abonnement Unibet Coolblue
pi_173684265
3 weken geleden een autobrand gehad, vervolgens op zoek naar een andere auto. Wij hebben gekozen voor een nieuwe Dacia Logan Stepway. In Noord-Holland had niemand voorraad, november was eerste mogelijkheid met uitloop tot februari 2018. Uiteindelijk zijn wij in Friesland terechtgekomen, zij hadden voorraad. Vrijdag 1 september de auto opgehaald en wij zijn echt zeer tevreden.

Dacia, low-budget, wij zijn echt zeer tevreden, wij komen van een Mazda 2.

Graag ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met Dacia.
pi_173684578
Hoort deze niet in dit subforum: Planes, Trains & Automobiles
  zaterdag 9 september 2017 @ 22:18:50 #3
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_173684686
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hoort deze niet in dit subforum: Planes, Trains & Automobiles
:Y Daarom ook een schopje.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_173684694
Oh sorry, verplaats het maar.
pi_173684862
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:00 schreef ShoNuf het volgende:
3 weken geleden een autobrand gehad, vervolgens op zoek naar een andere auto. Wij hebben gekozen voor een nieuwe Dacia Logan Stepway. In Noord-Holland had niemand voorraad, november was eerste mogelijkheid met uitloop tot februari 2018. Uiteindelijk zijn wij in Friesland terechtgekomen, zij hadden voorraad. Vrijdag 1 september de auto opgehaald en wij zijn echt zeer tevreden.

Dacia, low-budget, wij zijn echt zeer tevreden, wij komen van een Mazda 2.

Graag ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met Dacia.
ik wil precies andersom, van een Dacia (Duster) naar een Mazda 2
Het rijdt een dacia, het rijdt wel goed, maar ik kom hopeloos vermogen tekort, zeker in de bergen
Juin uit Eigen Tuin!
pi_173685064
Mijn ervaring is tot nu toe: Mazda reed perfect, echt een goede auto maar de Dacia rijdt ook goed. Voor mijn gevoel heeft de Dacia meer power dan de Mazda, of dit echt zo is, geen flauw idee.
De Dacia is een stuk groter en wij zijn tevreden.
pi_173685327
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:38 schreef ShoNuf het volgende:
Mijn ervaring is tot nu toe: Mazda reed perfect, echt een goede auto maar de Dacia rijdt ook goed. Voor mijn gevoel heeft de Dacia meer power dan de Mazda, of dit echt zo is, geen flauw idee.
De Dacia is een stuk groter en wij zijn tevreden.
ik ben wel heel tevreden over de stoelen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_173686131
Ietwat verouderde, maar bewezen, Renault techniek.
Weinig opsmuk, maar verder niets mis mee (zeker voor de nieuwprijs in vergelijking tot concurrentie!)
pi_173686270
Ik rijd behoorlijk vaak in de Dacia Sandero van mijn moeder. Heel prima autootje hoor, zeker voor die prijs.

Bonus:

'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator zondag 10 september 2017 @ 10:07:50 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173689224
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:28 schreef Symphonic het volgende:

maar ik kom hopeloos vermogen tekort, zeker in de bergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:38 schreef ShoNuf het volgende:
Voor mijn gevoel heeft de Dacia meer power dan de Mazda, of dit echt zo is, geen flauw idee.
Zonder te vermelden welke motor je hebt, kan het zo maar zijn dat je appels met peren vergelijkt ;)

Een 900cc driecilinder benzine scheelt heel wat met een 1.5dci
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173689386
Ik snap dat low budget niet helemaal. Het is vaak een auto met airco verwarming een stoel een stuur 4 wielen een radio wat is daar te weinig aan?

Sowieso nieuwe auto's hebben te veel poespas of wij - de mens - willen gewoon veel luxe? Ik zou vaak liever een dacia rijden dan een BMW of Audi.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_173689610
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:30 schreef Fleauris het volgende:
Ietwat verouderde, maar bewezen, Renault techniek.
Weinig opsmuk, maar verder niets mis mee (zeker voor de nieuwprijs in vergelijking tot concurrentie!)
Tegenwoordig zitten gewoon de moderne turbo motoren in de Dacia's.

Prima wagens hoor!
pi_173690028
quote:
14s.gif Op zondag 10 september 2017 10:27 schreef DieselTank het volgende:
Ik snap dat low budget niet helemaal. Het is vaak een auto met airco verwarming een stoel een stuur 4 wielen een radio wat is daar te weinig aan?

Sowieso nieuwe auto's hebben te veel poespas of wij - de mens - willen gewoon veel luxe? Ik zou vaak liever een dacia rijden dan een BMW of Audi.
Buiten het poespas, Audi en BMW rijden gewoon veel beter. Meer comfort omdat de geluidsisolatie beter is, ergonomisch perfect en onderstel werkt irritaties beter weg.

ik heb de afgelopen twee jaar 70.000 in een Citigo gereden en circa 20.000 in een 5-serie en snsp, buiten het financiële plaatje echt niet dat iemand liever in een Dacia zou rijden.
Meer of minder Meeuwen?
pi_173697141
@derLudolf, de Mazda 2 had een 1.4 benzinemotor en de Dacia Logan Stepway een 900cc benzinemotor.

Voor wat betreft de motor. Deze motor zit nu ook in de nieuwe Renault Captur en is dus geen oude techniek.
  zondag 10 september 2017 @ 18:55:14 #15
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_173698275
Hebben ze wel een turbo op die 900cc geschroefd? Rij in een up met 999cc zonder, maar das toch flink trappen om 'm op gang te houden.

