abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173685768
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is ook waar dat het veel nuttiger is ervoor te zorgen dat de hoeveelheid moslims in Nederland niet toeneemt. Of in ieder geval: door dat niet actief te faciliteren vanuit de staat dankzij immigratiebeleid. Een moskee voor mensen die hier al zijn is niet zo'n ramp mits het niet door buitenlands geld wordt gefinancieerd en er een gematigde westers gerichte imam in staat. Daar zou het toezicht op moeten zijn. Het salafisme is een ideologie in strijd met de Nederlandse grondwet. Het beleid zou dan ook niet moeten zijn dit als buffer voor jihadisme te zien, zoals dat vroeger was, maar als gateway-ideology.

Overigens is het niet bouwen van moskeeën niet gelijk een ongrondwettelijke bezigheid; aangezien mensen de mogelijkheden voor moskeebezoek al hebben.
Toename van islamitische scholen is ook iets dat niet nagestreefd dient te worden imho. Zelf zou ik liever een toename van openbaar onderwijs zien. Maar ja, dan heb je dus door artikel 23 van de GW onze christenen weer niet mee. Tja, catch 22.
I´m back.
pi_173685805
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:') Dat de NSB verboden werd na de oorlog, vind jij zeker ook discriminerend ?


Bovenstaande is al flauwekul natuurlijk, als het niet bestempeld is als godsdienst of levensovertuiging maar als het een politiek beweging is dan gelden er blijkbaar andere wetten en regels.
Het probleem is dat oprichters van moskeen en hun sympathisanten zich beroepen op de gematigde vorm van de islam. Probleem is een beetje dat tenzij je naar de extreemgematigde vorm kijkt er al discriminatie door de religie wordt uitgedragen en uitgevoerd. Maar goed, een moskee voor extreemgematigde moslims mag er komen. Het enige dat je in de praktijk kan doen is dus de imams controleren.
pi_173685841
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toename van islamitische scholen is ook iets dat niet nagestreefd dient te worden imho. Zelf zou ik liever een toename van openbaar onderwijs zien. Maar ja, dan heb je dus door artikel 23 van de GW onze christenen weer niet mee. Tja, catch 22.
Inderdaad een catch 22. In mijn optiek is het je beroepen op vrijheid van onderwijs om religieus onderwijs te geven een contradictio in terminis, maar goed. Ook hier moet je weer kijken naar de praktische uitvoering, want andere grondwetten worden met voeten getreden. Een grondwetswijziging om het religieus onderwijs binnen een basisschool te geven zou m.i. moeten. Dat islamitisch onderwijs doen ze maar in een moskee.
pi_173685853
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het probleem is dat oprichters van moskeen en hun sympathisanten zich beroepen op de gematigde vorm van de islam. Probleem is een beetje dat tenzij je naar de extreemgematigde vorm kijkt er al discriminatie door de religie wordt uitgedragen en uitgevoerd. Maar goed, een moskee voor extreemgematigde moslims mag er komen. Het enige dat je in de praktijk kan doen is dus de imams controleren.
Ja,en dus wil je hier imamscholen oprichten, toch? Maar ja hoe kan een seculiere overheid een imamschool oprichten? Ook catch 22.
I´m back.
pi_173685909
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Inderdaad een catch 22. In mijn optiek is het je beroepen op vrijheid van onderwijs om religieus onderwijs te geven een contradictio in terminis, maar goed.
Dat klopt natuurlijk in wezen dat dat een contradictio in terminis is, alleen zo hebben ze dat niet in de GW neergelegd in die tijd, want bijna iedereen (99,5%) geloofde toen in een god en er was geen islam aan de horizon te bekennen, alhoewel ze die wel kenden uit hun kolonie natuurlijk.
I´m back.
pi_173685941
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk in wezen dat dat een contradictio in terminis is, alleen zo hebben ze dat niet in de GW neergeled in die tijd, want bijna iedereen (99,5%) geloofde toen in een god en er was geen islam aan de horizon te bekennen, alhoewel ze die wel kenden uit hun kolonie natuurlijk.
Jup. Ik vraag me af hoe sommige grondwetten nu zouden worden geschreven, of ubehaupt zouden worden geschreven, als we ze nu zouden gaan bedenken.
pi_173685993
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Inderdaad een catch 22. In mijn optiek is het je beroepen op vrijheid van onderwijs om religieus onderwijs te geven een contradictio in terminis, maar goed. Ook hier moet je weer kijken naar de praktische uitvoering, want andere grondwetten worden met voeten getreden. Een grondwetswijziging om het religieus onderwijs binnen een basisschool te geven zou m.i. moeten. Dat islamitisch onderwijs doen ze maar in een moskee.
Ja, onderwijs en religie niet mengen en onderwijs in koran in moskeeën, tja, ik heb er mijn vraagtekens bij, dat is gewoon ook mensen volkomen brainwashen in theorieën die gewoon niet samen vallen met een vriendelijke feminiene samenleving.
I´m back.
pi_173686007
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja,en dus wil je hier imamscholen oprichten, toch? Maar ja hoe kan een seculiere overheid een imamschool oprichten? Ook catch 22.
Er zijn toch ook geen domineescholen. Laat ze maar theologie studeren. En dan daar zorgen dat ze een beetje gematigd blijven. Moskeeën en kerken sneller sluiten bij achterlijke ideologiepropagatie. Hiervoor gewoon duidelijke kaders herijken over wat wel en niet gepredikt mag worden. Ook nu is vrijheid van godsdienst namelijk niet absoluut. Naleving is er echter onvoldoende.
pi_173686009
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jup. Ik vraag me af hoe sommige grondwetten nu zouden worden geschreven, of ubehaupt zouden worden geschreven, als we ze nu zouden gaan bedenken.
Mooi projectje voor een HBO-klasje idd. :D.
Zijn wel meer dingen wrs.
I´m back.
pi_173686020
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, onderwijs en religie niet mengen en onderwijs in koran in moskeeën, tja, ik heb er mijn vraagtekens bij, dat is gewoon ook mensen volkomen brainwashen in theorieën die gewoon niet samen vallen met een vriendelijke feminiene samenleving.
Dan moet recht op vrijheid van onderwijs uit de grondwet. Ik zou ervoor tekenen.

