Vanwege onderhoud wat ik recent aan de voorwielophanging heb laten doen .quote:Op zaterdag 9 september 2017 13:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zojuist zelf Vredestein Sportrac5 gekocht a ¤56 per band in 185/55/15.
Waarom moet je uitlijnen? Ben je tegen een stoep aangereden of zo?
Balanceren kost zo'n ¤15 dus dan ben je klaar.. sommige garages nog goedkoper.
Dus in principe kun je klaar zijn voor <¤300 en heb je goede banden.
Barum zou ik niet doen.
195/50/15 is nog iets goedkoper, omtrek wijzigt niet gigantisch..
Overigens woon ik ook in midden Limburg, en kan je zo een goedkoop adresje wijzen voor banden bezorgen+erom doen.
Ik bestel overigens banden bij verschillende bedrijven online. De oudste die ik ooit heb gekregen waren 1 jaar, de jongste 5 weken..
De oudste kwamen bij topbanden vandaan, de nieuwste bij pneusonline. Inmiddels 6x een bestelling gedaan.
De Vredestein van vandaag in 185/55/15 heb ik weer bij pneusonline gekocht
waarom heb je dat niet meteen laten doen dan? M.i. hoort dat gewoon bij de reparatie..quote:Op zaterdag 9 september 2017 15:05 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Vanwege onderhoud wat ik recent aan de voorwielophanging heb laten doen;) .
Zowel aandrijfas, stuurkogels en stabistangen en nog een paar dingen zijn vervangen dus van die sporing zal niet veel meer kloppen.
Lijkt me ook nog eens onverstandig om met zo'n auto de weg op te gaan.quote:Op zaterdag 9 september 2017 15:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
waarom heb je dat niet meteen laten doen dan? M.i. hoort dat gewoon bij de reparatie..
je zult ze ook nog moeten laten monteren, kost je gemiddeld 20-25¤ en je pikt de boterhammen van de bandenboer.quote:Op zaterdag 9 september 2017 17:58 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Lijkt me ook nog eens onverstandig om met zo'n auto de weg op te gaan.
En wat betreft de goedkoopste banden, gewoon op banden.autoweek.nl kijken, kan je makkelijk zoeken naar de goedkoopste banden. Ervaring leert dat geen enkele aanbieder het goedkoopst is, dat varieert per dag. Daarom deze zoekmachine gebruiken. En als je oude banden krijgt, gewoon contact nemen met de klantenservice en de banden terug laten sturen.
met een gat in het midden ter grootte van je velgquote:Op zaterdag 9 september 2017 19:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zou voor ronde gaan. Bij voorkeur van zwart rubber.
Die zijn wel het beste ja.quote:Op zaterdag 9 september 2017 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
met een gat in het midden ter grootte van je velg
Ik heb hele slechte verhalen over die firma gehoord. Als het balanceren niet goed gaat, en je neemt contact op, doen ze geen flikker..quote:Op zaterdag 9 september 2017 15:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
www.bandenthuis.nl, heb je voor iets meer dan 300 euro gewoon een degelijk merk (Continental, Vredestein, Dunlop) en monteren en balanceren ze gratis, op locatie.
Alleen nog laten uitlijnen dan. Voor zo een klein verschil zou ik geen B-merk nemen. Ook gewoon A-merk onder m'n vriendin d'r Starlet laten schroeven, was 2 tientjes meer ofzo.
Peugeot heeft als officiële maten voor de 206:quote:Op zaterdag 9 september 2017 20:38 schreef Fer het volgende:
Zou je 185/55 niet beter vervangen met 195/50 ipv 55, dan blijft je omtrek nog enigsinds hetzelfde. Als ik op Oponeo kijk, kosten een a merk 195/50 60¤. Betere deal dan een B-merk voor 40 die 2x zo snel slijt en lekker glibbert in de regen.
Hmm zelf nog geen ervaring mee. Ik ga eens op zoek!quote:Op zaterdag 9 september 2017 20:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik heb hele slechte verhalen over die firma gehoord. Als het balanceren niet goed gaat, en je neemt contact op, doen ze geen flikker..
Figuren die gewichtjes voor stalen velgen op lichtmetaal probeerden te doen..
Als ik voor hetzelfde bedrag of zelfs minder gewoon A merk kan krijgen dan ga ik uiteraard voor een A merk . Ik zag zojuist bij Topbanden dat zelfs Uniroyal's tot de mogelijkheden behoren en niet eens zo heel duur voor ¤45 pst.quote:Op zaterdag 9 september 2017 13:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zojuist zelf Vredestein Sportrac5 gekocht a ¤56 per band in 185/55/15.
Waarom moet je uitlijnen? Ben je tegen een stoep aangereden of zo?
Balanceren kost zo'n ¤15 dus dan ben je klaar.. sommige garages nog goedkoper.
Dus in principe kun je klaar zijn voor <¤300 en heb je goede banden.
Barum zou ik niet doen.
