abonnement Unibet Coolblue
pi_173674431
Ik ben al enkele dagen op zoek naar een setje nieuwe zolen voor mijn 206, maar ik kom niet uit de wirwar aan prijzen en de vele (online) aanbieders. Daarnaast moet je ook nog goed opletten dat ze je geen oude meuk proberen aan te smeren zoals bij bijvoorbeeld bandenconcurrent.nl, waar ze je rustig gebruikte banden met een DOT code van 3 jaar oud als nieuw willen verkopen.

Ik ben tot dusver bij BBS in Born uitgekomen die me 4 Barum banden + uitlijnen kunnen verkopen voor ¤350,- en Banden Shop Limburg die me dezelfde banden voor ¤260 kan verkopen en dan zou ik daarna nog even zelf richting Born moeten rijden voor het uitlijnen, waarna ik dus op ¤315,- uit kom onder aan de streep. Op zich heb ik geen problemen met een goed B merk omdat die qua kwaliteit niet extreem ver van A merk banden verwijderd zitten. Ik weet niet of A klasse haalbaar is in deze prijs range maar mochten jullie een beter advies hebben voor me dan hoor ik dat uiteraard graag .

Het gaat om banden in de maat 185/55/r15 maar een 195/55/r15 mag ook. Volgens mij mag een wangdikte van 50 ook op onderstaande velg maar dat moet ik even in het midden laten of ik dat bij het juiste eind heb of dat ik dan met een tellerafwijking kom te zitten?



¤350,- met uitlijnen is ongeveer mijn budget.


Graag jullie advies hierover :)
pi_173674581
Zojuist zelf Vredestein Sportrac5 gekocht a ¤56 per band in 185/55/15.

Waarom moet je uitlijnen? Ben je tegen een stoep aangereden of zo?

Balanceren kost zo'n ¤15 dus dan ben je klaar.. sommige garages nog goedkoper.

Dus in principe kun je klaar zijn voor <¤300 en heb je goede banden.
Barum zou ik niet doen.

195/50/15 is nog iets goedkoper, omtrek wijzigt niet gigantisch..
Overigens woon ik ook in midden Limburg, en kan je zo een goedkoop adresje wijzen voor banden bezorgen+erom doen.

Ik bestel overigens banden bij verschillende bedrijven online. De oudste die ik ooit heb gekregen waren 1 jaar, de jongste 5 weken..

De oudste kwamen bij topbanden vandaan, de nieuwste bij pneusonline. Inmiddels 6x een bestelling gedaan.
De Vredestein van vandaag in 185/55/15 heb ik weer bij pneusonline gekocht
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173674608
Kopen bij Bandenleader.nl en dan lokaal laten monteren. Goedkoper kan niet.
pi_173675086
Ik kijk meestal op Oponeo of zo wat de prijzen zijn en wat er een beetje in de handel is, dan rijd ik naar de Profile, die zitten daar meetal iets boven, dan ga je effe onderhandelen voor korting en montage/balanceren en als we dan op een tientje of 15¤ per band boven de Oponeo prijs uitkomen, mogen ze aan de slag.
Ben er nu een paar keer geweest hier een durp verderop, pas geleden was ik er weer, ze herkenden mijn kop en auto, en kwamen met een superstrak breedsetje origineel MB-lichtmetaal voor een prikkie van zolder zetten; had 'ie nog liggen, en hij wist dat ik de vorige keer nog over velgen had staan mauwen omdat de mijne nogal mishandeld waren door de vorige eigenaar van mijn voiture.. Soms verdient dat tientje extra bij de lokale bandenboer zichzelf ineens 30 keer terug.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173675929
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zojuist zelf Vredestein Sportrac5 gekocht a ¤56 per band in 185/55/15.

Waarom moet je uitlijnen? Ben je tegen een stoep aangereden of zo?

Balanceren kost zo'n ¤15 dus dan ben je klaar.. sommige garages nog goedkoper.

Dus in principe kun je klaar zijn voor <¤300 en heb je goede banden.
Barum zou ik niet doen.

195/50/15 is nog iets goedkoper, omtrek wijzigt niet gigantisch..
Overigens woon ik ook in midden Limburg, en kan je zo een goedkoop adresje wijzen voor banden bezorgen+erom doen.

Ik bestel overigens banden bij verschillende bedrijven online. De oudste die ik ooit heb gekregen waren 1 jaar, de jongste 5 weken..

De oudste kwamen bij topbanden vandaan, de nieuwste bij pneusonline. Inmiddels 6x een bestelling gedaan.
De Vredestein van vandaag in 185/55/15 heb ik weer bij pneusonline gekocht
Vanwege onderhoud wat ik recent aan de voorwielophanging heb laten doen ;) .
Zowel aandrijfas, stuurkogels en stabistangen en nog een paar dingen zijn vervangen dus van die sporing zal niet veel meer kloppen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Garfield1985 op 09-09-2017 22:39:47 ]
pi_173676397
www.bandenthuis.nl, heb je voor iets meer dan 300 euro gewoon een degelijk merk (Continental, Vredestein, Dunlop) en monteren en balanceren ze gratis, op locatie.
Alleen nog laten uitlijnen dan. Voor zo een klein verschil zou ik geen B-merk nemen. Ook gewoon A-merk onder m'n vriendin d'r Starlet laten schroeven, was 2 tientjes meer ofzo.
pi_173676523
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:05 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Vanwege onderhoud wat ik recent aan de voorwielophanging heb laten doen;) .
Zowel aandrijfas, stuurkogels en stabistangen en nog een paar dingen zijn vervangen dus van die sporing zal niet veel meer kloppen.
waarom heb je dat niet meteen laten doen dan? M.i. hoort dat gewoon bij de reparatie..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173679372
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

waarom heb je dat niet meteen laten doen dan? M.i. hoort dat gewoon bij de reparatie..
Lijkt me ook nog eens onverstandig om met zo'n auto de weg op te gaan.

En wat betreft de goedkoopste banden, gewoon op banden.autoweek.nl kijken, kan je makkelijk zoeken naar de goedkoopste banden. Ervaring leert dat geen enkele aanbieder het goedkoopst is, dat varieert per dag. Daarom deze zoekmachine gebruiken. En als je oude banden krijgt, gewoon contact nemen met de klantenservice en de banden terug laten sturen.
pi_173681104
Ik zou voor ronde gaan. Bij voorkeur van zwart rubber.
  zaterdag 9 september 2017 @ 19:22:40 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173681147
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:58 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Lijkt me ook nog eens onverstandig om met zo'n auto de weg op te gaan.

En wat betreft de goedkoopste banden, gewoon op banden.autoweek.nl kijken, kan je makkelijk zoeken naar de goedkoopste banden. Ervaring leert dat geen enkele aanbieder het goedkoopst is, dat varieert per dag. Daarom deze zoekmachine gebruiken. En als je oude banden krijgt, gewoon contact nemen met de klantenservice en de banden terug laten sturen.
je zult ze ook nog moeten laten monteren, kost je gemiddeld 20-25¤ en je pikt de boterhammen van de bandenboer.

