abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 september 2017 @ 08:10:03 #176
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_173707502
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 08:08 schreef dimmak het volgende:
Wie heeft het verzonnen dat Ziyech die penalty moest nemen? Boer heeft een heel seizoen hem hem getraind. Beter nam KJH die penalty. ;(
Boer zei zelf dat hij op trainingen vrijwel nooit zijn strafschoppen stopte
pi_173707509
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 08:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wie heeft het verzonnen dat Ziyech die penalty moest nemen? Boer heeft een heel seizoen hem hem getraind. Beter nam KJH die penalty. ;(
Dan nog liet ik KJH die pegel nemen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_173707510
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 08:08 schreef dimmak het volgende:
Wie heeft het verzonnen dat Ziyech die penalty moest nemen? Boer heeft een heel seizoen hem hem getraind. Beter nam KJH die penalty. ;(
Snap ik ook niet. Als je iemand als Huntelaar hebt in je selectie, dan zou over penalty's geen discussie moeten zijn.
  maandag 11 september 2017 @ 08:14:19 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173707525
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 08:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Snap ik ook niet. Als je iemand als Huntelaar hebt in je selectie, dan zou over penalty's geen discussie moeten zijn.
die heeft er ook zat gemist, ik neem aan dat ze een lijstje hebben en dat Ziyech nu weer onderaan staat
pi_173707755
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 08:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Snap ik ook niet. Als je iemand als Huntelaar hebt in je selectie, dan zou over penalty's geen discussie moeten zijn.
Huntelaar heeft bij Schalke de helft zowat gemist geloof ik. De trainer verbood hem op een gegeven moment om nog penalty's te nemen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173707890
Ziyech had van de week ook al gemist. Was sowieso een slecht idee om hem te laten nemen.

Volgende keer gewoon Klaas Jan.
  maandag 11 september 2017 @ 09:07:10 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173708001
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 08:57 schreef PicoMMP het volgende:
Ziyech had van de week ook al gemist. Was sowieso een slecht idee om hem te laten nemen.

Volgende keer gewoon Klaas Jan.
Dolberg heeft ook 100% score toch?
pi_173708111
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dolberg heeft ook 100% score toch?
Zou best kunnen. Misschien staat hij nog bovenaan het lijstje (hij was al gewisseld ten tijde van de penalty).
  maandag 11 september 2017 @ 11:00:21 #184
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173709542
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 23:49 schreef Morendo het volgende:

[..]

Daar zit wel iets in, de no-true scotsman, of de 'niet-echte Cruyffiaan', kun je gemakkelijk gebruiken.

En je kunt zo'n beetje alles projecteren op Cruyff, de beste man is op de eeuwige kunstgrasvelden en zal je niet weerspreken.

Overigens: toen Johan er nog was, kon je van veel hetzelfde zeggen: bijvoorbeeld 'we gaan alleen echte aanwinsten kopen, en niets voor de breedte'. Ja, dank je de koekoek. Dat is een truism van jewelste. Iedereen is het daar mee eens, enkel zegt het niets.
Cruyff wilde de jeugdopleiding leidend maken en dan hoef je maar een paar "echte aanwinsten" te halen. Een linksback die voldoet (lees: beter is dan Dijks) zou toch gewoon in de jeugd moeten rondlopen? Dan kun je de TD wel de schuld geven (die naar mijn mening zijn werk helemaal niet zo slecht doet) maar blijkbaar voldoet de jeugdopleiding van geen kant. Zeker aangezien je buiten Van de Beek, Kluivert en De Ligt geen jongens uit de jeugd hebt lopen die voldoen. Frenkie de Jong noem ik expres niet omdat hij niet uit de jeugd komt, maar jong gekocht is.

Op dit moment moet voor bijna elke positie een (extra) speler van buiten gehaald worden.
Rechtsback, linksback, centrale verdediger, creatieve middenvelder (als Ziyech geblesseerd raakt zijn we de lul), controlerende middenvelder, linksbuiten.
Blijkbaar loopt er voor al deze posities niemand in de jeugd rond die voldoet en die je kunt doorschuiven.