195/50/15 is nog iets goedkoper, omtrek wijzigt niet gigantisch..
Overigens woon ik ook in midden Limburg, en kan je zo een goedkoop adresje wijzen voor banden bezorgen+erom doen.
Ik bestel overigens banden bij verschillende bedrijven online. De oudste die ik ooit heb gekregen waren 1 jaar, de jongste 5 weken..
De oudste kwamen bij topbanden vandaan, de nieuwste bij pneusonline. Inmiddels 6x een bestelling gedaan.
De Vredestein van vandaag in 185/55/15 heb ik weer bij pneusonline gekocht
Thnx, ik ga de site zo bekijken.quote:Op zaterdag 9 september 2017 13:49 schreef pvdplanet het volgende:
Kopen bij Bandenleader.nl en dan lokaal laten monteren. Goedkoper kan niet.
Ook een goede tip, zal het onthouden .quote:Op zaterdag 9 september 2017 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kijk meestal op Oponeo of zo wat de prijzen zijn en wat er een beetje in de handel is, dan rijd ik naar de Profile, die zitten daar meetal iets boven, dan ga je effe onderhandelen voor korting en montage/balanceren en als we dan op een tientje of 15¤ per band boven de Oponeo prijs uitkomen, mogen ze aan de slag.
Ben er nu een paar keer geweest hier een durp verderop, pas geleden was ik er weer, ze herkenden mijn kop en auto, en kwamen met een superstrak breedsetje origineel MB-lichtmetaal voor een prikkie van zolder zetten; had 'ie nog liggen, en hij wist dat ik de vorige keer nog over velgen had staan mauwen omdat de mijne nogal mishandeld waren door de vorige eigenaar van mijn voiture.. Soms verdient dat tientje extra bij de lokale bandenboer zichzelf ineens 30 keer terug.
Zal ook hier zometeen even naar kijken, thnx .quote:Op zaterdag 9 september 2017 15:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
www.bandenthuis.nl, heb je voor iets meer dan 300 euro gewoon een degelijk merk (Continental, Vredestein, Dunlop) en monteren en balanceren ze gratis, op locatie.
Alleen nog laten uitlijnen dan. Voor zo een klein verschil zou ik geen B-merk nemen. Ook gewoon A-merk onder m'n vriendin d'r Starlet laten schroeven, was 2 tientjes meer ofzo.
De garage waar ik dat onderhoud had laten doen had een dergelijk apparaat helaas niet staan.quote:Op zaterdag 9 september 2017 17:58 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Lijkt me ook nog eens onverstandig om met zo'n auto de weg op te gaan.
En wat betreft de goedkoopste banden, gewoon op banden.autoweek.nl kijken, kan je makkelijk zoeken naar de goedkoopste banden. Ervaring leert dat geen enkele aanbieder het goedkoopst is, dat varieert per dag. Daarom deze zoekmachine gebruiken. En als je oude banden krijgt, gewoon contact nemen met de klantenservice en de banden terug laten sturen.
Het voordeel van 55'er wangdikte is dat je nog een beetje bescherming hebt voor je velgjes mochten je banden een keer onverhoopt intiem worden met een stoeprand. Nu ben ik daar op zich met parkeren vrij voorzichtig mee maar een ongeluk zit in een klein hoekje natuurlijk. Met een 50'er wangdikte is het risico al iets groter maar heb je natuurlijk wel weer het voordeel van minder ''weerstand'' tijdens het sturen van de banden, iets wat je met een sportieve rijstijl sws het liefste zo min mogelijk wil hebben en een 206 heeft een sportief karakter dus denk dat ik sws voor 195/50 ga .quote:Op zaterdag 9 september 2017 20:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Peugeot heeft als officiële maten voor de 206:
175/65/14
185/55/15
195/55/15
205/45/16
205/40/17
Waarom er niet gekozen is voor 195/50/15 snap ik ook niet
Ok, noted.quote:Op zaterdag 9 september 2017 21:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mja, maar 195/55 is Echt hoger dan 185/55.
195/50 is vrijwel even hoog als 185/55.
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.htmlquote:Op zaterdag 9 september 2017 13:39 schreef Garfield1985 het volgende:
Het gaat om banden in de maat 185/55/r15 maar een 195/55/r15 mag ook. Volgens mij mag een wangdikte van 50 ook op onderstaande velg maar dat moet ik even in het midden laten of ik dat bij het juiste eind heb of dat ik dan met een tellerafwijking kom te zitten?
Anders kijk je eens welke maten Peugeot aanbeveelt, daarom komt hij op 195/55/15quote:Op zondag 10 september 2017 04:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html
Ongeveer halverwege de pagina staat de Tyre Size Calculator. Vul je huidige maat in (of de originele maat die de fabrikant aanhoudt) en de nieuwe maat en je krijgt het verschil in omtrek en snelheidsmeter afwijking. In dit geval van 185/55 naar 195/55 een 2% grotere omtrek en je snelheidsmeter geeft ongeveer 2 kilometer minder aan (bij 70mph) dan je werkelijkde snelheid.
