abonnement Unibet Coolblue
pi_173670880
Allochtoon wil niet bij de politie
De meeste allochtone jongeren voelen niets voor een baan bij de politie. Ze vrezen discriminatie, ongepaste grapjes op de werkvloer en afkeurende reacties van familie. Vooral Marokkanen en Antillianen willen geen agent worden.

Niels Klaassen en Peter Winterman 09-09-17, 03:00
267
4
Uit onderzoek van Motivaction onder 1.024 jongeren blijkt dat de politie een gigantisch imagoprobleem onder allochtonen heeft. Van de jongeren met een Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse achtergrond zegt 56 procent ‘zeker niet’ bij de politie te willen werken. Onder autochtone Nederlanders is dat 31 procent.

Het onderzoek – in opdracht van de Nationale Politie – is uitgevoerd in 2015 en 2016 en nooit eerder openbaar gemaakt. De uitkomsten zijn voor de politie aanleiding om alles uit de kast te trekken om ‘nieuwe Nederlanders’ te werven. Zo scouten wijkagenten sinds kort allochtoon talent op scholen. Ook steekt de politie geld in wervingscampagnes op sociale media en zijn speciale recruiters aangesteld om agenten met een niet-westerse achtergrond binnen te halen.

Afkeer
Je hoort dat ze roekeloos handelen, zinloos schieten op mensen
De afkeer onder allochtonen om bij de politie te werken is groot, blijkt uit reacties in het onderzoek. Allochtone jongeren geven aan zelf te ervaren dat de politie discrimineert of dat de politie in hun ogen een oneerlijke organisatie is. Nederlandse agenten worden als ‘racistisch’, ‘ongeduldig’ en ‘blank’ bestempeld. ,,Je hoort dat ze roekeloos handelen, zinloos schieten op mensen”, zegt een jongere.

Ook verwachten allochtonen afkeurende reacties van familie en vrienden als ze bij de politie gaan. Een kwart van de allochtone jongeren denkt niet te slagen voor de screening die verplicht is om bij de politie te kunnen werken. Dat geldt voor slechts 7 procent van de autochtone jongeren. Allochtonen rekenen op meer problemen omdat screening van familieleden onderdeel uitmaakt van de selectieprocedure.

Vooral Marokkanen en Antillianen zien niets in een politiecarrière. Slechts 12 procent van de Antilliaanse jongeren en 15 procent van de Marokkaanse jongeren acht het voor mogelijk om ooit bij de politie aan de slag te gaan. Onder autochtone jongeren is de animo met 39 procent een stuk hoger.

Korpschef Erik Akerboom van de Nationale Politie wil dat in 2018 een kwart van de nieuwe agenten een migratie-achtergrond heeft.

Bron:https://www.ad.nl/binnenl(...)de-politie~aa6c1025/

Grappig dat juis Marokkanen en Antillianen er niets in zien.
  zaterdag 9 september 2017 @ 08:21:34 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173670892
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:19 schreef Jaroon het volgende:

Grappig dat juis Marokkanen en Antillianen er niets in zien.
Terwijl dat juist vaak bekenden van de politie zijn!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173670896
And we hate popo.
pi_173670897
Mooi.
pi_173670904
" Ook verwachten allochtonen afkeurende reacties van familie en vrienden als ze bij de politie gaan. Een kwart van de allochtone jongeren denkt niet te slagen voor de screening die verplicht is om bij de politie te kunnen werken. Dat geldt voor slechts 7 procent van de autochtone jongeren. Allochtonen rekenen op meer problemen omdat screening van familieleden onderdeel uitmaakt van de selectieprocedure."

Gelukkig gaat de politie er nu meer aan doen deze mensen erbij te slepen.
pi_173670907
willen niet bij de politie is niet hetzelfde als mogen bij de politie
met een strafblad kom je er al niet, dus die 56 % zal wel een strafblad hebben :)
pies on joe toe
pi_173670916
Maar goed. Het gaat over bepaalde groepen allochtonen waarschijnlijk.
pi_173670925
Terwijl dit toch de gedroomde situatie is.

NWS / Politie heeft amper contact met drieduizend agenten in ziek
pi_173670948
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:24 schreef Jaroon het volgende:
" Ook verwachten allochtonen afkeurende reacties van familie en vrienden als ze bij de politie gaan. Een kwart van de allochtone jongeren denkt niet te slagen voor de screening die verplicht is om bij de politie te kunnen werken. Dat geldt voor slechts 7 procent van de autochtone jongeren. Allochtonen rekenen op meer problemen omdat screening van familieleden onderdeel uitmaakt van de selectieprocedure."

Gelukkig gaat de politie er nu meer aan doen deze mensen erbij te slepen.
Ja, om ze enthousiast te krijgen. Niet om de screening te versoepelen.

Het is jammer dat ze niet willen. Zou goed zijn als ze meer mensen in dienst hebben die Arabisch spreken. Denk dat de politie nu een fortuin uitgeeft aan tolken - als ze er überhaupt al achter kunnen komen wie ze moeten tappen, volgen, etc., want lijkt me ook veel lastiger als je de tal niet kent.
pi_173670981
Mooi, de 5e colonne buiten de deur houden aub.
pi_173670985
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Terwijl dat juist vaak bekenden van de politie zijn!
Inderdaad een vreemd toeval.
pi_173671005
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Terwijl dat juist vaak bekenden van de politie zijn!
:D :')
  zaterdag 9 september 2017 @ 08:51:02 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173671048
Tja, zoiets kan natuurlijk. Dat je dat niet wilt.

Maar aan de andere kant... Als je door het bedrijsleven - al dan niet vanwege discriminatie - niet aangenomen wordt, is het misschien handig om verder te kijken.

De politie staat om mensen met die achtergrond te springen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173671140
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, om ze enthousiast te krijgen. Niet om de screening te versoepelen.

Het is jammer dat ze niet willen. Zou goed zijn als ze meer mensen in dienst hebben die Arabisch spreken. Denk dat de politie nu een fortuin uitgeeft aan tolken - als ze er überhaupt al achter kunnen komen wie ze moeten tappen, volgen, etc., want lijkt me ook veel lastiger als je de tal niet kent.
Het is wat vreemd dat de politie zich moet aanpassen aan 'nieuwe' mensen die hier wonen of komen wonen. Ook het verhaal "maar mensen begrijpen politie met dezelfde culturele achtergrond beter" Ik denk niet dat er veel landen zijn die daar rekening mee houden.
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:03:24 #15
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_173671161
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:19 schreef Jaroon het volgende:

Je hoort dat ze roekeloos handelen, zinloos schieten op mensen

Volgens mij hebben deze mensen teveel Amerikaanse series gekeken.
pi_173671166
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:51 schreef thedeedster het volgende:
Tja, zoiets kan natuurlijk. Dat je dat niet wilt.

Maar aan de andere kant... Als je door het bedrijsleven - al dan niet vanwege discriminatie - niet aangenomen wordt, is het misschien handig om verder te kijken.

De politie staat om mensen met die achtergrond te springen.
Persoonlijk zou ik als autochtoon ook niet bij de politie willen gaan werken.

Een karig hongerloontje om dagelijks op straat voor menselijk vuil te worden uitgemaakt.

Deze overheid heeft het hele politieapparaat kapot bezuinigd waardoor agenten het gezag op straat zijn kwijtgeraakt. Dan wil toch niemand meer in zo'n symbolisch pipo-pak gaan rondlopen?
pi_173671186
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik als autochtoon ook niet bij de politie willen gaan werken.

Een karig hongerloontje om dagelijks op straat voor menselijk vuil te worden uitgemaakt.

Deze overheid heeft het hele politieapparaat kapot bezuinigd waardoor agenten het gezag op straat zijn kwijtgeraakt. Dan wil toch niemand meer in zo'n symbolisch pipo-pak gaan rondlopen?
Als je bij de politie gaat en mag heb je wel lange vrienden met losse handjes.
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:08:42 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173671218
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik als autochtoon ook niet bij de politie willen gaan werken.

Een karig hongerloontje om dagelijks op straat voor menselijk vuil te worden uitgemaakt.

Deze overheid heeft het hele politieapparaat kapot bezuinigd waardoor agenten het gezag op straat zijn kwijtgeraakt. Dan wil toch niemand meer in zo'n symbolisch pipo-pak gaan rondlopen?
Hier heb je zeker wel een punt. Je wordt gezien als een veredelde bonnenschrijver die het liefst alle aangiftes door de shredder gooit, zodat hij kan pronken met een steeds lager aantal...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173671318
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Hier heb je zeker wel een punt. Je wordt gezien als een veredelde bonnenschrijver die het liefst alle aangiftes door de shredder gooit, zodat hij kan pronken met een steeds lager aantal...
Inderdaad, ook zo'n jaarlijkse misplaatste giller.

De zogenoemde daling van de criminaliteit.

Gevangenissen blijven leeg omdat het personeel is wegbezuinigd.

Er worden steeds minder aangiften gedaan omdat de politie toegeeft niets met die aangiften te willen doen.

Dit is toch zo krom als een hoepel? :)
pi_173671385
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is wat vreemd dat de politie zich moet aanpassen aan 'nieuwe' mensen die hier wonen of komen wonen. Ook het verhaal "maar mensen begrijpen politie met dezelfde culturele achtergrond beter" Ik denk niet dat er veel landen zijn die daar rekening mee houden.
Waarom spreken in de VS dan veel agenten ook Spaans? ;)
pi_173671395
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:03 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Volgens mij hebben deze mensen teveel Amerikaanse series gekeken.
Precies hier doen ze aan nekklemmen..
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:23:11 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173671414
Dan maar een andere stageplek zoeken voor die arme drommels.
pi_173671425
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:24 schreef Jaroon het volgende:
" Ook verwachten allochtonen afkeurende reacties van familie en vrienden als ze bij de politie gaan. Een kwart van de allochtone jongeren denkt niet te slagen voor de screening die verplicht is om bij de politie te kunnen werken. Dat geldt voor slechts 7 procent van de autochtone jongeren. Allochtonen rekenen op meer problemen omdat screening van familieleden onderdeel uitmaakt van de selectieprocedure."

