abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173687371



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

Over deze wet is een aanvraag voor een referendum gedaan door een onafhankelijke groep studenten. Veel mensen maken zich zorgen om hun privacy en de effectiviteit van de nieuwe wetgeving. De eerste 10.000 handtekeningen zijn ruim opgehaald. Om het raadgevend referendum, dat bovendien mogelijk wordt afgeschaft door het kabinet Rutte III, mogelijk te maken moeten 300.000 handtekeningen worden ingezameld.

Tekenen voor het referendum kan op de onderstaande webpagina. Teken dan!1!1!1

https://teken.sleepwet.nl/
  zondag 10 september 2017 @ 01:05:10 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173687434
Ik wil je wel quoten LK, maar mobiel FOK!ken enzo :')

Ik wil dit ook nog steeds een keertje doen, maar ik kan me er niet toe zetten. :@
Opzich leef ik verder wel gezond, daar niet van. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_173687883
quote:
Goed kapsel wel

Kale koppen niet te stoppen
pi_173688866
Gister deze documentaire geleken. Erg veel respect voor hoe die man er mee om gaat. Het werkt nog ook :P

I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173689450
Bij peil.nl voor het eerst op 8 zetels :D. De trein dendert voort :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 10 september 2017 @ 10:51:15 #7
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173689642
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 09:32 schreef Gohf046 het volgende:
Gister deze documentaire geleken. Erg veel respect voor hoe die man er mee om gaat. Het werkt nog ook :P

Hm dat is wel een interessante. :D
Toch mooi dat hij blijkbaar al een paar van het gedachtengoed af heeft gekregen. _O_
Die ga ik eens even downloaden. :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_173689838
Dit vind je ook wel interessant denk ik. Ik herken in dit filmpje ook wel een beetje hoe er over het algemeen in deze reeks word gediscussieerd.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173690180
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 01:05 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik wil je wel quoten LK, maar mobiel FOK!ken enzo :')

Ik wil dit ook nog steeds een keertje doen, maar ik kan me er niet toe zetten. :@
Opzich leef ik verder wel gezond, daar niet van. :P
Nou ja als je verder goed/gezond leeft is het ook niet zo nodig denk ik. Er zitten genoeg voordelen aan.
pi_173690437
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 02:28 schreef Ties02 het volgende:
Goed kapsel wel

Kale koppen niet te stoppen
Na de ondergang de laatste jaren van de PvdA onder Samson met zijn kale kop heeft hij zijn haar maar laten groeien denk ik ;)
pi_173691372
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 12:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dt-fout in zin 1 _O_
Zegt inderdaad wel weer genoeg _O_
  zondag 10 september 2017 @ 12:59:39 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_173691581
Whehehe.

Ik hoorde die Hammerstein gisteren op Radio 1. Wat een volkomen idioot is het ook. Lekker nog meer polarisren.
  zondag 10 september 2017 @ 13:07:43 #15
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_173691768
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:34 schreef Gohf046 het volgende:
Bij peil.nl voor het eerst op 8 zetels :D. De trein dendert voort :7
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_173691814
thierrybaudet twitterde op zondag 10-09-2017 om 12:13:35 #FVD nu op ACHT zetels bij @mauricedehond. Word ook lid en help onze democratische vernieuwingsbeweging!… https://t.co/M81HI0eLjb reageer retweet
  zondag 10 september 2017 @ 13:12:41 #17
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173691937
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:34 schreef Gohf046 het volgende:
Bij peil.nl voor het eerst op 8 zetels :D. De trein dendert voort :7
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_173692030
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2017 12:59 schreef remlof het volgende:
Whehehe.

Ik hoorde die Hammerstein gisteren op Radio 1. Wat een volkomen idioot is het ook. Lekker nog meer polarisren.
De manier waarop jij de discussie aangaat werkt niet polariserend ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 10 september 2017 @ 14:19:28 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_173693476
quote:
quote:
De Duitse nazi's begingen met de Holocaust de grootste misdaad ooit, maar
Hier stopte ik met lezen.
  zondag 10 september 2017 @ 14:28:04 #21
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173693717
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2017 14:19 schreef remlof het volgende:

[..]


