abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:42:34 #51
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173676482
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Doe ik! Nog meer gouden tips?
Ja, volg iets van sollicitatietraining ofzo. Rust een beetje een taboe onder net afgestudeerden ('dat moet je toch gewoon kunnen?"), maar dat kan echt het verschil maken als je een topfunctie wil hebben.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:43:25 #52
165633 eriksd
The grand facade...
pi_173676499
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, volg iets van sollicitatietraining ofzo. Rust een beetje een taboe onder net afgestudeerden ('dat moet je toch gewoon kunnen?"), maar dat kan echt het verschil maken als je een topfunctie wil hebben.
Nouja, het is toch ook iets dat je een beetje moet kunnen. Zeker als jurist waar schrijven en brabbelen je kernwaarden zijn.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_173676506
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kan me ook voorstellen dat de lat voor juristen bij brieven wat hoger ligt dan voor bèta's. Ik stuurde een velletje in het Engels op, halve alinea, comic sans en kreeg een uitnodiging.
Laten zien dat je een godse autist bent is bij bèta's waarschijnlijk ook een grote pre.
pi_173676528
Voor de beetje wielerliefhebbers, zometeen de laatste 3 cols uit de carriere van Contador. Hoop/verwacht veel vuurwerk in eigen land
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:45:30 #55
104871 remlof
Europees federalist
pi_173676529
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze schijnen het ongeveer twee dagen uit te houden:

https://speld.nl/2017/08/(...)even-buiten-de-ring/
“Wat je gaat zien als je een Amsterdammer buiten de ring plaatst, is dat het lichaam er alles aan gaat doen om de vitale lichaamsfuncties te behouden. Uiteindelijk gaat dit wel ten koste van andere lichaamsfuncties. Na zesentwintig uur buiten de ring begint de hersenactiviteit nog verder af te nemen, niet veel later wordt de Amsterdammer blind, na zo’n veertig uur begint hij te kwijlen en uiteindelijk kan hij bijna niets meer. Zelfs niet meer Twitteren. Maar we hebben in sommige gevallen gezien dat het hart na achtenveertig uur nog wel steeds klopte. Ja, daar word je als wetenschapper wel even warm van.”
pi_173676533
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heb wel een paar chille vacatures. Vind brieven alleen zo moeilijk, de tering.
Sollicitatiebrieven vond ik in het begin ook erg lastig om te schrijven. Zeker als je maar wat solliciteert is het echt vreselijk. M'n brieven waren in het begin ook echt waardeloos.

M'n huidige banen heb ik echter gekregen doordat ik mezelf gewoon persoonlijk voorstelde in de brief, met daarin een korte beschrijving wie ik was als scholier: een ongelofelijk lui klotejong dat de docenten op de kast joeg en met enige regelmaat in de kamer van de conrector zat. Maar dat als die man (de conrector) er niet was geweest, mijn toekomst er heel anders uit had gezien. Het is een vreselijk cliché, maar het onderwijs is de plek waar het verschil gemaakt kan worden en daarom zou ik nergens anders liever willen werken.

Ben heel vaak uitgenodigd op gesprekken vanwege die brief.
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:45:49 #57
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173676534
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Laten zien dat je een godse autist bent is bij bèta's waarschijnlijk ook een grote pre.
Bij echte beta's wel. Je moet natuurlijk niet zelfverzekerder zijn dan de nerd aan de andere kant van de tafel tijdens het sollicitatiegesprek. Dan weten ze al snel dat je niet in het team past.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:46:48 #58
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173676549
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Sollicitatiebrieven vond ik in het begin ook erg lastig om te schrijven. Zeker als je maar wat solliciteert is het echt vreselijk. M'n brieven waren in het begin ook echt waardeloos.

M'n huidige banen heb ik echter gekregen doordat ik mezelf gewoon persoonlijk voorstelde in de brief, met daarin een korte beschrijving wie ik was als scholier: een ongelofelijk lui klotejong dat de docenten op de kast joeg en met enige regelmaat in de kamer van de conrector zat. Maar dat als die man (de conrector) er niet was geweest, mijn toekomst er heel anders uit had gezien. Het is een vreselijk cliché, maar het onderwijs is de plek waar het verschil gemaakt kan worden en daarom zou ik nergens anders liever willen werken.

