FOK!forum / The China Shop / [Gearbest] Een kijkje achter de schermen bij Gearbest
Gearbestzaterdag 9 september 2017 @ 15:56
8eb9e34f506b3b64332a0ee9ba807326.png

We hebben het natuurlijk altijd over alle producten en gadgets die je via de webshop kunt kopen bij Gearbest. Website ziet er leuk uit, maar geeft natuurlijk weinig info over het ‘bedrijf’ Gearbest wat erachter zit en de werknemers die daar werken … Wij hebben een kijkje genomen bij Gearbest en hier een samenvatting van het bedrijf achter de webshop!

d4c218f1db6d2eaa575f65ebee716429.png

Gearbest is een onderdeel van het grote, en in China bekende, E-Commerce Business GlobalGrow E-Commerce. Naast Gearbest is ook SammyDress een onderdeel van GlobalGrow. Als je naar onderstaande afbeelding kijkt kun je zien dat Gearbest wel heel groot aan het worden is, en jaar na jaar worden records verbroken .

Gearbest is gevestigd in een mooi gebouw in Shenzhen. Shenzhen is de snelst groeiende stad ter wereld en er wonen ongeveer 11.4 miljoen mensen! Dit is hét technische hart van China, waar veel electronica bedrijven zitten. Gearbest zit sinds 2011 in een mooi gebouw, waar we graag een inkijk in geven. Daarnaast natuurlijk foto’s van het Gearbest Team en de werkomgeving!

6f58ab17724e5a2370a93d9cd019c296.png

Hier in het hoofdkantoor werken een heleboel mensen, niet alleen uit China, maar vanuit de hele wereld. Op deze manier zorgen we ervoor dat we een binding krijgen met de diverse regio’s! Zo hebben we voor Nederland ook een eigen contactpersoon waar we prima mee kunnen communiceren om de Nederlandse Gearbest gebruikers te informeren over nieuwe producten en vooral nieuwe aanbiedingen en Coupon Codes!

a3a3f80e2fa1725d210ff2c3a1c9df0c.png

Een deel van de werkzaamheden is natuurlijk het contact houden met de contactpersonen, websites en fora in alle landen, maar ook het opzetten van nieuwe aanbiedingen. Ook erg belangrijk is het om de markt ‘om ons heen’ goed in de gaten te houden en kijken wat de prijzen doen! Door hier heel goed op in te spelen lukt het Gearbest vrijwel altijd om de goedkoopste te zijn. Is dat niet zo? Laat het ons weten, mogelijk dat wij hier nog wat aan kunnen doen! Een ander groot onderdeel van de werkzaamheden is natuurlijk de ondersteuning en vragen beantwoorden van al onze klanten! Zoals je al kon zien in de bovenste afbeelding: dagelijks gaan er meer dan 150.000 producten de deur uit!

GlobalGrow-Gearbest-2.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door Gearbest op 10-09-2017 22:26:44 ]
Azerdionzaterdag 9 september 2017 @ 21:28
150k producten per dag verwerken, pff wat veel. Of niet? Ik weet het eigenlijk niet. Wel interessante info.

Kan je me iets vertellen over de hoeveelheid klanten die jullie hebben? (Dat zegt iets meer over die 150k)
En hoeveel mensen werken er eigenlijk bij GearBest?
DuxXx058zondag 10 september 2017 @ 14:28
Mwah... ik dacht hier foto's te zullen zien van de werkvloer.
Bartje1981zondag 10 september 2017 @ 15:22
quote:
...waar we prima mee kunnen communiceren om de Nederlands Gearbest gebruikers....
Er moet nog een 'e' achter Nederlands.
eddepetfoktzondag 10 september 2017 @ 15:29
Ze kunnen nog veel meer [duurdere] produkten verkopen als ze de collectie in eu warehouse uitbreiden en/of ook een verzekering tegen douane kosten aanbieden.

En daarnaast heel hard werken aan de after sales. Het imago van GB is niet erg best, voornamelijk door de slechte after sales. Het goedkoopst zijn lijkt het doel, maar als dat ten koste van de after sales gaat haken de consumenten uiteindelijk toch af, of blijven ze alleen goedkope prullaria kopen.
Bugs3zondag 10 september 2017 @ 17:16
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 15:29 schreef eddepetfokt het volgende:
Ze kunnen nog veel meer [duurdere] produkten verkopen als ze de collectie in eu warehouse uitbreiden en/of ook een verzekering tegen douane kosten aanbieden.

En daarnaast heel hard werken aan de after sales. Het imago van GB is niet erg best, voornamelijk door de slechte after sales. Het goedkoopst zijn lijkt het doel, maar als dat ten koste van de after sales gaat haken de consumenten uiteindelijk toch af, of blijven ze alleen goedkope prullaria kopen.

Mijn ervaring is zelfs dat de concurrent meestal goedkoper is. En ook betere after sales heeft.
eddepetfoktzondag 10 september 2017 @ 17:57
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:16 schreef Bugs3 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is zelfs dat de concurrent meestal goedkoper is. En ook betere after sales heeft.
Welke concurrent heb je het dan over?

Ik koop zelf het meest bij AE,maar geen merkartikelen want die zijn daar meestal nep. De iets duurdere en/of merkartikelen koop ik meestal bij BG.
Bugs3zondag 10 september 2017 @ 18:03
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 17:57 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Welke concurrent heb je het dan over?

Ik koop zelf het meest bij AE,maar geen merkartikelen want die zijn daar meestal nep. De iets duurdere en/of merkartikelen koop ik meestal bij BG.
Idd BG. De produkten waar ik me voor interesseer zijn bij hun vaak wat goedkoper.