Ik zou dan zelf voor 195/50 gaan. Je omtrek wordt dan kleiner en je snelheidsmeter geeft net iets meer aan dan je werkelijke snelheid.
Ennuhm, Barum banden? Wat is dat?
Gelukkig is dat niet helemaal waar. Goedkoper rubber slijt vaak juist minder snel omdat het keihard is. Qua grip is het wel een stuk minder.quote:Op zondag 10 september 2017 09:09 schreef Fer het volgende:
sub sub sub merk, altijd diezelfde verhalen. Goedkoper betekent goedkoop rubber, dat slijt sneller en gript niet in de regen. Uiteindelijk gewoon duurkoop, tenzij je echt heel weinig rijdt.
Waarom zou je je schamen als die bandenman zichzelf gewoon aanbiedt als montagepartner en afleveradres op zo'n website..quote:Op zondag 10 september 2017 09:19 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Gelukkig is dat niet helemaal waar. Goedkoper rubber slijt vaak juist minder snel omdat het keihard is. Qua grip is het wel een stuk minder.
Zelf heb ik een erg goede bandenleverancier, altijd goedkoper dan internet en altijd goede service. Ik zie mijzelf sowieso niet aankomen bij een bedrijf met 4 banden die ik online heb besteld, ik zou mij schamen. Maar dat ben ik
Omdat ik weet hoe verrot die wereld is, hoe die bandenmannen uitgeknepen worden door internet. Mensen verwachten allerlei service, wat natuurlijk niet kan.quote:Op zondag 10 september 2017 09:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom zou je je schamen als die bandenman zichzelf gewoon aanbiedt als montagepartner en afleveradres op zo'n website..
Die garage van mij doet niet aan voorraden, dus als er iets stuk is, ja dan moet je even wachten indien er nieuwe onderdelen nodig zijn. Hij bestelt gewoon op dezelfde sites als consumenten overigens.quote:Op zondag 10 september 2017 10:08 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Omdat ik weet hoe verrot die wereld is, hoe die bandenmannen uitgeknepen worden door internet. Mensen verwachten allerlei service, wat natuurlijk niet kan.
Ik ben wat dat betreft wel ouderwets, net als aan mijn tandarts ben ik gehecht aan mijn garage. Ik gun de garage de marge op de band wel, als er wat is kan ik altijd aankloppen.
En dat voor iemand die alles online doet en altijd de laagste prijs wil hebben is dat wel uniek
Maar iedereen moet doen wat hij wil, dat is je goed recht natuurlijk.
Vind het persoonlijk niet interessant wat Peugeot aanbeveelt. Ik zou nooit een orginele bandenmaat wisselen voor een band met een grotere omtrek. En 195/50 is platter. Beter voor je wegligging.quote:Op zondag 10 september 2017 08:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Anders kijk je eens welke maten Peugeot aanbeveelt, daarom komt hij op 195/55/15
In veel landen mag je niet met andere maten banden rijden dan de constructeur aangeeft.quote:Op maandag 11 september 2017 00:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vind het persoonlijk niet interessant wat Peugeot aanbeveelt. Ik zou nooit een orginele bandenmaat wisselen voor een band met een grotere omtrek. En 195/50 is platter. Beter voor je wegligging.
Mee eens inderdaad, bovendien hebben die bandenbedrijven het ook deels zélf in de hand gewerkt door A-merk banden voor 2x zo duur te verkopen als waar je ze als consument online voor kan krijgen. Als je nu belt naar een regulier bandenbedrijf verkopen ze je rustig B-merk of zelfs C-merk banden voor een A-merk prijs. Tsja, dan moet je de consument ook niet kwaad in de nek aankijken als die elders gaat zoeken voor zijn of haar rubber.quote:Op zondag 10 september 2017 09:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom zou je je schamen als die bandenman zichzelf gewoon aanbiedt als montagepartner en afleveradres op zo'n website..
Betere wegligging is natuurlijk altijd beterquote:Op maandag 11 september 2017 00:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vind het persoonlijk niet interessant wat Peugeot aanbeveelt. Ik zou nooit een orginele bandenmaat wisselen voor een band met een grotere omtrek. En 195/50 is platter. Beter voor je wegligging.
Sorry dat ik even een paar dagen niks heb laten horen, heb plat gelegen met migraine en ben nóg niet helemaal de oude, maar in ieder geval fit genoeg om weer verder te gaan met zoeken.quote:Op maandag 11 september 2017 07:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
In veel landen mag je niet met andere maten banden rijden dan de constructeur aangeeft.
Dus 195/50/15 zou niet mogen aldaar. 195/55/15 wel.
noem er eens 5?quote:Op maandag 11 september 2017 07:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
In veel landen mag je niet met andere maten banden rijden dan de constructeur aangeeft.
Dus 195/50/15 zou niet mogen aldaar. 195/55/15 wel.
