abonnement Unibet Coolblue
pi_173687462
Het leek me altijd een interessante ervaring om dé Camino te lopen (naar Santiago de Compostela). Maar op mijn hikes tot nu toe, heb ik helaas ondervonden dat er maar één ding is dat afbreuk kan doen aan de ervaring die ik zoek in de bergen of in een wandeling en dat zijn (sommige) andere wandelaars.

In een tijdsbestek van 10 uur kan ik ongeveer 5 andere mensen/groepen handelen, daarna gaat het ten koste van de stilte en introspectie die ik zoek.

Ik neem die mensen absoluut niks kwalijk, ieder zijn ding. De meeste mensen zijn zeer respectvol, maar ik heb liever een dag stilte dan Duits of Frans gebazel achter me.

Daarnaast is het overnachten op de Camino (vooral op het laatste gedeelte) iets wat komt met veel andere mensen heb ik vernomen. Vandaar dat ik er voorlopig van afzie.

Kent iemand alternatieve (lange) hikes die lijken op de Camino maar waar véél minder mensen actief zijn? Ik ga sowieso de GR221 lopen (duurt een weekje ongeveer), maar ik ben op zoek naar een langere route.
Dank!
pi_173688604
quote:
11s.gif Op zondag 10 september 2017 01:07 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
In een tijdsbestek van 10 uur kan ik ongeveer 5 andere mensen/groepen handelen, daarna gaat het ten koste van de stilte en introspectie die ik zoek.
Dat is wel heel weinig. Als je door dorpjes loopt zie je toch ook mensen. Wat maakt het uit of het locals of mede-wandelaars zijn?

Volgens mij kom je op vrijwel alle routeswel meer dan 5 medewandelaars tegen, maar het ligt wel sterk aan de tijd van het jaar ook natuurlijk.

Heb je de GR5 al overwogen, waarbij je gewoon in NL kan beginnen? Moet het trouwens per se in Europa zijn? In Turkije heb je fantastische wandelroutes, en ook minder druk belopene. Soms zou weinig belopen, dat delen haast overwoekerd zijn door de natuur. Wat is je wandelniveau? Moet het over goed gebaande wegen, of mag het ook over ruig terrein?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2017 08:59:04 ]
pi_173688952
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 08:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is wel heel weinig. Als je door dorpjes loopt zie je toch ook mensen. Wat maakt het uit of het locals of mede-wandelaars zijn?


je bent geen wandelaar?
Andere personen kort tegenkomen in een dorp is heel anders dan dat je in ganzenpas uren achter elkaar loopt waarbij je verplicht hun gebabbel moet aanhoren
pi_173689017
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 09:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je bent geen wandelaar?
Andere personen kort tegenkomen in een dorp is heel anders dan dat je in ganzenpas uren achter elkaar loopt waarbij je verplicht hun gebabbel moet aanhoren
Jawel, maar dat kan je toch plannen met pauzes of versnellen? Maar inderdaad, als je veel groepen voor je hebt kan dat lastig zijn, want als je dan een pauze neemt kan het zijn dat de volgende groep je inhaalt.
pi_173689071
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 09:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jawel, maar dat kan je toch plannen met pauzes of versnellen? Maar inderdaad, als je veel groepen voor je hebt kan dat lastig zijn, want als je dan een pauze neemt kan het zijn dat de volgende groep je inhaalt.
als je versnelt kan je weer te dichter een volgende kudde wandelaars komen.
TS vraagt daarom om een weinig gebruikte wandelroute.

Als wandelen het doel is en niet specifiek wandelen naar Compostella als einddoel zou je TS ook andersom kunnen lopen, dus beginnen in Compostella. Ik vind mensen tegemoet lopen veel minder storend
pi_173689092
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 09:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
als je versnelt kan je weer te dichter een volgende kudde wandelaars komen.
Maar dan moet het wel écht druk belopen zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 09:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik vind mensen tegemoet lopen veel minder storend
Eens, maar je komt er dan wel veel meer tegen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 10 september 2017 @ 10:30:45 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173689418
Ik begrijp TS helemaal want ik heb hetzelfde

0 mensen per dag tegenkomen: perfect ^O^
1-2 mensen per dag tegenkomen: Hmf, nou vooruit. Is vaak toch niet te vermijden.
3-5 mensen per dag tegenkomen: kut drukte :{
>5 mensen per dag tegenkomen: De lol is er nu wel vanaf :(

Probleem met iets als de Camino is natuurlijk dat het 1) zwaar gehyped is en 2) door bewoond gebied gaat. Dat is typisch een route die mensen juist lopen voor de "gezelligheid".

