele 13.0 megapixels
Afmetingen
151.5 x 73.7 x 7.9mm
Gewicht
160 gram
Connectiviteit
WiFi a/b/g/n/ac
Bluetooth 5.0
GPS / Glonass
Overig
Vingerafdrukscanner
USB C met QuickCharge 3.0

Adviesprijs
¤ 599,-

Let op: Er wordt gezegd dat de Nokia 8 beschikt over dual sim. Navraag leert dat er in de Benelux geen dual sim versies gaan verschijnen. Dit is geverifieerd bij HMD Global zelf!

Zijn er al goede reviews te vinden?
Jazeker zijn er al goede reviews te vinden, zie hiervoor onderstaande links:
Recombu
Expertreviews
Tweakers (inclusief foto's)

Aanbieders:
Los toestel
Met abonnement

Verder goed om te weten:
Op dit moment is alleen zilver en mat blauw beschikbaar. De kleuren glossy copper en glossy blue zullen naar verluid 1 november 2017 in de winkels liggen!


:W

[ Bericht 10% gewijzigd door Fred op 10-09-2017 17:53:03 ]
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  zondag 10 september 2017 @ 17:53:45 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173697265
Het is hier geen Tweakers, dus allerlei voorwaarden waar je aan moet voldoen voordat je in dit topic mag posten kunnen achterwege blijven :)
So we just called him Fred
  zondag 10 september 2017 @ 21:04:44 #3
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_173701800
Dit is een doorsnee Android telefoon met het merk Nokia erop, niet dat unieke waar Nokia zich mee onderscheidde :N
Absoluut geen ¤600 waard. Ik zou graag willen dat Nokia een Android versie maakt van de E71 met snelle CPU, dan tik ik er gelijk ¤600 voor af. Ik heb geen behoefte aan een kwetsbaar groot scherm en vind een fysiek toetsenbord veel fijner. And last but not least, ik wil een telefoon en geen tablet met een belfunctie. Het hoeft niet zo dun als papier te zijn waar geen fatsoenlijke batterij in past of bij de minste of geringste druk meteen in brand vliegt. Ik wil de echte Nokia terug! :(



Mijn favoriet O+ O+ O+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_173795690
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:53 schreef FredvZ het volgende:
Het is hier geen Tweakers, dus allerlei voorwaarden waar je aan moet voldoen voordat je in dit topic mag posten kunnen achterwege blijven :)
Je doet je onderschrift eer aan ;-)

Hier nog een goede review van de telefoon:
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_173806643
quote:
9s.gif Op zondag 10 september 2017 21:04 schreef ACT-F het volgende:
Dit is een doorsnee Android telefoon met het merk Nokia erop, niet dat unieke waar Nokia zich mee onderscheidde :N
Absoluut geen ¤600 waard. Ik zou graag willen dat Nokia een Android versie maakt van de E71 met snelle CPU, dan tik ik er gelijk ¤600 voor af. Ik heb geen behoefte aan een kwetsbaar groot scherm en vind een fysiek toetsenbord veel fijner. And last but not least, ik wil een telefoon en geen tablet met een belfunctie. Het hoeft niet zo dun als papier te zijn waar geen fatsoenlijke batterij in past of bij de minste of geringste druk meteen in brand vliegt. Ik wil de echte Nokia terug! :(

[ afbeelding ]

