abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173675248
Ik heb Schluter Ditra-heat ontkoppelingsmatten die ik wil leggen op een ondergrond van OSB platen. Op YouTube heb ik de nodige instructie video's bekeken, maar ik kom er maar moeilijk uit wat voor tegellijm ik nu eigenlijk moet gebruiken.

De eisen zijn:
Matten: Modified thin-set mortar in case of plywood/OSB (ANSI A118.11)
Tegels: Unmodified thin-set mortar (ANSI A118.1)

Dit zijn Amerikaanse ANSI standaarden. Kan iemand mij helpen deze te vertalen naar een mortel/tegellijm die ik in NL kan aanschaffen?

Alvast bedankt
  zaterdag 9 september 2017 @ 19:39:44 #2
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_173681538
Hier kun je gewoon flexibele tegellijm voor gebruiken. Wel de poederversie niet de pasta :)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_173689053
Ik heb hier keraflex maxi s1 van mapei voor gebruikt.
  zondag 10 september 2017 @ 11:56:06 #4
7380 Treinhomo
2017: WTF is going on ?
pi_173690496
Wat moet ik me bij 'hydraulisch hardend' voorstellen ? :@
At 3 AM Eternity ran
she knew what time was love
it was heard, she said, who killed the J.A.M.M.S.
while listening to the sound, the sound of Mu.
pi_173694808
PL85 (C2TES1) zou het moeten kunnen (tegels op Ditra matten) volgens de product beschrijving. Maar er staat tevens dat het een gemodificeerde tegellijm is en dat conflicteert weer met het Ditra advies.

'...een sterk kunsthars gemodificeerde tegellijm op basis van witte of grijze Portland cement met zorgvuldig geselecteerde additieven.'

Als je een tegellijm zou gebruiken voor verlijmen van tegels op de Ditra matten die droogt doordat het vocht verdampt, duurt dat heel lang omdat de enige manier dat het water weg kan via de voegen is.

De PL85 is hydraulisch hardend als ik het zo lees. '...Verharding: vindt plaats door droging, polymerisering en hydraulische afbinding'

Maar waarom de tegels met ongemodificeerde tegellijm (geen additieven) gezet moeten worden snap ik nog niet goed. Ben dergelijk type nog niet tegengekomen.
  zondag 10 september 2017 @ 17:22:11 #6
382904 Gieliovd
"Is het nou al eens klaar
pi_173696905
Onzin, niet te veel zorgen maken over dat hydraulisch gebeuren. Iedere lijm heeft een basis van water en andere middelen. Dus hydraulisch is gewoon populair taalgebruik denk ik.

Iedere tegellijm wordt net water aangemaakt. Dat het alleen via de voegen weg zou gaan is onzin. Het wordt hard, chemische reactie.
Langzaam maar zeker.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')