Als je niemand wilt tegenkomen dan moet je eigenlijk geen standaard routes lopen. Het helpt ook om buiten de populaire seizoenen te gaan (maar bepaalde seizoenen zijn natuurlijk populair voor een reden...). En inderdaad de andere kant op lopen. Niets is zo kut als lopen in een treintje. Echter, ook wat betreft richting is er vaak een goede reden waarom een bepaalde richting populair is.

Ik weet wel wat schitterende rustige routes maar die zijn niet zoals de Camino door bewoond gebied.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 10 september 2017 @ 10:40:47 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173689509
Die GR221 ziet er trouwens wel tof uit. Ik kijk al uit naar je reisverslag op FOK! :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173689729
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:30 schreef SeLang het volgende:

0 mensen per dag tegenkomen: perfect ^O^
Hoeveel dagen achter elkaar trek je dat?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 10 september 2017 @ 11:23:19 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173690106
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoeveel dagen achter elkaar trek je dat?
Ik ben helaas nog nooit langer dan 3 dagen achter elkaar niemand tegengekomen maar ik weet zeker dat ik dat wekenlang zou kunnen volhouden. In de praktijk zal dat echter nooit veel langer worden dan ~10 dagen want dan is mijn eten op dus voor die tijd moet ik dan toch weer de bewoonde wereld in.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173690113
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:23 schreef SeLang het volgende:

Ik ben helaas nog nooit langer dan 3 dagen achter elkaar niemand tegengekomen maar ik weet zeker dat ik dat wekenlang zou kunnen volhouden. In de praktijk zal dat echter nooit veel langer worden dan ~10 dagen want dan is mijn eten op dus voor die tijd moet ik dan toch weer de bewoonde wereld in.
En met wie deel je de ervaringen die je meegemaakt hebt dan?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 10 september 2017 @ 11:27:18 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173690147
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

En met wie deel je de ervaringen die je meegemaakt hebt dan?
Na die periode. Dan is dat ook extra leuk, vooral als degene die je na x dagen tegenkomt zelf ook voor het eerst sinds dagen weer eens iemand ziet. Dan treedt gelijk verbroedering op :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173690156
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Na die periode. Dan is dat ook extra leuk, vooral als degene die je na x dagen tegenkomt zelf ook voor het eerst sinds dagen weer eens iemand ziet. Dan treedt gelijk verbroedering op :)
Ik ben jaloers. Ik zou willen dat ik het zou kunnen. Ik zou graag eens alleen op vakantie gaan, zonder partner. Maar ik denk dat ik gek zou worden van eenzaamheid.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 10 september 2017 @ 11:33:33 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173690222
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben jaloers. Ik zou willen dat ik het zou kunnen. Ik zou graag eens alleen op vakantie gaan, zonder partner. Maar ik denk dat ik gek zou worden van eenzaamheid.
Het is ook niet voor iedereen. Maar zie dat als een voordeel, want het is veel makkelijker om veel mensen tegen te komen dan weinig. Daarom moet je gewoon gaan als je zin hebt om alleen op reis te gaan want mensen kom je (helaas ;( ) toch wel tegen.

Wandelen wordt ook steeds populairder. Er is de laatste jaren een duidelijke trend aan de gang, weg van het hebben van dingen naar het opdoen van ervaringen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 10 september 2017 @ 11:36:02 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173690246
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben jaloers. Ik zou willen dat ik het zou kunnen. Ik zou graag eens alleen op vakantie gaan, zonder partner. Maar ik denk dat ik gek zou worden van eenzaamheid.
Valt wel mee hoor. Je kunt ook een dagboek bijhouden. Of Fokken. Of even bellen. Dan ben je niet meer alleen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 10 september 2017 @ 11:41:40 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173690319
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 11:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Je kunt ook een dagboek bijhouden. Of Fokken. Of even bellen. Dan ben je niet meer alleen.
Moet je wel range hebben, of überhaupt een telefoon. Ikzelf heb nooit een telefoon bij me, iig niet eentje waar ik mee kan bellen. Hooguit een smartphone zonder SIM voor navigatie/ documentatie en wifi als ik in een plaatsje ben zodat ik eten kan bestellen en naar een postkantoor kan laten sturen. Even email checken voor noodgevallen (stel dat iemand dood is ofzo) en daarna ben ik weer offline. En FOK! doe ik al helemaal niet gedurende een reis. Dagboek hou ik idd wel bij.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173690343
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 11:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Je kunt ook een dagboek bijhouden. Of Fokken. Of even bellen. Dan ben je niet meer alleen.
Ik weet het niet. Een paar dag zou ik nog wel trekken, maar dan zou het meer "uitzitten" dan genieten zijn.

Als puber heb ik ooit het idee opgevat om ooit de Great Divide route in Amerika te doen. Maar ik kan niemand vinden die mee wil. Ik overweeg wel eens om het dan alleen te doen, maar durf het toch niet aan. Eens in de zoveel tijd gaat de gedachten echter toch weer knagen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 10 september 2017 @ 11:49:09 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173690415
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Een paar dag zou ik nog wel trekken, maar dan zou het meer "uitzitten" dan genieten zijn.

Als puber heb ik ooit het idee opgevat om ooit de Great Divide route in Amerika te doen. Maar ik kan niemand vinden die mee wil. Ik overweeg wel eens om het dan alleen te doen, maar durf het toch niet aan. Eens in de zoveel tijd gaat de gedachten echter toch weer knagen.
The Great Divide Trail is in Canada, in het verlengde van de Continental Divide in de USA. Als je bang bent voor eenzaamheid dan kun je beter met de Pacific Crest Trail beginnen want die is super druk, beter weer en super kwa landschap. Zelf ga ik volgend jaar het eerste stuk daarvan lopen (alleen) en mijn grootste zorg is juist de drukte en al die mensen die "gezellig" gaan lopen doen :D .

En als je echt wilt feesten loop je de Apalachian Trail

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 10-09-2017 11:55:07 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173690521
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

The Great Divide Trail is in Canada, in het verlengde van de Continental Divide in de USA. Als je bang bent voor eenzaamheid dan kun je beter met de Pacific Crest Trail beginnen want die is super druk, beter weer en super kwa landschap. Zelf ga ik volgend jaar het eerste stuk daarvan lopen (alleen) en mijn grootste zorg is juist de drukte en al die mensen die "gezellig" gaan lopen doen :D .

En als je echt wilt feesten loop je de Apalachian Trail
Ik wil The Great Divide eigenlijk fietsen, en dat lijkt me nog eenzamer dan wandelen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 10 september 2017 @ 12:07:57 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173690611
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik wil The Great Divide eigenlijk fietsen, en dat lijkt me nog eenzamer dan wandelen.
Ah! The Great Divide Mountainbike Route in de USA is iets anders dan de Great Divide Trail (hiking) door de Canadese Rocky Mountains. Lijkt me wel schitterend en ik denk dat het juist wel meevalt met eenzaamheid want je kunt met de fiets makkelijker af en toe een plaatsje in. Aan de andere kant heb je met fietsen misschien inderdaad minder snel dat je tijdens het fietsen met iemand kunt leuteren (dat is makkelijker als je loopt).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173690653
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ah! The Great Divide Mountainbike Route in de USA is iets anders dan de Great Divide Trail (hiking) door de Canadese Rocky Mountains. Lijkt me wel schitterend en ik denk dat het juist wel meevalt met eenzaamheid want je kunt met de fiets makkelijker af en toe een plaatsje in. Aan de andere kant heb je met fietsen misschien inderdaad minder snel dat je tijdens het fietsen met iemand kunt leuteren (dat is makkelijker als je loopt).
Ja, ik ben nog nooit in Amerika geweest, en die route lijkt mij zo mooi omdat ze gigantisch divers is. Te voet duurt te lang, dus is eigenlijk te fietsen.

Heb al wel eens overwegen om me aan te sluiten bij een groepsreis, maar dat vind ik dan weer net iets teveel geregisseerd.
  zondag 10 september 2017 @ 12:15:44 #22
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173690720
Misschien te kort voor je, maar ik vond the Pilgrim's way in Engeland ook wel een aanrader.

Ik moet eerlijk zeggen dat het al heel wat jaren geleden is dat ik daar gedeeltes van heb gelopen, maar toen was het echt niet druk

quote:
Pilgrims’ Way, Engeland

Deze 192 kilometer lange weg loopt van Winchester naar Canterbury. Waarschijnlijk bestaat de route al vanaf de Steentijd. Destijds was de route nog langer en liep hij langs Avebury en Stonehenge. De in de zesde eeuw overleden Sint Augustine van Canterbury werd begraven in de Grote Abdij aldaar, dit gegeven trok pelgrims aan. In de 12de eeuw werd Thomas Becket, de aartsbisschop van Canterbury, hier vermoord. Zijn relikwieën werden ook in de stad bewaard. Hierna liepen jaarlijks duizenden pelgrims vanaf Winchester naar Canterbury, een gebruik wat niet meer is opgehouden. De route neemt je mee langs prachtige Engelse landschappen en eeuwenoude kerken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 10 september 2017 @ 12:15:49 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173690722
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, ik ben nog nooit in Amerika geweest, en die route lijkt mij zo mooi omdat ze gigantisch divers is. Te voet duurt te lang, dus is eigenlijk te fietsen.

Heb al wel eens overwegen om me aan te sluiten bij een groepsreis, maar dat vind ik dan weer net iets teveel geregisseerd.
Ja die route moet schitterend zijn en heel divers. Valt min of meer samen met de Continental Divide Trail (hiking).

Maar als je nog niet weet of je tegen eenzaamheid kunt dan kun je natuurlijk ook eerst een kortere route kiezen om te zien hoe dat gaat voordat je je committeert aan zo'n een lange route.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173690744
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja die route moet schitterend zijn en heel divers. Valt min of meer samen met de Continental Divide Trail (hiking).

Maar als je nog niet weet of je tegen eenzaamheid kunt dan kun je natuurlijk ook eerst een kortere route kiezen om te zien hoe dat gaat voordat je je committeert aan zo'n een lange route.
Dat is waar. Ik zou zoiets iets moeten proberen, maar dan ook dichter bij huis.
pi_173690814
Er is volgens mij ergens een algemeen hiking topic hamzoef, TS zijn vraag over wandelen zonder mede wandelaars wordt nu een beetje ondergesneeuwd vind ik
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 10 september 2017 @ 12:28:10 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173690899
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:17 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik zou zoiets iets moeten proberen, maar dan ook dichter bij huis.
Ik heb in 2015 in Zweden de Kungsleden (420km) gelopen van zuid naar noord (reisverslag) en de zuidelijke helft van Hemavan tot Kvikkjokk was behoorlijk rustig (daarna werd het helaas wel erg druk). Ik kwam ook een fietser tegen. Wellicht is zoiets een aardige test? Kost ook geen drol, alles bij elkaar heeft het mij ¤749 gekost inclusief vliegtickets en alles.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173700103
Heb geen tips voor TS, maar snap hem helemaal. Ik vind het ook verschrikkelijk om mijn tempo af te moeten laten hangen van de groepsvergadering voor mij op het wandelpad waar ik net niet kan passeren vanwege een steile bergwand links en een diepe afgrond rechts.

En die GR221 lijkt mij ook tof, wil ik ook eens lopen :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_179488490
Even een reuzekick hoor. Want ik ken iemand die net de Camino heeft gelopen, en gisteren zag ik een boekje daarvan in de bieb en dat plantte een zaadje. Maar ik heb ook een hekel aan treintje lopen. Al vind ik <5 ook wel weer overdreven. Af en toe her en der een wandelaar tegenkomen vind ik prima, zolang ik maar niet in ganzenpas achter een groepje aan hoef (en mensen in ganzenpas achter mij aan heb).