Vredestein is een prima band, slijt alleen een beetje hard. Had ze hiervoor onder de Benz, na 40k km aan de voorkant allebei de zijkanten weg (bochten slijtage) . Ik heb nu Michelins.quote:Op woensdag 13 september 2017 22:35 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Mee eens inderdaad, bovendien hebben die bandenbedrijven het ook deels zélf in de hand gewerkt door A-merk banden voor 2x zo duur te verkopen als waar je ze als consument online voor kan krijgen. Als je nu belt naar een regulier bandenbedrijf verkopen ze je rustig B-merk of zelfs C-merk banden voor een A-merk prijs. Tsja, dan moet je de consument ook niet kwaad in de nek aankijken als die elders gaat zoeken voor zijn of haar rubber.
[..]
Betere wegligging is natuurlijk altijd beter
[..]
Sorry dat ik even een paar dagen niks heb laten horen, heb plat gelegen met migraine en ben nóg niet helemaal de oude, maar in ieder geval fit genoeg om weer verder te gaan met zoeken.
Ik heb inmiddels een top 4 kunnen samenstellen bij 3 verschillende sites die door jullie geadviseerd zijn;
vredestein-quatrac-5
http://www.topbanden.com/(...)to-p535465.html#info
Een vierseizoenenband, heel stil en veel positieve reviews. Alleen heb ik geen idee hoeveel km's er met deze banden te rijden zijn voordat ze op zijn en hoeveel compromis je daadwerkelijk maakt met zo'n band?
Toyo Proxes CF2
https://www.banden-pneus-(...)-50-r15-tl-82-h.html
Geen idee van de te verwachten aantal km's maar wel heel lage rolweerstand en stil.
Uniroyal Rainsport 3
https://www.banden-pneus-(...)195-50-r15-82-h.html
Ook hier geen idee van hoe zacht het compound is en hoelang ermee te rijden valt maar net als de Toyo goedkoop in aanschaf en perfecte prestaties in de regen.
Vredestein Sportrac 5
https://www.bandenleader.(...)95-50-r15-82v-634991
Prijs kwaliteit van deze band schijnt zeer goed te zijn en heb deze band in dit topic ook al voorbij zien komen als aanbeveling. Bovendien schijnt deze band tevens zeer stil te zijn.
Duitsland en Zwitserland sowieso. In België doen ze moeilijk met de APK. In Portugal heb je een probleem. In Engeland moet zoiets sowieso naar de verzekering en ik dacht ook bij de APK.quote:Op donderdag 14 september 2017 10:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
noem er eens 5?
Ik weet Duitsland, en verder zijn ze overal vrij makkelijk volgens mij.. Misschien dat de MOT streng is, maar dan houdt het wel op.
Vreemd, ik heb 75.000 km Sportrac5 op de Volvo gehad.quote:Op donderdag 14 september 2017 10:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vredestein is een prima band, slijt alleen een beetje hard. Had ze hiervoor onder de Benz, na 40k km aan de voorkant allebei de zijkanten weg (bochten slijtage) .
ik kan voor en achter niet wisselen, het is een beetje een Merc kwaaltje omdat de wielkanteling iets anders is (hele kleine draaicirkel ook), plus dat ik niet zo goed ben met remmen voor bochten en fly-oversquote:Op vrijdag 15 september 2017 00:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Vreemd, ik heb 75.000 km Sportrac5 op de Volvo gehad.
Hiervan zo'n 30k voorop gezeten en 45k achterop gezeten...
Ben overgestapt op de Ultrac Satin omdat voor mij de Sportrac5 eigenlijk niet de juiste load index heeft in mijn maat.. auto van vriendin heeft nu nog wel 4x Sportrac5 (en net 2 nieuwe)
Portugal is vreselijk qua wetgeving, en Portugezen zijn ook zeer stipt in de naleving. De Belgische apk is daar ook nog een lachertje bij. Maar ook bv een fietsendrager mag niet op de auto, ook al heb je Ekeur etc..quote:Op vrijdag 15 september 2017 01:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik kan voor en achter niet wisselen, het is een beetje een Merc kwaaltje omdat de wielkanteling iets anders is (hele kleine draaicirkel ook), plus dat ik niet zo goed ben met remmen voor bochten en fly-overs
Desalniettemin deden de Michelins het beter, en dus zitten er nu weer Primacy's onder, die heb ik achter ook.
Portugal wist ik niet trouwens..
Lekker belangrijk.quote:Op maandag 11 september 2017 07:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
In veel landen mag je niet met andere maten banden rijden dan de constructeur aangeeft.
Vond de Sportrac en Ultrac altijd een beetje zo-zo. Gevoel is te vaag. Scoren ook nooit echt hoog bij testen. Heb nu al een paar jaar P Zero Nero's en die doen het goed. Overigens is slijtage niet mijn belangrijkste criterium. Plakken dan weer wel.quote:Op vrijdag 15 september 2017 00:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Vreemd, ik heb 75.000 km Sportrac5 op de Volvo gehad.