En idd, rijdt ws niet geweldig; je banden slijten als een geak, en bij een noodstop of abrupte uitwijkmaneuvre op snelheid kan je auto zomaar ineens dingen gaan doen die je niet verwacht, en hetzelfde geldt voor aquaplaning, dan gaat hij serieus raar doen als je pech hebt.

Afrader van de week gewoon, en de garagist die je dat laat doen is een onverantwoordelijke eik0l.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 9 september 2017 @ 19:23:27 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173681161
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zou voor ronde gaan. Bij voorkeur van zwart rubber.
met een gat in het midden ter grootte van je velg :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173682285
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

met een gat in het midden ter grootte van je velg :Y
Die zijn wel het beste ja.
pi_173682624
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
www.bandenthuis.nl, heb je voor iets meer dan 300 euro gewoon een degelijk merk (Continental, Vredestein, Dunlop) en monteren en balanceren ze gratis, op locatie.
Alleen nog laten uitlijnen dan. Voor zo een klein verschil zou ik geen B-merk nemen. Ook gewoon A-merk onder m'n vriendin d'r Starlet laten schroeven, was 2 tientjes meer ofzo.
Ik heb hele slechte verhalen over die firma gehoord. Als het balanceren niet goed gaat, en je neemt contact op, doen ze geen flikker..
Figuren die gewichtjes voor stalen velgen op lichtmetaal probeerden te doen..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173682656
Zou je 185/55 niet beter vervangen met 195/50 ipv 55, dan blijft je omtrek nog enigsinds hetzelfde. Als ik op Oponeo kijk, kosten een a merk 195/50 60¤. Betere deal dan een B-merk voor 40 die 2x zo snel slijt en lekker glibbert in de regen.
.
pi_173682844
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:38 schreef Fer het volgende:
Zou je 185/55 niet beter vervangen met 195/50 ipv 55, dan blijft je omtrek nog enigsinds hetzelfde. Als ik op Oponeo kijk, kosten een a merk 195/50 60¤. Betere deal dan een B-merk voor 40 die 2x zo snel slijt en lekker glibbert in de regen.
Peugeot heeft als officiële maten voor de 206:
175/65/14
185/55/15
195/55/15
205/45/16
205/40/17

Waarom er niet gekozen is voor 195/50/15 snap ik ook niet
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173683039
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:35 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik heb hele slechte verhalen over die firma gehoord. Als het balanceren niet goed gaat, en je neemt contact op, doen ze geen flikker..
Figuren die gewichtjes voor stalen velgen op lichtmetaal probeerden te doen..
Hmm zelf nog geen ervaring mee. Ik ga eens op zoek!
pi_173683820
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zojuist zelf Vredestein Sportrac5 gekocht a ¤56 per band in 185/55/15.

Waarom moet je uitlijnen? Ben je tegen een stoep aangereden of zo?

Balanceren kost zo'n ¤15 dus dan ben je klaar.. sommige garages nog goedkoper.

Dus in principe kun je klaar zijn voor <¤300 en heb je goede banden.
Barum zou ik niet doen.

195/50/15 is nog iets goedkoper, omtrek wijzigt niet gigantisch..
Overigens woon ik ook in midden Limburg, en kan je zo een goedkoop adresje wijzen voor banden bezorgen+erom doen.

Ik bestel overigens banden bij verschillende bedrijven online. De oudste die ik ooit heb gekregen waren 1 jaar, de jongste 5 weken..

De oudste kwamen bij topbanden vandaan, de nieuwste bij pneusonline. Inmiddels 6x een bestelling gedaan.
De Vredestein van vandaag in 185/55/15 heb ik weer bij pneusonline gekocht
Als ik voor hetzelfde bedrag of zelfs minder gewoon A merk kan krijgen dan ga ik uiteraard voor een A merk :) . Ik zag zojuist bij Topbanden dat zelfs Uniroyal's tot de mogelijkheden behoren en niet eens zo heel duur voor ¤45 pst.
Voor wat betreft je tip voor een adres om ze erop te laten leggen: Ja graag, altijd welkom ^O^ .

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:49 schreef pvdplanet het volgende:
Kopen bij Bandenleader.nl en dan lokaal laten monteren. Goedkoper kan niet.
Thnx, ik ga de site zo bekijken.

quote:
3s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kijk meestal op Oponeo of zo wat de prijzen zijn en wat er een beetje in de handel is, dan rijd ik naar de Profile, die zitten daar meetal iets boven, dan ga je effe onderhandelen voor korting en montage/balanceren en als we dan op een tientje of 15¤ per band boven de Oponeo prijs uitkomen, mogen ze aan de slag.
Ben er nu een paar keer geweest hier een durp verderop, pas geleden was ik er weer, ze herkenden mijn kop en auto, en kwamen met een superstrak breedsetje origineel MB-lichtmetaal voor een prikkie van zolder zetten; had 'ie nog liggen, en hij wist dat ik de vorige keer nog over velgen had staan mauwen omdat de mijne nogal mishandeld waren door de vorige eigenaar van mijn voiture.. Soms verdient dat tientje extra bij de lokale bandenboer zichzelf ineens 30 keer terug.
Ook een goede tip, zal het onthouden ^O^ .

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
www.bandenthuis.nl, heb je voor iets meer dan 300 euro gewoon een degelijk merk (Continental, Vredestein, Dunlop) en monteren en balanceren ze gratis, op locatie.
Alleen nog laten uitlijnen dan. Voor zo een klein verschil zou ik geen B-merk nemen. Ook gewoon A-merk onder m'n vriendin d'r Starlet laten schroeven, was 2 tientjes meer ofzo.
Zal ook hier zometeen even naar kijken, thnx .
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:58 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Lijkt me ook nog eens onverstandig om met zo'n auto de weg op te gaan.

En wat betreft de goedkoopste banden, gewoon op banden.autoweek.nl kijken, kan je makkelijk zoeken naar de goedkoopste banden. Ervaring leert dat geen enkele aanbieder het goedkoopst is, dat varieert per dag. Daarom deze zoekmachine gebruiken. En als je oude banden krijgt, gewoon contact nemen met de klantenservice en de banden terug laten sturen.
De garage waar ik dat onderhoud had laten doen had een dergelijk apparaat helaas niet staan.
De banden die erop liggen zijn sws al niet geweldig meer dus ik besloot ermee te wachten tot aan het moment dat ik er nieuw rubber op liet leggen, wat nu dus binnenkort gebeurt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:48 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Peugeot heeft als officiële maten voor de 206:
175/65/14
185/55/15
195/55/15
205/45/16
205/40/17

Waarom er niet gekozen is voor 195/50/15 snap ik ook niet
Het voordeel van 55'er wangdikte is dat je nog een beetje bescherming hebt voor je velgjes mochten je banden een keer onverhoopt intiem worden met een stoeprand. Nu ben ik daar op zich met parkeren vrij voorzichtig mee maar een ongeluk zit in een klein hoekje natuurlijk. Met een 50'er wangdikte is het risico al iets groter maar heb je natuurlijk wel weer het voordeel van minder ''weerstand'' tijdens het sturen van de banden, iets wat je met een sportieve rijstijl sws het liefste zo min mogelijk wil hebben en een 206 heeft een sportief karakter dus denk dat ik sws voor 195/50 ga :) .
pi_173683909
Mja, maar 195/55 is Echt hoger dan 185/55.
195/50 is vrijwel even hoog als 185/55.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173684192
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 21:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mja, maar 195/55 is Echt hoger dan 185/55.
195/50 is vrijwel even hoog als 185/55.
Ok, noted.

