abonnement Unibet Coolblue
pi_173673086
Hallo Fokkers,
Aangezien mijn laatste versterker in mijn auto is doorgebrand, wil ik nu een nu een nieuwe aansluiten. Een Auna 600W XA-A4 4x 30 RMS versterker.
Mijn geluidsinstallatie in de auto is als volgt: Voor 2 tweeters en 2 speakers (Caliber 50W RMS) aangesloten op een passieve scheidingsfilter. Achter 2 speakers (Caliber 50W RMS). In de kofferbak ligt er een subwoofer (ook van Auna, 600W)

Nu had ik de aansluiting als volgt bedacht:


Zit ik zo goed of mis ik hier iets?
pi_173673231
Ja vermogen, dat ding zal niet beter zijn dan je autoradio zelf vrees ik.
.
pi_173673288
Is die sub actief of passief?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173673333
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:21 schreef halfway het volgende:
Is die sub actief of passief?
Passief
pi_173673375
En kwa aansluiten gaat het ook niet werken. Die voor/achter speakers zet je paralel waardoor je effectief op 2 ohm uitkomt. En die subwoofer op 2 kanalen werkt ook niet echt. Danwel zegt dat heel snel poef.
.
pi_173673380
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:16 schreef Fer het volgende:
Ja vermogen, dat ding zal niet beter zijn dan je autoradio zelf vrees ik.
De bass van de subwoofer mis je toch
pi_173673414
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:27 schreef Fer het volgende:
En kwa aansluiten gaat het ook niet werken. Die voor/achter speakers zet je paralel waardoor je effectief op 2 ohm uitkomt. En die subwoofer op 2 kanalen werkt ook niet echt. Danwel zegt dat heel snel poef.
Zou je dan een beeld kunnen schetsen van hoe het wel moet
pi_173673448
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:30 schreef SGJ het volgende:

[..]

Zou je dan een beeld kunnen schetsen van hoe het wel moet
Begin maar met een fatsoenlijke 4 of 5/6 kanaalsversterker.

En op ieder kanaal 1 speaker
.
pi_173675367
Ga eerst eens een echte versterker kopen.. Dit is rommel.

Doe maar 2. Eentje voor je speakers, en eentje voor je sub.. Die zooi bij elkaar op één versterker knopen werkt sowieso niet.

Deze versterker is sowieso high input, dat levert per definitie baggergeluid op omdat je alle vervorming en ruis uit je speakeruitgangen gaat versterken, plus dat hij niet gemaakt is om een sub aan te sturen, en ws al helemáál niet stabiel genoeg om die bridged aan te sturen, en if so, dan niet op één enkel achterkanaal.. Ik geef het een halve minuut, dan hangt ie in protectie of de kliko op deze manier. Je auto vindt op 3 wielen rijden ook niet grappig.

As said; dit ding zou iets kunnen met je 4 speakers, maar het zal niet echt een verbetering zijn t.o.v. Je originele radio.. En als dat wel zo is, zou ik maar eens aan een betere radio gaan denken. Voor een sub gebruik je een aparte versterker.

[ Bericht 65% gewijzigd door Sounddragon op 09-09-2017 14:37:37 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 9 september 2017 @ 20:46:08 #10
433036 SGJ
Goed gekke
pi_173682795
Heb hem net aangesloten zonder de subwoofer en het geluid is wel oké.. Beter dan helemaal geen geluid. Zie het meer als een overbruggingsversterker, ga de komende tijd marktplaats even afspeuren voor een goede versterker. Bedankt voor de hulp allen w/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')