[..]

Hier stopte ik met lezen.
Terecht, de Mao's en Stalins van deze wereld hebben nog veel meer doden op hun naam.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zondag 10 september 2017 @ 14:33:55 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_173693865
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 14:28 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Terecht, de Mao's en Stalins van deze wereld hebben nog veel meer doden op hun naam.
Dat was geen genocide uit racisme, dat was wat de nazi's deden wel. En dat maakt het nog erger dan genocide sowieso al is en daarom ook onvergelijkbaar.

Iedereen die met "maar" aankomt na het constateren van het feit dat de holocaust heel erg was begeeft zich op een hellend vlak.
  zondag 10 september 2017 @ 14:37:44 #23
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173693972
Ach, stellen dat je volk is "geïnfecteerd" met ongewenste "ziektekiemen" wat extreem-rechts doet en dat de ondergang nabij is door deze "vreemde elementen" (joden, moslims, donkere mensen, etc etc) kan ook heel veel geweld rechtvaardigen en dat heeft het ook voor velen gedaan, beetje jammer dat de columinsten van de Volkskrant die nuance missen en dit artikel.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zondag 10 september 2017 @ 14:45:32 #24
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173694109
quote:
3s.gif Op zondag 10 september 2017 14:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat was geen genocide uit racisme, dat was wat de nazi's deden wel. En dat maakt het nog erger dan genocide sowieso al is en daarom ook onvergelijkbaar.

Iedereen die met "maar" aankomt na het constateren van het feit dat de holocaust heel erg was begeeft zich op een hellend vlak.
Nou ik vind toch niet dat je onderscheid mag maken wat dat betreft. De absolute getallen maken dus eigenlijk niks uit, maar omdat het ene wél racistisch gemotiveerd is en het ander niet, is het ene erger dan het ander? Dat vind ik toch vreemd.

Dat laatste ben ik wel met je eens. :Y
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_173696362
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:37 schreef Jip141 het volgende:
Ach, stellen dat je volk is "geïnfecteerd" met ongewenste "ziektekiemen" wat extreem-rechts doet en dat de ondergang nabij is door deze "vreemde elementen" (joden, moslims, donkere mensen, etc etc) kan ook heel veel geweld rechtvaardigen en dat heeft het ook voor velen gedaan, beetje jammer dat de columinsten van de Volkskrant die nuance missen en dit artikel.
Het punt was niet dat je vanuit een idealisme erge dingen kan doen, het punt was dat mensen die niet tot de geweldplegers behoren er sympathie voor kunnen opbrengen. Sympathie opbrengen voor nazi's maakt je natuurlijk een nazi, omdat dat niet goed te praten is. Links geweld, vanwege het streven, wel (een beetje).
pi_173696566
quote:
Goede column. De claim van het alleenrecht op het morele gelijk en het daaruit vloeiende geweld is een hardnekkig probleem op links.
pi_173697138
quote:
3s.gif Op zondag 10 september 2017 14:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat was geen genocide uit racisme, dat was wat de nazi's deden wel. En dat maakt het nog erger dan genocide sowieso al is en daarom ook onvergelijkbaar.
Dat genocide uit racisme moreel (iets) erger is ben ik in principe met je eens, maar waarom is het daarom ineens onvergelijkbaar? Dat genocide uit racisme moreel erger is is niet echt relevant gezien het aantal slachtoffers en de nutteloosheid van beide genocides. Op een gegeven moment is iets zo verschrikkelijk dat de verschillen er praktisch niets meer toe doen. Daar grote onderscheid in maken (wat jij doet door te zeggen dat het onvergelijkbaar is) is simpelweg pervers en haast een indirecte en impliciete bagatellisering van die andere genocide.