Hiervan zo'n 30k voorop gezeten en 45k achterop gezeten...
Ben overgestapt op de Ultrac Satin omdat voor mij de Sportrac5 eigenlijk niet de juiste load index heeft in mijn maat.. auto van vriendin heeft nu nog wel 4x Sportrac5 (en net 2 nieuwe)
De Sportrac5 heeft anders wel tests gewonnen. Al is de wang inderdaad wel vrij zacht, maar de grip prima.quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vond de Sportrac en Ultrac altijd een beetje zo-zo. Gevoel is te vaag. Scoren ook nooit echt hoog bij testen. Heb nu al een paar jaar P Zero Nero's en die doen het goed. Overigens is slijtage niet mijn belangrijkste criterium. Plakken dan weer wel.
205/50/17?quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:38 schreef dopfles1 het volgende:
Zou toch voor vredestein kiezen gezien het prijsverschil. Wou dat mijn bandjes zo'n prijs hadden Gvd.
Was zelf echter 280 eypo kwijt voor 4 nieuwe banden (toyo proxes) ad 65 per stuk excl balanceren en monteren. Wat dus in totaal 20 euro kostte. Vredestein was 85 euro pst exclusief montage ed.
195 55 16quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
205/50/17?
Kostte me iig ¤85 per Vredestein Ultrac Satin.. Toyo zou ¤75 zijn bij mij... Dus zal wel niet 205/50/17 zijn
Je hebt gelijk. Ik zie het nu. Een ADAC test in de maat 185/65 R15. En een jaar later komt hij bij de ADAC niet eens verder dan 'befriedigend'. Dus een bredere Sportrac is blijkbaar niet wenselijk.quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
De Sportrac5 heeft anders wel tests gewonnen.
Weinig gevoel, dus.quote:Al is de wang inderdaad wel vrij zacht
Opvolger heet P Zero Nero GT.quote:Overigens is de P Zero Nero al een tijdje vervangen. Laatste officiële test was in 2013.
Komt omdat ze daar links rijden.quote:Overigens zijn de eigenaren er gemiddeld gezien niet zo lyrisch over als ik zo tyrereviews.co.uk bekijk.
Vandaag zijn ze op de auto van din gezet, en de DOT code is 1817.quote:Op zaterdag 9 september 2017 13:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zojuist zelf Vredestein Sportrac5 gekocht a ¤56 per band in 185/55/15.
De Vredestein van vandaag in 185/55/15 heb ik weer bij pneusonline gekocht
Als je banden voornamelijk aan de zijkanten slijten heeft dat volgens mij eerder met je uitlijning te maken dan met de banden zelf.quote:Op donderdag 14 september 2017 10:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vredestein is een prima band, slijt alleen een beetje hard. Had ze hiervoor onder de Benz, na 40k km aan de voorkant allebei de zijkanten weg (bochten slijtage) . Ik heb nu Michelins.
Proxes zijn banden die het altijd wel ok doen, maar erg korte lifespan.. Die slijten echt als een gek vanwege de zachte compound, maar hoeken als de beste.
Rainsports zijn Anne dr favo geloof ik.. Had ze onder haar Ibiza, en nu onder de Toyota weer. Slijtagegedrag is prima, alleen had ze in het begin een beetje probbies met glijden bij nattigheid, maar nu ze een beetje zijn ingesleten hoor ik haar er niet meer over eigk.
4seizoens banden zijn natuurlijk ook nog een optie.quote:Op vrijdag 15 september 2017 00:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Vreemd, ik heb 75.000 km Sportrac5 op de Volvo gehad.
Hiervan zo'n 30k voorop gezeten en 45k achterop gezeten...
Ben overgestapt op de Ultrac Satin omdat voor mij de Sportrac5 eigenlijk niet de juiste load index heeft in mijn maat.. auto van vriendin heeft nu nog wel 4x Sportrac5 (en net 2 nieuwe)
Ik zie niet wat daar zo lachwekkend aan is?? Met het juiste schoeisel eronder kun je zelfs met een standaard 1.1 of 1.4 een behoorlijk potje sturen met een 206je hoor. Durf ik een klaverbladje wel stevig mee te nemen, no problem. De wegligging van die auto is zeer goed. En die 1.6 16v'tjes zijn behoorlijk vlot, om over de RC nog maar te zwijgen .quote:
Ik lees echter op onderstaande site dat die banden daar wel een DA aanduiding hebben. Zijn dus banden met een lichte afwijking. Er staat echter niet bij wát die afwijking dan precies is en dat roept meteen ook vragen op. Want het verklaart enerzijds ook de lagere prijs maar de vraag is dus wat je daar precies voor inlevert? En het zou dus goed kunnen dat die andere sites hetzelfde doen maar het wellicht (stiekem?) niet vermelden?quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:38 schreef dopfles1 het volgende:
Zou toch voor vredestein kiezen gezien het prijsverschil. Wou dat mijn bandjes zo'n prijs hadden Gvd.