Nu las ik in dit boek dat je nogal verschil van drukte hebt afhankelijk van het seizoen waarin je loopt (en de Jacobszondagen). Zou het er in maart/april al druk zijn op de Camino? (het liefst loop ik nèt voor de drukte uit)

En ik lees hierboven dat de Camino door bewoond gebied gaat. Daar heb ik op zich geen problemen mee, maar wat moet ik me erbij voorstellen? Over landweggetjes of hele stukken langs de Spaanse equivalent van de N-wegen?
Somebody that I used to know
  woensdag 30 mei 2018 @ 16:23:36 #29
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179492634
De Camino portugues gaat deels over asfaltwegen door dorpen, en deels over onverharde paadjes. Geen echt grote N-wegen. We hebben dit stuk gelopen in maart/april, toen was het nog niet druk, bijna geen andere wandelaars gezien. En ook niet zo warm als later in het jaar.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_179494070
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 16:23 schreef SaskiaR het volgende:
De Camino portugues gaat deels over asfaltwegen door dorpen, en deels over onverharde paadjes. Geen echt grote N-wegen. We hebben dit stuk gelopen in maart/april, toen was het nog niet druk, bijna geen andere wandelaars gezien. En ook niet zo warm als later in het jaar.
Had jij hem omstreeks 2012/2013 gelopen? Want ik denk dat ik dan jouw reactie in een oud topic heb gelezen. Zou zelf wel graag de route vanuit st Jean pied de port willen lopen, omdat ik daar een aantal jaar geleden ook geweest ben (GR10) en omdat die persoon die route ook heeft gelopen.
Somebody that I used to know
  Meest relativerende user 2022 woensdag 30 mei 2018 @ 17:55:38 #31
357044 Budapestenaar
pi_179494552
Ik snap je issue helemaal, TS. Als ik aan het hiken ben, kom ik ook het liefst zo weinig mogelijk mensen tegen. Het probleem met zoeken naar een rustige bestaande route is dat anderen 'm ook kunnen vinden. Waarom stel je niet zelf een route samen?

Het zuiden van Duitsland leent zich bijvoorbeeld perfect voor zo'n route. Van pak 'm beet Freiburg in Breisgau naar een plaats als Berchtesgaden. Prachtige landschappen, leuke dorpjes, maar niet de drommen toeristen die je op de beroemde routes kunt verwachten.
  woensdag 30 mei 2018 @ 19:27:04 #32
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179495846
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 17:33 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Had jij hem omstreeks 2012/2013 gelopen? Want ik denk dat ik dan jouw reactie in een oud topic heb gelezen. Zou zelf wel graag de route vanuit st Jean pied de port willen lopen, omdat ik daar een aantal jaar geleden ook geweest ben (GR10) en omdat die persoon die route ook heeft gelopen.
2009 en 2011 een stuk geloof ik. Maar heb er idd wel eens eerder over gepost. Ik denk dat maart/april voor het Spaanse stuk ook wel de beste tijd is wbt drukte en warmte. Alleen wat kans op regen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_179496258
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 16:23 schreef SaskiaR het volgende:
De Camino portugues gaat deels over asfaltwegen door dorpen, en deels over onverharde paadjes. Geen echt grote N-wegen. We hebben dit stuk gelopen in maart/april, toen was het nog niet druk, bijna geen andere wandelaars gezien. En ook niet zo warm als later in het jaar.
Ik heb vorig jaar een stuk van de Caminho Atlântico gelopen, in het hoogseizoen. Tijdens het wandelen redelijk rustig, in de slaapzaal van de albergues natuurlijk wel drukker (maar je kan ook een privékamer nemen). De route gaat wel ook door dorpen en stadjes.
pi_179498342
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:27 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

2009 en 2011 een stuk geloof ik. Maar heb er idd wel eens eerder over gepost. Ik denk dat maart/april voor het Spaanse stuk ook wel de beste tijd is wbt drukte en warmte. Alleen wat kans op regen.
Liever regen dan drukte denk ik. Je slaapt toch binnen dus dan kan je wel weer opdrogen (met kamperen is het anders)
Somebody that I used to know
pi_179498350
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar een stuk van de Caminho Atlântico gelopen, in het hoogseizoen. Tijdens het wandelen redelijk rustig, in de slaapzaal van de albergues natuurlijk wel drukker (maar je kan ook een privékamer nemen). De route gaat wel ook door dorpen en stadjes.
Nice, hoeveel km was dat?
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')