Al dit soort problemen kunnen overigens voorkomen worden door in te zetten op opvang in de regio.
pi_173686036
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dan moet recht op vrijheid van onderwijs uit de grondwet. Ik zou ervoor tekenen.
Zitten ook weer haken en ogen aan.
I´m back.
pi_173686068
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er zijn toch ook geen domineescholen. Laat ze maar theologie studeren. En dan daar zorgen dat ze een beetje gematigd blijven. Moskeeën en kerken sneller sluiten bij achterlijke ideologiepropagatie. Hiervoor gewoon duidelijke kaders herijken over wat wel en niet gepredikt mag worden. Ook nu is vrijheid van godsdienst namelijk niet absoluut. Naleving is er echter onvoldoende.
Dan gaan ze ondergronds dus wrs, gaan ze in huiskamers hun eigen preken houden, doen de salafisten nu al.
I´m back.
pi_173686128
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan gaan ze ondergronds dus wrs, gaan ze in huiskamers hun eigen preken houden, doen de salafisten nu al.
Ja klopt. Het verspreiden van het gedachtengoed wordt er wel moeilijker door. Maar op internet kan je natuurlijk ook van alles vinden.

Constaterende dat hiervoor geen oplossing is, kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat immigratie van moslims een onwenselijke werkelijkheid is.
pi_173686162
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja klopt. Het verspreiden van het gedachtengoed wordt er wel moeilijker door. Maar op internet kan je natuurlijk ook van alles vinden.

Constaterende dat hiervoor geen oplossing is, kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat immigratie van moslims een onwenselijke werkelijkheid is.
Ja, we komen er gewoon niet uit, zo is het eigenlijk en de immigratie vanuit moslim landen en andere landen blijft gewoon doorgaan. Dat is het enige wat je kunt concluderen en ook dat FvD daar verder geen verandering in gaat brengen.
I´m back.
pi_173686200
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, we komen er gewoon niet uit, zo is het eigenlijk en de immigratie vanuit moslim landen en andere landen blijft gewoon doorgaan. Dat is het enige wat je kunt concluderen en ook dat FvD daar verder geen verandering in gaat brengen.
Oorlogsslachtoffers dienen opgevangen te worden volgens internationale verdragen. Daar staat niet dat dat in Nederland moet. Oftewel: opvang in de regio (is ook nog eens kosteneffectiever), en evt. aanvulling met extra ontwikkelingshulp. Als soeverein land dienen wij die keuze gewoon te mogen maken.
Daar waar dit onmogelijk wordt gemaakt dienen we de afspraken te ontbinden.
pi_173686290
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oorlogsslachtoffers dienen opgevangen te worden volgens internationale verdragen. Daar staat niet dat dat in Nederland moet. Oftewel: opvang in de regio (is ook nog eens kosteneffectiever), en evt. aanvulling met extra ontwikkelingshulp. Als soeverein land dienen wij die keuze gewoon te mogen maken.
Daar waar dit onmogelijk wordt gemaakt dienen we de afspraken te ontbinden.
Nou je ziet al dat de Oost-Europese EU-landen door de EU-rechtbank gedwongen worden om ook moslims op te vangen. Nee, het gaat natuurlijk wel gebeuren opvang in de regio, zoals landen als Libanon en dus Turkije, maar dat gaat niets helpen tegen de Afrikanen, mensen uit Bangladesh etc. Nee, komt bij dat Merkel weer bundeskanzler wordt en Duitsland vereffent nu eenmaal kennelijk het pad dat de EU doorloopt.
I´m back.
pi_173686380
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou je ziet al dat de Oost-Europese EU-landen door de EU-rechtbank gedwongen worden om ook moslims op te vangen. Nee, het gaat natuurlijk wel gebeuren opvang in de regio, zoals landen als Libanon en dus Turkije, maar dat gaat niets helpen tegen de Afrikanen, mensen uit Bangladesh etc. Nee, komt bij dat Merkel weer bundeskanzler wordt en Duitsland vereffent nu eenmaal kennelijk het pad dat de EU doorloopt.
Het wordt dan ook tijd dat Nederland zich op zijn minst keert tegen dat EU immigratiebeleid. (Uit de EU is een andere discussie). Het is een zelfondermijnend beleid, waarvoor alternatieven zijn: opvang in de regio gefinancieerd door NL. Land huren/pachten etc. En ontwikkelingshulp in nauwe samenwerking met andere westerse landen en functionerende regimes in Afrika om de stroom in te dammen, desnoods land voor land. Begin in een land dat het maar weinig nodig heeft, omdat het geen teringbende is, en zorg dat het daar goed gaat. Andere landen aldaar zullen inzien dat dit de manier is om vooruit te komen.
Niet functionerende regimes dienen via diplomatie en voorbeelden van andere landen bewust gemaakt te worden van de noodzaak van deze juiste samenwerking. Het wordt tijd dat dat continent een beetje zelfreinigend vermogen gaat bezitten.