Een seriemoordenaar die 200 moorden pleegt uit racisme, en een seriemoordenaar die 200 moorden pleegt uit politieke ideologie... beide gaan levenslang de bak in en worden totaal verafschuwd door de samenleving. Beide wil je nooit meer op vrije voeten hebben. Beide gebeurtenissen wil je nooit meer zien herhalen. Dan kun je wel zeggen dat die racistische seriemoordenaar erger is... maar waar ben je dan in vredesnaam mee bezig?!
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173697216
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 16:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het punt was niet dat je vanuit een idealisme erge dingen kan doen, het punt was dat mensen die niet tot de geweldplegers behoren er sympathie voor kunnen opbrengen. Sympathie opbrengen voor nazi's maakt je natuurlijk een nazi, omdat dat niet goed te praten is. Links geweld, vanwege het streven, wel (een beetje).
Iets vergelijkbaars zie je helaas bij een te groot aantal moslims. Sympathie van mensen die niet tot de geweldplegers behoren voor terroristen en aanslagen vanwege het streven.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173697341
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 16:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het punt was niet dat je vanuit een idealisme erge dingen kan doen, het punt was dat mensen die niet tot de geweldplegers behoren er sympathie voor kunnen opbrengen. Sympathie opbrengen voor nazi's maakt je natuurlijk een nazi, omdat dat niet goed te praten is. Links geweld, vanwege het streven, wel (een beetje).
Als ik zeg het is minder erg als iemand de zakken rolt van een voorbijganger dan wanneer iemand wordt vermoord, praat ik het zakkenrollen dan goed?
pi_173697352
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Iets vergelijkbaars zie je helaas bij een te groot aantal moslims. Sympathie van mensen die niet tot de geweldplegers behoren voor terroristen en aanslagen vanwege het streven.
Klopt, aan beide gedachten ligt dezelfde filosofie ten grondslag: het doel heiligt de middelen/nadelen.
pi_173698368
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2017 18:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ik zeg het is minder erg als iemand de zakken rolt van een voorbijganger dan wanneer iemand wordt vermoord, praat ik het zakkenrollen dan goed?
Wat heeft die vraag in godsnaam te maken met wat ik net zei? Bedoel je:
Nazi = moordenaar

ExtreemLinks = zakkenrollen
Minder erg = sympathie?

Dus je zegt dat je zegt dat je de nazi erger vindt dan de antifa. En je zegt dat ik dat dan goedpraten vindt.

Dan gaat het op 2 punten fout. En je mist ook het echte punt. Ten eerste vind ook ik de nazi zijn motivatie erger. Dan praat ik dat linkse geweld niet goed.

Het werkelijke punt is, dat gesympathiseerd wordt met links, en dat het geweld door die sympathie goedgepraat wordt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Mr.Major op 10-09-2017 19:56:47 ]
pi_173699131
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2017 18:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ik zeg het is minder erg als iemand de zakken rolt van een voorbijganger dan wanneer iemand wordt vermoord, praat ik het zakkenrollen dan goed?
In discussies over moslim-terrorisme bijvoorbeeld, worden dat soort rare vergelijkingen wel zelf genoemd door linkse mensen. Dus ja dat heet goedpraten.
pi_173700963
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 19:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat heeft die vraag in godsnaam te maken met wat ik net zei? Bedoel je:
Nazi = moordenaar

ExtreemLinks = zakkenrollen
Minder erg = sympathie?

Dus je zegt dat je zegt dat je de nazi erger vindt dan de antifa. En je zegt dat ik dat dan goedpraten vindt.

Dan gaat het op 2 punten fout. En je mist ook het echte punt. Ten eerste vind ook ik de nazi zijn motivatie erger. Dan praat ik dat linkse geweld niet goed.

Het werkelijke punt is, dat gesympathiseerd wordt met links, en dat het geweld door die sympathie goedgepraat wordt.

Waar en hoe wordt dat geweld goedgepraat?
pi_173701400
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2017 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar en hoe wordt dat geweld goedgepraat?
In Nederland, door veel mensen. Niet volledig, maar wel gedeeltelijk

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 10-09-2017 21:02:41 ]
pi_173701941
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 19:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]
Het werkelijke punt is, dat gesympathiseerd wordt met links, en dat het geweld door die sympathie goedgepraat wordt.

Zit je hier nu heel opzichtig links en radicaal-links op 1 hoop te vegen om maar te kunnen doen alsof er sympathie zou zijn voor geweld door die laatste groep?
pi_173705698
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zit je hier nu heel opzichtig links en radicaal-links op 1 hoop te vegen om maar te kunnen doen alsof er sympathie zou zijn voor geweld door die laatste groep?
Nou niet bewust. Maar tegelijktijd is het niet enkel extreemlinks dat sympathie heeft met extreemlinks.
Met sympathie wordt bedoeld dat er niet zo extreem gereageerd wordt als bij rechts omdat ze wel begrijpen waarom ze het doen. Dus het is niet zo dat links gelijk keihard staat te juichen.
pi_173705747
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 23:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nou niet bewust.
Vast, gisteren hield je nog een heel betoog waarom de term "links" eigenlijk sowieso niet zou moeten worden gebruikt zonder context als economisch of sociaal, maar vandaag ben je weer 180 graden gedraaid omdat dat blijkbaar beter past bij de framing die je nu wil toepassen.

quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 23:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]
Maar tegelijktijd is het niet enkel extreemlinks dat sympathie heeft met extreemlinks.
Graag een onderbouwing van wie zoals sympathie heeft voor extreemlinks geweld, namen en rugnummers.

quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 23:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]
Met sympathie wordt bedoeld dat er niet zo extreem gereageerd wordt als bij rechts omdat ze wel begrijpen waarom ze het doen. Dus het is niet zo dat links gelijk keihard staat te juichen.
Wat een vage formulering. Wederom graag feiten.
pi_173705789
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 23:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vast, gisteren hield je nog een heel betoog waarom de term "links" eigenlijk sowieso niet zou moeten worden gebruikt zonder context als economisch of sociaal, maar vandaag ben je weer 180 graden gedraaid omdat dat blijkbaar beter past bij de framing die je nu wil toepassen.

[..]

Graag een onderbouwing van wie zoals sympathie heeft voor extreemlinks geweld, namen en rugnummers.

[..]

Wat een vage formulering. Wederom graag feiten.
Hier blijkt uit de formulering wel dat het gaat om zowel economisch als sociaal links. Het communistisch extreem linkse geweld van de G20 top, of het sociaal links feminismegeklad op Baudet zijn deur. Ik zei ook: als het beiden is kan enkel links of rechts wel.

De sympathie is er voor de doelstellingen. Om het maar even hard te zeggen doen mensen soms moeilijker over die mensen die bovenop die school staan dan de ellende die in Hamburg plaatsvond.
pi_173705809
Als Baudet en Hiddema geen gekke dingen doen dan staat FvD bij de volgende verkiezingen op 12-16 zetels.

Mark my words.
AFCA!
pi_173705818
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 23:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hier blijkt uit de formulering wel dat het gaat om zowel economisch als sociaal links. Het communistisch extreem linkse geweld van de G20 top, of het sociaal links feminismegeklad op Baudet zijn deur. Ik zei ook: als het beiden is kan enkel links of rechts wel.

De sympathie is er voor de doelstellingen. Om het maar even hard te zeggen doen mensen soms moeilijker over die mensen die bovenop die school staan dan de ellende die in Hamburg plaatsvond.
Jammer dat het bij vaag geneuzel blijft in plaats van de gevraagde feitelijke onderbouwing.
Ik lees morgenochtend wel of die nog gaat komen.
pi_173705923
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 23:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jammer dat het bij vaag geneuzel blijft in plaats van de gevraagde feitelijke onderbouwing.
Ik lees morgenochtend wel of die nog gaat komen.
Duidelijk zat anders
  maandag 11 september 2017 @ 01:59:45 #43
104871 remlof
Europees federalist
pi_173706709
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 23:58 schreef RensAjacied het volgende:
Als Baudet en Hiddema geen gekke dingen doen dan staat FvD bij de volgende verkiezingen op 12-16 zetels.