Afgelopen vrijdag overigens in een 2CV gereden, dan kijk je opeens ook heel anders naar de prestaties van een moderne kleine auto _O-.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 10 september 2017 @ 19:27:59 #16
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_173699107
Ik vind het concept wel tof. Oude bewezen Renault delen om een goedkope auto te maken.

Echter schijnen het kwalitatief geen goede auto's te zijn.
Roest vanwege weersinvloeden is al een aardige issue.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_173699348
Ik ben juist van de Logan afgestapt vanwege die kleine motor. Ik kwam met een vrij licht bagagewagentje amper de Route Napoleon over deze zomer, en nu had ik nog zo'n fijne 1.6 16v.

Heb nog wel even naar die Logan Stepway gekeken. Mooie auto die helemaal niet 'budget' uitstraalt.

Wij zijn overgestapt op een Toyota Verso. Ook saai, maar wel comfortabeler en stiller.
  Moderator zondag 10 september 2017 @ 19:45:26 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173699523
quote:
11s.gif Op zondag 10 september 2017 18:55 schreef JDude het volgende:
Hebben ze wel een turbo op die 900cc geschroefd?
Dat wel, maar het blijft een 900cc driepitter, hoe modern hij ook is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173700535
Tja, na de autobrand moesten we snel een keuze maken. Ik wilde een jonge auto met weinig kilometers en mijn vrouw wilde een stationwagen. Uiteindelijk kwamen we bij Dacia uit. Wij zijn tot nu toe zeer tevreden en ik begrijp ook wel dat een audi/bmw en heel veel andere auto's misschien beter zijn.

Maar voor ons voldoet de auto tot nu toe, veel ruimte en hij rijdt (voor ons) lekker.
pi_173705836
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 11:18 schreef Meneer-Meeuw het volgende:

[..]

Buiten het poespas, Audi en BMW rijden gewoon veel beter. Meer comfort omdat de geluidsisolatie beter is, ergonomisch perfect en onderstel werkt irritaties beter weg.

ik heb de afgelopen twee jaar 70.000 in een Citigo gereden en circa 20.000 in een 5-serie en snsp, buiten het financiële plaatje echt niet dat iemand liever in een Dacia zou rijden.
Maar dat zijn ook best veel kilometers op jaarbasis.

Ik heb ook liever een oude auto omdat het me rust geeft, ik kan hem overal neer pleuren en iedereen mag er mee weg. Dat geeft mij iig rust. Maar ik doe ook maar 8 a 9k km per jaar mee.

Maar in een Dacia kan je toch ook hele goede stoelen zetten?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_173707697
Je klinkt wel een beetje alsof je bevestiging zoekt voor je aankoop.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_173711463
Ik zoek geen bevestiging hoor. Dit was voor ons het beste qua budget en wensen. Het is bij ons allemaal heel snel gegaan. Op vrijdagavond autobrand en op dinsdag een nieuwe auto gekocht welke op vrijdag geleverd wordt.

Normaal gesproken zijn leven wij echt naar een grote aankoop toe en bekijken precies wat wij willen. Nu is alles in een paar dagen gegaan omdat wij niet zonder auto kunnen. Mijn vriendenkring hebben het allemaal afgeraden maarja dat zijn allemaal Volvo/Audi (lease) rijders.

Gisteravond zijn er een paar langs geweest en zij hebben hun mening wel een beetje bijgesteld (4 Logans of 1 Volvo).

Maar er zijn hier op het forum weinig Dacia Logan Stepway rijders?
pi_173711684
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:26 schreef ShoNuf het volgende:
Ik zoek geen bevestiging hoor. Dit was voor ons het beste qua budget en wensen. Het is bij ons allemaal heel snel gegaan. Op vrijdagavond autobrand en op dinsdag een nieuwe auto gekocht welke op vrijdag geleverd wordt.

Normaal gesproken zijn leven wij echt naar een grote aankoop toe en bekijken precies wat wij willen. Nu is alles in een paar dagen gegaan omdat wij niet zonder auto kunnen. Mijn vriendenkring hebben het allemaal afgeraden maarja dat zijn allemaal Volvo/Audi (lease) rijders.

Gisteravond zijn er een paar langs geweest en zij hebben hun mening wel een beetje bijgesteld (4 Logans of 1 Volvo).

Maar er zijn hier op het forum weinig Dacia Logan Stepway rijders?
Hoezo raden zij dat af? Sowieso lekker doen wat je zelf wilt toch. Je hebt wel de facelift toch? Ik vind ze er leuk uitzien hoor en rijden prima. Ik heb een keer een review van de Sandero Stepway gemaakt.

Plaats anders eens wat foto's? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 11-09-2017 13:55:41 ]
pi_173715974
Ach, de bekende vooroordelen, het is Roemeens, niet betrouwbaar, ouwe troep etcetera. Na het ritje waren zij toch aangenaam verrast, veel opties en rijdt lekker en een zee van ruimte.

Hier wat foto's, heb ze net effe in de regen gemaakt.

https://imgur.com/gallery/OPkC5
pi_173716065
Mooie auto!
Het enige dat ik wat minder vind (en dat is smaakafhankelijk) is dat ze "Stepway" op de deur hebben gezet.
Hoe hij rijdt weet ik niet maar qua uiterlijk: Prima en mooie auto!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')