Ben heel vaak uitgenodigd op gesprekken vanwege die brief.
Zo klink je ook wel als een wijf. Dat past natuurlijk perfect in het onderwijs.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173676568
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Sollicitatiebrieven vond ik in het begin ook erg lastig om te schrijven. Zeker als je maar wat solliciteert is het echt vreselijk. M'n brieven waren in het begin ook echt waardeloos.

M'n huidige banen heb ik echter gekregen doordat ik mezelf gewoon persoonlijk voorstelde in de brief, met daarin een korte beschrijving wie ik was als scholier: een ongelofelijk lui klotejong dat de docenten op de kast joeg en met enige regelmaat in de kamer van de conrector zat. Maar dat als die man (de conrector) er niet was geweest, mijn toekomst er heel anders uit had gezien. Het is een vreselijk cliché, maar het onderwijs is de plek waar het verschil gemaakt kan worden en daarom zou ik nergens anders liever willen werken.

Ben heel vaak uitgenodigd op gesprekken vanwege die brief.
Thanks, alle tips zijn van harte welkom :) Je laat zo wel goed blijken van je drijfveren.
pi_173676590
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Trouwens, andere vraag. Ik heb nog geen diploma uitgereikt gekregen maar mijn aanvraag is wel voltooid en de afstudeerdatum is ook al geweest (datum van laatste tentamen). Mag ik nu al zeggen dat ik afgestudeerd ben en titels voeren of nog niet? Dat wordt me niet helemaal duidelijk.
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:51:11 #61
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173676598
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Thanks, alle tips zijn van harte welkom :) Je laat zo wel goed blijken van je drijfveren.
Een tip dan, probeer brieven te vermijden die uitgaan van "ik vind het leuk om x te doen en leuk om y te leren en denk dat z heel erg goed bij me past." Redeneer vanuit de andere kant en wat zij aan jou hebben in plaats van andersom.

Ik heb best wel wat brieven voorbij zien komen van studenten en pas afgestudeerden die een motivatiebrief te letterlijk namen en alles vanuit de motivatie van de sollicitant beschreven. De betere brieven zijn wat jij mee gaat nemen waar zij wat aan hebben.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173676609
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een tip dan, probeer brieven te vermijden die uitgaan van "ik vind het leuk om x te doen en leuk om y te leren en denk dat z heel erg goed bij me past." Redeneer vanuit de andere kant en wat zij aan jou hebben in plaats van andersom.

