abonnement Unibet Coolblue
pi_173710183
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:41 schreef Chai het volgende:
Als men voordat ze actief werden voor de PVV wel een werkverleden heeft waaruit blijkt dat ze een schat aan inhoudelijke kennis hebben en ook goed onderbouwde afwegingen kunnen maken, lijkt het me geen probleem om in hun oude branche terug te keren.
Ergens zit daar natuurlijk wel een grens aan. Je kunt de beste autoverkoper aller tijden geweest zijn, maar nadat je je in media veelvuldig hebt ingezet voor Martijn zal geen garage je meer in dienst willen nemen. Zelfde geldt voor iemand als Constant Kusters.

Nou wil ik de PVV allerminst op hetzelfde niveau plaatsen als Martijn of de NVU, maar feit is wel dat je kansen op de arbeidsmarkt afnemen naarmate je je naam verbonden hebt aan clubjes met controversiële opvattingen. Werkgevers willen daar gewoon niet mee geassocieerd worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2017 11:58:03 ]
pi_173710189
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 11:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nou ja, dit gaat natuurlijk niet over willekeurige PVV stemmers, maar om mensen die werkzaam geweest zijn voor de PVV. Inc openbare uitspraken e.d.

De vraag is dus nogmaals of ze idd te horen hebben gekregen dat het is omdat ze bij de PVV hoorde en als dat zo is ben ik benieuwd of het dan komt door hoe zij zichzelf profileerde als PVV werknemers of gewoon omdat PVV=fout.
Wat is het verschil tussen deze 8 mensen en de andere 13 mensen die wel gewoon aan een baan kwamen? Ligt dat aan de bedrijven of is er wat anders aan de hand?
Jij hebt de OP niet gelezen vermoed ik?

quote:
"Dan was zo'n opdracht eigenlijk rond, maar werd het nog even voorgelegd aan een commissaris of directeur. En kreeg ik te horen: 'We gaan het toch niet doen, omdat u een PVV-achtergrond heeft'."
Zoals ik het begrijp waren ze al rond, maar werd het naderhand van hogerop tegengehouden met als reden de PVV-achtergrond. Daarbij ga ik er even vanuit dat op het moment dat zo'n project rond is je al met elkaar gesproken hebt, en op basis van het gesprek besluit om iemand wel/niet aan te nemen en ziet of iemand de kwaliteiten voor die functie heeft.
  maandag 11 september 2017 @ 11:57:51 #178
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173710194
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2017 11:50 schreef k_man het volgende:

[..]

De vraag is ook hoe snel politici van andere partijen weer een reguliere baan vinden. Dat schijnt ook niet altijd even makkelijk te gaan. Ik vind het lastig om iets over de cijfers bij de PVV te zeggen zonder dat ze in een context geplaatst worden.
Wie vind wel makkelijk een reguliere baan. Juist politici hebben daar over het algemeen door hun netwerk geen moeite mee.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_173710228
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 16:57 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Je zakt volledig door het ijs als je PVV'ers in jouw posts vervangt door moslims (evenals politieke voorkeur een vrije keuze). Je bent zelf het monster geworden die je denkt te bestrijden:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Prachtige reactie, en toont de ziekelijke hypocrisie aan van veel links volk.
pi_173710240
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 11:57 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wie vind wel makkelijk een reguliere baan. Juist politici hebben daar over het algemeen door hun netwerk geen moeite mee.
Dat verschilt ontzettend van politicus tot politicus. Iemand als Wouter Bos of Hans Wijers zal daar geen enkele moeite mee hebben. Sterker nog; bij hun werkt het waarschijnlijk zelfs in hun voordeel. Maar als je 10 jaar backbencher bent geweest bij de PvdA kan het wel eens heel erg lastig worden om nog een 'echte' baan te vinden.
pi_173710252
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik heb dit topic nog eens even nagelezen, maar ongelooflijk wat ik hier lees. Het linkse wegkijk volk (en ja zo noem ik jullie want dat zijn jullie) zien niet de hypocrisie in dat de grootste voorvechters voor gelijkheid in de Nederlandse samenleving zich als enige partij schuldig maken aan uitsluiting binnen de samenleving.