Was zelf echter 280 eypo kwijt voor 4 nieuwe banden (toyo proxes) ad 65 per stuk excl balanceren en monteren. Wat dus in totaal 20 euro kostte. Vredestein was 85 euro pst exclusief montage ed.
geloof me, bij mij ligt het niet aan de uitlijning ik rijd een rwd met een behoorlijk lompe 3 liter V6 in het vooronder en ik ros behoorlijk door in de bochten en dat in combi met het camber van een MB vreet gewoon de zijkanten van banden op. Tevens ben ik een zeikwijf met onderhoud wdb, ik rijd altijd door en veel in Duitsland, en ik zit niet op een trekkende of raar reagerende auto te wachten. Mijn onderstel is 200% in ordnungquote:Op vrijdag 15 september 2017 21:27 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Als je banden voornamelijk aan de zijkanten slijten heeft dat volgens mij eerder met je uitlijning te maken dan met de banden zelf.
Over Rainsports lees ik anders ook dat ze relatief hard slijten?
Hoewel ik me ook afvraag of dat niet ook met het type auto te maken kan hebben? Een BMW bijvoorbeeld heeft een veel hoger gewicht en drukt natuurlijk veel harder op zo'n band dan bijvoorbeeld een Ibiza of een 206 lijkt me........
[..]
4seizoens banden zijn natuurlijk ook nog een optie.
Wat is jouw mening over de Quatrac5?
Ik overweeg die ook serieus namelijk.
[..]
Ik zie niet wat daar zo lachwekkend aan is?? Met het juiste schoeisel eronder kun je zelfs met een standaard 1.1 of 1.4 een behoorlijk potje sturen met een 206je hoor. Durf ik een klaverbladje wel stevig mee te nemen, no problem. De wegligging van die auto is zeer goed. En die 1.6 16v'tjes zijn behoorlijk vlot, om over de RC nog maar te zwijgen .
[..]
Ik lees echter op onderstaande site dat die banden daar wel een DA aanduiding hebben. Zijn dus banden met een lichte afwijking. Er staat echter niet bij wát die afwijking dan precies is en dat roept meteen ook vragen op. Want het verklaart enerzijds ook de lagere prijs maar de vraag is dus wat je daar precies voor inlevert? En het zou dus goed kunnen dat die andere sites hetzelfde doen maar het wellicht (stiekem?) niet vermelden?
Het laatste wat ik wil is dat ik dadelijk banden krijg die hoogteslag oid. hebben .
https://www.bandenleader.(...)95-50-r15-82v-634991
Heb geen ervaring met de Quatrac5. Mijn schoonmoeder heeft ze wel, maar die zal weinig info kunnen geven denk ik..quote:Op vrijdag 15 september 2017 21:27 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Als je banden voornamelijk aan de zijkanten slijten heeft dat volgens mij eerder met je uitlijning te maken dan met de banden zelf.
Over Rainsports lees ik anders ook dat ze relatief hard slijten?
Hoewel ik me ook afvraag of dat niet ook met het type auto te maken kan hebben? Een BMW bijvoorbeeld heeft een veel hoger gewicht en drukt natuurlijk veel harder op zo'n band dan bijvoorbeeld een Ibiza of een 206 lijkt me........
[..]
4seizoens banden zijn natuurlijk ook nog een optie.
Wat is jouw mening over de Quatrac5?
Ik overweeg die ook serieus namelijk.
[..]
Verder Conti of Michelin.. ja leuk. Maar in de maat van TS krijg je dan ecobanden. Troep dus. Verder zie je op Ervaringswebsites dat continental het in tests goed doet, maar eigenlijk heel snel cuppen.quote:Op vrijdag 15 september 2017 21:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Nooit op banden bezuinigen, neem conti of michelin.
Energy savers had ik onder mijn vorige benz, niks te klagen, zelfs in de winter niet.quote:Op zaterdag 16 september 2017 01:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Heb geen ervaring met de Quatrac5. Mijn schoonmoeder heeft ze wel, maar die zal weinig info kunnen geven denk ik..
[..]
Verder Conti of Michelin.. ja leuk. Maar in de maat van TS krijg je dan ecobanden. Troep dus. Verder zie je op Ervaringswebsites dat continental het in tests goed doet, maar eigenlijk heel snel cuppen.
Michelin heeft met de energy saver een hele slechte band in de regen
Rij 50-60K per jaar en altijd op Conti of Michelin, nooit last van gehad van cuppen of weinig grip.quote:Op zaterdag 16 september 2017 01:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Heb geen ervaring met de Quatrac5. Mijn schoonmoeder heeft ze wel, maar die zal weinig info kunnen geven denk ik..
[..]
Verder Conti of Michelin.. ja leuk. Maar in de maat van TS krijg je dan ecobanden. Troep dus. Verder zie je op Ervaringswebsites dat continental het in tests goed doet, maar eigenlijk heel snel cuppen.