De wereld wordt steeds kleiner en die problemen zijn nou eenmaal ook de onze geworden.
pi_173686434
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het wordt dan ook tijd dat Nederland zich op zijn minst keert tegen dat EU immigratiebeleid. (Uit de EU is een andere discussie). Het is een zelfondermijnend beleid, waarvoor alternatieven zijn: opvang in de regio gefinancieerd door NL. Land huren/pachten etc. En ontwikkelingshulp in nauwe samenwerking met andere westerse landen en functionerende regimes in Afrika om de stroom in te dammen, desnoods land voor land. Niet functionerende regimes dienen via diplomatie bewust gemaakt te worden van de noodzaak van deze juiste samenwerking. Het wordt tijd dat dat continent een beetje zelfreinigend vermogen gaat bezitten.
Gaat allemaal nooit gebeuren joh.
Je moet ook reëel zijn daarin. Als je geld hebt ga maar beleggen in gated communities.
De provincie wordt ook hot, qua onroerend goed.
Ik ben pessimistisch en ik geloof ook niet dat het tij te keren valt. En al helemaal niet door FvD, die niet eens een normaal perscommuniqué kunnen schrijven.
I´m back.
pi_173686455
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat allemaal nooit gebeuren joh.
Je moet ook reëel zijn daarin. Als je geld hebt ga maar beleggen in gated communities.
De provincie wordt ook hot, qua onroerend goed.
Het is het enige dat we kunnen doen. Het is dat of niks. Achterlijke halfbakken plannetjes als immigratie dienen we niet aan te beginnen. Dan doen we maar niks. Zo moeilijk is het overigens niet.
pi_173686468
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben pessimistisch en ik geloof ook niet dat het tij te keren valt. En al helemaal niet door FvD, die niet eens een normaal perscommuniqué kan schrijven.
Tsja _O-
pi_173686471
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is het enige dat we kunnen doen. Het is dat of niks. Achterlijke halfbakken plannetjes als immigratie dienen we niet aan te beginnen. Dan doen we maar niks. Zo moeilijk is het overigens niet.
Ik ben pessimistisch.
I´m back.
pi_173686486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben pessimistisch.
Ik ook, maar ik wil het wel proberen. Over immigratiebeleid ben ik namelijk nog pessimistischer. Als je zegt: ons immigratiebeleid kost zo veel, we doen niet meer aan integratie, we knallen dit gewoon in ontwikkelingshulp ben je als land en wereld al 10x beter af.
pi_173686505
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Tsja _O-
Daar zit je dan met al je PhDs.
I´m back.
pi_173686541
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik wil het wel proberen. Over immigratiebeleid ben ik namelijk nog pessimistischer. Als je zegt: ons immigratiebeleid kost zo veel, we doen niet meer aan integratie, we knallen dit gewoon in ontwikkelingshulp ben je als land en wereld al 10x beter af.
Ja, alleen wordt NL dan voortrekker? :D. Klein teringskutlandje. Altijd voortrekker, alleen niemand volgt.
I´m back.
pi_173686544
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar zit je dan met al je PhDs.
Ach het is ook niet de grootste ellende natuurlijk. Ik hoop dat het kinderziektes zijn. Ze zochten bovendien nog een "energieke webredacteur". Eentje die het Nederlands fatsoenlijk beheerst kan dit soort onzin voorkomen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')