Ik zie trouwens op Pneusonline Uni's staan voor net onder de 44 pst . Die banden zijn idd nog een stukje goedkoper als bij Topbanden. En Uni's zijn ook érg fijne banden, A kwaliteit in regen, dus vlammen met nat weer *) .

Heb je dat adresje trouwens voor me, bij de weg?

Edit: Nevermind, zag je pm'tje al voorbij komen, thnx ;)
  zondag 10 september 2017 @ 04:17:08 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173688102
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:39 schreef Garfield1985 het volgende:

Het gaat om banden in de maat 185/55/r15 maar een 195/55/r15 mag ook. Volgens mij mag een wangdikte van 50 ook op onderstaande velg maar dat moet ik even in het midden laten of ik dat bij het juiste eind heb of dat ik dan met een tellerafwijking kom te zitten?
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html

Ongeveer halverwege de pagina staat de Tyre Size Calculator. Vul je huidige maat in (of de originele maat die de fabrikant aanhoudt) en de nieuwe maat en je krijgt het verschil in omtrek en snelheidsmeter afwijking. In dit geval van 185/55 naar 195/55 een 2% grotere omtrek en je snelheidsmeter geeft ongeveer 2 kilometer minder aan (bij 70mph) dan je werkelijkde snelheid.

Ik zou dan zelf voor 195/50 gaan. Je omtrek wordt dan kleiner en je snelheidsmeter geeft net iets meer aan dan je werkelijke snelheid.

Ennuhm, Barum banden? Wat is dat?

Bij Profile krijg je de Dunlop Sport Bluresponse 195/50 15" voor 60 euro per stuk, een ContiPremiumContact voor 63 per stuk en een Hankook Kinergy Eco K425 zelfs voor 50 per stuk. Alle drie die banden scoren significant beter dan een Barum (volgens de ADAC).

Wil je dan een paar tientjes besparen door een B-merk te nemen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 10-09-2017 04:30:31 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173688569
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 04:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html

Ongeveer halverwege de pagina staat de Tyre Size Calculator. Vul je huidige maat in (of de originele maat die de fabrikant aanhoudt) en de nieuwe maat en je krijgt het verschil in omtrek en snelheidsmeter afwijking. In dit geval van 185/55 naar 195/55 een 2% grotere omtrek en je snelheidsmeter geeft ongeveer 2 kilometer minder aan (bij 70mph) dan je werkelijkde snelheid.

Ik zou dan zelf voor 195/50 gaan. Je omtrek wordt dan kleiner en je snelheidsmeter geeft net iets meer aan dan je werkelijke snelheid.

Ennuhm, Barum banden? Wat is dat?


Anders kijk je eens welke maten Peugeot aanbeveelt, daarom komt hij op 195/55/15 ;)

Verder is Barum een submerk van Continental, die in de jaren 80 best bekend was van fietsbanden. Zo slecht als Achilles zal het vast niet zijn, want ook Continental moet zijn naam hoog houden. Maar ook ik zou liever voor een A merk gaan.

Alleen Vredestein is wel een vreemde eend in de bijt eigenlijk. In het buitenland is Vredestein geen topmerk, en de eigenaar van Vredestein is Apollo, een vaag merk met matige banden...
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173688690
sub sub sub merk, altijd diezelfde verhalen. Goedkoper betekent goedkoop rubber, dat slijt sneller en gript niet in de regen. Uiteindelijk gewoon duurkoop, tenzij je echt heel weinig rijdt.
.
pi_173688772
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 09:09 schreef Fer het volgende:
sub sub sub merk, altijd diezelfde verhalen. Goedkoper betekent goedkoop rubber, dat slijt sneller en gript niet in de regen. Uiteindelijk gewoon duurkoop, tenzij je echt heel weinig rijdt.
Gelukkig is dat niet helemaal waar. Goedkoper rubber slijt vaak juist minder snel omdat het keihard is. Qua grip is het wel een stuk minder.

Zelf heb ik een erg goede bandenleverancier, altijd goedkoper dan internet en altijd goede service. Ik zie mijzelf sowieso niet aankomen bij een bedrijf met 4 banden die ik online heb besteld, ik zou mij schamen. Maar dat ben ik :)
pi_173688932
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 09:19 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Gelukkig is dat niet helemaal waar. Goedkoper rubber slijt vaak juist minder snel omdat het keihard is. Qua grip is het wel een stuk minder.

Zelf heb ik een erg goede bandenleverancier, altijd goedkoper dan internet en altijd goede service. Ik zie mijzelf sowieso niet aankomen bij een bedrijf met 4 banden die ik online heb besteld, ik zou mij schamen. Maar dat ben ik :)
Waarom zou je je schamen als die bandenman zichzelf gewoon aanbiedt als montagepartner en afleveradres op zo'n website.. :')
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173689233
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 09:38 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Waarom zou je je schamen als die bandenman zichzelf gewoon aanbiedt als montagepartner en afleveradres op zo'n website.. :')
Omdat ik weet hoe verrot die wereld is, hoe die bandenmannen uitgeknepen worden door internet. Mensen verwachten allerlei service, wat natuurlijk niet kan.

Ik ben wat dat betreft wel ouderwets, net als aan mijn tandarts ben ik gehecht aan mijn garage. Ik gun de garage de marge op de band wel, als er wat is kan ik altijd aankloppen.

En dat voor iemand die alles online doet en altijd de laagste prijs wil hebben is dat wel uniek :)

Maar iedereen moet doen wat hij wil, dat is je goed recht natuurlijk.
pi_173691269
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:08 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Omdat ik weet hoe verrot die wereld is, hoe die bandenmannen uitgeknepen worden door internet. Mensen verwachten allerlei service, wat natuurlijk niet kan.

Ik ben wat dat betreft wel ouderwets, net als aan mijn tandarts ben ik gehecht aan mijn garage. Ik gun de garage de marge op de band wel, als er wat is kan ik altijd aankloppen.