Gelukkig gaat de politie er nu meer aan doen deze mensen erbij te slepen.
En heel policor Nederland maar jankballen dat de Politie discrimineert bij het aannemen van dit soort lui :D ze komen gewoon de screening niet door :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173671442
Ze zouden eens moeten proberen om nieuwe agenten te werven onder de gedetineerden.

Immers de beste boevenvangers zijn zelf boeven! omdat ze weten hoe boeven werken/denken/handelen.
pi_173671475
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:24 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En heel policor Nederland maar jankballen dat de Politie discrimineert bij het aannemen van dit soort lui :D ze komen gewoon de screening niet door :D
Ze willen zelf niet, de familie vindt het niets, men komt zelf vaak de screening blijkbaar niet door en zo wel dan kan de screening van familie problemen opleveren. Misschien zijn mensen dan gewoon niet geschikt voor politiewerk.

We kunnen altijd nog standaarden gaan verlagen voor bepaalde mensen natuurlijk. Dat je gewoon de screening overslaat bijv.
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:30:46 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173671478
Mooiere kop had geweest: "Zeker een kwart van de allochtone jongeren heeft criminele familieleden".
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:35:27 #27
22565 asco
Los in deze tent
pi_173671531
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:30 schreef MichaelScott het volgende:
Mooiere kop had geweest: "Zeker een kwart van de allochtone jongeren heeft criminele familieleden".
"bij de politie" hadden ze ook kunnen weglaten in de titel. :+
pi_173671589
Maar de recherche dat zou ik wel willen, alleen daar kom je niet 123 natuurlijk. Politieagent is mbo opleiding, daar pas ik voor.
pi_173671591
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is wat vreemd dat de politie zich moet aanpassen aan 'nieuwe' mensen die hier wonen of komen wonen. Ook het verhaal "maar mensen begrijpen politie met dezelfde culturele achtergrond beter" Ik denk niet dat er veel landen zijn die daar rekening mee houden.
Niks vreemds aan. Vooral niet als die nieuwe mensen onevenredig veel criminaliteit met zich meebrengen. It takes one to know one. Je moet mensen in huis hebben die iets snappen van hun 'klanten'.

Dat geldt niet alleen voor allochtonen, de politie moet bijv ook zelf hackers in huis hebben, aangezien meer en meer criminaliteit zich tegenwoordig online afspeelt.
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:42:57 #30
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173671603
Als ik zo artikelen over de sfeer lees hoef ik er ook niet bij. Geen zin om 85x per dag middels onschuldige en minder onschuldige "grapjes" op een negatieve manier op mijn afkomst gewezen te worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jip141 op 09-09-2017 09:48:03 ]
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173671605
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:41 schreef Voetbalmeisje het volgende:
Maar de recherche dat zou ik wel willen, alleen daar kom je niet 123 natuurlijk. Politieagent is mbo opleiding, daar pas ik voor.
Je kunt zo bij de recherche aan de slag als je de goede vooropleiding hebt.
pi_173671623
Is ook raar als je bij opsporing verzocht in beeld staat in functie en dan jezelf moet herkennen.
pi_173671627
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Niks vreemds aan. Vooral niet als die nieuwe mensen onevenredig veel criminaliteit met zich meebrengen. It takes one to know one. Je moet mensen in huis hebben die iets snappen van hun 'klanten'.

Dat geldt niet alleen voor allochtonen, de politie moet bijv ook zelf hackers in huis hebben, aangezien meer en meer criminaliteit zich tegenwoordig online afspeelt.
Je verwacht dat mensen die hier wonen gewoon de Nederlandse agent accepteren. Ik ga als ik in Frankrijk, Indonesie of welk land dan ook ook niet verwachten dat men politie heeft die rekening houdt met mijn achtergrond en taal. Het geeft aardig aan dat integratie gewoon niet gaat zoals zou moeten.
pi_173671668
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je verwacht dat mensen die hier wonen gewoon de Nederlandse agent accepteren. Ik ga als ik in Frankrijk, Indonesie of welk land dan ook ook niet verwachten dat men politie heeft die rekening houdt met mijn achtergrond en taal. Het geeft aardig aan dat integratie gewoon niet gaat zoals zou moeten.
Het gaat niet om het 'accepteren' van de agent. Hoe ga je als politie een mocro-bende oprollen als je geen idee hebt van wat ze onderling zeggen?
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 september 2017 @ 09:48:57 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_173671673
Smurfen ook niet. Zo kom je nooit aan meer blauw op straat. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173671681
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Je kunt zo bij de recherche aan de slag als je de goede vooropleiding hebt.
Als er op basis van de selectierapporten meer geschikte kandidaten zijn dan beschikbare opleidingsplaatsen, gaat de voorkeur uit naar kandidaten met de beste selectieresultaten en kandidaten met een dubbele culturele achtergrond.

Das mooi. En ik ben ook nog een vrouw, dus dat is dubbel mooi meegenomen waarschijnlijk :'). Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden, maar het werkt dus in je voordeel als je een dubbele culturele achtergrond hebt.
pi_173671689
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:49 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Als er op basis van de selectierapporten meer geschikte kandidaten zijn dan beschikbare opleidingsplaatsen, gaat de voorkeur uit naar kandidaten met de beste selectieresultaten en kandidaten met een dubbele culturele achtergrond.

Das mooi. En ik ben ook nog een vrouw, dus dat is dubbel mooi meegenomen waarschijnlijk :'). Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden, maar het werkt dus in je voordeel als je een dubbele culturele achtergrond hebt.
Hoe dan ook, zo lastig is het dus niet om bij de recherche te starten.
pi_173671706
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je verwacht dat mensen die hier wonen gewoon de Nederlandse agent accepteren. Ik ga als ik in Frankrijk, Indonesie of welk land dan ook ook niet verwachten dat men politie heeft die rekening houdt met mijn achtergrond en taal. Het geeft aardig aan dat integratie gewoon niet gaat zoals zou moeten.
Zou mooi zijn, in Frankrijk verwachten dat de agent Nederlands spreekt :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173671716
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe dan ook, zo lastig is het dus niet om bij de recherche te starten.
Wel een beetje. Eerst een 'master' daar voltooien. Ben je weer 2 jaar verder.
pi_173671721
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe dan ook, zo lastig is het dus niet om bij de recherche te starten.
Een kleurtje en een kutje en je bent er al. De rest maakt niet uit.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:54:46 #41
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173671728
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zou mooi zijn, in Frankrijk verwachten dat de agent Nederlands spreekt :D
Dat hoef je zelfs in Wallonië al niet te verwachten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_173671729
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Het gaat niet om het 'accepteren' van de agent. Hoe ga je als politie een mocro-bende oprollen als je geen idee hebt van wat ze onderling zeggen?
Komt in het lijstje van argumenten tegen diversiteit.
pi_173671730
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:53 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Wel een beetje. Eerst een 'master' daar voltooien. Ben je weer 2 jaar verder.
Je kunt ook als zij-instromer aan de slag als je de goede vooropleiding / werkervaring hebt.
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:55:28 #44
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173671735
Marokkaanse autoriteiten kun je toch niet serieus nemen? :')

> popo: a mattie je reed te hard stort je doekoes binnen 1 week hierop.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_173671779
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zou mooi zijn, in Frankrijk verwachten dat de agent Nederlands spreekt :D
Er was pas nog een nieuwsbericht dat de politie in Parijs gaat inzetten op agenten die Engels spreken. Nu hebben ze te maken met allerlei toeristen waarmee geen gesprek mogelijk is. Dus ook in Frankrijk past de politie zich aan aan de klantjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2017 10:00:02 ]
  zaterdag 9 september 2017 @ 10:01:51 #46
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_173671801
Wel grappig dat men het corruptiecijfer omhoog wil hebben. ^O^
pi_173671802
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Je kunt ook als zij-instromer aan de slag als je de goede vooropleiding / werkervaring hebt.
Heb ik niet gok ik. Wel hbo, maar niet iets wat ook maar met criminologie, politie of recht te maken heeft.

Nouja ik neem het wel mee in mijn achterhoofd als ik ooit iets anders wil, dat ik daar de opleiding recherhekundige kan volgen. En meteen aan het werk kan.
  zaterdag 9 september 2017 @ 10:02:28 #48
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173671808
Ik ken een Marokkaans jochie dat vol enthousiasme en toewijding bij de politie werkt.

Ik hoop niet dat hij dagelijks vaak van dit soort grapjes moet incasseren.

>


quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:55 schreef _--_ het volgende:
Marokkaanse autoriteiten kun je toch niet serieus nemen? :')

> popo: a mattie je reed te hard stort je doekoes binnen 1 week hierop.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:01 schreef Klummie het volgende:
Wel grappig dat men het corruptiecijfer omhoog wil hebben. ^O^
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173671813
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Je kunt zo bij de recherche aan de slag als je de goede vooropleiding hebt.
Jezus wat een hongerloontje, ik snap wel dat ze nog mensen zoeken. Die maximale salarisschalen zullen weinig hbo'ers en wo'ers over de streep trekken.
  zaterdag 9 september 2017 @ 10:03:29 #50
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173671817
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:01 schreef Klummie het volgende:
Wel grappig dat men het corruptiecijfer omhoog wil hebben. ^O^
https://nos.nl/googleamp/(...)-van-de-politie.html
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zaterdag 9 september 2017 @ 10:06:42 #51
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_173671840
quote:
Dat bedoel ik, meer schandalen. *O*
pi_173671859
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Er was pas nog een nieuwsbericht dat de politie in Parijs gaat inzetten op agenten die Engels spreken. Nu hebben ze te maken met allerlei toeristen waarmee geen gesprek mogelijk is. Dus ook in Frankrijk past de politie zich aan aan de klantjes.
Goed om te zien dat je Mocro’s op dezelfde voet stelt als toeristen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 9 september 2017 @ 10:09:02 #53
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173671861
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:06 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, meer schandalen. *O*
Dat bedoelde je helemaal niet.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173671864
Net alsof weldenkende autochtonen met een goede baan/studie kans wél voor de politie zouden kiezen.
pi_173671877
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:03 schreef Deshain het volgende:

[..]