Ik wacht nog altijd op de praktijkvoorbeelden van uitsluiting binnen de samenleving door de PVV, aangezien iedereen er zo van overtuigd is dat het gebeurd.

Mensen vinden het gerechtvaardigd want PVV, dat is het enige argument en punt wat ik zie, gevolgd door wat domme opmerkingen over het niveau van PVV'ers, en dat zij nooit aan de eisen van een functie kunnen voldoen omdat het PVV'ers zijn en die missen toch een hoop kwaliteiten.

Ongelooflijk deze reacties van de grootste praatjesmakers op FOK! die zichzelf het meest schuldig maken aan hetgeen waar ze andere continue van beschuldigen.

En wat ik nog het meest beangstigde vind is dat ze totaal blind zijn voor alle argumenten, blind hun mening blijven verkondigen terwijl een kleuter van 3 die mening kan onderuit halen. Het gooien met verwijten, zoals "huilie-argumenten" terwijl het hele betoog ter verdediging van het uitsluiten van PVV'ers is gebaseerd op "huilie-argumenten" en "zij doen het ook-argumenten". En iemand die vraagtekens zet bij het gedrag van de grootste voorvechters van gelijkheid is meteen een racist en krijgt een hele rits andere persoonlijke kut opmerkingen naar zijn hoofd gegooid.
Dit valt natuurlijk ook perfect om te draaien he?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173710353
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2017 12:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat verschilt ontzettend van politicus tot politicus. Iemand als Wouter Bos of Hans Wijers zal daar geen enkele moeite mee hebben. Sterker nog; bij hun werkt het waarschijnlijk zelfs in hun voordeel. Maar als je 10 jaar backbencher bent geweest bij de PvdA kan het wel eens heel erg lastig worden om nog een 'echte' baan te vinden.
Het is lijkt niet echt makkelijk te zijn als ik dit lees:

Veel oud-politici jarenlang zonder baan (uit 2016, maar ik zie geen reden dat het nu opeens anders zou zijn)

Uiteraard zal het makkelijker zijn voor de bekendere namen uit de politiek.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 11 september 2017 @ 12:12:34 #183
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173710382
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het is lijkt niet echt makkelijk te zijn als ik dit lees:

Veel oud-politici jarenlang zonder baan (uit 2016, maar ik zie geen reden dat het nu opeens anders zou zijn)

Uiteraard zal het makkelijker zijn voor de bekendere namen uit de politiek.
Maar dat geld ook voor schoolverlaters en ouderen. Dat gaat ook niet zo makkelijk. Nu zal het iets beter gaan omdat de economie is aangetrokken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_173710454
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar dat geld ook voor schoolverlaters en ouderen. Dat gaat ook niet zo makkelijk. Nu zal het iets beter gaan omdat de economie is aangetrokken.
Kan wel zijn, maar dat was het punt niet. PVV'ers beklagen zich er kennelijk over dat ze geen baan meer vinden nadat ze politiek actief geweest zijn. Mijn vraag is dan; hoe zit dat eigenlijk bij (ex-)politici van andere partijen? Als je dat niet weet kun je ook moeilijk vaststellen dat de PVV'ers geen baan meer krijgen vanwege hun PVV-verleden - of althans in welke mate dat het geval is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2017 12:22:09 ]
pi_173710468
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar dat geld ook voor schoolverlaters en ouderen. Dat gaat ook niet zo makkelijk. Nu zal het iets beter gaan omdat de economie is aangetrokken.
Ben ik met je eens. Ik post het ook alleen maar om aan te geven dat politici niet zo makkelijk in een of ander 'baantjes-carrousel' terecht komen. Tis niet alsof ze door hun politieke verleden bevoorrecht zijn of zo, wanneer het aankomt op het zoeken van werk. Tenminste, die indruk heb ik niet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 11 september 2017 @ 12:34:50 #186
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173710677
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Jij hebt de OP niet gelezen vermoed ik?

[..]

Zoals ik het begrijp waren ze al rond, maar werd het naderhand van hogerop tegengehouden met als reden de PVV-achtergrond. Daarbij ga ik er even vanuit dat op het moment dat zo'n project rond is je al met elkaar gesproken hebt, en op basis van het gesprek besluit om iemand wel/niet aan te nemen en ziet of iemand de kwaliteiten voor die functie heeft.
Ik heb de op gelezen ja. Daarin staat dat de betreffende pvv-er beweert dat ze dat zeiden. Het bedrijf heb ik niets horen zeggen erover...