En dat voor iemand die alles online doet en altijd de laagste prijs wil hebben is dat wel uniek :)

Maar iedereen moet doen wat hij wil, dat is je goed recht natuurlijk.
Die garage van mij doet niet aan voorraden, dus als er iets stuk is, ja dan moet je even wachten indien er nieuwe onderdelen nodig zijn. Hij bestelt gewoon op dezelfde sites als consumenten overigens.
En sommige zaken zijn gewoon service. Dus prima allemaal daar
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 11 september 2017 @ 00:58:42 #27
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173706522
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 08:48 schreef Glijdt_licht het volgende:

Anders kijk je eens welke maten Peugeot aanbeveelt, daarom komt hij op 195/55/15 ;)

Vind het persoonlijk niet interessant wat Peugeot aanbeveelt. Ik zou nooit een orginele bandenmaat wisselen voor een band met een grotere omtrek. En 195/50 is platter. Beter voor je wegligging.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173707326
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 00:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Vind het persoonlijk niet interessant wat Peugeot aanbeveelt. Ik zou nooit een orginele bandenmaat wisselen voor een band met een grotere omtrek. En 195/50 is platter. Beter voor je wegligging.
In veel landen mag je niet met andere maten banden rijden dan de constructeur aangeeft.
Dus 195/50/15 zou niet mogen aldaar. 195/55/15 wel.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173762852
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 09:38 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Waarom zou je je schamen als die bandenman zichzelf gewoon aanbiedt als montagepartner en afleveradres op zo'n website.. :')
Mee eens inderdaad, bovendien hebben die bandenbedrijven het ook deels zélf in de hand gewerkt door A-merk banden voor 2x zo duur te verkopen als waar je ze als consument online voor kan krijgen. Als je nu belt naar een regulier bandenbedrijf verkopen ze je rustig B-merk of zelfs C-merk banden voor een A-merk prijs. Tsja, dan moet je de consument ook niet kwaad in de nek aankijken als die elders gaat zoeken voor zijn of haar rubber.

quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 00:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Vind het persoonlijk niet interessant wat Peugeot aanbeveelt. Ik zou nooit een orginele bandenmaat wisselen voor een band met een grotere omtrek. En 195/50 is platter. Beter voor je wegligging.
Betere wegligging is natuurlijk altijd beter :)

quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 07:40 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

In veel landen mag je niet met andere maten banden rijden dan de constructeur aangeeft.
Dus 195/50/15 zou niet mogen aldaar. 195/55/15 wel.
Sorry dat ik even een paar dagen niks heb laten horen, heb plat gelegen met migraine en ben nóg niet helemaal de oude, maar in ieder geval fit genoeg om weer verder te gaan met zoeken.

Ik heb inmiddels een top 4 kunnen samenstellen bij 3 verschillende sites die door jullie geadviseerd zijn;

vredestein-quatrac-5
http://www.topbanden.com/(...)to-p535465.html#info

Een vierseizoenenband, heel stil en veel positieve reviews. Alleen heb ik geen idee hoeveel km's er met deze banden te rijden zijn voordat ze op zijn en hoeveel compromis je daadwerkelijk maakt met zo'n band?

Toyo Proxes CF2
https://www.banden-pneus-(...)-50-r15-tl-82-h.html

Geen idee van de te verwachten aantal km's maar wel heel lage rolweerstand en stil.

Uniroyal Rainsport 3
https://www.banden-pneus-(...)195-50-r15-82-h.html

Ook hier geen idee van hoe zacht het compound is en hoelang ermee te rijden valt maar net als de Toyo goedkoop in aanschaf en perfecte prestaties in de regen.

Vredestein Sportrac 5
https://www.bandenleader.(...)95-50-r15-82v-634991

Prijs kwaliteit van deze band schijnt zeer goed te zijn en heb deze band in dit topic ook al voorbij zien komen als aanbeveling. Bovendien schijnt deze band tevens zeer stil te zijn.
pi_173768217
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 07:40 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

In veel landen mag je niet met andere maten banden rijden dan de constructeur aangeeft.
Dus 195/50/15 zou niet mogen aldaar. 195/55/15 wel.
noem er eens 5?

Ik weet Duitsland, en verder zijn ze overal vrij makkelijk volgens mij.. Misschien dat de MOT streng is, maar dan houdt het wel op.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173768339
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:35 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Mee eens inderdaad, bovendien hebben die bandenbedrijven het ook deels zélf in de hand gewerkt door A-merk banden voor 2x zo duur te verkopen als waar je ze als consument online voor kan krijgen. Als je nu belt naar een regulier bandenbedrijf verkopen ze je rustig B-merk of zelfs C-merk banden voor een A-merk prijs. Tsja, dan moet je de consument ook niet kwaad in de nek aankijken als die elders gaat zoeken voor zijn of haar rubber.

[..]

Betere wegligging is natuurlijk altijd beter :)

[..]

Sorry dat ik even een paar dagen niks heb laten horen, heb plat gelegen met migraine en ben nóg niet helemaal de oude, maar in ieder geval fit genoeg om weer verder te gaan met zoeken.

Ik heb inmiddels een top 4 kunnen samenstellen bij 3 verschillende sites die door jullie geadviseerd zijn;

vredestein-quatrac-5
http://www.topbanden.com/(...)to-p535465.html#info

Een vierseizoenenband, heel stil en veel positieve reviews. Alleen heb ik geen idee hoeveel km's er met deze banden te rijden zijn voordat ze op zijn en hoeveel compromis je daadwerkelijk maakt met zo'n band?

Toyo Proxes CF2
https://www.banden-pneus-(...)-50-r15-tl-82-h.html

Geen idee van de te verwachten aantal km's maar wel heel lage rolweerstand en stil.

Uniroyal Rainsport 3
https://www.banden-pneus-(...)195-50-r15-82-h.html

Ook hier geen idee van hoe zacht het compound is en hoelang ermee te rijden valt maar net als de Toyo goedkoop in aanschaf en perfecte prestaties in de regen.

Vredestein Sportrac 5
https://www.bandenleader.(...)95-50-r15-82v-634991

Prijs kwaliteit van deze band schijnt zeer goed te zijn en heb deze band in dit topic ook al voorbij zien komen als aanbeveling. Bovendien schijnt deze band tevens zeer stil te zijn.
Vredestein is een prima band, slijt alleen een beetje hard. Had ze hiervoor onder de Benz, na 40k km aan de voorkant allebei de zijkanten weg (bochten slijtage) . Ik heb nu Michelins.

Proxes zijn banden die het altijd wel ok doen, maar erg korte lifespan.. Die slijten echt als een gek vanwege de zachte compound, maar hoeken als de beste.

Rainsports zijn Anne dr favo geloof ik.. Had ze onder haar Ibiza, en nu onder de Toyota weer. Slijtagegedrag is prima, alleen had ze in het begin een beetje probbies met glijden bij nattigheid, maar nu ze een beetje zijn ingesleten hoor ik haar er niet meer over eigk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173784511
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

noem er eens 5?

Ik weet Duitsland, en verder zijn ze overal vrij makkelijk volgens mij.. Misschien dat de MOT streng is, maar dan houdt het wel op.
Duitsland en Zwitserland sowieso. In België doen ze moeilijk met de APK. In Portugal heb je een probleem. In Engeland moet zoiets sowieso naar de verzekering en ik dacht ook bij de APK.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173784521
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vredestein is een prima band, slijt alleen een beetje hard. Had ze hiervoor onder de Benz, na 40k km aan de voorkant allebei de zijkanten weg (bochten slijtage) .
Vreemd, ik heb 75.000 km Sportrac5 op de Volvo gehad.
Hiervan zo'n 30k voorop gezeten en 45k achterop gezeten...

Ben overgestapt op de Ultrac Satin omdat voor mij de Sportrac5 eigenlijk niet de juiste load index heeft in mijn maat.. auto van vriendin heeft nu nog wel 4x Sportrac5 (en net 2 nieuwe)

[ Bericht 4% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-09-2017 00:45:34 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 15 september 2017 @ 01:20:32 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173784806
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:39 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb 75.000 km Sportrac5 op de Volvo gehad.
Hiervan zo'n 30k voorop gezeten en 45k achterop gezeten...

Ben overgestapt op de Ultrac Satin omdat voor mij de Sportrac5 eigenlijk niet de juiste load index heeft in mijn maat.. auto van vriendin heeft nu nog wel 4x Sportrac5 (en net 2 nieuwe)
ik kan voor en achter niet wisselen, het is een beetje een Merc kwaaltje omdat de wielkanteling iets anders is (hele kleine draaicirkel ook), plus dat ik niet zo goed ben met remmen voor bochten en fly-overs :+
Desalniettemin deden de Michelins het beter, en dus zitten er nu weer Primacy's onder, die heb ik achter ook.

Portugal wist ik niet trouwens..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173784873
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 01:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik kan voor en achter niet wisselen, het is een beetje een Merc kwaaltje omdat de wielkanteling iets anders is (hele kleine draaicirkel ook), plus dat ik niet zo goed ben met remmen voor bochten en fly-overs :+
Desalniettemin deden de Michelins het beter, en dus zitten er nu weer Primacy's onder, die heb ik achter ook.

Portugal wist ik niet trouwens..
Portugal is vreselijk qua wetgeving, en Portugezen zijn ook zeer stipt in de naleving. De Belgische apk is daar ook nog een lachertje bij. Maar ook bv een fietsendrager mag niet op de auto, ook al heb je Ekeur etc..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 15 september 2017 @ 09:58:27 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173787445
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 07:40 schreef Glijdt_licht het volgende:

In veel landen mag je niet met andere maten banden rijden dan de constructeur aangeeft.
Lekker belangrijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 15 september 2017 @ 10:04:26 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173787553
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:39 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb 75.000 km Sportrac5 op de Volvo gehad.
Hiervan zo'n 30k voorop gezeten en 45k achterop gezeten...

Ben overgestapt op de Ultrac Satin omdat voor mij de Sportrac5 eigenlijk niet de juiste load index heeft in mijn maat.. auto van vriendin heeft nu nog wel 4x Sportrac5 (en net 2 nieuwe)
Vond de Sportrac en Ultrac altijd een beetje zo-zo. Gevoel is te vaag. Scoren ook nooit echt hoog bij testen. Heb nu al een paar jaar P Zero Nero's en die doen het goed. Overigens is slijtage niet mijn belangrijkste criterium. Plakken dan weer wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173787806
206 sportief karakter :') _O-
pi_173787906
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Vond de Sportrac en Ultrac altijd een beetje zo-zo. Gevoel is te vaag. Scoren ook nooit echt hoog bij testen. Heb nu al een paar jaar P Zero Nero's en die doen het goed. Overigens is slijtage niet mijn belangrijkste criterium. Plakken dan weer wel.
De Sportrac5 heeft anders wel tests gewonnen. Al is de wang inderdaad wel vrij zacht, maar de grip prima.

De Ultrac Satin scoort dan misschien niet hoog, toch zijn de eigenaren er tevreden over. Heb ooit de Continental premiumcontact5 gehad onder een andere auto, zou volgens alle tests fantastisch zijn.. ik vond het helemaal niet zo geweldig.

Overigens is de P Zero Nero al een tijdje vervangen. Laatste officiële test was in 2013.. Ookzijn de eigenaren er gemiddeld gezien niet zo lyrisch over als ik zo tyrereviews.co.uk bekijk.
Als laatste zijn die Pirelli banden totaal niet te vergelijken met de Sportrac5 en de Ultrac Satin. Compleet andere prijsklasse, en bedoeld voor andere (high performance) auto's.

[ Bericht 3% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-09-2017 10:37:07 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173787984
Toyo proxes cf2 trouwens _O_
pi_173788171
Zou toch voor vredestein kiezen gezien het prijsverschil. Wou dat mijn bandjes zo'n prijs hadden Gvd.

Was zelf echter 280 eypo kwijt voor 4 nieuwe banden (toyo proxes) ad 65 per stuk excl balanceren en monteren. Wat dus in totaal 20 euro kostte. Vredestein was 85 euro pst exclusief montage ed.
pi_173788223
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173788240
Maar als je toch b merk wilt is toyo zeker aan te raden.

Grgr
pi_173788259
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:38 schreef dopfles1 het volgende:
Zou toch voor vredestein kiezen gezien het prijsverschil. Wou dat mijn bandjes zo'n prijs hadden Gvd.

Was zelf echter 280 eypo kwijt voor 4 nieuwe banden (toyo proxes) ad 65 per stuk excl balanceren en monteren. Wat dus in totaal 20 euro kostte. Vredestein was 85 euro pst exclusief montage ed.
205/50/17? :P

Kostte me iig ¤85 per Vredestein Ultrac Satin ex balanceren.. Toyo zou ¤75 zijn bij mij... Dus zal wel niet 205/50/17 zijn
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173788282
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:43 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

205/50/17? :P

Kostte me iig ¤85 per Vredestein Ultrac Satin.. Toyo zou ¤75 zijn bij mij... Dus zal wel niet 205/50/17 zijn
195 55 16 :Y
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:01:15 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173788483
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:25 schreef Glijdt_licht het volgende:

De Sportrac5 heeft anders wel tests gewonnen.
Je hebt gelijk. Ik zie het nu. Een ADAC test in de maat 185/65 R15. En een jaar later komt hij bij de ADAC niet eens verder dan 'befriedigend'. Dus een bredere Sportrac is blijkbaar niet wenselijk.

quote:
Al is de wang inderdaad wel vrij zacht
Weinig gevoel, dus.

quote:
Overigens is de P Zero Nero al een tijdje vervangen. Laatste officiële test was in 2013.
Opvolger heet P Zero Nero GT.

quote:
Overigens zijn de eigenaren er gemiddeld gezien niet zo lyrisch over als ik zo tyrereviews.co.uk bekijk.
Komt omdat ze daar links rijden. :)

Vind tyrereviews een beetje een merkwaardige site. Heb vroeger op Asimmetrico's gereden. Dat was in het droog een band voor gekken. Die kon je zo vreselijk op hun lazer geven, was bijna eng. Maar in het nat was het een drama. Je kon niet eens normaal vanuit stilstand wegrijden. Op tirereviews krijgen ze een score van 82% bij wet grip. Niemand op deze aardkloot zou dat geven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173790221
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zojuist zelf Vredestein Sportrac5 gekocht a ¤56 per band in 185/55/15.


De Vredestein van vandaag in 185/55/15 heb ik weer bij pneusonline gekocht
Vandaag zijn ze op de auto van din gezet, en de DOT code is 1817.
Prima dus. :)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173799001
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vredestein is een prima band, slijt alleen een beetje hard. Had ze hiervoor onder de Benz, na 40k km aan de voorkant allebei de zijkanten weg (bochten slijtage) . Ik heb nu Michelins.

Proxes zijn banden die het altijd wel ok doen, maar erg korte lifespan.. Die slijten echt als een gek vanwege de zachte compound, maar hoeken als de beste.