Jezus wat een hongerloontje, ik snap wel dat ze nog mensen zoeken. Die maximale salarisschalen zullen weinig hbo'ers en wo'ers over de streep trekken.
Als je kijkt naar de gemiddelde startsalarissen voor hoger opgeleiden is het helemaal zo gek niet. Volgens die site begin je (na je afstuderen) met een salaris van minimaal ¤ 2.516. Er zijn maar weinig studies waarbij het gemiddelde startsalaris hoger ligt.
pi_173671917
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:08 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Goed om te zien dat je Mocro’s op dezelfde voet stelt als toeristen.
Dat deed ik niet en dat snap jij ook best. :)

Nogmaals: hoe ga je die mocro-bende oprollen als je geen idee hebt van wat ze zeggen of bedoelen? De politie heeft geen keus, ze zullen zich wel moeten aanpassen aan de criminelen, als ze het oplossingspercentage willen verhogen. Dus net zoals ze hackers in dient moeten nemen voor cybercrime en forensisch accountants voor ingewikkelde fraudezaken, zullen ze allochtone mensen moeten hebben voor die doelgroep.
pi_173671928
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de gemiddelde startsalarissen voor hoger opgeleiden is het helemaal zo gek niet. Volgens die site begin je (na je afstuderen) met een salaris van minimaal ¤ 2.516. Er zijn maar weinig studies waarbij het gemiddelde startsalaris hoger ligt.
Maar de rek is er al snel uit.

En je kunt diensten draaien etc. Denk dat de gemiddelde WO’er buiten de geneeskunde daar ook niet op zit te wachten.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2017 10:16:17 ]
pi_173671933
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:09 schreef Blue_note het volgende:
Net alsof weldenkende autochtonen met een goede baan/studie kans wél voor de politie zouden kiezen.
Volgens het blad Intermediair is de politie al een aantal jaren de favoriete non-profit werkgever onder hoger opgeleiden.
pi_173671939
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Volgens het blad Intermediair is de politie al een aantal jaren de favoriete non-profit werkgever onder hoger opgeleiden.
Ik heb het artikel niet gelezen. Maar is het geen wij van WC-eend artikel ter promoting van?

Ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen.
pi_173671942
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:15 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maar de rek is er al snel uit.
Ja, ik geloof wel dat er minder groei mogelijk is. Dat geldt in het algemeen wel bij de overheid. Maar jij had het over het startsalaris en dat ligt juist hoger dan wat gemiddeld is.
pi_173671962
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:17 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik heb het artikel niet gelezen. Maar is het geen wij van WC-eend artikel ter promoting van?

Ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen.
Nee, Intermediair doet jaarlijks zo'n onderzoek onder hoger opgeleiden en mensen die dat bijna zijn (studenten). De politie scoort daar de laatste jaren altijd heel hoog, althans in het non-profit lijstje. Ik weet niet waar ze zouden staan als je beide lijstjes samenvoegt.
pi_173671983
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Er was pas nog een nieuwsbericht dat de politie in Parijs gaat inzetten op agenten die Engels spreken. Nu hebben ze te maken met allerlei toeristen waarmee geen gesprek mogelijk is. Dus ook in Frankrijk past de politie zich aan aan de klantjes.
Het gaat hier niet over toeristen en de meeste agenten hier spreken ook wel een woordje engels.
pi_173671984
Als ik bijv. een (half) Marokkaanse achtergrond zou hebben, had ik sowieso iets gedaan met radicaliseren. Ik denk dat daar heel veel geld in te verdienen is.
pi_173672009
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat hier niet over toeristen en de meeste agenten hier spreken ook wel een woordje engels.
Je doet wel heel erg je best om iedere keer het punt te missen hè?

Het gaat om het aanpassen aan de doelgroep. Of dat nou toeristen zijn, of hackers, of Marokkanen.
pi_173672010
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat deed ik niet en dat snap jij ook best. :)

Nogmaals: hoe ga je die mocro-bende oprollen als je geen idee hebt van wat ze zeggen of bedoelen? De politie heeft geen keus, ze zullen zich wel moeten aanpassen aan de criminelen, als ze het oplossingspercentage willen verhogen. Dus net zoals ze hackers in dient moeten nemen voor cybercrime en forensisch accountants voor ingewikkelde fraudezaken, zullen ze allochtone mensen moeten hebben voor die doelgroep.
Het gaat hier over het algehele politie apparaat dus ook de agent op de straat. Je kan je altijd aan gaan passen aan mensen die dat zelf niet doen of dat niet doen. Dat altijd maar aanpassen werkt niet. Dan krijg je straks een Nederlandse Marokkaan die alleen aangesproken wil worden door een Nederlands Marokkaanse agent. En welke andere groepen mogen verwachten dat er speciaal agenten voor hun zijn? Z-O Aziaten bijv.? En bij zware misdaad kun je specialisten inzetten.
pi_173672011
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Je doet wel heel erg je best om iedere keer het punt te missen hè?

Het gaat om het aanpassen aan de doelgroep. Of dat nou toeristen zijn, of hackers, of Marokkanen.
Je moet je niet altijd willen aanpassen. Dat is nu juist wat er mis gaat en ging in Nederland.
pi_173672029
quote:
afkeurende reacties van familie
:')

Het disrespect word ze vanzelf bijgebracht. Stukje opvoeding blijkbaar.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173672047
De meeste autochtonen willen ook niet bij de politie dus ik snap niet zo goed waarom men zo spannend doet met dit artikel. Het is nou eenmaal kutwerk.
Conscience do cost.
pi_173672092
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat hier over het algehele politie apparaat dus ook de agent op de straat. Je kan je altijd aan gaan passen aan mensen die dat zelf niet doen of dat niet doen. Dat altijd maar aanpassen werkt niet. Dan krijg je straks een Nederlandse Marokkaan die alleen aangesproken wil worden door een Nederlands Marokkaanse agent.
Het gaat helemaal niet om hoe of door wie iemand aangesproken wil worden, dat heb ik je nou al een paar keer verteld. Het gaat er om hoe de politie misdaad voorkomt en bestrijdt. Bestrijden van criminaliteit en terreur begint bij de wijkagent. Lees dit bijv maar eens.

quote:
En welke andere groepen mogen verwachten dat er speciaal agenten voor hun zijn? Z-O Aziaten bijv.?
Ik heb kennelijk iets gemist. Hebben we hier tegenwoordig last van heel veel criminaliteit door mensen uit ZO-Azië?

quote:
En bij zware misdaad kun je specialisten inzetten.
Dan moet je die dus wel hebben...
pi_173672131
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je moet je niet altijd willen aanpassen. Dat is nu juist wat er mis gaat en ging in Nederland.
Wel als je misdaad wilt bestrijden. Net zo goed als de politie zich moet aanpassen aan de digitalisering van de samenleving, zal ze zich moeten aanpassen aan de multiculturele samenleving. Vooral als een onevenredig deel van de criminaliteit uit allochtone hoek komt.

Het alternatief is om te zorgen dat de criminele allochtonen allemaal goed integreren, zodat ze keurig Nederlands gaan spreken en de politie ze tenminste kan verstaan...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2017 10:37:31 ]
pi_173672163
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:03 schreef Deshain het volgende:

[..]

Jezus wat een hongerloontje, ik snap wel dat ze nog mensen zoeken. Die maximale salarisschalen zullen weinig hbo'ers en wo'ers over de streep trekken.
Ze schijnen daar wel uitbundige feestjes te hebben.
pi_173672287
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, ik geloof wel dat er minder groei mogelijk is. Dat geldt in het algemeen wel bij de overheid. Maar jij had het over het startsalaris en dat ligt juist hoger dan wat gemiddeld is.
Nee ik begon er niet over ;)! Was iemand anders, maar je punt klopt.
pi_173672351
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:26 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ze zouden eens moeten proberen om nieuwe agenten te werven onder de gedetineerden.