Het hele we waren al zo ver in het proces vind ik juist lichtelijk verdacht. Want dat dit om iemand ging die werkzaam was bij de PVV was al vanaf moment 1 duidelijk. Als er werkelijk zo'n ppv=fout idee hing zou je verwachten dat de betreffende pvv-er niet eens op gesprek hoefde te komen.
Maar goed, nu ben ik koffiedik aan het kijken. Ik ben gewoon benieuwd of de lezing van deze pvv-er strookt met de lezing van het betreffende bedrijf.

Daarnaast beschrijft dit 1 enkele ervaring, terwijl het gaat over 8 mensen (van de 21) en naar ik aanneem meerdere sollicitaties per persoon.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173710710
Heerlijk slachtoffertopicje weer. Nog even een 'PVV'ers zijn de nieuwe Joden!!' en alle klassiekers zijn wel weer geweest.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173710771
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik heb de op gelezen ja. Daarin staat dat de betreffende pvv-er beweert dat ze dat zeiden. Het bedrijf heb ik niets horen zeggen erover...

Het hele we waren al zo ver in het proces vind ik juist lichtelijk verdacht. Want dat dit om iemand ging die werkzaam was bij de PVV was al vanaf moment 1 duidelijk. Als er werkelijk zo'n ppv=fout idee hing zou je verwachten dat de betreffende pvv-er niet eens op gesprek hoefde te komen.
Maar goed, nu ben ik koffiedik aan het kijken. Ik ben gewoon benieuwd of de lezing van deze pvv-er strookt met de lezing van het betreffende bedrijf.

Daarnaast beschrijft dit 1 enkele ervaring, terwijl het gaat over 8 mensen en naar ik aanneem meerdere sollicitaties per persoon.
Ik had bij mijn eerste sollicitaties ook eerst 2 gesprekken met accountmanagers en het 3e gesprek schoof de directeur aan wat meestal een "kennismakingsgesprek" was. In welk bedrijf is een directeur direct betrokken bij de werving van personeel, die krijgen misschien op het laatste 2/3 opties aangereikt en kunnen hun mening geven of zitten bij het laatste gesprek. Jij wilt hier nu een discussie voeren of het wel of niet klopt wat deze oud PVV'er zegt, maar dat is helemaal niet relevant. Want als dat het belangrijkste vraagstuk zou zijn dan zouden we die vraag bij elk nieuwsbericht wel kunnen stellen.

Het bedrijf kan dit niet toegeven, want geven ze dit toe dan geven ze discriminatie op basis van politieke voorkeur toe, en dat kan wat problemen opleveren. Ik snap wel niet dat zulke mensen niet gewoon aangifte doen. Maar er zat een heel NRC artikel bij dit nieuwsbericht waar alles tot in de details werd besproken, alleen kan ik die nu niet meer inzien.
pi_173710778
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Sorry voor het wat latere antwoord, zie de reacties nu pas.

Ik weet niet als je het doorhebt, maar het "ja maar huilie-gedrag" is het enige argument wat iedereen die het gerechtvaardigd vind dat de PVV wordt buitengesloten aanvoert in dat topic. Omdat de PVV het in hun ogen ook doet, moeten zij ook hetzelfde ondervinden.

En weer zo'n domme persoonlijke aanval, kenmerk van zwakte. Maar gezien je reactie en je blindheid voor de huilie argumenten van je medestanders had ik ook niets anders verwacht.

Iemand zoals jou moet vooral zijn mond houden over het "ja maar huilie-gedrag" want zodra het topic over criminele Marokkanen gaat, radicale moslims etc. zijn de standaard reacties van mede goed praters zoals jou altijd "ja maar blanken doen dat ook". Maar dat is typisch de hypocrisie waarmee jij en anderen hier overloopt, zolang het maar in jouw straatje past.
Ik zeg nergens iets over de PVV. Ik zeg iets over jou. Omdat je een racist bent. Omdat je alle Marokkanen het land uit wilt gooien want een minderheid is crimineel.