Michelin heeft met de energy saver een hele slechte band in de regen
Hoe zit dat trouwens met de loadindex? Hoe weet ik welke ik moet aanhouden en een hoger getal mag altijd? Op de site van de RDW kan ik er niks over terugvinden namelijk en ook op Autoweek lees ik er niks over.quote:Op zaterdag 16 september 2017 01:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Heb geen ervaring met de Quatrac5. Mijn schoonmoeder heeft ze wel, maar die zal weinig info kunnen geven denk ik..
[..]
Verder Conti of Michelin.. ja leuk. Maar in de maat van TS krijg je dan ecobanden. Troep dus. Verder zie je op Ervaringswebsites dat continental het in tests goed doet, maar eigenlijk heel snel cuppen.
Michelin heeft met de energy saver een hele slechte band in de regen
Conti's in het verleden gehad op mijn vorige auto. Fijne banden inderdaad en hadden ook in de regen érg goede grip. In principe niet gek te krijgen of je moest echt als een totale malloot in de regen in een bocht vol op je gas gaan staan, dan wilde er wel eens wiel acuut doorspinnen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rij 50-60K per jaar en altijd op Conti of Michelin, nooit last van gehad van cuppen of weinig grip.
En hoe gaat dat qua afleveren in zijn werk, laten jullie dat op je huisadres afleveren zodat je de banden eerst uitgebreid kunt inspecteren of laten jullie ze direct bij een afleverpunt naar keuze droppen en maken jullie daar vooraf een afspraak?quote:Op zaterdag 16 september 2017 17:23 schreef Sounddragon het volgende:
Voor een 206 hoef je je échtechtecht niet druk te maken over de loadindex van een band of wiel hoor
Als het je 206 niet kan dragen staat er ws 'Puch' of 'Tomos' op de zijkant
La France ook.quote:Op donderdag 14 september 2017 10:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
noem er eens 5?
Ik weet Duitsland, en verder zijn ze overal vrij makkelijk volgens mij.. Misschien dat de MOT streng is, maar dan houdt het wel op.
Ik hoop dat ik je dat op zijn vroegst over 50k te kunnen vertellen Heb ze net twee week onder m'n auto liggen.quote:Op woensdag 13 september 2017 22:35 schreef Garfield1985 het volgende:
vredestein-quatrac-5
http://www.topbanden.com/(...)to-p535465.html#info
Een vierseizoenenband, heel stil en veel positieve reviews. Alleen heb ik geen idee hoeveel km's er met deze banden te rijden zijn voordat ze op zijn en hoeveel compromis je daadwerkelijk maakt met zo'n band?
Over je auto hebben ze weinig nut, ónder je auto lijkt me praktischer .quote:Op zaterdag 16 september 2017 23:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik je dat op zijn vroegst over 50k te kunnen vertellen Heb ze net twee week over m'n auto liggen.
Ik kan nog wel harder door de bochtjes bij op- en afritten dan ik nu doe. Zowel bij droog als nat niet het gevoel dat de hoeveelheid grip verminderd.quote:Op zaterdag 16 september 2017 23:25 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Over je auto hebben ze weinig nut, ónder je auto lijkt me praktischer .
Maar hoe zijn ze qua grip in droog/nat?
Lees nog eens goed terug? Ik laat Profile gewoon hun tientje per band verdienen omdat ze mij ook matsen.. Laatste keer hebben ze me gematst met een originele breedset voor een prikkie (lees: een paar honderd onder de marktwaarde), de keer ervoor met uitlijnen.. Geven en nemen.. Heb ook al een keer gehad dat ze mijn vorige MB hadden uitgelijnd en dat ik niet blij was met het rijgedrag op de door de computer opgegeven specs. Toen ik terugkwam hebben ze hem gewoon gratis een half graadje anders gezet zodat de rechtuitstabiliteit wat lekkerder was. Is me veel meer waard als een paar knaken besparen om daar als een krentenkakker met 2 bandjes in mijn kofferbak aan te komen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 19:54 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
En hoe gaat dat qua afleveren in zijn werk, laten jullie dat op je huisadres afleveren zodat je de banden eerst uitgebreid kunt inspecteren of laten jullie ze direct bij een afleverpunt naar keuze droppen en maken jullie daar vooraf een afspraak?
Je vergeet nog het adverteren met "beste keuze" bij een of andere bamiband die gemaakt is uit gerecyclede tuinstoelsets. Heeft o.a. de Kwikfit een handje van. Spijkerhard, 0 grip en dan nog meer moeten neerleggen, exclusief monteren, dan dat ik voor mijn online gekochte Michelins en bij een lokaal bedrijf gemonteerd betaal.quote:Op woensdag 13 september 2017 22:35 schreef Garfield1985 het volgende:
Mee eens inderdaad, bovendien hebben die bandenbedrijven het ook deels zélf in de hand gewerkt door A-merk banden voor 2x zo duur te verkopen als waar je ze als consument online voor kan krijgen. Als je nu belt naar een regulier bandenbedrijf verkopen ze je rustig B-merk of zelfs C-merk banden voor een A-merk prijs. Tsja, dan moet je de consument ook niet kwaad in de nek aankijken als die elders gaat zoeken voor zijn of haar rubber.