Mark my words.
Ik schat de kans dat ze tegen die tijd op 0 staan groter.
pi_173706711
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 20:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

In Nederland, door veel mensen. Niet volledig, maar wel gedeeltelijk
Ah. Het gevoelsmatige argument weer. "Ja, nee, er zijn misschien nauwelijks voorbeelden van te vinden maar het is echt zo en de mensen die het met me eens zijn die begrijpen wel wat ik bedoel". Ja, goed verhaal weer.
pi_173707295
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 23:57 schreef Mr.Major het volgende:
Het communistisch extreem linkse geweld van de G20 top, of het sociaal links feminismegeklad op Baudet zijn deur.
Beide waren anarchisten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173707458
quote:
Huis Baudet opnieuw besmeurd

Opnieuw is de woning van Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet besmeurd. De politie zegt zondagochtend ter plaatse te zijn geweest bij zijn woning aan de Korte Prinsengracht in Amsterdam en ook Baudet zelf bevestigt dit. Ook nu bleek de voordeur bevuild, aldus de politiezegsvrouwe.


„Wij hebben daar onderzoek gedaan en onderzoeken nu wat precies de vervuiling is en wie dat heeft aangebracht. In elk geval is er aan de buitenkant vervuiling waargenomen. Onduidelijk is of het ook naar binnen gekomen is”, aldus de woordvoerster.

In de woning werden met wattenstaafjes monsters van de deurmat en een stinkende substantie genomen. Afgelopen donderdag werd de voordeur van Baudet ook al beklad. Toen werd de actie opgeëist door linkse activisten die zich het ’Radicaal Anarchistisch Feministisch Front’ noemen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 september 2017 @ 08:16:33 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173707533
Kansloos :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173707733
quote:
Hoe word je een fascist?

Demoniseren wordt toegepast om bepaalde ideeën buiten het politieke discours te houden. De beschuldigingen gaan over onderwerpen die de bulk van de mensen als verwerpelijk ervaart. Bij het demoniseren is het doel niet waarheidsvinding, maar bovenal sociale eliminatie. Zodra het etiket plakt, doet de maatschappij in haar sociale afkeuring de rest van het werk. Diegenen die demoniseren zijn er dan ook vooral op gericht om het etiket te laten plakken.

De etiketten – fascist, nazi en racist
Demoniseerders (zelf noemen ze zich ‘benoemers’) hebben de keuze uit een aantal etiketten. De drie grote etiketten die worden gebruikt, zijn fascist, nazi, racist. Er zijn nog allerlei varianten zoals islamofoob, xenofoob, patriarch, witte onderdrukker etc. Over de loop van de jaren zijn de drie grote het meest effectief gebleken. Demonisering zal zich doorgaans richten op één of meerdere van deze drie.

De drie etiketten – fascist, nazi en racist – zijn diepgeworteld in het onderbewuste van de westerse samenleving. Reacties op deze uitingsvormen zijn direct en absoluut. Het is niet ongebruikelijk dat zelfs mensen die geweld afzweren, dit rechtvaardigen tegen de Grote Drie. Een fascistische totalitaire groep als Antifa is stevig in de maatschappij verankerd door zich voor te doen als anti-fascistisch. Kortom, er is een enorme potentiële macht voorhanden tegen mensen die geëtiketteerd zijn. Daarnaast is er veel begrip voor hen die zeggen ertegen te strijden, zelfs als ze zelf eigenschappen van het etiket vertonen.

Het vervelende voor de benoemers is dat de definities van de etiketten strikt zijn.

Fascisme is gedefiniëerd [1] als tegenstander van liberalisme, conservatisme en communisme, agerend tegen de conservatieve waarden, geweld verheerlijkend, aggressieve houding tegenover buurlanden aannemend, totalitair, één leider, extreem nationalistisch, progressief in het omvormen van het sociale systeem.

Nazisme is op dezelfde basis geschoeid, maar heeft een aantal verbijzonderingen, zoals de rassenleer en de eugenetica.

Racisme kenmerkt zich doordat het ene ras boven het andere hoort te staan. Het is in de breedste zin negatief acteren op basis van etniciteit.