Stel je voor dat je alleen een linksback en een ervaren centrale verdediger moet halen. Voor de rest moet je toch iets in de jeugd al hebben rondlopen?
Voor linksback mis je eigenlijk 2 spelers die voldoen, dus daar zou je er 1 moeten halen en centraal heb je feitelijk al een jeugdspeler die je te veel belast op deze manier (De Ligt).
Verder heb je de basis wel redelijk voor elkaar (ok, er zijn een hoop mensen geen fan van Younes, maar op die andere posities heb je niemand) en moet je er iemand naast hebben. idealiter zou dat een jeugdspeler moeten zijn die je op termijn doorschuift.

Maar als je maar 2 van die spelers hoeft te halen, volgens mij kun je dan makkelijker een paar "echte versterkingen" halen dan voor 5 of 6 posities.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_173709630
Cruijff maakte de denkfout door de jeugd leidend te maken. De jeugd moet gaten opvullen en grote talenten moeten spelen. Echte kwaliteit moet je van buitenaf halen. Kan me geen team herinneren dat een Europacup won met bijna alleen maar jeugd.
pi_173709764
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:08 schreef PicoMMP het volgende:
Cruijff maakte de denkfout door de jeugd leidend te maken. De jeugd moet gaten opvullen en grote talenten moeten spelen. Echte kwaliteit moet je van buitenaf halen. Kan me geen team herinneren dat een Europacup won met bijna alleen maar jeugd.
Barcelona/Spanje.
Messi is natuurlijk disutabel.

Een volledig team lijkt me ook vrijwel onmogelijk, maar 5 of 6 moet wel lukken met een goede lichting.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 11 september 2017 @ 11:20:37 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173709772
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:08 schreef PicoMMP het volgende:
Cruijff maakte de denkfout door de jeugd leidend te maken. De jeugd moet gaten opvullen en grote talenten moeten spelen. Echte kwaliteit moet je van buitenaf halen. Kan me geen team herinneren dat een Europacup won met bijna alleen maar jeugd.
Volgens mij heeft hij dat ook nooit gezegd, het eerste is leidend, daar moet alles in dienst van worden gesteld, maar zo zie je maar hoe de Cruijff visie al verschillend door 2 mensen wordt geïnterpreteerd en de voetbalwereld is sinds zijn "revolutie" ook alweer enorm veranderd
pi_173709794
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Cruyff wilde de jeugdopleiding leidend maken en dan hoef je maar een paar "echte aanwinsten" te halen. Een linksback die voldoet (lees: beter is dan Dijks) zou toch gewoon in de jeugd moeten rondlopen? Dan kun je de TD wel de schuld geven (die naar mijn mening zijn werk helemaal niet zo slecht doet) maar blijkbaar voldoet de jeugdopleiding van geen kant. Zeker aangezien je buiten Van de Beek, Kluivert en De Ligt geen jongens uit de jeugd hebt lopen die voldoen. Frenkie de Jong noem ik expres niet omdat hij niet uit de jeugd komt, maar jong gekocht is.

Op dit moment moet voor bijna elke positie een (extra) speler van buiten gehaald worden.
Rechtsback, linksback, centrale verdediger, creatieve middenvelder (als Ziyech geblesseerd raakt zijn we de lul), controlerende middenvelder, linksbuiten.
Blijkbaar loopt er voor al deze posities niemand in de jeugd rond die voldoet en die je kunt doorschuiven.

Stel je voor dat je alleen een linksback en een ervaren centrale verdediger moet halen. Voor de rest moet je toch iets in de jeugd al hebben rondlopen?
Voor linksback mis je eigenlijk 2 spelers die voldoen, dus daar zou je er 1 moeten halen en centraal heb je feitelijk al een jeugdspeler die je te veel belast op deze manier (De Ligt).
Verder heb je de basis wel redelijk voor elkaar (ok, er zijn een hoop mensen geen fan van Younes, maar op die andere posities heb je niemand) en moet je er iemand naast hebben. idealiter zou dat een jeugdspeler moeten zijn die je op termijn doorschuift.

Maar als je maar 2 van die spelers hoeft te halen, volgens mij kun je dan makkelijker een paar "echte versterkingen" halen dan voor 5 of 6 posities.
je moet ook even bedenken dat een heel efltal met potentiele aanvallende spelers op is gehaald door het buitenland. Bovendien heb je in de jeugd eb korte termijn echt wel wat talent voor bepaalde posities (Eiting, Lang, Sierhuis).

Een backpositie is een van de lastigste posities. Welke ploeg heeft er nu echt iemand die volledig voldoet? Ik vind een Sinkgraven dan nog niet zo'n slechte oplossing.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 11 september 2017 @ 11:27:06 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173709829
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:08 schreef PicoMMP het volgende:
Cruijff maakte de denkfout door de jeugd leidend te maken. De jeugd moet gaten opvullen en grote talenten moeten spelen. Echte kwaliteit moet je van buitenaf halen. Kan me geen team herinneren dat een Europacup won met bijna alleen maar jeugd.
Als iedereen op die manier denkt, is er straks geen kwaliteit en vertrouwen meer in de jeugd en krijg je nooit kwaliteit.

Dat zegt Cruijff toch ook? Zo veel mogelijk jeugd laten spelen, maar op het moment dat de jeugd op een positie niet het gewenste niveau heeft, iemand van buiten halen die beter is. Maar altijd eerst naar de eigen jeugd kijken.

Barcelona won de Europa Cup niet met bijna alleen maar eigen jeugd, maar hun belangrijkste spelers kwamen wel uit de eigen jeugd. Iniesta, Xavi, Sergio, Messi, Pique, Puyol.
Aangevuld met aankopen die beter waren dan de spelers van dat moment op die positie. Alba en Fabregas kwamen daar ook nog bij. Die kwamen eigenlijk ook uit de jeugd, maar hebben tijdelijk ergens anders gespeeld.

Bij Ajax heb je dat met een paar spelers ook. Van der Beek en De Jong hebben zich in de schaduw van Schone en Klaassen kunnen ontwikkelen en zijn klaar om het over te nemen. Nouri had dat ook achter Ziyech, maar helaas gaat dat niet door.
Aanvankelijk was dat met De Ligt ook zo (achter Sanchez) maar die moet op zijn 18de een vaste kracht zijn, omdat Sanchez weg ging.

Alleen daar achter zit niet veel meer.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 11 september 2017 @ 11:27:16 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173709831
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:23 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

je moet ook even bedenken dat een heel efltal met potentiele aanvallende spelers op is gehaald door het buitenland. Bovendien heb je in de jeugd eb korte termijn echt wel wat talent voor bepaalde posities (Eiting, Lang, Sierhuis).

Een backpositie is een van de lastigste posities. Welke ploeg heeft er nu echt iemand die volledig voldoet? Ik vind een Sinkgraven dan nog niet zo'n slechte oplossing.
in principe zou een back makkelijker te vinden moeten zijn dan een buitenspeler, maar op een of andere manier lijken ze schaars
  maandag 11 september 2017 @ 11:28:39 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173709846
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als iedereen op die manier denkt, is er straks geen kwaliteit en vertrouwen meer in de jeugd en krijg je nooit kwaliteit.

Dat zegt Cruijff toch ook? Zo veel mogelijk jeugd laten spelen, maar op het moment dat de jeugd op een positie niet het gewenste niveau heeft, iemand van buiten halen die beter is. Maar altijd eerst naar de eigen jeugd kijken.

Barcelona won de Europa Cup niet met bijna alleen maar eigen jeugd, maar hun belangrijkste spelers kwamen wel uit de eigen jeugd. Iniesta, Xavi, Sergio, Messi, Pique, Puyol.
Aangevuld met aankopen die beter waren dan de spelers van dat moment op die positie. Alba en Fabregas kwamen daar ook nog bij. Die kwamen eigenlijk ook uit de jeugd, maar hebben tijdelijk ergens anders gespeeld.