Rainsports zijn Anne dr favo geloof ik.. Had ze onder haar Ibiza, en nu onder de Toyota weer. Slijtagegedrag is prima, alleen had ze in het begin een beetje probbies met glijden bij nattigheid, maar nu ze een beetje zijn ingesleten hoor ik haar er niet meer over eigk.
Als je banden voornamelijk aan de zijkanten slijten heeft dat volgens mij eerder met je uitlijning te maken dan met de banden zelf.

Over Rainsports lees ik anders ook dat ze relatief hard slijten?
Hoewel ik me ook afvraag of dat niet ook met het type auto te maken kan hebben? Een BMW bijvoorbeeld heeft een veel hoger gewicht en drukt natuurlijk veel harder op zo'n band dan bijvoorbeeld een Ibiza of een 206 lijkt me........

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:39 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb 75.000 km Sportrac5 op de Volvo gehad.
Hiervan zo'n 30k voorop gezeten en 45k achterop gezeten...

Ben overgestapt op de Ultrac Satin omdat voor mij de Sportrac5 eigenlijk niet de juiste load index heeft in mijn maat.. auto van vriendin heeft nu nog wel 4x Sportrac5 (en net 2 nieuwe)
4seizoens banden zijn natuurlijk ook nog een optie.
Wat is jouw mening over de Quatrac5?
Ik overweeg die ook serieus namelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:19 schreef dopfles1 het volgende:
206 sportief karakter :') _O-
Ik zie niet wat daar zo lachwekkend aan is?? Met het juiste schoeisel eronder kun je zelfs met een standaard 1.1 of 1.4 een behoorlijk potje sturen met een 206je hoor. Durf ik een klaverbladje wel stevig mee te nemen, no problem. De wegligging van die auto is zeer goed. En die 1.6 16v'tjes zijn behoorlijk vlot, om over de RC nog maar te zwijgen *) .

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:38 schreef dopfles1 het volgende:
Zou toch voor vredestein kiezen gezien het prijsverschil. Wou dat mijn bandjes zo'n prijs hadden Gvd.

Was zelf echter 280 eypo kwijt voor 4 nieuwe banden (toyo proxes) ad 65 per stuk excl balanceren en monteren. Wat dus in totaal 20 euro kostte. Vredestein was 85 euro pst exclusief montage ed.
Ik lees echter op onderstaande site dat die banden daar wel een DA aanduiding hebben. Zijn dus banden met een lichte afwijking. Er staat echter niet bij wát die afwijking dan precies is en dat roept meteen ook vragen op. Want het verklaart enerzijds ook de lagere prijs maar de vraag is dus wat je daar precies voor inlevert? En het zou dus goed kunnen dat die andere sites hetzelfde doen maar het wellicht (stiekem?) niet vermelden?

Het laatste wat ik wil is dat ik dadelijk banden krijg die hoogteslag oid. hebben :{ .

https://www.bandenleader.(...)95-50-r15-82v-634991
  vrijdag 15 september 2017 @ 21:29:54 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173799055
Nooit op banden bezuinigen, neem conti of michelin.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 september 2017 @ 22:25:32 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173800467
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:27 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Als je banden voornamelijk aan de zijkanten slijten heeft dat volgens mij eerder met je uitlijning te maken dan met de banden zelf.

Over Rainsports lees ik anders ook dat ze relatief hard slijten?
Hoewel ik me ook afvraag of dat niet ook met het type auto te maken kan hebben? Een BMW bijvoorbeeld heeft een veel hoger gewicht en drukt natuurlijk veel harder op zo'n band dan bijvoorbeeld een Ibiza of een 206 lijkt me........

[..]

4seizoens banden zijn natuurlijk ook nog een optie.
Wat is jouw mening over de Quatrac5?
Ik overweeg die ook serieus namelijk.

[..]

Ik zie niet wat daar zo lachwekkend aan is?? Met het juiste schoeisel eronder kun je zelfs met een standaard 1.1 of 1.4 een behoorlijk potje sturen met een 206je hoor. Durf ik een klaverbladje wel stevig mee te nemen, no problem. De wegligging van die auto is zeer goed. En die 1.6 16v'tjes zijn behoorlijk vlot, om over de RC nog maar te zwijgen *) .

[..]

Ik lees echter op onderstaande site dat die banden daar wel een DA aanduiding hebben. Zijn dus banden met een lichte afwijking. Er staat echter niet bij wát die afwijking dan precies is en dat roept meteen ook vragen op. Want het verklaart enerzijds ook de lagere prijs maar de vraag is dus wat je daar precies voor inlevert? En het zou dus goed kunnen dat die andere sites hetzelfde doen maar het wellicht (stiekem?) niet vermelden?

Het laatste wat ik wil is dat ik dadelijk banden krijg die hoogteslag oid. hebben :{ .

https://www.bandenleader.(...)95-50-r15-82v-634991
geloof me, bij mij ligt het niet aan de uitlijning :+ ik rijd een rwd met een behoorlijk lompe 3 liter V6 in het vooronder en ik ros behoorlijk door in de bochten en dat in combi met het camber van een MB vreet gewoon de zijkanten van banden op. Tevens ben ik een zeikwijf met onderhoud wdb, ik rijd altijd door en veel in Duitsland, en ik zit niet op een trekkende of raar reagerende auto te wachten. Mijn onderstel is 200% in ordnung ;)

Slijtage van de rainsports valt volgens mij wel mee, zal van de week eens onder de Yaris kruipen om te kijken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173803236
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:27 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Als je banden voornamelijk aan de zijkanten slijten heeft dat volgens mij eerder met je uitlijning te maken dan met de banden zelf.

Over Rainsports lees ik anders ook dat ze relatief hard slijten?
Hoewel ik me ook afvraag of dat niet ook met het type auto te maken kan hebben? Een BMW bijvoorbeeld heeft een veel hoger gewicht en drukt natuurlijk veel harder op zo'n band dan bijvoorbeeld een Ibiza of een 206 lijkt me........

[..]

4seizoens banden zijn natuurlijk ook nog een optie.
Wat is jouw mening over de Quatrac5?
Ik overweeg die ook serieus namelijk.

[..]


Heb geen ervaring met de Quatrac5. Mijn schoonmoeder heeft ze wel, maar die zal weinig info kunnen geven denk ik..
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Nooit op banden bezuinigen, neem conti of michelin.
Verder Conti of Michelin.. ja leuk. Maar in de maat van TS krijg je dan ecobanden. Troep dus. Verder zie je op Ervaringswebsites dat continental het in tests goed doet, maar eigenlijk heel snel cuppen.
Michelin heeft met de energy saver een hele slechte band in de regen
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zaterdag 16 september 2017 @ 01:41:13 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173803253
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 01:38 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Heb geen ervaring met de Quatrac5. Mijn schoonmoeder heeft ze wel, maar die zal weinig info kunnen geven denk ik..

[..]