Immers de beste boevenvangers zijn zelf boeven! omdat ze weten hoe boeven werken/denken/handelen.
Ja, dat dachten ze met die Marokkanen die tegen radicalisering zouden moeten werken ook..
En waar dacht je van al die lekken vandaan komen, zodat vriendjes precies weten waar en wanneer de politie een inval gaat gaat plegen?
Racist
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 september 2017 @ 10:59:57 #74
74056 crew  ToT
pi_173672396
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:29 schreef ems. het volgende:
De meeste autochtonen willen ook niet bij de politie dus ik snap niet zo goed waarom men zo spannend doet met dit artikel. Het is nou eenmaal kutwerk.
Protip; lees de OP.
pi_173672408
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Protip; lees de OP.
:?
Conscience do cost.
pi_173672530
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de gemiddelde startsalarissen voor hoger opgeleiden is het helemaal zo gek niet. Volgens die site begin je (na je afstuderen) met een salaris van minimaal ¤ 2.516. Er zijn maar weinig studies waarbij het gemiddelde startsalaris hoger ligt.
Klopt, alleen een gemaximaliseerde eindschaal van onder de 4k is voor een masterstudent niet heel aanlokkelijk.
  zaterdag 9 september 2017 @ 11:26:45 #77
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173672629
Kan ik me voorstellen, het geeft vast ongemakkelijke situaties als je op ieder familiefeest blijkt dat je de helft van de mensen al eens achterin een transporter geladen hebt. :')
pi_173672685
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Terwijl dat juist vaak bekenden van de politie zijn!
De werkprocedures bij de politie zullen wel bekend zijn idd.
I´m back.
pi_173672716
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Er was pas nog een nieuwsbericht dat de politie in Parijs gaat inzetten op agenten die Engels spreken. Nu hebben ze te maken met allerlei toeristen waarmee geen gesprek mogelijk is. Dus ook in Frankrijk past de politie zich aan aan de klantjes.
Goh, echt?
Valt me altijd wel op, nog steeds, dat maar weinig mensen Engels spreken in Parijs.
Kinderen krijgen hier in het dorp op de basisschool nu al in groep 5 en 6 voor het eerst Engels, dat zal in Frankrijk nog steeds niet echt het geval zijn.
I´m back.
pi_173672728
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:21 schreef Voetbalmeisje het volgende:
Als ik bijv. een (half) Marokkaanse achtergrond zou hebben, had ik sowieso iets gedaan met radicaliseren. Ik denk dat daar heel veel geld in te verdienen is.
Met deradicaliseren, bedoel je?
I´m back.
pi_173672749
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 11:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goh, echt?
Valt me altijd wel op, nog steeds, dat maar weinig mensen Engels spreken in Parijs.
Kinderen krijgen hier in het dorp op de basisschool nu al in groep 5 en 6 voor het eerst Engels, dat zal in Frankrijk nog steeds niet echt het geval zijn.
Ik denk dat in het geval van de Fransen het meer onwil is dan onkunde.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173672750
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 11:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goh, echt?
Valt me altijd wel op, nog steeds, dat maar weinig mensen Engels spreken in Parijs.
Kinderen krijgen hier in het dorp op de basisschool nu al in groep 5 en 6 voor het eerst Engels, dat zal in Frankrijk nog steeds niet echt het geval zijn.
Zie je in vrijwel alle landen waar televisieprogramma's worden nagesynchroniseerd, het wonen in een groot taalgebied is een remmende factor voor het leren van een tweede taal.
  zaterdag 9 september 2017 @ 11:41:26 #83
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_173672777
Ze zijn natuurlijk bang dat ze maar al te vaak familie en vrienden moeten inrekenen. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_173672857
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 11:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met deradicaliseren, bedoel je?
Er was laatst nog een Marokkaan die onderzoekgegevens lekte naar een salafistische moskee. De beste man is voor zover we nu weten niet zo erg in de problemen gekomen als de suikerpatientlekker. Met radicaliseren kun je dus dubbel verdienen!
pi_173672895
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik denk dat in het geval van de Fransen het meer onwil is dan onkunde.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 11:38 schreef Deshain het volgende:

[..]

Zie je in vrijwel alle landen waar televisieprogramma's worden nagesynchroniseerd, het wonen in een groot taalgebied is een remmende factor voor het leren van een tweede taal.
Ja, wat ik wel begrepen heb, maar dat speelde langer geleden, dat ze in ieder geval een beetje neerkijken op het Engels, omdat ze van zichzelf denken dat ze ook een grote mogendheid zijn. Maar ja voor zowel UK als Frankrijk gaat dat natuurlijk allang niet meer echt op.
I´m back.
pi_173672919
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 11:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er was laatst nog een Marokkaan die onderzoekgegevens lekte naar een salafistische moskee. De beste man is voor zover we nu weten niet zo erg in de problemen gekomen als de suikerpatientlekker. Met radicaliseren kun je dus dubbel verdienen!
Ja, akkoord maar met deradicaliseren valt helemaal een sloot geld te verdienen natuurlijk. Diversiteitscursussen, diversiteitsconsultant, jongerenwerk etc. etc. Houdt verder geen hond toezicht op ook.
I´m back.
pi_173672997
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 11:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, akkoord maar met deradicaliseren valt helemaal een sloot geld te verdienen natuurlijk. Diversiteitscursussen, diversiteitsconsultant, jongerenwerk etc. etc. Houdt verder geen hond toezicht op ook.
Voor je het salaris kan vragen van die troela die deze week ontslagen werd moet je eerst hebben meegedraaid in de baantjescarrousel van Thierry.
pi_173673099
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 11:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, akkoord maar met deradicaliseren valt helemaal een sloot geld te verdienen natuurlijk. Diversiteitscursussen, diversiteitsconsultant, jongerenwerk etc. etc. Houdt verder geen hond toezicht op ook.
Lees net op de NOS dat de ambtenaar https://nos.nl/artikel/21(...)cht-ontslag-aan.html beroep aan heeft getekend. Grappig wel dat de NOS in geen van de berichten haar naam geeft, maar haar bronnen wel.
pi_173673190
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Lees net op de NOS dat de ambtenaar https://nos.nl/artikel/21(...)cht-ontslag-aan.html beroep aan heeft getekend. Grappig wel dat de NOS in geen van de berichten haar naam geeft, maar haar bronnen wel.
Ja, nou ja, dat moet je altijd doen natuurlijk, ontslag aanvechten. Wat ik begrepen heb zit ze nu zonder uitkering op de bank.
I´m back.
pi_173673220
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Voor je het salaris kan vragen van die troela die deze week ontslagen werd moet je eerst hebben meegedraaid in de baantjescarrousel van Thierry.
Ja, je moet je wel een beetje invechten in dat ons-kent-ons kringetje wrs idd.
Nu las ik dat Fatima Elatik ook al haar congé gekregen heeft bij de Amsterdamse politie, dus de vraag is of dat ons-kent-ons kringetje in Amsterdam nu niet enorme averij heeft opgelopen.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2017 @ 12:19:04 #91
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_173673255
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:03 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Volgens mij hebben deze mensen teveel Amerikaanse series gekeken.
Spijker op zijn kop, en ze luisteren teveel naar van die halfgare 'Nederlandse' rappers van het kaliber Boef.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2017 @ 12:44:52 #92
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_173673602
quote:
Uit onderzoek van Motivaction onder 1.024 jongeren blijkt dat de politie een gigantisch imagoprobleem onder allochtonen heeft.
Ik vind dit een rare zin, die suggereert dat de politie niet deugt, nou zullen er best wel af en toe wat steken vallen, het blijft mensenwerk, maar dit wordt hier m.i. nogal overdreven.

Nu zou ik zelf ook niet bij de politie willen, maar ik heb ook geen last van ze, die mensen doen gewoon hun werk, zolang je je gedraagt en geen 'grote bek' hebt valt het reuze mee. :Y
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_173674703
Prima opgelost toch. Je moet er toch niet aan denken dat ze bij de politie gaan werken. Genoeg baantjes voor ze bij de vuilophaaldienst maar zeker niet bij de politie.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_173674864


Serveersuggesties op Nijntje niveau werken niet.
pi_173674946
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:56 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Prima opgelost toch. Je moet er toch niet aan denken dat ze bij de politie gaan werken. Genoeg baantjes voor ze bij de vuilophaaldienst maar zeker niet bij de politie.
Vuilophaaldienst? Daar zie ik geen allochtonen bij. Dat is een vrachtwagenchauffeur van een jaar of 60 hier, die met een kraantje die kliko's omdraait in de laadruimte.
Heel af en toe moet-ie van achter het stuur kruipen, omdat iemand zijn kliko verkeerd om heeft gezet. Zoals ik paar maanden geleden per ongeluk. En dan hangt-ie er een labeltje aan.
I´m back.
pi_173675011
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 11:16 schreef Deshain het volgende:

[..]

Klopt, alleen een gemaximaliseerde eindschaal van onder de 4k is voor een masterstudent niet heel aanlokkelijk.
Oh, zo lees ik dat niet. Je wordt aangenomen in een bepaalde schaal en die kent een minimum en een maximum, maar volgens mij is het niet bepaald de bedoeling dat je je hele werkzame leven blijft hangen in de schaal waarin je aangenomen bent.

Volgens mij zijn de genoemde bedragen (ca. 2.500 en 3.900) het minimum en het maximum in de genoemde schaal 8.
pi_173675145
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Voor je het salaris kan vragen van die troela die deze week ontslagen werd moet je eerst hebben meegedraaid in de baantjescarrousel van Thierry.
Even los van haar functioneren, maar de ophef over het tarief snap ik niet zo. Ze kreeg omgerekend ¤ 125 per uur. Dat is ongeveer wat een junior consultant van een gerespecteerd kantoor ook kost. Niet echt iets om van achterover te slaan.

Edit; oh, sorry - ik had het over Elatik, maar ik realiseer me nu dat je iemand anders bedoelt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2017 14:25:09 ]
  zaterdag 9 september 2017 @ 14:21:47 #98
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173675162
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:29 schreef ems. het volgende:
De meeste autochtonen willen ook niet bij de politie dus ik snap niet zo goed waarom men zo spannend doet met dit artikel. Het is nou eenmaal kutwerk.
Inderdaad, ik ken niemand die politieagent wilde worden. Een persoon wilde bij Forensisch instituut werken en een persoon bij de AIVD.
En verder ken ik alleen blanke jongens die militair wilden worden bij KL.
Ik heb werkelijk nooit een moslim of een vrouw horen zeggen dat ie bij KL wil werken.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_173675515
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:21 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Inderdaad, ik ken niemand die politieagent wilde worden. Een persoon wilde bij Forensisch instituut werken en een persoon bij de AIVD.
En verder ken ik alleen blanke jongens die militair wilden worden bij KL.
Ik heb werkelijk nooit een moslim of een vrouw horen zeggen dat ie bij KL wil werken.
Dat is Nederland ook een doodlopend pad qua carriere.
pi_173675627
Ze willen liever uitkering trekken.
Ура для россии
pi_173675629
pi_173675703
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:38 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat is Nederland ook een doodlopend pad qua carriere.
Ik denk niet alleen in Nederland. Je kiest een beroep waarbij maar één werkgever bestaat. Als advocaat kun je zo overstappen naar een ander kantoor, als leraar kun je naar een andere school, maar wat moet je als je bij de politie zit? Er is geen andere werkgever die mensen met jouw beroep in dienst heeft. Je kunt misschien privé-detective worden of zoiets, maar daarmee houdt het wel zo'n beetje op. Dus als je er eenmaal voor gekozen hebt om agent te worden, is dat waarschijnlijk een keuze voor je hele carrière en moet je hopen dat je erin slaagt om binnen de politie op te klimmen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2017 14:51:29 ]
  zaterdag 9 september 2017 @ 14:53:35 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173675764
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:45 schreef Woestijnvos het volgende:
Ze willen liever uitkering trekken.
En een buurthuis.
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:51:18 #104
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173676601
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:24 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En heel policor Nederland maar jankballen dat de Politie discrimineert bij het aannemen van dit soort lui :D ze komen gewoon de screening niet door :D
Waar roept 'policor Nederland' dat?
pi_173676624
Mooi hoe dit soort topics eigenlijk zichzelf verklaren. En dan maar hopen dat het niet representatief is.
wooblabalurg
  zondag 10 september 2017 @ 04:56:57 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173688134
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:03 schreef Elzies het volgende:

Deze overheid heeft het hele politieapparaat kapot bezuinigd waardoor agenten het gezag op straat zijn kwijtgeraakt.
De politie is zijn gezag kwijtgeraakt, omdat een groot deel van het Nederlandse volk (autochtoon en allochtoon) schijt heeft aan gezag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173688136
Voor veel allochtonen geldt toch dat de politie een gezworen vijand is?
  zondag 10 september 2017 @ 05:02:38 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173688138
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 11:34 schreef Ryan3 het volgende:

Kinderen krijgen hier in het dorp op de basisschool nu al in groep 5 en 6 voor het eerst Engels
Wat een kansloze excercitie is, overigens. Onderzoek heeft aangetoond, dat een kind tot zes jaar, (als het twee-talig wordt opgevoed bijvoorbeeld) relatief makkelijk een tweede taal leert, maar dat daarna dat 'voordeel' verdwijnt en dat het veel efficienter is om pas bij een jaar of 12/13 andere talen te leren. Wat ook door vrijwel alle basischoolleerkrachten wordt onderschreven. Maar dat terzijde.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 10 september 2017 @ 05:09:00 #109
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173688145
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 05:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat een kansloze excercitie is, overigens. Onderzoek heeft aangetoond, dat een kind tot zes jaar, (als het twee-talig wordt opgevoed bijvoorbeeld) relatief makkelijk een tweede taal leert, maar dat daarna dat 'voordeel' verdwijnt en dat het veel efficienter is om pas bij een jaar of 12/13 andere talen te leren. Wat ook door vrijwel alle basischoolleerkrachten wordt onderschreven. Maar dat terzijde.
Altijd leuk, gewoon zeggen 'onderzoek heeft aangetoond'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 10 september 2017 @ 05:18:14 #110
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173688154
quote:
14s.gif Op zondag 10 september 2017 05:09 schreef Fir3fly het volgende:

Altijd leuk, gewoon zeggen 'onderzoek heeft aangetoond'.
Ik heb het zelf gelezen, dat onderzoek. Is voor mij voldoende. Het was Israelisch (op zich logisch, want daar groeien heel veel kinderen twee-talig op) en uit 2011, als ik met niet vergis.

Als ik iets vind, post ik het wel. En anders niet. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 10 september 2017 @ 05:20:25 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173688155
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 05:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik heb het zelf gelezen, dat onderzoek. Is voor mij voldoende. Het was Israelisch (op zich logisch, want daar groeien heel veel kinderen twee-talig op) en uit 2011, als ik met niet vergis.

Als ik iets vind, post ik het wel. En anders niet. :)
Doe dat anders niet maar, in het vervolg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 10 september 2017 @ 05:24:00 #112
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173688158
quote:
14s.gif Op zondag 10 september 2017 05:20 schreef Fir3fly het volgende:

Doe dat anders niet maar, in het vervolg.
Want jij vindt het niet goed? Daar heb ik wel een mening over. :)

Als je zoekt op Second Language Acquisition best age dan vind je wel iets. Onder andere dit:
https://www.psychologytod(...)arly-second-language

Zie 4de alinea.

[ Bericht 10% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 10-09-2017 05:54:01 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173688182
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 04:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De politie is zijn gezag kwijtgeraakt, omdat een groot deel van het Nederlandse volk (autochtoon en allochtoon) schijt heeft aan gezag.
Is de politie toch zelf schuld dat ze haar gezag is kwijtgeraakt. Want waar is de politie als de wereldleiders weer eens een kleiner medemens in het ziekenhuis willen slaan als ontbijt?
  zondag 10 september 2017 @ 06:03:23 #114
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173688184
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 06:01 schreef torentje het volgende:

Is de politie toch zelf schuld dat ze haar gezag is kwijtgeraakt. Want waar is de politie als de wereldleiders weer eens een kleiner medemens in het ziekenhuis willen slaan als ontbijt?
Heb geen idee waar je het over hebt. Maar ben het niet met je eens dat 'de schuld' alleen bij de politie ligt. Het ligt zeker ook bij onze samenleving.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173688197
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 06:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Heb geen idee waar je het over hebt. Maar ben het niet met je eens dat 'de schuld' alleen bij de politie ligt. Het ligt zeker ook bij onze samenleving.
Wat doe jij op een debatforum als dit, terwijl jij niets snapt?
pi_173688199
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 06:01 schreef torentje het volgende:

[..]

Want waar is de politie als de wereldleiders weer eens een kleiner medemens in het ziekenhuis willen slaan als ontbijt?
Wat? 😂
pi_173688481
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 04:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De politie is zijn gezag kwijtgeraakt, omdat een groot deel van het Nederlandse volk (autochtoon en allochtoon) schijt heeft aan gezag.
En waarom zijn ze dat gezag kwijtgeraakt?

Onderbezetting, een slappe rechtshandhaving met absurd lage straffen, zelf in het beklaagdebankje komen als je dat gezag vervolgens opeist wanneer je verbaal of fysiek bedreigt wordt, een kaalslagsanering in combinatie met de zelfverrijking van de politietop, etc.

Tja, Nederland is op dat vlak gewoon een bananenrepubliek geworden, met dat verschil dat we een koningshuis hebben en we onze witte boordencriminaliteit net iets geloofwaardiger neerzetten ten opzichte van andere bananen-republieken. Het uiterlijk in een iets beschaafder sausje gieten. Maar corruptie en zelfverrijking is schering en inslag geworden. De feiten liegen niet.

Tja, wat moet je dan als nationale pispaal in een uniform? Je gebruikelijke rondjes lopen, de scheldpartijen en vernederingen van veelal nog minderjarigen tolereren, de georganiseerde criminaliteit die de politie in zijn broekzak heeft, etc. Logisch, dat (in combinatie met een karig loontje) niemand meer kiest om agent te worden. De burger staat er alleen voor. Is straks zijn eigen verdediging, rechter en beul bij het ontbreken van een geloofwaardige gezagshandhaving.
pi_173688487
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 06:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat? 😂
Tja, het is toch zo dat men de politie niet roept als men een wereldleider oftewel gek ergens ziet?
pi_173690172
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 08:34 schreef torentje het volgende:

[..]

Tja, het is toch zo dat men de politie niet roept als men een wereldleider oftewel gek ergens ziet?
Als een wereldleider Nederland bezoekt zal er sowieso politie in de buurt zijn als begeleiding, dus ze erbij roepen is dan een beetje onzinnig. :)
pi_173692385
quote:
11s.gif Op zondag 10 september 2017 11:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Als een wereldleider Nederland bezoekt zal er sowieso politie in de buurt zijn als begeleiding, dus ze erbij roepen is dan een beetje onzinnig. :)
Niet als die wereldleiders incognito reizen. Dan zie ik geen politie bij hen.
  zondag 10 september 2017 @ 13:43:44 #121
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173692567
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:34 schreef torentje het volgende:

[..]

Niet als die wereldleiders incognito reizen. Dan zie ik geen politie bij hen.
Hedde drugs op?
pi_173692617
quote:
9s.gif Op zondag 10 september 2017 13:43 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hedde drugs op?
Dat vraag ik me ook al de hele tijd af. xD
pi_173693518
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 04:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De politie is zijn gezag kwijtgeraakt, omdat een groot deel van het Nederlandse volk (autochtoon en allochtoon) schijt heeft aan gezag.
Dit dus.
pi_173693606
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 06:01 schreef torentje het volgende:

[..]

Is de politie toch zelf schuld dat ze haar gezag is kwijtgeraakt. Want waar is de politie als de wereldleiders weer eens een kleiner medemens in het ziekenhuis willen slaan als ontbijt?
Heb je zelf slecht ontbeten of zo?
pi_173693749
quote:
9s.gif Op zondag 10 september 2017 13:43 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hedde drugs op?
Neen, ik ben niet lelijk.
  maandag 11 september 2017 @ 01:09:59 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173706584
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 08:34 schreef Elzies het volgende:

En waarom zijn ze dat gezag kwijtgeraakt?

Omdat een significant deel van het autochtone Nederlandse volk geen respect heeft voor gezag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 11 september 2017 @ 01:10:56 #127
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173706586
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 06:24 schreef torentje het volgende:

[..]

Wat doe jij op een debatforum als dit, terwijl jij niets snapt?
Wat doe jij op een debatforum als dit, als je niet, in het Nederlands, een normale, begrijpbare reactie kunt schrijven?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173706591
Allochtoon als politie


Geen succes
standaarddrinker
pi_173708284
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 05:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat een kansloze excercitie is, overigens. Onderzoek heeft aangetoond, dat een kind tot zes jaar, (als het twee-talig wordt opgevoed bijvoorbeeld) relatief makkelijk een tweede taal leert, maar dat daarna dat 'voordeel' verdwijnt en dat het veel efficienter is om pas bij een jaar of 12/13 andere talen te leren. Wat ook door vrijwel alle basischoolleerkrachten wordt onderschreven. Maar dat terzijde.
Dat voordeel pakt men op latere leeftijd dus gewoon weer op. In mijn familie zijn meerdere kinderen met twee en drie talen opgevoed. Er is dan een periode dat men zich even meer richt op 1 taal en dan komt de kennis van de andere talen weer terug.
pi_173708298
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 06:24 schreef torentje het volgende:

[..]

