abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173684451
Uitgerekende data:

2017

15 september: Nanuke
16 september: LeSage (jongen)

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust (meisje)
24 november: rena (meisje)
25 november: twist02 (jongen)

2 december: Zonnestraal02 (jongen)
3 december: ***Waterdruppel & Norther*** (jongen)
9 december: KapiteinCupcake (tweeling)
9 december: Krisvc (jongen)
13 december: elliebell (jongen)
15 december: Pannenkoekenmix (jongen)
30 december: vencodark (meisje)

2018

1 januari: minilot

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader]

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur
11 maart: D.U.M.A.N.
15 maart: SilverSjoiis (tweeling)
15 maart: Little Miss Naughty
31 maart: Mabawa.

1 april: DonnaRush

8 mei: L0t..
9 mei: Philomijn

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door LeSage op 10-09-2017 09:53:06 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 9 september 2017 @ 22:20:57 #2
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173684732
Onze dame mag wel in de OP O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173688583
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:08 schreef LeSage het volgende:
...
Mag mijn UD naar 31 maart?
Dank u :*
pi_173689248
Hier zijn inmiddels de eerste nieuwsgierige verkapte 'is hij er al?' vragen ook binnen. Alsof men het niet geweten had als hij er al was. }:|
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173689281
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:10 schreef Nanuke het volgende:
Hier zijn inmiddels de eerste nieuwsgierige verkapte 'is hij er al?' vragen ook binnen. Alsof men het niet geweten had als hij er al was. }:|
Dat is stom, ik snap dat ook nooit. "joh zodra we beginnen aan de uitdrijving zal ik je berichten ok :')"
clone - kloon - ke kapa
pi_173690295
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:10 schreef Nanuke het volgende:
Hier zijn inmiddels de eerste nieuwsgierige verkapte 'is hij er al?' vragen ook binnen. Alsof men het niet geweten had als hij er al was. }:|
Oh irritant hè? :{
Ik heb de vorige keer tegen m'n schoonouders gezegd dat voor elke keer dat ze dat vroegen, er een dag bij kwam voordat we ze zouden bellen als het echt zo ver was >:)
Ze snapten natuurlijk wel dat we dat niet echt zouden doen, maar het hielp wel :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173690409
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:50 schreef rena het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, misschien heb ik het verkeerd verwoord, het had ook elk ander woord dan BV kunnen zijn, ik heb een hekel aan alles waarin mensen tot het extreme hun mening doorduwen om andere mensen een rotgevoel te bezorgen over zichzelf :{w en dat kan religieus fanatisme zijn maar ook over zoiets als het moederschap wat ik erg veel zie gebeuren op internet en ook in het echte leven. Als ik nu al zie, als aanstaande nieuwe moeder, waar je mee te maken krijgt aan veroordelen en ongevraagde meningen terwijl het juist een periode zou moeten zijn waarin je elkaar kunt steunen en helpen waar het kan. Ik geloof echt in leven en laten leven.

Ik wil zelf trouwens ook BV gaan geven als het me lukt, dus hierin is BV echt een voorbeeldwoord, sorry.
Daar gaat het helemaal niet om :).
Het is echt heel lastig om iets te zeggen als de ander offended raakt bij iets van kritiek. In kwetsbare zwangerschap wel meer gevoelig punt natuurlijk, maar ik weet gewoon soms ook niet hoe iets te zeggen zonder dat de ander het als waardeoordeel over zichzelf opvat. Met jezelf de schuld inschuiven komt niemand echt verder.

Om nog even bij hetzelfde onderwerp te blijven:
Wat mij betreft gaat het om helpen het beste voor het kind te doen en dat is dan toch de moeder en haar natuur vertrouwen ipv verkeerde adviezen en verwachtingen (daar gaat imo ook veel in fout - dat de bv bijv niet lukt omdat men denkt dat een baby om de 4u gevoed hoort te worden. De baby is afhankelijk van de ouder(s) en hun omgevingsinvloeden - als buitenstaander kan je alleen daar invloed op uitoefenen.)
Als bv toch niet lukt om wat voor reden dan ook, met alle respect want geen mens is perfect en dat hoef je jezelf niet aan te rekenen. Is ook helemaal niet wenselijk om het jezelf aan te rekenen want dan leef je een gebrek aan zelfliefde voor aan je kind. Verantwoordelijkheid nemen voor je daden is wat anders, bijv leren van je (onvrijwillige) keuzes of wat je overkomt en zelfreflectie toepassen etc. Het leven is imo één grote leerschool :).
Waar ik het niet mee eens ben is kv gelijkstellen aan bv, kv is gewoon tweede keuze dus nee het is niet gelijk, maar ja als het je niet lukt om bv te geven, dan is kv een tweede keuze (of eigenlijk derde na donormelk maar ok) en aan ieder om die te maken :).

En met "als het lukt" doe je jezelf tekort, je kan er vanuit gaan dat je het kan, je lichaam is ervoor gemaakt, (soms werkt de natuur niet mee), maar daarbij ook lief zijn voor jezelf als het tegenvalt wat je van tevoren gewoon niet kan voorspellen :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Unihipili op 10-09-2017 11:55:13 ]
pi_173690458
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:30 schreef Vieve6 het volgende:
Als mensen trots zijn op een lange borstvoedingsperiode en ondanks vele problemen hebben doorgezet, kan ik daar alleen maar respect voor hebben. Ik zou zelf heel trots zijn geweest als ik het wel had kunnen doorzetten ondanks dat het negatieve gevoel zo overheerste op dat moment. (Terwijl er juist lichamelijk niet zo veel problemen waren, behalve 1 borstontsteking). Dat iemand dan zo veel kan doorstaan en toch doorzet vind ik superknap. Juist omdat ik het zelf zo moeilijk vond. Ik zou dat dan ook niet als een negatief oordeel van de ander voelen, maar het gewoon een hele mooie prestatie vinden van de ander. Dus de trots zou ik niet onder stoelen of banken steken voor een ander, heel terecht trots :* !
O+ Ik hoop dat als je het dit keer weer gaat proberen, het je een stuk soepeler afgaat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:22 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

LeSage, dat jij je gekwetst voelt komt naar mijn idee júist door dames zoals uit mijn voorbeeld. Een voorbeeld iets te dichtbij om echt 'buitenstaander' te kunnen zijn, overigens. Juist niet de vrouwen die knokken en het gevecht niet winnen, maar de vrouwen die helemaal niet echt willen en daar niet eerlijk over durven te zijn en vervolgens moet allerlei slappe verhalen komen die gewoon onjuist zijn, dat is wat mij raakt. Omdat ik eenzelfde strijd voerde als jou, als Lu, als Vivi en alle anderen, met die nuance dat ik dankbaar ben dat het hier uiteindelijk wel gelukt is.

Stoppen zonder strijd is een persoonlijke keuze, die er mag zijn zonder dat daar flauwekul argumenten voor over tafel hoeven vliegen. Jouw lijf, jouw borsten, jouw baby. Zeg dan gewoon dat je niet meer wilde, zodat het de vrouwen die een echte strijd leveren niet hoeft te raken omdat het van die druiven oplevert die stomme vragen stellen tijdens voorlichtingen omdat ze de realiteit niet kennen, noch begrijpen (door gebrek aan ervaring en niet-volledige verhalen). Wees gewoon eerlijk, omdat dat er altijd mag zijn.
Hier ben ik het ook wel mee eens. En je hebt helaas ook een groep die wel graag wilde maar waarbij de hulp en de voorlichting hopeloos te kort schoten. Wat ik weleens voorbij hoor komen is bijvoorbeeld al heel snel bijvoeden met kunstvoeding zonder dat daar echt een noodzaak voor is en daarmee een vicieuze cirkel op gang brengen met de ondergang van de borstvoeding tot gevolg. Of een arts die aanraadt alles te kolven zodat je ziet wat je baby binnenkrijgt, vervolgens paniek want het gekolfde lijkt te weinig en dan overgaan op KV. Dat is jammer en werkt de verhalen van 'melk op/niet genoeg melk' ook in de hand.

LeSage, je door manflu getroffen man. Wat een noodlot. ;(

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:11 schreef CassElliot het volgende:
Even een vraagje tussendoor: zijn er meer dames hier die eerder een ks hebben gehad en die nu last hebben van het binnenste litteken? Ik heb de afgelopen dagen steeds meer pijn. Ik voel mijn kindje goed, dus ben daarvoor niet angstig, maar inmiddels kan ik bijna geen beweging meer maken of zelfs stilliggen zonder pijn :{ Woensdag gaan we naar de vk, dan leg ik het daar ook even voor, maar wilde even kijken of er herkenning is hier. Ze waarschuwde de vorige keer al dat het door verklevingen wat pijnlijker of gevoeliger kan zijn, maar dit.. :X
Ik heb wel wat last, zeker bij groeispurtjes, maar niks zoals jij dat beschrijft. Wat ontzettend rot zeg. :{ Ben benieuwd wat de VK ervan zegt. Hoe gaat het verder met je?

BN99 gefeliciteerd en meteen sterkte, het klinkt als een erg onzekere periode. Okala, jij ook gefeliciteerd!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 september 2017 @ 12:08:09 #9
269689 crew  Viv
pi_173690614
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:48 schreef Unihipili het volgende:
Waar ik het niet mee eens ben is kv gelijkstellen aan bv, kv is gewoon tweede keuze dus nee het is niet gelijk, maar ja als het je niet lukt om bv te geven, dan is kv een tweede keuze (of eigenlijk derde na donormelk maar ok) en aan ieder om die te maken :).
Of eigenlijk vierde keuze: na fulltime kolven en donormelk. 8-) Niet dat dit de norm is en je jezelf 3 keer zou moeten verantwoorden om voor kunstvoeding te kiezen, want zoals gezegd heeft elke keuze ook nadelen en dat weegt voor iedereen (en per keer) anders.
pi_173690621
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:48 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Waar ik het niet mee eens ben is kv gelijkstellen aan bv, kv is gewoon tweede keuze dus nee het is niet gelijk, maar ja als het je niet lukt om bv te geven, dan is kv een tweede keuze (of eigenlijk derde na donormelk maar ok) en aan ieder om die te maken :).

En met "als het lukt" doe je jezelf tekort, je kan er vanuit gaan dat je het kan, je lichaam is ervoor gemaakt, (soms werkt de natuur niet mee), maar daarbij ook lief zijn voor jezelf als het tegenvalt wat je van tevoren gewoon niet kan voorspellen :).
Wauw... :') :')

Anders hou je het gewoon even lekker bij jezelf; is dat nu echt zo moeilijk? FV is toevallig wel degelijk mijn eerste keuze en daar heb jij niks over te zeggen ;) :W

En "er vanuit gaan dat het lukt, want je lichaam is ervoor gemaakt", dat zeg jij ook tegen mensen als ze zeggen dat ze hopen dat een kindje krijgen hen gegeven is? :?

Zo jammer :N ik bedacht me gisteravond nog hoe fijn de 'discussie' hier verliep, met respect en begrip naar elkaar toe...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173690686
Wat is kv?
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 september 2017 @ 12:14:51 #12
269689 crew  Viv
pi_173690711
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 12:08 schreef twist02 het volgende:
En "er vanuit gaan dat het lukt, want je lichaam is ervoor gemaakt", dat zeg jij ook tegen mensen als ze zeggen dat ze hopen dat een kindje krijgen hen gegeven is? :?
Volgens mij probeert Uni haar vertrouwen te versterken, zoals Bloesem het eerder had over mensen in hun kracht zetten. Gebrek aan vertrouwen in het kunnen geven van borstvoeding is namelijk echt totaal funest voor je kansen. Niet zo negatief opvatten dus. ;)

DUMAN: kv = kunstvoeding = zuigelingenvoeding = poedermelk
pi_173690716
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

DUMAN: kv = kunstvoeding = zuigelingenvoeding = poedermelk
Ah, logisch. :) Thanks.
Protège moi de mes désirs.
pi_173690740
Kunstvoeding.

Ik hou me verder buiten de discussie, het kan me werkelijk geen klap schelen wat andere mensen kiezen en waarom ze dat kiezen. Zolang ik voor mij doe wat goed voelt.

Anyway, ik tikte gister de 27 weken aan. Volgens mijn app is dat het derde trimester. Als cadeautje kreeg ik lektetten. Maar manmanman, wat gaat zo'n tweede zwangerschap snel. :o
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173690761
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Volgens mij probeert Uni haar vertrouwen te versterken, zoals Bloesem het eerder had over mensen in hun kracht zetten. Gebrek aan vertrouwen in het kunnen geven van borstvoeding is namelijk echt totaal funest voor je kansen. Niet zo negatief opvatten dus. ;)

DUMAN: kv = kunstvoeding = zuigelingenvoeding = poedermelk
Dat zou ik in eerste instantie ook zo opgevat hebben, als de rest van haar post niet zo'n vervelend toontje had ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 september 2017 @ 13:05:07 #16
269689 crew  Viv
pi_173691704
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 12:18 schreef twist02 het volgende:
Dat zou ik in eerste instantie ook zo opgevat hebben, als de rest van haar post niet zo'n vervelend toontje had ;)
De volgorde die ze noemde van eerste, tweede keuze klopt natuurlijk wel, als je puur naar de voedingswaarde van de melk kijkt. Wat in een individueel geval (en op een bepaald moment) de beste keuze is, dat is van tig factoren afhankelijk.
  zondag 10 september 2017 @ 13:30:10 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_173692291
Ah, mijn favoriete discussie vlamt weer op O+
disclaimer
pi_173692813
^pakt popcorn

:7

Ik blijf me verbazen over het feit dat er altijd mensen zijn met een mening over wat een ander doet. Dat moet iedereen toch lekker zelf weten?
Dit, dat, alles.
pi_173692914
Die je zelf geen duit in het zakje SQ? :+

Live and let live is mijn motto in zo goed als alles. Voor mij persoonlijk was het niet proberen te geven van bv geen optie, maar een ander heeft toch weer heel andere beweegredenen? Gisteren had ik in de auto met drie meiden die ik niet zo goed kende (ik carpoolde naar het vrijgezellenfeest van mijn zusje) nog een leuk gesprek over bv. De een had het zelf niet geprobeerd omdat ze de tepels van haar schoonzus helemaal kapot waren gegaan, de andere twee hebben geen kinderen en verbaasden zich er helemaal over dat ik nog stééds (7 maanden :D ) bv geef. Totaal niet veroordelend hoor, maar meer uit naïviteit, ze dachten echt dat het altijd enkel iets voor de eerste weken was. :)
pi_173693097
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 13:54 schreef Philomijn het volgende:
^pakt popcorn

:7

Ik blijf me verbazen over het feit dat er altijd mensen zijn met een mening over wat een ander doet. Dat moet iedereen toch lekker zelf weten?
Welkom to parenting.

Echt, iedereen heeft overal een mening over, en het is natuurlijk heel erg persoonlijk. Als jij iets heel bewust anders doet dan een vriendin kan zij zich al aangevallen voelen. Ik probeer me er meestal niets van aan te trekken, maar dat is best lastig. Mijn moeder heeft er een handje van om te vertellen hoe we het MOETEN doen. Erg frustrerend, maar ze bedoelt het goed. Ik denk uiteindelijk dat de meeste mensen het goed bedoelen, maar dat voelt niet altijd zo.

Laatst was de duutser met dreumes boodschappen doen, en 't had een meltdown in de supermarkt. De duutser vertelde dat 4 mensen hem ongevraagd advies hebben gegeven over wat hij nu moest doen.. 8)7
pi_173693730
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Volgens mij probeert Uni haar vertrouwen te versterken, zoals Bloesem het eerder had over mensen in hun kracht zetten. Gebrek aan vertrouwen in het kunnen geven van borstvoeding is namelijk echt totaal funest voor je kansen. Niet zo negatief opvatten dus. ;)

DUMAN: kv = kunstvoeding = zuigelingenvoeding = poedermelk
Dit inderdaad :). Daarom schaarde ik het onder ook een tweede keuze.
En ook precies wat ik bedoel met het is moeilijk om iets te zeggen over het onderwerp want wordt automatisch negatiever opgevat dan bedoeld.

quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

De volgorde die ze noemde van eerste, tweede keuze klopt natuurlijk wel, als je puur naar de voedingswaarde van de melk kijkt. Wat in een individueel geval (en op een bepaald moment) de beste keuze is, dat is van tig factoren afhankelijk.
En hechting.. Baby's kennen helemaal geen fles, wat een baby wil is nabijheid en een tiet. Er zal geen baby schreeuwen om de fles na de geboorte. Dat is dus tweede keuze. (Feit en mening wordt hier nog wel eens door elkaar gehaald).
En wederom niks naar jou Vivi of wie dan ook, ik heb de eerste twee weken ook fulltime gekolfd dus niks live tiet ;).

Stel de vrouw gaat helemaal onderdoor aan de borstvoeding, door (psychologisch) trauma, borstontsteking na borstonsteking of gebrek aan hulp en verkeerd advies etc... Dan is kv een beter optie want blijere mama blijere baby.
Maar een echte langetermijnoplossing voor de oorzaak is het niet. Kan wel op dat moment de beste keuze zijn.

Leven en laten leven, niet helemaal mee eens. De baby's van nu zijn de toekomst, en daar zijn we samen allemaal een beetje verantwoordelijk voor. Met kop in het zand steken kom ik iig niet vooruit. Het zou fijn zijn als er wat meer steun voor elkaar is, zoals borstvoedingvriendelijk advies en bijv meer hulp voor de ouders zowel voor als na de bevalling, langer ouderschapsverlof, minder de focus op het kind als het probleem - alsin, die moet zich maar aanpassen. Soms is bijv de bv de moeder te veel omdat ze ook nog moet koken en het huishouden moet doen, alleen in huis is omdat de man moet werken, postnatale depressie heeft en daar geen adequate hulp voor is etc. Maar het uitgangspunt is vrouwen moeten het allemaal zelf kunnen, daar is dan kv voor en baby's moeten doorslapen anders kan moeders niet naar het werk etc. (Ook weer zo'n onderwerp waar velen over zullen vallen). Terwijl ik vind dat het uitgangspunt zou moeten zijn zorgen voor zij die toekomst maken. Jonge ouders en hun kinderen.
pi_173693939
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 13:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ah, mijn favoriete discussie vlamt weer op O+
En straks in het babytopic weer! *O*
  zondag 10 september 2017 @ 14:45:32 #23
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173694108
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

De volgorde die ze noemde van eerste, tweede keuze klopt natuurlijk wel, als je puur naar de voedingswaarde van de melk kijkt. Wat in een individueel geval (en op een bepaald moment) de beste keuze is, dat is van tig factoren afhankelijk.
ik zou het zo fijn vinden as mensen dit lezen en dan gewoon zien dat het een feit is, dat het mij verder worst is wat ze doen maar gewoon beseffen dat kv niet in de buurt komt van de voedingswaarde van bv.
  zondag 10 september 2017 @ 14:46:03 #24
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173694120
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:28 schreef Unihipili

Leven en laten leven, niet helemaal mee eens. De baby's van nu zijn de toekomst, en daar zijn we [b] samen allemaal een beetje verantwoordelijk voor.
Met kop in het zand steken kom ik iig niet vooruit. Het zou fijn zijn als er wat meer steun voor elkaar is, zoals borstvoedingvriendelijk advies en bijv meer hulp voor de ouders zowel voor als na de bevalling, langer ouderschapsverlof, minder de focus op het kind als het probleem - alsin, die moet zich maar aanpassen. Soms is bijv de bv de moeder te veel omdat ze ook nog moet koken en het huishouden moet doen, alleen in huis is omdat de man moet werken, postnatale depressie heeft en daar geen adequate hulp voor is etc. Maar het uitgangspunt is vrouwen moeten het allemaal zelf kunnen, daar is dan kv voor en baby's moeten doorslapen anders kan moeders niet naar het werk etc. (Ook weer zo'n onderwerp waar velen over zullen vallen). Terwijl ik vind dat het uitgangspunt zou moeten zijn zorgen voor zij die toekomst maken. Jonge ouders en hun kinderen.
Nee, gewoon nee. De toekomst veranderd geen flikker op basis van de gegeven voeding. Daar ligt veel meer aan ten grondslag dan tiet of fles en de eerste weken/maanden/jaren van een kinderleven.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_173694144
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:28 schreef Unihipili het volgende:
Leven en laten leven, niet helemaal mee eens. De baby's van nu zijn de toekomst, en daar zijn we samen allemaal een beetje verantwoordelijk voor. Met kop in het zand steken kom ik iig niet vooruit. Het zou fijn zijn als er wat meer steun voor elkaar is, zoals borstvoedingvriendelijk advies en bijv meer hulp voor de ouders zowel voor als na de bevalling, langer ouderschapsverlof, minder de focus op het kind als het probleem - alsin, die moet zich maar aanpassen. Soms is bijv de bv de moeder te veel omdat ze ook nog moet koken en het huishouden moet doen, alleen in huis is omdat de man moet werken, postnatale depressie heeft en daar geen adequate hulp voor is etc. Maar het uitgangspunt is vrouwen moeten het allemaal zelf kunnen, daar is dan kv voor en baby's moeten doorslapen anders kan moeders niet naar het werk etc. (Ook weer zo'n onderwerp waar velen over zullen vallen). Terwijl ik vind dat het uitgangspunt zou moeten zijn zorgen voor zij die toekomst maken. Jonge ouders en hun kinderen.
Ik ben het met je eens dat er adequate hulp moet zijn voor mensen die zelf heel graag bv willen geven, in een depressie terechtkomen, enz. Maar als iemand (sorry twist, ik pik jou er even uit als voorbeeld ;) ) een weloverwogen keuze voor kv heeft gemaakt, wie ben ik dan in hemelsnaam om me daarmee te bemoeien? Ik mag daar het mijne van denken, maar waarom zou ik iemand proberen een andere (mijn) richting op te duwen? Strontvervelend lijkt me dat.
pi_173694206
Oh zo bedoel ik het ook niet, ik ga nergens mijn keuze opdringen, dat werkt toch alleen maar averechts. Ben geen jehovagetuige, om maar even iets te vergelijken :7. Maar soms komen er dingen ter sprake en dan afhankelijk van het moment zeg ik iets of niks. Vandaar mijn 'niet helemaal' mee eens ;). En hier op een forum is het natuurlijk anders dan irl.
pi_173694251
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 14:46 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Nee, gewoon nee. De toekomst veranderd geen flikker op basis van de gegeven voeding. Daar ligt veel meer aan ten grondslag dan tiet of fles en de eerste weken/maanden/jaren van een kinderleven.
Klopt, het is niet het enige maar wel onderdeel van een opeenstapeling.
pi_173694371
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 14:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Welkom to parenting.