Ik vind het ook geen probleem om een garage iets te gunnen, maar tot nu toe alle garages die ik gebeld heb voordat ik online ging zoeken kwamen met prijzen die dik 2x zo duur waren als online. Dan moet je als garage dus ook niet klagen dat de consument uitwijkt naar een alternatief, ze werken het zelf in de hand.quote:Op zaterdag 16 september 2017 23:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lees nog eens goed terug? Ik laat Profile gewoon hun tientje per band verdienen omdat ze mij ook matsen.. Laatste keer hebben ze me gematst met een originele breedset voor een prikkie (lees: een paar honderd onder de marktwaarde), de keer ervoor met uitlijnen.. Geven en nemen.. Heb ook al een keer gehad dat ze mijn vorige MB hadden uitgelijnd en dat ik niet blij was met het rijgedrag op de door de computer opgegeven specs. Toen ik terugkwam hebben ze hem gewoon gratis een half graadje anders gezet zodat de rechtuitstabiliteit wat lekkerder was. Is me veel meer waard als een paar knaken besparen om daar als een krentenkakker met 2 bandjes in mijn kofferbak aan te komen.
Heb overigens ook wel eens online aangekochte banden daar laten monteren, omdat ze die niet konden leveren in de maat die ik nodig had, en ik kon er online wél aan komen. Gewoon in overleg, no hard feelings.
Voor de motor doe ik het trouwens wel.. Maar dat is omdat motorzaken je gewoon standaard het vel over de oren trekken..
Enneh... Wat ga je uitgebreid inspecteren aan een band dan? Ze zijn zwart, rond, er zit een gat in het midden en aan de buitenkant zit profiel met nopjes erop en een sticker
Deze vond ik hilarisch .quote:Op maandag 18 september 2017 00:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je vergeet nog het adverteren met "beste keuze" bij een of andere bamiband die gemaakt is uit gerecyclede tuinstoelsets. Heeft o.a. de Kwikfit een handje van. Spijkerhard, 0 grip en dan nog meer moeten neerleggen, exclusief monteren, dan dat ik voor mijn online gekochte Michelins en bij een lokaal bedrijf gemonteerd betaal.
je kunt ook omhoog in Limburg; 'mijn' Profile zit in Heijen.quote:Op maandag 18 september 2017 17:02 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen probleem om een garage iets te gunnen, maar tot nu toe alle garages die ik gebeld heb voordat ik online ging zoeken kwamen met prijzen die dik 2x zo duur waren als online. Dan moet je als garage dus ook niet klagen dat de consument uitwijkt naar een alternatief, ze werken het zelf in de hand.
Dat gezegd hebbende, ik heb toevallig zojuist een bandenbedrijf gebeld voor mijn te bestellen banden om informatie en deze deden me een heel mooi aanbod. Ik kon via hen Uni's RS3's bestellen en incl. monteren zou ik onder aan de streep ¤210,- kwijt zijn. hij deed me ook nog een aanbod voor Hankook's die een iets langere levensduur hebben voor dezelfde prijs. Dat is dus vrijwel dezelfde prijs als waar ik ze online voor kan krijgen. Ik gun die man zijn boterham ook wel dus op dat aanbod ben ik uiteraard in gegaan. Was bovendien een hele behulpzame garage en kon via hem ook de alu wielbouten bestellen. Deze week komen ze erop. Enigste nadeel is wel dat het in Beek ligt en ik deze week eigenlijk niks gepland heb staan in het Zuid-Limburg. Maar gezien de lage prijs zeker de moeite waard om een ritje ervoor te maken. Uitlijnen moet ik dan wel nog even ergens apart laten doen. Maar ik zal je advies ter harte nemen en een zakelijke band proberen op te bouwen. Wie weet wat het oplevert in de toekomst. Het montagebedrijf heeft een mooie eerste stap gezet dus dan ben ik de beroerdste ook niet om een klein beetje water bij de wijn te doen .
[..]
Deze vond ik hilarisch .
Goed bedoeld, maar dat is van bij mij uit bijna 45 min tot een uur rijden. In Beek ben ik met ca. 20 minuten. Ik zal het in gedachten houden mocht ik in de toekomst eens in die regio werkzaam zijn en ik eea. kan combineren. Voor nu heb ik aankomende donderdag in ieder geval een afspraak gemaakt en rij daarna meteen door naar BBS in Born om de auto te laten uitlijnen.quote:Op maandag 18 september 2017 17:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
je kunt ook omhoog in Limburg; 'mijn' Profile zit in Heijen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |