abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173701921
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 20:20 schreef polariteit het volgende:
Is dit de enige foto die je van 'r gekregen hebt? met google image search vind je nog meer van d'r :')
Of je kijkt net als ts even op reddit... :')
pi_173702132
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:08 schreef havanagila het volgende:

[..]

Of je kijkt net als ts even op reddit... :')
Had ik al gevonden via image search

:')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173702135
Top verhaal weer! Geen last van de regen?
Some things should be simple; even an end has a start
  zondag 10 september 2017 @ 21:18:04 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173702212
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 21:15 schreef polariteit het volgende:

[..]

Had ik al gevonden via image search

:')
Wat flauw van die Canadese om zomaar random een boobie-foto te gebruiken en te versturen om zo de TS te belazeren. Toch weer een domper (de zoveelste) voor hem tijdens de backpacktrip ;(
  Moderator zondag 10 september 2017 @ 23:36:18 #55
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Br
pi_173705484
Mensen die het verslag serieus nemen :')

Kom op allemaal, niet zo serieus :P
28 sept - 20 okt: Seattle / Mount Rainier / Glacier NP / Yellowstone / Grand Teton / Portland / Olympci NP / Seattle
  Admin maandag 11 september 2017 @ 09:39:51 #56
2589 crew  yvonne
Mitochondriale Eva
pi_173708454
Schiet eens op!
It ain't over till the fat lady sings
  maandag 11 september 2017 @ 12:58:13 #57
78680 Nielsch
Al 41 jaar op FOK!
pi_173710978
Dag 5, Haarlem, woensdag 30 augustus

Na een goede tweede nacht slaap in Alkmaar was ik redelijk opgeladen om verder te reizen. Ditmaal ging de reis per trein naar Haarlem. De duur van de reis was 30 minuten, dus dat viel alles mee. Op het station van Haarlem ben ik eerst koffie gaan drinken in de Starbucks, want die miste ik toch wel van thuis. Het eerste dat opvalt als je in Haarlem bent is dat het station van Haarlem heel erg mooi is. Het leek zelfs wel alsof er zich n of twee woningen in het station bevonden. Ik zou daar echt heel graag wonen, al zal het voor mij ongetwijfeld onbetaalbaar zijn. Uiteraard ging ik ook nog even kijken bij de Wachtkamer Eerste Klasse waar Brad Pitt en Matt Damon ooit een scene opnamen voor de film Ocean’s Twelve. Toen deden ze trouwens net alsof het Amsterdam was; laat je niet bedonderen mensen!

Ook in Haarlem had ik al een slaapplaats; een huis van een bevriend stel van mijn ouders. Die waren op vakantie en dus mocht ik hier slapen. Het was een gigantisch huis in een dure wijk van Haarlem met veel etages en een enorme kelder. Nadat ik mijn backpack daar naartoe had gesleept was het tijd om de stad in te gaan. Maar eerste speelde ik nog een stukje op de vleugel, het enige wat toen nog ontbrak was een zakje lavendel om aan te ruiken.

Haarlem is een erg mooie stad. Het is natuurlijk geen Utrecht, maar het mag er zijn. Grachten, monumentale panden, een grote kerk (De Grote of Sint Bavokerk), kleinere kerken n het Frans Halsmuseum. Voor wie deze man niet kent: van 1970 tot en met 1990 stond hij op het biljet van 10 gulden. Voor wie dit biljet niet kent: Frans Hals was een schilder die geldt als een van de belangrijkste Oude Hollandse Meesters die z’n hele leven (dat eindigde in 1666) in Haarlem heeft gewerkte. Na zijn dood zijn veel van zijn schilderijen in Haarlem opgegraven en in een interessant museum aldaar gehangen. Daarnaast staan er ook persoonlijke spullen van Frans, zoals zijn bed. Tip: ga daar niet op liggen als je even wilt uitrusten, want dan word je echt het museum uitgezet.

Na mijn stadswandeling en gedwongen vertrek uit het museum was het tijd om iets te gaan drinken. Nu is er op FOK! een user (Scjvb) die altijd hele topics verzint om maar een beetje interessant te doen. Zo kinderachtig altijd, die aandachttrekkerij van die user. Enfin, hij heeft het altijd over de Jopenkerk en het bier dat ze daar brouwen/schenken, dus het leek me een goed idee om daar naartoe te gaan. Zo geschreven, zo gedaan en een wandeling later stond ik in de kerk om eens wat Jopen uit te proberen. Ik moet zeggen dat het me wel smaakte. Het was geen bier van De Leckere of Maximus maar zeker niet onaardig. Het leuke van de Jopenkerk is dat je het brouwproces zelf kan aanschouwen. De glimmende koperen ketels voegen wel een mooi industrieel tintje toe aan het geheel van de kerk. Ik praatte met wat plaatselijke mensen (in backpacktermen noemen we die ook wel locals) en dagjesmensen.

Het werd inmiddels later en later en ik besloot ook te dineren in de Jopenkerk. Tijdens het eten kwam ik in contact met Marloes, een tandarts uit Haarlem die uit eten was met enkele collega’s. Na het eten zouden ze naar de bioscoop gaan en ze vroegen of ik mee wilde. Aangezien ik toch geen plannen had stemde ik toe en even later zaten we in de Path Haarlem te kijken naar Dunkirk. Ik moet zeggen: het viel me niet tegen. Het ontbreken van een slap liefdesverhaaltje tegen de achtergrond van een oorlogsgebeurtenis kon me bekoren; het ging echt om de gebeurtenis zelf en vormde niet slechts een kader waarin een soldaat op een heldhaftige manier een vijand moest overwinnen om zijn zwangere vrouw ooit nog terug te zien. Bovendien bestond de film uit hele mooie beelden. Alleen de weigering van Nolan om geen CGI te gebruiken deed de film soms “leeg” aanvoelen. De schaal van de evacuatie, de luchtgevechten en de reddingsoperatie deed nogal klein aan, terwijl deze in werkelijkheid echt gigantisch moest zijn geweest. Anyway, tijdens het bezoek in de bioscoop greep Marloes naar mijn kruis en liet haar hand daar rusten terwijl ze me een knipoog gaf. Na de film gingen haar collega’s naar huis terwijl wij nog een biertje deden in een nabij gelegen kroeg.