Wat doe jij op een debatforum als dit, terwijl jij niets snapt?
Misschien moet je gewoon duidelijker zijn in wat je wil zeggen.......
pi_173708305
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:34 schreef torentje het volgende:

[..]

Niet als die wereldleiders incognito reizen. Dan zie ik geen politie bij hen.
Wat bazel je toch allemaal?
pi_173708411
quote:
Je hoort dat ze roekeloos handelen, zinloos schieten op mensen
De afkeer onder allochtonen om bij de politie te werken is groot, blijkt uit reacties in het onderzoek. Allochtone jongeren geven aan zelf te ervaren dat de politie discrimineert of dat de politie in hun ogen een oneerlijke organisatie is. Nederlandse agenten worden als ‘racistisch’, ‘ongeduldig’ en ‘blank’ bestempeld. ,,Je hoort dat ze roekeloos handelen, zinloos schieten op mensen”, zegt een jongere.
Als je negatief, generaliserend nieuws over "nieuwe Nederlanders" zegt dan ben je behoorlijk de sjaak dan klimmen alle racisme groeperingen in de hoogste boom.
pi_173708713
In elk geval geeft het mooi aan dat het grootste probleem bij bepaalde groepen zelf zit.
  maandag 11 september 2017 @ 09:59:34 #134
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173708755
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:56 schreef Jaroon het volgende:
In elk geval geeft het mooi aan dat het grootste probleem bij bepaalde groepen zelf zit.
En bij een overheid dat wat integratie aangaat er jaren met de pet naar gegooid heeft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173708797
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

En bij een overheid dat wat integratie aangaat er jaren met de pet naar gegooid heeft.
Integreren hoefde niet echt. Het zou allemaal vanzelf wel goed komen. Iedereen die dagelijks te maken had met bepaalde groepen zag dat dit niet werkt. Je zag en ziet de nieuwe generaties kanslozen al weer klaar staan.
pi_173710854
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 01:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat doe jij op een debatforum als dit, als je niet, in het Nederlands, een normale, begrijpbare reactie kunt schrijven?
Elke hoogbegaafde weet wat ik bedoel, aangezien hun hersens wat sneller en beter werken.
  maandag 11 september 2017 @ 14:18:26 #137
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173712379
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 01:11 schreef DrDentz het volgende:
Allochtoon als politie


Geen succes
Nog afgezien van het verhoogde risico op corruptie, vanwege vaak voorkomende misplaatste loyaliteitsprioriteiten in dat segment.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173714952
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Terwijl dat juist vaak bekenden van de politie zijn!
Zou jij het leuk vinden als je vrienden of familie moet arresteren?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173723874
henkwestbroek twitterde op maandag 11-09-2017 om 11:31:05 Dat jongeren van Antilliaanse en Marokkaanse komaf geen zin hebben om politieagent te worden begrijp ik wel.Wie wil zichzelf nou arresteren? reageer retweet
:7
pi_173732666
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 16:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zou jij het leuk vinden als je vrienden of familie moet arresteren?
Uberhaupt een beetje een probleem voor sommige mensen (agenten) lijkt mij. Ik ken er wel meer die gewoon sociaal (kroeg bijv.) wel contact hebben met mensen die niet pluis zijn. Moeilijk.
pi_173732685
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Uberhaupt een beetje een probleem voor sommige mensen (agenten) lijkt mij. Ik ken er wel meer die gewoon sociaal (kroeg bijv.) wel contact hebben met mensen die niet pluis zijn. Moeilijk.
Agenten werken doorgaans toch niet in de stad waar ze wonen?
pi_173732711
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:51 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Agenten werken doorgaans toch niet in de stad waar ze wonen?
Zeker wel. In Amsterdam wel in elk geval. Dat levert wel meer vreemde dingen op. Dat je in een bepaalde buurt woont waar je liever niet wil dat mensen weten dat je van de politie bent bijv.
pi_173732760
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zeker wel. In Amsterdam wel in elk geval. Dat levert wel meer vreemde dingen op. Dat je in een bepaalde buurt woont waar je liever niet wil dat mensen weten dat je van de politie bent bijv.
Ah oke. Toen ik in Leeuwarden achter de bar werkte viel het mij op dat praktisch alle agenten die ik sprak juist niet in de stad woonden, veel uit Sneek en Drachten. Ik dacht daarom dat dat beleid was, ze zouden het beleid moeten maken.
pi_173732788
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:56 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ah oke. Toen ik in Leeuwarden achter de bar werkte viel het mij op dat praktisch alle agenten die ik sprak juist niet in de stad woonden, veel uit Sneek en Drachten. Ik dacht daarom dat dat beleid was, ze zouden het beleid moeten maken.
Het kan zijn dat het in kleinere steden beleid is. In Amsterdam bijv. is dat gewoon niet haalbaar. Daar haalde men zelfs agenten uit de provincie met de belofte op woonruimte in Amsterdam. Hoe beviel het barwerk? Ik heb dat een tijd gedaan en het viel ENORM tegen. In een bruine kroeg wel te verstaan. ERG zwaar.
pi_173732973
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het kan zijn dat het in kleinere steden beleid is. In Amsterdam bijv. is dat gewoon niet haalbaar. Daar haalde men zelfs agenten uit de provincie met de belofte op woonruimte in Amsterdam. Hoe beviel het barwerk? Ik heb dat een tijd gedaan en het viel ENORM tegen. In een bruine kroeg wel te verstaan. ERG zwaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door WodanIsGroot op 12-09-2017 16:19:18 ]
pi_173733047
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:08 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste idd. Dat herken ik. Toch net wat anders dan klant zijn ;) Het lijkt zo makkelijk maar je staat er wel om te werken.
pi_173733251
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat laatste idd. Dat herken ik. Toch net wat anders dan klant zijn ;) Het lijkt zo makkelijk maar je staat er wel om te werken.
Ja dat was soms echt 'zwaar'. Het duurde na een nachtshift vaak nog uren voordat ik de gesprekken en 'stemmen' uit mn hoofd had.

Dat lijkt me als agent trouwens ook nogal zwaar.
pi_173733320
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:22 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ja dat was soms echt 'zwaar'. Het duurde na een nachtshift vaak nog uren voordat ik de gesprekken en 'stemmen' uit mn hoofd had.

Dat lijkt me als agent trouwens ook nogal zwaar.
Dat komt waarschijnlijk ook door het blowen dan. Maar idd. Daarna moet je thuis wel weer even rustig worden. Of gewoon nog uitgaan met andere mensen uit de horeca. Ik vond het een moeilijke tijd. Ook door dat laatste. Je leeft in een andere wereld. Wat ik ook zwaar vond was de confrontatie met verslaving. Dat zal jij dan ook kennen van bepaalde klanten.

Ik heb veel respect voor het beroep agent. Het is knap wat men doet. Ik kijk wel eens op youtube naar zo'n agent die veel filmt in Almere (Jan Jaap?) en dan zie je wat je steeds weer onverwacht op moet gaan losse. Ik zou dat niet willen.
pi_173733677
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
henkwestbroek twitterde op maandag 11-09-2017 om 11:31:05 Dat jongeren van Antilliaanse en Marokkaanse komaf geen zin hebben om politieagent te worden begrijp ik wel.Wie wil zichzelf nou arresteren? reageer retweet
:7
lol
standaarddrinker
  vrijdag 15 september 2017 @ 10:05:46 #150
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173787581
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:28 schreef Jaroon het volgende:

Dat voordeel pakt men op latere leeftijd dus gewoon weer op. In mijn familie zijn meerdere kinderen met twee en drie talen opgevoed. Er is dan een periode dat men zich even meer richt op 1 taal en dan komt de kennis van de andere talen weer terug.
Waarom begin je over peren, als ik het over appelen heb?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173787634
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waarom begin je over peren, als ik het over appelen heb?
Omdat je aangaf dat dat tweetalig niet werkt.
  vrijdag 15 september 2017 @ 10:10:11 #152
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173787669
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:50 schreef torentje het volgende:

Elke hoogbegaafde weet wat ik bedoel, aangezien hun hersens wat sneller en beter werken.
Je haalt de woorden 'hoogbegaafd' en 'autist' door elkaar, denk ik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 15 september 2017 @ 10:10:26 #153
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173787674
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:08 schreef Jaroon het volgende:

Omdat je aangaf dat dat tweetalig niet werkt.
Nee, hoor. Dat zeg ik nergens.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173787699
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Dat zeg ik nergens.
Ik weet niet wat anders het probleem is.
  vrijdag 15 september 2017 @ 10:24:11 #155
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173787883
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:12 schreef Jaroon het volgende:

Ik weet niet wat anders het probleem is.
Dan heb je niet goed gelezen. Het 'probleem' is, dat Engelse les op de lagere school het toppunt van inefficiëntie is. Wat ze in 4 jaar leren op de lagere school, leren ze in 1 jaar op de middelbare school. Het is letterlijk het weggooien van tijd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173787910
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed gelezen. Het 'probleem' is, dat Engelse les op de lagere school het toppunt van inefficiëntie is. Wat ze in 4 jaar leren op de lagere school, leren ze in 1 jaar op de middelbare school. Het is letterlijk het weggooien van tijd.
Nee. Want je legt een basis die men dan heel makkelijk pakt. Bij ons in de familie zijn kinderen twee en drietalig. Dat komt omdat men dat van jongs af aan mee heeft gekregen.
  vrijdag 15 september 2017 @ 10:34:37 #157
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173788082
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Want je legt een basis die men dan heel makkelijk pakt. Bij ons in de familie zijn kinderen twee en drietalig. Dat komt omdat men dat van jongs af aan mee heeft gekregen.
Dat zie ik ook in mijn familie. Los er van zul je als politie intern kennis moeten hebben op cultuur en taalgebied van mogelijke criminelen die je moet aanpakken. Dus op termijn zullen ze toch iets aan de werving moeten gaan doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173788154
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat zie ik ook in mijn familie. Los er van zul je als politie intern kennis moeten hebben op cultuur en taalgebied van mogelijke criminelen die je moet aanpakken. Dus op termijn zullen ze toch iets aan de werving moeten gaan doen.
Dat betekend dus dat je je moet aanpassen. Daar heb ik moeite mee. Daarnaast dat je keihard moet gaan toegeven dat bepaalde groepen vaker crimineel zijn en zich niet aanpassen. Ik heb vele jaren in Bangkok gewoond en had nooit het gevoel dat politie daar zich aan mij moest aanpassen.
pi_173788211
Misschien moeten we ook gaan uitleggen aan bepaalde vrouwen dat als je bespuugd en hoer genoemd wordt dat dat meer ligt aan jou omdat je een andere cultuur niet hebt begrepen.
  vrijdag 15 september 2017 @ 10:42:11 #160
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173788231
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat betekend dus dat je je moet aanpassen. Daar heb ik moeite mee. Daarnaast dat je keihard moet gaan toegeven dat bepaalde groepen vaker crimineel zijn en zich niet aanpassen. Ik heb vele jaren in Bangkok gewoond en had nooit het gevoel dat politie daar zich aan mij moest aanpassen.
Als het om hoofddoekjes gaat? Vindt ik dat een beetje lullig eigenlijk. Maar goed de politie blijft een probleem hebben als ze intern geen mensen hebben met laten we maar eigenlijk zeker ook gezien het geweld rond de misdaad in Amsterdam de vijand. Ik denk meer in zo een soort van richting.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 15 september 2017 @ 10:45:44 #161
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173788285
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:41 schreef Jaroon het volgende:
Misschien moeten we ook gaan uitleggen aan bepaalde vrouwen dat als je bespuugd en hoer genoemd wordt dat dat meer ligt aan jou omdat je een andere cultuur niet hebt begrepen.
Dat is ook een beetje het trieste met het hoofddoek verhaal. Want juist de moslim meisjes in tegenstelling tot de jongens zijn juist vaak beter opgeleid en geïntegreerd dan de jongens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173788286
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als het om hoofddoekjes gaat? Vindt ik dat een beetje lullig eigenlijk. Maar goed de politie blijft een probleem hebben als ze intern geen mensen hebben met laten we maar eigenlijk zeker ook gezien het geweld rond de misdaad in Amsterdam de vijand. Ik denk meer in zo een soort van richting.
Het is een beetje achter de feiten aanlopen. Ik begrijp jouw gelijk ook wel. Eerst het helemaal uit de hand laten lopen en geen eisen stellen aan mensen en dan is dit nu nodig. Er zijn weinig landen waar men zo makkelijk is en zich zo aanpast aan nieuwelingen.
pi_173788296
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje het trieste met het hoofddoek verhaal. Want juist de moslim meisjes in tegenstelling tot de jongens zijn juist vaak beter opgeleid en geïntegreerd dan de jongens.
Ja. Dat weet ik ook van de integratiecursus van mijn ex. Die meisjes zijn veel normaler. Wat je wel zag is dat die door mannen beknot worden.
  vrijdag 15 september 2017 @ 10:54:21 #164
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173788389
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is een beetje achter de feiten aanlopen. Ik begrijp jouw gelijk ook wel. Eerst het helemaal uit de hand laten lopen en geen eisen stellen aan mensen en dan is dit nu nodig. Er zijn weinig landen waar men zo makkelijk is en zich zo aanpast aan nieuwelingen.
De fout is begonnen met de gedachte dat de laag opgeleide mensen uit Turkije en Marokko weer terug zouden gaan. En het dus niet de taal en cultuur van Nederland hoefde te leren. Dat is jaren zo doorgegaan. En kan je niet oplossen met een kopje thee of een buurthuis. Of rapportje na zo veel jaren.

Maar wel met beter onderwijs. Waar ook de onderwerpen aanbod komen zoals WO2. En een brede en kritische onderwijs op het gebied van cultuur en geschiedenis. En een waar onze normen en waarden eigenlijk vandaan komen.

En eigenlijk meer smeris op straat en handhaving. Gesprekken met ouders en afspraken en bij niet nakomen korten op uitkering en of boetes. En dit eigenlijk in het algemeen. Ken ook voldoende hufters die geen allochtone achtergrond hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173788422
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

De fout is begonnen met de gedachte dat de laag opgeleide mensen uit Turkije en Marokko weer terug zouden gaan. En het dus niet de taal en cultuur van Nederland hoefde te leren. Dat is jaren zo doorgegaan. En kan je niet oplossen met een kopje thee of een buurthuis. Of rapportje na zo veel jaren.

Maar wel met beter onderwijs. Waar ook de onderwerpen aanbod komen zoals WO2. En een brede en kritische onderwijs op het gebied van cultuur en geschiedenis. En een waar onze normen en waarden eigenlijk vandaan komen.

En eigenlijk meer smeris op straat en handhaving. Gesprekken met ouders en afspraken en bij niet nakomen korten op uitkering en of boetes. En dit eigenlijk in het algemeen. Ken ook voldoende hufters die geen allochtone achtergrond hebben.
Die mensen had je nooit permanent toe moeten laten. Dat is een keus geweest met een speciale deal zelfs. Families hereniging.

Als je blijft heb je zelf ook een verantwoordelijkheid. O.a. de taal leren. Dat kan je gewoon zelf doen.
pi_173788454
Als witte Nederlanders eens de racisme kaart mochten trekken.
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:01:21 #167
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173788485
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die mensen had je nooit permanent toe moeten laten. Dat is een keus geweest met een speciale deal zelfs. Families hereniging.

Als je blijft heb je zelf ook een verantwoordelijkheid. O.a. de taal leren. Dat kan je gewoon zelf doen.
Ik zag eens een docu. Deze mensen werden juist destijds geselecteerd om dat ze om het maar grof te zeggen dom waren. Mensen met een afgeronde lagere school werden geweigerd.

En als je dan vervolgens in min of meer gesloten gemeenschappen gaat leven en er geen druk is om de taal te leren. Gaat het mis. Dat kan je de mensen zelf niet helemaal verwijten. En een Turk van 80 nu nog Nederlands laten leren is gewoon een faal. Dat had je eerder moeten doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173788489
Maar goed. Men geeft zelf aan dat men niet bij de politie wil. Dat kan. En door die achterliggende reden wordt je vaker aangehouden.
pi_173788499
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zag eens een docu. Deze mensen werden juist destijds geselecteerd om dat ze om het maar grof te zeggen dom waren. Mensen met een afgeronde lagere school werden geweigerd.

En als je dan vervolgens in min of meer gesloten gemeenschappen gaat leven en er geen druk is om de taal te leren. Gaat het mis. Dat kan je de mensen zelf niet helemaal verwijten. En een Turk van 80 nu nog Nederlands laten leren is gewoon een faal. Dat had je eerder moeten doen.
Die hele aanpak was ook fout. Maar je had ook kunnen zeggen na een aantal jaar "en ga nu maar terug" Mijn vader was een van de werkgevers toen die dat ook zo zag.
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:02:49 #170
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173788503
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:01 schreef Jaroon het volgende:
Maar goed. Men geeft zelf aan dat men niet bij de politie wil. Dat kan. En door die achterliggende reden wordt je vaker aangehouden.
Weet ik niet. Racist zijn is ook een instelling die je hebt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:03:11 #171
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173788510
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Want je legt een basis die men dan heel makkelijk pakt. Bij ons in de familie zijn kinderen twee en drietalig. Dat komt omdat men dat van jongs af aan mee heeft gekregen.
Je leest echt niet, he....*zucht*

Ik heb het niet over twee-talig opvoeden, ik heb het over gewoon les in een andere taal.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:03:35 #172
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173788514
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:59 schreef Jaroon het volgende:
Als witte Nederlanders eens de racisme kaart mochten trekken.
Ik schat je hoger in dan Sylvana? :P Zo dom wil je toch niet zijn denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:04:38 #173
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173788534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je leest echt niet, he....*zucht*

Ik heb het niet over twee-talig opvoeden, ik heb het over gewoon les in een andere taal.
Niks mis mee. Met name bij internationale bedrijven is Engels de voertaal.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173788550
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik schat je hoger in dan Sylvana? :P Zo dom wil je toch niet zijn denk ik.
Het irriteert. Ik had die kaart al 100en keren kunnen trekken.
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:07:27 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173788569
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:04 schreef Megumi het volgende:

Niks mis mee. Met name bij internationale bedrijven is Engels de voertaal.
???
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:07:49 #176
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173788579
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die hele aanpak was ook fout. Maar je had ook kunnen zeggen na een aantal jaar "en ga nu maar terug" Mijn vader was een van de werkgevers toen die dat ook zo zag.
Er was destijds geen partij blijkbaar die dat wilde. Jammer want dit leid nu tot conflicten tussen mensen. Vaak ook aardige mensen en dat had voorkomen kunnen worden. Want eendracht maakt macht en kracht. Nu is NL en de EU een verdeeld besluiteloos zooitje. Althans in mijn ogen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:08:30 #177
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173788589
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het irriteert. Ik had die kaart al 100en keren kunnen trekken.
Negeer de zeikers gewoon.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173788598
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Negeer de zeikers gewoon.
Het gaat verder dan dat als je er werkelijk last van krijgt. Dat heb ik gehad en mijn vriendin zeker. Wat Sylvana roept zegt mij weinig maar die mag dat omdat ze zwart is.
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:19:08 #179
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173788767
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat verder dan dat als je er werkelijk last van krijgt. Dat heb ik gehad en mijn vriendin zeker. Wat Sylvana roept zegt mij weinig maar die mag dat omdat ze zwart is.
Dat je er last van had is zeker jammer. Mijn persoonlijke analyse is echter dat Sylvana het probleem slavernij niet helemaal duidelijk begrijpt. Vanaf de klassieke oudheid tot nu heeft het altijd bestaan en hebben mensen van alle rassen en kleuren zeker in Afrika en het Middellandse Zee gebied er hun medewerking aan verleend.