Bij Ajax heb je dat met een paar spelers ook. Van der Beek en De Jong hebben zich in de schaduw van Schone en Klaassen kunnen ontwikkelen en zijn klaar om het over te nemen. Nouri had dat ook achter Ziyech, maar helaas gaat dat niet door.
Aanvankelijk was dat met De Ligt ook zo (achter Sanchez) maar die moet op zijn 18de een vaste kracht zijn, omdat Sanchez weg ging.

Alleen daar achter zit niets meer.
Barcelona heeft de mogelijkheid om door te selecteren, dat is bij Ajax al lang niet meer zo
pi_173709858
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

in principe zou een back makkelijker te vinden moeten zijn dan een buitenspeler, maar op een of andere manier lijken ze schaars
Je moet sowieso enkele basiseigenschappen hebben: snelheid, explosiviteit, timing, conditie.
er wordt aanvallend iets van je verwacht terwijl je verdedigend met ruimte in de rug speelt.

De beste backs van het nederlands elftal waren voormalige buitenspelers. We roemen ze ook vooral voor hun aanvallende kwaliteiten.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 11 september 2017 @ 11:48:22 #193
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173710085
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Barcelona heeft de mogelijkheid om door te selecteren, dat is bij Ajax al lang niet meer zo
Als je de spelers uit de jeugdopleiding er niet voor hebt niet inderdaad.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 11 september 2017 @ 11:48:48 #194
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173710094
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:29 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Je moet sowieso enkele basiseigenschappen hebben: snelheid, explosiviteit, timing, conditie.
er wordt aanvallend iets van je verwacht terwijl je verdedigend met ruimte in de rug speelt.

De beste backs van het nederlands elftal waren voormalige buitenspelers. We roemen ze ook vooral voor hun aanvallende kwaliteiten.
het is toevallig gelukt met Bogarde en Reiziger maar of die de beste backs ooit waren in NL elftal betwijfel ik
  maandag 11 september 2017 @ 11:50:39 #195
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173710109
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je de spelers uit de jeugdopleiding er niet voor hebt niet inderdaad.
lag het daar maar aan
  maandag 11 september 2017 @ 11:51:24 #196
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173710120
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:29 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Je moet sowieso enkele basiseigenschappen hebben: snelheid, explosiviteit, timing, conditie.
er wordt aanvallend iets van je verwacht terwijl je verdedigend met ruimte in de rug speelt.

De beste backs van het nederlands elftal waren voormalige buitenspelers. We roemen ze ook vooral voor hun aanvallende kwaliteiten.
De vraag is ook een beetje of je zo moet blijven spelen. Je kunt natuurlijk ook wat beter verdedigende backs hebben en een centrale verdediger inschuiven richting het middenveld. Maar goed, dat is wel een totaal andere benadering.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_173710166
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is toevallig gelukt met Bogarde en Reiziger maar of die de beste backs ooit waren in NL elftal betwijfel ik
Numan, van Bronckhorst, Kuyt :P .
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 11 september 2017 @ 11:58:02 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173710197
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:55 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Numan, van Bronckhorst, Kuyt :P .
:) Krol, Suurbier al waren die misschien ook aanvallers in de jeugd
pi_173710269
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) Krol, Suurbier al waren die misschien ook aanvallers in de jeugd
Die heb ik nooit zien spelen. Maar in ieder geval beoordelen we backs vaak op hun aanvallende vermogen en zijn het vaak ook voormalige aanvallers.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173710523
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 08:57 schreef PicoMMP het volgende:
Ziyech had van de week ook al gemist. Was sowieso een slecht idee om hem te laten nemen.

Volgende keer gewoon Klaas Jan.
Mjah, maar als je een penalty hebt gemist is de beste oplossing om zo gauw mogelijk er weer eentje in te leggen. Ik vind Ziyech een logische keuze juist.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')