Etiketten opplakken
Een benoemer die het potentiëel aan publieke woede tegen een persoon wil opwekken moet dus in staat zijn één van de drie grote etiketten op te plakken. Nu is de definitie van de etiketten vaak te nauw om op brede schaal toe te passen. Onthoud goed; het gaat niet om de waarheid, maar om tegenstanders het zwijgen op te leggen. De oplossing ligt dan voor de hand: rek de definitie op!

Zo gezegd, zo gedaan. Racisme is niet langer alleen acteren op etniciteit, maar ook biologische verschillen benoemen. Fascisme is niet alleen extreem nationalisme, maar ook je uitspreken tegen de EU. Nazisme is niet alleen antisemitisme, maar ook islamofobie. De definitie rekt op en dit stelt de benoemer in staat om meer subjecten te etiketteren. De etiketten zijn intensief aan inflatie onderhevig. De bijhorende ontwaarding (het afnemen van de reactie) blijft vooralsnog uit.

Sociaal elimineren
Nadat de juiste etiketten zijn gekozen, is het zaak om ze op te plakken. Zodra het etiket plakt, doet de maatschappij in haar sociale afkeuring de rest van het werk. Dit kan makkelijk of moeilijk zijn. Let wel, het gaat hier niet om waarheidsvinding, maar dat het etiket opgeplakt wordt. Of het terecht of onterecht is, speelt geen rol. Doel is immers de boodschappers met een afwijkende mening sociaal te elimineren.

Het makkelijkst te veroordelen zijn de mensen die zichzelf zo beschrijven. Hierover zijn we snel klaar. Als iemand zichzelf een nazi noemt, waarom zou je die persoon dan tegenspreken? Dit is tevens de groep waar geen discussie over bestaat. Iedereen die zichzelf classificeert als nazi, fascist of racist verdient wat die krijgt als de maatschappij daarop reageert.

Opblazen
Hierna wordt het al wat moeilijker. De benoemer moet met de vlooienkam door video’s en teksten van het subject. Ieder woord, iedere zin wordt onder loep gelegd, zoekend naar versprekingen of zaken die geframed kunnen worden. Als iemand uitspreekt een militante groepering ‘dapper’ te vinden, dan wordt dat gezien als toejuichen. De persoon is dan een sympathisant. Bespreekt men het scenario van een staatsgreep, dan wordt verondersteld dat ze dat nastreven. De persoon is dan geweldsverheerlijkend en streeft de totalitaire staat na. Zaak is hier om de quote buiten zijn context te nemen en op te blazen.

Checklist
Om het geheel een formalistisch sausje te geven wordt er een checklist naast gehouden. Die checklist wordt echter zeer beperkt toegepast. Bewijsmateriaal wat tegenstrijdig is met de checklist wordt genegeerd en er wordt enkel gekeken naar de ‘feiten’ die wel kloppen. Zo kan het zijn dat op basis van slechts één (vermeende) overeenkomst de conclusie wordt getrokken dat de aangeklaagde een fascist is. Dat andere feiten er lijnrecht tegenover staan wordt in het geheel niet meegenomen. Stel je eens voor dat je bij de dokter komt met een mild kuchje en je krijgt direct de diagnose kinkhoest. Een persoon zou sterk moeten matchen op meerdere criteria om te voldoen.

Guilt by association
De laatste – en zwakste – vorm van etiketteren is het toepassen van guilt by association. Een mooi voorbeeld is dat iemand een retweet heeft gedaan van een goed idee. De auteur van de oorspronkelijke tweet is echter al eerder geëtiketteerd als fascist. De retweeter heeft zich dan schuldig gemaakt aan guilt by association. Aangezien deze vorm wat zwakker is, wordt hier vaak gezocht naar meer situaties om het volume van de aantijging op te blazen. Mensen die ideeën lostrekken van personen en ze beoordelen op hun eigen merites (zoals Thierry Baudet) zijn extra gevoelig voor deze aanval.