Verder Conti of Michelin.. ja leuk. Maar in de maat van TS krijg je dan ecobanden. Troep dus. Verder zie je op Ervaringswebsites dat continental het in tests goed doet, maar eigenlijk heel snel cuppen.
Michelin heeft met de energy saver een hele slechte band in de regen
Energy savers had ik onder mijn vorige benz, niks te klagen, zelfs in de winter niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 16 september 2017 @ 10:35:58 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173805870
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 01:38 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Heb geen ervaring met de Quatrac5. Mijn schoonmoeder heeft ze wel, maar die zal weinig info kunnen geven denk ik..

[..]

Verder Conti of Michelin.. ja leuk. Maar in de maat van TS krijg je dan ecobanden. Troep dus. Verder zie je op Ervaringswebsites dat continental het in tests goed doet, maar eigenlijk heel snel cuppen.
Michelin heeft met de energy saver een hele slechte band in de regen
Rij 50-60K per jaar en altijd op Conti of Michelin, nooit last van gehad van cuppen of weinig grip.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173811896
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 01:38 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Heb geen ervaring met de Quatrac5. Mijn schoonmoeder heeft ze wel, maar die zal weinig info kunnen geven denk ik..

[..]

Verder Conti of Michelin.. ja leuk. Maar in de maat van TS krijg je dan ecobanden. Troep dus. Verder zie je op Ervaringswebsites dat continental het in tests goed doet, maar eigenlijk heel snel cuppen.
Michelin heeft met de energy saver een hele slechte band in de regen
Hoe zit dat trouwens met de loadindex? Hoe weet ik welke ik moet aanhouden en een hoger getal mag altijd? Op de site van de RDW kan ik er niks over terugvinden namelijk en ook op Autoweek lees ik er niks over.

Verder is het misschien wel handig dat ik er nog even bij vermeld dat de auto nú nog op 14'' stalen velgen staat(175/65/14) en bij de aankomende bandenwissel dus overgaat op 15'' lichtmetaal (195/50/15).

Verder moet ik trouwens denk ik ook andere wielbouten aanschaffen,die kan ik denk ik het beste via de dealer bestellen dan?

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rij 50-60K per jaar en altijd op Conti of Michelin, nooit last van gehad van cuppen of weinig grip.
Conti's in het verleden gehad op mijn vorige auto. Fijne banden inderdaad en hadden ook in de regen érg goede grip. In principe niet gek te krijgen of je moest echt als een totale malloot in de regen in een bocht vol op je gas gaan staan, dan wilde er wel eens wiel acuut doorspinnen.
  zaterdag 16 september 2017 @ 17:23:42 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173812098
Voor een 206 hoef je je échtechtecht niet druk te maken over de loadindex van een band of wiel hoor :+ O-)

Als het je 206 niet kan dragen staat er ws 'Puch' of 'Tomos' op de zijkant _O- _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173814653
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:23 schreef Sounddragon het volgende:
Voor een 206 hoef je je échtechtecht niet druk te maken over de loadindex van een band of wiel hoor :+ O-)

Als het je 206 niet kan dragen staat er ws 'Puch' of 'Tomos' op de zijkant _O- _O-
En hoe gaat dat qua afleveren in zijn werk, laten jullie dat op je huisadres afleveren zodat je de banden eerst uitgebreid kunt inspecteren of laten jullie ze direct bij een afleverpunt naar keuze droppen en maken jullie daar vooraf een afspraak?
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 23:11:03 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173819538
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

noem er eens 5?

Ik weet Duitsland, en verder zijn ze overal vrij makkelijk volgens mij.. Misschien dat de MOT streng is, maar dan houdt het wel op.
La France ook.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 23:13:50 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173819593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:35 schreef Garfield1985 het volgende:


vredestein-quatrac-5
http://www.topbanden.com/(...)to-p535465.html#info

Een vierseizoenenband, heel stil en veel positieve reviews. Alleen heb ik geen idee hoeveel km's er met deze banden te rijden zijn voordat ze op zijn en hoeveel compromis je daadwerkelijk maakt met zo'n band?


Ik hoop dat ik je dat op zijn vroegst over 50k te kunnen vertellen :7 Heb ze net twee week onder m'n auto liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 16-09-2017 23:29:24 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173819780
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik je dat op zijn vroegst over 50k te kunnen vertellen :7 Heb ze net twee week over m'n auto liggen.
Over je auto hebben ze weinig nut, ónder je auto lijkt me praktischer :P .

Maar hoe zijn ze qua grip in droog/nat?
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 23:35:38 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173819996
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:25 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Over je auto hebben ze weinig nut, ónder je auto lijkt me praktischer :P .

Maar hoe zijn ze qua grip in droog/nat?
Ik kan nog wel harder door de bochtjes bij op- en afritten dan ik nu doe. Zowel bij droog als nat niet het gevoel dat de hoeveelheid grip verminderd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 16 september 2017 @ 23:56:44 #61
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173820288
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:54 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

En hoe gaat dat qua afleveren in zijn werk, laten jullie dat op je huisadres afleveren zodat je de banden eerst uitgebreid kunt inspecteren of laten jullie ze direct bij een afleverpunt naar keuze droppen en maken jullie daar vooraf een afspraak?
Lees nog eens goed terug? Ik laat Profile gewoon hun tientje per band verdienen omdat ze mij ook matsen.. Laatste keer hebben ze me gematst met een originele breedset voor een prikkie (lees: een paar honderd onder de marktwaarde), de keer ervoor met uitlijnen.. Geven en nemen.. Heb ook al een keer gehad dat ze mijn vorige MB hadden uitgelijnd en dat ik niet blij was met het rijgedrag op de door de computer opgegeven specs. Toen ik terugkwam hebben ze hem gewoon gratis een half graadje anders gezet zodat de rechtuitstabiliteit wat lekkerder was. Is me veel meer waard als een paar knaken besparen om daar als een krentenkakker met 2 bandjes in mijn kofferbak aan te komen.
Heb overigens ook wel eens online aangekochte banden daar laten monteren, omdat ze die niet konden leveren in de maat die ik nodig had, en ik kon er online wél aan komen. Gewoon in overleg, no hard feelings.

Voor de motor doe ik het trouwens wel.. Maar dat is omdat motorzaken je gewoon standaard het vel over de oren trekken..

Enneh... Wat ga je uitgebreid inspecteren aan een band dan? Ze zijn zwart, rond, er zit een gat in het midden en aan de buitenkant zit profiel met nopjes erop en een sticker :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173839728
Ik rijd zelf met Goodyear Vector 4Seasons Gen2 banden... had deze gekozen omdat ik een ritje door Duitsland moest maken in de winter en deze kwamen erg goed uit de test van de ADAC. Ben zeer tevreden met deze banden. Wel prijzig en een beetje lawaaiig, maar zoveel grip op nat wegdek heb ik nog niet vaak gehad met banden. Daarnaast ook aardig slijtvast.

http://banden.autoweek.nl(...)enenbandentest-2015/
  FOK!fotograaf maandag 18 september 2017 @ 00:39:25 #63
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_173845676
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:35 schreef Garfield1985 het volgende:
Mee eens inderdaad, bovendien hebben die bandenbedrijven het ook deels zélf in de hand gewerkt door A-merk banden voor 2x zo duur te verkopen als waar je ze als consument online voor kan krijgen. Als je nu belt naar een regulier bandenbedrijf verkopen ze je rustig B-merk of zelfs C-merk banden voor een A-merk prijs. Tsja, dan moet je de consument ook niet kwaad in de nek aankijken als die elders gaat zoeken voor zijn of haar rubber.
Je vergeet nog het adverteren met "beste keuze" bij een of andere bamiband die gemaakt is uit gerecyclede tuinstoelsets. Heeft o.a. de Kwikfit een handje van. Spijkerhard, 0 grip en dan nog meer moeten neerleggen, exclusief monteren, dan dat ik voor mijn online gekochte Michelins en bij een lokaal bedrijf gemonteerd betaal.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_173854792
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lees nog eens goed terug? Ik laat Profile gewoon hun tientje per band verdienen omdat ze mij ook matsen.. Laatste keer hebben ze me gematst met een originele breedset voor een prikkie (lees: een paar honderd onder de marktwaarde), de keer ervoor met uitlijnen.. Geven en nemen.. Heb ook al een keer gehad dat ze mijn vorige MB hadden uitgelijnd en dat ik niet blij was met het rijgedrag op de door de computer opgegeven specs. Toen ik terugkwam hebben ze hem gewoon gratis een half graadje anders gezet zodat de rechtuitstabiliteit wat lekkerder was. Is me veel meer waard als een paar knaken besparen om daar als een krentenkakker met 2 bandjes in mijn kofferbak aan te komen.
Heb overigens ook wel eens online aangekochte banden daar laten monteren, omdat ze die niet konden leveren in de maat die ik nodig had, en ik kon er online wél aan komen. Gewoon in overleg, no hard feelings.

Voor de motor doe ik het trouwens wel.. Maar dat is omdat motorzaken je gewoon standaard het vel over de oren trekken..

Enneh... Wat ga je uitgebreid inspecteren aan een band dan? Ze zijn zwart, rond, er zit een gat in het midden en aan de buitenkant zit profiel met nopjes erop en een sticker :')
Ik vind het ook geen probleem om een garage iets te gunnen, maar tot nu toe alle garages die ik gebeld heb voordat ik online ging zoeken kwamen met prijzen die dik 2x zo duur waren als online. Dan moet je als garage dus ook niet klagen dat de consument uitwijkt naar een alternatief, ze werken het zelf in de hand.

Dat gezegd hebbende, ik heb toevallig zojuist een bandenbedrijf gebeld voor mijn te bestellen banden om informatie en deze deden me een heel mooi aanbod. Ik kon via hen Uni's RS3's bestellen en incl. monteren zou ik onder aan de streep ¤210,- kwijt zijn. hij deed me ook nog een aanbod voor Hankook's die een iets langere levensduur hebben voor dezelfde prijs. Dat is dus vrijwel dezelfde prijs als waar ik ze online voor kan krijgen. Ik gun die man zijn boterham ook wel dus op dat aanbod ben ik uiteraard in gegaan. Was bovendien een hele behulpzame garage en kon via hem ook de alu wielbouten bestellen. Deze week komen ze erop. Enigste nadeel is wel dat het in Beek ligt en ik deze week eigenlijk niks gepland heb staan in het Zuid-Limburg. Maar gezien de lage prijs zeker de moeite waard om een ritje ervoor te maken. Uitlijnen moet ik dan wel nog even ergens apart laten doen. Maar ik zal je advies ter harte nemen en een zakelijke band proberen op te bouwen. Wie weet wat het oplevert in de toekomst. Het montagebedrijf heeft een mooie eerste stap gezet dus dan ben ik de beroerdste ook niet om een klein beetje water bij de wijn te doen :) .


quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je vergeet nog het adverteren met "beste keuze" bij een of andere bamiband die gemaakt is uit gerecyclede tuinstoelsets. Heeft o.a. de Kwikfit een handje van. Spijkerhard, 0 grip en dan nog meer moeten neerleggen, exclusief monteren, dan dat ik voor mijn online gekochte Michelins en bij een lokaal bedrijf gemonteerd betaal.
Deze vond ik hilarisch _O- _O- .
  maandag 18 september 2017 @ 17:57:52 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173855750
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 17:02 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ik vind het ook geen probleem om een garage iets te gunnen, maar tot nu toe alle garages die ik gebeld heb voordat ik online ging zoeken kwamen met prijzen die dik 2x zo duur waren als online. Dan moet je als garage dus ook niet klagen dat de consument uitwijkt naar een alternatief, ze werken het zelf in de hand.

Dat gezegd hebbende, ik heb toevallig zojuist een bandenbedrijf gebeld voor mijn te bestellen banden om informatie en deze deden me een heel mooi aanbod. Ik kon via hen Uni's RS3's bestellen en incl. monteren zou ik onder aan de streep ¤210,- kwijt zijn. hij deed me ook nog een aanbod voor Hankook's die een iets langere levensduur hebben voor dezelfde prijs. Dat is dus vrijwel dezelfde prijs als waar ik ze online voor kan krijgen. Ik gun die man zijn boterham ook wel dus op dat aanbod ben ik uiteraard in gegaan. Was bovendien een hele behulpzame garage en kon via hem ook de alu wielbouten bestellen. Deze week komen ze erop. Enigste nadeel is wel dat het in Beek ligt en ik deze week eigenlijk niks gepland heb staan in het Zuid-Limburg. Maar gezien de lage prijs zeker de moeite waard om een ritje ervoor te maken. Uitlijnen moet ik dan wel nog even ergens apart laten doen. Maar ik zal je advies ter harte nemen en een zakelijke band proberen op te bouwen. Wie weet wat het oplevert in de toekomst. Het montagebedrijf heeft een mooie eerste stap gezet dus dan ben ik de beroerdste ook niet om een klein beetje water bij de wijn te doen :) .

[..]

Deze vond ik hilarisch _O- _O- .
je kunt ook omhoog in Limburg; 'mijn' Profile zit in Heijen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173875305
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 17:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je kunt ook omhoog in Limburg; 'mijn' Profile zit in Heijen.
Goed bedoeld, maar dat is van bij mij uit bijna 45 min tot een uur rijden. In Beek ben ik met ca. 20 minuten. Ik zal het in gedachten houden mocht ik in de toekomst eens in die regio werkzaam zijn en ik eea. kan combineren. Voor nu heb ik aankomende donderdag in ieder geval een afspraak gemaakt en rij daarna meteen door naar BBS in Born om de auto te laten uitlijnen.

Iedereen super bedankt voor de tips en informatie, ik ben dankzij jullie hulp een heel stuk wijzer geworden in het (online) bandenwereldje ^O^ .

Pro-tip: Ik kwam tijdens het surfen de volgende site ook nog tegen die banden tegen hele scherpe prijzen aanbiedt. Wellicht hebben jullie er (al dan niet in de toekomst) wat aan:

http://www.reifendiscount.de/de/

:)
pi_173918262
Leasebak kreeg 2 nieuwe Dunlops, is dat nog wat of ook al een B merk geworden?
.
pi_173918901
Dunlop is prima, al is het tegenwoordig wel grotendeels in bezit van Goodyear
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')