Ik heb best wel wat brieven voorbij zien komen van studenten en pas afgestudeerden die een motivatiebrief te letterlijk namen en alles vanuit de motivatie van de sollicitant beschreven. De betere brieven zijn wat jij mee gaat nemen waar zij wat aan hebben.
Maar dat is ook meteen het moeilijkste. Wat heb ik nou te bieden wat zij niet al lang in huis hebben?
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:51:59 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173676610
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nouja, het is toch ook iets dat je een beetje moet kunnen. Zeker als jurist waar schrijven en brabbelen je kernwaarden zijn.
Tjah. Dat denken veel juristen inderdaad. Ik had het gisteren toevallig even in de groep gegooid. Bleek dat veel van mijn vrienden iets van training gevolgd hebben en er alleen even over spraken omdat ik er direct naar vroeg. Van eentje vermoedde ik het al. Dat was echt een type lapzwans dat met zesjes zijn studie had volbracht maar die toch extreem gunstig in is gestroomd in een zeer competitief vakgebied. Bleek dat papa toch even wat centen aan begeleiding er tegen aan had gegooid. Ja, dan win je het wel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:52:53 #64
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173676619
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Trouwens, andere vraag. Ik heb nog geen diploma uitgereikt gekregen maar mijn aanvraag is wel voltooid en de afstudeerdatum is ook al geweest (datum van laatste tentamen). Mag ik nu al zeggen dat ik afgestudeerd ben en titels voeren of nog niet? Dat wordt me niet helemaal duidelijk.
Ja, dat mag. Als het goed is sta je al in het diplomaregister opgenomen. De uitreiking is meer ceremonieel en kan soms zelf een half jaar tot een jaar na het afstuderen plaatsvinden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173676631
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat mag. Als het goed is sta je al in het diplomaregister opgenomen. De uitreiking is meer ceremonieel en kan soms zelf een half jaar tot een jaar na het afstuderen plaatsvinden.
Ah, beter. Bedankt. :)
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:54:58 #66
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173676652
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah, beter. Bedankt. :)
Meteen even LinkedIn updaten. Maak daar trouwens ook even een post van dat je bent afgestudeerd en op zoek bent naar een leuke uitdaging oid. Het valt mij op dat daar ook best wat respons op af komt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173676654
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zo klink je ook wel als een wijf. Dat past natuurlijk perfect in het onderwijs.
Ja ach, dat zal best. Ben af en toe ook wel wat sentimenteel. Nog een mooie sentimentele reden: op geen andere werkplek blijf je zo jong als in het onderwijs. Jong van geest blijven - er iets toch niets mooiers dan dat.
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:55:08 #68
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173676656
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar dat is ook meteen het moeilijkste. Wat heb ik nou te bieden wat zij niet al lang in huis hebben?
Je hebt toch wel wat relevante werkervaring? Als je het team een beetje onderzoekt kun je vast wel iets vinden waar jij in afwijkt van de norm. Solliciteer je bij een prominent kantoor met allemaal gelijke types, dan kun je vertellen hoe jij vanuit een kleiner advocatenbureau de business hebt geleerd en wat je daarvan kunt meenemen naar de massaproductie. Andersom, als je bij een klein bureau solliciteert dan is de kans dat je een afwijkend studiepad of achtergrond hebt des te groter en kun je iets vertellen over wat jou specifiek geschikt maakt voor het MKB.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:55:43 #69
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173676667
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ja ach, dat zal best. Ben af en toe ook wel wat sentimenteel. Nog een mooie sentimentele reden: op geen andere werkplek blijf je zo jong als in het onderwijs. Jong van geest blijven - er iets toch niets mooiers dan dat.
Waarom zijn de babyboomers in het onderwijs dan zo verzuurd?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173676671
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Maak daar trouwens ook even een post van dat je bent afgestudeerd en op zoek bent naar een leuke uitdaging oid. Het valt mij op dat daar ook best wat respons op af komt.
Ja, toch wel? Vind die altijd zo tenenkrommend :')

"Met een 7,5 voor mijn scriptie getiteld "twee puisten op een aars" komt er een einde aan het studentenleven en ga ik de arbeidsmarkt op!"
pi_173676684
Bedankt voor de serieuze en behulpzame reacties trouwens iedereen, oprecht _O_
pi_173676710
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Goede reden om die hele zooi te verbieden.
Weer een voorslag om een stukje economie om zeep te helpen?
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:59:36 #73
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173676736
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, toch wel? Vind die altijd zo tenenkrommend :')

"Met een 7,5 voor mijn scriptie getiteld "twee puisten op een aars" komt er een einde aan het studentenleven en ga ik de arbeidsmarkt op!"
Ja, fucking irritant als het gaat om medestudenten, maar hun mening is niet relevant. Het is wel heel belangrijk voor je "online presence". Die berichten worden namelijk teringveel geshared en geliked binnen allerlei netwerken. Het vormt voor recruiters ook even een aanleiding om contact op te nemen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173676742
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom zijn de babyboomers in het onderwijs dan zo verzuurd?
Vanwege het feit dat ze jarenlang te maken krijgen met directies die nauwelijks het niveautje aankloten ontstijgen. En omdat het beroep stukken zwaarder is geworden. En omdat docenten ook goede zeurkousen zijn af en toe.

Maar het lesgeven zelf worden docenten nooit beu.
  zaterdag 9 september 2017 @ 16:00:28 #75
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173676745
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')