Sociale uitsluiting
Op het moment dat iemand met succes bestempeld wordt tot nazi, fascist of racist, dan is het werk van de ‘benoemer’ gedaan. De kracht van het etiket in combinatie met de maatschappelijke afkeuring hierover doen de rest. De geëtiketteerde wordt nu voorbij het cordon sanitaire geduwd. Er hoeft niet meer mee gesproken of op gereageerd te worden. Alles wat hij nu zegt, kan gelijk terzijde geschoven worden. Hij is ‘af’ en mag niet meer meedoen. Kaltgestellt.

Invloed op het debat
Nederland heeft drie belangrijke thema’s waarover momenteel fel gedebatteerd zou moeten worden. Dat zijn massa-immigratie, islamisering en integratie. Het probleem is dat iedere kritische stem die afwijkt van de huidige koers op precies dezelfde manier behandeld wordt; herkennen, etiketteren, uitsluiten. Het debat valt dood en Nederland moddert verder zonder dat de onderwerpen serieus geadresseerd worden.

Het proces van demoniseren is de doodsteek voor een gezond debat. Dit essay is een pleidooi om het instrument van demoniseren uit de genen van het politieke bestel te halen, zodat andere, nieuwe en frisse ideeën in het debat geïntroduceerd kunnen worden.

Nederland is sterk genoeg om om te gaan met echte nazi’s, fascisten en racisten. Het wordt nu tijd om de mensen die ten onrechte op dezelfde hoop zijn geschoven daar weer vanaf te halen en terug te brengen binnen het politieke bestel.
pi_173707735
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 08:16 schreef Nattekat het volgende:
Kansloos :')
Ik heb opeens zo'n gevoel dat het slecht gaat aflopen met Thierry.
pi_173707836
Dit soort acties zijn te danken aan radicaal-linkse figuren die Baudet alsmaar in de hoek van het fascisme blijven zetten.
pi_173707868
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 08:41 schreef Vesz het volgende:

[..]

Is dit van de schoolkrant ofzo? Ik bedoel, er zijn toch wel duizend andere artikelen te vinden die precies hetzelfde zeggen ('we mogen het niet zeggen!!!') maar dat wel gewoon normaal verwoorden?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173707925
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 08:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit soort acties zijn te danken aan radicaal-linkse figuren die Baudet alsmaar in de hoek van het fascisme blijven zetten.
Dit soort acties zijn zeer schandalig en moeten hard worden aangepakt. Maar dat Baudet keer op keer de grens blijft opzoeken en regelmatig over gaat heeft natuurlijk geen enkel gevolg op de beeldvorming rond Baudet?
pi_173708145
quote:
5s.gif Op maandag 11 september 2017 08:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is dit van de schoolkrant ofzo? Ik bedoel, er zijn toch wel duizend andere artikelen te vinden die precies hetzelfde zeggen ('we mogen het niet zeggen!!!') maar dat wel gewoon normaal verwoorden?
Volgens mij mag iedereen daar inderdaad z'n ellende op kwijt :P
pi_173708201
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 08:02 schreef Vesz het volgende:

[..]

Het is triest maar ik denk echt dat we op het punt zijn gekomen dat Baudet beveiliging nodig heeft.
En waarom? Omdat hij dingen zegt die een ander niet aanstaan, echt enorm triest dit.
pi_173708209
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2017 09:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit soort acties zijn zeer schandalig en moeten hard worden aangepakt. Maar dat Baudet keer op keer de grens blijft opzoeken en regelmatig over gaat heeft natuurlijk geen enkel gevolg op de beeldvorming rond Baudet?
Victim blaming, ik had wel wat beters van je verwacht.
pi_173708279
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 09:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Victim blaming, ik had wel wat beters van je verwacht.
Dan lees je dat verkeerd. Wat iemand zegt heeft gewoon invloed op de perceptie, daar ontkom je niet aan.
pi_173708317
Gratis reclame wel weer :D
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 11 september 2017 @ 09:45:11 #58
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173708546
:r walgelijke actie weer
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  maandag 11 september 2017 @ 10:24:38 #59
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173709027
Foute actie. Hopelijk stopt het snel.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 11 september 2017 @ 10:36:48 #60
104871 remlof
Europees federalist
pi_173709212
Hele domme actie inderdaad.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')