abonnement Unibet Coolblue
pi_173685948
Ik ben afgestudeerd en wil 4 maanden op vakantie en daarna gaan werken.

Nu was ik van plan om te gaan solliciteren en te vragen of ik pas over 4 maanden kan beginnen. Hoe weet ik welke bedrijven dit oke vinden en welke niet. De meeste advertenties vermelden niet een begindatum van de functie.
Natuurlijk weet ik dat ik na mijn reis ook kan solliciteren, alleen heb ik dan een gat in m'n cv, bovendien is het chill om van tevoren te weten dat je bij terugkomst een mooie baan hebt.

Hoe kom ik hier achter? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? (Meteen in mijn brief erover beginnen leek me beetje raar en ongeinteresseerd overkomen.)
pi_173686015
Proberen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator zaterdag 9 september 2017 @ 23:30:59 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173686142
Wat is de reden dat een bedrijf iemand zoekt maar wel vier maanden kan wachten. Dan moet jij als afgestudeerde of heel veel te bieden hebben of ze denken gaandeweg te kunnen groeien dat de wachttijd vergoeilijkt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173686177
In theorie zou het bij bepaalde bedrijven wel kunnen hoor.
Maar ik weet niet welke branche jij gaat solliciteren.
Hell To The Liars
pi_173686230
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Proberen.
Hoe proberen? Gewoon cv, brief opsturen. En wanneer moet ik het dan vragen of het mogelijk is??
pi_173686231
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:33 schreef Droopie het volgende:
In theorie zou het bij bepaalde bedrijven wel kunnen hoor.
Maar ik weet niet welke branche jij gaat solliciteren.
In de financiele wereld
  zaterdag 9 september 2017 @ 23:53:46 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173686465
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:30 schreef Renesite het volgende:
Wat is de reden dat een bedrijf iemand zoekt maar wel vier maanden kan wachten. Dan moet jij als afgestudeerde of heel veel te bieden hebben of ze denken gaandeweg te kunnen groeien dat de wachttijd vergoeilijkt.
Dat dus. Mensen zoeken ze meestal niet over 4 maanden, maar nu. Of je moet echt iets heel bijzonders te bieden hebben.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_173686524
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:37 schreef halo4312 het volgende:

[..]

In de financiele wereld
Haha. Ja die zullen er zeker geen enkel probleem mee hebben als ze 4 maanden op je moeten wachten. Die sector staat bekend om zijn gemoedelijke werkethos. Tijd = geld ruimte om lekker jezelf te zoeken tijdens het backpacken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173686557
Maw, gewoon op reis gaan, bij thuiskomst meteen een of ander bijbaantje zoeken wat je iig een poosje vol kan houden, en vanuit die positie carrière-gericht solliciteren.

En een gat van 4 maanden in je CV. Je kan ook overdrijven zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173688248
Misschien beter niet solliciteren. Als je nu bij dezelfde bedrijven gaat solliciteren als dat je dan wil doen dan zouden ze hierdoor een beeld van je kunnen hebben gekregen dat niet positief is en je niet opnieuw uitnodigen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_173688289
Ik zou het in de sollicitatiebrief zetten. Dat werkt beter dan pas vertellen bij het gesprek.
Kan dat je uitgenodigd wordt is wel veel kleiner.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 10 september 2017 @ 08:01:14 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_173688360
Ik zou niet solliciteren 4 maanden van tevoren. Je verspeelt hiermee eventuele kansen.
Wat als jij nu solliciteert bij bedrijf a op functie a en ze wijzen je af vanwege juist deze reden. Wanneer je terugkomt hoef je bij hen ook niet meer te solliciteren.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 10 september 2017 @ 08:01:35 #13
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173688361
Eerst op vakantie en dan solliciteren.

You can't have your cake and eat it...

Hoe langer je die reis uitstelt hoe groter dat gat op je cv wordt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_173689437
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:20 schreef halo4312 het volgende:
Natuurlijk weet ik dat ik na mijn reis ook kan solliciteren, alleen heb ik dan een gat in m'n cv...
Dat gat heb je hoe dan ook als je gaat reizen voordat je contract ingegaan is, of ga je de startdatum van je reis als startdatum bij werkgever op je cv vermelden? Dat zou onwaar zijn.

Een procedure kost tijd en een opzegtermijn van twee maanden is niet ongewoon. Alleen een werkloze zou in theorie maandag kunnen beginnen. Ik zou het niet in je brief vermelden, maar in het gesprek ter sprake brengen of aan het eind van het gesprek informeren over het vervolg van de procedure.

Soortgelijke situatie gehad, zelfde branche, maar dan 7 weken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173692998
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 10:33 schreef baskick het volgende:

[..]

Soortgelijke situatie gehad, zelfde branche, maar dan 7 weken.
.... En hoe liep dat bij jou af? Lijkt me op zich wel handige informatie voor dit topic ...
"Pools are perfect for holding water"
pi_173693761
Eerst reizen en daarna maar verder zien. In vier maanden kan best wat veranderen, bij jou maar ook bij een bedrijf waar je solliciteert of hebt gesolliciteerd. En om nou vier maandjes reizen als een gat in je cv te zien... Je hebt toch een goede verklaring? Denk je echt dat je de enige bent die na de studie een tijd gaat reizen?
pi_173696013
Ik zou me geen zorgen maken om een gat van 4 maanden als je dat kunt verklaren met je reis. bij mijn vorige werkgever had ik een opzegtermijn van 3 maanden, mijn huidige werkgever was daar niet helemaal blij mee, maar kon het wel begrijpen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 10 september 2017 @ 19:44:17 #18
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_173699493
Een reis maken is toch niet persé een gat op je cv? Dan zeg je toch dat je die periode hebt gereisd?

Ik zou na de reis pas solliciteren. Het is best vreemd als je vraagt of ze 4 maanden op je willen wachten.
pi_173699775
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:00 schreef probeer het volgende:

[..]

.... En hoe liep dat bij jou af? Lijkt me op zich wel handige informatie voor dit topic ...
Helemaal goed gekomen, volgens mijn genoemde adviezen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173700383
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Proberen.
En vaak is er een mailadres of telefoonnummer voor meer informatie. Dan kan je informeren over het een bezwaar is dat je pas beschikbaar bent over 4 maanden.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 11 september 2017 @ 00:15:04 #21
414785 sirdanilot
pi_173706076
4 maanden is echt te lang, dat gaat je echt niet lukken. en zoals anderen zeiden verspeel je ook je kansen bij de bedrijven waar je het probeert, dus 'niet geschoten is altijd mis' gaat hier niet echt op.

Wat je wel zou kunnen doen is je laptopje meenemen en een maand voor je terugkomt alvast beginnen met solliciteren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173706421
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 20:20 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En vaak is er een mailadres of telefoonnummer voor meer informatie. Dan kan je informeren over het een bezwaar is dat je pas beschikbaar bent over 4 maanden.
Enige juiste antwoord.
pi_173710178
Als je bij mij solliciteerde zou ik zeggen: probeer tegen die tijd nog maar eens als de vacature nog open staat.
Wat je wel kan doen is tijdens je reis (1 a 2 maanden voor terugkomst) solliciteren, aangeven dat je op reis bent, en wel een Skypegesprek kan voeren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')