Dat heb ik je al eens eerder uit proberen te leggen, maar toen begreep je ook al niet wat racisme betekent.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173710834
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik had bij mijn eerste sollicitaties ook eerst 2 gesprekken met accountmanagers en het 3e gesprek schoof de directeur aan wat meestal een "kennismakingsgesprek" was. In welk bedrijf is een directeur direct betrokken bij de werving van personeel, die krijgen misschien op het laatste 2/3 opties aangereikt en kunnen hun mening geven of zitten bij het laatste gesprek. Jij wilt hier nu een discussie voeren of het wel of niet klopt wat deze oud PVV'er zegt, maar dat is helemaal niet relevant. Want als dat het belangrijkste vraagstuk zou zijn dan zouden we die vraag bij elk nieuwsbericht wel kunnen stellen.

Het bedrijf kan dit niet toegeven, want geven ze dit toe dan geven ze discriminatie op basis van politieke voorkeur toe, en dat kan wat problemen opleveren. Ik snap wel niet dat zulke mensen niet gewoon aangifte doen. Maar er zat een heel NRC artikel bij dit nieuwsbericht waar alles tot in de details werd besproken, alleen kan ik die nu niet meer inzien.
Dus we moeten er maar vanuit gaan dat men als ex-PVV-er gediscrimineerd wordt op de arbeidsmarkt? Op basis van dit artikel?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173710909
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik zeg nergens iets over de PVV. Ik zeg iets over jou. Omdat je een racist bent. Omdat je alle Marokkanen het land uit wilt gooien want een minderheid is crimineel.
Hier gaan wij weer, ik kan 500 uitspraken doen, van die 500 zijn er 499 niet extremistisch zoals ook in dat topic, maar benoem ik één keer niet een groep tot aan alle individuele criminelen dan heb jij munitie om mij blijven weg te zetten als een racist. Ik heb meermaals in dat topic geroepen "alle criminele Marokkanen" en jij blijft vallen over die ene keer dat er geen "criminele" bijstonden.

Maar ook zo werkt die wegkijk tactiek, die heb ik hier ook al vaker gezien, waar je heel erg moet opletten hoe je iets formuleert want als het verkeerd overkomt blijven personen zoals jou erop terugvallen omdat ze anders elke andere discussie verliezen.

Je bent een zeikwijf, die kun je ook 99 keer tegen zeggen dat ze slank zijn, maar zeg één keer dat ze wat mollig zijn en ze zeuren je een jaar aan je hoofd.

Al zou ik alle Marokkanen het land uit willen, dan heeft dat niets te maken met dit of andere topics waar jij steeds terug blijft vallen op je zeik gedrag. Het is niet relevant voor deze discussie, en het is voor mij ook de laatste keer dat ik nog met jou hier een discussie over voer. En de racist beschuldiging veeg ik mijn kont aan af, ik was al een racist in de ogen van mensen zoals jou toen ik mij afvroeg hoe de volgende generatie Europeanen de massale import en de uitputting van alle sociale voorzieningen mede dankzij die import in stand konden houden. Dan ben ik maar een racist.
pi_173710925
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dus we moeten er maar vanuit gaan dat men als ex-PVV-er gediscrimineerd wordt op de arbeidsmarkt? Op basis van dit artikel?
Eerder op basis van dit artikel, snap niet waarom in de OP zo omslachtig een ander artikel staat.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ed-12897382-a1572767
Maar ook op basis hiervan kunnen zulke verregaande conclusies niet getrokken worden.

En neem bijvoorbeeld iets als dit:
quote:
Op de dag dat de kandidatenlijst bekendgemaakt is, loopt Markusse zijn tuinpad op. Hij begroet zijn buurman. Die kijkt niet vrolijk. „Zeg Wim”, begint de buurman. „Ben jij een racist?”