Dus het probleem is net zo goed zwart als blank. Of beter gezegd grijs. En zou dus voor een ieder normaal en kritisch te bespreken moeten zijn.

En verwacht niet veel van iemand die een programma presenteerde als "Sexquiz on the Beach" en daarna ook nog eens politicus wil worden. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173788839
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat je er last van had is zeker jammer. Mijn persoonlijke analyse is echter dat Sylvana het probleem slavernij niet helemaal duidelijk begrijpt. Vanaf de klassieke oudheid tot nu heeft het altijd bestaan en hebben mensen van alle rassen en kleuren zeker in Afrika en het Middellandse Zee gebied er hun medewerking aan verleend.

Dus het probleem is net zo goed zwart als blank. Of beter gezegd grijs. En zou dus voor een ieder normaal en kritisch te bespreken moeten zijn.

En verwacht niet veel van iemand die een programma presenteerde als "Sexquiz on the Beach" en daarna ook nog eens politicus wil worden. :P
Precies. Maar ze krijgt wel een podium. Ik ben ooit in Benin geweest bij het slavernijmonument. Niet een toeristisch iets. Daar kreeg ik toen ook uitleg van een Afrikaans iemand die ook duidelik was over de rol van zwarte mensen zelf in die handel. Misschien dat mensen als Sylvana die moeite ook eens moeten nemen.
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:28:23 #181
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173788894
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Precies. Maar ze krijgt wel een podium. Ik ben ooit in Benin geweest bij het slavernijmonument. Niet een toeristisch iets. Daar kreeg ik toen ook uitleg van een Afrikaans iemand die ook duidelik was over de rol van zwarte mensen zelf in die handel. Misschien dat mensen als Sylvana die moeite ook eens moeten nemen.
Dan ga je voorbij aan het begrip politicus. En is het niet in haar belang om altijd en eerlijk alle feiten op tafel te leggen. Ik denk niet dat zij onder haar kiezers populair gaat worden als ze het probleem ook bij de niet blanke boze man gaat neerleggen maar voor een deel ook bij haar eigen kiezers. Zo werkt dat nou eenmaal.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:01:34 #182
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173789512
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Nog afgezien van het verhoogde risico op corruptie, vanwege vaak voorkomende misplaatste loyaliteitsprioriteiten in dat segment.
Kijk nou eens:

https://www.volkskrant.nl(...)-corruptie~a4516630/
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173790058
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan ga je voorbij aan het begrip politicus. En is het niet in haar belang om altijd en eerlijk alle feiten op tafel te leggen. Ik denk niet dat zij onder haar kiezers populair gaat worden als ze het probleem ook bij de niet blanke boze man gaat neerleggen maar voor een deel ook bij haar eigen kiezers. Zo werkt dat nou eenmaal.
Gelukkig blijkt zij uiteindelijk ook niet zo populair te zijn als ze dacht. Ik denk dat de keus voor DENK daarin ook wel een rol speelt.
pi_173790236
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gelukkig blijkt zij uiteindelijk ook niet zo populair te zijn als ze dacht. Ik denk dat de keus voor DENK daarin ook wel een rol speelt.
Toch zal zij wel een zetel scoren in de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam volgend jaar, blijkens het aantal stemmen in Amsterdam voor de landelijke verkiezingen op Artikel1.

Sylvana gaat echt niet weg hoor. Het is een hele kleine minderheid die haar echt steunt, maar wel heel lokaal (Amsterdam zuid-oost) en dus goed genoeg voor een zetel.
pi_173790506
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:40 schreef Homey het volgende:

[..]

Toch zal zij wel een zetel scoren in de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam volgend jaar, blijkens het aantal stemmen in Amsterdam voor de landelijke verkiezingen op Artikel1.

Sylvana gaat echt niet weg hoor. Het is een hele kleine minderheid die haar echt steunt, maar wel heel lokaal (Amsterdam zuid-oost) en dus goed genoeg voor een zetel.
En met die zetel gaat ze weinig bereiken. Het zorgt alleen voor een groter anti gevoel t.o. bepaalde allochtonen. Misschien moet ze eens 1 ouder gezinnen aankaarten bij eigen groep.
pi_173790574
Ook het geen ontbijt krijgen als kind en dat andere mensen dat mogen oplossen komt volgens mij ook uit de Bijlmer.
pi_173790585
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:51 schreef thedeedster het volgende:

De politie staat om mensen met die achtergrond te springen.
Waarom eigenlijk. Hebben ze superkrachten die autochtonen/blanken niet hebben?
pi_173790638
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:06 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk. Hebben ze superkrachten die autochtonen/blanken niet hebben?
Nee. Bepaalde allochtonen willen liever aangesproken worden door eigen club. Dat mag je gewoon willen in dit land.
pi_173790644
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gelukkig blijkt zij uiteindelijk ook niet zo populair te zijn als ze dacht. Ik denk dat de keus voor DENK daarin ook wel een rol speelt.
Ik denk dat politiek heel veel zwarten nieteens wat kan schelen. Ik schrok al toen veel, vooral antillianen totaal geen probleem hadden met zwarte piet. Ze hebben heel andere dingen aan hun hoofd. Zoals drugs dealen, minderjarigen neuken, buren pesten etcetera.
pi_173790673
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Bepaalde allochtonen willen liever aangesproken worden door eigen club. Dat mag je gewoon willen in dit land.
Daar dacht ik heel even aan. Maar toen had ik zoiets van, maakt het voor een Marokkaan of antilliaan wat uit als ze worden gepakt?
pi_173790686
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:10 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik denk dat politiek heel veel zwarten nieteens wat kan schelen. Ik schrok al toen veel, vooral antillianen totaal geen probleem hadden met zwarte piet. Ze hebben heel andere dingen aan hun hoofd. Zoals drugs dealen, minderjarigen neuken, buren pesten etcetera.
Ik denk idd niet dat werkelijke politiek bepaalde mensen echt uitmaakt. Maar het verhaal van Sylvana is ook wel zo zwak dat het weinig mensen aantrekt.
pi_173790696
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:12 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Daar dacht ik heel even aan. Maar toen had ik zoiets van, maakt het voor een Marokkaan of antilliaan wat uit als ze worden gepakt?
Niet echt. De omgeving ziet het vaak als normaal en de schuld ligt ergens anders.
pi_173790763
Ik heb gewoond in een buurt met veel Marokkanen. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat zij elkaar onderling aanspreken op raar aso gedrag.
pi_173790803
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:18 schreef Jaroon het volgende:
Ik heb gewoond in een buurt met veel Marokkanen. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat zij elkaar onderling aanspreken op raar aso gedrag.
Ze hebben wel mijn vriendin aangesproken op haar aso gedrag omdat ze door de buurt rende in een (begrijp ik) te kort broekje en zonder hoofddoek. Kon ik het natuurlijk alleen maar roerend eens zijn met het eindoordeel dat ze waarschijnlijk een hoer was.
Conscience do cost.
pi_173790832
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Ze hebben wel mijn vriendin aangesproken op haar aso gedrag omdat ze door de buurt rende in een (begrijp ik) te kort broekje en zonder hoofddoek. Kon ik het natuurlijk alleen maar roerend eens zijn met het eindoordeel dat ze waarschijnlijk een hoer was.
Alles wat vrouw is en niet Marokkaans is is vaak hoer. Daar moeten we het mee doen dan. Racisme heeft men bijna zelf uitgevonden.
pi_173790915
Marokkanen en Turken zijn doodsbang voor alles wat anders is. Maar ze klagen het hardst. En op een gegeven ogenblik ga je daar de vruchten van plukken.
  vrijdag 15 september 2017 @ 14:37:34 #197
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_173792167
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:51 schreef thedeedster het volgende:
Tja, zoiets kan natuurlijk. Dat je dat niet wilt.

Maar aan de andere kant... Als je door het bedrijsleven - al dan niet vanwege discriminatie - niet aangenomen wordt, is het misschien handig om verder te kijken.

De politie staat om mensen met die achtergrond te springen.
Best vreemd om als keurige intelligente allochtoon die moeilijk aan de bak komt, niet aan de politie te denken. Gezien het voorkeursbeleid zou je daar een gouden toekomst kunnen hebben, overal voorrang en foutjes worden sneller door de vingers gezien. En aangezien men allochtone agenten graag op straat ziet, maar zeker als leidinggevende, heb je kilometers voorsprong op de autochtone agenten qua carriere.

Als dan je achtergrond je in conflict brengt tijdens werkzaamheden, is het misschien verstandig in een andere stad te solliciteren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 15 september 2017 @ 14:40:29 #198
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_173792217
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:18 schreef Jaroon het volgende:
Ik heb gewoond in een buurt met veel Marokkanen. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat zij elkaar onderling aanspreken op raar aso gedrag.
Ik heb wel eens een artikel over Berbers gelezen, die kennen van oorsprong een sterke gemeenschapszin en hekel aan autoriteiten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_173792306
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb wel eens een artikel over Berbers gelezen, die kennen van oorsprong een sterke gemeenschapszin en hekel aan autoriteiten.
Ik keek gisteren toevallig een programma van Ajouad El Miloudi, een kaaskop of een mocro heette dat geloof ik.
Daar viel me ook direct op wat voor een sterke gemeenschapszin ze hebben. Een Marokkaanse vrouw voelde ook meteen als een van "ons" voor hem en vele Marokkanen.
Dus als zij dan met een Surinamer ging voelde dat voor veel van hen als verraad.

Bijzonder wel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173793011
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:45 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik keek gisteren toevallig een programma van Ajouad El Miloudi, een kaaskop of een mocro heette dat geloof ik.
Daar viel me ook direct op wat voor een sterke gemeenschapszin ze hebben. Een Marokkaanse vrouw voelde ook meteen als een van "ons" voor hem en vele Marokkanen.
Dus als zij dan met een Surinamer ging voelde dat voor veel van hen als verraad.

Bijzonder wel.
Niet echt direct iets dat je gaat helpen bij integreren in een ander land in elk geval.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')