Mijn favoriet O+ O+ O+
Wat is er doorsnee aan dan? De specs zijn high end en het toestel kost hetzelfde of minder dan de concurrenten met dezelfde specificaties.
  zaterdag 16 september 2017 @ 16:03:45 #6
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_173811068
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:21 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wat is er doorsnee aan dan? De specs zijn high end en het toestel kost hetzelfde of minder dan de concurrenten met dezelfde specificaties.
Staat gewoon in mijn betoog :? Nota bene met een foto om uit te leggen waarom ik deze telefoon niet onderscheidend vind. Ken je de oude Nokia's wel?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_173812682
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Staat gewoon in mijn betoog :? Nota bene met een foto om uit te leggen waarom ik deze telefoon niet onderscheidend vind. Ken je de oude Nokia's wel?
Ja. En in je "betoog" staat geen antwoord op mijn vraag. Wat is er "doorsnee" aan de Nokia 8, waardoor hij zijn prijs niet waard is?
  zondag 17 september 2017 @ 01:49:02 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_173821343
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ja. En in je "betoog" staat geen antwoord op mijn vraag. Wat is er "doorsnee" aan de Nokia 8, waardoor hij zijn prijs niet waard is?
Het is een doorsnee touchscreentelefoon met 3 navigatieknoppen aan de voorzijde, volumeknop, aan-uit en een formaat tussen de 5 en 5,5". Leg de overige merken ernaast en je ziet op afstand amper verschil. Waarom geen compactere telefoon, dikker en voorzien van een fysiek toestebord zoals ik boven gepost heb. Alle huidige telefoons zijn een eenheidsworst, afgezien van een paar interne specificatieverschillen. Ik kan dit niet eens een telefoon noemen; het is een mini-tablet met een belfunctie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_173822270
quote:
2s.gif Op zondag 17 september 2017 01:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het is een doorsnee touchscreentelefoon met 3 navigatieknoppen aan de voorzijde, volumeknop, aan-uit en een formaat tussen de 5 en 5,5". Leg de overige merken ernaast en je ziet op afstand amper verschil. Waarom geen compactere telefoon, dikker en voorzien van een fysiek toestebord zoals ik boven gepost heb. Alle huidige telefoons zijn een eenheidsworst, afgezien van een paar interne specificatieverschillen. Ik kan dit niet eens een telefoon noemen; het is een mini-tablet met een belfunctie.
:')

Oké opa. Een Rolls Royce is ook zo'n doorsnee auto, met vijf deuren, twee zijspiegels, vier wielen en een motor. Exact hetzelfde als een Volkswagen Golf, dus totaal zijn geld niet waard.

Jouw argument tegen de vormfactor van een touchscreen smartphone in het algemeen is in geen enkel opzicht een argument waarom de Nokia 8 een doorsnee smartphone is voor zijn geld.

[ Bericht 15% gewijzigd door Splackavellie02 op 17-09-2017 10:31:30 ]
pi_173862096
quote:
2s.gif Op zondag 17 september 2017 01:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het is een doorsnee touchscreentelefoon met 3 navigatieknoppen aan de voorzijde, volumeknop, aan-uit en een formaat tussen de 5 en 5,5". Leg de overige merken ernaast en je ziet op afstand amper verschil. Waarom geen compactere telefoon, dikker en voorzien van een fysiek toestebord zoals ik boven gepost heb. Alle huidige telefoons zijn een eenheidsworst, afgezien van een paar interne specificatieverschillen. Ik kan dit niet eens een telefoon noemen; het is een mini-tablet met een belfunctie.
Blackberry priv of KEYone kopen, of je daar zo blij mee bent weet ik niet. (Ik heb een priv, wel leuk toetsenbord)
...
pi_174929260
En? Wat zijn de ervaringen met de Nokia 8?
Twijfel dus dit high-end toestel of een mid-end Nokia 6.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_175129291
quote:
9s.gif Op zondag 10 september 2017 21:04 schreef ACT-F het volgende:
Dit is een doorsnee Android telefoon met het merk Nokia erop, niet dat unieke waar Nokia zich mee onderscheidde :N
Absoluut geen ¤600 waard. Ik zou graag willen dat Nokia een Android versie maakt van de E71 met snelle CPU, dan tik ik er gelijk ¤600 voor af. Ik heb geen behoefte aan een kwetsbaar groot scherm en vind een fysiek toetsenbord veel fijner. And last but not least, ik wil een telefoon en geen tablet met een belfunctie. Het hoeft niet zo dun als papier te zijn waar geen fatsoenlijke batterij in past of bij de minste of geringste druk meteen in brand vliegt. Ik wil de echte Nokia terug! :(



Mijn favoriet O+ O+ O+
Mijn eerste:


Mijn duurste:


betaalde er toen als 1 vd eersten in NL HFL2250,- voor.


Mijn favoriete qua design


De meest stevige als in "beste batterij en duurzaamheid"

  vrijdag 17 november 2017 @ 19:49:58 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175138333
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2017 11:31 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Mijn eerste:


Mijn duurste:


betaalde er toen als 1 vd eersten in NL HFL2250,- voor.


Mijn favoriete qua design


De meest stevige als in "beste batterij en duurzaamheid"

Dát waren de echte Nokia's _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_175150957
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2017 11:31 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Mijn eerste:


Mijn duurste:


betaalde er toen als 1 vd eersten in NL HFL2250,- voor.

Maar $999 voor de iPhone X is belachelijk overpriced?
  zondag 25 februari 2018 @ 15:54:04 #15
429573 KingRadler
A real Zionist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')