Wim Markusse uit Zeeland stemt nog altijd op de PVV. Hij is met pensioen. Zijn buurman, die wilde weten of hij een racist was, heeft hij nooit uitgelegd waarom hij actief werd voor de PVV. Ze hebben er nooit over gepraat. Toch zou dat goed zijn, zegt Markusse. „Het is goed om een nieuwe PVV-politicus te vragen waaróm hij die keuze maakt. Dat doet bijna nooit iemand, maar het is de enige juiste vraag.”
Vanwege de onhandige openingsvraag van de buurman is hij nooit open in gesprek gegaan over zijn beweegredenen om politiek actief te worden voor de PVV en hij legt de bal terug bij de buurman. :')
pi_173710935
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dus we moeten er maar vanuit gaan dat men als ex-PVV-er gediscrimineerd wordt op de arbeidsmarkt? Op basis van dit artikel?
Ik zou zeggen bel 1Limburg en het NRC, zij kunnen je vraag misschien beantwoorden. Dit is tevens de laatste reactie die ik geef over de betrouwbaarheid van dit artikel. Dat spelletje is ook al honderden keren gespeeld door bepaald volk hier.
pi_173710992
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hier gaan wij weer, ik kan 500 uitspraken doen, van die 500 zijn er 499 niet extremistisch zoals ook in dat topic, maar benoem ik één keer niet een groep tot aan alle individuele criminelen dan heb jij munitie om mij blijven weg te zetten als een racist. Ik heb meermaals in dat topic geroepen "alle criminele Marokkanen" en jij blijft vallen over die ene keer dat er geen "criminele" bijstonden.

Maar ook zo werkt die wegkijk tactiek, die heb ik hier ook al vaker gezien, waar je heel erg moet opletten hoe je iets formuleert want als het verkeerd overkomt blijven personen zoals jou erop terugvallen omdat ze anders elke andere discussie verliezen.

Je bent een zeikwijf, die kun je ook 99 keer tegen zeggen dat ze slank zijn, maar zeg één keer dat ze wat mollig zijn en ze zeuren je een jaar aan je hoofd.

Al zou ik alle Marokkanen het land uit willen, dan heeft dat niets te maken met dit of andere topics waar jij steeds terug blijft vallen op je zeik gedrag. Het is niet relevant voor deze discussie, en het is voor mij ook de laatste keer dat ik nog met jou hier een discussie over voer. En de racist beschuldiging veeg ik mijn kont aan af, ik was al een racist in de ogen van mensen zoals jou toen ik mij afvroeg hoe de volgende generatie Europeanen de massale import en de uitputting van alle sociale voorzieningen mede dankzij die import in stand konden houden. Dan ben ik maar een racist.
Fair enough. Ik zal er niet weer over beginnen. Net zoals ik, wat je al goed opmerkte, inderdaad niet inhoudelijk met je in discussie ga. Daar heb ik simpelweg geen zin in en ik acht het nutteloos.

Dus eh, fijne dag verder.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173711021
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik zou zeggen bel 1Limburg en het NRC, zij kunnen je vraag misschien beantwoorden. Dit is tevens de laatste reactie die ik geef over de betrouwbaarheid van dit artikel. Dat spelletje is ook al honderden keren gespeeld door bepaald volk hier.
Ik heb het niet over de betrouwbaarheid van dit artikel, ik reageer op je eigen OP:
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron: 1limburg.nl

Recent nog een discussie gehad waarin ik stelde dat oud-PVV'ers niet kunnen rekenen op de baantjescarrousel door hun banden met de "verkeerde" partijen in de politiek. Oud-PVV'ers worden verketterd en worden vanwege hun politieke achtergrond afgewezen. Natuurlijk was dat weer rechts-extremistische praat volgens enkelen op dit forum, maar hier wederom de bevestiging dat het wel degelijk gebeurd.

Het gaat in de huidige politiek niet meer om de kwaliteiten van een persoon, het gaat erom van welke partij je aanhanger bent of welke kleur je bekend. En zo krijg je dus dat een bekende wegkijker zoals Judith Sargentini wordt aangesteld als lid van de EU Anti-Terrorismecommissie vermoedelijk vanwege het feit dat zij wel de "juiste" kleur bekend, maar verder met haar "geschiedenis" achtergrond geen enkele ervaring heeft voor deze functie. Daarbij zal haar lidmaatschap bij Groenlinks natuurlijk ook helpen, die partij staat immers op de "deug" lijst.

De kwaliteiten van een persoon zijn blijkbaar ondergeschikt aan zijn/haar politieke kleur. Hoe anders verklaar je dat PVV'ers worden afgewezen omdat ze PVV'er zijn, een wegkijkende Groenlinkers wordt aangesteld voor een functie waar ze voor wegkijkt en lid is van een partij wat de grenzen wil openen voor meer ongecontroleerde import, foute PVDA-Marokkanen die worden aangesteld in Amsterdam zonder enige ervaring en controle, en allochtonen voorrang krijgen bij de politie, ondanks beter presterende autochtonen, alleen vanwege het feit dat ze allochtoon zijn.
Blijkbaar ben jij van mening dat PVV-ers gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt. Nu ben ik wel benieuwd of dat meer of minder voorkomt dan bij bijvoorbeeld oud SP leden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173711072
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:55 schreef Chai het volgende:

[..]

Eerder op basis van dit artikel, snap niet waarom in de OP zo omslachtig een ander artikel staat.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ed-12897382-a1572767
Maar ook op basis hiervan kunnen zulke verregaande conclusies niet getrokken worden.

En neem bijvoorbeeld iets als dit:

[..]

Vanwege de onhandige openingsvraag van de buurman is hij nooit open in gesprek gegaan over zijn beweegredenen om politiek actief te worden voor de PVV en hij legt de bal terug bij de buurman. :')
TS is er gezien zijn OP in ieder geval zeker van.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 11 september 2017 @ 13:10:34 #197
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173711187
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik had bij mijn eerste sollicitaties ook eerst 2 gesprekken met accountmanagers en het 3e gesprek schoof de directeur aan wat meestal een "kennismakingsgesprek" was. In welk bedrijf is een directeur direct betrokken bij de werving van personeel, die krijgen misschien op het laatste 2/3 opties aangereikt en kunnen hun mening geven of zitten bij het laatste gesprek. Jij wilt hier nu een discussie voeren of het wel of niet klopt wat deze oud PVV'er zegt, maar dat is helemaal niet relevant. Want als dat het belangrijkste vraagstuk zou zijn dan zouden we die vraag bij elk nieuwsbericht wel kunnen stellen.

Het bedrijf kan dit niet toegeven, want geven ze dit toe dan geven ze discriminatie op basis van politieke voorkeur toe, en dat kan wat problemen opleveren. Ik snap wel niet dat zulke mensen niet gewoon aangifte doen. Maar er zat een heel NRC artikel bij dit nieuwsbericht waar alles tot in de details werd besproken, alleen kan ik die nu niet meer inzien.
Dat NRC artikel heb ik niet gelezen, zal zo eens kijken of ik die kan vinden.

Hoor en wederhoor vind ik juist wel erg relevant, mensen zeggen zoveel en voelen vooral zoveel. Dat iemand het gevoel heeft dat het daar en daar door komt maakt dat nog niet waar. Soms wel, maar vaak ook helemaal niet.

Zo zat ik jaren geleden bij een vriendin thuis terwijl haar neef daar zat te klagen over discriminatie op de arbeidsmarkt. Alleen was die neef echt een steriotype straatrat qua uiterlijk en manieren. 3 gerichte vragen maakte duidelijk dat zijn gevoel dat hij gediscrimineerd werd niet klopte, dat het ging om hoe hij zich profileerde. Nu was hij zelf niet voor rede vatbaar hierin, maar de anderen in huis wel en daarmee heb ik toen een heel interessant gesprek gehad over dit onderwerp. Waarbij werkelijke discriminatie op de arbeidsmarkt ook besproken werd, maar ook het gevoel gediscrimineerd te worden dat soms te snel de kop op stak, terwijl er ook andere redenen waren voor afwijzing.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173711241
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 13:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat NRC artikel heb ik niet gelezen, zal zo eens kijken of ik die kan vinden.
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:55 schreef Chai het volgende:

Eerder op basis van dit artikel, snap niet waarom in de OP zo omslachtig een ander artikel staat.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ed-12897382-a1572767
  maandag 11 september 2017 @ 13:15:54 #199
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173711274
Heb het NRC artikel even snel doorgenomen, zal het later wat preciezer doen. Maar daaruit blijkt al wat ik zeg, dat het grotendeels gaat om het gevoel dat het komt door die pvv achtergrond.
De vraag of dat gevoel terecht is lijkt me vrij belangrijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 11 september 2017 @ 13:16:16 #200
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173711280
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:13 schreef Chai het volgende:

[..]


[..]

Ik zag hem al staan, mijn dank daarvoor!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')