Uiteindelijk besloten we een taxi te nemen naar mijn logeeradres. Ik had Marloes trouwens wijs gemaakt dat dit niet mijn logeeradres was maar daadwerkelijk mijn eigen huis. Waarom ik dit deed weet ik ook niet, maar soms heb ik nu eenmaal de neiging om over zaken te liegen. Nou, dat ik zo’n groot en duur huis had vond ze wel interessant en ze wilde dan ook graag een rondleiding door het huis. Dat begon op zich nog best redelijk in de hal gevolgd door de woonkamer, de eetkamer, de serre en de keuken maar ging fout toen ze ook de kelder wilde zien. Ik opende de deur naar de kelder en zij liep voor mij uit naar beneden. Waar ik geen rekening mee had gehouden (want ja, waarom zou je met zoiets rekening houden) was dat de kelder ingericht was in SM-stijl, inclusief een Andreaskruis, een rek met attributen (zwepen, canes, een masker, tepelklemmen en diverse boeien) en een kooi waarin ongetwijfeld op zeer oncomfortabele wijze mensen opgesloten konden worden. Ook stond er nog een ventilator. Ja, dat was een vrij pijnlijk moment. Blijkbaar was Marloes niet echt into 50 Shades dingen want ze liep naar boven, pakte haar jas en verliet zo snel als ze kon het huis. Ik heb tot nu toe nooit meer iets van haar gehoord.

Na deze opvallende episode besloot ik maar wat TV te gaan kijken totdat ik moe werd en gebruik maakte van het zeer comfortabele bed in de logeerkamer. Helaas zonder Marloes, maarja je kan niet alles hebben als backpacker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 11-09-2017 13:09:30 ]
Op zaterdag 8 oktober 2016 23:29 schreef Braindead2000 het volgende: Als je een vrouw vooraf gaat vragen of je haar bij haar kutje mag grijpen dan ben je wel een enorme sukkel.
  maandag 11 september 2017 @ 13:04:39 #58
78680 Nielsch
Al 41 jaar op FOK!
pi_173711086
BSM-2008-BB-BRBSM_station%20Haarlem%20De%20Collectie-robthart%20003.jpg

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 8 oktober 2016 23:29 schreef Braindead2000 het volgende: Als je een vrouw vooraf gaat vragen of je haar bij haar kutje mag grijpen dan ben je wel een enorme sukkel.
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 13:12:59 #59
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173711230
Zoals je het schrijft, is het net alsof ik er bij ben en het echt met jou beleef. Heel mooi Nielsch!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173712323
Tering, hoe kom je erop _O- :D
W I E . L E E S T . D I T . B E R H A U P T ?
X O X O
pi_173712730
Goed verhaal weer enuitstekende boobies!
pi_173712994
Wel matig van Marloes dat ze direct allerlei conclusies trekt. Als tandarts zou je denken dat ze wel menig apparaat gewend is.
Oh oh, daar begint het gegodverdom alweer! - Lau.
pi_173713493
Dat niemand die jongen complimenteert met zijn dapper besluit vind ik wel wat matig.
^O^ Nielsch. Zo maak je nog iets moois van je moeilijke jaar.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_173714007
Hahaha schitterend!
pi_173714386
Held!
pi_173714800
Waar ga je nu heen of blijf je in Haarlem tijdens de storm?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173715371
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 16:20 schreef Ticootje het volgende:
Waar ga je nu heen of blijf je in Haarlem tijdens de storm?
Hij is al weer veilig op zijn zolderkamer.
pi_173715460
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2017 17:01 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Hij is al weer veilig op zijn zolderkamer.
wel een beetje een spoiler om te weten dat hij alle avonturen levend doorstaan heeft
  maandag 11 september 2017 @ 17:29:34 #69
471186 Waldorf2017
Beautiful, dirty, rich
pi_173715727
Topic van het jaar _O_
You need to be cold to be queen.
  maandag 11 september 2017 @ 17:41:00 #70
78680 Nielsch
Al 41 jaar op FOK!
pi_173715886
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 17:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wel een beetje een spoiler om te weten dat hij alle avonturen levend doorstaan heeft
Ik ben nog steeds aan het backpacken hoor...
  maandag 11 september 2017 @ 17:49:25 #71
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173716023
Whehe, goed verhaal.
Ik kan tellen
pi_173716153
Ga je ook nog naar groningen?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_173716207
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 17:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

:o
pi_173716242
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 17:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom lees ik niks over de regen enzo dan :(
Some things should be simple; even an end has a start
  maandag 11 september 2017 @ 18:04:52 #75
78680 Nielsch
Al 41 jaar op FOK!
pi_173716277
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 18:02 schreef Leonos het volgende:

[..]

Waarom lees ik niks over de regen enzo dan :(
Omdat dit het begin van mn reis is, eind augustus. Ik ben zondag gaan schrijven omdat het toen zo'n kutweer was en ik mn hostel niet uitkwam.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')