Echt, iedereen heeft overal een mening over, en het is natuurlijk heel erg persoonlijk. Als jij iets heel bewust anders doet dan een vriendin kan zij zich al aangevallen voelen. Ik probeer me er meestal niets van aan te trekken, maar dat is best lastig. Mijn moeder heeft er een handje van om te vertellen hoe we het MOETEN doen. Erg frustrerend, maar ze bedoelt het goed. Ik denk uiteindelijk dat de meeste mensen het goed bedoelen, maar dat voelt niet altijd zo.

Laatst was de duutser met dreumes boodschappen doen, en 't had een meltdown in de supermarkt. De duutser vertelde dat 4 mensen hem ongevraagd advies hebben gegeven over wat hij nu moest doen.. 8)7
Oh ja ik deal al regelmatig met meningen van anderen, aangezien ik veganistisch eet. Ik verheug me nu al op de meningen over zwanger en een veganistisch eetpatroon. :') Gelukkig werken mijn schouders heel goed.
Dit, dat, alles.
pi_173694514
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 14:46 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Nee, gewoon nee. De toekomst veranderd geen flikker op basis van de gegeven voeding. Daar ligt veel meer aan ten grondslag dan tiet of fles en de eerste weken/maanden/jaren van een kinderleven.
Juist dit ja. Wat zul je mensen pijn doen door te stellen dat hun kinderen niet zo'n goede toekomst hebben omdat ze kv krijgen. Zolang een baby liefde krijgt, eten en een schone luier is alles oké.
pi_173694623
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:50 schreef Unihipili het volgende:
Oh zo bedoel ik het ook niet, ik ga nergens mijn keuze opdringen, dat werkt toch alleen maar averechts. Ben geen jehovagetuige, om maar even iets te vergelijken :7. Maar soms komen er dingen ter sprake en dan afhankelijk van het moment zeg ik iets of niks. Vandaar mijn 'niet helemaal' mee eens ;). En hier op een forum is het natuurlijk anders dan irl.
Ik vind je anders behoorlijk fundamentalistisch overkomen in je vorige post, met stellingen dat de toekomst van de wereld deels bepaald wordt door het type voeding dat kinderen krijgen en dat we ons daar allemaal druk om zouden moeten maken :o
pi_173695004
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

De volgorde die ze noemde van eerste, tweede keuze klopt natuurlijk wel, als je puur naar de voedingswaarde van de melk kijkt. Wat in een individueel geval (en op een bepaald moment) de beste keuze is, dat is van tig factoren afhankelijk.
Ik ga ook echt niet bestrijden dat fv en bv van samenstelling verschillen en dat bv voordelen biedt die fv nooit kan nabootsen, dat is zeker zo :Y

Waar ik in het vorige topic al voor probeerde te pleiten, was nu net de nuancering die jij geeft. Lege uitspraken als "X is het beste", daar kan ik niet zoveel mee. Onderbouwde uitspraken zoals jij hier doet, daar kan ik alleen maar voor zijn :)

quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:28 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Dit inderdaad :). Daarom schaarde ik het onder ook een tweede keuze.
En ook precies wat ik bedoel met het is moeilijk om iets te zeggen over het onderwerp want wordt automatisch negatiever opgevat dan bedoeld.

Het is voor jou blijkbaar lastig om je genuanceerd uit te drukken, dat klopt ;)
quote:
[..]

En hechting.. Baby's kennen helemaal geen fles, wat een baby wil is nabijheid en een tiet. Er zal geen baby schreeuwen om de fles na de geboorte.
Mijn baby schreeuwde -volgens mij- vooral om voeding na de geboorte; ik heb zowel het woord 'fles' als 'tiet' niet gehoord :D en d'r eerste flesje ging er meteen prima in ;)
quote:
Leven en laten leven, niet helemaal mee eens.
'Nough said... :')
Grappig dat je zelf ook de vergelijking met Jehova's maakt, die had ik n.a.v. je posts ook in m'n hoofd... :+

Excuses aan de popcorn-liefhebbers, maar verder wilde ik het hier graag bij laten ;)
For the record: ik heb er geen enkel voordeel bij als andere moeders voor fv kiezen (werk niet bij Nutricia o.i.d.); ik wil alleen maar aangeven dat je wel degelijk een keuze hebt, al lijkt dat soms niet zo.
En als ik lees hoeveel strijd sommige bv-moeders leveren (al dan niet met het gewenste resultaat) heb ik daar niks anders dan diep respect voor ^O^

Wat anders: mijn peuter en ik hebben net een kwartier gefascineerd toe zitten kijken hoe d'r broertje haar duploblokjes van m'n buik af schopte :D _O- O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173695088
Mijn moeder heeft mijn zus, mij en broertje nooit de borst willen geven. Dat zag ze toen niet zitten.
Dat heeft er echt niet voor gezorgd dat wij een minder goede start hebben gekregen dan kinderen die bv hebben gehad.
Hoe kan je stellen dat dit invloed heeft op je kansen in de wereld?
Dat is toch compleet verknipt? :?
pi_173695270
eerste keuze of tweede keuze, wat maakt het uit? zolang een baby maar een van de twee (of beide) krijgt.
  zondag 10 september 2017 @ 15:48:23 #34
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173695284
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 15:34 schreef vencodark het volgende:
Mijn moeder heeft mijn zus, mij en broertje nooit de borst willen geven. Dat zag ze toen niet zitten.
Dat heeft er echt niet voor gezorgd dat wij een minder goede start hebben gekregen dan kinderen die bv hebben gehad.

Dat vind ik dus juist wel, een betere start op basis van voeding en immunologie.
In nederland met hoge inentingsgraad en schoon water al het minder effect hebben dan bijvoorbeeld op plekken waar dit niet is.

Moedermelk bevat veel levende witte bloedcellen. Het zijn cellen die ziekteverwekkers ‘opslokken’ en zo vernietigen,en moedermelk bevat een soort kopieën van stukjes ziekteverwekker en dit zet het lichaam aan tot het maken van geheugencellen gericht tegen een specifieke ziekteverwekker. Moedermelk is dus eigenlijk baby's eerste vaccin.

Vind ik je moeder een slechte moeder omdat ze de keus maakte voor kunstvoeding, welnee :N
Maar ik stoor mij wel aan het downgraden van borstvoeding door mensen die een andere keus maken.
  zondag 10 september 2017 @ 15:49:56 #35
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173695311
Ah wacht dat verklaart een hoop. Al mijn falen in het leven is het gebrek aan bv aan te rekenen!

Gelukkig zijn dat nooit fouten geweest waar ik zelf voor verantwoordelijk ben geweest O+ .

It all makes sense now.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 10 september 2017 @ 16:20:40 #36
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173695873
quote:
17s.gif Op zondag 10 september 2017 15:48 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dat vind ik dus juist wel, een betere start op basis van voeding en immunologie.
In nederland met hoge inentingsgraad en schoon water al het minder effect hebben dan bijvoorbeeld op plekken waar dit niet is.

Moedermelk bevat veel levende witte bloedcellen. Het zijn cellen die ziekteverwekkers ‘opslokken’ en zo vernietigen,en moedermelk bevat een soort kopieën van stukjes ziekteverwekker en dit zet het lichaam aan tot het maken van geheugencellen gericht tegen een specifieke ziekteverwekker. Moedermelk is dus eigenlijk baby's eerste vaccin.

Vind ik je moeder een slechte moeder omdat ze de keus maakte voor kunstvoeding, welnee :N
Maar ik stoor mij wel aan het downgraden van borstvoeding door mensen die een andere keus maken.
Waarom stoor jij je daar aan? Omdat het dan lijkt alsof jouw 'prestatie' minder intensief is of omdat er nogal nonchalant om wordt gegaan met feitelijkheden?

Zelfs al is dat laatste het geval, dat reflecteerd niet op jouw kinderen en/of jouw manier van opvoeden, dus waarom is dat dan zo'n issue?

Ik zie in deze discussie ook totaal niet dat iemand bv downgrade, ik ben het zeker eens met dat bv de beste voeding is die je kind kan krijgen, ben het ook eens met dat er te weinig kundige en beschikbare begeleiding is, maar de toon die af en toe van de borstvoeding fanaticus klinkt is alsof het de enige manier is om jezelf onvoorwaardelijk voor je kind in te kunnen zetten. Als je het niet geeft, of niet lang genoeg, zet je je kind al op 1-0 achterstand. En, laten we dan even bij de feitelijkheden blijven, dat is gewoon niet waar.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_173695877
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 15:49 schreef AwayTL het volgende:
Ah wacht dat verklaart een hoop. Al mijn falen in het leven is het gebrek aan bv aan te rekenen!

Gelukkig zijn dat nooit fouten geweest waar ik zelf voor verantwoordelijk ben geweest O+ .

It all makes sense now.
Ja joh, vandaar dat Sjaak zo vaak ziek was! Dat kwam allemaal door de verkeerde voeding.

Oh nee, die had wel bv de eerste 8 weken. Maar ja, toen was hij al levensbedreigend ziek geweest en ook al gewoon ziek. N = 1 enzo, maar ik vind dat soort dingen altijd maar een hoop geblaat.
pi_173696141
quote:
17s.gif Op zondag 10 september 2017 15:48 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Maar ik stoor mij wel aan het downgraden van borstvoeding door mensen die een andere keus maken.
Ik weet niet of je mij hier ook mee bedoelt? Ik hoop het niet, want het is zeker niet mijn bedoeling om bv te downgraden :)

Zoals ik al aangaf, bestrijd ik ook echt niet dat bv op het gebied van samenstelling voordelen biedt die fv niet heeft.

Maar andersom worden er ook eigenschappen/voordelen van bv genoemd die niet meer / niet altijd opgaan of simpelweg nergens op slaan.
Ik heb me vooraf zo goed mogelijk proberen te verdiepen in de voordelen van bv en kwam daarbij echt een hoop onzin tegen :N met stip op 1 de "101 redenen om bv te geven"-lijst uit het bv-topic. Die onzinnige/ongenuanceerde info heeft mij eerder gesterkt in mijn keuze dan dat het me deed twijfelen (hoewel ik onbewust mijn keuze al een beetje gemaakt had denk ik, eerlijk is eerlijk ;) ).

Dus nee, downgraden is niet eerlijk/gewenst, maar onterecht ophemelen net zo min lijkt me :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173696215
Ik heb mijn kind bv gegeven, maar misschien waren we véél eerder (5 maanden) achter zijn allergie gekomen als ik dat niet had gedaan. En dan te bedenken dat ik graag bv wilde geven om de kans op allergieën te verkleinen...

Laat iedereen in zijn waarde, ook al is hun keuze niet jouw keuze. En zeker hier op het forum, waar iedereen eigenlijk best wel bewust bezig is met hun kind en opvoeding enz.
pi_173696299
Ik heb zelf nooit bv gehad, en zal een ander persoon daar zelf ook nooit op veroordelen, dat was juist het hele punt van de post die ik probeerde te maken. Zelf wil ik het wel heel graag gaan doen, maar ik geloof dat kinderen met kv ook groot worden, dat ben ik zelf ook geworden :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 10 september 2017 @ 16:46:55 #41
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173696318
Wat een oninteressante kut discussie :D

Maar ik moest dus vandaag met spoed naar het ziekenhuis (verdenking eug).
En ik had eigenlijk morgenavond een echo bij de VK, dus nu hebben we vandaag al een knipper gezien met 7 weken en 2 dagen :D want alles is harstikke goed.

Dus ik kan in de lijst op 27 april.

Wel morgen door naar de huisarts voor de klachten, maar dat terzijde.
  zondag 10 september 2017 @ 16:52:25 #42
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173696409
Omdat mensen feiten niet los kunnen zien van de bijpassende emoties.
Ik zeg borstvoeding is betere voeding dan kunstvoeding, ik zeg niets over iemands keuzes, opvoedmanier of levensbeschouwing, ik zeg iets over de voeding en mensen kunnen dat soms al niet lezen zonder dat ze vinden dat iemand zegt dat hun keus minder is.

De keus vind ik niet minder, het is een gelijkwaardige keus waar de voeding dat niet is.

Ik vind het geen enkel probleem als mensen voor kunstvoeding kiezen, ik vind ze ook niet minder als moeder, het zal mij echt worst wezen eerlijk waar. Maar dat die moeder dan zegt dat borstvoeding niet meer voordelen heeft op gebied van voeding en immunologie vind ik heel jammer. Want dat heeft het gewoon wel.

quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 16:35 schreef twist02 het volgende:

Ik heb me vooraf zo goed mogelijk proberen te verdiepen in de voordelen van bv en kwam daarbij echt een hoop onzin tegen :N met stip op 1 de "101 redenen om bv te geven"-lijst uit het bv-topic.
Die 101 feiten lijst vind ik ook niet prettig, ik vind borstvoeding.com en eurolac vaak helemaal niet prettig als het aankomt op borstvoedingsinformatie
pi_173696950
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:52 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Klopt, het is niet het enige maar wel onderdeel van een opeenstapeling.
Nee, om precies te zijn is het een correlatiefactor, geen causatie. Veel van de dingen hieronder correleren. Maar dat is dus echt niet allemaal veroorzaakt door één van die dingen en zéker niet afhankelijk van één van die dingen. Dat is echt mensen onnodig een rotgevoel geven.

Op populatieniveau correleren bijvoorbeeld:
Hoogopgeleide ouders
Goede sociaal economische positie
Bv krijgen
Goede medische zorg
Goede voeding
Intelligentie
Succesvolle schoolcarriere
Minder adhd
Minder criminaliteit
Minder SIDS/wiegendood
Minder roken
Minder overgewicht


Etc etc etc. Het is natuurlijk heel geruststellend om te doen alsof iets wat jij hebt gedaan wat op die lijst staat de causale factor is voor al die andere dingen, maar het is baarlijke nonsens.
Kwak
pi_173697509
Kan ik met vijf weken al een harde buik hebben? Vorige zwangerschap niet gehad, maar net met 12 kilo dreumes vier verdiepen trap op gelopen en m'n buik voelde zo vreemd..
pi_173697665
Geen idee of dat al kan eigenlijk...
Misschien je buikspieren die protesteerden ofzo?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173697765
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 16:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat een oninteressante kut discussie :D

Maar ik moest dus vandaag met spoed naar het ziekenhuis (verdenking eug).
En ik had eigenlijk morgenavond een echo bij de VK, dus nu hebben we vandaag al een knipper gezien met 7 weken en 2 dagen :D want alles is harstikke goed.

Dus ik kan in de lijst op 27 april.

Wel morgen door naar de huisarts voor de klachten, maar dat terzijde.
Gefeliciteerd! Wat fijn, een mooie knipper!
pi_173698239
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 16:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat een oninteressante kut discussie :D

Maar ik moest dus vandaag met spoed naar het ziekenhuis (verdenking eug).
En ik had eigenlijk morgenavond een echo bij de VK, dus nu hebben we vandaag al een knipper gezien met 7 weken en 2 dagen :D want alles is harstikke goed.

Dus ik kan in de lijst op 27 april.

Wel morgen door naar de huisarts voor de klachten, maar dat terzijde.
Een knipper! Wat fijn, gefeliciteerd *O*
clone - kloon - ke kapa
pi_173698251
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 16:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat een oninteressante kut discussie :D

Maar ik moest dus vandaag met spoed naar het ziekenhuis (verdenking eug).
En ik had eigenlijk morgenavond een echo bij de VK, dus nu hebben we vandaag al een knipper gezien met 7 weken en 2 dagen :D want alles is harstikke goed.

Dus ik kan in de lijst op 27 april.

Wel morgen door naar de huisarts voor de klachten, maar dat terzijde.
Yaay een knipper! Gefeliciteerd!

Ik mag dinsdag, dan zit ik ook op de 7 weken en 2 dagen :)
pi_173698895
SC had je berichtje gemist, maar wat fijn van de knipper! *O*
Was wel even een spannend dagje dan, of niet? :o
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173699379
quote:
17s.gif Op zondag 10 september 2017 16:52 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik vind het geen enkel probleem als mensen voor kunstvoeding kiezen, ik vind ze ook niet minder als moeder, het zal mij echt worst wezen eerlijk waar. Maar dat die moeder dan zegt dat borstvoeding niet meer voordelen heeft op gebied van voeding en immunologie vind ik heel jammer. Want dat heeft het gewoon wel
Maar ik lees nergens hier dat iemand dat zegt :? Denk dat de meeste kv moeders dat heus wel weten, maar zelf hun weloverwogen keuze hebben gemaakt.

SC, gefeliciteerd met de knipper! Wat is eug? :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 10 september 2017 @ 19:41:17 #51
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173699431
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 19:38 schreef rena het volgende:

[..]

Maar ik lees nergens hier dat iemand dat zegt :? Denk dat de meeste kv moeders dat heus wel weten, maar zelf hun weloverwogen keuze hebben gemaakt.

SC, gefeliciteerd met de knipper! Wat is eug? :@
Extra uteriene graviditeit, maw buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 10 september 2017 @ 19:48:09 #52
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_173699582
Ehm, ik schaam me even diep, want ik heb serieus echt al maanden niks van me laten horen :@ Ik lees wel regelmatig mee, maar raak simpelweg niet aangehaakt. Niet aan jullie te wijten hoor, ik heb gewoon mega drukke maanden achter de rug ;) Huis verkocht, nog even verhuisd met 32 weken zwangerschap... Inmiddels ben ik vandaag op de kop af alweer 37 weken zwanger van ons kleine mannetje! O+ Hopelijk lukt het me om de komende tijd weer wat aan te haken.
  zondag 10 september 2017 @ 19:48:57 #53
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_173699601
En super van de knipper SC! *O*
  zondag 10 september 2017 @ 20:09:57 #54
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173700084
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 19:20 schreef twist02 het volgende:
SC had je berichtje gemist, maar wat fijn van de knipper! *O*
Was wel even een spannend dagje dan, of niet? :o
Ja zeker, ik lig al twee weken op bed en vandaag een extra naar gevoel erbij.
Gebeld naar de vk en ik moest gelijk door naar het ziekenhuis, maar gelukkig is alles goed.

Maar ik lig inmiddels weer plat, dus waar nu de pijn vandaan komt :{
Extreem misselijk, buikkrampen en hoge brandende rugpijn.
pi_173700160
Wat fijn van de knipper, wat rot van de rest, sc...
pi_173700240
Wat naar SC :{ , ik hoop dat je je snel beter voelt!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173700789
SC gefeliciteerd met een knipper.
Hoop dat je snel van de pijn af bent en als het niet gaat gewoon de huisartsenpost bellen hoor😉

Rena hoe gaat het met jouw? Al een beetje gewend aan het dieet? Mag je het eerst met een dieet proberen of heb je al insuline gekregen?

Voor alle nieuwe zwangere gefeliciteerd en welkom *G*
pi_173701312
SC, gefeliciteerd met je knipper O+

Ik vind het oprecht jammer dat in een discussie die ik startte naar aanleiding van een kwetsende opmerking er vervolgens nogal kwetsende dingen worden gezegd.
Natuurlijk, voor het beschermen tegen ziektes is bv beter dan kv. Maar nee, je maakt mij dus echt niet wijs dat mensen die bv kregen later betere mensen worden. Alsof je kind gedoemd is te mislukken als het geen bv heeft gehad.
Er downgrade niemand bv, maar je hoeft het ook niet te upgraden naar een soort levenselixer waardoor je hele leven beter gaat zijn.

Wij deden vandaag een dagje bloemencorso. Was echt heerlijk om nog een leuke dag met z'n 3tjes te hebben. Nu wel kapotmoe :')
En de baby is vanaf nu ook echt welkom. Mijn beide zusjes zijn zeer actief met het corso (ik voor de kindjes ook) en waren zo bang dat hij dit weekend zou komen :') nou, dat heb ik tegengehouden, dus nu kan het los })
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173701821
Onze ene kat is nog altijd niet terug, ik heb veelal pijn en de wereld is stom. Doe mij nu maar verse bavy, dan is er in elk geval weer iets leuks. Bah. Wat kan een mens zich naar voelen om dingen zeg. ;(

SC, dat klinkt niet lekker, ik hoop dat je je snel beter voelt! :*

En welkom terug, Frummeltje. :P Ben je al gewend aan het nieuwe huis?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173701891
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:05 schreef Nanuke het volgende:
Onze ene kat is nog altijd niet terug, ik heb veelal pijn en de wereld is stom. Doe mij nu maar verse bavy, dan is er in elk geval weer iets leuks. Bah. Wat kan een mens zich naar voelen om dingen zeg. ;(

SC, dat klinkt niet lekker, ik hoop dat je je snel beter voelt! :*

En welkom terug, Frummeltje. :P Ben je al gewend aan het nieuwe huis?
Wat rot van je kat ;( ik hoop zo voor je dat ie dadelijk ineens voor de deur staat!
Ik gun je ook een baby O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173702071
SC wat naar dat je zoveel last hebt.
Wel yay voor je knipper!

Ahh Nanuke wat rot van je kat
;(
pi_173702130
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 20:09 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja zeker, ik lig al twee weken op bed en vandaag een extra naar gevoel erbij.
Gebeld naar de vk en ik moest gelijk door naar het ziekenhuis, maar gelukkig is alles goed.

Maar ik lig inmiddels weer plat, dus waar nu de pijn vandaan komt :{
Extreem misselijk, buikkrampen en hoge brandende rugpijn.
Ah wat naar -O- hopelijk knap je gauw weer wat op.

Nanuke, bah ik moet er niet aan denken dat een van onze katten weg zou zijn. Snap heel goed dat je je daar rot over voelt ;( die stomme beesten betekenen toch stiekem best veel.
pi_173702334
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:05 schreef Nanuke het volgende:
Onze ene kat is nog altijd niet terug, ik heb veelal pijn en de wereld is stom. Doe mij nu maar verse bavy, dan is er in elk geval weer iets leuks. Bah. Wat kan een mens zich naar voelen om dingen zeg. ;(

SC, dat klinkt niet lekker, ik hoop dat je je snel beter voelt! :*

En welkom terug, Frummeltje. :P Ben je al gewend aan het nieuwe huis?
Bleh! Katten zijn gek, we hebben ooit eens gehad dat de kat van mijn ouders 3 dagen van huis was, ineens stond ie voor de deur. En laatst 1 van onze eigen katten. Hopelijk even op avontuur
♥ J & S
pi_173702359
Bij mij is het vanavond helaas mis gegaan.
Veel bloed en stolsels verloren.
Ik ga ervan uit dat dit beide vruchtjes waren.
pi_173702403
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:22 schreef BN99 het volgende:
Bij mij is het vanavond helaas mis gegaan.
Veel bloed en stolsels verloren.
Ik ga ervan uit dat dit beide vruchtjes waren.
Wat verdrietig, sterkte :*
clone - kloon - ke kapa
pi_173702410
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 21:15 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Ah wat naar -O- hopelijk knap je gauw weer wat op.

Nanuke, bah ik moet er niet aan denken dat een van onze katten weg zou zijn. Snap heel goed dat je je daar rot over voelt ;( die stomme beesten betekenen toch stiekem best veel.
Haha, mooi gezegd.
Onze hond vecht nog wel eens met andere honden (hij aan de lijn, andere los) en dan ben ik zo boos op hem, maar aan de andere kant vind ik hem dan ook ontzettend zielig :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173702418
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:22 schreef BN99 het volgende:
Bij mij is het vanavond helaas mis gegaan.
Veel bloed en stolsels verloren.
Ik ga ervan uit dat dit beide vruchtjes waren.
Ach, wat verdrietig ;( veel sterkte!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173702440
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:22 schreef BN99 het volgende:
Bij mij is het vanavond helaas mis gegaan.
Veel bloed en stolsels verloren.
Ik ga ervan uit dat dit beide vruchtjes waren.
Wat rot zeg. Sterkte :*
pi_173702662
Wat fijn van de knipper SC! O+ Verder klinkt het wel heel naar, heb je vaker dit soort klachten gehad?

quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 19:48 schreef Frummeltje86 het volgende:
Ehm, ik schaam me even diep, want ik heb serieus echt al maanden niks van me laten horen :@ Ik lees wel regelmatig mee, maar raak simpelweg niet aangehaakt. Niet aan jullie te wijten hoor, ik heb gewoon mega drukke maanden achter de rug ;) Huis verkocht, nog even verhuisd met 32 weken zwangerschap... Inmiddels ben ik vandaag op de kop af alweer 37 weken zwanger van ons kleine mannetje! O+ Hopelijk lukt het me om de komende tijd weer wat aan te haken.
Respect, nog even verhuizen met die termijn! Gaat alles goed verder? 37 weken alweer :o, hopelijk kun je nog even genieten van een paar weekjes rust!

BN, sterkte!
pi_173703154
Thanks allemaal. Maar t is m'n eigen schuld. Het liep hier in huis al even niet zo lekker (ze ligt niet zo makkelijk bij de andere katten en als t weer dan omslaat is t altijd even weer onrustig onderling), en heb haar zelf naar buiten gelaten. Dusja. Normaal komt ze echter altijd wel terug om te eten (we voeren vaste tijden), maar nu dus al sinds woensdag niet. Man vermoed dat iemand dr meegenomen heeft, omdat ze altijd naar iedereen toekomt en zo. Ik kan me dat echter niet goed voorstellen, want wie doet dat nou? Nouja. Hopen dat ze komende week toch nog weer aankomt. Ondanks dat ze heel vervelend kan zijn, is t niet compleet zonder haar.

BN99, wat verdrietig. ;( :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173704860
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:22 schreef BN99 het volgende:
Bij mij is het vanavond helaas mis gegaan.
Veel bloed en stolsels verloren.
Ik ga ervan uit dat dit beide vruchtjes waren.
Oh nee -O- wat ontzettend rot. :*
pi_173704915
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 21:24 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, mooi gezegd.
Onze hond vecht nog wel eens met andere honden (hij aan de lijn, andere los) en dan ben ik zo boos op hem, maar aan de andere kant vind ik hem dan ook ontzettend zielig :')
Zelfde gevoel hier als ik 's ochtends weer eens net niet in een haarbal of kotsje sta :') maar als ze dan weer naar je toe komen om te kroelen O+ All is forgotten :')
pi_173705239
SC een knipper! Tof!!!! Gefeliciteerd! O+

BN wat ontzettend naar! :'( Kun je snel bij de verloskundige terecht? Sterkte :*

Nanuke, een vermissing van een van mijn katten is altijd een van m'n grootste angsten omtrent die domme beesten. Ik hoop dat ze snel haar weg terug vindt :*

Frummel, lekker cocoonen in je nieuwe huis!!
Dit, dat, alles.
pi_173705822
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:22 schreef BN99 het volgende:
Bij mij is het vanavond helaas mis gegaan.
Veel bloed en stolsels verloren.
Ik ga ervan uit dat dit beide vruchtjes waren.
Oh, nee! :'( Was het vers bloed?
Protège moi de mes désirs.
pi_173707079
BN99, wat vervelend :'(
Heel veel sterkte.

Nanuke, ik hoop op een snelle hereniging met de kat! Die van ons is ook al twee keer weggelopen dit jaar (en daarvoor nooit in zijn 8-jarige leven). Eerste keer was hij drie weken weg, daarna een weekje. Beide keren hadden mensen de dierenambulance gebeld (hij zat heel dichtbij ons huis maar wist de weg niet terug, hij gaat normaal nooit via de voordeur naar buiten maar ontsnapte nu -waarschijnlijk beide keren- bij het buitenzetten van de vuilnis). Ik hoop dat iemand hem snel vindt!

SC, gefeliciteerd met het kloppende hartje! Ik hoop wel dat je je snel beter zal voelen, dit klinkt erg naar!
pi_173708272
BN99, Sterkte!

Malteser, hoe gaat het bij jou? Woensdag is de dag, toch?

Manoman, ik ben afgedraaid. Dreumes is erg verkouden en sliep niet lekker. Elk half uur huilen. Om half 1 maar bij ons in bed gehaald, maar dat sliep niet beter, want zijn kleine handjes frummelen de hele tijd aan me. Tijd voor een kopje koffie.
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 09:31:43 #77
382129 crew  Donna
pi_173708313
BN99 veel sterkte!

SC - wat fijn een knipper!

Ik heb vanmiddag de termijnecho. Dan weten we of m'n UD in maart of april gaat liggen! En ik krijg het formulier voor de NIPT mee, dus die ook even laten afnemen deze week.
pi_173708363
Wat spannend DonnaRush! Veel plezier en succes!
Dit, dat, alles.
pi_173708598
SC fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Hopelijk gaan alle klachten snel weg.

BN99, heel veel sterkte.

Frummeltje fijn om te lezen dat het goed gaat, helemaal geïnstalleerd in het nieuwe huis?

Jagärtrut pittig zo'n nacht, jammer is dat, dat als ze ziek zijn ze vaak minder goed slapen. Hier ook een verkouden dreumes en peuter, ik weet een klein beetje hoe je je voelt.

Donnarush spannend termijn echo, ben benieuwd welke maand het wordt.
pi_173708669
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:31 schreef DonnaRush het volgende:
BN99 veel sterkte!

SC - wat fijn een knipper!

Ik heb vanmiddag de termijnecho. Dan weten we of m'n UD in maart of april gaat liggen! En ik krijg het formulier voor de NIPT mee, dus die ook even laten afnemen deze week.
Ah spannend! Veel plezier vanmiddag!
pi_173708687
Ik had vanmorgen mijn eerste ochtendmisselijkheid ;( had nog wel zo gehoopt dat het weg zou blijven haha.
pi_173708720
Ben benieuwd Donna. Misschien delen we straks wel UD :)
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 09:59:46 #83
382129 crew  Donna
pi_173708760
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 09:56 schreef Mabawa. het volgende:
Ben benieuwd Donna. Misschien delen we straks wel UD :)
Mijn eigen berekening is 30 maart, dus het zou zomaar kunnen dat we de UD gaan delen! *O*

De laatste echo met 9+3 gaf als meting een UD op 1 april aan. Stiekem hoop ik wel eind maart. Terwijl die 1-2 dagen geen zak uit maakt natuurlijk. Bevallen doe ik toch wss in april. En wss ook op m'n vriend z'n verjaardag haha. :')
pi_173708794
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 20:32 schreef Waterdruppel het volgende:
Rena hoe gaat het met jouw? Al een beetje gewend aan het dieet? Mag je het eerst met een dieet proberen of heb je al insuline gekregen?
Lief dat je het vraagt :) Ja, het gaat wel goed, tot noch toe lijkt het goed te gaan met mijn aangepaste eten en mezelf prikken, mijn waarden blijven onder de 7,3 en volgens mij zolang ik daaronder blijf hoef ik geen insuline te krijgen! Moet de 25e terug naar de diëtiste :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173708810
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:22 schreef BN99 het volgende:
Bij mij is het vanavond helaas mis gegaan.
Veel bloed en stolsels verloren.
Ik ga ervan uit dat dit beide vruchtjes waren.
Oh nee, wat erg ;( Veel sterkte! :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173710111
BN99, wat erg, veel sterkte.

SC een knipper! *O* Maar wat rot van de pijn joh. Ze weten niet waar het vandaan komt? Kan het niet je maag zijn?

Nanuke, wat rot van je kat. :o Hopelijk komt ie toch snel weer terug en is er niks aan de hand.

Donna, veel plezier bij de termijn echo!

Jagar, hielp de koffie? Klinkt als een echt rotnacht idd, sterkte.
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 11:53:25 #87
382129 crew  Donna
pi_173710133
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 11:50 schreef LuDann het volgende:

SC een knipper! *O* Maar wat rot van de pijn joh. Ze weten niet waar het vandaan komt? Kan het niet je maag zijn?

Of darmen? Voor m'n gevoel knal ik zo nu en dan echt uit elkaar van de pijn omdat ik dan weer verstopt zit. Kan zelfs wel zijn een uur nadat ik gepoept hebt. Er komt gewoon niet voldoende uit om weer leeg te raken en als er dan iets van ruimte is gaan m'n darmen meteen weer aan de slag. Echt vreselijke buikpijn heb ik er soms van.
Vond dat in het begin ook heel lastig te scheiden en werd er heel onzeker van.
Misschien is het dit totaal niet, maar het kan wel echt enorm veel pijn doen.
pi_173710218
Wij waren gisteren in een tropisch zwembad met peuter en mijn man en ik hebben dan de uitstekende regel dat hij zich met peuter vermaakt terwijl ik me van wat glijbanen afstort. :7

Sta ik in de rij te wachten, stoot een vrouw me aan en zegt met een blik op mijn buik 'deze is wel heel steil hoor'. Ik ken deze glijbaan, en er stond een bord bij met verboden van 0-6 jaar, maar niks over zwangeren. Ik zeg iets van 'bedankt, maar ik maak me geen zorgen'. Prima verder, maar ze gaat vervolgens dus met haar kind van nog geen jaar van diezelfde glijbaan. Grappig wel, dat zou ik dus nooit doen, en wat ik deed zou zij kennelijk dus nooit doen. :P

En ik had vanochtend echt een fijne droom zeg. Ik droomde dat ik in het ziekenhuis was met allemaal andere zwangeren in een wachtruimte. We moesten wachten op een bed. Ik stond in de rij en toen moest ik opeens persen en was mijn baby opeens daar. Ik riep 'zo, dat was makkelijk!' :+ Dat was met 37 weken en de baby was 3400 gram. Ik dacht toen, 'wat een verschil kan die 500 gram maken zeg' omdat mijn dochter met 3950 gram er niet uitkwam. En toen mochten we gewoon meteen naar huis want alles was goed met de baby en ik had geen KS gehad. O+

Ik ben wel bezig met dat wel/geen KS geloof ik. :')
pi_173710235
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:53 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Of darmen? Voor m'n gevoel knal ik zo nu en dan echt uit elkaar van de pijn omdat ik dan weer verstopt zit. Kan zelfs wel zijn een uur nadat ik gepoept hebt. Er komt gewoon niet voldoende uit om weer leeg te raken en als er dan iets van ruimte is gaan m'n darmen meteen weer aan de slag. Echt vreselijke buikpijn heb ik er soms van.
Vond dat in het begin ook heel lastig te scheiden en werd er heel onzeker van.
Misschien is het dit totaal niet, maar het kan wel echt enorm veel pijn doen.
Darmen kan ook ja, heb ik ook veel last van gehad in het begin. Maar omdat ze schreef over brandende hoge rugpijn, ik heb dat ook weleens gehad bij erge maagpijn.
  maandag 11 september 2017 @ 12:09:59 #90
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173710352
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:00 schreef LuDann het volgende:

[..]

Darmen kan ook ja, heb ik ook veel last van gehad in het begin. Maar omdat ze schreef over brandende hoge rugpijn, ik heb dat ook weleens gehad bij erge maagpijn.
Ik heb vooral krampen onderin mijn buik, als een aanhoudende ovulatiepijn.
Twijfel wel om een afspraak te maken bij de huisarts, wat is er nou te doen aan rugpijn?

Maar ik zit pas in week 7 en kan al niet meer goed zitten, fietsen of lang lopen... dat valt wel een beetje tegen (vooral omdat ik de pijn totaal niet herken).
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 12:13:03 #91
382129 crew  Donna
pi_173710390
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:09 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb vooral krampen onderin mijn buik, als een aanhoudende ovulatiepijn.
Twijfel wel om een afspraak te maken bij de huisarts, wat is er nou te doen aan rugpijn?

Maar ik zit pas in week 7 en kan al niet meer goed zitten, fietsen of lang lopen... dat valt wel een beetje tegen (vooral omdat ik de pijn totaal niet herken).
Misschien massage of fysio? Bepaalde vormen van Ischias (schrijf ik dat goed?) kan je ook in je rug krijgen toch?
Ik heb al vanaf het begin veel pijn in m'n bil. Moet ook naar de fysio als het erger wordt. Kan ook ischias worden/zijn.
  maandag 11 september 2017 @ 12:13:06 #92
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173710392
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:59 schreef LuDann het volgende:

Ik ben wel bezig met dat wel/geen KS geloof ik. :')
Een keizersnede lijkt me zo eng ;(
Sowieso ziekenhuizen zijn eng.

Ik ga gewoon weer lekker thuisbevallen zonder hechting of knip hoor :P

quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:13 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Misschien massage of fysio? Bepaalde vormen van Ischias (schrijf ik dat goed?) kan je ook in je rug krijgen toch?
Ik heb al vanaf het begin veel pijn in m'n bil. Moet ook naar de fysio als het erger wordt. Kan ook ischias worden/zijn.
Ik zal er eens naar kijken.

In het ziekenhuis gister zaten ze me al bang te maken met een longembolie.
Ik ben ook lekker benauwd namelijk.
pi_173710558
Hmm, dat klinkt wel angstaanjagend SC. Ik zou toch even naar de huisarts gaan denk ik. Of de verloskundige?

Ik zou ook dolgraag lekker thuis willen bevallen, maar volgende de gyn is de kans dat ik gewoon vaginaal zal kunnen bevallen maar 55%. Ik vind dat nogal weinig en als de kans op een spoed KS zo groot is dan overweeg ik om dan maar een geplande KS te doen. Dan hoef ik niet eerst nog door een halve bevalling heen en kunnen we alles plannen met opvang dochter en werk man enzo.
  maandag 11 september 2017 @ 12:30:37 #94
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173710620
Bn99, sterkte! 😔

Nanuke, wat rot van je kat, ik hoop dat hij snel thuis is! 😐

Vanmorgen urine na laten kijken i.v.m. harde buiken, geen infectie gevonden. Vk vond de harde buiken niet zorgwekkend, dus dat geloven we dan maar. Waarschijnlijk doe ik dus toch te veel. Baby ligt al goed met zijn hoofdje in het bekken.
Tijdens het voelen naar positie e.d . keek ze erg serieus en vroeg of ik al een groeiecho had gehad. Heb ik niet en ze zei dat de gynaecoloog dat dan waarschijnlijk wel zou doen. Stomme is dat ik dus niet heb gevraagd waarom ze dat vroeg :@ Dus nu zit ik me af te vragen of ze een grote of juist kleine baby gevoeld heeft

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyS op 11-09-2017 12:35:46 ]
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173710635
Darmen en zwangerschap :N dat blijft gewoon een dingetje.

Jagar, zulke nachten vind ik wel het heftigste aan een tweede zwangerschap.

Ik keek 'mijn man is klusser' terug en moest mijn tranen inhouden :') hormonen... :{

Lu, kan me voorstellen dat het je bezighoudt. Ik verbaas me erover dat ik zelf eigenlijk best zin heb in de bevalling :+ nou ja, voornamelijk dat ik dit wachten zo saai vind en super veel zin heb in het baby'tje.

Vanmorgen bij de vk geweest en weer goedgekeurd. Het is deze keer wel heel erg routine steeds. Afspraak voor volgende week staat weer, dan ben in alweer over de 40 weken heen :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173710654
_O- daar heb je weinig aan, LadyS. Misschien even telefonisch spreekuur bellen en het navragen? :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 11 september 2017 @ 12:36:16 #97
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173710690
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:26 schreef LuDann het volgende:
Hmm, dat klinkt wel angstaanjagend SC. Ik zou toch even naar de huisarts gaan denk ik. Of de verloskundige?

Ik zou ook dolgraag lekker thuis willen bevallen, maar volgende de gyn is de kans dat ik gewoon vaginaal zal kunnen bevallen maar 55%. Ik vind dat nogal weinig en als de kans op een spoed KS zo groot is dan overweeg ik om dan maar een geplande KS te doen. Dan hoef ik niet eerst nog door een halve bevalling heen en kunnen we alles plannen met opvang dochter en werk man enzo.
Mijn nichtje vond het juist heel fijn vertelde ze, een geplande ks ipv vaginaal bevallen. Ze vond het prettig om van te voren te weten wanneer en hoe laat het kindje zou komen.

Ze heeft hier zonder medische noodzaak voor gekozen, ik wist niet eens dat dat kon.
pi_173711158
DonnaRush, succes vanmiddag!

LuDann, die glijbaanmevrouw :X.

LeSage weer goedgekeurd, fijn.

SacreC, ik zou toch even de huisarts bellen. Of een fysiotherapeut. Ik kom in het normale leven mijn weken al niet door zonder fysio maar in zwangere staat heb ik het nog veel harder nodig. Misschien kunnen ze wat masseren of hebben ze goede tips.
Ik had bij Twix een geplande sectio en het was werkelijk prachtig! Niet eng, niet naar maar heel mooi. Een sectio kan dus ook heel fijn en goed gaan.

quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:27 schreef Jagärtrut het volgende:
BN99, Sterkte!

Malteser, hoe gaat het bij jou? Woensdag is de dag, toch?

Manoman, ik ben afgedraaid. Dreumes is erg verkouden en sliep niet lekker. Elk half uur huilen. Om half 1 maar bij ons in bed gehaald, maar dat sliep niet beter, want zijn kleine handjes frummelen de hele tijd aan me. Tijd voor een kopje koffie.
Het gaat niet goed maar woensdag is de echo. We zullen zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte voor jou vandaag! Smaakt koffie nog? Dat is een van de dingen die mij niet meer smaakt als ik zwanger ben.
pi_173711165
Kan dat zonder medische noodzaak ja? Dat lijkt me nogal een uitzondering dan, ik geloof niet dat de meeste gyns dat zomaar als keuze aanbieden.

LadyS, ik zou ook even bellen, anders blijft dat door je hoofd spoken lijkt me.

LeSage weer goedgekeurd. *O* En fijn toch, dat je uitkijkt naar de bevalling. :Y
  maandag 11 september 2017 @ 13:11:23 #100
409579 LuDann
All the way
pi_173711200
Wat vervelend dat het niet goed gaat Malteser. Van je spoiler zou ik ook niet vrolijk worden. Een beetje inlevingsvermogen is wel zo fijn natuurlijk, helemaal in jouw situatie...
pi_173711207
SC, wat een nare klachten. Zou absoluut wel even naar de huisarts gaan, gewoon niet fijn om zo te beginnen! Gefeliciteerd nog trouwens *O*

LeSage misschien haal je die volgende afspraak wel niet eens meer! :o

Is het niet zo dat je na een KS mag kiezen of je een KS wil of natuurlijk wil bevallen? Ook na een totaal ruptuur heb ik dat wel eens gehoord. Lijkt me heftig hoor, toch een flinke buikoperatie.

Ik heb net een afspraak gemaakt bij de fysio voor mijn bekkenklachten. Vannacht geslapen met voedingskussen dat was wel heel fijn!

Malteser balen dat het niet gaat. Geef het woensdag inderdaad aan, want dit is niet fijn als je belt. Heb je 't recept wel gekregen? Anders kan je daarvoor natuurlijk ook altijd even je huisarts bellen. Ik duim voor je! :*
  maandag 11 september 2017 @ 13:17:55 #102
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173711309
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:33 schreef LeSage het volgende:
_O- daar heb je weinig aan, LadyS. Misschien even telefonisch spreekuur bellen en het navragen? :)
Handig hè? :')
Net als dat ik ben vergeten te zeggen dat ik de harde buiken heb zodra ik iets doe (wandelen, bukken, enz) en dat ik 's nachts zo een pijn en ook dood gevoel in mijn linkerbovenbeen heb. Die alleen weggaat als ik op mijn rug lig. Maar dat kan ook niet meer zo lang :')

Over tranen die hoog zitten gesproken: wij hebben lekkage en donderdag kan de loodgieter pas kijken. Nu vermoeden we dat de het in de afvoer onder de badkamervloer zit, dus zal de hele vloer opengemaakt moet worden. En we hebben een huurwoning, dus het zal allemaal wel traag gaan. Ik kan dus al die tijd niet douchen en ook niet de wasmachine gebruiken. Bij het idee alleen al, voelde ik de tranen prikken. Straks zit ik met een overhoop gehaald badkamer in de kraamweek. En ik moet alles voor de baby nog wassen en ik kan niet douchen en en en en enz.

En laatst moest ik bijna huilen toen ik een leuk pakje zag hangen in de winkel :')
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 11 september 2017 @ 13:20:25 #103
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173711362
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:11 schreef Songeur het volgende:

Is het niet zo dat je na een KS mag kiezen of je een KS wil of natuurlijk wil bevallen? Ook na een totaal ruptuur heb ik dat wel eens gehoord. Lijkt me heftig hoor, toch een flinke buikoperatie.


Ik mag idd zelf weten of ik een ks wil of niet. :)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173711640
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 13:17 schreef LadyS het volgende:
En laatst moest ik bijna huilen toen ik een leuk pakje zag hangen in de winkel :')
Dat gebeurde mij vorige week ook. En toen werd ik verscheurd door mijn voornemen om geen impulsaankopen te doen en twijfels of ons kindje straks wel genoeg leuke kleding heeft. Sowieso voel ik op de meest stomme momenten tranen branden, ik wijt het aan de fysieke klachten in plaats van hormonen. :@

Heel veel sterkte met het verwerken BN99. :*

Gefeliciteerd met de zwangerschap SC! Wel naar dat je gelijk zo'n pijn hebt, hopelijk wordt snel duidelijk waar het aan ligt.

Vervelend Malteser dat je al zo misselijk bent. Ik duim in ieder geval voor een goede echo woensdag, dat maakt de kwaaltjes veel draaglijker, denk ik. :)

Donna ook succes met de echo! O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 11 september 2017 @ 13:39:57 #105
409579 LuDann
All the way
pi_173711687
Oh, ik ging er eigenlijk vanuit dat SC het over een eerste kind had. Dan lijkt het mij vrij zeldzaam namelijk.

Maar bij een tweede mag je dat inderdaad zelf weten als de eerste bevalling niet je-van-het ging. Of misschien sowieso wel, geen idee eigenlijk.

En KS is ook erg heftig. Maar ik heb het gevoel dat het, net als bij mijn eerste, onvermijdelijk is, eigenlijk. Daarbij weegt wel zwaar mee dat ik op het einde van mijn eerste bevalling dringend het gevoel kreeg dat ik niet meer moest persen omdat ik bang was dat mijn kind daar schade van zou oplopen. Ik had echt zoiets van 'het past niet, daar is een reden voor, dan moet ik het niet forceren'. Ik heb echt heel hard geperst gedurende een half uur ofzo (geen idee meer hoelang...) maar toen er niks gebeurde, ook na fundus expressie niet, durfde ik echt niet meer.

Ik denk dat ik dat deze keer al vanaf het begin zal hebben als ik mag persen. Dat ik niet goed durf omdat ik bang ben dat het niet goed past en dat mijn kind daardoor grote schade van zal ondervinden of zal overlijden. Het is echt mijn grote angst dat de baby vast komt te zitten in het geboortekanaal. Je bent als het mis gaat ook niet in 10 minuten op de operatiezaal dus er lopen nog elk jaar kindjes blijvende schade op door dit soort situaties of ze overlijden zelfs.

Ik besef me wel dat mijn angst misschien niet helemaal realistisch is, maar ik voel dat wel heel sterk zo. En ook als mijn angst ongegrond is maar ik durf daardoor niet te persen tijdens de bevalling dan vraag ik me af hoe succesvol dat gaat zijn.
pi_173711772
Malteser, wat ontzettend lullig dat ze zo deed aan de telefoon. Woensdag wel aangeven hoor, want dat zullen de andere verloskundigen ook vast niet prettig vinden.
Wat zal het aftellen zijn voor je :*

LadyS, tranen hoog? In zo'n situatie zou ik geloof ik al ingestort zijn :') super balen zeg. Bij alles wat je er nu voor moet regelen nu wel de zwangerschapskaart spelen hoor. En lekker hormonaal erbij huilen, dan schieten ze misschien wat meer op.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 11 september 2017 @ 13:45:24 #107
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173711773
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:39 schreef LuDann het volgende:
Oh, ik ging er eigenlijk vanuit dat SC het over een eerste kind had. Dan lijkt het mij vrij zeldzaam namelijk.

Maar bij een tweede mag je dat inderdaad zelf weten als de eerste bevalling niet je-van-het ging. Of misschien sowieso wel, geen idee eigenlijk.

Ze heeft zowel de eerste als tweede keer de keus gehad zonder medisch.
De eerste was een tweeling, misschien dat het dan sneller van toepassing is. Tweede was er eentje en toen koos ze ook gelijk voor een ks.

quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 13:08 schreef Malteser het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een ei.
pi_173711884
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 10:02 schreef rena het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt :) Ja, het gaat wel goed, tot noch toe lijkt het goed te gaan met mijn aangepaste eten en mezelf prikken, mijn waarden blijven onder de 7,3 en volgens mij zolang ik daaronder blijf hoef ik geen insuline te krijgen! Moet de 25e terug naar de diëtiste :)
Heb je voor je nuchtere waarde ook nog een bepaalde grens? Bij mij moest deze onder de 5.3 blijven en dat lukte helaas niet en daarom heb ik insuline gekregen.Nu blijft mij waarde de hele dag onder de 6.5
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 14:04:52 #109
382129 crew  Donna
pi_173712127
Malteser wat stom zeg. Ik slik al vanaf 5 weken Emefesane, toen had ik nog niet eens contact met de VK. Heb gewoon de huisarts gebeld.
pi_173712189
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:39 schreef LuDann het volgende:
Oh, ik ging er eigenlijk vanuit dat SC het over een eerste kind had. Dan lijkt het mij vrij zeldzaam namelijk.

Maar bij een tweede mag je dat inderdaad zelf weten als de eerste bevalling niet je-van-het ging. Of misschien sowieso wel, geen idee eigenlijk.

En KS is ook erg heftig. Maar ik heb het gevoel dat het, net als bij mijn eerste, onvermijdelijk is, eigenlijk. Daarbij weegt wel zwaar mee dat ik op het einde van mijn eerste bevalling dringend het gevoel kreeg dat ik niet meer moest persen omdat ik bang was dat mijn kind daar schade van zou oplopen. Ik had echt zoiets van 'het past niet, daar is een reden voor, dan moet ik het niet forceren'. Ik heb echt heel hard geperst gedurende een half uur ofzo (geen idee meer hoelang...) maar toen er niks gebeurde, ook na fundus expressie niet, durfde ik echt niet meer.

Ik denk dat ik dat deze keer al vanaf het begin zal hebben als ik mag persen. Dat ik niet goed durf omdat ik bang ben dat het niet goed past en dat mijn kind daardoor grote schade van zal ondervinden of zal overlijden. Het is echt mijn grote angst dat de baby vast komt te zitten in het geboortekanaal. Je bent als het mis gaat ook niet in 10 minuten op de operatiezaal dus er lopen nog elk jaar kindjes blijvende schade op door dit soort situaties of ze overlijden zelfs.

Ik besef me wel dat mijn angst misschien niet helemaal realistisch is, maar ik voel dat wel heel sterk zo. En ook als mijn angst ongegrond is maar ik durf daardoor niet te persen tijdens de bevalling dan vraag ik me af hoe succesvol dat gaat zijn.
Angst is ook niet altijd realistisch, maar dat hoeft ook niet. Uit dit stukje blijkt wel dat je er ontzettend goed over hebt nagedacht, risico's hebt afgewogen en zo een goede beslissing hebt gemaakt. :Y
pi_173712773
Ik ben ongeduldig :+
Donderdag teste ik positief en vulde ik online een inschrijfformulier bij de verloskundige in. Ze bellen mij voor een afspraak. Nu begin ik ongeduldig te worden :') want nog niet gebeld.

Tot wanneer zou ik wachten voordat ik zelf bel? :@
clone - kloon - ke kapa
pi_173712797
Malteser wat een ei die vk, niet echt netjes. Hopelijk heb je baat bij het medicijn :*
clone - kloon - ke kapa
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 14:39:46 #113
382129 crew  Donna
pi_173712823
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:37 schreef Okola het volgende:
Ik ben ongeduldig :+
Donderdag teste ik positief en vulde ik online een inschrijfformulier bij de verloskundige in. Ze bellen mij voor een afspraak. Nu begin ik ongeduldig te worden :') want nog niet gebeld.

Tot wanneer zou ik wachten voordat ik zelf bel? :@
Gefeliciteerd!

Je hoort vast vandaag of morgen wat!
pi_173712844
Gewoon bellen als je dat graag wilt, en zeggen dat je ook het formulier ingevuld hebt. Ik vulde ooit ook zo'n formulier in, maar die kwamen vaak niet aan :') dus als ik niet zelf alsnog gebeld had, had ik lang kunnen wachten toen.
pi_173712944
Ach Malteser, wat een domper. Nog maar 2 nachtjes, dan is het in ieder geval woensdag. :*
  maandag 11 september 2017 @ 14:45:47 #116
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173712983
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:26 schreef LuDann het volgende:
Hmm, dat klinkt wel angstaanjagend SC. Ik zou toch even naar de huisarts gaan denk ik. Of de verloskundige?

Ik zou ook dolgraag lekker thuis willen bevallen, maar volgende de gyn is de kans dat ik gewoon vaginaal zal kunnen bevallen maar 55%. Ik vind dat nogal weinig en als de kans op een spoed KS zo groot is dan overweeg ik om dan maar een geplande KS te doen. Dan hoef ik niet eerst nog door een halve bevalling heen en kunnen we alles plannen met opvang dochter en werk man enzo.
Waarom is dat percentage zo laag? Waarom zou het niet kunnen dat heb ik gemist geloof ik.
pi_173713027
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:37 schreef Okola het volgende:
Ik ben ongeduldig :+
Donderdag teste ik positief en vulde ik online een inschrijfformulier bij de verloskundige in. Ze bellen mij voor een afspraak. Nu begin ik ongeduldig te worden :') want nog niet gebeld.

Tot wanneer zou ik wachten voordat ik zelf bel? :@
Gefeliciteerd! Ik zou ook gewoon bellen, vinden ze helemaal niet gek!
pi_173713202
En niet ok van de verloskundige malteser. Goed dat je van plan bent het aan te geven, ze moeten wel echt even goed rekening houden met je. Mijn ervaring is juist ook met verloskundigen dat ze alleen maar blij zijn als je belt. En inderdaad kunnen ze niet altijd wat met je ongerustheid, bellen vinden ze bij altijd goed en fijn. Dus extra pech dat je nu juist een vk treft die dit niet lekker oppikte. Sterkte met de wachtdagen en ik duim voor je dat alles helemaal ok is!
pi_173713362
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:37 schreef Okola het volgende:
Ik ben ongeduldig :+
Donderdag teste ik positief en vulde ik online een inschrijfformulier bij de verloskundige in. Ze bellen mij voor een afspraak. Nu begin ik ongeduldig te worden :') want nog niet gebeld.

Tot wanneer zou ik wachten voordat ik zelf bel? :@
Gefeliciteerd! Al een idee hoe lang je zwanger bent? :)
Protège moi de mes désirs.
pi_173713410
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:37 schreef Okola het volgende:
Ik ben ongeduldig :+
Donderdag teste ik positief en vulde ik online een inschrijfformulier bij de verloskundige in. Ze bellen mij voor een afspraak. Nu begin ik ongeduldig te worden :') want nog niet gebeld.

Tot wanneer zou ik wachten voordat ik zelf bel? :@
Gefeliciteerd ! *O*
pi_173713455
Okala gefeliciteeeeerd! *O* Ik had allang gebeld denk ik!
pi_173713478
Oh en wat doen mijn hormonen met mij. Ik haat al die gender reveal filmpjes/feestjes/taarten en gedoe. Zie ik ergens online een kraskaart voorbij komen. En nu moet ik die hebben :')
pi_173713632
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:37 schreef Okola het volgende:
Ik ben ongeduldig :+
Donderdag teste ik positief en vulde ik online een inschrijfformulier bij de verloskundige in. Ze bellen mij voor een afspraak. Nu begin ik ongeduldig te worden :') want nog niet gebeld.

Tot wanneer zou ik wachten voordat ik zelf bel? :@
Mijn praktijk kon je voor medische vragen altijd bellen, maar voor het maken van afspraken/andere administratieve dingen moest je bij voorkeur even bellen met de assistente, alleen op dinsdag en donderdag aanwezig. Dus zou nog even geduld, je mailtje is misschien nog niet eens bekeken. :D
pi_173713684
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:37 schreef Okola het volgende:
Ik ben ongeduldig :+
Donderdag teste ik positief en vulde ik online een inschrijfformulier bij de verloskundige in. Ze bellen mij voor een afspraak. Nu begin ik ongeduldig te worden :') want nog niet gebeld.

Tot wanneer zou ik wachten voordat ik zelf bel? :@
Bij mij stond in de automatische mail binnen hoeveel tijd ze meestal reageren. Volgens mij meldde ik me op donderdag of vrijdag en belden zij op zaterdag al. :)

Ik heb trouwens al dagen last van mijn darmen. De boel zit verstopt ondanks veel fruit en water. En als ik voorover buig dan doet de gasbel in mijn darmen pijn. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173713740
Bij onze vk-praktijk kun je iedere dag bellen tijdens het telefonische spreekuur, ook voor het maken van de eerste afspraak. Als er zoiets is, zou ik gewoon bellen :) en gefeliciteerd *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173713909
Maltezer wat vervelend dat ze zo reageert, ik zou het aangeven woensdag, het is al zo'n onzekere tijd en dan is begrip wel op zijn plaats. Heb je woensdag al op tijd de echo?
Ik in de avond, maar overdag werken, scheelt qua afleiding weer.

Okala gefeliciteerd, bij ons is het net als Sara82, kortom ik zou ook nog even afwachten.
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 15:31:36 #127
382129 crew  Donna
pi_173713920
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 15:12 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Mijn praktijk kon je voor medische vragen altijd bellen, maar voor het maken van afspraken/andere administratieve dingen moest je bij voorkeur even bellen met de assistente, alleen op dinsdag en donderdag aanwezig. Dus zou nog even geduld, je mailtje is misschien nog niet eens bekeken. :D
Ja das hier ook zo. 3 ochtenden.
pi_173713984
Gefeliciteerd!

bij mij stond er bij het inschrijfformulier dat ze binnen 2 werkdagen contact opnemen.
wat uiteindelijk binnen een paar uur bleek te zijn. MvM was nog sneller daarvoor werd ik binnen een uur al gebeld.
heeft ook nog geen haast, de eerste afspraak duurt nog wel ff.

het is nu net een soort niemandsland zo tot de eerste afspraak. ik vergeet de helft van de tijd dat ik zwanger ben, wat overigens wel makkelijk is bij het verbergen. het voelt meer als niet helemaal fit: ik heb het warm, sneller moe en soms wat misselijk.
  maandag 11 september 2017 @ 15:51:20 #129
409579 LuDann
All the way
pi_173714254
Gefeliciteerd Okola!

quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 14:45 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Waarom is dat percentage zo laag? Waarom zou het niet kunnen dat heb ik gemist geloof ik.
De gyn had daar een rekentooltje voor, daar vulde ze wat factoren in als leeftijd, BMI, of ik eerder wel een geslaagde bevalling heb gehad etc. Daar kwam in principe een percentage van in de 60 % uit (ofzo, weet niet meer precies), maar als je dan de factor 'grote baby' erbij doet (>4 kg) kwam ze uit op een kans van 55%. De verwachting is namelijk wel dat deze baby ook weer groot wordt.

Daarbij heeft ze niet meegenomen wat de oorzaak is van de niet vorderende uitdrijving vorige keer. Dat was of weeënzwakte (hoeft zich niet te herhalen volgens mij) of het was een disproportie (dus hoofd paste niet door mijn bekken, waarvan de kans op herhaling volgens mij groter is). Ze weet niet welke van de twee het was.

Ik weet trouwens nog niet of ik echt een geplande KS wil, ik wil het liefst vaginaal bevallen maar van wat ik nu weet zijn die kansen gewoon niet heel goed.
pi_173714266
Kiespijn... :N :'(
Protège moi de mes désirs.
  maandag 11 september 2017 @ 15:52:35 #131
409579 LuDann
All the way
pi_173714294
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 15:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Kiespijn... :N :'(
Oh nee, jij ook al?

Boks, ik heb al 1 wortelkanaalbehandeling achter de rug en volgende week volgt waarschijnlijk de tweede.
pi_173714363
Ahh. ;(
Gelukkig is het geen gaatje. Ik doe helaas aan tandenknarsen. En dat merk ik vooral aan een kies die nu helemaal scheef staat. :( En dat doet pijn. ;(
Protège moi de mes désirs.
pi_173714381
Dank voor jullie reacties! Ik ga morgenmiddag bellen, er staat niet bij het formulier qua 'wachttijd'.

*O*
clone - kloon - ke kapa
pi_173714390
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 15:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Kiespijn... :N :'(
Bleh sterkte!
clone - kloon - ke kapa
pi_173714709
Donna succes bij de echo! O+ :*
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 16:19:26 #136
382129 crew  Donna
pi_173714787
Dankje!

Nog even! Begin het wel weer een beetje spannend te vinden.
  maandag 11 september 2017 @ 16:21:20 #137
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173714818
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:51 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd Okola!

[..]

De gyn had daar een rekentooltje voor, daar vulde ze wat factoren in als leeftijd, BMI, of ik eerder wel een geslaagde bevalling heb gehad etc. Daar kwam in principe een percentage van in de 60 % uit (ofzo, weet niet meer precies), maar als je dan de factor 'grote baby' erbij doet (>4 kg) kwam ze uit op een kans van 55%. De verwachting is namelijk wel dat deze baby ook weer groot wordt.

Daarbij heeft ze niet meegenomen wat de oorzaak is van de niet vorderende uitdrijving vorige keer. Dat was of weeënzwakte (hoeft zich niet te herhalen volgens mij) of het was een disproportie (dus hoofd paste niet door mijn bekken, waarvan de kans op herhaling volgens mij groter is). Ze weet niet welke van de twee het was.

Ik weet trouwens nog niet of ik echt een geplande KS wil, ik wil het liefst vaginaal bevallen maar van wat ik nu weet zijn die kansen gewoon niet heel goed.
Ik zou hierover in gesprek gaan met de geboortebeweging, daar kunnen de vk's en gyn je veel meer vertellen en ook sterken in je wens voor vaginaal bevallen.
pi_173714908
quote:
17s.gif Op maandag 11 september 2017 16:21 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Ik zou hierover in gesprek gaan met de geboortebeweging, daar kunnen de vk's en gyn je veel meer vertellen en ook sterken in je wens voor vaginaal bevallen.
Dit wilde ik ook voorstellen. Niet per sé voor een vaginale bevalling, maar om volledige (en eerlijke) informatie en passende ondersteuning te krijgen, ook voor de angst die je voelt.


Succes Donna, en veel plezier! :*
Malteser, wat een hork zeg :{ Goed dat je het gaat aangeven :*
Make your own kind of music.
pi_173714928
Ooh Bah Duman, kiespijn sucks.

Malteser :( Wat een opmerking. Hopelijk werkt de emesafene, hier doet het in ieder geval z'n werk.
Succes met wachten tot woensdag :*

Ik zou ook morgen even bellen Okola. Spannend!
  maandag 11 september 2017 @ 17:22:55 #140
409579 LuDann
All the way
pi_173715637
Wanneer ik zeg dat ik het liefst vaginaal zou bevallen dan bedoel ik dat meer als: ik zou willen dat mijn situatie anders was, dat ik vrij zeker zou weten dat het zou kunnen slagen. Zoals de kaarten kun liggen neig ik naar een geplande KS.

Maar ik wil wel eens contact opnemen met de geboorte beweging om meer informatie in te winnen. Bevestiging van wat mijn gyn zegt (die het overigens aan mij laat, ze vindt het prima als ik vaginaal wil proberen) zou ook fijn zijn, dan kan ik me er wat makkelijker bij neerleggen.

Het klinkt alleen ingewikkeld, zo'n hele beweging contacteren. :P Hoe doe ik dat?
  maandag 11 september 2017 @ 17:25:03 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173715662
Ze hebben een website, maar ik vind het wel een heel negatieve beweging. Zou niet bij mij passen iig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173715805
Jakkes. Door de posts hierboven geGoogled naar de Geboortebeweging en zit nu al een poosje met groeiend afgrijzen de posts op Facebook te lezen. Arme vrouwen!

Als alles zo goed blijft gaan als nu wil ik absoluut thuis bevallen, maar het is goed om te weten dat je maar beter stevig in je schoenen kunt proberen te staan en kan oefenen op een grote bek hebben wanneer je tóch in het ziekenhuis belandt.. Wat een verhalen staan er tussen zeg - kippenvel van. Brrr.
Let me see you stripped down to the bone
pi_173715839
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 17:25 schreef Molo het volgende:
Ze hebben een website, maar ik vind het wel een heel negatieve beweging. Zou niet bij mij passen iig
Wat is je bezwaar precies? Wel nieuwsgierig naar wat je er dan van vindt. :)

Zoals ik het nu lees komen ze vooral op voor vrouwen die rondom de bevalling dwang, dreigementen en ingrepen zonder toestemming hebben doorstaan - het lijkt me goed dat dat in elk geval bespreekbaar gemaakt wordt.
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 11 september 2017 @ 17:41:29 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173715892
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 17:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat is je bezwaar precies? Wel nieuwsgierig naar wat je er dan van vindt. :)

Zoals ik het nu lees komen ze vooral op voor vrouwen die rondom de bevalling dwang, dreigementen en ingrepen zonder toestemming hebben doorstaan - het lijkt me goed dat dat in elk geval bespreekbaar gemaakt wordt.
Ik snap dat die kan belicht wordt en lijkt me prima hoor, maar de andere kant is er natuurlijk ook, alleen die mensen hoor je niet.
Ik heb alles als prettig ervaren, zowel bij verloskundige als in het ziekenhuis, ook toen het gedurende de bevalling onverwacht een operatie werd.

En ik snap heel goed hoe vreselijk het kan zijn als het anders loopt of als je dingen ander ervaart. En dingen opgelegd krijgen of dwang ofzo (wtf...😐) vind ik ook écht niet kunnen. Maar ik vind dit vrij activistisch en negatief zwart wit beschreven. Vind ik gewoon niet nodig.
Zaken bespreken en autonomie vragen en eisen in het traject ben ik natuurlijk gewoon heel erg voor.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173715993
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 17:35 schreef minilot het volgende:
Jakkes. Door de posts hierboven geGoogled naar de Geboortebeweging en zit nu al een poosje met groeiend afgrijzen de posts op Facebook te lezen. Arme vrouwen!

Als alles zo goed blijft gaan als nu wil ik absoluut thuis bevallen, maar het is goed om te weten dat je maar beter stevig in je schoenen kunt proberen te staan en kan oefenen op een grote bek hebben wanneer je tóch in het ziekenhuis belandt.. Wat een verhalen staan er tussen zeg - kippenvel van. Brrr.
Hier gaat het volgens mij mis...ik mag niet hopen dat dit hun bedoeling is, maar dit is blijkbaar wel het/een resultaat.

Ik krijg een beetje hetzelfde gevoel als bij het consultatiebureau; mensen horen alleen nog maar de horrorverhalen en gaan daar al bijna per definitie vanuit.

Ik héb juist al een flink grote bek :+ en heb die bij mijn bevalling in het ziekenhuis absoluut niet nodig gehad hoor :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 11 september 2017 @ 17:49:31 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173716024
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 17:47 schreef twist02 het volgende:

[..]

Hier gaat het volgens mij mis...ik mag niet hopen dat dit hun bedoeling is, maar dit is blijkbaar wel het/een resultaat.

Ik krijg een beetje hetzelfde gevoel als bij het consultatiebureau; mensen horen alleen nog maar de horrorverhalen en gaan daar al bijna per definitie vanuit.

Ik héb juist al een flink grote bek :+ en heb die bij mijn bevalling in het ziekenhuis absoluut niet nodig gehad hoor :)
Ja ik kan me hier wel bij aansluiten :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 september 2017 @ 17:55:23 #147
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173716098
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 17:25 schreef Molo het volgende:
Ze hebben een website, maar ik vind het wel een heel negatieve beweging. Zou niet bij mij passen iig
Dat is een actie, van de geboortebeweging, maar in de fb groep geven ze heel fijn advies over je rechten in de geboortezorg, veel dingen zijn een keus. Niet alles is een plicht zoals een preventieve knip bijvoorbeeld in sommige gevallen, zo lees ik hier heel vaak dingen die gewoon echt onwaar zijn en als feit gebracht worden naar iemand. Dat vind ik jammer.

Elke keus is prima ook die voor keizersnede maar het moet wel gemaakt woorden op basis van eerlijke informatie.
pi_173716201
het is toch logisch dat daar voornamelijk de wat minder positieve ervaringen worden besproken? dat is juist het hele doel.
pi_173716296
quote:
17s.gif Op maandag 11 september 2017 17:55 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dat is een actie, van de geboortebeweging, maar in de fb groep geven ze heel fijn advies over je rechten in de geboortezorg, veel dingen zijn een keus. Niet alles is een plicht zoals een preventieve knip bijvoorbeeld in sommige gevallen, zo lees ik hier heel vaak dingen die gewoon echt onwaar zijn en als feit gebracht worden naar iemand. Dat vind ik jammer.

Elke keus is prima ook die voor keizersnede maar het moet wel gemaakt woorden op basis van eerlijke informatie.
Mag ik vragen wie er dan bepaald heeft of een knip onnodig was of niet?

Ik heb zelf totaal geen negatieve gevoelens overgehouden aan mijn (uiteindelijk medische) bevalling. Super lieve mensen die allemaal hun best deden om samen met mij ons kindje gezond op de wereld te zetten.
Het lijkt me overigens heel naar als je negatief terugkijkt, kan me er niets bij voorstellen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173716328
Die mensen van de andere kant hoor je niet bij de Geboortebeweging, omdat hun rechten niet zijn aangetast (of ze dat in elk geval niet zo hebben ervaren). Dus hoeft de GB daar in principe niks mee.

Ze zetten zich imho terecht heel zwart-wit in, omdat rechten geen grijs gebied zijn. In de FB-groep (niet de pagina dus, maar de groep) is veel (professionele) ondersteuning m.b.t. die rechten. Daar worden imho heel duidelijk onderscheid gemaakt tussen feiten en meningen en wordt helder antwoord gegeven op de vragen van de (meestal) vrouw in kwestie. Die vragen lopen enorm uiteen en ik vind het zelf een heel fijn idee dat er een team vk's, gyn's, doula's, kraamverzorgenden en ervaringsdeskundigen zit die breed antwoord kunnen geven en die de actuele informatie, wetenschappelijke inzichten en de rechten helder op een rijtje hebben. Maar goed, als je die informatie niet nodig hebt (gehad) kan ik me voorstellen dat 't je tot weinig aanzet en dat je er niet zoveel in ziet. En tbh, zelfs met zulke info in het achterhoofd kan het voorbij gaan aan je rechten niet altijd worden voorkomen. Ik zorg in ieder geval dat ik een van de vk's die de visie van de GB ondersteunt, naast mijn bed heb staan (waar dat bed dan ook staat, want hee, zelfs na een ks mag je nog thuis bevallen ;) )

Op de FB-pagina en op de site staat #genoeggezwegen nog bovenaan geloof ik. Een hele terechte actie waarin aandacht gevraagd werd voor trauma's opgelopen in de bevallingszorg. Niet het meest subtiele om bovenaan je pagina te hebben staan, I agree, maar dan maar niet subtiel. het gevoel wat je eraan overhoudt is ook alles behalve subtiel.
Make your own kind of music.
  maandag 11 september 2017 @ 18:08:39 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173716332
Ik lees en hoor hier en in het algemeen vaak zaken waarvan ik het naar vind dat er onwaarheden of onduidelijkheden worden gegeven aan mensen, maar vraag me wel ook heel vaak af wat er daadwerkelijk letterlijk/feitelijk gezegd of voorgevallen is en wat interpretatie en zelf invullen is.
Zaken liggen gevoelig en mensen (vooral zwangere en pas bevallen vrouwen) vullen erg snel in volop in de emotie.

Eerlijke informatie ben ik enorm voor, op basis waarvan je zélf als aanstaande ouders een keuze kunt maken. Dus samen met je behandelaars/zorgverleners.
En dat kan prima, kost vaak wel meer tijd maar ik ben daar wel erg voor.

Dat er negatieverecht verhalen op zo'n site staan snap ik ook wel, want waarom zou je je toffe verhaal daar op zetten, dat slaat idd nergens op want past niet bij het onderwerp van de site.
Maar daardoor is er voor de lezer ook geen balans daar.
Zelfde geldt voor veel patiëntenverenigingen of bijvoorbeeld een forum over ervaringen met de bijstand, ik noem maar wat.
Begrijpelijk, maar het zou mijzelf als zwangere niet helpen omdat dit dus erg op het negatieve gericht is.

Daarnaast vind ik het altijd zo jammer dat veel mensen het idee hebben dat je in een ziekenhuis of anderssoortige instelling overgeleverd bent aan een soort van geldwolverige goden ofzo.
De meeste mensen werken er écht om je te helpen en zo goed mogelijk te begeleiden.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 september 2017 @ 18:12:59 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173716407
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 18:08 schreef CassElliot het volgende:
Die mensen van de andere kant hoor je niet bij de Geboortebeweging, omdat hun rechten niet zijn aangetast (of ze dat in elk geval niet zo hebben ervaren). Dus hoeft de GB daar in principe niks mee.

Ze zetten zich imho terecht heel zwart-wit in, omdat rechten geen grijs gebied zijn. In de FB-groep (niet de pagina dus, maar de groep) is veel (professionele) ondersteuning m.b.t. die rechten. Daar worden imho heel duidelijk onderscheid gemaakt tussen feiten en meningen en wordt helder antwoord gegeven op de vragen van de (meestal) vrouw in kwestie. Die vragen lopen enorm uiteen en ik vind het zelf een heel fijn idee dat er een team vk's, gyn's, doula's, kraamverzorgenden en ervaringsdeskundigen zit die breed antwoord kunnen geven en die de actuele informatie, wetenschappelijke inzichten en de rechten helder op een rijtje hebben. Maar goed, als je die informatie niet nodig hebt (gehad) kan ik me voorstellen dat 't je tot weinig aanzet en dat je er niet zoveel in ziet. En tbh, zelfs met zulke info in het achterhoofd kan het voorbij gaan aan je rechten niet altijd worden voorkomen. Ik zorg in ieder geval dat ik een van de vk's die de visie van de GB ondersteunt, naast mijn bed heb staan (waar dat bed dan ook staat, want hee, zelfs na een ks mag je nog thuis bevallen ;) )

Op de FB-pagina en op de site staat #genoeggezwegen nog bovenaan geloof ik. Een hele terechte actie waarin aandacht gevraagd werd voor trauma's opgelopen in de bevallingszorg. Niet het meest subtiele om bovenaan je pagina te hebben staan, I agree, maar dan maar niet subtiel. het gevoel wat je eraan overhoudt is ook alles behalve subtiel.
Vind het heel naar dat jij het zo hebt ervaren allemaal, maar je dikgedrukte zinnetje bijvoorbeeld, ja natuurlijk mag dat, dat kan niemand je ontzeggen. En dat staat ook nergens als je bijvoorbeeld zou googlen neem ik aan.

Het voedt elkaar in het negatieve vind ik.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173716594
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 18:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Vind het heel naar dat jij het zo hebt ervaren allemaal, maar je dikgedrukte zinnetje bijvoorbeeld, ja natuurlijk mag dat, dat kan niemand je ontzeggen. En dat staat ook nergens als je bijvoorbeeld zou googlen neem ik aan.

Het voedt elkaar in het negatieve vind ik.
Wat bedoel je met "dat jij het zo hebt ervaren allemaal?" Ik zeg behalve dat ik een GB-vk naast het bed heb volgens mij niks over mijn persoonlijke situatie?

Moet je voor de grap eens Googlen op 'bevallen na keizersnede' In de eerste hit (Erasmus mc) staat al dat het moet:



En geloof me maar als ik zeg dat er vk-praktijken zijn die vrouwen weigeren te behandelen die thuis willen bevallen na een ks. Nogmaals, ik kan me voorstellen dat je er niks in ziet als je die informatie niet nodig hebt (gehad), maar ik ben persoonlijk blij dat die informatie er wel is. Ik vind trouwens de GB-site/FB-pagina en de GB-groep wezenlijk van elkaar verschillen, ook qua toon. Voor informatie zou ik naar de groep gaan.
Make your own kind of music.
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 18:29:32 #154
382129 crew  Donna
pi_173716705
Mooi actief babytje in mijn buik! O+

Voor de OP: 30 maart ben ik uitgerekend (ipv 1 april).
  maandag 11 september 2017 @ 18:34:57 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173716801
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 18:23 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "dat jij het zo hebt ervaren allemaal?" Ik zeg behalve dat ik een GB-vk naast het bed heb volgens mij niks over mijn persoonlijke situatie?

Moet je voor de grap eens Googlen op 'bevallen na keizersnede' In de eerste hit (Erasmus mc) staat al dat het moet:

[ afbeelding ]

En geloof me maar als ik zeg dat er vk-praktijken zijn die vrouwen weigeren te behandelen die thuis willen bevallen na een ks. Nogmaals, ik kan me voorstellen dat je er niks in ziet als je die informatie niet nodig hebt (gehad), maar ik ben persoonlijk blij dat die informatie er wel is. Ik vind trouwens de GB-site/FB-pagina en de GB-groep wezenlijk van elkaar verschillen, ook qua toon. Voor informatie zou ik naar de groep gaan.
Daarmee bedoel ik dat het me heel verdrietig en naar lijkt als je zwangerschap en/of bevalling heel anders en onprettiger gaan dan je gehoopt of gedacht had en zeker als dit voor je gevoel voorkomen had kunnen worden. Ik ken niet heel het verhaal in details dus dat moet je me vergeven.
Maakt denk ik ook niet uit voor deze discussie.

Je hebt gelijk hoor, dat is achterlijk dat dat in die link staat, alleennnnn, kleine nuance. Er staat vrij veel onzin op internet en natuurlijk zijn er verloskundigen die begeleiding niet willen doen na een keizersnede.
Er zijn ook verloskundigen die tarotkaarten trekken bij de begeleiding las ik ergens en zo heb je overal helaas idioten rondlopen.
Als een verloskundige goed duidelijk laat weten dat diegene de begeleiding niet wil doen om redenen, prima wmb. Als jij dan maar de keuze hebt om elders begeleiding te krijgen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173717196
In mijn informatieboekje over een stuitbevalling staat bij de nadelen van een keizersnee toch ook echt dat je dan voor een volgende bevalling medisch bent en niet meer thuis mag bevallen. Dus het is niet alleen internet, maar ook informatie die verstrekt wordt vanuit ziekenhuizen zelf. Ik zou dit dan ook echt als waarheid hebben aangenomen, had ik niet dit forum gehad om me er nu op te wijzen dat dit niet juist is.

Edit: verder sta ik in de discussie ongeveer in het midden. Ik ben er van overtuigd dat een ziekenhuis altijd zijn best doet om voor moeder en kind een zo goed mogelijke situatie te creëren. Echter denk ik ook dat er vanuit bepaalde protocollen vaak gehandelt wordt zonder stil te staan bij dat het ook anders kan en mag. En ik denk dat daar echt veel winst te behalen is. Zeker voor degenen die wel een nare ervaring hebben gehad, om welke reden dan ook. Want ondanks dat er wordt gehandeld met de beste intenties, wil dat niet zeggen dat dat ook is hoe het beleefd wordt. En dan is het goed dat er een groep bestaat die je kan ondersteunen bij het zoeken naar wat feit is, en wat 'protocol'.

[ Bericht 45% gewijzigd door Nanuke op 11-09-2017 19:02:33 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 11 september 2017 @ 19:01:15 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173717288
Al wil jij op een bootje op het Veerse meer bevallen, dat mag allemaal.
De vraag is of iemand je kan/wil begeleiden dan daarbij, maar ook bijvoorbeeld zonder hulp van iemand bevallen 'mag' gewoon.

Verkeerde informatie is storend en zou moeten worden aangepakt, het ging mij meer om de toon van die website, maar dit dwaalt teveel af nu denk ik verder
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 september 2017 @ 19:10:38 #158
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173717492
maar dat het mag is toch niet het issue het zijn de zorgverleners die zeggen dat ze dingen niet MOGEN of dat je VERPLICHT iets moet en dat is gewoon niet zo.
  maandag 11 september 2017 @ 19:11:47 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173717516
Ja klopt, dat is ook gewoon raar en fout
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173717703
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:29 schreef DonnaRush het volgende:
Mooi actief babytje in mijn buik! O+

Voor de OP: 30 maart ben ik uitgerekend (ipv 1 april).
Wat fijn O+
pi_173717819
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:29 schreef DonnaRush het volgende:
Mooi actief babytje in mijn buik! O+

Voor de OP: 30 maart ben ik uitgerekend (ipv 1 april).
Wat fijn!
pi_173717903
Nou, de GB zet zich dáár dus voor in. Dat dat verandert, die foute informatie. En dat vraagt imho best om een serieuze toon en acties met impact ;) En wat ik zei: de groep is anders van toon dan de site, maar ja, dat is natuurlijk niet het eerste wat je ziet. Ik hoop dat Lu in de groep kan vinden wat ze zoekt :*

Donna, geen fopbaby meer ;) O+ Wat fijn!
Make your own kind of music.
pi_173718166
Omg ze hebben chocoladeletters bij de Emté.


Straks even bijlezen.
Protège moi de mes désirs.
pi_173718181
Donna wat fijn! Goed nieuws *O*
pi_173718277
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:29 schreef DonnaRush het volgende:
Mooi actief babytje in mijn buik! O+

Voor de OP: 30 maart ben ik uitgerekend (ipv 1 april).
Wat fijn ! O+ O+
pi_173718392
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:29 schreef DonnaRush het volgende:
Mooi actief babytje in mijn buik! O+

Voor de OP: 30 maart ben ik uitgerekend (ipv 1 april).
Heel fijn! *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173718490
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:29 schreef DonnaRush het volgende:
Mooi actief babytje in mijn buik! O+

Voor de OP: 30 maart ben ik uitgerekend (ipv 1 april).
Wat fijn! Gefeliciteerd O+
clone - kloon - ke kapa
pi_173718742
Donna, superfijn! *O*
pi_173719018
LuDann, als je me op fb toevoegt, kan ik je aan de geboortebeweging toevoegen. Geldt ook voor andere geïnteresseerden. Deze groep gaat wel echt over rechten in de geboortezorg. Als je wilt weten wat je aan jeuk aan je rechterpink moet doen, moet je daar niet zijn ;)
  maandag 11 september 2017 @ 20:34:41 #170
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173719335
Donna, wat fijn! *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173719426
Donna, wat een fijn nieuws O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173719435
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:21 schreef WupWup het volgende:
LuDann, als je me op fb toevoegt, kan ik je aan de geboortebeweging toevoegen. Geldt ook voor andere geïnteresseerden. Deze groep gaat wel echt over rechten in de geboortezorg. Als je wilt weten wat je aan jeuk aan je rechterpink moet doen, moet je daar niet zijn ;)
Krabben? :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173719461
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:21 schreef WupWup het volgende:
LuDann, als je me op fb toevoegt, kan ik je aan de geboortebeweging toevoegen. Geldt ook voor andere geïnteresseerden. Deze groep gaat wel echt over rechten in de geboortezorg. Als je wilt weten wat je aan jeuk aan je rechterpink moet doen, moet je daar niet zijn ;)
Daar kun je beter je vk even voor bellen :Y
Make your own kind of music.
pi_173719742
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:29 schreef DonnaRush het volgende:
Mooi actief babytje in mijn buik! O+

Voor de OP: 30 maart ben ik uitgerekend (ipv 1 april).
O+
  maandag 11 september 2017 @ 20:51:56 #175
409579 LuDann
All the way
pi_173719845
Beetje late reactie, ik had een late vergadering.

Ik ben wel voorstander van de Geboortebeweging (was er eerder al mee bekend). Ik heb mijn bevalling als heftig ervaren maar niet als traumatisch. Dat kwam niet zozeer door het handelen van de betrokkenen, meer gewoon de schok van de KS en andere omstandigheden die medisch noodzakelijk of niet te ontlopen waren. Ik ken echter wel mensen die de bevalling als traumatisch hebben ervaren door handelen van betrokkenen, en waarbij die handelingen anders hadden gekund. Ik vind het goed dat de geboortebeweging zich daarvoor inzet.

Waar ik op dit moment wel tegenaan loop is dat het moeilijk is om informatie te krijgen over mijn specifieke situatie. Elke keer dat ik in het ziekenhuis kom spreek ik een andere gynaecoloog. Die is wel altijd vriendelijk en bereid om te overleggen maar ze hebben gewoon maar heel weinig tijd dus je moet snel ter zake komen. Omdat ik elke keer een ander spreek is er gewoon weinig diepgang mogelijk omdat je eerst alles weer uit de doeken moet doen. Dit is geen kwestie van onwil van de gyn ofzo, maar het is een gevolg van hoe de geboortezorg ingericht is, denk ik.

Dus op dit moment zit ik dus met een soort 50/50 berekening gebaseerd op statistische kansen waar ik gewoon niet weet wat ik er nu van moet denken, zonder dat ik precies weet van hoe, wat, waar en waarom. En ik wil nu juist heel graag weten van hoe, waar, wat en waarom.

Zo ben ik een paar maanden voor mijn zwangerschap van een redelijke hoogte op mijn stuitje gevallen en heb deze toen mogelijk gebroken. Nooit mee naar de dokter geweest want die doen toch niks met een gebroken stuitje. Wel maanden last van gehad, moeilijk gelopen en op een zwembandje gezeten. Tijdens de bevalling was het ook daar dat de pijn zich concentreerde. Het speelt wel door mijn hoofd, had dat er misschien toch mee te maken? Mijn gyn zegt 'misschien'. Ik kan daar heel weinig mee, ben op zoek naar meer zekerheid of aanknopingspunten.

Ik hoef niet thuis te bevallen en zie een geplande KS niet als een slechte optie, maar het is wel een buikoperatie die best heftig is natuurlijk.
  maandag 11 september 2017 @ 20:52:18 #176
409579 LuDann
All the way
pi_173719858
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:29 schreef DonnaRush het volgende:
Mooi actief babytje in mijn buik! O+

Voor de OP: 30 maart ben ik uitgerekend (ipv 1 april).
Wat fijn! *O*
  maandag 11 september 2017 @ 20:54:45 #177
409579 LuDann
All the way
pi_173719940
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:21 schreef WupWup het volgende:
LuDann, als je me op fb toevoegt, kan ik je aan de geboortebeweging toevoegen. Geldt ook voor andere geïnteresseerden. Deze groep gaat wel echt over rechten in de geboortezorg. Als je wilt weten wat je aan jeuk aan je rechterpink moet doen, moet je daar niet zijn ;)
Dank je wel voor het aanbod, maar ik ben al toegevoegd door iemand anders. Ik ben benieuwd of daar iemand zit die wat met mijn verhaal kan. :Y
  maandag 11 september 2017 @ 21:16:54 #178
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173720616
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 18:06 schreef LeSage het volgende:

[..]

Mag ik vragen wie er dan bepaald heeft of een knip onnodig was of niet?

Dat vraag ik me ook af.

Denk dat dat mijn grootste angst is dit keer.
Mijn vagina hoeft echt niet geknipt te worden hoor :'(

Bij mijn vorige bevalling was de vk te laat, dus heeft mijn moeder de bevalling gedaan en viel er niet veel te knippen :D
Maar daarom is het nu wat spannender voor mijn gevoel :+ de eerste keer bevallen met een vk en die kunnen wel knippen.
  maandag 11 september 2017 @ 21:47:41 #179
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173721553
Een knip is nodig wanneer hij echt nodig is imho
https://dekritischeverlos(...)/2014/10/31/de-knip/

Preventief een knip zetten omdat ze dat nou eenmaal doen bij bijvoorbeeld stuitbevalling is gewoon geen zorg op maat.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-lijden-onnodig-pijn
pi_173721638
- Donna *O* Yes, toch een maartbaby! O+

- Wow, heb de meest verschrikkelijke dingen gelezen op de fb van de Geboorte Beweging! Vond vooral deze erg confronterend.


Ik wil ook echt geen knip... en zeker niet onverdoofd gehecht worden!

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 11-09-2017 21:55:02 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_173721897
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
- Donna *O* Yes, toch een maartbaby! O+

- Wow, heb de meest verschrikkelijke dingen gelezen op de fb van de Geboorte Beweging! Vond vooral deze erg confronterend.
[ afbeelding ]

Ik wil ook echt geen knip... en zeker niet onverdoofd gehecht worden!
Wat een belachelijk iets dat Marokkaanse vrouwen altijd schreeuwen tijdens een bevalling.
  maandag 11 september 2017 @ 22:01:10 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_173722008
Een troost voor de first timers: bij verreweg de meeste bevallingen gebeuren dit soort dingen niet. Probeer dat in je achterhoofd te houden ;)
disclaimer
pi_173722106
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[ afbeelding ]

Ik wil ook echt geen knip... en zeker niet onverdoofd gehecht worden!
Lekker vooroordeel :X

Ai dat hechten zonder verdoving, en dan nog 2x, omdat het niet goed zat o|O.

Donna toch een maart baby!
pi_173722640
Ja sorry hoor, maar toch nog een keer: als je alleen al kijkt wat er nu hier in het topic gebeurt qua angst en uitspraken als "Ik wil dus echt nooit (insert random ding)", dat lijkt me toch niet de bedoeling van "gewoon kritisch zijn" :N vind dit echt pure angstzaaiierij...

Ik geloof best dat er regelmatig een knip gezet wordt waar dit niet strikt noodzakelijk is, maar dat stuk van de 'kritische verloskundige' hangt ook wel echt aan elkaar van de aannames en ongefundeerde uitspraken hoor...

In het kader van ervaringen delen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 11 september 2017 @ 22:44:38 #185
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173723045
Ja, een knip had ik ook, dat ging prima. Als het moet, dan moet het. En N moest er gewoon snel uit, dat hadden ze goed gezien. Ipv ijspacks moet je trouwens stroop in een plastic zakje in de vriezer doen, werkte veel beter :Y
Wel vraag ik me af of die hele inleiding wel nodig was, en daar zou ik volgende keer wel meer info over willen hebben.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173723402
In spoiler omdat niet iedereen denk ik het wilt lezen en omdat ik het zelf heel erg confronterend vind om te lezen als ik door dit topic scrol.. :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173724149
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit, dat, alles.
pi_173724178
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 23:04 schreef BellaaElisa het volgende:
In spoiler omdat niet iedereen denk ik het wilt lezen en omdat ik het zelf heel erg confronterend vind om te lezen als ik door dit topic scrol.. :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lieve Bella, ik weet niet exact wat er speelt. Dit klinkt echt niet goed. Ga hulp zoeken! Dit is geen gezonde situatie voor jou en jullie baby. Ik heb geen tips, wil je wel een dikke knuffel geven :*
pi_173724691
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
Een troost voor de first timers: bij verreweg de meeste bevallingen gebeuren dit soort dingen niet. Probeer dat in je achterhoofd te houden ;)
Hoe weet je dat? ;)
Ik snap wel dat je als zwangere niet al die berichten wil lezen.
Soms is het ook wat niet weet wat niet deert natuurlijk maar neemt niet weg dat onnodige ingrepen schade kunnen achterlaten (ook als je niet weet dat het daardoor komt bedoel ik).
Ben wel blij dat ik mezelf heb ingelezen van tevoren, ik heb er een ks mee kunnen voorkomen.
Wel vind ik het jammer dat het zo nodig is, want eigenlijk is het de taak van de zorgverlener om duidelijke en eerlijke informatie te verstrekken.
pi_173724724
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 september 2017 @ 02:01:02 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_173724917
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 01:05 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? ;)
Ja, doei. Je gaat me echt niet tegenspreken dat de meeste bevallingen zonder extreme excessen plaatsvinden hoor.
Die angstzaaierij is echt compleet overbodig en mag hier gewoon achterwege blijven. Bedankt.
disclaimer
  dinsdag 12 september 2017 @ 02:04:03 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173724920
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 02:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, doei. Je gaat me echt niet tegenspreken dat de meeste bevallingen zonder extreme excessen plaatsvinden hoor.
Die angstzaaierij is echt compleet overbodig en mag hier gewoon achterwege blijven. Bedankt.
^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 12 september 2017 @ 05:10:29 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173725145
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 02:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, doei. Je gaat me echt niet tegenspreken dat de meeste bevallingen zonder extreme excessen plaatsvinden hoor.
Die angstzaaierij is echt compleet overbodig en mag hier gewoon achterwege blijven. Bedankt.
Zo'n 10-20% van de vrouwen ervaart haar bevalling als traumatisch. Dat vind ik best een grote groep. En aangezien de meeste van deze vrouwen aangeven dat betere uitleg en meer naar hen luisteren had kunnen helpen om hun trauma te voorkomen, vind ik dat dit best genoemd mag worden in een topic over zwangerschap en geboorte. Ik vind het zeker een issue om vooraf over na te denken, of om iig alert op te zijn.
En het is natuurlijk super dat 80-90% van de vrouwen de bevalling niet als traumatisch ervaart, ik gun het iedereen om daar bij te mogen horen ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 12-09-2017 11:45:20 ]
KuikenGuppy
  dinsdag 12 september 2017 @ 06:43:34 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_173725421
Natuurlijk is het goed om over dingen na te denken en om mondig te zijn en voorbereid te zijn. Absoluut. Maar een heel ander uiterste is om uit te gaan van (door ziekenhuispersoneel veroorzaakt) trauma.
Daarbij vraag ik me zéér sterk af of al dat trauma voorkomen wordt als men er ontzettend veel over nadenkt van te voren. Ik heb, naar aanleiding van wat ik hier heb gelezen, nou niet bepaald het gevoel dat "Goed nagedacht hebben " een cruciale factor is bij het wél of niet ervaren van trauma. Hoogstens kun je dit stellen bij tweede bevallingen maar dan is het uitgangspunt echt totaal anders.
disclaimer
pi_173725456
Ik vind het ook lastig om er zeker van te zijn dat trauma's voorkomen hadden kunnen worden door anders handelen. Zeker, dit zal bij een aantal vrouwen het geval zijn. Echter, bij een eerste bevalling lijkt het me soms lastiger. Die vrouwen hebben geen vergelijkingsmateriaal en ze weten ook niet hoe ze de bevalling anders hadden ervaren, die ervaring hebben ze nu eenmaal niet.

Wat de knip betreft: het kon mij op dat moment weinig schelen hoor. Ik wilde S. er gewoon uit hebben. En dat hechten was even vervelend, maar toch ook niet veel meer dan dat. Zo kun je het dus ook ervaren.
Ik denk soms juist dat redelijk blanco de bevalling in gaan, met vertrouwen in de gezondheidszorg, er voor kan zorgen dat je de bevalling als heel prima ervaart, gewoon zoals hij is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173725517
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173725660
Ik was tijdens mijn bevalling absoluut niet mondig. Ik was in mezelf gekeerd en kon niet nadenken, laat staan praten. Toch heb ik een bevalling volgens het boekje gehad. Is er niemand over mijn grenzen gegaan, heb ik er geen trauma aan over gehouden. Geluk? Vast gedeeltelijk, voornamelijk dat er geen complicaties op zijn getreden. Maar ik geloof ook oprecht dat het merendeel van de zorg echt voor je probeert te zorgen, niet probeert om jou een zo slecht mogelijke tijd te geven. Neemt niet weg dat het wel gebeurt en dat dat verschrikkelijk is.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173725684
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit in de wachtkamer. Nuchtere waarde was volgens mij prima (4.7). Nu de tijd met wachten zien vol te brengen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173725767
Bellaa, ik kan niets anders zeggen dan wat er al gezegd is, dus een oprechte :* van mij.

Kris, ik duim ervoor dat de andere waarde ook goed is!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173725990
Bellaa :* verder sluit ik me aan bij wat de andere dames al gezegd hebben.

Kris, fijn dat je nuchtere waarde goed was! Succes met wachten.

Ik heb over een paar uurtjes de eerste echo, vind het stiekem wel heel spannend :X
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 08:55:31 #201
382129 crew  Donna
pi_173726236
Succes VitaBella, het is ook heel spannend!
pi_173726427
succes vita!

Mijn eerste bevalling was prima. Net als krisvc was ik niet helemaal mondig meer (kon op het einde niet eens meer Duits verstaan, de duutser moest alles voor me vertalen), maar het liep prima en ik kijk er fijn op terug. Ik denk dat het goed is om te weten wat je rechten zijn, maar ik denk ook dat het belangrijk is om te vertrouwen in de kundigheid van zorgverleners.
  dinsdag 12 september 2017 @ 09:14:13 #203
409579 LuDann
All the way
pi_173726539
Bella:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes met wachten Kris, hopelijk is het allemaal goed.
  dinsdag 12 september 2017 @ 09:21:14 #204
409579 LuDann
All the way
pi_173726637
Ik denk ook niet dat je met voorlichting trauma kunt voorkomen.

Ik denk dat het soms wel kan helpen de impact van dingen wat minder heftig te maken. Als ik voor mezelf spreek, ik wist natuurlijk wel dat een keizersnede een mogelijke uitkomst was, maar ik had niet zo stilgestaan dat dat in mijn persoonlijke situatie nog andere dingen inhield die ik als heftig heb ervaren. Bijvoorbeeld dat de tijd tussen beslissing KS en daadwerkelijk op de operatie tafel liggen zo 30-60 minuten is en dat je in die tussentijd, als je geen ruggenprik mag, geen andere pijnstilling of weeënremmers mag vanwege ongewenste bijwerkingen tijdens de operatie.

Ik denk dat als ik dat had geweten vooraf en er op voorbereid was, dat het dan wat minder heftig was geweest misschien. Nu lag ik daar alleen maar me af te vragen waarom niemand wat deed om me te helpen. Ik kon in dat stadium ook niet meer praten en het waarom van dingen vragen, alleen maar schreeuwen. :')
  dinsdag 12 september 2017 @ 09:24:47 #205
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173726695
[/lurk]

Gefeliciteerd met je verjaardag SQ!!

[lurk]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 12 september 2017 @ 09:27:36 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_173726738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:24 schreef Tink89 het volgende:
[/lurk]

Gefeliciteerd met je verjaardag SQ!!

[lurk]
verkeerde topic :+ maar evenwel bedankt ;)
disclaimer
pi_173727135
Heftig Bellaa hopelijk vind je een oplossing wat voor je/jullie werkt!

Net gebeld naar een vk, 5 oktober de echo *O*!
clone - kloon - ke kapa
pi_173727566
Ons nieuwe bed staat er *O* laat die kraamweek maar komen O+
We hebben gisteren ook eindelijk de laptop gevonden met alle adressen erop :') kan ik zo ook nog even de envelopjes schrijven :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173727578
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:21 schreef LuDann het volgende:
Ik denk ook niet dat je met voorlichting trauma kunt voorkomen.

Ik denk dat het soms wel kan helpen de impact van dingen wat minder heftig te maken. Als ik voor mezelf spreek, ik wist natuurlijk wel dat een keizersnede een mogelijke uitkomst was, maar ik had niet zo stilgestaan dat dat in mijn persoonlijke situatie nog andere dingen inhield die ik als heftig heb ervaren. Bijvoorbeeld dat de tijd tussen beslissing KS en daadwerkelijk op de operatie tafel liggen zo 30-60 minuten is en dat je in die tussentijd, als je geen ruggenprik mag, geen andere pijnstilling of weeënremmers mag vanwege ongewenste bijwerkingen tijdens de operatie.

Ik denk dat als ik dat had geweten vooraf en er op voorbereid was, dat het dan wat minder heftig was geweest misschien. Nu lag ik daar alleen maar me af te vragen waarom niemand wat deed om me te helpen. Ik kon in dat stadium ook niet meer praten en het waarom van dingen vragen, alleen maar schreeuwen. :')
Maar ook dat kan weer heel anders zijn!

Ik had al een epiduraal dat kon blijven zitten met een ander middel erin, en ik lag dus binnen 15 minuten op de operatietafel! In die 15 minuten was er constant iemand bij me, vragenlijsten doornemend etc.

Je kunt je niet op alles voorbereiden. Ik had me hooguit beter kunnen voorbereiden op het feit dat dat zo is.

Mijn traumatische ervaring had meer te maken met niet gehoord worden, en dat was pech met 1 chagerijnige zuster, en met angst om de baby. En in dat laatste geval hebben ze juist heel erg gehandeld om mij gerust te stellen en te helpen!
Kwak
  dinsdag 12 september 2017 @ 10:32:32 #210
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173727667
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 10:24 schreef LeSage het volgende:
Ons nieuwe bed staat er *O* laat die kraamweek maar komen O+
We hebben gisteren ook eindelijk de laptop gevonden met alle adressen erop :') kan ik zo ook nog even de envelopjes schrijven :D
Hoeveel moet je er schrijven?

Ik denk dat wij naar een paar mensen een kaartje sturen, voor de leuk.
Mensen bewaren kaartjes niet toch?
pi_173728118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 10:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hoeveel moet je er schrijven?

Ik denk dat wij naar een paar mensen een kaartje sturen, voor de leuk.
Mensen bewaren kaartjes niet toch?
Stuk of 100 geloof ik. Ik stuur naar familie, vrienden, collega's, kennissen van onze ouders die wij ook kennen.
Moet ik wel eerlijk bij zeggen dat mijn zusje ze geeft als kraamcadeau, inclusief het ontwerpen ervan O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 11:05:57 #212
382129 crew  Donna
pi_173728168
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 10:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hoeveel moet je er schrijven?

Ik denk dat wij naar een paar mensen een kaartje sturen, voor de leuk.
Mensen bewaren kaartjes niet toch?
Geboortekaartjes? Ik wel hoor! O+
  dinsdag 12 september 2017 @ 11:20:26 #213
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_173728388
De bevalling heeft mij een klein Perineumruptuur opgeleverd. 3 kleine hechtingen in totaal..

Omdat mijn bevalling, de gynaecoloog noemde het zelfs een 'knalbevalling' zeer voorspoedig verliep is de knip zelfs een gevalletje voorzorg geweest. Bij geen ingrijpen had ik een totaalruptuur kúnnen oplopen. Ik heb die prik écht niet traumatisch ervaren hoor, ik vond hem niet prettig maar als daarmee erger is voorkomen, prima. De genezing ging snel en last heb ik er helemaal niet meer van.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 12 september 2017 @ 11:22:25 #214
409579 LuDann
All the way
pi_173728418
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 10:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Maar ook dat kan weer heel anders zijn!

Ik had al een epiduraal dat kon blijven zitten met een ander middel erin, en ik lag dus binnen 15 minuten op de operatietafel! In die 15 minuten was er constant iemand bij me, vragenlijsten doornemend etc.

Je kunt je niet op alles voorbereiden. Ik had me hooguit beter kunnen voorbereiden op het feit dat dat zo is.

Mijn traumatische ervaring had meer te maken met niet gehoord worden, en dat was pech met 1 chagerijnige zuster, en met angst om de baby. En in dat laatste geval hebben ze juist heel erg gehandeld om mij gerust te stellen en te helpen!
Ja, dat snap ik maar bij mij was vooraf al bekend dat ik geen epiduraal kon hebben vanwege een vermoedelijke rugafwijking. Ik had wel Remifentanil, maar dat werd uitgezet zodra de beslissing KS was gevallen. Dat had ik niet verwacht. Ik was er bovendien stiekem wel een beetje vanuit gegaan dat weeënremmers ofzo mogelijk waren, maar dat was dus niet zo vanwege een verhoogde kans op bloedingen.

Daarnaast is het in het ziekenhuis waar ik beviel standaard dat niet-spoed gevallen 30 - 60 minuten de tijd hebben om op de OK te komen, dus ook dat lag in de lijn der verwachting.

Vragenlijsten hadden we vooraf al gedaan omdat de kans op een KS aanwezig was, ik heb daarvoor een consult gehad met de anesthesist rond de 35 weken. Het was fijn geweest als het aspect van pijnbestrijding in die specifieke situatie wat beter was toegelicht, aangezien we al wisten dat die kans aanwezig was.

Maar goed, daar heb ik zelf ook wel verantwoordelijkheid in natuurlijk, ik had het zelf misschien wat beter moeten uitzoeken allemaal.
  dinsdag 12 september 2017 @ 11:25:58 #215
409579 LuDann
All the way
pi_173728465
Ik kom net bij de tandarts vandaan. 2 uur verder, 200 euro armer en 3 gevulde kiezen rijker. Echt dikke pret, die gevoeligheid voor gaatjes als je zwanger bent. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:55 schreef Okola het volgende:
Heftig Bellaa hopelijk vind je een oplossing wat voor je/jullie werkt!

Net gebeld naar een vk, 5 oktober de echo *O*!
Hoera. *O*
pi_173729003
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 13:50 schreef Waterdruppel het volgende:

[..]

Heb je voor je nuchtere waarde ook nog een bepaalde grens? Bij mij moest deze onder de 5.3 blijven en dat lukte helaas niet en daarom heb ik insuline gekregen.Nu blijft mij waarde de hele dag onder de 6.5
Nee, daar heeft ze niet specifiek wat over gezegd, maar tot noch toe als ik nuchter prik zit ik tussen de 4.6 en 5.0 dus dat gaat ook aardig geloof ik. Ook tussen de maaltijden in herstelt het zich goed dus ik heb het idee dat het aanpassen van de voeding tot noch toe goed helpt gelukkig. Merk je zelf iets van het insuline spuiten of heb je verder geen waarneembare klachten?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173729176
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 23:04 schreef BellaaElisa het volgende:
In spoiler omdat niet iedereen denk ik het wilt lezen en omdat ik het zelf heel erg confronterend vind om te lezen als ik door dit topic scrol.. :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh Bella ;( Dat klinkt enorm heftig en wat de anderen hier zeggen; dit is geen normale situatie, je hoort toch niet bang te zijn voor je eigen partner lieverd, je hoort onbezorgd zwanger te kunnen zijn.. Zoek inderdaad hulp van de huisarts of een goede vriendin die je kan helpen :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173729866
Suiker is goed. *O* *O* *O* I'm just getting fat. 8-)

Geen tweede wortelkanaal nodig Lu?

Kaartjes schrijven en een nieuw bed voor LeSage. *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173730408
Wat goed Kris *O* nou ja, van dat suiker dan ;) :D

Lu, wat een ellende met die tanden ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173730551
Bella, hoe is het nu met je?

Fijn Kris dat de suiker in elk geval goed is!

Bah, ellende die tandarts LuDann! Vreemd is dat dat zwangerschap ook effect heeft op je tanden. Ik herken t wel hoor trouwens! Elke zwangerschap heb ik wel een wortelkanaalbehandeling en ook bloedend tandvlees momenteel.

Poeh, 100 enveloppen schrijven. Dat is een mooie dagtaak LeSage :o
pi_173730575
Je eet meer (zoetigheid) tijdens de zwangerschap, volgens mij ligt het daar aan. :P Sterkte met de pijn! Tand- en kiespijn sucks!

Fijn, Kris!

Wauw, Bella.. ben benieuwd hoe het nu, een paar uur later, met je gaat. Ben je al thuis?

Wij bewaren geboortekaartjes en trouwkaartjes wel, hoor. :Y
Protège moi de mes désirs.
pi_173730605
Ik ben zo moeeehoeee. Zo wisselend is het ook. De ene dag voel ik me eigenlijk wel heel goed, de andere ben ik alleen maar moe moe moe. Hang nu ook al 2 uur op de bank en wilde eigenlijk vast eten koken voor vanavond. -O-
pi_173730615
Hier bewaren wij de kaartjes ook allemaal ^O^

Bella kun je niet bij je ouders terecht of je broer of zus waar je mag slapen ?
Ik zou niet meer terug gaan, denk aan jezelf dit heb jij niet verdiend.


( ohh ik sta in de top 5 :o )
pi_173730739
Kris, wat fijn dat je suiker goed is! *O* Snap goed dat je het lastig vind van de kilo's die er bij komen hoor, gelukkig is het maar tijdelijk :*

Songeur, rot he die moeheid in het begin, ik was toen ook zo lamlendig af en toe :{ Af en toe maar gewoon aan toegeven hoor, je lichaam is een mensje aan het maken en dat kost gewoon een hoop energie!

Ik ben ook benieuwd hoe het nu met Bella gaat..
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 14:09:53 #225
382129 crew  Donna
pi_173730791
Ja zwangerschapshormonen zijn echt een aanslag op je gebit. Ik heb heel snel ontstoken tandvlees en m'n mondhygiënist heeft me op het hart gedrukt om tijdens m'n zwangerschap regelmatig op controle te komen. Ik hoef het niet eens te betalen. Echt fijn!

Songeur die moeheid is echt rot. Helemaal als je je lamlendig voelt. Moe zijn en een tukje doen, prima. Maar moe zijn, niet kunnen slapen, maar je compleet kapot voelen is nog erger.
pi_173731011
Echo was fijn! We zijn iets minder ver dan de assistente dacht (wat ik al verwacht had omdat de clearblue 1-2 weken aangaf en de assistente 7). We zijn nu 4wk3 waarschijnlijk, voorlopige UD 19-05-2018. Er viel nog niet heel veel te zien, maar dat vruchtzakje alleen al O+ de bevestiging dat het niet allemaal in je hoofd zit ofzo :')

Fijn gesprek met verloskundige gehad ook. Geen gekke dingen gelukkig, ze willen met 20wkn alleen een uitgebreide echo doen ivm de aangeboren nierafwijking van mijn broertje.

Volgende echo over twee weken gepland! *O*
pi_173731023
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:04 schreef Krisvc het volgende:
Suiker is goed. *O* *O* *O* I'm just getting fat. 8-)

Geen tweede wortelkanaal nodig Lu?

Kaartjes schrijven en een nieuw bed voor LeSage. *O*
*O* Whoohoo voor just getting fat *O*
pi_173731767
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:04 schreef Krisvc het volgende:
Suiker is goed. *O* *O* *O* I'm just getting fat. 8-)
:D O+
Mooi zo joh! :*

Inzake getting fat: toch maar eens een paar zwarte skinny positie-spijkerbroeken gekocht. Daar red ik het als parttime goth wel mee tot aan de bevalling. *)

Zit toch wel erg lekker, zo'n tailleband die gewoon ónder je buik zit. *O* #comfy
Let me see you stripped down to the bone
pi_173731777
Hoop inderdaad dat Bella hier nog iets laat horen - dat was allemaal toch wel flink zorgwekkend..
Let me see you stripped down to the bone
pi_173731975
Heb de hele dag het woord "totaalruptuur" in mijn hoofd. Thanks, girls.
Protège moi de mes désirs.
pi_173732014
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Heb de hele dag het woord "totaalruptuur" in mijn hoofd. Thanks, girls.
Heb je al gegoogled? :7
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 15:15:51 #232
382129 crew  Donna
pi_173732064
Zooo, de nipt is betaald. Donderdagmiddag in het ziekenhuis bloed af laten nemen.
pi_173732108
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:13 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Heb je al gegoogled? :7
Mèèèh.

Plan voor vanavond: tegen het lief roepen dat -ie maar flink moet raggen zodat mijn perineum vast wennen kan. :7 >:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173732122
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173732223
Oh, schat. ;( Ik heb destijds niet meegekregen wat er allemaal speelt, maar zo te zien houdt je man geen rekening met jouw zwangerschapskwalen?

Is het misschien een idee om ook op zijn telefoon en app te downloaden die pushmeldingen stuurt? Wij hebben beiden dezelfde app. Die stuurt iedere dag weetjes en dingen als "vergeet je geen water te drinken, mama?" en "wist je dat xxxx heel goed is voor ons beiden?" etc. Daarna krijg je dagelijks updates met wat er die dag gebeurt met de baby en met jouw lichaam. Erg fijn! Ik merk dat mijn man zo meer is betrokken bij mijn gevoel en de kwaaltjes en het groeien van de baby.

Het is geen oplossing voor jouw problemen, maar kan wellicht wel bijdragen...
Protège moi de mes désirs.
pi_173732231
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:22 schreef VitaBella het volgende:
Echo was fijn! We zijn iets minder ver dan de assistente dacht (wat ik al verwacht had omdat de clearblue 1-2 weken aangaf en de assistente 7). We zijn nu 4wk3 waarschijnlijk, voorlopige UD 19-05-2018. Er viel nog niet heel veel te zien, maar dat vruchtzakje alleen al O+ de bevestiging dat het niet allemaal in je hoofd zit ofzo :')

Fijn gesprek met verloskundige gehad ook. Geen gekke dingen gelukkig, ze willen met 20wkn alleen een uitgebreide echo doen ivm de aangeboren nierafwijking van mijn broertje.

Volgende echo over twee weken gepland! *O*
Wat een vroege echo, had dit een bepaalde reden?
Wat fijn dat het er goed uit zag zeg! 2 weken gaan snel en dan zie je heel veel meer dan nu :)
clone - kloon - ke kapa
pi_173732246
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:13 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Heb je al gegoogled? :7
Ja. ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Mèèèh.

Plan voor vanavond: tegen het lief roepen dat -ie maar flink moet raggen zodat mijn perineum vast wennen kan. :7 >:)
Goed idee. }) Even herinneren hoe we de baby hadden gemaakt.
Protège moi de mes désirs.
pi_173732265
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:13 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Heb je al gegoogled? :7
Ik heb een keer de volledige beschrijving gehad van een nicht van me die belde, zonder dat ik er om vroeg :{ Ik vroeg alleen "hoe gaat het met jullie?" en kreeg het volledige bevallingsverhaal te horen O+ Het is een wonder dat ik er nog aan heb durven beginnen :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173732370
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:22 schreef VitaBella het volgende:
Echo was fijn! We zijn iets minder ver dan de assistente dacht (wat ik al verwacht had omdat de clearblue 1-2 weken aangaf en de assistente 7). We zijn nu 4wk3 waarschijnlijk, voorlopige UD 19-05-2018. Er viel nog niet heel veel te zien, maar dat vruchtzakje alleen al O+ de bevestiging dat het niet allemaal in je hoofd zit ofzo :')

Fijn gesprek met verloskundige gehad ook. Geen gekke dingen gelukkig, ze willen met 20wkn alleen een uitgebreide echo doen ivm de aangeboren nierafwijking van mijn broertje.

Volgende echo over twee weken gepland! *O*
Gefeliciteerd met de goede echo! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173732420
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:25 schreef Okola het volgende:

[..]

Wat een vroege echo, had dit een bepaalde reden?
Wat fijn dat het er goed uit zag zeg! 2 weken gaan snel en dan zie je heel veel meer dan nu :)
Ja, omdat de assistent-verloskundige dacht dat ik inmiddels op 7wkn zat. Ik heb een lange cyclus (cyclus voor deze was 44 dagen) dus ze is gaan tellen vanaf 20 juli, begin laatste menstruatie en dan met een cyclus van 28 dagen. Had ik aan de telefoon nog aangegeven maargoed.

Haha ik hoop maar dat ze snel gaan, een week geleden had ik de eerste positieve test en dat lijkt al een eeuw geleden :') :D
pi_173732427
BellaaElisa, het gevoel hebben niet tegen je man op te kunnen en hem niet met dingen durven te confronteren klinkt echt als een heel ongezonde verstandhouding tussen jullie twee. Zoals hier al eerder gezegd werd: zoek hier hulp bij en probeer eraan te werken vóórdat jullie een kleintje hebben. Heel veel sterkte!

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 12-09-2017 15:41:18 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_173732454
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:19 schreef BellaaElisa het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp dat het voor hem moeilijk is zich in te leven, wat is het grootste misverstand/discussiepunt waar jullie tegenaanlopen? Misschien is dat al gezegd, maar deze topics gaan soms zo hard :@ Ik krijg van hoe ik het lees de indruk dat hij het moeilijk vind om met je mee te leven, maar als ik je dan hoor zeggen dat je aankijkt in wat voor bui hij is klinkt dat sowieso niet als een gezonde situatie, lieve Bella.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173732511
Bella goed om wat van je te horen. Hoop dat je snel een oplossing vindt!

Fijn dat de moeheid herkenbaar is. Kan zo overheersend zijn soms. Nu gaat t gelukkig weer wat beter!

En even tegen geluid voor alle bevallingen. Ik heb er 2 gedaan. 1e x geen knip maar wel een paar hechtingen. Heb van het hechten niks gemerkt, misschien was het verdoofd maar ook dat niet gemerkt. De 2e bevalling ging super, heel rustig en daar ben ik zonder kleerscheuren vanaf gekomen. En zo zal het vast ook veel vaker gaan!
  dinsdag 12 september 2017 @ 15:44:38 #244
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173732572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 10:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hoeveel moet je er schrijven?

Ik denk dat wij naar een paar mensen een kaartje sturen, voor de leuk.
Mensen bewaren kaartjes niet toch?
Ook al gooien de meeste mensen ze gewoon weg na een tijdje, dan nog vind ik het wel de moeite om ze te versturen. Als mooie aankondiging van zijn bestaan. Zeker niet meer noodzakelijk in deze tijd, maar ik ben blij dat we het toch hebben gedaan. En de enorme hoeveelheid kaartjes terug waren ook tof om te ontvangen de eerste weken! Allemaal gelukwensen voor je baby en jezelf, best leuk hoor :Y
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173732627
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:34 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Ja, omdat de assistent-verloskundige dacht dat ik inmiddels op 7wkn zat. Ik heb een lange cyclus (cyclus voor deze was 44 dagen) dus ze is gaan tellen vanaf 20 juli, begin laatste menstruatie en dan met een cyclus van 28 dagen. Had ik aan de telefoon nog aangegeven maargoed.

Haha ik hoop maar dat ze snel gaan, een week geleden had ik de eerste positieve test en dat lijkt al een eeuw geleden :') :D
Ah vandaar :). Volgens eigen berekening ben ik de 18e uitgerekend, lopen we leuk met elkaar op! Ik mag over 3 weken voor de eerste echo, het voelt ook als eeeeuwig! Die eerste 12 weken zijn stom vanwege het 'wachten'.
Maar echt, uiteindelijk zijn 2 weken niets :+
clone - kloon - ke kapa
pi_173732651
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:19 schreef BellaaElisa het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173732718
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:48 schreef Okola het volgende:

[..]

Ah vandaar :). Volgens eigen berekening ben ik de 18e uitgerekend, lopen we leuk met elkaar op! Ik mag over 3 weken voor de eerste echo, het voelt ook als eeeeuwig! Die eerste 12 weken zijn stom vanwege het 'wachten'.
Maar echt, uiteindelijk zijn 2 weken niets :+
Hee leuk!

Ja echt hoor, mijn vriend is nogal een control freak dus die kan dat wachten al helemaal slecht verdragen :') gelukkig stelde de verloskundige hem vandaag gerust met het feit dat de zwangerschap toch echt "40 weken duurt hoor" en toen; "maar dan is de baby er dan begint de stress pas echt!" :D wel met een dikke knipoog natuurlijk.

En dat is ook zo, wil het alleen zo graag mijn moeder en mn zusje vertellen O+ die kunnen al een paar jaar niet wachten. Maar dan kunnen die paar weken er ook nog wel bij :')
pi_173733036
Och lieve Bella wat vind ik het vervelend voor je dat het nog niet goed gaat tussen jullie. Doordat je er niet meer over postte hoopte ik dat het toch beter ging.
Verder ben ik het eens met de anderen dat het goed kan zijn om hulp te zoeken bij jullie problemen. Ook als je man daar nog niets van wil weten. Als je in gesprek gaat bij de verloskundige, probeer dan ook echt aan te geven hoe je je voelt en wat je nodig hebt. Succes. :*

Fijn VitaBella dat de echo goed is gegaan. Het was wel een heel vroege echo zo he. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173733192
Tijd voor iets van de todo-list: een draagconsulent en/of goeie winkel voor draagspul opsnorren in mijn regio.
Grappig toch wel bij zo'n eerste, je ineens moeten verdiepen in dingen waar je tot dusver geen enkel benul van had! *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173733658
BellaaElisa,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze kat is terug! Het blijkt dat ze veel bij een mevrouw in de buurt gezeten heeft. Omdat ze daar ook eten krijgt. Echt, ik weet niet wat groter is, de opluchting dat ze terug is of de irritatie vanwege het andermans kat binnen laten en eten geven. {:| Ze is ook echt DIK nu, en dat in een kleine week. Ik ga maar een poging doen om dr een tijd binnen te houden, tot er weer wat rust is in het huis. Pfff.

Oja, geboortekaartje. Die moet ik nog altijd klaarmaken. Ik overweeg zelfs om ze enkel naar werk/verre familie te sturen. Ik heb er echt heel weinig mee en iets met moeite. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173733738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:49 schreef VitaBella het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173733800
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:38 schreef Nanuke het volgende:
BellaaElisa,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze kat is terug! Het blijkt dat ze veel bij een mevrouw in de buurt gezeten heeft. Omdat ze daar ook eten krijgt. Echt, ik weet niet wat groter is, de opluchting dat ze terug is of de irritatie vanwege het andermans kat binnen laten en eten geven. {:| Ze is ook echt DIK nu, en dat in een kleine week. Ik ga maar een poging doen om dr een tijd binnen te houden, tot er weer wat rust is in het huis. Pfff.

Oja, geboortekaartje. Die moet ik nog altijd klaarmaken. Ik overweeg zelfs om ze enkel naar werk/verre familie te sturen. Ik heb er echt heel weinig mee en iets met moeite. :')
Wat fijn dat je kat terug is! Ik haal echt veel steun uit mijn kat, mijn knuffeldiertje! O+
pi_173733810
Phew, de poes is terug! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173733839
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Fijn VitaBella dat de echo goed is gegaan. Het was wel een heel vroege echo zo he. :D
Haha ja klopt! Maar toch was het wel erg fijn, ook qua timing. Omdat ik toch een beetje bloedverlies heb gehad afgelopen dinsdag, was het leuk om beeld te hebben zegmaar.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:38 schreef Nanuke het volgende:

Onze kat is terug! Het blijkt dat ze veel bij een mevrouw in de buurt gezeten heeft. Omdat ze daar ook eten krijgt. Echt, ik weet niet wat groter is, de opluchting dat ze terug is of de irritatie vanwege het andermans kat binnen laten en eten geven. {:| Ze is ook echt DIK nu, en dat in een kleine week. Ik ga maar een poging doen om dr een tijd binnen te houden, tot er weer wat rust is in het huis. Pfff.

Ohh dat kan ik me heel goed voorstellen, ik voelde al irritatie bij het enkel lezen ervan :') mensen zullen het vast goed bedoelen, maar toch.
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 16:45:51 #255
382129 crew  Donna
pi_173733848
Sorry Bella dat ik het zeg, maar wat een droplul.

Mijn vriend moest ook heel erg wennen. Hij werkt enorm veel en dus doe (deed) ik het meeste in het huishouden. Dat schiet er nu gewoon bij in omdat ik moe of misselijk ben. Vindt hij het s.hit dat hij dat ook allemaal nog moet doen? Ja.
Maar hij zal me nooit, maar dan ook echt nooit uitschelden en al helemaal niet voor zoiets ergs. :N
Ik vind het echt heel erg om te lezen.
pi_173733981
Bella, wat zou je er van vinden als er een vriendin naar je toe komt die aan je vertelt dat haar man haar noemt wat jouw man jou noemt?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173733986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:19 schreef minilot het volgende:
Tijd voor iets van de todo-list: een draagconsulent en/of goeie winkel voor draagspul opsnorren in mijn regio.
Grappig toch wel bij zo'n eerste, je ineens moeten verdiepen in dingen waar je tot dusver geen enkel benul van had! *)
Oh dragen O+ ik heb inmiddels een lijst van doeken die ik wil voor mini. Alleen bankrekening wil dat niet helemaal. Lijst wordt ook steeds langer hihi
pi_173734042
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:51 schreef Krisvc het volgende:
Bella, wat zou je er van vinden als er een vriendin naar je toe komt die aan je vertelt dat haar man haar noemt wat jouw man jou noemt?
Ik zou zeggen wat jullie tegen mij zeggen, dat dit echt niet normaal is, en dat ze hulp moet gaan zoeken. :X
pi_173734052
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:41 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schrik er een beetje van dat je dit op de één of andere manier acceptabel gedrag lijkt te vinden. Het is natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar als mijn vriend me op die manier zou uitschelden en mij ondanks vermoeidheid als enige verantwoordelijk zou houden voor allerlei huishoudelijke taken dan had -ie een gróót probleem. Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe je jezelf in een situatie brengt waarin je dergelijk volkomen respectloos gedrag toelaat, maar laat me je op het hart drukken dat dit echt geen normaal gedrag is binnen een relatie tussen twee volwassen mensen. Brr! Dit is niet iets waar je ook nog een kleine baby tussen wilt hebben zitten, echt! Als je nu al zoveel moeite hebt om voor jezelf op te komen, hoe red je het dan straks met een zeer afhankelijk kleintje? Probeer er zo snel mogelijk iets aan te doen. :*

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 12-09-2017 17:03:23 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_173734245
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:41 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173734465
Ik ga er iets aandoen echt!

Maar nu lijkt het net alsof hij áltijd zo doet, hij kan ook juist heel zorgzaam zijn en liefdevol, en lief over mijn buik aaien en luisteren met de doppler. Maar soms net als gister en vorige week dan ontploft het ergens, en ik wil weten waar dat vandaan komt. Of het ECHT naar mij toe gericht is, of het eigenlijk naar iemand toe gericht is-bijv naar zn broers? Waar die een slechte band mee hebt- of mist die iemand om zich heen (zijn overleden vader?) Ik denk dat daar ergens een probleem zit. Hij heeft mij die weken dat ik niets erover poste echt heel goed geholpen en gesteund. En na zo'n ontploffing heeft die traan ogen en zegt die dat het hem heel erg spijt en het echt niet meende. Dus ik ga voor ons allebij een eerste stap zetten bij de VK misschien uit hij zich dan ook wel helemaal? Kan het zijn dat hij zo afreageert omdat ik heel dicht bij hem sta/ben?
pi_173734577
Maar als het zo incidenteel is allemaal, waarom durf je hem dan niet te confronteren?
pi_173734582
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:14 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik ga er iets aandoen echt!

Maar nu lijkt het net alsof hij áltijd zo doet, hij kan ook juist heel zorgzaam zijn en liefdevol, en lief over mijn buik aaien en luisteren met de doppler. Maar soms net als gister en vorige week dan ontploft het ergens, en ik wil weten waar dat vandaan komt. Of het ECHT naar mij toe gericht is, of het eigenlijk naar iemand toe gericht is-bijv naar zn broers? Waar die een slechte band mee hebt- of mist die iemand om zich heen (zijn overleden vader?) Ik denk dat daar ergens een probleem zit. Hij heeft mij die weken dat ik niets erover poste echt heel goed geholpen en gesteund. En na zo'n ontploffing heeft die traan ogen en zegt die dat het hem heel erg spijt en het echt niet meende. Dus ik ga voor ons allebij een eerste stap zetten bij de VK misschien uit hij zich dan ook wel helemaal? Kan het zijn dat hij zo afreageert omdat ik heel dicht bij hem sta/ben?
[ontlurk] Ik ga toch even hier reageren. Zo dacht ik namelijk ook ooit, als ik weer eens van alles naar mijn hoofd geslingerd kreeg... Ik sta dichtbij, hij reageert af..
Maar dat zijn allemaal smoesjes Bella. Ook al is het allemaal wel zo; dan nog is het niet ok om zo tegen je te doen. Niks kan dat verklaren, het is gewoon niet ok om je vrouw, die zwanger is van je kind, zo te kleineren. Wat voor persoonlijke tragedie er ook aan ten grondslag ligt.
pi_173734647
Misschien ben ik wel een negatieveling, maar dit zijn echt heel alarmerende signalen Bella :{ Voor mij althans. Ik krijg er kippenvel van als ik lees wat hij tegen je zegt en hoe hij je behandeld. Je hebt recht op een onbezorgde zwangerschap zonder een vent die je stress bezorgd..
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173734782
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173734798
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:21 schreef VitaBella het volgende:
Maar als het zo incidenteel is allemaal, waarom durf je hem dan niet te confronteren?
Dit!
Let me see you stripped down to the bone
pi_173734891
Wat de rest zegt Bella: dit is hoe dan ook niet oké :N
Ik denk dat (bijna) iedereen in een chagrijnige bui wel eens geïrriteerd doet tegen mensen die dicht bij hen staan, terwijl ze er niets aan kunnen doen. Maar ook dan zijn er grenzen en sommoge grenzen ga je gewoon écht niet over.

Ik probeer me voor te stellen hoe ik zou reageren als mijn man me zo zou behandelen, maar ik weet het serieus niet :? Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat iemand die zo dicht bij je staat, je zo behandelt.

Sterkte! :* Zorg alsjeblieft voor jezelf en je kindje!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173734911
*O* voor de goede suikertest van Kris!

*O* voor de goede echo van VitaBella!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173736170
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:10 schreef rena het volgende:

[..]

Nee, daar heeft ze niet specifiek wat over gezegd, maar tot noch toe als ik nuchter prik zit ik tussen de 4.6 en 5.0 dus dat gaat ook aardig geloof ik. Ook tussen de maaltijden in herstelt het zich goed dus ik heb het idee dat het aanpassen van de voeding tot noch toe goed helpt gelukkig. Merk je zelf iets van het insuline spuiten of heb je verder geen waarneembare klachten?
Wat een mooie waardes :Y
Het insuline spuiten voelt soms als een muggenbeet.Ik voel me wel minder moe sinds ik insuline gebruik, maar de nuchtere waardes zijn nog niet optimaal helaas. De rest van de waardes overdag zijn wel goed 😀
pi_173736824
Ik ontlurk ook even voor Bellaa.
Hoe denk je dat de situatie straks is met een klein babietje in huis? Een situatie waarin jullie beiden niet slapen 's nachts, of verwacht hij dan dat jij dat ook alleen gaat doen, net zoals hij nu van je verwacht dat je z'n sokken op tijd wast?

Die eerste maanden zijn echt funest voor je slaap, en dus ook zeker voor je humeur.
Ik vraag me dan af hoe zo'n figuur als jouw man zich gaat gedragen...
Tralalalaaa
pi_173736891
Bellaa
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:17:06 #272
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173736893
Bella, alles is al gezegd: ik sluit me bij de rest aan. Sterkte :*

Nanuke, fijn dat de kat weer terug is *O*

Kris, fijn dat je suiker goed is!
👍

Mijn schoonmoeder heeft al aangeboden om alle babydingen te wassen als dat badkamergedoe te lang duurt O+ Ik ben zo benieuwd wat de bevindingen van de loodgieter zijn donderdag. En ik hoop zo dat het meevalt qua tijdsduur. :/
Verder nog steeds harde buiken. Denk dat ik morgen toch even ga bellen om te informeren.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173738092
Bij jou ook kapotte machines LadyS?

Dingen waar ik nu niet tegen kan als zwangere vrouw; de vaatwasser die net stuk gaat :( Ik stond te stampvoeten in de keuken :@ Af en toe herken ik mezelf niet terug. En manlief maar lachen :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173738590
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:45 schreef Waterdruppel het volgende:

[..]

Wat een mooie waardes :Y
Het insuline spuiten voelt soms als een muggenbeet.Ik voel me wel minder moe sinds ik insuline gebruik, maar de nuchtere waardes zijn nog niet optimaal helaas. De rest van de waardes overdag zijn wel goed 😀
Kijk, dat willen we zo houden :) Moet jij helemaal koolhydraatarm?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173739273
Nee dat hoeft gelukkig niet. Ik mag 175 gram koolhydraten per dag en dan verdeeld over meerdere eetmomenten. Wat voor dieet heb jij dan?
pi_173739336
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:05 schreef rena het volgende:
Bij jou ook kapotte machines LadyS?

Dingen waar ik nu niet tegen kan als zwangere vrouw; de vaatwasser die net stuk gaat :( Ik stond te stampvoeten in de keuken :@ Af en toe herken ik mezelf niet terug. En manlief maar lachen :')
Ik heb heel hard moeten huilen toen onze droger kapot ging. En ik heb gewoon een enorme droogzolder :')
'Maar hoehoehoe ga ik dan straks al die wasjes op tijd droog hebben?'

Diezelfde week werd een nieuwe bezorgd :7

Verder:
Bellaa, kom voor jezelf en je kindje op en ga in ieder geval het gesprek aan (al dan niet met iemand erbij).

Vita, gefeliciteerd met de goede echo O+

Ik wilde zo snel mogelijk bevallen, maar nu het nieuwe bed er staat wil ik niet voor morgen beginnen. Ik vind dat ik recht heb op een nachtje goed slapen in ons nieuwe bed :+
Morgen komen ook andere klossen binnen. Ze hadden laatst geen 14 cm op voorraad en alleen 28. Maar het bed is al 63 cm hoog en dan kan ik er niet meer in klimmen denk ik :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 12 september 2017 @ 21:05:52 #277
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173740094
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:05 schreef rena het volgende:
Bij jou ook kapotte machines LadyS?

Dingen waar ik nu niet tegen kan als zwangere vrouw; de vaatwasser die net stuk gaat :( Ik stond te stampvoeten in de keuken :@ Af en toe herken ik mezelf niet terug. En manlief maar lachen :')
Nou, lekkage in de afvoer van zowel douche en wasmachine, dus waarschijnlijk onder de vloer. Ik kan dus momenteel niet douchen en wassen :'( en donderdag komt de loodgieter pas om te kijken wat er nou precies aan de hand is. Ik hoop dus, als de vloer inderdaad open moet, dat ze een beetje haast maken i.v.m. naderende bevalling enzo :(

Afwasmachine hebben we helemaal niet :'(
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173740248
Laatste loodjes LeSage, spannend! *O* ik duim voor minstens 1 nachtje goed slapen in het nieuwe bed :D
pi_173740582
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:47 schreef LeSage het volgende:

Morgen komen ook andere klossen binnen. Ze hadden laatst geen 14 cm op voorraad en alleen 28. Maar het bed is al 63 cm hoog en dan kan ik er niet meer in klimmen denk ik :')
Ons bed is nu bijna 90 cm hoog, en ik heb letterlijk een trapje nodig om erin te komen. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173741008
Bellaaelisa, ik sluit mij aan bij de reacties van de anderen. Het is niet normaal als je partner zo met je omgaat, denk ook aan de kleine en zijn/ haar veiligheid.

Vitabella fijn dat je een goede echo had.

LadyS, hopelijk kunnen ze het snel repareren, want niet douchen hoog zwanger of net bevallen, lijkt mij een ramp.

Nanuke wat fijn dat de kat weer terug is.

Kris, fijn dat de suiker goed is.

Waterdruppel klinkt best als een pittig dieet, wel fijn dat je je al minder moe voelt en de meeste waardes goed zijn.
Vind de grens die ik hier voorbij zag komen best scherp gesteld.
Rena fijn dat het met voeding al aardig onder controle lijkt.

Malteser heel veel succes morgen, ik duim voor je.

Die opmerking van het hechten zonder verdoving, raakte mij meer dan ik had verwacht, kijk prima terug op de bevalling en hoefde maar 2 hechtingen, dus deed ze die even zonder verdoving, anders kreeg ik nog meer prikken dan van de hechting zei ze, maar toen zat het niet goed en moest het opnieuw. :X als deze bevalling een hechting nodig is, dan kies ik toch voor een verdoving.
Maar goed eerst morgen de echo afwachten.
  dinsdag 12 september 2017 @ 21:40:08 #281
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173741150
Over knippen en hechten: vlak na de vlotte bevalling van de 2e vroeg ik aan de gynaecoloog: "nou, zonder kleerscheuren hè?". Maar ik bleek een knip te hebben gehad :o. Niks van gemerkt. Hechten ook niet.
Toch hoop ik er deze keer puntgaaf vanaf te komen :+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173741538
Ik vind zwangerschapsjassen dus of lelijk of duur en vaak allebei. Hoe lossen jullie dit op?
  dinsdag 12 september 2017 @ 21:57:55 #283
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173741759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:51 schreef Songeur het volgende:
Ik vind zwangerschapsjassen dus of lelijk of duur en vaak allebei. Hoe lossen jullie dit op?
Ik denk dat ik deze ga bestellen, hij gaat snel.

https://www.zalando.nl/ma(...)e-m6429l00o-c11.html
pi_173742086
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:51 schreef Songeur het volgende:
Ik vind zwangerschapsjassen dus of lelijk of duur en vaak allebei. Hoe lossen jullie dit op?
Alleen zwanger zijn in de zomer :+ Sorry, inkopper... Maar ik zou waarschijnlijk een dertien in dozijn iets bij H&M scoren of bij Next kijken. Hadden die niet ook positiekleding?

/ weer snel weg :W
  dinsdag 12 september 2017 @ 22:08:24 #285
409579 LuDann
All the way
pi_173742167
Kris, wat ontzettend fijn dat de suikertest goed was!

En Nanuke d'r kat weer terug, superfijn! Ik zou ook minder blij zijn met zo:n buurvrouw...

Vitabella, fijn van de goede echo!

Malteser, ik ga heel hard duimen voor morgen. Hopelijk kun je een beetje slapen vannacht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:51 schreef Songeur het volgende:
Ik vind zwangerschapsjassen dus of lelijk of duur en vaak allebei. Hoe lossen jullie dit op?
Ik heb een winterse draagjas, daar zit ook een zwangerschapsinsert bij.

[ Bericht 11% gewijzigd door LuDann op 12-09-2017 22:13:40 ]
  dinsdag 12 september 2017 @ 22:09:01 #286
409579 LuDann
All the way
pi_173742182
Ik heb morgenochtend de tussentijdse toets van mijn rij-examen. Zenuwachtig. :X
pi_173742517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:09 schreef LuDann het volgende:
Ik heb morgenochtend de tussentijdse toets van mijn rij-examen. Zenuwachtig. :X
Whoo spannend!! Veel succes :)
pi_173742534
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:57 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik denk dat ik deze ga bestellen, hij gaat snel.

https://www.zalando.nl/ma(...)e-m6429l00o-c11.html
Ohh die is leuk! In het rood ook O+
pi_173743151
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:34 schreef Sethiwe het volgende:
Bellaaelisa, ik sluit mij aan bij de reacties van de anderen. Het is niet normaal als je partner zo met je omgaat, denk ook aan de kleine en zijn/ haar veiligheid.

Vitabella fijn dat je een goede echo had.

LadyS, hopelijk kunnen ze het snel repareren, want niet douchen hoog zwanger of net bevallen, lijkt mij een ramp.

Nanuke wat fijn dat de kat weer terug is.

Kris, fijn dat de suiker goed is.

Waterdruppel klinkt best als een pittig dieet, wel fijn dat je je al minder moe voelt en de meeste waardes goed zijn.
Vind de grens die ik hier voorbij zag komen best scherp gesteld.
Rena fijn dat het met voeding al aardig onder controle lijkt.

Malteser heel veel succes morgen, ik duim voor je.

Die opmerking van het hechten zonder verdoving, raakte mij meer dan ik had verwacht, kijk prima terug op de bevalling en hoefde maar 2 hechtingen, dus deed ze die even zonder verdoving, anders kreeg ik nog meer prikken dan van de hechting zei ze, maar toen zat het niet goed en moest het opnieuw. :X als deze bevalling een hechting nodig is, dan kies ik toch voor een verdoving.
Maar goed eerst morgen de echo afwachten.
Jij ook! Hoe laat moet ik voor jou duimen?
pi_173743166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:09 schreef LuDann het volgende:
Ik heb morgenochtend de tussentijdse toets van mijn rij-examen. Zenuwachtig. :X
Dankjewel :*.

En succes morgen!!
pi_173743315
Oh en voor hen die het interessant vinden, ik kreeg deze site als tip:
http://www.embryology.ch/(...)arnegie02.html#st106

Rekenen vanaf het moment van bevruchting (dus approx 1 day is ongeveer dag 1 van bevruchting). Heel mooi om te zien vind ik.
pi_173743932
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:09 schreef LuDann het volgende:
Ik heb morgenochtend de tussentijdse toets van mijn rij-examen. Zenuwachtig. :X
Boks! Ik mag donderdag. Wij kunnen dit! *O*
pi_173745323
Iemand ervaring met een bijholteontsteking tijdens de zwangerschap? Ik lig al heel de nacht wakker van de hoofdpijn, kaakpijn en pijn/druk in mijn wang. Paracetamol helpt niets... Wil straks de huisarts bellen voor overleg maar heeft iemand nog tips? En weet iemand hoe lang die pijn kan aanhouden? Het is echt verschrikkelijk ;(
pi_173745329
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Jij ook! Hoe laat moet ik voor jou duimen?
Om 20.15 uur pas en jij?

Ludann succes met je tussentijdse toets.

MissC geen ervaring mee, sterkte.
pi_173745368
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 14:58 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Oh ja ik deal al regelmatig met meningen van anderen, aangezien ik veganistisch eet. Ik verheug me nu al op de meningen over zwanger en een veganistisch eetpatroon. :') Gelukkig werken mijn schouders heel goed.
Later reactie, maar jee wat onwijs goed :D En herkenbaar wat je schrijft. De afgelopen jaren heb ik veganistisch gegeten, toen een periode niet en toen de kinderwens écht kwam, weer wel. Helaas kon ik het niet volhouden doordat ik een vruchtbaarheidsbehandeling kreeg. De hormonen en stress hadden veel invloed op mijn eetpatroon ;(

Ik ben nu dus zwanger en eet qua dierlijke producten alleen geitenzuivel en soms vis. Ik wil weer graag geheel plantaardig eten, juist nu ik zwanger ben. En ik voel me dan op alle fronten zo goed :) Mijn omgeving gaat dan wel flippen (op mijn vriend na) en het zal dan wel weer lastig/vermoeiend zijn om met alle ‘tegenargumenten’ te dealen. Maar nu ben wel heel benieuwd hoe de verloskundige gaat reageren als ik aangeef plantaardig te willen eten. Hoe is dat bij jou? En slik je nu extra vitaminen nu je zwanger bent? En welke B12 gebruik je?

Vandaag maar eens inschrijven bij een verloskundigenpraktijk. Ik ben zwanger geworden door IUI en het voelt allemaal nog heel onwerkelijk. Het is dat ik niet ongesteld ben geworden en twee keer een positieve test in mijn handen had. Ik heb namelijk weinig tot geen klachten en dat vind ik best spannend. Ik weet dat het niets hoeft te zeggen, maar kotsen boven de pot hangen geeft mij op dit moment meer zekerheid.

Nog even een vraagje, ook omdat elke app weer wat anders aangeeft. Op woensdag 16 augustus heb ik een spuit gezet voor het in gang zetten van de eisprong. Ik heb op vrijdag 18 augustus de inseminatie gehad en waarschijnlijk vond de bevruchting dezelfde dag plaats. Klopt het dat ik dan nu in mijn zesde week zit? Al die rekenmodellen geven aan dat ik twee weken af moet trekken van de dag van inseminatie.
pi_173745373
MissC, geen ervaring mee maar het klinkt echt superrot. Sterkte.

Sethiwe ook vast succes vanavond!

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:15 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Boks! Ik mag donderdag. Wij kunnen dit! *O*
Oh echt? :D Supertof! Heb je ook al een datum voor je examen? Die van mij is 2 weken daarna al, op de 28e.

Ik voel me totaal onvoorbereid. :')
pi_173745392
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 06:06 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Om 20.15 uur pas en jij?

Ludann succes met je tussentijdse toets.

MissC geen ervaring mee, sterkte.
Eind van de middag. Het wordt een zware dag want heb geen oog dicht gedaan.
pi_173745396
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 06:33 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Later reactie, maar jee wat onwijs goed :D En herkenbaar wat je schrijft. De afgelopen jaren heb ik veganistisch gegeten, toen een periode niet en toen de kinderwens écht kwam, weer wel. Helaas kon ik het niet volhouden doordat ik een vruchtbaarheidsbehandeling kreeg. De hormonen en stress hadden veel invloed op mijn eetpatroon ;(

Ik ben nu dus zwanger en eet qua dierlijke producten alleen geitenzuivel en soms vis. Ik wil weer graag geheel plantaardig eten, juist nu ik zwanger ben. En ik voel me dan op alle fronten zo goed :) Mijn omgeving gaat dan wel flippen (op mijn vriend na) en het zal dan wel weer lastig/vermoeiend zijn om met alle ‘tegenargumenten’ te dealen. Maar nu ben wel heel benieuwd hoe de verloskundige gaat reageren als ik aangeef plantaardig te willen eten. Hoe is dat bij jou? En slik je nu extra vitaminen nu je zwanger bent? En welke B12 gebruik je?

Vandaag maar eens inschrijven bij een verloskundigenpraktijk. Ik ben zwanger geworden door IUI en het voelt allemaal nog heel onwerkelijk. Het is dat ik niet ongesteld ben geworden en twee keer een positieve test in mijn handen had. Ik heb namelijk weinig tot geen klachten en dat vind ik best spannend. Ik weet dat het niets hoeft te zeggen, maar kotsen boven de pot hangen geeft mij op dit moment meer zekerheid.

Nog even een vraagje, ook omdat elke app weer wat anders aangeeft. Op woensdag 16 augustus heb ik een spuit gezet voor het in gang zetten van de eisprong. Ik heb op vrijdag 18 augustus de inseminatie gehad en waarschijnlijk vond de bevruchting dezelfde dag plaats. Klopt het dat ik dan nu in mijn zesde week zit? Al die rekenmodellen geven aan dat ik twee weken af moet trekken van de dag van inseminatie.
Geen idee hoe het precies werkt bij IUI maar krijg je niet net zo goed 2 weken 'cadeau'? Dus als de 18e de inseminatie was zou je nu aanstaande vrijdag 6 weken zijn (en zit je nu inderdaad in je zesde week).
pi_173745418
Dank, ik moest er een paar minuten over nadenken, maar ik denk dat ik het begrijp :P


Ja, die twee weken krijg ik er gratis bij...
pi_173745430
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 07:02 schreef DorothyGale het volgende:
Dank, ik moest er een paar minuten over nadenken, maar ik denk dat ik het begrijp :P


Ja, die twee weken krijg ik er gratis bij...
Ja, volgens mij werkt het bij IUI hetzelfde als bij een 'spontane' bevruchting. Of ja, hoe zeg ik dat? Je snapt me wel denk ik.

En wat die weken betreft, ik ben ruim 7 weken en zit dus in de 8e week. Vind ik ook altijd zo gek klinken.
pi_173745431
Dicht!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')