abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 september 2017 @ 23:57:33 #1
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_173686539
Beste FOK!kers,

Al ongeveer jaar gebruik ik met veel plezier de laptop van het merk Medion, de Erazer X6601 met Windows 10 er op. De afgelopen dag is er echter een vreemd probleem ontstaan. Ik verhuisde mijn laptop van mijn studentenkamertje naar huis, in een afgesloten, waterdicht en beschermd laptopvak. Er is tijdens de reis niets vreemds gebeurd wat ik kan aanwijzen als oorzaak.
Ik doe mijn oortjes in het daarvoor bestemde gat, en opeens valt mij een zacht geruis op, niet merkbaar tijdens het bekijken van een filmpje, enkel tijdens de stilte. Een beetje als de zee. Het lag niet aan de oortjes, want met andere oortjes had ik het zelfde probleem. Het geruis hangt samen met de acties die ik uitvoer, want als ik het touchpad aanraak versterkt het gezoem ietsje tot ik het loslaat. Als ik hem opnieuw opstart zijn er ook variaties in het gezoem.
Als ik de microfoon uitzet (ja, ook de interne speaker via de ''opnameapparaten''), gebeurt er niets. Als ik het geluid uitzet, gebeurt er niets. Als ik verscheidene gaatjes afdek of de stekker er uit haal, is er ook geen verandering. Enkel als de computer helemaal uitstaat houdt het gezoem op.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

Gr gr,
Henk, Ria en de kisd (en een poot van Boedda)
Helemaal super.
pi_173686656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:57 schreef Kyubey het volgende:
Beste FOK!kers,

Al ongeveer jaar gebruik ik met veel plezier de laptop van het merk Medion, de Erazer X6601 met Windows 10 er op. De afgelopen dag is er echter een vreemd probleem ontstaan. Ik verhuisde mijn laptop van mijn studentenkamertje naar huis, in een afgesloten, waterdicht en beschermd laptopvak. Er is tijdens de reis niets vreemds gebeurd wat ik kan aanwijzen als oorzaak.
Ik doe mijn oortjes in het daarvoor bestemde gat, en opeens valt mij een zacht geruis op, niet merkbaar tijdens het bekijken van een filmpje, enkel tijdens de stilte. Een beetje als de zee. Het lag niet aan de oortjes, want met andere oortjes had ik het zelfde probleem. Het geruis hangt samen met de acties die ik uitvoer, want als ik het touchpad aanraak versterkt het gezoem ietsje tot ik het loslaat. Als ik hem opnieuw opstart zijn er ook variaties in het gezoem.
Als ik de microfoon uitzet (ja, ook de interne speaker via de ''opnameapparaten''), gebeurt er niets. Als ik het geluid uitzet, gebeurt er niets. Als ik verscheidene gaatjes afdek of de stekker er uit haal, is er ook geen verandering. Enkel als de computer helemaal uitstaat houdt het gezoem op.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

Gr gr,
Henk, Ria en de kisd (en een poot van Boedda)
Het doet mij verdriet te horen dat Keesar niet meer onder ons is.
  zondag 10 september 2017 @ 00:06:28 #3
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_173686688
Staat de laptop toevallig nu vlakbij een spanningsveld (dicht bij adapters) dan even verder er van wegzetten.
🙈 🙉 🙊
  zondag 10 september 2017 @ 00:08:46 #4
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_173686714
Het verheugt mij
om te melden
Dat wanneer ik de computer uit zet en dan aanzet (niet opnieuw opstarten maar handmatig uit)
Ik niets meer hoor
Slotje graag

Gr gr

nu kan ik eindelijk weer in alle rust glitterplaatjes versturen naar Bep
Helemaal super.
pi_173845832
De DAC en/of analoge audioverbindingen in je laptop ondervinden storing van andere componenten, koop een externe audio interface, geen dank, groeten en een krabbel van Poekie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')